0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İkisi park halindeyken Tesla’yı seçince vicdan azabı hissediyorum. Şöyle bir durup Alfa’yı süzüyorum ama özellikle şehir içinde Tesla mantıklı ve rahat geliyor. Tbi ise tatlı bir anı olarak hafızamızda yerini aldı. Bu elektrikli dönüşümü en çok bizleri zorlayacak herhalde.
elektrikli araç işi bir furya.zamanla yavaşlar.
Furya konusunda bende katılıyorum. Bize hitap eden hibrit veya plug-in hibritler sanki? Tonale'nin plug-in hibriti Tesladan daha alınabilir geliyor bana... Yanlış mı düşünüyorum?
Stelvio ile ilerleyen kmlerde başınıza gelebilecekler.Akü zayıflayacak olur olmadık uyarı ışıkları yanacak, olması gereken akü ile yenilenip sorun kalmayacakStelvio 90 bin km yada 6-7 senesini doldurduğunda otomatik şanzıman yağını değiştirmek gerekecek, servis bir dünya para isteyecek yada daha önce hiç değiştirmedik diyecek, difransiyel yağını falan hiç karıştırmıyorum bile Aynı şekilde soğutma sıvısı yada fren hidroliği değişim periyodu geldiğinde servise gideceksiniz ama yine benzer bir cevapla karşılaşacaksınızOlurda bir motor arızası yaşarsanız uyduruk bir sensör sorununu tespit etmeleri bazen haftalar sürecek, servise yardımcı olmak için sizde dünya geneli forumlara topic açacaksınızFrenleriniz eskiyecek, bir disk balata değişimi yapayım diyeceksiniz, bir bakacaksınız Maserati ile aynı disk balatayı kullanıyor ve geçen senenin fiyatıyla 24-25 bin lira tutuyorÖzet bu otomobiller (Giulia/Stelvio) malesef halen daha servisleri tarafından tanınmayan modeller çok satmamış olmasının bir dezavantajı burada. Yetkili servislerde değil özel servislerde yaptıracaksanız eliniz çok üzerinde olmalı. Yağın doğru vizkozitesini bile bulamayabilirler (Antalya için konuşuyorum, istanbul öyle olmaz diye umuyorum) Ancak Tesla'ya baktığınızda Stelvio kadar gözünüze hoş geliyor ise, yada pilli bebek her ne kadar hızlı olsa da içten yanmalı tepkisi ve sesi sizin için önemli değilse satın Stelvio'yu.Ben kendi adıma Giulia'yı ancak bir Maserati Ghibli yada Quattroporte ile değiştirebilirim gibi geliyor. Elektrikli otomobillerin eksiğı çok bana göre.Şunu da söylemeden geçmeyeyim, elektrik teknolojisi çok hızlı ilerliyor ve bugunun elektriklileri ilerleyen dönemin ciddi para etmez otomobilleri haline dönebilirler. Çünkü "katı hal batarya" gibi gelişmeler günümüz elektrikliklerini çok demode hale getirecek diye düşünüyorum.Selamlar.
Tam tersini düşünüyorum, bakalım zaman gösterecek.
dünya üzerinde tahmini 2 milyar motorlu araç olduğu söyleniyor.bunlara tarım araçları,askeri araçlar,inşaat makinaları dahil mi bilmiyorum.ne bu kadararaca yetecek elektrik var,ne bunu taşıyacak altyapı,nede bu kadar araca yetecek batarya.benim gördüğüm gelecek hidrojen ile çalışan yakıt hücreli motorlar.
Stelvio alirken odeyeceginiz OTV bedeli bir adet Tesla Y SR kadar, ki bu indirimli Agustos fiyati uzerinden 23 model Stelvio icin gecerli Tabiki ikisi karsilastirilamaz araclar ama yuzde 10 otv nere yuzde 150 otv nere. Bu vergi politikasiyla yakinda tripotorle gezmeye baslayacaz zaten
Çok yakın sürede Tesla Model Y kullandım. Stelvio'ya dokunmak dahi nasip olmadı. Ancak giulia ile aynıdır diye düşünüyorum. Model Y, belli başlı oyuncaklar dışında Stelvio ile aynı cümleye girmesi bile Model Y için fazla övgü olur.
Bizimde Hyundai Ionic 5 aracimiz var, 2 aydir kullaniyoruz. Sakin kullanimda (sehir ici ve disi) virajlarda kasmassak harika araba, surus zevki guzel. Ne zamanki yatay ivmeye (misal virajlarda) maruz kaliyorsunuz, araba o yuksek agirligini size hissettiriyor, ah be altimda keske alfam olsa diyorsunuz, tabi spor araba seside ayri bir ozlenen unsur. Kalan tum konularda artik alfa dahil tum icten yanmali motor kullanan araclar bana cag disi gelmeye basladi. Bu vergi politikasiyla ek olarak elimde tutacagim ve hafta sonlari binecegim ekstra bir arabadan zevk alacagima tek bir elektrikli arac alip sadece onun vergisini,sigortasini, kaskosunu ve muayenesini oderim, hem ne guzel sanayi ile de isimiz olmuyor. Kaldiki benim elimdeki alfalar 2000 oncesi modeller, kaskosu yok ve mtvsi dusuk sayilir, guncel model alfa yada baska araclarin (heleki 2lt) senelik maliyetleri bence zevk araci olarak saklamak icin cok yuksek. Bu arada bir petrolhead olarak neden Ionic 5 aldim? Cunku yuzde 10 vergi diliminde olmasi ve bu fiyat araliginda sunduklari cok hosuma gitti. Kayseri`de deneme imkanim olsaydi ve ic tasarimini begenseydim bende nokta atisi SR alir gecerdim. Diger begendigim araclar ust dilime giriyor, neden vergiye fazla para odeyelim? Neden gucu yuksek diye senelik MTVye servet odeyelim
Güle güle kullan Nuri, çok mantıklı ve güzel bir seçim yapmışsın. Ionic 5 benim de kısa listemin başındaydı. I20N'in hatrı olmasa ben de şimdi elektrikli kervanına katılmış olacaktım. Son dakikada kıyısından döndüm ama, gelecek sefere ben de kalbimi değil beynimi dinleyip elektrikli tercih ederim muhtemelen.
Sagol Ozan, anlasilan sana da ionic 5n aliriz
%10 ÖTV kırmızı çizgimiz