Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070  (Okunma sayısı 3491 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« : 01 Mart 2021, 11:33:11 »
Arkadaşlar tekrar selam,

3,5 yıl süren 156 arkadaşlığı sonrasında aracımı satmış ve yeni bir arayışa başlamıştım. Aklımda birkaç model vardı ancak Alfa Romeo tadını birkez aldığım için Mito hepsinin birkaç boy önündeydi.

Bu şekilde Mito'ya öncelik vererek arayışa başladım. Çok uzatmadan, imkanlarımı bir hayli zorlayarak 2010 model 1.4T 155 hp, 113bin km'de bir Mito buldum.

Alım öncesi aracı Maslak Alfa Bahattin Ustaya götürdüm. Motor ve mekanik olarak araç gayet iyiydi. Bahattin Usta'nın onayı sonrasında kaporta için ayrıca bir ekspertize verip, kaporta durumunu da netleştirdikten sonra araç alımını tamamladık.

Araçta sağ ve sol arka çamurluk uçların boya mevcut. Harici orijinal boyası. Ancak kaportanın birkaç işleme ihtiyacı bulunmakta. Örnek vermek gerekirse kaput üzerine bir cisim düşmesi nedeni ile ortada bir ezik bulunuyor. Sol ön çamurlukta da ayrıca bir ezik mevcut. Yapılmışını almaktansa, nasıl yapıldığını bilerek yaptırmak bu tarz konularda hep tercihim.

İlgili ezikler:



Birkaç ay aracı bu şekilde kullanarak ihtiyaçlarını ve çıkarsa eksiklerini tam anlamıyla tespit etmek istiyorum. Şu anda zamanla yapılacak listemi şu şekilde çıkardım sayılır, üzerine ne eklenir bilemiyorum.

- Kaput ve tamponların boyanması
- Far çerçeveleri, ayna kapakları ve jantların boyanması, farların açılması
- Lastiklerin yenilenmesi (öncelikli)
- Lastiklerin yenilenmesi sırasında, arka lastiklerin üzerinde bulunan spacerlerin gerekirse değiştirilmesi (20mm)
- Ses sistemi, belki double din teyp
- Kaput altında emanetmiş gibi duran açık hava filtresinin, kutu içi spor filtre ile değişimi
- Yeni plakalar ve plakalıklar

Daha önce tecrübesi olan arkadaşlara sormak istediğim bir konu var. Aracın üzerinde şu anda eicbach 3,5mm spor yay mevcut. Aracın orijinal yayları da bende. Konfor ve yol tutuş açısından orijinal yaylara dönmemin ne gibi artıları ve eksileri olur?

Ufak bir elle pasta cila sonrası fotoğraflarını da aşağıda paylaşıyorum.





156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.358
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #1 : 01 Mart 2021, 14:17:18 »
Hayırlı olsun, güle güle kullanın  :alfisti:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)

stan

  • Membro
  • İleti: 429
    • Çevrimiçi
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #2 : 01 Mart 2021, 14:21:55 »
Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifle kullanın.

Orijinal yaylara dönmenizi tavsiye etmem. Orijinal yaylar neredeyse daha sert denebilir üstündekilere göre. Bir de arkayı bariz şekilde havaya kaldırıp kötü bir görüntüye sebep oluyor orijinal yaylar.

Bu yaylar ile özellikle arkada otoban kullanımlarında biraz sekme hissedebilirsiniz, malum özellik arka tarafta amörtisörün çalışma mesafesi spor yaylardan ötürü kısıtlanıyor çünkü.

ama bunu çözmek için de yine orijinal yaya daönmek yerine, Koni ve Bilstein tarzı kaliteli bir amörtisör almak daha doğru olacaktır, her ne kadar biraz masraflı olsalar da.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

obasar

  • Membro
  • İleti: 740
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #3 : 01 Mart 2021, 14:54:34 »
Hayırlı olsun, Mito bence bir ayrıcalık :)
Kazasız belasız sürüşler,
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.537
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #4 : 01 Mart 2021, 15:02:34 »
Hayirli olsun, iyi gunlerde binin.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #5 : 01 Mart 2021, 15:06:19 »
Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifle kullanın.

Orijinal yaylara dönmenizi tavsiye etmem. Orijinal yaylar neredeyse daha sert denebilir üstündekilere göre. Bir de arkayı bariz şekilde havaya kaldırıp kötü bir görüntüye sebep oluyor orijinal yaylar.

Bu yaylar ile özellikle arkada otoban kullanımlarında biraz sekme hissedebilirsiniz, malum özellik arka tarafta amörtisörün çalışma mesafesi spor yaylardan ötürü kısıtlanıyor çünkü.

ama bunu çözmek için de yine orijinal yaya dönmek yerine, Koni ve Bilstein tarzı kaliteli bir amörtisör almak daha doğru olacaktır, her ne kadar biraz masraflı olsalar da.

Açıklama için saolun. Orijinal yaya sahip bir Mito kullanmadığım için yorumlarınız benim için çok değerli ve aydınlatıcı oldu.  Bu durumda ilerleyen süreçler için yapılacaklar listesine durum değerlendirmesi yaparak amortisör de ekleyebilirim.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın  :alfisti:

Çok teşekkür ederim.  :clover:

Hayırlı olsun, Mito bence bir ayrıcalık :)
Kazasız belasız sürüşler,

Şu anda ben de tam olarak öyle hissediyorum :) İyi dilekleriniz için teşekkürler.

Hayirli olsun, iyi gunlerde binin.

Teşekkür ederim, saolun :)
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.976
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #6 : 01 Mart 2021, 19:11:40 »
Keyifli sürüşler. Hayırlı olsun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 187
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #7 : 09 Mart 2021, 20:30:01 »
Hayırlı olsun, keyifli sürüşler  :clover:
2015 Giulietta Bianco Lunare

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #8 : 10 Mart 2021, 12:33:17 »
Keyifli sürüşler. Hayırlı olsun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teşekkür ederim, saolun.

Hayırlı olsun, keyifli sürüşler  :clover:

Teşekkürler, yoğunluğumdan dolayı henüz tadını tam olarak alamadım ama daha uzun süre birlikte olmayı planladığım için dert etmiyorum. Ancak ilk heyecanım hala mevcut.  :rock:
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #9 : 16 Nisan 2021, 13:52:58 »
Ufak bir 2. ay, 114500km güncellemesi yapayım.

İş dolayısıyla aracı çok kullanmıyor oluşum sebebi ile biraz gecikmiş de olsa, dün aracı güvenle sürmemi engelleyen en büyük faktör olan lastikleri değiştirdik. Üzerindeki lastiklerin hem miadını doldurmuş olması hem de orijinal ebatlarda olmaması sebebi ile yapılacak iyileştirmelerin başında geliyor idi.
 
Nokian Powerproof 215/45R17 91Y XL lastiklere geçiş yaptık. Yol sesi ve sürüşü ciddi anlamda değişti. Eski lastiklerle neredeyse hiç gidemiyormuşuz.



Lastik değişimi sırasında arkada bulunan spacerların da sağlam olduğunu teyitledik.  Rot ayarını da aradan çıkarttık. Araç düz yolda sola çekiyordu. Sürekli olarak aksi yönde direksiyona kuvvet uygulamak gerekiyordu. Ayar sırasında bunun sebebinin sol ön amortisör taşıyıcısındaki eğiklik olduğunu fark ettik.



Sırada ses sistemi iyileştirmesi ve ses yalıtımı var. Sonrasında yavaş yavaş kozmetik işlerine geçeceğim.
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #10 : 07 Mayıs 2021, 12:18:56 »
Arkadaşlar selam,

Sizlerden bir konuda yardım rica edeceğim.
Ön panjur kromajlarından üstten 2. kromaj daha önce düşmüş ve yerine bir altta bulunan kromajdan takılmış. Bu durum görüntüyü bozduğu için bir hayli gözüme batıyor. Komple panjur kromaj seti almadan önce sizlere sormak istedim. Elinde mito için üstten ikinci panjur kromajı (çıkma vs fark etmez) olan varsa bedeli karşılığında alabilirim. 

Şimdiden teşekkürler
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #11 : 06 Haziran 2021, 15:55:20 »
Arkadaşlar selam,

Araca ses sistemi yapacağım ama bir problemle karşılaştık. Double din teyp takmak istiyorum ancak teyp çerçevesi ve teybin arka noktasının sabitlenmesi konusunda problem yaşıyoruz. Daha önce aracına double din teyp (üniversal) taktırmış arkadaşlar varsa, montajını araca ve teybe zarar vermeden nasıl yaptırdıklarını paylaşabilirler mi? Teyp ile araca özel çerçeve uyumu konusunda sorun yaşıyorum. Teybin tutucu kasası, çerçevenin arka kısmına büyük geliyor. Çerçevenin tutucu kısmını traşlayayarak yerleştirmemiz durumunda ise, teybin çerçeve içerisinde sallanma problemi yaşayacağımızı düşünüyoruz.

İkinci bir konu olarak ise, kapı içlerini söktüğümüzde camdan gelen suyun/tozun direkt olarak hoparlör alt kısımlarına erişebilecek şekilde olduğunu gördük. İnternette bunun için yapılmış bir parça buldum ama Türkiye'de satıldığını göremedim. Önümüzdeki hafta sonu montaj işini çözmeyi düşündüğüm için daha hızlı teslim edilebilecek bir şey arıyorum. Bu konu ile ilgili alternatif fikiri olan var mıdır?


156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.964
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #12 : 07 Haziran 2021, 07:16:40 »
Sorunuzun ikinci kısmı için;
Alfa Yedek'e bir sorun isterseniz.
En kötü, Fiat Grande Punto'larda belki uygun parça vardır.

RMX2151 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


///////////////

obasar

  • Membro
  • İleti: 740
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #13 : 08 Haziran 2021, 23:26:11 »
Merhaba, öncelikle aracınız hayırlı olsun. Ben maslak muvidek te yaptırdım ve sorunsuz taktılar. Çokta iyi oldu orjinal gibi. Bilgi vermek istedim.
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #14 : 21 Haziran 2021, 11:28:37 »
Süreç içerisinde çok fazla sorunla karşılaştığım ancak sonunda tamamladığım ve araca daha fazla bağlanmama da yol açan ses sistemi montajını tamamladık.

Ekipman seçimi evladiyelik olsun diye düşündüğüm için biraz fazla sürdü. Öncelikle sistemde kullandığım parçalar şu şekilde;

- Focal Integration Ibus 2.1 subwoofer
- Focal Access 165 A1 komponent takımı
- Pioneer Oto Teyp AVH-A215BT
- Sony XM 5020 Amfi
- Arkalar boş kalmasın diye de Pioneer TS-G1620F hoparlör

Aracın bagajını az da olsa kullanmak istemem ve araç içerisinde de orijinal dışında bir görüntü istemediğimden ötürü ürün seçimi ve temin süreci bir hayli sıkıntılı oldu.
Örneğin ilk aldığım DLS 100rms komponent seti, aracın kapısının o kadar geniş görünmesine rağmen kapı içlerine sığmadı  :lol:

Sonrasında yine bir arayış sürecine girmek durumunda kaldım ve Focal Access 165 A1 komponent setini buldum.



Tüm ekipmanları tamamladıktan sonra montaj sürecine başladık.  Montajı kendimiz yaptık ve oldukça titiz çalışarak, neredeyse 3 gün süren bir montaj oldu.

Sanırım sürecin en rahat kısmı kapı içlerinin montajı oldu. Hoparlörlerin montaj derinliğinin biraz uzun olması sebebi ve camdan yağmur suyunun direkt olarak hoparlöre ulaşabileceği için, montaj sırasında kasnağın arkasına doğru biraz kesip biçip çeper yaptık. Fotoğrafını çekmeyi unutmuşum ancak yağmurun hoparlöre ulaşmasını engelledik. Yine hoparlör montaj bölümlerinin etrafına da ses yalıtım süngeri yapıştırarak sesin olabildiğince az dağılmasını sağladık.



Aracı çoğu zaman tek kullanıyor olmamdan dolayı ve sesi ayarlardan zaten öne çekmeyi düşündüğüm için arka kapı içlerine de boş kalmaması adına Pioneer TS-G1620F almıştım. Onların montajı için arka tarafı sökmek biraz uğraştırdı açıkçası. Koltuklar, kapı içleri vs derken arabayı içten neredeyse tamamen soyduk.



Güç kablosunu 4GA olarak kullandık ve direkt olarak aküden araç içerisine geçtik. Sonrasında amfi ve subwooferı koltuk altlarına yerleştirmek için her iki ön koltuğu ve ara konsolun kaplamalarını söktük. Halı altında her iki tarafa da kablo geçirdik.  Crossoverları süngere sararak teybin arkasına yerleştirdik.





İşin en çetrefilli kısımlarından biri teybin montajı oldu. Aldığım çerçeve ve teyp birbirlerine sığmadı. Biraz kesme biçme işinden sonra teyp ve çerçevesi birbirine geçirdik ancak bu sefer konsolda görünecek olan parçanın oturmadığını fark ettik. Bu seferde çerçeveyi biraz kesmek durumunda kaldık. (aşağıda kırmızı ile işaretli yerden ilk eğime sıfır olacak şekilde kestik)



Ancak 3 günün sonunda, her şey istediğim gibi olmuştu. Araç içerisinde orijinal görüntünün dışında herhangi bir parça yoktu ve ses ayardan sonra ciddi anlamda tatmin edici idi. Keyifli müzik dinlemeye başladıktan sonra araca bir daha ısındım.



Şu anda bu süreçle ilgili tek bir eksiğim var. Yukarıdaki fotoğrafta da görebileceğiniz gibi sonradan takmış olduğum çerçevenin rengi tutmuyor. Mito ait boya kodlarını buldum ancak hangi kodun konsola ait olduğundan emin olamıyorum. Boya kodunu netledikten sonra o parçayı boyayıp, konuyu tamamen kapatmayı istiyorum. Konsola ait boya kodu hakkında bilgisi olan paylaşabilirse çok mutlu olurum.

Yazı biraz uzun oldu ancak içime sindiği için sizlerle uzun uzun paylaşmak istedim.
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

Cozyazgan

  • Membro
  • İleti: 86
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #15 : 22 Haziran 2021, 12:22:03 »
genel trim lerde de sorun varsa sulu kaplama yaptırabilirsiniz. Mito mda yapmıştım.Pendikte güler sulu kaplama var işçiliği gayet iyi ve fiyatlar makul. Bunun dışında ihtiyacınız olursa ses sistemi,seramik, yazılım  ve göçük ile ilgili daha önce çalıştığım ve memnun kaldığım yerlerde var. Detailling ve yazılım işini yapan arkadaşlar Alfisti. İhtiyacınız olursa yardımcı olurum. Güle güle kullanın. Far için ise İlker Bikeç i önerirm. Yazınızı çok geç gördüm :(
2008 Alfa Romeo 159 1.9 jtd Distinctive plus
2009 Alfa Romeo 1.4 t Distinctive 155
2009 Alfa Romeo 159  1.9 Jtd Ti
2017 Alfa Romeo Giulietta 1.4 MultiAir Super TCT

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #16 : 22 Haziran 2021, 12:41:25 »
genel trim lerde de sorun varsa sulu kaplama yaptırabilirsiniz. Mito mda yapmıştım.Pendikte güler sulu kaplama var işçiliği gayet iyi ve fiyatlar makul. Bunun dışında ihtiyacınız olursa ses sistemi,seramik, yazılım  ve göçük ile ilgili daha önce çalıştığım ve memnun kaldığım yerlerde var. Detailling ve yazılım işini yapan arkadaşlar Alfisti. İhtiyacınız olursa yardımcı olurum. Güle güle kullanın. Far için ise İlker Bikeç i önerirm. Yazınızı çok geç gördüm :(

Öncelikle çok teşekkür ederim.
Genel trimler kalorifer petekleri hariç gayet iyi durumda, onlar da gözüme çok batmadığı için yaptırmayı düşünmüyorum. Ancak belki konsoldaki iki parça için konuşabilirim. Kaput ve tamponları boyatacağım ondan sonrasında boya koruma işine bakacağım ancak biraz zamanı var o işlerin. İlker Bikeç 156 sahibi olduğum zamanlardan bildiğim biri. Yine boya sırasında farları söküp kendisine götürmeyi planlıyorum.

Detailing ve yazılım için bir süre sonra sizleri rahatsız edebilirim. 
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

berkealkan

  • Membro
  • İleti: 188
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #17 : 26 Haziran 2021, 01:37:19 »
Şahane araç, şahane iyileştirmeler ve harika lastik seçimi! Kazasız belasız, güzel günlerde kullanmak nasip olsun.
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive Selespeed
2006 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2004 Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive
2013 Alfa Romeo Mito 1.3 JTDM Distinctive
2003 Alfa Romeo 147 2.0 Distinctive (Güncel)

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #18 : 28 Haziran 2021, 09:36:06 »
Şahane araç, şahane iyileştirmeler ve harika lastik seçimi! Kazasız belasız, güzel günlerde kullanmak nasip olsun.

Çok teşekkür ederim, elimden geldiğince hak ettiği kondisyona getirmeye çalışıyorum.  :clover: :)
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

FB10ur

  • Membro
  • İleti: 1.924
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #19 : 29 Haziran 2021, 09:22:35 »
Maşallah Kazasız belasız Keyifli Sürüşler
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #20 : 13 Ekim 2021, 13:22:00 »
Arkadaşlar sizlere bir sorum var.

Malum havalar soğudu ve artık halı paspasları havuzlu kauçuklarla değiştirmek istiyorum. Uzun süredir arıyorum ancak Mito'ya uygun, universal olanlardan başka bulamadım. Universal paspaslardan da açıkçası pek hazzetmiyorum. 

Aracında havuzlu kauçuk paspas kullananlar arkadaşlar nereden temin ettikleri hakkında fikir verebilirlerse çok sevinirim.
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #21 : 22 Mart 2022, 14:08:51 »
Herkese selamlar,

Kısa bir neler yapıldı özeti geçmek ve yaşadığım bir sorun ile ilgili sizlerden fikir almak istedim.

Araç şu anda 123000km'ye gelmek üzere. Tüm kayışlar, ön-arka balatalar, ön amortisörler, yırtılmış olan karter muhafazası (punto ile aynı olduğu için rahat bulundu :rock:) değişti. Yine aynı bakımda pipercross kutu içi spor hava filtresi bulup, emanetmiş gibi duran açık hava filtresini de emekliliğe çıkardım. Bir 5000km önce de tüm sıvı bakımları ve buji değişimi gerçekleştirilmişti zaten.

Kaporta işlerine girmek için havaların biraz ısınmasını bekliyordum. Önceki gönderilerimde yazdığım gibi kaput ve tamponları boyatmayı düşünüyordum. Ancak bu sabah bir hayli tatsız bir manzara ile karşılaştım.

Dün akşam aracı bıraktığımda olmayan, darbe sonucu oluştuğu görünen (taş vs?) 7-8cm alana yayılmış vernik kalkması aracın tavanında sabah beni selamladı. Önce kabul etmek istemedim ve leke vs olduğunu düşündüm ama bariz bir şekilde vernik kalkmış.
Sabahtan beri bir çok yere gösterdim ve bir çok yer ile konuştum. Bunlara Tokyo Garaj ve Paddock Detailing de dahil. 4 seçeneğim var gibi ancak ne yapsam daha mantıklı olur karar veremiyorum.

1- Tavanı komple boyatmak.
Türkiye şartlarını hepimiz biliyoruz. Aklımda aracı satmak yok ama o zaman geldiğinde değer kaybı yaşanacağı aşikar. Ayrıca kaputu, tamponları ve bir ön çamurluğu da boyatmayı düşündüğüm için neredeyse komple boyanmış olacak araç (arka çamurluklar lokal boyalı almıştım aracı)
Kaput için de boya öncesi video çekmeyi düşünüyordum kanıt olarak, tavanı da boyatırsam benzer bir yol izlerim.

2- Şeffaf folyo kaplama
Vernik atması olan yer düzeltilmeden yapılırsa, çok bariz bir şekilde ilgili alan sırıtıyor. Etrafına zarar vermeden ilgili kısmı alıp geçişi yumuşatalım gibi düşündüm ama pek mümkün değil gibi. Yumuşatmadan yapılırsa da pot oluşma ihtimali çok yüksek -ki ilgili alanı etrafına zarar vermeden almak da ayrı dert-
Tabii bir de ekspertizlerin folyo altını ölçememe durumu ile bağlantılı olarak folyonun kaldırılması var ki o zaman zaten tavan  komple gelir diyor herkes.

3- Lokal boyama
Yine video ile vs kanıt olacak şekilde ancak pek mantıklı gelmiyor.

4- Öylece bırakmak
Yapılabilecek tüm bakım ve korumayı yaparak, verniğin gittiği yere kadar gitmesine izin vermek.

Tavanda olmasa direkt boyatma yoluna giderim ancak tavan olunca ister istemez çelişkide kaldım. Bu sebepten sizlerin arasında böyle bir durum yaşamış ve bir şekilde çözmüş kişiler varsa tecrübelerini dinlemek ve başınıza geldiği durumda yapacağınız değerlendirmeyi duymak isterim.

156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

FB10ur

  • Membro
  • İleti: 1.924
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #22 : 23 Mart 2022, 12:47:50 »
Öncelikle Geçmiş olsun allah beterinden saklasın.
Kararsız olmanızı tavan olması sebebiyle anlayabiliyorum, fakat sıralamış olduğunuz maddeler içerisinde içinize azda olsa sinebilecek 2 seçenek var gibi duruyor 2 ve 3 arasında karar vermek daha doğru olacaktır diye düşünüyorum

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 81
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #23 : 04 Nisan 2022, 16:36:13 »
Öncelikle Geçmiş olsun allah beterinden saklasın.
Kararsız olmanızı tavan olması sebebiyle anlayabiliyorum, fakat sıralamış olduğunuz maddeler içerisinde içinize azda olsa sinebilecek 2 seçenek var gibi duruyor 2 ve 3 arasında karar vermek daha doğru olacaktır diye düşünüyorum

Yorumunuz için teşekkürler. Üzerinden biraz zaman geçip, aracın tavanını temizledikten sonra birkaç yerde daha noktasal olarak vernik kalkması olduğunu gördüm. Sanırım darbeden kaynaklı bir vernik atması durumu değil tam olarak, sadece süreci hızlandıran bir unsur olmuş darbe. Lokal boyatırsam daha sonrasında tavanın başka yerlerinde benzer durumla karşılaşacağım gibi geliyor.

Şimdilik biraz bekliyorum açıkçası, aracı kullandığım ve de bir süre daha kullanmayı düşündüğüm için boyatacağım gibi geliyor ancak henüz tam karar veremedim.  Bakarsınız yukarda saydığım parçaların da boya ihtiyacı varken komple boyaya veririm olmuşken tam olsun diyerek  :lol:

Bakalım, biraz bekleyip göreceğiz gibi duruyor şimdilik.
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010
Fiesta - 1.0 Red Edition - 2015

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
32 Yanıt
1046 Gösterim
Son İleti 21 Mart 2011, 23:31:36
Gönderen: tolga_ozhan
151 Yanıt
10597 Gösterim
Son İleti 18 Ocak 2015, 20:09:36
Gönderen: Turkay33
45 Yanıt
4152 Gösterim
Son İleti 29 Nisan 2019, 17:05:41
Gönderen: mutilator
35 Yanıt
4372 Gösterim
Son İleti 23 Şubat 2018, 12:30:59
Gönderen: alrem2510
21 Yanıt
2631 Gösterim
Son İleti 13 Ocak 2020, 15:32:46
Gönderen: ekerem

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal