Benim fikrim 2.0TB V6 Turbo almanız. Hem 6 silindirli, hem turbolu. Giuseppe Busso motor. 205 PS.
Bence bu motor Alfa Romeo'nun efsane motorlarından birisi. Bknz: http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_V6_engine
166 TB istediğinizde sessiz bir cruiser. (TS motor cruise speed'de daha sesli) İstediğinizde ise spor bir otomobil. Kullanımı çok çok keyifli. STR tuşu zaten anlaşılmaz yaşanır.
Bende 166 alırken çok araştırıp sorup soruşturmuştum. TS mi TB mi diye? Zeki Usta aynen yukarıda yazdıklarımı söyleyerek TB al demişti. İyiki de TB almışım.
Yalnız arada Spider' beni dürtüyor.. Hazır çoluk çocuk yokken Spider'a binsem mi diye aklımdan geçirdiğimde 166'mı satsam mı acaba dediğim olmuyor değil.
Ben neden yukarıda yazılanlara katılmadığımı şöyle açıklayayım.
1. En iyi ihtimalle ister benzin isterse LPG ile olsun TS ile TB arasında %30 bir yakıt farkı vardır. Bu da en iyi ihtimal. Bu aradaki farkı kimseye Zeki usta ya da Erkin Bey vermeyeceği için ona göre karar vermek lazım.
2. Eğer aradığınız bir hafta sonu keyif aracı ise TB mantıklı olabilir. Hatta özellikle tercih sebebi olabilir. Fakat aynı şekilde de bir keyif aracı olarak 166 mantıksız olacaktır. Binilip sonsuz km yapılası bir arabadır 166.
3. Belki Erkin Bey'in aldığı 166 TB gerçekten ip gibi bir arabadır. (Zeki usta'nın orda görmüştüm gerçekten son dönemde gördüğüm en iyilerinden) Fakat son 6 ay içinde (GTV ve 164 TB'leri hariç tutarsak) 5 tane 166'yı "baksana sorunu neymiş" şeklinde gelen bir teklifle uzunca km'ler test ettim. Bırakın 205 hp'yi hiç birisi 150 HP gibi bile gitmiyordu. Çünkü...
4. Çünküsü şu: Ya turbo kaçırıyor ömrü birmiş, ya ateşleme sistemi fiyasko, valf ayarı tutmayan fincan ve egzantirikler, sensörler açısından arıza vermeyen yok gibi, intercooler ve turbo hortumlarında deli sorular. Bu tip arızaları GTV TB'ler de görmek daha zor çünkü ya GTV gerçekten onu seven sahipleri tarafından kullanıldığı için zaman içinde yapılması gerekenler yapılmış ya da daha sade bir elektroniğe sahip. Oysa 166'lar şu an ve geçtiğimiz uzunca yıllar boyunca hep ne yediği belirsiz adamlar tarafından sahip olundu. Gerçek alfisti'nin hiç bir zaman rağbet etmeği bi model oldu. Örneğin Konya'nın Ilgın ilçesinde 3 farklı 166 sahibi müşterim var. Adamlar birbirinden görüp almış. Biz bile birbirimizden görüp almıyoruz 166'yı. Gerçek öyle olmamasına rağmen hiç bilmeyen bir kişi için 166'da 156'da aynı riski taşıyor. Bu sebeple 166 yabancıya gitmesi daha olası bir model.
5. Peki aynı sorunlar ya da yabancıya gitme durumu TS'de olmaz mı. Evet olabilir. Diyelim ki aldığınız TS'nin de kafasında deli sorular var. Zaten konu diğer aksamlar ile TS TB fark etmez herşey aynı. Fakat konu motor karşılaştırması ya. TS'de leblebi gibi parça değiştirebilirsiniz. Çünkü ucuz ve kolay bulunuyor. TB maalesef öyle değil.
Bu madde yukarıda yazıdığım 4 maddeye bir yerde kaynak oluyor. Bakımsız ve özensiz motor çok çok çok yakıyor. (Bozuk bir lambda TS'yi az etkilerken TB'de iki katına kadar yakıta sebep olabiliyor)
Sanayi de yatan ya da parça bekleyen bir araba cruiser olmaktan çıkıyor ve belalı bir keyif arabasına dönüşüyor.
Berbat bir performansa sahip oluyor (TS içinden geçer)
Parçası pahalı ve zor bulunur olduğu için birbirini kovalayan arızalar peydah oluyor. Hatta TB sahiplerinden "usta şunu idareten hallet ben nasıl olsa satacağım" cümlesini bolca duymuşluğum vardır. Sonra gelsin çin malı ateşleme kabloları, çift karışım yapıştırıcılar vs...
Diyelim ki triger değişecek sibop kapağı açıldı. aaa o da nesi egzantriklerden birisi, fincanlardan 3 tanesi bozuk. Motor TS ise usta indirir rafından kız gibi egzantriği, sıfır gibi 3 tane çıkma fincanı 200 TL bile tutmaz hepsi. Fakat motor TB ise sonuçta hüsran. Önce parça yoktur, varsa büyük şanstır, iyi paradır. Sahibi bir demir çubuğa o kadar para vermez (hepi topu 15-20 bin TL'lik araba
) Usta ben zaten satacağım, iadere etsin yeter. Sonra motor kapatılır. Test yapılır, silindirlerden birisi adam gibi ateşlemiyor. Buji kablosu nerde yok. Pc'ye bağlanır lambda tırt. Sonuç imdada Chinese Spec ürünler yetişir. Sağolsun kirazcıoğlu ve korekom ucuz parça satıyor
Bunlar hep TB'leri katlediyor ve ben belki daha %5'ini anlattım.
6. Zeki Usta'yı iyi tanırım, çok severim. Söylediği her söz altın gibi kıymetlidir. Çünkü çok ciddi tecrübe sahibi bir insandır. Bir çok konu da akıl hocamdır saygısızlık etmem.
Son 1 senedir her gün dükkanına en azından bir selam vermek için girerim. Yine son 1 yıldır dükkanında 3 farklı 166 gördüm sadece. Birisi Erkin Bey'in TB, diğeri 3.0 Sportronic, bir tane de TS. TS olanı sadece bir kere gördüm. Erkin Bey'in aracını 2-3 kere. Sportronic ise aylardır yatıyor. Şu an sportivo'nun önünde halkın ziyaretine açık
Berk isimli düzgün ve beyefendi bir sahibi var. Sadece kadersiz bir araba sanırım.
Kısacası 166'lar artık Anadolu'da (Konya, Ordu,Burdur vs...) İstanbul'da olanlar ise Sultanbeyli, Pendik, Avcılar gibi sanayilere gidiyorlar. Zeki Usta bu arabaları çiğerine kadar tanır. Fakat ona sorduğunuzda aklı 10 sene önceye gidiyor olması muhtemel. Bir de o hiç bir zaman 166 almaz. Keyif arabası olarak görebilir. İş ciddiyete binince papuç pahalı olur çünkü.
7. Bizler gibi 90 ve 2000'li yılların Alfa Romeo'ları ile haşır neşir olanlar iyi bilir. Bizim arabalar çok iyi yol tutar fakat zafiyetleri kafadan kaymadır. Özellikle yüksek hızlı girilen derecesi büyük ve kısa virajlarda bu etki maksimumdur. Burada öne çıkan noktalardan birisi ağırlık dağılımıdır. Uzun yıllardır tüm Alfa Romeo test eden otoritelerin söylediği şekliyle 75-155-164-166 gibi modellerin daha iyi handling'e sahip olan seçenekleri hep TS olanlardır. Çünkü V6 kardeşlerinde önde ciddi anlamda fazla bir ağırlık var. Bilmeyenler için ekleme olsun 164 ve 166'da akü bagajdadır. Halbuki en büyük kaput altına sahip modellerdir ve en büyük bagaj ile övünecek olmalarına rağmen aküleri bagajdadır. Sebebi ağırlık dağılımıdır.
Uzun lafın kısası TS'lerin viraj kabiliyeti V6 kardeşlerine göre çok daha iyidir (özellikle sportronic kafadan kayma konusunda hevesli bir seçenektir)