Alfisti Turkey

Genel Muhabbet => Anı Defteri => Konuyu başlatan: SharpSnip - 21 Kasım 2008, 23:11:59

Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: SharpSnip - 21 Kasım 2008, 23:11:59
Aracımla son derece sakin yol alırken 3. vitese atmamla vites kolu boşa çıktı.Önce vites kolu kırıldı sandım,daha sonra açıp baktıgımda vites kolunu zapteden plastik parcanın kırıldıgını anladım.bu arada araçlarımızda vites dişlilerini kesinlikle göremiyoruz.cok enteresan bir sistem var.Yalnız beni şok eden o kadar sağlam görünen kalın plastiğin nasıl olupta kırıldıgıydı.bu olaya müteakıben 3. viteste 200-300 metre birkaç dur-kalkla gidip zaten bitik olan baskı balatayıda yaktım bitirdim.tüm bunların sonunda çok sevdiğim alfamdan biraz sogudum , içim buruk bir garip hissediyorum.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: agucba - 21 Kasım 2008, 23:35:57
Bir BMW'niz olsa idi, soğumayacak mıydınız?
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: thefish - 21 Kasım 2008, 23:57:01
alfa dan soğumak için basit bir neden olmuş :))
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: tolga_ozhan - 22 Kasım 2008, 00:27:06
Siz yinede soğumayın sevin onu derim. Anlarsa soğuduğunuzu daha beter şeyler yapabilir.
Geçmiş olsun umarım çok masraf açmamıştır. Zaten bitik baskı balatayla dolaşıyorsanız birgün mutlaka yolda kalacaktınız, süpriz olmamıştır.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: ottoman - 22 Kasım 2008, 01:52:02
zaten bitik olan balatayı yaktım demişsiniz, yanlış biliyorsam arkadaslar düzeltsinler ama balatanız zaten bitmiş olsaydı 3. viteste arabayı kaldırıp o mesafei almanızda çok sorun cıkmazdı (araba yüklü değilse). bu teori doğru ise sağlam olan baskı balatayıda 200-300 mt de bitiremezsiniz hemen telaşa kapılmayın biraz kokar mokar ama sonra geçer
Kul yapısı plastik bir aksam yüzünden de Alfadan soğumayın üzülür garibim. :(
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: Sercan Keklik - 22 Kasım 2008, 02:15:29
demekki vites degiştirirken pek nazik degilsiniz ;)
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: AlfistiKerem - 22 Kasım 2008, 04:13:58
Geçmiş olsun ama siz siz olun gene de Alfa'nızdan soğumayın.O kadar kolay mı ya Alfa'dan soğumak.Bizim o zaman isyan bayrağını çekmemiz lazım
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: A.S.GÜMÜŞ - 22 Kasım 2008, 09:03:16
quote:

Geçmiş olsun ama siz siz olun gene de Alfa'nızdan soğumayın.O kadar kolay mı ya Alfa'dan soğumak.Bizim o zaman isyan bayrağını çekmemiz lazım


Aynen ya daha 2 gün önce 500 lira sıkışmış benim direksiyon pompasıyla termostata, ustam uğraştı didindi çıkarttı sağolsun o parayı ordan
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: murat - 22 Kasım 2008, 10:13:35
Değerli adminimiz yolda kalma hikayelerini bir  anlatsa sizde soğuma filan kalmaz emin olun Ama hep gülümseyerek anlatır bunları Yani soğumak öyle kolay olmamalı bence de
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: admin - 22 Kasım 2008, 11:49:58
O kadar hor kullanmama rağmen, yıllardır kırmayı başaramadığım nadir parçalardır vites ve aksamları. Bu konuda tebrik etmek lazım sizi.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: ATA - 22 Kasım 2008, 12:20:21
quote:
.bu arada araçlarımızda vites dişlilerini kesinlikle göremiyoruz.cok enteresan bir sistem var.




O bahsettiğiniz yerden vites kutusunun içindeki dişlileri görmeniz zaten çok zor =))
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: Dentist - 22 Kasım 2008, 14:01:49
Çok geçmiş olsun;ama burada sanırım Alfanın suçu yok.
Herhalde bir üretim hatası var o plastik parçada,ya da sen biraz hoyrat kullandın diye düşünüyorum.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: SharpSnip - 22 Kasım 2008, 16:21:01
Sorun çıkartan yaramaz parçanın adı vites standı.Vitesin geçişini sağlayan onu koruyup kollayan , hırçın kullanımlarda zapteden parçaymış bu.bu esnada zaten değiştirecek oldugum debriyajda değişti.beni üzen konu özellikle şu oldu.hyundai coupeyle alfa 156 yı kıyaslıyordu arabadaki arkadaşlarım.gerek işçilik gerek motor gerekse yol tutuş açısından değerlendirmiştik.tam alfanın daha iyi oldugu konusunda mütabık olmuşken o parçanın kırılması beni öyle bir bozdu öyle bir hayal kırıklıgına ugrattı ki.birde babam olayı duyar duymaz " hemen satıp volkswagen alalım" diyince iyice dünyam dönmüştü.sorunum kesinlikle parasal değil,sorunum hayal kırıklıgıydı.yani o kadar güveniyordum ki,2. hamlede elimde kaldı:( servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler,şimdi biraz kendime geldim.alfamı seviyorum,birazdan onu yıkayıp bi daha eşeklik yapmaması için konuşucam onunla
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: Sercan Keklik - 22 Kasım 2008, 16:43:42
ıyı güzelde yani insan gibi vites atılmazsa ısterse mercedes olsun gene kırılır o parça her araçta aynı mekanızma var
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: master - 22 Kasım 2008, 19:22:58
Geçmiş olsun.

Hyundai Coupe ile Alfa 156'yı kıyaslamaya çalışmak bile hata, bence katılmayın o tür tartışmalara.

"Hyundai" , "Alfa". Bu fark bile yeterli.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: Gouki - 22 Kasım 2008, 21:43:39
Geçmiş olsun. Beauty is not enough..

Edited by - gouki on 22/11/2008  21:44:24
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: thefish - 22 Kasım 2008, 22:21:25
hyundai nin alfa ile kıyaslanabilmesi için daha 40 fırın ekmek yemesi lazım.. tamam bizim araçlarımız nazik/kırılgan makineler ama iş motor ve yol tutuşa geldiği zaman alfa her zaman bir otomobilden daha fazlasını sunacaktır
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: SharpSnip - 23 Kasım 2008, 00:07:01
Sercan araç 100 bin km de bir araç ve ustanında saptamaları dogrultusunda daha önceden catlamıs olan bir parçaydı bu sorun çıkartan şey,benim kullanımımla ilgili değil.insan gibi vites atma konusuna gelince o cümlenin muhattabı olan yüksek devir kullanıcısı amatör sürücülerden değilim ,master ı 2 ay gtr34 ile yaptım:).bu arada 70 ytl vites standı+120 ytl işçiliği ... 350 ytl debriyaj seti +30 ytl debriyaj yagı +175 ytl debriyaj rulmanı+30 ytl torna +150 ytl işçilik ile debriyaj seti değiştirildi,hiçbirinizin ihtiyacı olmaz insallah ama olursa da bilginize sunuyorum fiyat konusunu.servis ALFAASD da yapıldı

Edited by - SharpSnip on 23/11/2008  00:11:46

Edited by - SharpSnip on 23/11/2008  00:32:51
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: Sercan Keklik - 23 Kasım 2008, 01:18:33
r34 ü  nerden buldugunu ögrenebılırmıyım? 100 km degıl benım dıger aracın 220 bındeydı öküz gıbıde vıtes atıyodum ama kırılmadı.. çatlamadıda
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: agucba - 23 Kasım 2008, 13:11:59
quote:
servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler


Inanin bunu ilk defa duyuyorum. Servise ugramisligim cok var, yerli yabanci yazilari okumuslugum cok var ama boyle bir olayin sik yasandigini gercekten ilk defa duyuyorum. Bu sitede de yazildigini hatirlamiyorum.
Olacagi varmis diyelim ve bunu Alfa'nin saglamligi ile alakadarlandirmayalim.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: onr - 23 Kasım 2008, 13:20:12
Çok geçmiş olsun. Alfanızla tekrar barışmanız güzel haber.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: Alfadanadam - 23 Kasım 2008, 19:47:30
quote:

quote:
servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler


Inanin bunu ilk defa duyuyorum. Servise ugramisligim cok var, yerli yabanci yazilari okumuslugum cok var ama boyle bir olayin sik yasandigini gercekten ilk defa duyuyorum. Bu sitede de yazildigini hatirlamiyorum.
Olacagi varmis diyelim ve bunu Alfa'nin saglamligi ile alakadarlandirmayalim.



Bahsi geçen parçanın sağlamlığı Alfa'nın sağlamlığı konusunda bir fikir vermez. Ancak ben de sık sık rastlanan bir arıza olduğunu söyleyebilirim. Vites atma stili ile ilgili bir durum. Ben de 1 kere değiştirdim. Alfa servislerinde vites çanağı adı da verilir.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: agucba - 23 Kasım 2008, 20:04:16
quote:

quote:

quote:
servisteki arkadaşlar bunun sık yaşandığını söyleyerek beni teselli ettiler


Inanin bunu ilk defa duyuyorum. Servise ugramisligim cok var, yerli yabanci yazilari okumuslugum cok var ama boyle bir olayin sik yasandigini gercekten ilk defa duyuyorum. Bu sitede de yazildigini hatirlamiyorum.
Olacagi varmis diyelim ve bunu Alfa'nin saglamligi ile alakadarlandirmayalim.



Bahsi geçen parçanın sağlamlığı Alfa'nın sağlamlığı konusunda bir fikir vermez. Ancak ben de sık sık rastlanan bir arıza olduğunu söyleyebilirim. Vites atma stili ile ilgili bir durum. Ben de 1 kere değiştirdim. Alfa servislerinde vites çanağı adı da verilir.



Hatırladım şimdi...
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: Sercan Keklik - 23 Kasım 2008, 22:50:41
extra olarak :) bu parça özellikle sertleştikçe çok hassas olur, kırılmaya megıllenır sertleşmeside yıllar sonra olur 3-4 yıldan sonra her plastık gıbı bı sertlık sahıbı olur.. ondan sonra kullanımla cok alakalıdır
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: alfa146 - 24 Kasım 2008, 20:25:14
Öncelikle geçmiş olsun, vites kolunun altınada bulunan o sert plastiğin kırılma nedenini aslında tahmin edebiliyorum.
Benim aracımda da aldığımdan beri hafif çatlak bi kenarı o kadar zorluyorum ama bişey olmadı şimdilik, olursada bu arabanın değil benim kabahatim olacak değiştirmediğimden dolayı.
Parçanın o şekilde çatlama sebebini arabanın güneşin altında fazla kalmasından dolayı ve aracın altından güneşli havalarda yavaş giderken gelen yüksek ısıdan o plastiğin deforme oldugunu düşünüyorum ki benim aracım 99 model ve artık bırakında o kadar olsun.
Alfanız size iyilik yapmış bence, birde olayı farklı düşünün, yüksek sürattesiniz makasa kaldınız ani refleksle bi anda daldınız vites koluna elinizde kaldı, sonucunu düşünmek bile istemiyorum. Bence alfanıza teşekkür edin.
Başlık: Kırılan bir parça,ismini bilmiyorum.
Gönderen: SharpSnip - 25 Kasım 2008, 21:29:05
quote:

r34 ü  nerden buldugunu ögrenebılırmıyım? 100 km degıl benım dıger aracın 220 bındeydı öküz gıbıde vıtes atıyodum ama kırılmadı.. çatlamadıda



24 Haziran - 28 Ekim tarihleri arasında forumdaki yazılarımdan da bilenler vardır,İskoçya Edinburgh'daydım.Orada amcamın sahip olduğu restoranlardan birini işlettim.Hatrımızı kıramayacak olan bir arkadaşımızda benim çok isteyip bulamadığım R34 ünü şahsıma tahsis etmişti...

100 bin km deki araç Agustos ayında alındı Sercan ,benden önceki vatandaşın kullanımına bağlı olarak stand çatlamış.Eğer bir servise gidip vites topuzunda büyük çaplı titreme var dersen sebep olarak sana standın çatlamış olduğunu söyleyeceklerdir.Gerçi sen çok iyi kullanımından ötürü bu tarz şeylerle karşılaşmıyormuşsun...

Ben alfa almadan önce forumda aracın kronik sorunlarını çok araştırdım ama daha önce bu parçanın kırıldığına dair hiç birşey görmemiştim.Eski Alfiz parçacısı Murat ustada bunun sık yaşanan bir sorun olduğunu söylediğinde çok şaşırmıştım.Ben kesinlikle bu kronik bir sorundur sık yaşanır demiyorum,sadece ustanın bana aktardıklarını yazıyorum.Kendi şahsi kanaatimcede olay kullanımla ilgilidir ama bu kesinlikle benim kullanımımla alakalı değildi...

Edited by - SharpSnip on 25/11/2008  21:36:21