Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



159'a Veda, Giulia'ya Merhaba

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Sportivo

#2225
Mesele Alfa Romeo değil, çok ötesinde . Maalesef bugün kapital endüstriyel sistem emek yoğun sistemin önündedir. Hepiniz çalıştığınız kurumlara, kendi kurduğunuz işlerinize bir bakın , bir tane çıkar mı ki , rekabet odaklı maliyet baskısı olmadan ölçek ekonomisini hesaplamadan , operasyonel verimliliği gözetmeden üretim ve/veya satış yapsın. 2008 krizi ve artçı dalgaları otomotiv sektöründeki normları değiştirdi , İtalya ağır yaralı çıktı bu krizden. Artık Fiat bile Fiat değil , FCA , merkez -beyin İtalya dışından. Hal böyleyken en büyük pazar neresi Amerika , Amerikalı araba alırken katalog değerine bakar ve alır 3 sene sonra satar, o yüzden başlangıç Qv ve 510. Ha burada sevinilecek tek nokta hiç değilse arkadan itişe geçildi , muhteşem ağırlık dağılımı , yine üstün aktif sürüş dinamikleri , şimdilik bunlarla avunalım, belki beli doğrultulursa Alfa Romeo FCA çatısı altında , o zaman bu özellikler korunup ince işlere imza atmaya başlayabilirler , ama rakipler çok rafine , biz giderken onlar tur atmışlar bile , dolayısıyla o yüzden bi Alman var projelerin başında ,daha çok eski Alfaların fotolarına motorlarına bakıp iç geçiririz .


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfa Romeo 156
35 AU 4494

Aşmış

You are not allowed to view links. Register or Login Tüm araba markalarının var. BMW ve Mercedes'in oldukça üst seviyede bir tasarım anlayışı var. Özellikle Mercedes.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

murat

Yakından hatta yanından görmediğiniz Alfa Romeo hakkında kesin hükümlere varmayın  8)

Not: 159'u uzaktan gördüğümüzde de çarpılmıştık, o da gerçek tabi..Ama 159 ile herhangi bir 4 tekerlekli araç kıyaslanmamalı, diğer araç da Alfa bile olsa adil olmayacaktır ki yukarıda buna değinmişsiniz zaten.
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

depeche101

Şu fotoğrafa bakıyorum , başka bir markanın sedanına bakıp iç geçireceğimi hiç sanmıyorum  :yukari-ok:


||4C Rosso Competizione -Stelvio Quadrifoglio - Tonale Speciale - GTV V6 - 147 2.0 - Alfa 75 - Alfa 33 ||

wolkanku

bu arada yeni hatchback, adı giulietta kalır veya değişir bilinmez , eğer arkadan itiş gelirse , bmw 1 serisi ve mercedes a serisi önden çekiş olmuşken, o pastadan da bir dilim çalabilir.

bmw , en karlı satışları yaptığı son 3 senede, maliyetleri düşürmek adına küçük segmentte önden çekere dönmüşken, alfa romeo'nun adam akıllı satış yapamadığı dönemde, arkadan itişli otomobil üretmesi büyük bir risk almasıdır açıkçası.
ancak risk alınmadan bir yere gelinmiyor, inşallah sürüş özellikleri sportif tatlar arayan sürücüleri tatmin eder ve bu marka iyi yerlere gelir.
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

Aşmış

You are not allowed to view links. Register or Login Kesinlikle katılıyorum size.
Alfa Romeo'yu "anlayış" olarak Alman'laştırmak demek Yozgat'ın köyüne gidip tarhana çorbası yapan teyzeye Knor bulyon vermekle aynı şey.
Onun gerçek lezzeti bulyonda değil, özünde. Ben Yozgat'tan köy tarhanası getirtmeye devam ederim.

Knor bulyonu yumuşatayim BMW ve Merso için You are not allowed to view links. Register or Login :Tarhana çorbasını Norveç usulü pişirmek diyelim. Norveç usulü çorba da pek leziz, Yozgat usulü olan da fakat her biri yüz yılların deneyimiyle ulaştığı en iyi lezzete ulaşmıştır, bu yeni karışık hal başka bir çorba olur ancak ve bu çorba da 100 yıl önceki koşullarda üretilmediği için, günümüz endüstrisi kafasında üretileceğinden ötürü açık söylemem gerekirse gıda mühendislerinin çabasıyla oldukça lezzetli fakat farklı bir çorba olacaktır. Ben tarhanayı tarhana gibi Norveç usulü çorbayı Norveç usulü gibi içmeyi isterim.
Bu yeni çorba da tamamen geleneklere sadık kalınarak gerçekten mükemmelen birleştirilip mükemmel bir lezzete ulaşmışsa oturur alkışlar afiyetle içerim fakaaat içine monosodium glutamate koydukları anda tabağı sıyırır bir daha da içmem.
Bu bahsettiğim tasarım anlayışlarındaki eleştirilerim monosodium glutamate oluyor. Lezzetli ama katkı maddesi var üstelik tadı da hem tarhana hem Norveç usulü.
Alfa çorbasını hep çok lezzetli yaptı ama artık içinde monosodium glutamate var.
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

Aşmış

You are not allowed to view links. Register or Login
Yakından hatta yanından görmediğiniz Alfa Romeo hakkında kesin hükümlere varmayın  8)

Not: 159'u uzaktan gördüğümüzde de çarpılmıştık, o da gerçek tabi..Ama 159 ile herhangi bir 4 tekerlekli araç kıyaslanmamalı, diğer araç da Alfa bile olsa adil olmayacaktır ki yukarıda buna değinmişsiniz zaten.

Tek umut bağladığım nokta bu.  :) Bi etrafında döneyim de artık içim biraz rahatlasın istiyorum. Fotolarda bu detayları gördükçe içim cızlıyor.  :)
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

agucba

#2232
Neyse, konuyu daha fazla uzatmamın anlamı yok. Neticede herkesin kendi göre doğruları ve eğrileri vardır, buna sonuna kadar saygı duyarım.

Ancak;

1962 model Giulia ne kadar Alfa Romeo ise, 2016 model Giulia o kadar Alfa Romeo'dur.
1954 model Giulietta, 1977 model Giulietta ne kadar Alfa Romeo ise, 2010 model Giulietta o kadar Alfa Romeo'dur.
Öncüsü olmayan ve muhtemelen artçısı olmayacak gibi görünen MiTo da bence tam bir Alfa Romeo'dur.

Son olarak bu tartışmayı, ki buradaki tartışma kelimesi kavga değil fikir alışverişi olarak kullanılmıştır, You are not allowed to view links. Register or Login 'ın bir sözünü kendim de biraz ekleme yapıp paylaşarak kendimce noktalıyorum.

"Eğer fabrikadan çıkan otomobilin üstünde Alfa Romeo amblemi varsa, o gerçek bir Alfa Romeo'dur."

Benim içn buradaki tek istisna ARNA'dır ki onun bile bir hayran kitlesi var!





ARNA 1,5 Ti İç Mekanı

Hazır adı geçmiş iken bu modelin kısaca tarihçesine de değinelim.

ARNA modelin Alfa Romeo ve Nissan'ın kompkakt sınıfta beraber geliştirdikleri ve hedefi ortadan aşağı doğru olan fiyat yelpazesindeki müşterilerdi. Ayrıca artık eskimeye yüz tutan Alfasud için bir seçenek olmak.
Otomobilin geliştirilmesinin sebebi, İtalyan Devleti'nin ithal edilen japon marka otomobillere karşı uyguladığı kotadır. Nissan markası bu sebeple İtalya'da beraber üretim yapabileceği ve belli bir katılım ile uygulanan kotayı aşabileceği bir üretici aramakta idi. Otomobilin İtalyan olarak kabul edilebilmesi için belli bir yerli katılım oranı gerekiyordu. Bu marka Alfa Romeo olmuştu. Otomobilin ham karoserisi Japonya'da üretilirken temeli Nissan Cherry ve Nissan Pulsar modelleri idi. Motor, aktarma organları ve ön düzen tamamen Alfa Romeo'ya aitti. Arka aks Nissan'a ait idi. Tanıtım 1983 yılında gerçekleşti, Alfa Romeo'nun 1986 yılında Fiat'a geçmesi ile beraber bu ortaklık son bulmuş oldu.
Eğer otombilin ruhunun var olma sebebini motoru olarak görürsek eğer, ARNA da aslında gerçek bir Alfa Romeo'dur.
  :))

///////////////

OğuzCanAlantor

Bir dönem babamda Arna vardı çokta hoş ve güzel araçtı , Türkiyedeki sayısını bilmiyorum ama herhalde bir elin parmakların sayısını geçmez. You are not allowed to view links. Register or Login

Tolga033

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Alfadanadam

You are not allowed to view links. Register or Login
Şu fotoğrafa bakıyorum , başka bir markanın sedanına bakıp iç geçireceğimi hiç sanmıyorum  :yukari-ok:



Ben de birebir aynı noktadayım.

ku2

You are not allowed to view links. Register or Login
Yakından hatta yanından görmediğiniz Alfa Romeo hakkında kesin hükümlere varmayın  8)

Not: 159'u uzaktan gördüğümüzde de çarpılmıştık, o da gerçek tabi..Ama 159 ile herhangi bir 4 tekerlekli araç kıyaslanmamalı, diğer araç da Alfa bile olsa adil olmayacaktır ki yukarıda buna değinmişsiniz zaten.

156'yı görünce oha demiştim..
159'u görünce YUHHH demiştim.
Giulia'yı görünce SONUNDA dedim :)

156 ve 159 çıktığı yıllara geri dönersek.. O yıllarda bunlar gibi hiç araç yoktu..Alfa inanılmaz bir tasarım anlayışı ile yaklaştı olaya..O yüzden de hepimizin dibi düşmüştü. Giulia çıktı..Bekledik..çok bekledik..Sonunda geldi. Ama Jaguar ve BMW'ye benzer hatları olduğu konuşuldu.. tabiki hepimiz sevdik..Beğendik. En azından büyük çoğunluk bu yönde düşünüyor. Demek istediğim Giulia çıktığı zaman piyasadaki diğer araçlarda, BENCE tasarım olarak çok da fazla ayrıştırmadı kendini.. Jenerik bir tasarımı tabiki de yok..ama dürüst olalım bir 159 kadar aykırı değil.
İddaa ediyorum şu an 159 makyaj ile çıksa.. Makyajdan kastım, güncel motor seçenekleri ile yani..
1.4 MA 170 motor TCT, 1.8 TB 240 bg, 1.6 dizel 120 bg TCT, 2.0 dizel 170 bg... Bence satardı.

--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

wolkanku

[IMG]You are not allowed to view links. Register or Login[/img]


Sent from my iPhone using Tapatalk
'98 Honda Civic
'06 Alfa Romeo 156 1.6 TS
'07 Seat Leon
'99 Audi TT
'06 Alfa Romeo 159 1.9 Jtdm
'11 Opel İnsignia
'06 Alfa Romeo Brera 2.2 JTS
'11 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtdm SP2
08' Alfa Romeo 159 Jtdm Distinctive+

agucba

#2238
You are not allowed to view links. Register or Login
156'yı görünce oha demiştim..
159'u görünce YUHHH demiştim.
Giulia'yı görünce SONUNDA dedim :)

156 ve 159 çıktığı yıllara geri dönersek.. O yıllarda bunlar gibi hiç araç yoktu..Alfa inanılmaz bir tasarım anlayışı ile yaklaştı olaya..O yüzden de hepimizin dibi düşmüştü. Giulia çıktı..Bekledik..çok bekledik..Sonunda geldi. Ama Jaguar ve BMW'ye benzer hatları olduğu konuşuldu.. tabiki hepimiz sevdik..Beğendik. En azından büyük çoğunluk bu yönde düşünüyor. Demek istediğim Giulia çıktığı zaman piyasadaki diğer araçlarda, BENCE tasarım olarak çok da fazla ayrıştırmadı kendini.. Jenerik bir tasarımı tabiki de yok..ama dürüst olalım bir 159 kadar aykırı değil.
İddaa ediyorum şu an 159 makyaj ile çıksa.. Makyajdan kastım, güncel motor seçenekleri ile yani..
1.4 MA 170 motor TCT, 1.8 TB 240 bg, 1.6 dizel 120 bg TCT, 2.0 dizel 170 bg... Bence satardı.

Açık olmak gerekirse GM-Fiat evliliği sebebi ile 159 modeli resmen Fiat'ın elinde patladı. Platform tasarlanırken nerede ise tüm dünyanın güvenlik, genişlik, konfor, sportif standartları gözetilip üstüne bir de o zaman grup içerisinde yer alan orta ve üst sınıf modellerin gereksinimleri de göz önüne alındığında, inanılmaz ağır bir alt yapı ortaya çıkmıştı. Ve ortaya çıkan platform GM'nin işine yaramadığı gibi o zaman Saab'ta da kullanmaktan vazgeçmişlerdi. Fiat'in elinde bu platformu kullanabileceği sadece 156 takipçisi 159 vardı ve üretim açısından çok pahalı ve zahmetli olan bu platform yukarıda yazdığım Fiat'ın elinde patladı. Giulia'nın gecikmesinin en büyük sebeplerinden birisi de Fiat'ın bu paltformda yaptığı hataları tekrarlamak istemeyip ince eleyip sık dokumasındandır. Bunlar aynı zamanda Sergio Marchionne'nin kendi sözleri ile itirafıdır.

Yani bence 159 yeni motorlar ile bile iş yapamazdı, zaten 1,8 TBİ ve 2,0 litre 170 BG oldukça iyi bir gidişe sahip olsa da yetersiz kaldılar rakiplerin karşısında.

///////////////

milano 75

ben gulia qv ye her arkadan baktığımda dtm 155 in hatlarının yuvarlaklaştırılmış halini görüyorum,ön kısımda ise doğa noktayı koymuş,bildiğin çirkin kral.Onun dışında çizgiler şuna benziyomuş,farlar buna benziyomuş,bunlar gayet normal.10 sene boyunca o sınıftaki otomobiller defalarca yenilendi ve nihai çizgiler şu an bu,mecbur bi tarafları o çizgiyi oluşturan araçlara benziycek.Kendilerini geliştirip satışları artırıp kara geçerlerse,farklı modellerde alfa farklılığını belki gösterebilirler,varsın buda alfanın döneme ayak uydurma aracı olsun.Hem nedir ki sonuçta,kaç tane satıcak ki tr de.
delilikten muzdarip değilim,her anının tadını çıkarıyorum

A.S.GÜMÜŞ

Arabanın nesi beğenilmedi anlayamadım, diğer markaların modellerine bakılınca 10 numara tasarımı var çizgiler gayet modern, teknoloji dönemi takip ediyor, tek dezavantajı motor seçenekleri o da maalesef bizim sorunumuz


07 DH 800

Doğa Tosun

#2241
BMW'yi gerçekten ne kadar başarılı bulduğumu, beğendiğimi hepiniz biliyorsunuz ama 2016'da F serisi bmw'lerin olduğu borusan'dan çıkıp 2008 159'a bindiğimde "ulan bu da araba gibi araba, aslanım benim" minvalinde konuşmadan edemiyorum. Züğürt teselli olarak algılanmasın çünkü gerçekten öyle değil.

Bence 159 güncel motorlarla Selim Abi'nin dediği gibi tekrardan üretilse hala satar. Şaka maka Türkiye'de çok ciddi bi 159 fanatizmi var. Her sohbette arabanın 159 olduğunu duyan "abi o nasıl bir araba öyle","ya o bakışları yok mu" gibi yaklaşık 1600 kilo cümle duyuyorsunuz. Tabi %90'ı beğenip, cesaret edemeyen tipler. Ben ağırlığın da çok eksi olduğunu düşünmüyorum. Yakıt/performans konusuna büyük balta olduğu gibi, 159'un platform yapısı bence ona bu yol tutuş ve rakip markaların birkaç sınıf üst modelleriyle kıyaslanabilir bir düz yol stabilitesi sunuyor bkz:250 kmh ile giderken sıkıldığınız cd'yi çıkarıp diğerini takmak.

hoş 159 çıktığında da zamanı için modern bi motoru ve bence başarılı bi otomatik şanzımanına sahipti. Bence bu konuda o dönem 159'dan iyi olan tek marka vardı, sonraları 177,184 ve 190 hp'lere kadar geliştirilen 163 hp'lik ilk versiyona temellendirilmiş BMW 2.0 dizeli. Şanzımanını çok denemedim dikkat edemedim.

Giulia da bence şu an için rakiplerinden kağıt üstünde mekanik anlamda daha iyi. Örneğin rakibi BMW 328i 245 hp 8 ileri ZF. 6,1 sn 0-100.

2.0 280 hp TCT Giulia 5,4 sn yanlış hatırlamıyorsam. Ağırlık farkları fazla olacağını sanmıyorum. Uzun yıllar önden çeker arabalar üretmiş, hatta aktarma konusunda iyi olan önden çekişli arabalar. Şimdi bir anda 4C (muhteşem aktarma diyebiliriz sanırım) ile başladığı RWD modellere M3 denen Alman harikasını parçalayabilecek düzeyde bir orta sınıf model ekliyor. Ve düşünsenize; aynı model rakibinin farklı tüm motorlarında benzer ağırlıklardan daha iyi süreler, benzer hacimlerden daha yüksek güçlere sahip.

Ben ilk defa bir AlfaRomeo'nun tasarımının yanında bu kadar ciddi bir mühendislik sergilediğini düşünüyorum.

Ama eğer sadece tasarımsal bakarsak, 159 çok daha "BAŞARILI" bir tasarım. Giulia kötü demek değil bu. Ama 2016'da Giulia'yı tasarlamak ile 2005'de 159'u tasarlamak çok farklı işler. Giulia da güzel, belki çoğumuza göre 159'dan daha güzel (bence sadece q versiyonu) Ama 159 kadar başarılı, farklı, dönemine damga vuran, eskimeyen, merak uyandıran, ve İSTİSNASIZ tüm rakiplerinin zamanla 4 tekerlekli teneke gibi görünmesine sebep olan bir tasarım değil.
Bunu inkar eden de bana göre fanatizmin doruklarındadır. Yiğidi öldürürsek hakkını önce 159 yer :)

(dipnot: AlfaRomeo 159'un tasarımı; Giugiaro önderliğinde centro stile ekibinin (toplam yaklaşık 100 kişi), 50 aydan uzun sürede bitirdikleri bir tasarımdır.)
"AlfaRomeo 159 JTDM [url="//dist.plus"]Dist.Plus[/url] Qtronic


"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)

canselmo

QV gercekten başka bir otomobil gibi duruyor diğerleri yanında.

Diğer modelleri daha gariban ama buda normal fakat alfistiler olarak alfa romeo ların hep agrasif, sinirli, kaslı durmasına alışık oldugumuz için bir garip geliyor.
2.memleket  = İtalya

murat

Dün akşam Bağdat Caddesi'nde kaldırımdan scooter ile giderken bordo progression ve traktör gibi çalışan bir 159 un yanından geçtim gülümseyerek, 5 mt. ilerlemedim ki 2 tane 60 yaşlarında güngörmüş hali vakti yerinde abimiz yürüyüş yaparken biri 159 'u göstererek 'Ne araba yapıyo bu adamlar be' dedi. Buradaki yazışmalarımız geldi aklıma haliyle  :alkis:
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

depeche101


||4C Rosso Competizione -Stelvio Quadrifoglio - Tonale Speciale - GTV V6 - 147 2.0 - Alfa 75 - Alfa 33 ||

Bar35

2.2 bizde ölü doğdu, bi 15 tane getirirler heralde.
"12 Audi A1 1.4TFSI Exclusive
"13 / VW Beetle 1.2TSI - Sold
"16 / Infiniti Q50 2.0T
"07 / Alfa Romeo 159 1.9JTS - Sold

esatkaracan

159 un turbosu garrett gıulia da honeywell kullanmışlar.

halil

You are not allowed to view links. Register or Login
159 un turbosu garrett gıulia da honeywell kullanmışlar.

garret firması da honeywell'in dir.

You are not allowed to view links. Register or Login
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Aşmış

Ben de son kez bazı noktalara değinip endişelerimi dile getirip susuyorum.  :)

Alfa Romeo bir italyan firması. İtalya dünyaya tasarım dersleri veren, yıllarca dünya estetiğini yönlendiren, rönesans'ın kalbinde bulunan bir ülke. İtalya sanat konusunda dünyanın en önde gelen ülkelerinden biri, belki en öndeki. Hal böyleyken modadan tutun mobilyaya, kadar her alanda konunun içinde olan veya olmayan her insanı sunduklarıyla büyülüyor. Yeni bir atomlu hidrojenli dünya savaşı çıkıp yok olmadığımız sürece de değişimler ne olursa olsun sanat için bu hep böyle olacak. Bu artık orada hep kalacak, verdiği, ürettiği eserler gibi. (Dünya da her anlamda zaten bir çukurun içine doğru sürükleniyor her geçen gün. O gün zaten gelecek gibi görünüyor.. Neyse.)
Eskiler bilir "kırmızı koltuk" diye bir siyaset programı vardır, o koltuk Poltrona Frau'dur. (Böyle de bir bilgi.:) ) Giulietta'nın deri koltuklarını da Frau yapar. Dünyanın en köklü mobilya firmalarından biridir, İtalyan'dır.  Kendi sahip oldukları ormanlar dışında ağaç kullanmayan firmalar var İtalya'da. Muhtemelen büyük büyük dedeleri Napolyon'a masa yapan adamdı. Bu, bu dünyadan hiç silinmeyecek bir değer. Buradan sonra artık bu konuşulamaz, konu kesin ve net bir şekilde dünya tarihinde yer alır.

Bu durum tabi ki de araba tasarımına da yansıyor. İtalyan ekolü tüm İtalyan arabalarından adeta akıyor diyebiliriz sanırım. Bir Maserati gördüğünüzde gözden kaybolana kadar bakmak zorundasınızdır.. keza Ferrari ve tüm İtalyan arabaları. Bunların içinde biz standart hayatı yaşayabilen gelire sahip insanların ulaşabileceği arabaları da Alfa Romeo üretiyor. Tabi ki bir Alfa Romeo'yu da gördüğünüzde gözden kaybolana kadar bakmak zorundasınızdır, en azından beyni estetiği yatkın olanlar veya bunu geliştirmiş olanlar için geçerli bu. Diğer insanlar ise ne hissettiğini bile bilmeden uzun uzun bakarlar yine Alfa Romeo'lara, kimisi sahip olacak kadar cesur ve çılgındır, kimisi garanticidir, platonik yaşar hayatını, hep uzaktan bakar, kimisi de pistir zaten, aşık olur ama b*k atar. Kimisi "güzel alet yapıyolar, yolda bmw tokatlıyom" dan başka bir şeyi anlayamaz.
İşte tüm bunları bize yaşatan "şey" bu arabaları ilk üreten insan ve insanların bu arabalara bakış açılarının günümüze kadar taşınması, bundan ödün vermemek adına bazı bedeller ödenmesi ama bu İtalyan ruhunun her şeye rağmen devam etmesi, bu güzelliğin kaybedilmemesidir aslında. Sana, size arabanın direksiyonunu "kimse görmese de şunu bi öpsem" dedirten şey de bu. Bu kurulduğu günden beri rakiplerini alt etmelerini sağlayan da "şey" aslıda.

Rocky'i izlemeyen yoktur. İtalyan aygırı her bölümde zengin ve büyük olanaklı rakiplerini ruhuyla, hırsıyla yener. Hatta 3. bölüm bunun en fazla yaşandığı bölümdür. Bir yanda mühendislik hesaplamalarla, ilaçlarla, doktorlarla çalışan mühendislik harikası dev, diğer yanda sütle, yumurtayla, şinav çekerek hazırlanan İtalyan aygırı. Sonuç? Yüreğiyle, ruhuyla maçı kazanan Rocky. Tabi bu bir film, kazanmak da önemli değil ama bu filmin, bu senaryonun yazılması ve benzeri tüm eserlerin çıktığı şey de, hatta neredeyse tüm edebiyat eserlerinin de değindiği nokta  bir "gerçek", bir "gerçek his, duygu". Aslında hepimiz Rocky'i tutuyoruz değil mi? Bunun nedeni de bize hissettirdiği şey. Bunun peşinde koşuyoruz aslında hayatın her yerinde, bu yüzden bu film veya filmler, eserler bu kadar başarı yakalıyor.
Alfa Romeo'yu da bu yüzden seviyoruz, bu yüzden peşinden tutkuyla gidiyoruz, bu yüzden onlarca marka arasında tek Alfa romeo'nun böyle bir kitlesi var, başka arabasıyla böylesi aşk yaşayan insanlar yok. Olanların tetiklendiği şey başka duygular, kazanma hissi, bir gruba ait olma hissi, onaylanma hissi vs. Bunlar Alfa kullanıcılarında da var fakat Alfa da daha fazlası var, bunun farkına varırsın yada varmazsın ama var.

Alfa Romeo 156 diye bir araba yapar, rakip 3.16 yapar, piste çıkarlar, saatlerce kapışırlar, başa baş giderler ama 156 motoru ısındıkça hırçınlaşır, hırçınlaştıkça agresifleşir, sinirlenir, ve yarışı kazanır. Hani dersin ya "sanki bu arabaların bir ruhu var" var evet. 156 İtalyan aygırıdır. Yarış sonunda yan yana park edersin ve son hamlesini güzelliğiyle yapar. İtalyan anlayışıyla yapar, sanatla yapar.  Ön düzen dağılmıştır, vites teli kopmuştur ama kazanmıştır, kazanmasan bile sana öyle hisler yaşatır ki rakibine gülümseyerek kupayı al götür ben yaşayacağımı yaşadım teşekkür ederim dersin, evine dönersin gülümsemeyle. Bu duyguları sadece Alfa Romeo size yaşatabilir, yukarıda yazılanlar sayesinde yaşatır, diğerleriyle sadece yarış kazanırsınız. Bu duygunun ne olduğunu bilemezler, bunu mühendislikleriyle ezmeye çalışırlar.
Film tavsiyesi: "Rush"
You are not allowed to view links. Register or Login


Yani biraz duygusal bakmayan insanların Alfayla bağı da farklı olacaktır, sadece teknolojisiyle ilgilenecektir, rakiplerinden hızlı gitmesi dışında bir bağı olmayacaktır. Bu bağla Alfa'ya bağlı olan her insan da bu bağı incelten her hareketten rahatsız olacaktır. Bu bağa sahip olmak ta aşka mantıktan daha fazla önem vermekle olur, sonunda acı çekeceğini bile bile. (bkz. ustaya uğrama sıklığı  :) )

Tüm bunları alıp, bunu "nasıl daha fazla para kazanırız, nasıl tüm dünyaya araba satarız, onların mühendislerini çalarız biz de yaparız" diye kullanmaya başladığınız noktada o fabrikadan benim için Şahin görünümlü Doğan çıkar. Fabrika fabrikadır, logo logodur ama araba Alfa değildir. Alfa bu değildir ve kesinlikle bu olmamalıdır.

Bu kadar katı yazmamın nedeni düşünce yapısı ve mantık anlaşılsın diye, yoksa araba tabi ki hala(?) Alfa'dır.

Dünya kupasında İtalya kadrosuna Alman oyuncu nasıl alamıyorsa, nasıl İtalya yumuşak ve yetenekli futboluyla oynuyor, nasıl Alman'lar disiplinleriyle kendi anlayışlarıyla oynuyorsa bu da aynı şey. Dünya kupasında her ülkenin kendi zenginlikleriyle oynaması bizi keyiflendiriyor. Kamerun nasıl Afrika'dan çıkıp o esneklikleriyle ilerlediyse, Türkiye nasıl Akdeniz ülkesi kafasıyla ve Türk gazıyla o kadar ilerlediyse Alfa Romeo da ya yoluna İtalyan gibi devam eder ya da benim için eskilerde, o İtalyan damarıyla kalır.

Bir tasarımcı olarak Giulia'nın tasarımında bu bahsettiğim tüm kaygıları başlangıç noktasında görüyorum ve endişeleniyorum. Bu ödünleri vermeye başlayınca sonu gelmiyor maalesef, multiair motorla sürülen Giuliatta ve Mito gibi. Bu böyle devam ederse dediğim gibi elimizde ne kalacak endişeliyim. Evet artık her şeyiyle saf kan bir Alfa Romeo üretmek çok kazançlı olmayabilir, hatta zarar bile ettirebilir (hiç sanmıyorum) fakat nereye kadar bunu sürdürmek için ödünler verilmeli? Motor? Tasarım? Yarışçı ruh? Ergonomi? Gittikçe gidiyor, ne kalacak elimizde gün sonunda ve kalan şey bir Alfa Romeo olacak mı? Tek derdim bu endişe. Yani benim endişelerim idealist ve duygusal endişeler söz konusu Alfa olunca. Kapitalist endişelerle elinizde sadece mühendislik kalır, o zaman da benim devrim kapanır. Alfa'nın değer verdiği şey çok satmak olmamalı, Ayakta kalmak için, hatta kazanmak için bazı hamleler tabi ki yapacaksın, bunları hoş görüyoruz ama ipin ucu kaçmaya başladı. :) Çağa ayak uydururken kaçınılmaz olan yozlaşmanın vanasını kısmalı Alfa.
Başka bir marka için tüm bunlar umurumda olmazdı. Özellikle Almanlar için. Bu ruhla üretilen her ürün için de aynı kaygıyı zaten duymaktayım. Rocky kazanmalı!!!!! :)   

Bu arada 159 piyasaya tekrar motorsuz bile sürülse alırım. :) Satış rakamları güzelliğin ve doğruluğun ölçü birimi değildir. Bir ürünü herkes alıyor veya beğeniyor diye o ürün güzel olmaz. Hatta genellikle tam tersi şekilde çalışır. Dünyada en çok satılan araba belki de Hyundia, En çok dinlenen şarkıcı Rihanna'ysa gerçek müziği de Fazıl Say gibileri yapar, fakat küçük bir zümre tarafından dinlenir. Çok satanlardan uzak durun, Alfa'yı da oradan koruyun ki Alfa gibi devam edebilsin. :) 

Bu yazdıklarım tamamen şahsi görüşlerim ve bir cevap değil yanlış anlaşılmasın, yazmadan edemedim, madem bu kadar beyin jimnastiği yapıyoruz devam edemeden duramadım. :)

Almanları Alfa'dan ancak böyle uzak tutmalıyız.. 

You are not allowed to view links. Register or Login


Bu da en basit anlatımıyla:   :lol:

Bizi buraya getiren şeyi korumak adına  :serefe: :serefe:
Ne kadar az bilirsen o kadar şiddetle savunursun.

Tolga033

You are not allowed to view links. Register or Login
Bir bulursa Allah Rıza'sı için şu arabanın gece iç mekan fotosunu paylaşır mı
Ada'm akıllı çağa uygun bir ambians yapılmış mı yoksa iş başa mı düşmüş yine merak ediyorum :)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Yaklaşık yarım saattir arıyorum bende bulamadım.  :lol: