Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Tesla & Stelvio  (Okunma sayısı 2038 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Tesla & Stelvio
« : 18 Ağustos 2024, 08:49:28 »
Merhabalar. Önceki Alfalar gibi konu açmadım ama 2020 Stelvio Veloce kullanıyorum. Modaya ve çocukların ısrarına karşı koyamayıp Tesla Model Y SR aldık. Çok uzun süre olmadı ama bir iki uzun yol deneyimi de yaşadıktan sonra kafamızdaki çoğu soru işaretini sildik. Şehir içinde zaten tartışılmaz bir konfor ve tüketim artısı olan Tesla, uzun yolda da beklentilerimizi karşılamayı başarınca bu defa Stelvio ile ilgili soru işaretleri oluşmaya başladı. Bir süre daha Stelvio yu tutmak istiyorum. Hatta hiç yolları ayırmak istemiyorum ama…
Stelvio 43 bin km de. Rutin bakımları dışında bir sıkıntı çıkarmadı bugüne kadar çok şükür. Artan sigorta ve mtv fiyatlarını göz ardı edersek tabi.
Tecrübeli üyelerden Stelvio ile ilgili bu kmlerden sonra karşılaşabileceğim ekstra sorun ya da masraflar ile ilgili görüşleri varsa dinlemek isterim.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.550
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #1 : 18 Ağustos 2024, 14:04:35 »
Bizimde Hyundai Ionic 5 aracimiz var, 2 aydir kullaniyoruz. Sakin kullanimda (sehir ici ve disi) virajlarda kasmassak harika araba, surus zevki guzel. Ne zamanki yatay ivmeye (misal virajlarda) maruz kaliyorsunuz, araba o yuksek agirligini size hissettiriyor, ah be altimda keske alfam olsa diyorsunuz, tabi spor araba seside ayri bir ozlenen unsur.

Kalan tum konularda artik alfa dahil tum icten yanmali motor kullanan araclar bana cag disi gelmeye basladi. Bu vergi politikasiyla ek olarak elimde tutacagim ve hafta sonlari binecegim ekstra bir arabadan zevk alacagima tek bir elektrikli arac alip sadece onun vergisini,sigortasini, kaskosunu ve muayenesini oderim, hem ne guzel sanayi ile de isimiz olmuyor. Kaldiki benim elimdeki alfalar 2000 oncesi modeller, kaskosu yok ve mtvsi dusuk sayilir, guncel model alfa yada baska araclarin (heleki 2lt) senelik maliyetleri bence zevk araci olarak saklamak icin cok yuksek.

Bu arada bir petrolhead olarak neden Ionic 5 aldim? Cunku yuzde 10 vergi diliminde olmasi ve bu fiyat araliginda sunduklari cok hosuma gitti. Kayseri`de deneme imkanim olsaydi ve ic tasarimini begenseydim bende nokta atisi SR alir gecerdim. Diger begendigim araclar ust dilime giriyor, neden vergiye fazla para odeyelim? Neden gucu yuksek diye senelik MTVye servet odeyelim  :p
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #2 : 19 Ağustos 2024, 18:28:18 »
Ben de Tesla’yı aynı nedenlerle tercih ettim. Neredeyse tüm dünyayla aynı paraya satın aldım. Vergi politikaları ve yürütme maliyetleri gerçekten can sıkmaya başladı.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

EmKa

  • Membro
  • İleti: 157
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #3 : 19 Ağustos 2024, 22:35:58 »
Hiç yokken bir araç almak için elektrikli bir araç ile Giulia/Stelvio arasında kalmış olsam, Alfa Romeo’yu mübah kılmak için hesabı kitaba uydurmak adına rakamlar eğilip bükülür belki. Ama şu durumda değil çıkartabileceği masraflar ihtiyaç dışında kenarda böyle bir araç bekletmenin fırsat maliyeti bile aylık 100 bin liranın üzerinde. Ben sırf gelecekte bir daha Alfa Romeo istesek de bulamayız diye kenarda bir tane tutmak istiyorum açıkçası ama o araba Stelvio mudur hiç tecrübe etmediğim için bilemiyorum.

Pandeminin başında dizel 159’umu denk getirip bir TBi ile değiştirsemi kovalarken siz de TBi bakıyordunuz diye hatırlıyorum. Birkaç gün bile durmuyorlar ilanda diye yeni ilanlar yayınlandığında görebilelim diye sabaha alarm kuruyordum. 4 yıl sonra sizin konunuza elektrikli bir araç varken Stelvio gerçekten gerekli mi minvalinde bir mesaj yazmak canımı sıktı. :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #4 : 19 Ağustos 2024, 23:36:04 »
İkisi park halindeyken Tesla’yı seçince vicdan azabı hissediyorum. Şöyle bir durup Alfa’yı süzüyorum ama özellikle şehir içinde Tesla mantıklı ve rahat geliyor. Tbi ise tatlı bir anı olarak hafızamızda yerini aldı. Bu elektrikli dönüşümü en çok bizleri zorlayacak herhalde.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

halil

  • Membro
  • İleti: 1.947
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #5 : 20 Ağustos 2024, 10:12:21 »
İkisi park halindeyken Tesla’yı seçince vicdan azabı hissediyorum. Şöyle bir durup Alfa’yı süzüyorum ama özellikle şehir içinde Tesla mantıklı ve rahat geliyor. Tbi ise tatlı bir anı olarak hafızamızda yerini aldı. Bu elektrikli dönüşümü en çok bizleri zorlayacak herhalde.

elektrikli araç işi bir furya.zamanla yavaşlar.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

radar54

  • Membro
  • İleti: 1.301
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #6 : 20 Ağustos 2024, 11:01:17 »
elektrikli araç işi bir furya.zamanla yavaşlar.

Furya konusunda bende katılıyorum. Bize hitap eden hibrit veya plug-in hibritler sanki? Tonale'nin plug-in hibriti Tesladan daha alınabilir geliyor bana... Yanlış mı düşünüyorum?
2004_156 1.6 TS Progression 2015-2018

2008_147 1.6 TS Collezione 2018-2019

2004_156 2.0 TS Distincive Selespeed 2019-2023

2006_159 1.9 JTD Distincive Manuel 2023-

halil

  • Membro
  • İleti: 1.947
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #7 : 20 Ağustos 2024, 13:33:30 »
Furya konusunda bende katılıyorum. Bize hitap eden hibrit veya plug-in hibritler sanki? Tonale'nin plug-in hibriti Tesladan daha alınabilir geliyor bana... Yanlış mı düşünüyorum?

gayet doğru bir düşünce.zaten otomotiv firmaları da bu yönde hareket ediyorlar.Özellikle japon firmaları.

Tonale Amerika'da Dodge Hornet olarak satılıyormuş.öğrenince üzüldüm.şimdiye kadar hiç bir Alfa modeli başka marka altında satılmıyordu.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

cario

  • Membro
  • İleti: 496
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #8 : 20 Ağustos 2024, 16:51:29 »
Stelvio ile ilerleyen kmlerde başınıza gelebilecekler.
  • Akü zayıflayacak olur olmadık uyarı ışıkları yanacak, olması gereken akü ile yenilenip sorun kalmayacak
  • Stelvio 90 bin km yada 6-7 senesini doldurduğunda otomatik şanzıman yağını değiştirmek gerekecek, servis bir dünya para isteyecek yada daha önce hiç değiştirmedik diyecek, difransiyel yağını falan hiç karıştırmıyorum bile :)
  • Aynı şekilde soğutma sıvısı yada fren hidroliği değişim periyodu geldiğinde servise gideceksiniz ama yine benzer bir cevapla karşılaşacaksınız
  • Olurda bir motor arızası yaşarsanız uyduruk bir sensör sorununu tespit etmeleri bazen haftalar sürecek, servise yardımcı olmak için sizde dünya geneli forumlara topic
    açacaksınız
  • Frenleriniz eskiyecek, bir disk balata değişimi yapayım diyeceksiniz, bir bakacaksınız Maserati ile aynı disk balatayı kullanıyor ve geçen senenin fiyatıyla 24-25 bin lira tutuyor

Özet bu otomobiller (Giulia/Stelvio) malesef halen daha servisleri tarafından tanınmayan modeller çok satmamış olmasının bir dezavantajı burada. Yetkili servislerde değil özel servislerde yaptıracaksanız eliniz çok üzerinde olmalı. Yağın doğru vizkozitesini bile bulamayabilirler (Antalya için konuşuyorum, istanbul öyle olmaz diye umuyorum) Ancak Tesla'ya baktığınızda Stelvio kadar gözünüze hoş geliyor ise, yada pilli bebek her ne kadar hızlı olsa da içten yanmalı tepkisi ve sesi sizin için önemli değilse satın Stelvio'yu.
Ben kendi adıma Giulia'yı ancak bir Maserati Ghibli yada Quattroporte ile değiştirebilirim gibi geliyor. Elektrikli otomobillerin eksiğı çok bana göre.
Şunu da söylemeden geçmeyeyim, elektrik teknolojisi çok hızlı ilerliyor ve bugunun elektriklileri ilerleyen dönemin ciddi para etmez otomobilleri haline dönebilirler. Çünkü "katı hal batarya" gibi gelişmeler günümüz elektrikliklerini çok demode hale getirecek diye düşünüyorum.

Selamlar.
« Son Düzenleme: 20 Ağustos 2024, 16:55:37 Gönderen: cario »
17' Alfa Romeo Giulia Veloce Q4
11' Alfa Romeo Giulietta 1.4 170 MultiAir
06' Alfa Romeo 159 JTDm
05' Alfa Romeo 147 1.6 TS
96' Fiat Coupé Plus 2.0

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #9 : 20 Ağustos 2024, 23:21:23 »
elektrikli araç işi bir furya.zamanla yavaşlar.
Tam tersini düşünüyorum, bakalım zaman gösterecek.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #10 : 20 Ağustos 2024, 23:25:33 »
Furya konusunda bende katılıyorum. Bize hitap eden hibrit veya plug-in hibritler sanki? Tonale'nin plug-in hibriti Tesladan daha alınabilir geliyor bana... Yanlış mı düşünüyorum?
Doğuştan ve %100 elektrikli olmayan bir model tercih etmem kesinlikle. Togg un da artıları olmasına rağmen tercih etmedim içten yanmalı kasası olduğu için. Tesla ilk günden beri, sadece elektrikli üretiyor.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #11 : 20 Ağustos 2024, 23:37:24 »
Stelvio ile ilerleyen kmlerde başınıza gelebilecekler.
  • Akü zayıflayacak olur olmadık uyarı ışıkları yanacak, olması gereken akü ile yenilenip sorun kalmayacak
  • Stelvio 90 bin km yada 6-7 senesini doldurduğunda otomatik şanzıman yağını değiştirmek gerekecek, servis bir dünya para isteyecek yada daha önce hiç değiştirmedik diyecek, difransiyel yağını falan hiç karıştırmıyorum bile :)
  • Aynı şekilde soğutma sıvısı yada fren hidroliği değişim periyodu geldiğinde servise gideceksiniz ama yine benzer bir cevapla karşılaşacaksınız
  • Olurda bir motor arızası yaşarsanız uyduruk bir sensör sorununu tespit etmeleri bazen haftalar sürecek, servise yardımcı olmak için sizde dünya geneli forumlara topic
    açacaksınız
  • Frenleriniz eskiyecek, bir disk balata değişimi yapayım diyeceksiniz, bir bakacaksınız Maserati ile aynı disk balatayı kullanıyor ve geçen senenin fiyatıyla 24-25 bin lira tutuyor

Özet bu otomobiller (Giulia/Stelvio) malesef halen daha servisleri tarafından tanınmayan modeller çok satmamış olmasının bir dezavantajı burada. Yetkili servislerde değil özel servislerde yaptıracaksanız eliniz çok üzerinde olmalı. Yağın doğru vizkozitesini bile bulamayabilirler (Antalya için konuşuyorum, istanbul öyle olmaz diye umuyorum) Ancak Tesla'ya baktığınızda Stelvio kadar gözünüze hoş geliyor ise, yada pilli bebek her ne kadar hızlı olsa da içten yanmalı tepkisi ve sesi sizin için önemli değilse satın Stelvio'yu.
Ben kendi adıma Giulia'yı ancak bir Maserati Ghibli yada Quattroporte ile değiştirebilirim gibi geliyor. Elektrikli otomobillerin eksiğı çok bana göre.
Şunu da söylemeden geçmeyeyim, elektrik teknolojisi çok hızlı ilerliyor ve bugunun elektriklileri ilerleyen dönemin ciddi para etmez otomobilleri haline dönebilirler. Çünkü "katı hal batarya" gibi gelişmeler günümüz elektrikliklerini çok demode hale getirecek diye düşünüyorum.

Selamlar.
Disk-balata+yıllık bakımı yeni yaptırdım o açıdan kafam rahat bir süre. Lastik değişimi gerekebilir kısa vadede.
Sanayi tercih etmem. Servis Allaha emanet, tecrübe ettim ama el mahkum.
Giulia aklımı çeliyor. Son tangoyu competizione ile mi yapsam diyorum. Tesla’yı her gün kullanmaya başladım. Uzun yol da yaptım. İhtiyaçlarımızı büyük ölçüde karşılıyor. İmkanı olanların bir iki gün kiralayıp test etmesini şiddetle tavsiye ederim. Bu aralar bir aksiyon almazsam sanıyorum orta uzun vadede tövbe bir daha içten yanmalı araç satın almam. Elektriklide de ilk ve tek tecrübem Tesla model Y bu arada. Diğer marka modeller hakkında hiç bir fikrim yok.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

halil

  • Membro
  • İleti: 1.947
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #12 : 21 Ağustos 2024, 09:52:33 »
Tam tersini düşünüyorum, bakalım zaman gösterecek.
dünya üzerinde tahmini 2 milyar motorlu araç olduğu söyleniyor.bunlara  tarım araçları,askeri araçlar,inşaat makinaları dahil mi bilmiyorum.ne bu kadar
araca yetecek elektrik var,ne bunu taşıyacak altyapı,nede bu kadar araca yetecek batarya.
benim gördüğüm gelecek hidrojen ile çalışan yakıt hücreli motorlar.

cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #13 : 21 Ağustos 2024, 19:23:15 »
dünya üzerinde tahmini 2 milyar motorlu araç olduğu söyleniyor.bunlara  tarım araçları,askeri araçlar,inşaat makinaları dahil mi bilmiyorum.ne bu kadar
araca yetecek elektrik var,ne bunu taşıyacak altyapı,nede bu kadar araca yetecek batarya.
benim gördüğüm gelecek hidrojen ile çalışan yakıt hücreli motorlar.
Yüzde yüz bir dönüşüm tabi zor ama bir dönem dizele olan ilginin benzinliye kayması gibi elektrikli satışlarının artmasını bekliyorum.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.550
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #14 : 22 Ağustos 2024, 15:34:05 »
Stelvio alirken odeyeceginiz OTV bedeli bir adet Tesla Y SR kadar, ki bu indirimli Agustos fiyati uzerinden 23 model Stelvio icin gecerli  :asagi-ok:

Tabiki ikisi karsilastirilamaz araclar ama yuzde 10 otv nere yuzde 150 otv nere. Bu vergi politikasiyla yakinda tripotorle gezmeye baslayacaz zaten  :D
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #15 : 23 Ağustos 2024, 07:34:53 »
Stelvio alirken odeyeceginiz OTV bedeli bir adet Tesla Y SR kadar, ki bu indirimli Agustos fiyati uzerinden 23 model Stelvio icin gecerli  :asagi-ok:

Tabiki ikisi karsilastirilamaz araclar ama yuzde 10 otv nere yuzde 150 otv nere. Bu vergi politikasiyla yakinda tripotorle gezmeye baslayacaz zaten  :D
Akla zarar bir durum gerçekten. Stelvio’nun koltukları Y ye taksınlar arada uçurum yok. Teknolojik artılarını sayarsak zaten Tesla bir adım önde. Ama korkarım eşitleme yukarı doğru yapılacak vergi açısından. Zaten kur da az bir oynama daha olsa otomatik üst dilime geçecek Tesla da. Biraz deneyimleyip hanımın içten yanmalısını da Y ye çevirme düşüncem vardı ama herhalde mümkün olmayacak. Hali hazırda 20 jant seçsem bile 2,5 a fırlıyordu siparişte.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

stormvalley

  • Membro
  • İleti: 61
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #16 : 23 Ağustos 2024, 08:53:17 »
Şehir içinde kullanmak için ben BYD'nin Seagull modelini bekliyorum açıkçası.
Ayrıca hala vergi avantajı varken BYD'nin mevcut modelleri de değerlendirilebilir.
Çin'deki elektrikli otomobil deryasını bilen biri olarak burada dünyanın artığı ile uğraşıyor olmak gerçekten çok can sıkıcı.



Ama hayalim Zeekr 001 :D


« Son Düzenleme: 23 Ağustos 2024, 08:57:22 Gönderen: stormvalley »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Kaan

  • Membro
  • İleti: 786
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #17 : 23 Ağustos 2024, 10:35:16 »
Elektrikli araçlardan ne kadar haz etmesem de bilgi sahibi olmak için okumuştum. İlgilenenlerin işine yarayacak bilgiler.

https://seyler.ekstat.com/yeni-araba-modelleriyle-turkiye-pazarina-iddiali-giren-byd-nasil-bir-marka
1 hayal
5 duyu
6.his

YasinC

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #18 : 24 Ağustos 2024, 21:49:51 »
Çok yakın sürede Tesla Model Y kullandım. Stelvio'ya dokunmak dahi nasip olmadı. Ancak giulia ile aynıdır diye düşünüyorum.
Model Y,  belli başlı oyuncaklar dışında Stelvio ile aynı cümleye girmesi bile Model Y için fazla övgü olur.

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

balesanist

  • Membro
  • İleti: 579
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #19 : 25 Ağustos 2024, 01:09:25 »
Çok yakın sürede Tesla Model Y kullandım. Stelvio'ya dokunmak dahi nasip olmadı. Ancak giulia ile aynıdır diye düşünüyorum.
Model Y,  belli başlı oyuncaklar dışında Stelvio ile aynı cümleye girmesi bile Model Y için fazla övgü olur.
Dokunmadan çok iddialı değil mi İkisini dönüşümlü kullandığım için mecburen aynı cümlede bahsediyorum

Bendeki 2020 kablosuz Carplay yok evet 2020 kablosuz Carplay yok.
"Mantığınla sev, duygularınla seç"

YasinC

  • Membro
  • İleti: 159
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #20 : 25 Ağustos 2024, 08:05:17 »
Stelvio Giulia eş değeri bir araç olarak baz aldım. Malzeme kalitesi, ömür, sürüş hissiyatı vs olarak.

Şimdi Tesla gömmeye gelmiş gibi gözükeceğim ancak direk kendi gözlem ve düşüncelerim.

Yeni oyuncakların çoğu bana göre gereksiz. Üzerine bu tip güya yardımcı sistemler çıktığından beri bu araçları sürenler daha dikkatsiz ve umursamaz kullanıyor. Petrol kafa biri olarak bu konuda ayrışıyor olabilirim.

Ancak bundan sonra yazacaklarım herkes için geçerli diye düsünüyorum.

Tesla Model Y,  aracın neresini zorlasan elinde kalacak gibi. Mahalledeki şişko kedi çıksa üzerine burulan bir kaput.  Mesela Model Y deki emanet duran, sanki zorlasak kırılacak hissi veren  kapı kollarını Alfa koysaydı yerden yere vurulurdu.

2 ton araç. Kocaman geniş lastiklere rağmen yol tutmuyor. Zorlayan biri olabilirim ama sürüş güvenliği tamamen yazılıma kalmış. Ağırlık merkezi yere yakın vs mevzusu boş o hissiyatı iyileştiriyor ancak o ağırlıktaki araç 250-260 taban lastiğe rağmen en ufak zorlama da bırakıyor. Artık esp msp ne kadar çaktırmadan kurtarırsa dönüyorsunuz. Yağmurda ortalık şenleniyor tabi.

Öyle bir algı yaratıldı ki, tesla gibi yeni araçlar kusursuz, en güvenli sürdürülebilir vs vs.
Motosiklet sürücüsü olduğumdan olabilir. Bana göre kaza yapınca aracın seni koruma oranından çok, hiç çarpmamanın önemi daha yüksek.

Yürütme maliyetlerinden bahsediyorsanız bir şey diyemem. Ancak uzun ömürlülük olarak şuan ki bataryaların hiç biri 5yıl ve üzeri kullanıcıyı etkilemeden performansı sürdürecek yapısı yok. Yazılımsal tampon var. %10-20 arası. Bataryayı tam şarj etmeyerek ve tam bitirmeyerek iç dirençlerin düşük kalmasını sağlamaya calısıyorlar ancak oda bir yere kadar.

Aldıgınız aracı 2-3 yılda bir satıp yeni almıyorsanız. Uzun yıllar biniyorsanız. 200.000km sonra harcanacak para model y de daha fazla olabilir.


Biraz geyiğe vurayım.

R/C modelcilikle uğraşanlar varsa tanık olmuşturlar. Eskiden çok ufak.modeller hariç tüm modellerde glow veya nitro motorlar kullanırdık. Önce helikopterler de elektrikli kitler satılmaya başlandı. İlk nesil modellerden alan biriyimdir. Rodaj diye bir şey yok. Karbüratör ile zırt pırt uğraşmak yok. Uçuştan sonra bulaşan yağı modelden çıkarmaya uğraşmak yok. Uçuşta motorun stop etme derdi yok :D
Performans da batarya doluysa daha iyi. Uçaklarda da bu sürüven başladı.
2007'li yıllardan bahsediyorum ki 2017-18 e kadar artan bir hitle geldi.

Şuan sahada başlangıç modellerinde elektrikli yaygın.
Ancak büyük model alanların hepsi nitro veya glow. Benim gibi zamanında Trex700E gibi model almış olanlar da ülkeye nerden hangi yolla 2kg lipo sokarız diye bakıyor  :D

Tabi ki, elektrikli çok iyi modeller de satışta bazı özel.markalar çok da satıyor ancak yakıtlılar uzun süredir tekrar tercih edilen oldu.

Süreç araçlarda da buna benzerse hiç şaşırmayacağım  :)


« Son Düzenleme: 25 Ağustos 2024, 08:11:08 Gönderen: YasinC »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.013
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #21 : 25 Ağustos 2024, 08:47:05 »
Bizimde Hyundai Ionic 5 aracimiz var, 2 aydir kullaniyoruz. Sakin kullanimda (sehir ici ve disi) virajlarda kasmassak harika araba, surus zevki guzel. Ne zamanki yatay ivmeye (misal virajlarda) maruz kaliyorsunuz, araba o yuksek agirligini size hissettiriyor, ah be altimda keske alfam olsa diyorsunuz, tabi spor araba seside ayri bir ozlenen unsur.

Kalan tum konularda artik alfa dahil tum icten yanmali motor kullanan araclar bana cag disi gelmeye basladi. Bu vergi politikasiyla ek olarak elimde tutacagim ve hafta sonlari binecegim ekstra bir arabadan zevk alacagima tek bir elektrikli arac alip sadece onun vergisini,sigortasini, kaskosunu ve muayenesini oderim, hem ne guzel sanayi ile de isimiz olmuyor. Kaldiki benim elimdeki alfalar 2000 oncesi modeller, kaskosu yok ve mtvsi dusuk sayilir, guncel model alfa yada baska araclarin (heleki 2lt) senelik maliyetleri bence zevk araci olarak saklamak icin cok yuksek.

Bu arada bir petrolhead olarak neden Ionic 5 aldim? Cunku yuzde 10 vergi diliminde olmasi ve bu fiyat araliginda sunduklari cok hosuma gitti. Kayseri`de deneme imkanim olsaydi ve ic tasarimini begenseydim bende nokta atisi SR alir gecerdim. Diger begendigim araclar ust dilime giriyor, neden vergiye fazla para odeyelim? Neden gucu yuksek diye senelik MTVye servet odeyelim  :p

Güle güle kullan Nuri, çok mantıklı ve güzel bir seçim yapmışsın. Ionic 5 benim de kısa listemin başındaydı. I20N'in hatrı olmasa ben de şimdi elektrikli kervanına katılmış olacaktım. Son dakikada kıyısından döndüm ama, gelecek sefere ben de kalbimi değil beynimi dinleyip elektrikli tercih ederim muhtemelen.

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.550
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #22 : 25 Ağustos 2024, 14:53:32 »
Güle güle kullan Nuri, çok mantıklı ve güzel bir seçim yapmışsın. Ionic 5 benim de kısa listemin başındaydı. I20N'in hatrı olmasa ben de şimdi elektrikli kervanına katılmış olacaktım. Son dakikada kıyısından döndüm ama, gelecek sefere ben de kalbimi değil beynimi dinleyip elektrikli tercih ederim muhtemelen.

Sagol Ozan, anlasilan sana da ionic 5n aliriz  :D
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

coyote

  • Membro
  • İleti: 1.013
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #23 : 26 Ağustos 2024, 11:26:59 »
Sagol Ozan, anlasilan sana da ionic 5n aliriz  :D

%10 ÖTV kırmızı çizgimiz  :)

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.550
    • Çevrimdışı
Ynt: Tesla & Stelvio
« #24 : 26 Ağustos 2024, 11:54:18 »
%10 ÖTV kırmızı çizgimiz  :)

Aynen  :D
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

 

GoogleTagged



SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal