Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070  (Okunma sayısı 504 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 65
    • Çevrimdışı
Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« : 01 Mart 2021, 11:33:11 »
Arkadaşlar tekrar selam,

3,5 yıl süren 156 arkadaşlığı sonrasında aracımı satmış ve yeni bir arayışa başlamıştım. Aklımda birkaç model vardı ancak Alfa Romeo tadını birkez aldığım için Mito hepsinin birkaç boy önündeydi.

Bu şekilde Mito'ya öncelik vererek arayışa başladım. Çok uzatmadan, imkanlarımı bir hayli zorlayarak 2010 model 1.4T 155 hp, 113bin km'de bir Mito buldum.

Alım öncesi aracı Maslak Alfa Bahattin Ustaya götürdüm. Motor ve mekanik olarak araç gayet iyiydi. Bahattin Usta'nın onayı sonrasında kaporta için ayrıca bir ekspertize verip, kaporta durumunu da netleştirdikten sonra araç alımını tamamladık.

Araçta sağ ve sol arka çamurluk uçların boya mevcut. Harici orijinal boyası. Ancak kaportanın birkaç işleme ihtiyacı bulunmakta. Örnek vermek gerekirse kaput üzerine bir cisim düşmesi nedeni ile ortada bir ezik bulunuyor. Sol ön çamurlukta da ayrıca bir ezik mevcut. Yapılmışını almaktansa, nasıl yapıldığını bilerek yaptırmak bu tarz konularda hep tercihim.

İlgili ezikler:



Birkaç ay aracı bu şekilde kullanarak ihtiyaçlarını ve çıkarsa eksiklerini tam anlamıyla tespit etmek istiyorum. Şu anda zamanla yapılacak listemi şu şekilde çıkardım sayılır, üzerine ne eklenir bilemiyorum.

- Kaput ve tamponların boyanması
- Far çerçeveleri, ayna kapakları ve jantların boyanması, farların açılması
- Lastiklerin yenilenmesi (öncelikli)
- Lastiklerin yenilenmesi sırasında, arka lastiklerin üzerinde bulunan spacerlerin gerekirse değiştirilmesi (20mm)
- Ses sistemi, belki double din teyp
- Kaput altında emanetmiş gibi duran açık hava filtresinin, kutu içi spor filtre ile değişimi
- Yeni plakalar ve plakalıklar

Daha önce tecrübesi olan arkadaşlara sormak istediğim bir konu var. Aracın üzerinde şu anda eicbach 3,5mm spor yay mevcut. Aracın orijinal yayları da bende. Konfor ve yol tutuş açısından orijinal yaylara dönmemin ne gibi artıları ve eksileri olur?

Ufak bir elle pasta cila sonrası fotoğraflarını da aşağıda paylaşıyorum.





156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010

murat

  • Amministratore
  • İleti: 6.079
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #1 : 01 Mart 2021, 14:17:18 »
Hayırlı olsun, güle güle kullanın  :alfisti:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)

stan

  • Membro
  • İleti: 347
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #2 : 01 Mart 2021, 14:21:55 »
Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifle kullanın.

Orijinal yaylara dönmenizi tavsiye etmem. Orijinal yaylar neredeyse daha sert denebilir üstündekilere göre. Bir de arkayı bariz şekilde havaya kaldırıp kötü bir görüntüye sebep oluyor orijinal yaylar.

Bu yaylar ile özellikle arkada otoban kullanımlarında biraz sekme hissedebilirsiniz, malum özellik arka tarafta amörtisörün çalışma mesafesi spor yaylardan ötürü kısıtlanıyor çünkü.

ama bunu çözmek için de yine orijinal yaya daönmek yerine, Koni ve Bilstein tarzı kaliteli bir amörtisör almak daha doğru olacaktır, her ne kadar biraz masraflı olsalar da.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

obasar

  • Membro
  • İleti: 710
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #3 : 01 Mart 2021, 14:54:34 »
Hayırlı olsun, Mito bence bir ayrıcalık :)
Kazasız belasız sürüşler,
Alfa Romeo Mito 1.4 TCT Sportivo
Alfa Romeo 156 1.9 JTD

devirsever

  • Membro
  • İleti: 1.333
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #4 : 01 Mart 2021, 15:02:34 »
Hayirli olsun, iyi gunlerde binin.
1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 TB Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 65
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #5 : 01 Mart 2021, 15:06:19 »
Hayırlı olsun, kazasız belasız keyifle kullanın.

Orijinal yaylara dönmenizi tavsiye etmem. Orijinal yaylar neredeyse daha sert denebilir üstündekilere göre. Bir de arkayı bariz şekilde havaya kaldırıp kötü bir görüntüye sebep oluyor orijinal yaylar.

Bu yaylar ile özellikle arkada otoban kullanımlarında biraz sekme hissedebilirsiniz, malum özellik arka tarafta amörtisörün çalışma mesafesi spor yaylardan ötürü kısıtlanıyor çünkü.

ama bunu çözmek için de yine orijinal yaya dönmek yerine, Koni ve Bilstein tarzı kaliteli bir amörtisör almak daha doğru olacaktır, her ne kadar biraz masraflı olsalar da.

Açıklama için saolun. Orijinal yaya sahip bir Mito kullanmadığım için yorumlarınız benim için çok değerli ve aydınlatıcı oldu.  Bu durumda ilerleyen süreçler için yapılacaklar listesine durum değerlendirmesi yaparak amortisör de ekleyebilirim.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın  :alfisti:

Çok teşekkür ederim.  :clover:

Hayırlı olsun, Mito bence bir ayrıcalık :)
Kazasız belasız sürüşler,

Şu anda ben de tam olarak öyle hissediyorum :) İyi dilekleriniz için teşekkürler.

Hayirli olsun, iyi gunlerde binin.

Teşekkür ederim, saolun :)
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010

krm1983

  • Membro
  • İleti: 1.964
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #6 : 01 Mart 2021, 19:11:40 »
Keyifli sürüşler. Hayırlı olsun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Siamo fatti della stessa materia di cui sono fatti i sogni.

mustafaguleryuz

  • Membro
  • İleti: 136
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #7 : 09 Mart 2021, 20:30:01 »
Hayırlı olsun, keyifli sürüşler  :clover:
2015 Giulietta Distinctive JTDm Bianco Lunare

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 65
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #8 : 10 Mart 2021, 12:33:17 »
Keyifli sürüşler. Hayırlı olsun.


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

Teşekkür ederim, saolun.

Hayırlı olsun, keyifli sürüşler  :clover:

Teşekkürler, yoğunluğumdan dolayı henüz tadını tam olarak alamadım ama daha uzun süre birlikte olmayı planladığım için dert etmiyorum. Ancak ilk heyecanım hala mevcut.  :rock:
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010

aktugoksuz

  • Membro
  • İleti: 65
    • Çevrimdışı
Ynt: Yeni Macera / 1.4T Mito - GP3070
« #9 : 16 Nisan 2021, 13:52:58 »
Ufak bir 2. ay, 114500km güncellemesi yapayım.

İş dolayısıyla aracı çok kullanmıyor oluşum sebebi ile biraz gecikmiş de olsa, dün aracı güvenle sürmemi engelleyen en büyük faktör olan lastikleri değiştirdik. Üzerindeki lastiklerin hem miadını doldurmuş olması hem de orijinal ebatlarda olmaması sebebi ile yapılacak iyileştirmelerin başında geliyor idi.
 
Nokian Powerproof 215/45R17 91Y XL lastiklere geçiş yaptık. Yol sesi ve sürüşü ciddi anlamda değişti. Eski lastiklerle neredeyse hiç gidemiyormuşuz.



Lastik değişimi sırasında arkada bulunan spacerların da sağlam olduğunu teyitledik.  Rot ayarını da aradan çıkarttık. Araç düz yolda sola çekiyordu. Sürekli olarak aksi yönde direksiyona kuvvet uygulamak gerekiyordu. Ayar sırasında bunun sebebinin sol ön amortisör taşıyıcısındaki eğiklik olduğunu fark ettik.



Sırada ses sistemi iyileştirmesi ve ses yalıtımı var. Sonrasında yavaş yavaş kozmetik işlerine geçeceğim.
156 - 1.6 TwinSpark  - 2002
Mito - 1.4T Distintive - 2010

 

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2021, SimplePortal