Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Warm Hatch | Alfa Romeo Mito 22UN886

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ealprsln

1446 dan TD04'e doğru geçeceksin sanırım mecburen :))
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

ceyhun16

You are not allowed to view links. Register or Login
Evet, direkt sipariş ediyorsun, DHL ile kapına kadar geliyor. DHL gümrük işlemlerini de senin adına yapıyor ve ürün bedelinin %20'si kadar bir gümrük vergisi çıkıyor.

Tamamdır yeni görev belirlendi diskler :)
'11 MiTo 1.6 JtdM
'09 Mito 1.4 Tjet

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
1446 dan TD04'e doğru geçeceksin sanırım mecburen :))

Meth kitten sonra avans da acinca hizlanma boyle oldu abi.



Yani buyuk konusmayayim ama setup'i kolay kolay degistirmem.

devirsever

Offf cok iyi, hic 1.4 gibi degil  :D :nazar:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

stan

Belki daha once satir aralarinda bahsetmisimdir, soğuk havalarda, ozellikle 10C altindaki sicakliklarda dip gaz yaptigimda overboost sorunum mevcuttu. Sirf bu sebepten sıkça n75 valfim de bozuluyordu. Overboost'dan da kasit, 1,5 bar olmasi gereken pek basinc, 5. ve 6. viteste ozellikle 4000 devir civarinda dip gaz yapinca 1,7 - 1,8 barlik basinc goruluyordu. O kadar yuksek basinca da cikinca, n75 artik basinci regule etmeyi basaramiyordu.

Bunu engellemek icin manuel boost controller (mbc) ile bir seyler yapabilir miyim diye arastirma yaparken, nette asagidaki gorseli buldum:
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Yani, n75'e paralel baglanan bir mbc, dogru basinca ayarlanirsa, talep edilen max basinci gordugu gibi bunu wastegate'e direkt iletiyor.

Uygulamak icin aliex'ten bir mbc siparis edip, guzel pinomatik hortumlar ve baglayacak T baglanti ve dirsekleri aldim. Baglantiyi su sekilde yaptim:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bir kac deneme sonrasinda overboost'u ortadan kaldiracak ayari buldum, sonuc bekledigimden de basariliydi yani.

Ama onemli bir sorun vardi, soguk havada overboost'u engelleyen mbc ayari, hava isindikca peak basinci da dusuruyordu. Ornegin hava 20C ustune ciktiginda 1,5 bar olmasi gereken basinc 1,3 bar seviyesine dusuyordu. Her sicakliga gore mbc'nin ince ayarini yapmak biraz dertli olacagindan, paralel baglanan mbc'yi diledigim zaman devreden cikarabilecegim bir yapiya gectim. Bunun icin de 12V ile calisan bir pnomatik valfi mbc'nin girisine bagladim:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Her sey toplaninca, sadece asagidaki mavi borular goze carpiyor:
You are not allowed to view links. Register or Login

Arabanin icinde de meth kit ekraninin hemen alt yaninda yer alan dugmeye pnomatik valfin beslemesini bagladim, bu sayede hava sicakliginin gun icindeki degisimine gore tek tus ile bu sistemi devreye alip, cikarabilecegim.

You are not allowed to view links. Register or Login

sbk0655

Biz de arabanın ampulleri değiştirince birşeyler yaptık diye geziyoruz. Bravo valla elinize sağlık.

EVA-L19 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


stan

Fark etmissinizdir belki, arabaya pek kozmetik konusunda ekleme yapan birisi degilim aslinda.

Ama MiTo'nun marspiyel konusunda eksikligi ilk gunlerinden beri gozumu tirmaliyordu.

Malum, yurt icinde uygun fiyatli bir sey bulmak da mumkun olmadigindan, bayadir erteliyordum.

Teknik anlamda arabaya yapilabilecekler azaldikca, marspiyele butce ayirip, Almanya'da arada alisveris yaptigim bir siteden Lester marka orijinal marspiyelleri siparis ettim. Ozellikle kargo ucretinin ptt anlasmasindan oturu uyguna gelmesi guzel oldu.

İlk olarak marspiyeli piano black'e boyattim. On tampon alt kenarindaki siyah boya, arka diff, ayna kapaklari ve camlarin koyu tonu ile uyumlu olmasini hedefledim. Cumartesi gunu de tam bir kapanma aktivitesi olarak, yazligin kapisinin onunde once arabayi guzelce yikayip, sonra marspiyelleri montajladim.

İlk marspiyeli montajlarken baya uzun surdu, tam oturma pozisyonunu bulmam biraz ugrastirdi dogrusu. İkincisi ise cocuk oyuncagi kivaminda oldu. On ve arka tarafta alindan ikiser vida ve yan panelde boylu boyunca silikon ile montajladim.

Silikonun saglikli tutmasi icin ustunde bolca kagit bant yapistirdim. Bu hali ile gorseller:

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login

Silikonlar kuruyup, bu sabah bantlari soktum. Son goruntu bu sekilde oldu:
You are not allowed to view links. Register or Login

obasar

Selam, güzel olmuş. Fiber geldi değil mi?
Bende de aynısı var ama kullanmıyorum. Hatta ön tarafı da var Lester 'ın.

Fiber yerine Lester dışında Plastik olan farklı bir model buldum onu taktım bende.
Alfa Romeo GT 2.0 Selespeed
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Selam, güzel olmuş. Fiber geldi değil mi?
Bende de aynısı var ama kullanmıyorum. Hatta ön tarafı da var Lester 'ın.

Fiber yerine Lester dışında Plastik olan farklı bir model buldum onu taktım bende.

Selamlar, evet fiber olarak geldi. Hatta boyacim fiberse boyasi biraz zor olur, yuzeyi duzeltmek gerekir falan demisti. Ama o da boyarken hic sorun yasamadigini, gordugu en iyi fiber isciliklerinden biri oldugunu vurguladi.

stan

Herkese selamlar,

Sase gergisi olarak tek eksigimiz arka viraj demiri kalmisti. Torsiyonlu arabada arka viraj demiri mi olur demeyin, adamlar yapmislar:

You are not allowed to view links. Register or Login

Bilirsiniz, oem viraj demirleri genellikle ici dolu demirden yapilir, ayni suspansiyon yayi gibi bir malzeme kullanilip, sadece farkli bir formda imal edilir. Arkaya yapilacak bir viraj demirinde, dolu demir kullanma gibi bir imkanim olmadigindan, bu isten yillardir uzak duruyordum.

Almanya'da kule gergisi sattigim bir giulietta ve mito sahibi bir kullanici ile baya whats app arkadasi olduk. Arabaya bisi yapinca birbirimize foto atiyoruz, fikir alisverisinde bulunuyoruz falan. Bir gun bu sohbetlerin birinde konu arka viraj demirine geldi. Kendi MiTo'sunda yukarida linkini paylastigim arka viraj demiri mevcutmus. Sordum hemen demirin kalinligi nasil, ici dolu mu falan diye. İci bos, 3mm et kalinligina sahip, dis capi 21mm olan duz boru oldugunu soyledi. Yani benim MiTo on kulesini yaptigim demirin aynisi. O gun itibari ile malzeme toplamaya basladim.

İlk etapta amortisor alt kenarina baglanacak metrik 12 vidayi uzatip, ona uygun bir dana goz alip taktim. Hatta bunu aylar onca yapmistim, o dana goz vida bosta durdugundan saga sola carpip ses yapmasin diye bir cirt kelepce ile eanagozlun ucunu amortisor govdesine sabitlemistim.

Sonrasinda asil 21mm lik boru icin olculari alip, manisa'da boruyu kivirttirmistim. Araba ustunde yaklasik olculere bakip, sonra evin deposuna kaldirmistim.

Gectigimiz hafta sonu itibari ile de, iki tane 4mm et kalinligina sahip 35*60mm uzunlugunda kulagi lazerde kestirdim, montaj deligini ama sonra arac ustunde olcu alacagimdan lazerde kestirmemistim. Yine gectigimiz hafta, viraj demirini arka dingile tutturacak olan 2 adet 3,5" (dingilin kalinligi bu kadar) 2 adet de 1" agir yuk kelepcesi siparis ettim. Ama cim, iki kelepceyi birbirine birlestirip, kelepcenin birisi dingile baglanacak, digeri de viraj demirini tutacak.

Tum malzemeler olunca bu sabah sanayiye gidip, bizim egzozcu Suat abinin egzoz cukurunda ise basladim.

İlk is olarak agir yuk kelepceleirini birlestirdim. Ama boylari biraz uzun geldi gozume, o sebeple asagidaki fotoda alt kenardaki gibi kucuk kelepcenin baglanti braketinin boyunu kesip tekrar kaynatarak kisalttim. İki kelepcede de ayni islemi yaptik.

You are not allowed to view links. Register or Login

Kelepceleri ilk montajladiktan sonraki goruntu:

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasinda braketin kaynak konumunu belirlemek icin viraj demirini kelepcelere takip olcu aldim:

You are not allowed to view links. Register or Login

Braketleri kaynatip, montaj noktalarini deldik:

You are not allowed to view links. Register or Login

En son herseyi takip, guzel guzel tum vidalari sıktım, suruse hazir hale geldi. Hatta viraj demirini, amortisor alt kenarlarini disari dogru itecek sekilde gergin montajladim.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Henuz guzel virajlarda deneme firsatim olmadi arabayi. Kullandikca hissettigim farklari yazarim.

Bir de tabi boyasini henuz yapmadim viraj demirinin. Soyle bir hafta kadar falan kullanip, iyicene deneyimleyince, sokup oyle boyatacagim.








YasinC

Seçtiğiniz malzeme ve sertlik oranı nedir?

stan

Dün Steerr'in buluşması kapsamında piste girdim, hava 41C idi. O sebeple hic zorlamadim arabayi duzluklerde devir çevirmedim, viraj oncelerinde ayagimi gazdan cektim vesaire, sert fren bile yapmadim. Ama bir kac kritik virajda arabayi zorlayip, arka viraj gergisini test ettim. Daha oncesinde gaza oturup kilidi kullanarak daha cok kafayi iceri sokarken, simdi gazi kullanmazken bile kafayi rahatcana iceri soktugumi fark ettim.

Ama arka viraj demirini bastan, farkli bir malzeme kullanarak tekrar yapabilirim. Aşağıdaki linkte anlatılmış, mevcut barı kalıp olarak kullanıp, 4140 çeliğini biraz ısıl işlem ile şekillendirmeyi deneyeceğim.
You are not allowed to view links. Register or Login

En teknik virajlardan biri olan Egem'i donerken distan boyle gozuktu bugun, direksiyon basinda da, "cok iyisin beeee" diye arabama bagiriyordum :D



You are not allowed to view links. Register or Login
Seçtiğiniz malzeme ve sertlik oranı nedir?
Bu konuda gergilerimde ullandığım aynı malzemeyi kullandım, elimde sertlik oranı bilgisi yok. Ama montaj oncesinde viraj demirini yere dik koyup, vucudumla ust kçşesine yüklendiğimde, bir yaylanma etkisi oluyordu. Tabi bu çk teknik bir yorum değil. Bu sebepten ötürü zaten yukarıda bahsettiğim 4140 çeliğinden bulursam, tekrar yapacağım.

devirsever

Masallah Mitoda sınırları zorluyorsunuz,tebrik ediyorum. Banami oyle geldi bilmiyorum ama son virajda araba cizgisini hic bozmadi  :nazar:
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Masallah Mitoda sınırları zorluyorsunuz,tebrik ediyorum. Banami oyle geldi bilmiyorum ama son virajda araba cizgisini hic bozmadi  :nazar:

Çok sağolasın.

Evet, gerçekten dün neredeyse her virajda 5 yıldır kullandığım MiTo'daki en kolay araç kontrolüne sahiptim. bunun bir sebebi de önlere -1.6 derece kamber vermiş olmam tabi, bir de arka viraj demirinin faydası. Şunu da ekleyeyim, dün sadece denemelik girdiğimden, semi slick lastiklerimi bile takmamıştım, bu virajları günlük kullandığım Goodyear Eagle F1 Asym 5 ile aldım.

Bu arada bir önceki mesajımda bahsettiğim 4140 çeliğin tedarikçisinden buldum yakınlarımda. Onu alıp, arka viraj demiri için bir çalışma daha yapacağım yakın tarihte.

stan

Ayni viraji donerken arac icinden goruntuler. İstem disi bazi kelimeleri arabaya soyluyorum:


stan

Gecen hafta bahsettigim 4140 celiginden manisa  sanayisinde 25mm capinda bulup aldim. Ayrica viraj demiri montaj braketlerini de yumusaklik sertlik ayari imkani vermesi icin biraz daha uzatip iki delikli olarak lazerde tekrar kestirdim. Bugun Menemen babamin dukkana gidip, babamin cok yakin arkadasi olan demirci Ahmet Amca'ma durumu anlatinca, 4140 celigini her turlu kivarabilecegi soyledi. Sonrasinda fotodaki gibi hidrolik boru kivirma makinesinde kalip kullanmada, isil islem yapmadan sadece referans olcu ile bari kivirdik. O andan bir foto:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasinda egzozcu Suat Abi'mde braketleri kaynattik.
You are not allowed to view links. Register or Login

Braketleri kaynatip, barin fazlasini kesince eski ile yeni viraj demirini yan yana fotografladim.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Eski dedigim viraj demirinin bukumunde biraz fazla mudahale vardi, o sebeple hafif yamukluklari vardi. Zaten eski viraj demiri ici bos demir ve 21mm et kalinligina sahipken, yenisi ici dolu yay celigi ve 25mm olması mukavemetinde elle bile hissedilir fark mevcut. İki viraj demirini yere diklemesine koyup, vucudumla yuklendigimde yeni demir cok az yaylanirken, eskisi ise ciddi miktarda esniyor.

Sonrasinda kendim aracima gecen haftaki gibi yeni viraj demirini montajladim. Farkli olarak, dingil uzerinde viraj demirini tutan kelepcelerde tofasin 25mm'lik viraj demiri burclarini kullandim, daha saglikli oldu.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Gun sonu arabayi yikattiktan sonra viraj demirini boylu boyunca gosteren su fotoyu cektim:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bir kac hafta bu sekilde kullandiktan sonra bir ara sokup boyaya da verecegim viraj demirini.

stan

Ortak sase kullanimi sagolsun, Ulku Park'in Corsa OPC'leri ile MiTo'nun gergi ve viraj demirleri ortak. Kendilerine 4 araclik set urrtip gevtigimiz hafta teslim ettim. Yaptiklari testlerde, gergilerle araclarinin tur basina 1 saniye hizlandigini belirtiler.
You are not allowed to view links. Register or Login

Bunlari yaparken bir de kendi gergilerimin boyalarini yenileyip, aldigi darbelerle yamulan on travers gergisini de degistirdim.

Arka viraj demirini ilk kez boyayip montajladim.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Arka kule gergisi de yeniden boyandi:
You are not allowed to view links. Register or Login

DNA motorsport'tan yaklasik 4 yil once satin aldigim ve tum bu seruvenin baslamasina sebep olan travers gergisinin son hali:
You are not allowed to view links. Register or Login

Onu da kendi uretimimiz olan gergi ile yeniledim:
You are not allowed to view links. Register or Login

stan

Son halimizde sabuncubeli virajlari i su sekilde donuyorum:

FB10ur

Aracın forumdaki konusunda ve farklı forumlardaki konularında gergi ve viraj demiri olmadan bir çok videona denk gelmiş biri olarak montajladıktan sonraki dönüş performansının iyileştiği net görünüyor :)  Eline Emeğine sağlık
Mito sahibi olarak parçalarla ilgili iştahım kabarıyor :)

stan

You are not allowed to view links. Register or Login
Aracın forumdaki konusunda ve farklı forumlardaki konularında gergi ve viraj demiri olmadan bir çok videona denk gelmiş biri olarak montajladıktan sonraki dönüş performansının iyileştiği net görünüyor :)  Eline Emeğine sağlık
Mito sahibi olarak parçalarla ilgili iştahım kabarıyor :)

Teşekkür ederim iyi dilekleriniz icin.

Asil farki tur sure ile gormek istiyorum. Bunun icin Aras Dincer araciligi ile EBC'den yellow stuff balata siparis ettim ama sagolsun ingilizler oncelikle hatali balata gönderdi. İade ettik, uygun balatanin stoga girmesini bekliyoruz. Malesef ingilizler isi yilan hikayesine cevirdi. Balata geldiginde gercek faydayi (ozellikle son yaptigim arka viraj demirinin) gorecegiz.

stan

Haftaya pazar gunu ulku park'ta pist gunu duzenleyecegiz. Hazir arabanin yag bakim zamani gelmisken, pist oncesi arabaya Tanir Oto'da kapsamli bir daldim cumartesi günü.

İlk olarak motor ve sanziman ust takozunu kendi ellerimle degistirdim. Arabayi oldugu yerde sehpaya alip, alttan motor ve sanzimani tek tek kriko ile destekleyerek takozlari degistirdim.
Ozellikle ust sanziman takozu cok yumusamis,.soktugumde yenisiyle karsilastirinca fark ettim.
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Bir de hazir kaput altindayken bujilerimizi de degistirdim. 20 bin km'de bir NGK iridyum ikr9j8 bujilerimizi yeniliyoruz:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sonrasinda sira geldi aylar once alip da takamadigim arka dingil poliuretan burclarimiza. Asagidaki fotoyu Mayis ayinda on salincak burclarini takarken cekmistim. Arka taraf (ortadakiler) teferruhatli oldugu icin ancak bugun firsat bulduk.
You are not allowed to view links. Register or Login

Oncelikle arka tarafi sehpaya alip arac yerdeyken deneyeyim dedim, hic olacak gibi degildi. O sebeple lift ilk musait oldugu anda araci havaya kaldirdik. Once sag tarafi, sonra da sol tarafi dingili komple indirmeden montajladik. Bekledigimden cok daha zor oldu.

Takmaya calisirken babamin ugraslari:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sag taraf montajlandi:
You are not allowed to view links. Register or Login

Sol taraf montajlandi:
You are not allowed to view links. Register or Login

Bunlara ek olarak bir de yagimi liqui moly olarak degistirip bir de ceratec ekledim. İlk kez bir yag katkisi kullaniyorum, bir faydasi olacak mi, olacaksa da fark edebilecek miyim, gorecegiz.

Hafta ici bir de fren hidroligi degistirecegiz musait bir vakitte. Bugun vakit kalmadigindan yapamadik. Bir de on fren sogutma icin bazi fikirlerim var, onlari da yarin deneyecegim. Akabinde pist icin hazir olacagiz.

stan

Fren sogutma hortumu konusunda gecmiste bir calisma yapmistim. İntercooler'in iki yanindan baslayan borular, davlumbaz icine tekerlege diklemesine girip orada kaliyorlardi. Yani frene dogru bir yonlendirme yoktu, o sebeple super efektif degillerdi.

İntercooler yanindan baslayan giris su sekildeydi, bugun yine ayni sekilde kaldi bu detay:
You are not allowed to view links. Register or Login

İceride mevcut boruyu kisaltip, ona turuncu renkli 45mm capli esnek ve metal spiral ile guclendirilmis kumas fren sogutma hortumunu ekledim. Borular motor kisminin icinde kenardan rotalanip, salincak uzerinden frenlere dogru uzandi. Ve tabi vazgecilmezimiz olan sonsuz sayida cirt kelepce ile hortumlarin sabitlemesini yaptim.

Yakin cekim Sag taraf (foto malesef ters çıkıyor, düzeltemedim):
You are not allowed to view links. Register or Login

Yakin cekim Sol taraf:
You are not allowed to view links. Register or Login

Biraz daha genis aci ile hortumlarin goruntusu:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Alt korumayi takinca cok daha temiz bir goruntu oldu tabi:
You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

Son olarak onden gorunum eskisi gibi yine:
You are not allowed to view links. Register or Login

stan

PAzar günü İzmir'de yine Track Daily Driver ismiyle pist günü organize ettik. Yine 60'dan fazla araç gelip, sabah 10:30'dan akşam 18:00'a kadar toplamda 22 seans yaptık.

Tüm katılan arkadaşlara ve Ülkü Motorsport ekibinin tüm üyelerine bu muhteşem gün için teşekkür ediyorum.

Gelelim ben ne yaptım detayına. Bir önceki pistte 1:18:7xx yapmıştım. O günden bugüne tek fark olarak ön balatalara EBC yellow stuff balata ve Ferodo marka OEM düz fren diski taktım.

Daha ilk seansımda 1:17:7xx seviyesine geldim. Sonraki seans 1:17:4xx. Ve benim için günün son seansında 1:16:676 geldi. Best time yaptığım turun videosunu sonradan izediğimde, özellikle Egem virajından sonraki S'in çıkışında ciddi süre kaybediyorum. Ona rağmen süre geliyor.

Video için buyrun:


Ve yine aynı günden bir kaç güzel fotoğraf:

Tripod:
You are not allowed to view links. Register or Login

Arkada kirmizi kopek baligi beni kovalarken:
You are not allowed to view links. Register or Login

Frende one yigilan aracim. Vogtland yay + koni strt pist isini tam kurtaramiyorun gorsellere dusmus hali:
You are not allowed to view links. Register or Login

stan

Yaklaşık 3 hafta önce siparişini verdiğim Bilstein B14 PSS coilover kiti geçtiğimiz hafta başında yurda giriş yapmıştı. Burada PTT ile yaşadığım gümrük sürecini de detaylı anlatacağım, ilerisi için herkese referans olsun. Montajı ikinci bir postta aktaracağım.

Hafta başında coilover kiti İstanbul gümrüğüne giriş yaptı. PTT kargo takip sayfasından durumu günlük takip ediyordum. Çarşamba günü gibi İstanbul gümrükten çıkış sağlanıp, gümrük ücretisayfada 0TL olarak gözüktü. Tabi umut fakirin ekmeği hesabı, bir şekilde acaba beni pas mı geçtiler, vergi vermeyecek miyim yoksa diye ümitlendim. Sonrasında ptt'yi tel ile arayıp, durumu sordum, onlar da gümrüğün numarasını verip orayı aramamı söyledi. Aradığımda, gümrük memuru ürünün İzmir gümrüğüne gönderildiğini, verginin orada belli olacağını söyledi.

Cuma günü ürün İzmir Posta Dağıtım Merkezi'ne geldi, sabahtan kendilerini telefon ile aradım. Gün içinde gümrük memurunun paketi inceleyeceğini belirtip, eğer ptt sorgu ekranında vergi ücreti yazar ise ürünün teslim postanesine gönderileceğini, eğer 0TL yazarsa benim İzmir Posta Dağıtım Merkezi'ne gelmem gerektiğini belirttiler. Öğlen saat 3 gibi tekrar kendilerini aradım, benim oraya gelmem gerektiğini, memurun beni görmek istediğini belirttiler. Yani arayıp sormasam ürün orada aylarca yatacak belki de.

Gün sonuna doğru arabamın ruhsatı ile Bayraklı'daki Posta Dağıtım Merkezi'ne gittim. Herkes beni bekliyormuş gibi bir hava oluşmuş, coilover herkesin dikkatini çekmiş. Gümrük memurunun yanına gittiğimde, ilk tepkisi, orada birden fazla arabaya yetecek kadar malzeme var, bu ticari bir gönderi şeklinde oldu. Benim 4 amörtisör ve 4 yay sipariş ettiğimi, daha fazla bir şey olmaması gerektiğini belirttim. Akabinde memur ile birlikte paketin başına geçtik, bir başka çalışan dikkatlice paketi açtı. 4 yay ve 4 amörtisör olduğunu teyitledik. Paket üstünde yazan Alfa MiTo ibaresi ile araç ruhsatımın da eşleştiği teyitlendi. Ama memur hala ticari gönderi düşüncesine takılı kaldığından adres neden Tanır Oto, burası bir tamirhane diye sordu. Babamın dükkanı orası, orada montajı yapacağız çünkü dedim. Bu itirazımı da kabul etti. Son olarak bir de satın aldığım linki de göstermemi istedi, onu da gösterince kişisel kullanım olduğunu memur da kabul etti.

Son husus, verginin hangi ücret üzerinden kesileceği konusunda oldu. You are not allowed to view links. Register or Login görülen fiyat 795€ VAT  incl. şeklinde. Yani bu fiyat içinde Almanya Vergisi var. Ama tabi bana fatura keserken adamlar VAT çıkarıldı ve 85€ shipping dahil şekilde 719€ ödedim. Bu ödeme de transfer wise ile yapıldı ve kayıt aldında, bunu da memura gösterdim. Kaldı ki ürünle gelen faturada da bu detay yazıyor. Buna rağmen memur vergiyi 795€ üzerinden kesmeye çalıştı, bakın Almanya versigisi included diyor, ben bu vergiyi ödemedim, ürün bedel olan 634€'dan vergiyi kesmelisiniz desem de beni pek dinlemedi. En son yaptığım tüm ödeme olan 719€ üzerinden vergiyi kesmeyi önerdi, ben de artık ortamı gerip, gereksiz bir blokaj ile karşılaşmamak adına kabul ettim ve toplam o anki parite üzerinden 1700TL vergimi ödeyip ürünü teslim aldım ve bagaja attım.
You are not allowed to view links. Register or Login

Şunları da vurgulayayım, daha önce DHL veya UPS'in direkt getirdiği çok parça satın almıştım. Söz konusu tüm gönderilerde ürün gümrüğe girince ilgili firma bana mail veya telefon ile ulaşır, gerekli belgeleri (ruhsat, kimlik, satın alma linki, ödeme görüntüsü gibi) mail ile ister, 1-2 günde gümrük masrafını hesaplayıp, belli bir IBAN'a ödeme yaptırıp, ürünü ayağıma kadar getirirdi. Ama bu gönderide PTT devreye girince, devletimizin muhteşem bürokrasisi ile karşılaşıp, 30 yıl öncesinde yaşıyormuşuz gibi demode süreçler söz konusu oluyor, hayatımızın gerçeği malesef.

TR'de bu ürünleri direkt getirecek bir kaç yerden ayrıca fiyat almıştım. Bana 719€ + 1700TL'ye mal olan ürün için 1250€ istemişlerdi, bu da detay bilgi olarak burada dursun.

stan

Cumartesi sabah ilk iş olarak olrak Tanır Oto'ya gidip, arka amörtisör ve yayları sökerek işe başladık.

Sanayıdeki genç arkadaşlar, yanıma gelip abi başaran coil mi bunlar diye sordular hatta:D. Yok dedim, bunlar olması gerektiği gibi Bilstein falan, ne demek istediğimi anlayamadılar bile :D

Koni'leri çıkarıp, Bilstein ile yan yana koydum. Bilstein'ların boyu yaklaşık 2-3 parmak kadar daha kısa.
You are not allowed to view links. Register or Login

Bu arada, araç en yüksekte bile spor yay kadar yüksek olacaktır diye yorumlar duyduğumdan, tüm ayarları en yükseğe göre yaptım, o şekilde montajladık. Arka yüksek ayarının yapıldığı takozun montaj sonrası görseli:
You are not allowed to view links. Register or Login

Arka amörtisör de takılınca görüntü:
You are not allowed to view links. Register or Login

Ön amörtisör ve yayı en yukarda ayarladık yine:
You are not allowed to view links. Register or Login

Fotosunu çekmedim ama, ne iyi ne kötü durumda olan ön amörtisör takozlarını da Opar marka şeklinde yeniledim. Ön amörtisörün araç üstündeki montajı:
You are not allowed to view links. Register or Login

Montaj bitti, arabamızı bir güzel de yıkayıp, öyle fotoğrafladım. Karşınızda tam bir [I]LEYLEK[/I]:D
You are not allowed to view links. Register or Login

Aracın yayları belki zamanla biraz daha oturur diye yükseklik ayarını 1-2 hafta sonra yapacağım. Zaten dip basık olması gibi bir beklentim yok. Tamamen odaklandığımız konu yol tutuşu ve pist süresi.

2 günlük kısa testimin ardından ilk yorumlarım:

  • Konfor olarak Koni - Vogtland ikilisinden bir farkını görmedim.
  • Yüksek hız stabilitesi Koni'lere göre bile çok çok artmış. Çiğli - Menemen arası otobanda bilen bilir çok saçma tümsekler vardır. Oralara özellikle 190-200 gibi hızlarla girdim. Araç ilk zıplamanın ardından yere muhteşem konuyor. Ciddi şaşırttı.
  • Virajlarda kilidin daha iyi çalıştığını hissettim. Ama bu konuda net yorum yapabilmek için piste çıkmam lazım. En iyi cevabı tur süresi verecektir.
BONUS: İzmir pistinin geleceği belirsiz olsa da, az kullanımış olarak bulduğum bir takım Nankang AR1'i de 2022 sezonu için satın aldım. Elimde 2 set AR1 oldu yani, seneyi rahatça kapatır diye düşünüyorum.
You are not allowed to view links. Register or Login