Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 3,0 litre V6 motorlu Alfa Romeo Spider (105/115)  (Okunma sayısı 2228 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
3,0 litre V6 motorlu Alfa Romeo Spider (105/115)
« : 02 Haziran 2016, 17:16:41 »
3,0 litre V6 motoru ile Alfa Romeo Spider (105/115)

Aerodnamica’nın altı silindiri var

Bir otomobil borsasında bir Alfista için bir rüya kombinasyonu bulduk. Arkadan itişe sahip klasik, 105 kodlu bir Spider, ancak 3,0 litre V6 motorlu ve 180 BG.


105/115 üretim koduna sahp olan Alfa Romeo Spider 1960 ve 70’lerin rüya otomobillerinden biri idi, Dustin Hoffman “Stajyer” isimli filmde Simon and Garfunkel’in müziği eşliğinde 1966 model 1. Seri bir Spider kullanıyordu, Fastback isimli model 70’li yıllarda daha büyük bagajı ile dikkat çekerken tüm bu modellerde üstten çift egzantrikli, çift karbüratörlü alüminyum motorlar kullanılıyordu. Bu motorlar ne yazık ki katılaşmaya başlayan emisyon kuralları nedeni ile ilk başlardaki ateşli hallerinin biraz gerisinde kalmışlardı. 80’lerin revaçta olan motoru Alfa V6’sı idi. Önce Transaxle yapılı Alfa 6 ve GTV 6 ile daha sonra 75, 164, 156, 147 GTA ve 1994 itibarı ile yeni bir Spider’da. Ancak saydığımız son dört modelde görece olarak eksik olan şey, önden çekişli olmaları idi. 90 öncesi üretilen Spider’larda V6 motorlu bir Spider yok idi. Nerede ise! Bir kaç hevesli kendilerini bu işe adayarak eski Spider’da V6 nakli gerçekleştirdiler. Bunlardan biri şu anda bir Otomobil Borsası’nda satışa sunulan konudaki Spider.

Six-apel Aerodinamica
Ernst Klein bir mekaniker, Alfa Romeo modellerine hayran görüldüğü kadarı ile mükemmeliyetçi birisi. Başka türlü rüya otomobilini gerçekleştirmek için emek, zaman ve para harcayan birisinin bu durumunu açıklamak mümkün değil. Klein, 1993 yılında 1983 ve 1989 yılları arasında üretilmiş olan "Aerodinamica” isim takılı bir Spider arayışına girdi. "O zamanlar oldukça hızlı seyahatlerim oluyordu, sık seyahat ediyordum ve önde aerodinamik spoyleri olan Spider yüksek hızlarda diğerlerine daha stabil idi” diye açıklıyor, bugün 53 yaşında olan ve aslında Fastback denilen modeli daha çok seven Ernst Klein.
“Aslında en başından beri 2,0 litrelik bir Spider ararken, nerede ise kusursuz denilebilecek bir karoserisi ve sadece 44.000 km’de olan bir Spider buldum.” 1,6 litrelik motor sadece bir sene daha bu karoseri ile devam ederken onun yerini 2,0 litre ve karbüratörlü aldı, ancak onun performansı yetmeyeye başlamıştı. Karbüratörlü motorun yerinin 75’ten alınacak olan enjeksiyonlu T. Spark düşünülmüş olsa da bu motorun tepkimeleri Klein’i hayal kırıklığına uğrattığı için vazgeçildi. Klein daha sonra bir Oldtimer-Grand-Prix’de 3,0-V6 motorlu bir Fastback gördüğünde bunu kendisinin de yapabileceğini düşünerek işe koyuldu.

V6 motorlu Alfa Romeo Spider (105/115): 14 ay süren bir çalışma
Aslında oldukça zahmete mal olacak bir karar oldu bu. Klein 14 ay boyunca nerede ise tüm hafta sonlarını buna ayırdı. Sadece el işçiliği için 2015 saat harcandı. Buna araştırmalar için harcanan zaman değil. Çünkü iş sadece motor ile bitmiyordu. Bitik haldeki bir Montreal tüm arka aks/şanzımanı ve frenleri ile Spider’da yer alacaktı, 5 vitesli bir Alfa 6’dan, şık emiş boruları ile V6 motor bir 164’ten alınmıştı. Motor, önden çekişli 164’tekinin aksine 90 derece çevrilerek uzunlamasına yerleştirildi. Egzoz tamamen yeniden ve elde kaynaklarak düzenledi, aynen orta tünel, ön aks ve yağ karterinde olduğu gibi. Bu arada ön frenler Porsche’den gelme. TÜV muayenesinde herhangi bir sıkıntı yaşanmaması için bir TÜV yetkilisi hangi konulara dikkat edilmesi gerektiği konusunda tavsiyelerde bulunmuş.
“Evet, motor bölmesi oldukça sıkışık. Ancak herkesin beklediğinin aksine aşırı ısına ile ilgili olarak herhangi bir sıkıntı yaşanmadı. Askine, motor son 16 yıldır kusursuz çalışamakta.” Ve bakım zorlukları da aşılmış durumunda. “Mesela triger daha yeni değiştirdim ve  triger değişimi 164’tekine nazaran çok daha kolay gerçekleşiyor şimdi.” Mekaniker ayrıca; Debriyaj silindirine özel bir bakım kapağı imal ettim. Eğer değiştirilmesi gerekebilirse ona daha kolay ulaşılabiliyor şimdi.”

Spider ve V6 – oldukça uyumlular
Bu kadar zahmetin sonunda ortaya çıkan sanki fabrikasyon imalatı gibi olmuş. Çimenlerin üzerinde duran kırmızı Spider yere oldukça yakın görünüyor. Klein, şasinin şu anki hali ile orijinale göre yere 3 cm daha olduğunu düşünüyor. “Öndeki yaylar da Montreal’den alınma ama onları bir miktar kısaltmam gerekti, çünkü Montrea’de kullanılan V8 motor bayağı bir daha ağır.” Klein ayrıca V6 Spider’in toplam ağırlığının orijinale çok yakın olduğunu belirtiyor ve aynı zamanda sürüş dengesinin de. “Belki yarış pistine çıkıldığında biraz dengesizlik göze batabilir ancak günlük normal kullanımda hiçbir sıkıntı yaşanmıyor “şeklinde konuşuyor Klein. Ortaya çıkan sonuç genel olarak tam da Klein’ın istediği gibi olmuş. “V6 motor ile Spider birbirlerine harika uyum sağladılar, motor çok elastik ve aslında sadece bir vites kullanmanız yeterli oluyor. Yine de tam performans isterseniz size istediğinizi verdiği gibi kulağa gelen motor sesinin tarifi yok.” Modifiye edilmiş kağıtların içinde azami sürat olarak 218 km/s belirtilmiş. “Aslında daha da fazla performans almak mümkün vitesin son dişli oranı bunun için fazla kısa kalıyor” diyor Klein. Motor 6.400 d/d’de kesiciye giriyor ve bu tam 218 km/s oluyor. “İster yokuş yukarı ister yokuş aşağı.”


Başlangıçt normal bir Spider Aerodinamica idi.


Bagaj kapağında yer alan siyah spoyler yerini daha küçük ve gövde renginde bir spoylere bıraktı.


Arkadaki kalın egzoz çıkış borusu aslında motor kaptunun altında dört silindirli 1,6’tan fazlasına işaret eden unsurlardan biri.


Bunun haricinde "Aerodinamica" spoylerinin nerede ise yere temasını sağlayacak kadar alçak durumda.


16 inçlik tekerler boşluğu tamamen dolduruyorlar.


Görüntüde yapılan sportif değişikliklerin sebebi motor kaputu altında yer 164’ten alınma bir 3,0 V6.


Sağ silindir sırası enjeksiyon sistemi ve emme manifoltları nedeni ile görünmüyor.


Parlak krom emme manifoltları orijinaller.


Motor bölmesi oldukça dar ancak bu motorun alındığı ve enlemesine durduğu 164’te de bu darlık hakim.


Oldukça iyi çalışılmış bir karter koruması, alttaki boşluk yetmediği zaman yağ karterinin korunmasını sağlıyor.


Önde dört kaliperli Brembo frenler görev yaparken kısaltılmış Montreal yayları ve Koni amortisörler yer ile şasinin temasını sağlıyor.


Egzoz elde kaynaklanmış.


Arka aks orijinal Montreal frenleri görev yapmakta.


Egzoz borusunun sabit aksın üstünden geçmesi gerekiyor.


Arka aks diferansiyeli Montreal’den alınma.
 

Aslında arka aksın tamamı Montreal’den gelme.


Arka aks ve egzoz oldukça uyumlu bir şekilde duruyorlar.


Ve Spider yarış pistine de çıkabiliyorken, önden kayma eğilimi olmadığı söylenebilir.


Spider nerede ise orijinal bir görüntüye sahip.


225/45’lik arka lastikler eski karoseri ile uyum sağlamış görünüyor.


Orijinalde ortada yer alan üç hava deliğinin ikisi yerini ilave göstergelere bırakmak durumunda kaldı.


Onun haricinde, vites kolunun konumu hariç, herşey orijinal gibi duruyor. Alfa Sei (6)’den alınan ZF şanzıman, vites kolunun biraz daha arkada durmasına neden olsa da bu hali ile tam olması gerektiği gibi olmuş. Kısa vites yolları nedeni ile vites değiştirmek oldukça keyifli olsa da yüksek tork ve kısa son dişli oranı nedeni ile nerede ise vites değişimine ihtiyaç duyulmadığını söylüyor Klein.


Koltuklar ve ön konsolun bir kısmı gerçek deri ile kaplanmış.


Spider, yapılan modifikasyonlar göz ardı edilse bile çok iyi bir durumda.
 

İyi: Öndeki Porsche frenleri.


Karoserinin şeklinin temeli Pininfarina’ya dayanıyor.


Yıldız tasarımlı jantlar genel itibarı ile orijinalere beniyor.


Tente mekanizması, tente kumaşı, kapılarn karoseri ile aralıkları… Herşey mükemmel görünüyor.


V6 motorlu Spider. Kullanırken oldukça keyif veriyor olsa gerek.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

milano 75

  • Membro
  • İleti: 3.749
    • Çevrimdışı
Ynt: 3,0 litre V6 motorlu Alfa Romeo Spider (105/115)
« #1 : 02 Haziran 2016, 17:36:18 »
eminim mükemmel bi keyif sunuyordur.şu önlere porche kaliper işini bolca 75 lerede yapıyorlar dışarıda,sanırım turbosuz 944 lerin ve maliyet uyguna geldiği için bunu seçiyorlar f/p olarak.Malesef burada oda bulunabilecek birşey değil,frenler hiç güven vermiyor 75 in.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
5 Yanıt
1429 Gösterim
Son İleti 08 Mayıs 2007, 23:45:11
Gönderen: Alfa 156
12 Yanıt
888 Gösterim
Son İleti 05 Ekim 2009, 16:33:20
Gönderen: agucba
4 Yanıt
821 Gösterim
Son İleti 18 Şubat 2014, 00:05:06
Gönderen: Tolga033
0 Yanıt
436 Gösterim
Son İleti 26 Şubat 2014, 21:15:30
Gönderen: admin
7 Yanıt
1453 Gösterim
Son İleti 05 Haziran 2014, 09:37:52
Gönderen: 916GTV

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal