@argent Konu doğru yerde mi emin değilim ama öyle değilse taşıyabilirsiniz.
Bu yılın sonuna doğru dizel 2016 Super TCT Giulietta almak istiyorum. Daha önce hiç Alfa tecrübem olmadığı için öncesinde test sürüşü ayarlamayı düşünüyorum. Bu belirttiğim model ciddi bir fiyatta olduğu için sonrasında üzülmek istemiyorum. Siz arkadaşla sorum bu aracı alırken nelere dikkat edilmeli, nelerden uzak durulmalı ve aldıktan sonra neler yapılmalı?
Bu konularda bilgilendirirseniz çok sevinirim
Genel olarak MiTo ve Giulietta'lar oldukça sağlam araçlardır. Sık
"olmamakla" beraber genel olarak karşılaşılabilme olasılığı olan arıza, bagaj kapağının tavan ile birleştiği yerdeki kablolarında, biraz da kablo demetinin biçimsiz bir yerde yer almasından kaynaklı, kopmalar olabiliyor. Bunun sonucunda arka stopların yanmaması, bagajın açılmaması veya sileceğin çalışmasında farklılıklar olabiliyor. Kronik denebilir ama illa olacak diye bir kesinlik yoktur.
TCT'nin önceki sahibinin kullanım alışkanlıklarını silmek ve genel olarak güncel yazılımı yükletmek için Alfa Romeo Servisi'ne gidilerek "format" atılmasını tavsiye ederim.
@EREN34 Otomatik şanzıman ile ilgili sıkıntı yaşayanları gördük, duyduk.
Bu araçlarda kaç tip otomatik şanzıman var?
Yada belirli bir model yılından sonra iyileştirilmiş şanzıman vs. Konusu var mı?
Giulietta'da iki tip vites seçeneği var. Birincisi 6 ileri manuel vites ve 6 ileri çift kavramalı otomatikleştirilmiş manuel vites. Yani ikincisinde de debriyaj var ama vites geçişleri esnasında debriyaj sürücü yerine bir robot tarafından kullanılıyor.
Genel olarak bir sıkıntı yok ancak özellikle
"ağır dur kalk trafiğinde" ısınma söz konusu olabiliyor ve ayrıca aşınma da artabiliyor. Çünkü sistem devamlı olarak bir sonraki/önceki vitesi hazır tuttuğundan sistem devamlı olarak aktif kalıyor. Bu gibi durumlarda, yani ağır trafikte, vitesi manuel moda alarak vites geçişlerini ele yapmak tavsiye ediliyor.
Kişisel fikrim, imkanlar dahilinde veya 2. el olarak alınacak ise, direksiyondan kumandalı bir TCT seçmek. Benim izlenimlerime göre vites koluna göre direksiyondaki vites değişimlerine daha çabuk tepki veriyor sistem.
Burada da tekrarlamak istiyorum. TCT güncellemesini Alfa Romeo Yetkili Servisi'nde yapılmasını tavsiye ederim.
@Ormanci Kronik sorun nasıl yok yav 
Multiair ünitesi sorun çözüldü denilmesine rağmen 2015-16 model araçlarda da sorun yaratabiliyor nadir de olsa. Yanlış yağ deniliyor ama yine de şüpheli...
TCT'de de hem kuru çift kavrama olmasından, hem de TCT'den kaynaklı çeşitli kronik ama buralarda pek kullanıcısı olmadığı için dile getirilemeyen sorunları var. Sesler, geçmeme vs. gibi, çözülebilir şeyler gibi dursa da, DSG gibi, saatli bomba modunda geliyor bana biraz.
Arka silecek sapıtır, müdahaleyi bilen elektrikçi ile çözülür.
Arka stop vs. yanmazsa bagajdaki kablolar kontrol edilmelidir.
Motorun hemen yanındaki kulak, sert vites değişimlerine hiç gelemez. Aynam titriyor, araba titreşimli çalışıyor falan derseniz ilk baktıracağınız yer bu kulak olmalı. Rölantide Şahin'den Mercedes'e dönüşüne şahit olduk.
Gündüz ledinin beyni arıza yapar. Sol farın altındadır, çıkma alınarak çözülebilir. Kronik ama nadir bozulur. Bazı araçlarda hiç bozulmadığı da görülmüştür 
Cam tavan olacaksa bunlardan gelen/gelecek kronik sesleri de hesaba katmak lazım.
Bunlar bilinenler. Sürpriz pek yapmıyor...
Kronik sorun olabilmesi için nerede ise tüm araçlarda veya çoğuna yakın sıkıntı yaşanması gerekiyor ama genel olarak öyle bir sıkıntı yok.
Multiair'in arıza yapmasını ben biraz yağın kalitesine ve servislerin uygun olmayan yağı kullanmasına bağlıyorum. Evet, Multiair hassas bir parça ve yağın özenle seçilmesi gerekiyor. Bir araca 100.000 TL verip sonra litresinde 15-20 TL fark var diye daha ucuz ve her seferinde farklı yağ kullanmak, yağ kanallarındaki pisliği ve tortuların gezinti yapmasında neden olabilmekte. Benzinli Giulietta, filtre dahil 3,75 litre yağ almakta ve 50-75 TL için ucuz yağ kullanmaya değmez. Her değişimde olmasa bile 2. veya 3. değişimde Multiair filtresini de değiştirtmek, sağlıklı olacaktır.
Multiair bana biraz TS 16V motorlardaki varyatörü hatırlattı. Kronik olarak bozulan da var, bizdeki gibi 290.000. km'ye kadar dayanan da var. Burada önemli olan, bence özenli kullanımdır. TS 16V'de debimetreye de kronik diyen vardı ve açık hava filtresi ile kullanılmaması tavsiye ediliyordu. Benim 120.000 km boyunca hiç bir sorun yaşamamıştım.
TCT ile ilgili yukarıda yazdım ve saatli bomba olduğunu düşünmüyorum. Elbette bozulanlar vardır ve olacaktır ama kronik değildir.
Arka silecek sapıtması, arka stopların yanmaması genel olarak bagaj kapağının sağ ve solunda yer alan kablo demetinde kaynaklı olabiliyor. Bu sıkıntıya kronik denebilir ama internette güçlendirilmiş malzeme ile üretilenler var ve sorun kökten çözülmüş oluyor. Tamamen bütçe ile ilgili bir konu.
Motor kulakları konusunda aslında arada kalmış durumdayım. Çabuk bozulan da var, bozulmayan da var. Ve motor kulakları pahalı parçalar. Yurtdışında bunlar için xxxFlex burçlar/bağlantılar kullananlar var. Yine bütçe ile ilgili bir şey.
Gündüz LED'i yanmadığı için bizimkisi garantiden 2-3 hafta önce değişti ama sanırım su gelmiş olabilir, çok yoğun yağmurun yaşandığı gün trafikte gitmek durumunda kaldık ve akabinde gitti. LED beyni "sağ" farın altında bulunur. Yetkili serviste komple far değişiyor, diğer türlü sadece beyin değişimi yapanlar da var.
Cam tavan konusunda tecrübem yok ama genel olarak hangi marka, hangi model, ister en ucuzu ister pahalısı, hepsinde belli saatten sonra ayar zorunluluğu var. Sıkıntı çok büyük ise, garantiden ray değişimine kadar gidebilir ama bugüne kadar sadece bir kez karşılaştım ray değişimi yapılan. O da Giulietta değil, Jeep Renegade idi.
@Aşmış Size tavsiyem TCT ile bu arabadan keyif alabilir miyim onu tartmanız olur. Bence kiralama şansınız varsa 1 gün geçirin arabayla, trafiğe girin, yokuş rampa da deneyin ve gece geç saatte otobana çıkıp biraz gazlayın.
1 yıldan uzun süredir kullanıyorum ve hala TCT'ye alışamadım şehir içinde. Yarı otomatik vites ve dizel motor yüzünden ancak şehir dışında keyif alabiliyorum araçtan. Yada yollar boş olduğunda. Oturuş pozisyonumu hala bulamadım diyebilirim. Bir türlü ayarlayamadım, direksiyonu en ileri itip aşağı çekince oluyor gibi ama bu seferde koltuğu ayarlayınca tam olmuyor. Kendime çekip koltuğu geri atıyorum ayaklar rahat değil falan. Boyum 1.74 ve bana pek gelmedi bu kokpit. Artı sol kolu camın oraya koymayı severim ama zımpara gibi bir malzemeden yaptıkları için bu da can sıkıyor. Kol dayamaya dirseği koyup direksiyonu da tutayim diyorum mesafe çok olduğundan rahat edemiyorum.
Dizel olduğu için yakıtı düşünmeyip keyif alayım diye Dinamik modda kullanıyorum bu sefer de şehir içinde yarış kafasında arabayla işkence oluyor bazen. Ayağı gazdan çekince hemen frenleme yapıyor gibi öne kapaklanıyor, hemen vitesi bırakıyor tekrar basınca mutlaka yine kavrama yapıyor falan delirtici.
Normal modda yakıt tasarrufu yapıcam diye apartılmış ve sürüş keyfini yok eden bir kafa var araçta. Ben bazen All weather modunda kullanıyorum ki hem geçişler ve frenler yumuşak olsun hem yakıt tasarrufu da yapsın ama beni de Renault kullanıyor gibi hissettirmesin.
Bunların dışında efsane yol tutuşu, torku ve efsane sertlikteki ip gibi götüren direksiyonu ile uzun yolda unutulmaz yolculuklar yapılabiliyor kendisiyle.
TCT keyiflidir ama hiç bir tam otomatik, yarı otomatik vites kutusu, adı ister TCT, ister DSG, ister Shiftgear, ister DCT, ister xxx olsun, bana göre manuel vitesin yerini tutamaz. TCT kullanıcı için şehiriçi dur-kalk trafiğinde çok büyük bir rahatlığa sahip ama genel olarak tüm manuel olmayan viteslerde olduğu gibi kullanımda özen göstermek gerektiğine inanıyorum.
Oturma pozisyonu için ben her otomobilde bizim ilk aldığımız 1990 model 164'ümüzü örnek alır ve karşılaştırırım. Onun oturma pozisyonu bana göre hiç bir otomobilde yok ama bu demek değildir ki 164 kusursuzdur. Sadece benim vücut şekline ve benim kullanım alışkanlıklarına göre uygun geliyordu.
Giulietta'da rahat ediyorum ama mükemmel mi? Bence değil, direksiyonun ayarları biraz daha fazla olabilirdi. Sonuç olarak ucunda ölüm yok, insan her durumda kendisi için bir sonuç bulabiliyor. Kapıdaki malzeme kalitesi tatminkar, tırtıklı ama zımpara benzetmesi bence biraz fazla olmuş.

Kol dayamaya kolu dayayıp direksiyonu tutmak bana pek mümkün gelmiyor, mesafe fazla. Bu, bence, ancak standart dışı uzun kol dayamalarda olur diye düşünüyorum ama iddia edemem.
@argent Ali Bey, sonuç olarak her marka ve modelde olması gerektiği üzere almayı düşündüğünüz Giulietta'yı, mutlaka etkili (özel) ve/veya yetkili servise gösterin. Onlar size eksikleri söyleyecektir.
MiTo ve Giulietta genel olarak sağlam araçlardır. Bagaj kapağındaki kablo demeti sıkıntısı dışında göze batan çok büyük bir eksikliği veya "illallah" dedirtecek bir sıkıntısı yoktur. Yalnız arıza yapması durumunda Multiair ünitesi oldukça pahalı bir parçadır ve işçilik yağ değişimi ıvırı zıvırı derken 10-12.000 TL gibi rakamlara hazırlıklı olmak gerektiği belirtiliyor. Otomatikleştirilmiş her vites kutusunda olduğu gibi TCT debriyaj değişiminin de pahalı olduğu belirtiliyor. Spor paketteki Brembo fren balatalarının yetkili servis değişiminin de pahalı olduğunu iletenler var. Yukarıda yazılanları özel servislerde daha uyguna hallettirmek mümkün.