Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159'a Veda, Giulia'ya Merhaba

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

depeche101

Serkan sadece renk jant ve döşeme seçeneklerinin olduğu basit konfigüratörler yayında , detaylılar daha yayında değil

||4C Rosso Competizione -Stelvio Quadrifoglio - Tonale Speciale - GTV V6 - 147 2.0 - Alfa 75 - Alfa 33 ||

Tolga033

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğa Tosun

jant kapaklı halojenli olmadığı sürece gerçekten çok güzel. Yakışıklı bi araba değil Giulia. 159, 147,156 bence giulia'dan daha yakışıklı. Ama giulia gözüme onlardan daha güzel geliyor. Cinsiyetten değil kastım hepsi "erkek" bence ama, giulia'nın suratı çirkin ama aşırı vahşi ve agresif.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

kubillian

Bu aracın bu kadar gecikmesinin nedeni nedir ?. Piyasada d sınıfı azlığı var. Keşke bir an önce çıksa da yollar adam gibi araç görse :)

Tolga033

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]



Sent from my iPhone using Tapatalk

Tolga033

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
Nero vulcano diye yazıyordu,renk ismi galiba.



Sent from my iPhone using Tapatalk

wolkanku

adında volkan geçiyor, ve hayalimdeki kombinasyon  :rock:
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Tolga033

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]
[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Doğa Tosun

o diskler, o kaliperler nedir yarabbim  :o  :nazar:
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

ar.159

Bir bulursa Allah Rıza'sı için şu arabanın gece iç mekan fotosunu paylaşır mı
Ada'm akıllı çağa uygun bir ambians yapılmış mı yoksa iş başa mı düşmüş yine merak ediyorum :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
34 AV 0020 COMING SOON!!
"Diğerleri otomobil satmak için yarışır, biz ise yarışmak için otomobil satarız."Enzo-Ferrari
"Ne zaman yolda bir Alfa Romeo görsem şapkamı çıkartıp onu selamlarım." Henry Ford

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
o diskler, o kaliperler nedir yarabbim  :o  :nazar:

Kapak..kapak onlar.. :)) Yorma kafanı :)
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Tolga033

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]

Görüntü Arese değil ama güç olarak kıyaslanamaz tabi. :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

agucba

Nerede o eski V6'lar. Görüntü hiç agresif değil.  :lol:

///////////////

Kaan

Koruyucu kapaklar, plastik aksam vs. çok fazla. Cidden nerede o eski v6'lar. Daha çok 1,4 astra comfort a benziyor :D
1 hayal
5 duyu
6.his

Aşmış

Alfa Romeo'nun acil olarak ya firmayı müdahil olan etkenleri azaltması yada bu yeni süreçlerinde dahi tasarımcılarla çalışmaları gerekiyor.
Modernleşme süreci içerisinde oldukları ortada fakat bunu Alfa gibi yapamıyorlar şu sıralar. Bunu düzeltmezlerse eğer her Alfa yeni araç çıkardığında ben daha eskilere sahip olmaya çalışacağım sanırım.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

agucba

You are not allowed to view links. Register or Login
Alfa Romeo'nun acil olarak ya firmayı müdahil olan etkenleri azaltması yada bu yeni süreçlerinde dahi tasarımcılarla çalışmaları gerekiyor.
Modernleşme süreci içerisinde oldukları ortada fakat bunu Alfa gibi yapamıyorlar şu sıralar. Bunu düzeltmezlerse eğer her Alfa yeni araç çıkardığında ben daha eskilere sahip olmaya çalışacağım sanırım.

Onur Bey, yeni Alfa Romeo'nun tasarımlarının nesi var ki. Oldukça güzeller. Giulietta 6 yıllık bir tasarım olduğu halde hala kendine baktırıyor. Mazda 3 HB'ye arkadan bakıldığında mesela "ben kopyayım" diye bağırıyor.
Yeni Astra bence bir öncekinin özgünlüğünden uzak ama bir önceki de zaten tasarım olarak eskidi. Yani toplamda ikisinde de iş yok.
Golf ve A3 deseniz, korkaklıklarından tasarımda en ufak bir marjinalliğe, köklü değişikliğe gidemiyorlar.
Citroën'in alt veya yan maskası DS'in 4 modeli derseniz, marjinal olmaya çalışıyor ama tasarımı güzel değil.
BMW 1 HB saymıyorum bile. İlk serisinden beri iğrenç bana göre.

MiTo, 8 yıllık bir tasarım ve Eylül-Ekim itibarı ile biraz daha albenili olacak.

Giulia'nın tasarımı beğenilmiyor ve yeteri kadar Alfa çizgilerini yansıtmıyor deniliyor, devamlı olarak 156 ve 159 örnek gösteriliyor ama Alfa Romeo sadece 156 ve 159'tan ibaret değil. 106 yıllık geçmişi olan bir marka ve Giulia eskinin izleri modernleştirilmiş hali ile buram buram karşımızda. Alfa Romeo'da yeni bir şeyler denemesini biliyor ve bunun yaparken eskinin izlerini yansıtmayı başarabiliyor. Örnek iç mekan.

Tasarım konusunda bence en cüretkar davranabilen markalardan biri Mercedes. Geyik testinde başarısız olan A serisini, ondan geliştirilen B serisini düşünün. Seksenli yıllarda Bruno Sacco yönetimindeki tasarım ekibinin ilk kez adım attığı C sınıfındaki 190 ile şaşırtan değişimini düşünün, bunun etkisini D sınıfında devam ettirdiğini ve yıllar sonra yuvarlak farlı E serisi ile yine herkesi şaşırttığını düşünün, ilk CLS'yi düşünün, güncel A sınıfı ve türevlerini düşünün, CLS Shooting Brake isimli modeli düşünün. Mercedes'te değişim yapabilme cesareti var. Ve bu Alfa Romeo'da da var.

Bence Alfa Romeo en azından tasarımsal anlamda daima doğru yolda idi. Eksik yönleri görece olarak kalitesiz denmesi ve bunun genele vurulması, berbat bir bayi-servis ağının olması.

///////////////

Aşmış

You are not allowed to view links. Register or Login
Onur Bey, yeni Alfa Romeo'nun tasarımlarının nesi var ki. Oldukça güzeller. Giulietta 6 yıllık bir tasarım olduğu halde hala kendine baktırıyor. Mazda 3 HB'ye arkadan bakıldığında mesela "ben kopyayım" diye bağırıyor.
Yeni Astra bence bir öncekinin özgünlüğünden uzak ama bir önceki de zaten tasarım olarak eskidi. Yani toplamda ikisinde de iş yok.
Golf ve A3 deseniz, korkaklıklarından tasarımda en ufak bir marjinalliğe, köklü değişikliğe gidemiyorlar.
Citroën'in alt veya yan maskası DS'in 4 modeli derseniz, marjinal olmaya çalışıyor ama tasarımı güzel değil.
BMW 1 HB saymıyorum bile. İlk serisinden beri iğrenç bana göre.

MiTo, 8 yıllık bir tasarım ve Eylül-Ekim itibarı ile biraz daha albenili olacak.

Giulia'nın tasarımı beğenilmiyor ve yeteri kadar Alfa çizgilerini yansıtmıyor deniliyor, devamlı olarak 156 ve 159 örnek gösteriliyor ama Alfa Romeo sadece 156 ve 159'tan ibaret değil. 106 yıllık geçmişi olan bir marka ve Giulia eskinin izleri modernleştirilmiş hali ile buram buram karşımızda. Alfa Romeo'da yeni bir şeyler denemesini biliyor ve bunun yaparken eskinin izlerini yansıtmayı başarabiliyor. Örnek iç mekan.

Tasarım konusunda bence en cüretkar davranabilen markalardan biri Mercedes. Geyik testinde başarısız olan A serisini, ondan geliştirilen B serisini düşünün. Seksenli yıllarda Bruno Sacco yönetimindeki tasarım ekibinin ilk kez adım attığı C sınıfındaki 190 ile şaşırtan değişimini düşünün, bunun etkisini D sınıfında devam ettirdiğini ve yıllar sonra yuvarlak farlı E serisi ile yine herkesi şaşırttığını düşünün, ilk CLS'yi düşünün, güncel A sınıfı ve türevlerini düşünün, CLS Shooting Brake isimli modeli düşünün. Mercedes'te değişim yapabilme cesareti var. Ve bu Alfa Romeo'da da var.

Bence Alfa Romeo en azından tasarımsal anlamda daima doğru yolda idi. Eksik yönleri görece olarak kalitesiz denmesi ve bunun genele vurulması, berbat bir bayi-servis ağının olması.

Yazdıklarınıza harfiyen katılıyorum.. zaten Giulietta ve Mito için değildi eleştirim. Onların da eleştirilecek yönleri var ama bu sistemin getirdiği kötü etkenleri göz ardı edilebiliyoruz tasarımlarındaki özgünlük sayesinde.

Fakat Giulia'ya hala her ne kadar kendimi zorlasam da, geçmişten izler görsem de, Alfa Romeo aşığı olarak baksam da (ki zaten bu yüzden sorun yaşıyorum) Bir Alfa Romeo da olmaması gereken detaylar, tasarımlar, anlayışlar görüyorum maalesef.
Ne olursa olsun ben bu motor plastik aksamlarını görmek istemiyorum hiç bir arabasında. Sony'nin 3. dünya ülkelerine sattığı ışıklı teyiplerden hiç bir farkı yok şu tasarımın. Bunu kabul edemem. Ben bu arabaya sahip olup asfaltın tozunu alıp arabadan inip şöyle bir bakıp  "işte benim Alfa'm" desem bile motor kaputunu açıp bunu görürsem üzülürüm.
Giulia'nın difüzör'ünü de kabul edemiyorum, bu gösterişe gerek duymamalı Alfa Romeo. Bunu her araba markası yapsın ama "alın yeni arabamız" dediği arabasında gidip sanayide diğer arabalara özenip "ben de taktırıcam" diyebileceğin o difüzör'ü kullanmasın Alfa Romeo. Başka bir şey, Alfa şıklığında, Alfa anlayışında bir şey bulsun.
İç mekanda daha önce bahsettiğim ergonomi için verilen ödünleri de kabul edemem, Alfa gibi çözsün onları, geçmişindeki gibi.
Buram buram eski Giulia kokan minik dokunuşları kaldırdığımızda ortaya tüm oranlarıyla ve tasarım anlayışıyla diğer arabaların aynısı çıkıyor, bunu da kabul edemem üzgünüm. Ben yenilikçi hiç bir şey görmüyorum bu arabada. Eskiyi modernleştirmek bu arabada çalışmıyor bana göre.
Bu ön farları ve stop farlarını ben de çizebilirdim, bu oranlar üzgünüm ama 30 yıl önce de vardı. Diğer arabalardan radikal bir şekilde ayrışmadan istediğin kadar eskiyi modernize et yine de o modern anlayış evet Mazda'nın da çizgilerinde kullandığı anlayış. Sen Alfa olarak oradan devam edemezsin, yeni bir modernizm getirmelisin hep yaptığın gibi.
İleriye gitmeyi Giulietta'yla ve Mito'yla ve çok güzel sürdürdüler, devam edeceğini de düşünürken bence burada yanlış kararlar aldılar.

Özetle: Alfa Romeo'ya tarihinden tutun anlayışına kadar baktığımızda bunun bir başka örneği daha bu dünyada yok ve bu da her yönüyle bu markayı özel, öncü ve araba tarihinde klasik ürünler veren bir marka yapıyor. Günümüzde bile klasik araç tasarlayabiliyor bu marka bu anlayışla devam ederek.. evet 156 ve 159 da bunlardan biri. Giulieta da bu konuda aday, hatta Mito da ama Giulia bu hatlarıyla bunu hak etmiyor.
Çünkü özgün değil maalesef. Alfa Romeo özgün olmayan bir araba piyasaya sürmemeli. M3'ten hızlı olması umurumda değil, Subaru da kassa yakında çıkartır böyle bir araba. Bu araba bu kadar eleştiri alıyorsa biraz da kulak vermek lazım sanırım. Yok Amerikan piyasası için, yok rakiplerine inat, yok şu kullanıcı için, yok şu pazar için diye tasarlanan bu arabayı keşke "madem bu piyasa, bu pazar, bu rakipler, alın o zaman bir de buna bakın" diyerek, yani Alfa Romeo gibi kendi cümlelerini kuran bir anlayışla demesini isterdim. Bu araba bunu demiyor üzgünüm. Her yerinden modernize edilmiş eski Alfa hatlarıyla birlikte bir sürü günümüz arabasının detayları da fışkırıyor, bunları bünyesine almamalıydı, kabul etmemeliydi, bu anlayışı benimsememeliydi, benzeşmekten çekinmeliydi, bu kaygıyla yaklaşıp Alfa Romeo gururunu performans'ın yanında tasarımındaki bu bahsettiğim yanlarıyla da yaşatmalıydı.
Çok güzel bir araba, evet yakıyor ortalığı ama M3 de yakıyor, o yakıyorsa Alfa cehennem olmalı. :)
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

Doğa Tosun

You are not allowed to view links. Register or Login ben sizi çok iyi anladım. Aslında katılıyorum da. Fakat bence bu kabul edilebilir bir durum. Markanın giu ve mito satışları malum hiç iyi değil. Yani rakiplerine göre çok az. Ayrıca günümüzde fiyat/performans oranında kullanılan kriterlerin bazıları birçok büyük marka tarafından mükemelliğe çekilmiş durumda. Haliyle safkan AlfaRomeo'ya devam etmek fca'nın pek işine gelmezdi. Hatta hiç gelmezdi.

Aklıma direk bir arkadaşım geldi. Türkçe dil desteği olan tüm oyunları alır. Sevmese, oynamasa bile. Niye dediğimizde "yapımcı bu oyundan para kazanmazsa birdaha Türkçe dil desteği kullanmaz" minvalinde konuşur. Haklı da.

Bendeki AlfaRomeo sevgisi biraz garip. 147'min trim seslerinden şikayet ederken giulietta'nın trimsizliğinden şikayet edebilirim. "Safkan" olmak, veya geleneklere bağlı kalmak gibi geliyor bana bazen. İsterim ki Alfa hep aynı minvalde, sportif, performanslı, iç ve dış tasarım detaylarıyla eşsiz olsun. Örneğin trim seslerine, hassas alt takımlarına da devam edebilir. Fakat bu sadece beni vuran bi durum. Belki sizi de. Belkide tüm forumu.

Tüm alfistiler olarak alfa'nın her çıkardığı modelden 2'şer 3'er alsak yine bir vag kadar kâr sağlayamayız markaya. Haliyle değişim kaçınılmaz. Bir iyi yönü de diğer markalara göre daha sorunsuz, daha iyi araçlara binecek olmamız. Mesela giulietta ve mito konu gerçek Alfa olmaksa gözümde çok iyi bir yerde değiller. Hatta giulia hırçın bakışlarıyla daha yakın safkan olmaya. Ama giu bile gerek performansı gerek yol tutuşuyla sınıfında birçok standardı belirleyebiliyor. Bunlar da yadırganamaz safkan Alfa özellikleri bence.
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

agucba

You are not allowed to view links. Register or Login


Onur Bey, Giulia sadece fotoğrafları bolca paylaşılan Giulia Q versiyonundan ibaret değildir ve örneğini verdiğiniz difüzör sadece Quadrifoglio modelinde var, diğerleri gayet normaller. Ve o difüzör sadece görüntü için değil, tamamen işlevsel olması için tasarlanmıştır. Hatta o kadar işlevseldir ki Q versiyonunun alt yapısının arka yarısı normal versiyonlardan tamamen farklıdır. Konusu önceki mesajlarda mevcuttur.

Alfa Romeo'nun geçmişinde ergonomi adına bence hiç bir çözümü olmadı. Devamlı olarak tasarıma yönelik çalışmıştır. Giulia 147/GT haricinde hangisinde bardaklık vardır? 164 ilk çıktığında cam kontrol düğmeleri orta tünelde idi, Alfa 75'te tavanda. Alfa 75'te kapılarda eşya koyma gözü yok. Bizim 145'in kapılarında hiç ancak cep telefonunu rahatça koyabilirsiniz, geri kalan nerede ise herşey içinden düşebilecektir.
Bunlar saydığım modeller şık olabilir ama kesinlikle ergonomik anlamda bir çözüm yoktur.

Q versiyonunun motor kapaklı hali şık olmayabilir ancak olabilecek tüm teknolojik yenilikeri barındırmaktadır. Eski Arese V6'sı şık görünmenin ve güzel bir sese sahip olmanın haricinde hiç bir artıya sahip değildir artık ve dinozorlar zamanında kalmıştır. Rakipleri Arese V6'sının üstünden Mardin-Münih hattı oluşturabilecek kadar farklı başarılı veya başarısız denemeler yapmışlardır. Bizim sadece bir adet 3,2 litrelik JTS motorumuz var. 2 litre ile 3,2 litre arasında başka bir seçenek yok. Boş.

Eskiyi yenilemenin bir eksisini göremiyorum ne yazık ki. 75'in yerine 155 gelirken beğeniliyorken, 155'in yerine 156 beğeniliyorken, 156'nın yerine 159 yüzyılın muhteşem tasarımı olarak beğeniliyorken, ki bunlarda tasarım unsurları 156 MK2 haricinde bir öncekinin devamı, 159'un devamı olan ve bu şekilde tasarlanırsa çokça üretim ve satış sayısına ulaşması mümkün olan Giulia'nın eleştirilmesi bence anlamsız.

Eskiden güzel otomobiller yaparak bir şeyler elde edebilirdiniz çünkü o zamanlar güzel otomobil tasarlayanlar azdı. Şimdi açık olmak gerek, bir çok marka çok güzel otomobiller tasarlamakta ama bunların ne kadarı ne kadar süre ile geçerli olacak.

Alfa Romeo muhtemelen çok daha iyi bir tasarım yapabilirdi ve muhtemelen şu anda çöp kutusunda olan muhteşem tasarımları vardır ama bugüne kadar Giulia, Spider, 156 ve 159 gibi muhteşem tasarımları da vardır ve şirket iflas etmek üzere idi. Düşünün bir kere, muhteşem dediğimiz 159'tan sadece 250 bin adet satıldı. Alfa Romeo'nun geçen seneki toplam satışı 75.000 idi. Güzel olmak yetmiyor. Ne yazık ki yaşamak için herkese hitap eden bir şey yapmalısınız. Yoksa bu marka gider ve biter, bu sitenin adı da Alfisti Turkey olmaz, Alfa Romeo's Oldie Forum olur, geçmişte şöyle güzel tasarımlar vardı, böyle güzel tasarımlar vardı diye avunur dururuz.

Bu arada merak etmeyin, sizinle aynı fikirde değilim diye size küfür etmem, arkanızdan konuşmam, dövmekle tehdit etmem.

:))  :serefe:  :arkadasim:  :alfisti:

///////////////

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
Onur Bey, yeni Alfa Romeo'nun tasarımlarının nesi var ki. Oldukça güzeller. Giulietta 6 yıllık bir tasarım olduğu halde hala kendine baktırıyor. Mazda 3 HB'ye arkadan bakıldığında mesela "ben kopyayım" diye bağırıyor.
Yeni Astra bence bir öncekinin özgünlüğünden uzak ama bir önceki de zaten tasarım olarak eskidi. Yani toplamda ikisinde de iş yok.
Golf ve A3 deseniz, korkaklıklarından tasarımda en ufak bir marjinalliğe, köklü değişikliğe gidemiyorlar.
Citroën'in alt veya yan maskası DS'in 4 modeli derseniz, marjinal olmaya çalışıyor ama tasarımı güzel değil.
BMW 1 HB saymıyorum bile. İlk serisinden beri iğrenç bana göre.

MiTo, 8 yıllık bir tasarım ve Eylül-Ekim itibarı ile biraz daha albenili olacak.

Giulia'nın tasarımı beğenilmiyor ve yeteri kadar Alfa çizgilerini yansıtmıyor deniliyor, devamlı olarak 156 ve 159 örnek gösteriliyor ama Alfa Romeo sadece 156 ve 159'tan ibaret değil. 106 yıllık geçmişi olan bir marka ve Giulia eskinin izleri modernleştirilmiş hali ile buram buram karşımızda. Alfa Romeo'da yeni bir şeyler denemesini biliyor ve bunun yaparken eskinin izlerini yansıtmayı başarabiliyor. Örnek iç mekan.

Tasarım konusunda bence en cüretkar davranabilen markalardan biri Mercedes. Geyik testinde başarısız olan A serisini, ondan geliştirilen B serisini düşünün. Seksenli yıllarda Bruno Sacco yönetimindeki tasarım ekibinin ilk kez adım attığı C sınıfındaki 190 ile şaşırtan değişimini düşünün, bunun etkisini D sınıfında devam ettirdiğini ve yıllar sonra yuvarlak farlı E serisi ile yine herkesi şaşırttığını düşünün, ilk CLS'yi düşünün, güncel A sınıfı ve türevlerini düşünün, CLS Shooting Brake isimli modeli düşünün. Mercedes'te değişim yapabilme cesareti var. Ve bu Alfa Romeo'da da var.

Bence Alfa Romeo en azından tasarımsal anlamda daima doğru yolda idi. Eksik yönleri görece olarak kalitesiz denmesi ve bunun genele vurulması, berbat bir bayi-servis ağının olması.

Serkan..çok güzel analiz.  :serefe:
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

Aşmış

You are not allowed to view links. Register or Login İşte hep bu aynı anlayış giderek sanatı, tasarımı kıstırıyor ve normalleşen, benzeşen ürünlere dönüşüyor dünyadaki her ürün. Ben buna sadece üzülürüm. İlla ki daha sağlam arabalar yapacaktır Alfa, teknoloji ilerliyor ama keşke bıraksaydık trim sesleri gelseydi de yada alt takımı her sene değiştirseydik de tasarımlarımız benzeşmeseydi. Benim Alfa Romeo hayranlığım bunun içindi, bu giderse yeni Alfa'lara güzel diyemem.
Bu anlayış uzun uzadıya yazılır çizilir ama sonuçları değişmez maalesef.  Alfa'nın Vag grubuyla zaten uzaktan yakından ilgisinin olmaması, o kulvara kendilerini çekmemeleri gerekiyor.
Alfa Romeo başka bir marka, başka amaçları var, başka bakış açıları var, bu sayede zaten Alfa Romeo oluyor ve bizleri kendilerine hayran bırakıyor. Bunu kaybederlerse dediğim gibi 147'yi satar 156 alırım. :)
Bu arada yanlış anlaşılmasın Giulia berbat bir araba demek değil yazdıklarım. Beni korkutmaya başladığı hamlelere sahip, bu hamleler yüzünden de zaten içime sindiremiyorum bir türlü demek istiyorum. Özellikle o plastik motor kapağını görünce büyük isyan ettim açıkçası. :)
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

halil

plastik motor kapağına o kadar çok takılmayın.aşağıda ferrari f 430'un motor görüntüsü var.onunda büyük kısmı plastik.karbon fiber olan kısımları da var ama ,anlamayana o da plastik.



cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Aşmış

"Giulia sadece fotoğrafları bolca paylaşılan Giulia Q versiyonundan ibaret değildir ve örneğini verdiğiniz difüzör sadece Quadrifoglio modelinde var, diğerleri gayet normaller. Ve o difüzör sadece görüntü için değil, tamamen işlevsel olması için tasarlanmıştır. Hatta o kadar işlevseldir ki Q versiyonunun alt yapısının arka yarısı normal versiyonlardan tamamen farklıdır. Konusu önceki mesajlarda mevcuttur."
Tabi ki biliyorum ama normal versiyonları yeni Alfa Romeo diye sunulmadı. Q versiyonunun dışında kimse neredeyse görmedi bile bu boş hallerini.  Onlar: alın bu da var, parana göre var, diye çıkacak olanlar ki gerçekten boş görünüyorlar. He evet daha çok insana satmak için iyice basitleştiriyorlar işte burada "bunun ayarını kıs Alfa" diyorum, "Sana yakışmayacak" diyorum, "sen Fiat değilsin, Ford değilsin" diyorum ve olma diyorum.
Bu arada işlevsellik için var fakat tamamen işlevsel olsaydı dünyanın en çirkin difüzör'üne bakıyor olurduk, (bakınız formüla) fakat içine tabi ki estetik katmaları gerekiyor ve burada yine devreye giriyorum: "Bana böyle hareketlerle gelme Alfa" "Bu görgüsüz difüzör'ünü sevmiyorum" diyorum.  :)


Alfa Romeo'nun geçmişinde ergonomi adına bence hiç bir çözümü olmadı. Devamlı olarak tasarıma yönelik çalışmıştır. Giulia 147/GT haricinde hangisinde bardaklık vardır? 164 ilk çıktığında cam kontrol düğmeleri orta tünelde idi, Alfa 75'te tavanda. Alfa 75'te kapılarda eşya koyma gözü yok. Bizim 145'in kapılarında hiç ancak cep telefonunu rahatça koyabilirsiniz, geri kalan nerede ise herşey içinden düşebilecektir.
Bunlar saydığım modeller şık olabilir ama kesinlikle ergonomik anlamda bir çözüm yoktur.

Ergonomiden kasıt bardaklık yada cep genişliği değil, bu binek araçları yarış arabası gibi kullanabileceğimiz ergonomi, bunu sağlarken de tasarımlarından ödün vermemeleri yani bir düğme koymak için yarım bırakılmış orta konsol parçası olmamalı, hele ki günümüzde hiç olmamalı.

Q versiyonunun motor kapaklı hali şık olmayabilir ancak olabilecek tüm teknolojik yenilikeri barındırmaktadır. Eski Arese V6'sı şık görünmenin ve güzel bir sese sahip olmanın haricinde hiç bir artıya sahip değildir artık ve dinozorlar zamanında kalmıştır. Rakipleri Arese V6'sının üstünden Mardin-Münih hattı oluşturabilecek kadar farklı başarılı veya başarısız denemeler yapmışlardır. Bizim sadece bir adet 3,2 litrelik JTS motorumuz var. 2 litre ile 3,2 litre arasında başka bir seçenek yok. Boş
Alfa'nın bu motorları da tabi ki çıktığında güncel teknolojilerle yarışıyordu, şimdiki motoru da bu şekilde bu çok güzel tabi fakat o motor kapağını koymaya başladıklarından itibaren dediğim gibi Sony'nin 3. dünya ülkelerine para kazanmak için tasarladıkları ışıklı teyplere benzemeye başlıyor ve ben de hiç bir Alfa Romeo arabasında bu tasarım anlayışında bir parça görmek istemiyorum. İsterse 1 saniyede 100'e çıksın umurumda değil. Senin motor sporları tarihinde adın yazılıyor altın harflerle, ne işi var o 10 tl'lik bakalit parçasının o motorda? Kim yapmışsa kafasında kırmak istiyorum onu.. :)


Eskiyi yenilemenin bir eksisini göremiyorum ne yazık ki. 75'in yerine 155 gelirken beğeniliyorken, 155'in yerine 156 beğeniliyorken, 156'nın yerine 159 yüzyılın muhteşem tasarımı olarak beğeniliyorken, ki bunlarda tasarım unsurları 156 MK2 haricinde bir öncekinin devamı, 159'un devamı olan ve bu şekilde tasarlanırsa çokça üretim ve satış sayısına ulaşması mümkün olan Giulia'nın eleştirilmesi bence anlamsız.
Eskiyi yenileme konusunda aynı fikirdeyiz fakat anlatmak istediğin anlaşılmamış sanırım. Bütün bu arabalar kendilerini yenilerken yine diğer arabalardan (marka) önemli şekilde ayrışırdı ve bunu yaparken de bazı modelleri artık klasik araç olabilecek değerde tasarım gücüne ulaşmıştı. Öyle ki tasarım dünyasına yön veriyorlardı. Bunu Giulia için de söyleyebilmek isterdim fakat na mümkün. Eskiden izleri devam ettirirken gerçekten BMW'ye benzemeye ne gerek vardı? İçinin bir çok arabaya benzediği de zaten tartışıldı, evet eski Giulia'nın izlerini modernize etmişler fakat bunu yapmanın türlü yöntemi, yolu, şekli varken neden piyasadaki diğer arabalarla benzeşenini yapıyorsun? Nerede senin Alfa Romeo tasarımın? Okkalı bir "oohaaa" neden diyemiyoruz. Neden radikal şekilde ayrılmıyorsun diğer markalardan geçmişinde olduğu gibi? Benim bu anlayışla burcum barışmaz. :)


Eskiden güzel otomobiller yaparak bir şeyler elde edebilirdiniz çünkü o zamanlar güzel otomobil tasarlayanlar azdı. Şimdi açık olmak gerek, bir çok marka çok güzel otomobiller tasarlamakta ama bunların ne kadarı ne kadar süre ile geçerli olacak.
Çok güzel otomobiller tasarlamak başka Alfa Romeo tasarlamak başka. Yeni Astra çok güzel bir otomobil ama sadece çok güzel bir otomobil, bu kadar. Modası geçecek evet fakat Alfa her modeliyle klasik olmalı. Bu kadar az modeli zaten bu sebepten çıkarıyorlar. her yıl şarkı yapan grup ile 4 yılda bir yapan grup aynı kefede olamaz. Biri geçici şarkılar yapar, diğeri tüm zamanların klasiğini yapar. Alfa Tasarımlarıyla bunu yapan bir marka, bunu da diğer arabalara benzeyerek yapamazsınız. Hele ki o motor kapağıyla işiniz çok zor bu konuda. Bu olmayacaksa Alfa Romeo'nun da olmasının bir anlamı kalmıyor. Banane M3'ten hızlıysa.


Alfa Romeo muhtemelen çok daha iyi bir tasarım yapabilirdi ve muhtemelen şu anda çöp kutusunda olan muhteşem tasarımları vardır ama bugüne kadar Giulia, Spider, 156 ve 159 gibi muhteşem tasarımları da vardır ve şirket iflas etmek üzere idi. Düşünün bir kere, muhteşem dediğimiz 159'tan sadece 250 bin adet satıldı. Alfa Romeo'nun geçen seneki toplam satışı 75.000 idi. Güzel olmak yetmiyor. Ne yazık ki yaşamak için herkese hitap eden bir şey yapmalısınız. Yoksa bu marka gider ve biter, bu sitenin adı da Alfisti Turkey olmaz, Alfa Romeo's Oldie Forum olur, geçmişte şöyle güzel tasarımlar vardı, böyle güzel tasarımlar vardı diye avunur dururuz.
Fazla uzatmadan bu konuda da bakış açımı söyle özetleyeyim: Aslında tüm yazılanların cevabı da bu.. Dünyanın ilk araba markalarından biri olan ve iflas etmenin eşiğinden kaç kere geçmiş olan ama hala iflas etmemiş olan bu çok değerli markayı yani Alfa Romeo'yu Alfa romeo yapan şeyi şu son yazdıklarınızla bitirmiş bulunuyorsunuz. :) Ya bütün dünyaya en çok arabayı biz satacağız deyip diğer bütün markalar gibi olacaksınız, ya da ben bunu yaparım, şeçkisi özel insanlara az sayıda satarım ama çizgimden çıkmam, hatta çizgileri ben belirlerim diyeceksiniz. İkinciyi dediği için hala buradayız ağzımız sulanmış şekilde. :) Alfa Romeo çok araba satmaya başladığı gün benim için bitmiş olacak. Zaten bahsettiğiniz siteyi de ben kurarım, bunun için iflas etmesine gerek yok zaten bitiş olur, yani manen.

Yani Kaş'a hava alanı yapılmasına gerek yok. 3. hava alanına da gerek yoktu. Bu çılgınca büyüme histerisiyle güzel olan ne varsa yok oluyor. Alfa da bu yola çıkmış görünüyor ve böyle devam ederse güzelliği yok olmuş ama hala yaşayan yani ruhu olmadan yaşayan bir marka olacak. Ruhumuz olmadan sadece birer makineyiz!  :) Makine diğerlerinde de var. Biz neden buradayız? Ben neden rahatsızım? Anlatabildim sanırım.


Bu arada tabi ki  :serefe: :alkis: :haydi:
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

Aşmış

You are not allowed to view links. Register or Login
plastik motor kapağına o kadar çok takılmayın.aşağıda ferrari f 430'un motor görüntüsü var.onunda büyük kısmı plastik.karbon fiber olan kısımları da var ama ,anlamayana o da plastik.


Veyron'da da vardır muhtemelen ama buradaki şekilde motor parçası gibi duruyordur muhtemelen, yada en azından kamasonic teyp gibi durmuyordur.  :)
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

agucba

Onur Bey, Alfa'nın kendini denk gördüğü BMW veya Mercedes'te de belli bir sihir, tin veya albeni var mıdır?

///////////////