@cem meric arkadasimla 166 3.0 V6 takasi sonrasi bende dizelci kervanina katildim. Alali 1 ayi gecmesine ragmen yeni vakit bulabildim acikcasi.
@master Onderin konusu:
http://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/35-av-9618-gt-q2/Cemin konusu:
https://www.alfistiturkey.com/forum/uyelerimiz-ve-alfa-romeo-lari/06-ee-4054-gt-q2/Aracimiz 2008 model ve 149bin kmde. Zaten son iki sahibi degerli alfisti arkadaslar oldugu icin arac bakimliydi. Enjektorler, turbo (orjinal pal ile revize), V kayisi, yag ve filtre bakimlari yapilirken benim ricami kirmayan Cem sayesinde trigeri zamani gelmemis olmasina ragmen degistik ve emmedeki swirl flaplari ilerde kirilirda motora zarar verebilir dusuncesi ile iptal ettik.
Araca zaten kasa rijitligi ve direksiyon tepkisini 3.2 Q2 Gt`mden bildigim icin yabanci degildim. Acikcasi 166`da lpg olmasindan rahatsiz oluyordum, o olmadanda gundelik kullanmak biraz yurek istiyor tabi
bu yuzden birde dizeli deneyelim dedim.
Dizel araclarin devir bandini cok begenmesemde gundelik kullanim icin daha iyi bir tercih goremedim. Arabanin kullanim karakteristiklerine gelirsek mevcut setup asagidaki gibi;
EGR faal ve bakimlarda temizleniyor,
Aracta yazilim var 179hp ve 373Nm olmasi lazim. (
https://allcartuning.com/pkw/Alfa-Romeo-GT-All-1-9JTD-150PS.html)
DPF iptali oldugu icin devir bandi daha canli, 2000-4700dv arasi saglam yuruyor arac
Eibach spor yaylari cikartip orjinalleri taktik cunku gundelik kullanimda altini vurmak yada her cukura dikkat etmek istemiyordum, buda 166 dan kalma deneyim diyelim
Frenler zaten Onder`in konusunda belirttildigi uzere Brembo 4 piston kaliper ve 310mm lik disklerle cok guzel bir duzeye tasinmis.
Ilk is olarak 2 sene once Cem`e sattigim double din cihazi oncelikle renk uyumu acisindan sonralikla gece gozlerimi aldigi icin cikarip orjinal teyp ve bardakligi taktim, simdi sirada siparisini verdigim usb/aux aparatini takmak ve daha once 166 kullanip cok memnun kaldigim Anker Roav F2 in aynisindan alip aux girisinden teybe baglamak, bu sayede bt muzik ve tel konusma imkani oluyor. Ayrica hazirda 2 usb portunun olmasi uzun yolculuklarda buyuk arti.
Sonradan takilma xenon farlarimizin ic plastiklerini siyaha boyama fikrim var, vakit buldugumda artik.
Onde orjinal Wiechers gergi var, V6 icin elzem lakin 1.9 icin kullandikca yorumlayacagim.
Birde yanlis hatirlamiyorsam KN kutu ici filtre olmasi lazim.
Muayenesi de keza bana teslim edilmeden hemen once yapildi.
Neyse cok uzatmiyim, genlesme kabinin rengini begenmedigim icin yenisi takildi, bu arada icinden cikan sivi artik kac yildir degismemisse iyice kahverengiye donmustu, motor ozel ilacla 5 kere doldur termostat actir bosalt usulu temizledi. Bu islemin ardindan %50 Paraflu karisimi ile sistemi doldurduk. Sansima Bussolar icin hep yonlendirme yaptigim ustalarim GM/Opel servisi olduklari icin bu motoru cok iyi taniyorlar ve yapilan kontrollerde tam not verdiler.
Cok pimpirikli oldugum icin bir sonraki servis ziyaretimde aks baslarina ve salincaklara baktiracagim, aracta seri kalkislarda ve seri duruslarda on takimda cok hafif bosluk var gibi hissettim cunku. Birde 166 da basima gelen aks korugu degisimi gerekiyor. Buda sanirim spor yay kullanimindan kaynakli. Birde son olarak ust turbo hortumu gozume batiyor, orjinalini bulup takmakta planlarimin arasinda.
Peki eski bir GT 3.2 sahibi olarak yorumlarim nasil?
Direksiyon hissi asagi yukari ayni ki bende Q2 dis takmistim 3.2ye,
3.2 nin kalkisi ve top speedi cok guzeldi ama ara hizlanmalarda o denli canli degildi, 1.9 ise cok kalkis yapmasamda seri bir arac ve ara hizlanmalari cok cok zevkli, top speed denemek gibi bir arzum yok ama ibreyi bitirecegi asikar, Onder`in konusunda videosu vardi.
Yakit derseniz sehir ici 6.5lt sehir disi 5lt olcum degerlerimiz var ki bunuda enjektorlerin bakimli olmasina bagliyorum.
Kotu yonu yokmu peki? Var tabi, aracin tipine ve gidisine hic uymayan bir traktor sesi mevcut
Gonul isterdiki 2.4 olsa sesine doyamasak ama ne yazikki yok. Ilerde bir swap gelirmi? Motor bulursak ve can network altyapili GT ye uydurmanin bir yolunu bulursak neden olmasin, tabi sanzimaninda degismesi yada guclendirilmesi gerekecek bu defa.
Yukarida belirttigim artilari eksileri bir yana aractaki Bose ses sistemi cok guzel, bagaj deseniz ayri bir kullanisli, zaten GT nin tip olarak ayri bir albenisi var. Yani hem kullanisli olsun, hem seri gitsin hem az yaksin yakisikli olsun derken cebinizi uzmeyecek cok bir secenek yok bence, tabi Q2 benim icin karar vermemdeki en onemli etken, onde kilit awd den sonra en begendigim donanim, yani sadece duzde yuruyebilen araclari hic sevmem.