Arkadaşlar 156 larda 1,6 16V TS motorları kasaya göre düşük mü kalıyor sizce? Özellikle lpg takılı olan araçlarda performans düşüşü (hissedilir derecede), arabanın çekmemesi gibi bir durum söz konusu mu? Tamam SS lerde motor daha güçlü filan ama 1,6 larla arasındaki vergi varkı SS konusunda düşündürüyor. Vergiye gidecek o farkı alfanın bakımında kullanmak daha mantıklı gibi geliyor. Ama SS ler ile 1,6 lar arasında bariz fark varsa görmezden gelinebilir mi? Siz ne düşünüyorsunuz bu konuda?
SS dediğiniz salespeed şanzıman ise, bunun motor gücüne yansıyan bir tarafı yok.
2.0 TS lerden mi bahsediyorsunuz?
2.0 kullqnmadim o yuzden karsilastiramicam...lpg yi ben taktirdim,lpg yle benzin arasinda bariz hissedilir bir performans farki yok....kasa agir mi geliyo...goreceli bir durum....0-100 11 sn yanilmiyorsam..yada 10.9 sn...ki bmw 3.16 larda da ukadar..o modeller icin....ben arkadasimin sifir insignia otomatik dizeliyle kalkistim,180e kadar gittik basbasaydikim..ve ben l.pg de kullandim....bence performansi 1.6 lar
a gore gayet iyi
2.0 ile 1.6 ts motorlar type932 kasada (156 yani artislik yaptığıma bakmayın :p), her iki motor hacminde alt devirler sınıfındaki ve yılındaki diğer araçlara nazaran daha zayıftır. Daha doğrusu alt devirleri tork fakiridir. Bu ts motorların karakteri ile alakalı birazda, her iki motorda üst devirlerde daha istekli davranır. Vites oranlarıda bu sepeple biraz uzun sayılır ve her iki aracın vites oranları farklıdır. Bu sebeple rampa yokuş tarzı yerlerde diğer araçlar aynı viteste zorlanmazken, ts motor bir alt vites isteyebilir. Ancak senesi ve segmentinde 1.6 motor 2.0, 2.0 ise 2.3 gibi performans gösterir. Eksiğini kapatır.
Elbette 2.0 hem hacmi hemde torku sayesinde 1.6 ya göre çok daha kullanıı keyifli ve daha az yoran bir araç.
1.6 motorlu 156ya 2.0 debriyaj balatası takarsanız çekişin bariz bir şekilde arttığını göreceksiniz. Orjinallik takıntınız yoksa iyi marka bir chip tuning 1.6nın alt devirlerini toplar, yakıt tüketimini düşürür.
Lpg kiti'nin performans düşüklüğü alt devirde hissedilmesede üst devirler isteksizleşir. Bu konuda daha bilgi sahibi olan üyeler yardımcı olur :)
Bu arada 2.0 ile 1.6 ortalama olarak eşit miktarda yakıt tüketirler.
Senin aracta bi sikinti olmasin?oyle kotu performansi yok 1.6 ya gore yeterli..2.0 gibi asla gitmesini bekleme.katalitik iptali yapilmismi,yapildiysa nasil..?egsoz orjinalmi?bakimlarin tammi?filitren temizmi?yagin yenimi?lambda debi saglammi?bunlarin hepsi bakimli olsa ucacaktir zaten..adaptasyonun tammi..performans araniyorsa ilk once bunlara bak..eger bunlarda sikinti olursa emin olki bakimli bir 1.6 ts. Bunlardan eksigi olan 2.0 ts yi gecicektir.motor. bu hassas degerlere gore kendini ayarlar ve ilerler ;)
Dnr1 bunları sen bana mı yazdın ?
EDIT: Bana yazıldığını anlayıp cevap vereyim dedim.
Sorularınıza tek tek cevap vereceğim ama bu yazdıklarınıza katıldığımdan değil sadece bilginiz olsun diye.
Katalizörüm iptal. Yerinde orjinal boru çaplarında yani 52mm giriş-çıkışlı türbulans tüpü ve yıldız tip susturucu var. Son susturucum ise gene 52mm girişli Supersprint. Bu orjinal sistemde dahil olmak üzere en iyi sonuç aldığım 8 farklı egsoz kombinasyonumdan biri.
Hava filtrem kutu içi K&N. Rezonatör yerinde V6 emiş borusu bulunmakta. Scuadra tuning tavsiyesidir. Temizliğini kendim yaparım.
Yağ konusuna hiç girmeyelim, bu konuda ki hassaslığımı bilenler var aramızda.
Lambda debi yeni. Debi henüz 10.000km olmadı alalı, bozulduğundan değil şüphelendiğimden değiştirdim. Fiat ECU Scan ile sürekli kontolüm altındalar.
Adaptasyon gene Fiat ECU Scan sağolsun.
Sormamışsın ama söyliyim ateşlemede problem yok, benzim pompam yeni.
Bunlara ilaveten Allcarracing chip tuning ve 2.0TS debriyaj balatam var.
13.5kg'luk ağır jantlarıma rağmen standart 156 1.6TS'leri 3 boydan fazla geçiyor. Orjinal jantlar 10kg. Lütfen yanlış anlama ama muhtemelen senin 1.6'nıda geçer =)
Bütün bu yaptıklarıma ilaveten 2.0'ın fren sistemini taktım. Aklım sıra fazladan hızlandı ya daha iyi dursun ;D
Gerçeklere gelirsek. Sağlıklı 1.6 ile eksiği olan 2.0 değil 2.5-3.0-4.0 hacimli araçlarda geçilir, bu bir kriter değil. Körü körüne iyi demeye gerek yok. 1.6TS 156 kasasına hiç yakışmayan bir motor! Bu aracın performasın kötü değerleri yada motorun kötü olmasından değil 156'dan daha fazlasının beklenmesi... Ülkemizdeki vergi sistemi böyle olmasa eminim ki 1.8 ve 2.0'dan aşağı 156 satılmazdı! ne yazık ki 1.8TS 156 ülkemize hiç gelmemiş, Avrupa'da 1.6TS yok denecek kadar az.
Hem aynı yakıcak, hem daha kötü gidecek! Bunu kim ister ki?
Ben objektif bir biçimde, 1.6-2.0 kullanım tecrübelerim sonucu düşüncelerimi yazdım. 1.6TS olarakda sadece kendi aracımıda referans almadım. Bunu bilmenizi isterim.
arkadaşlar ben daha almadım alfayı arıyorum forumda görmüşsünüzdür. Ancak 1.6 ile 2.0 ss arasında kaldım. Bazen 1.6 nın performansı düşük dendiği için genel kanı bu yöndemi diye öğrenmek için bu konuyu açtım. Vergi yükü 2.0 ss de,performans düşüklüğü endişesi 1,6 da tereddüt ettiriyor.
Ben 1.6 yida kullandim ama benim SS ile aralarinda ucurum var diyebilirim.
Cunku motor olarak 1.6 biraz ufak kaliyor kim ne derse desin eger ayaginizin altinda biraz guc olsun istiyorsaniz SS zaten yakit olarak pek fark olmayacak aralarinda.
Birde vergi demissiniz ama MK1 lerin vergileri ciddi dusuk degerler suan sifir 1.6 dan bile dusuk vergi odeniyor diye biliyorum.
Ata o kadar islem yapmasina ragmen 2.0 gibi gitmeyecektir yine de mesela.
Bu Olaya Çok Sevdiğim Bi Sözle Cevap Vereceğim ''Aslan Besleyen Yemini Düşünmez..''
1.6 kullandım, 2.0 uzun süre kullandım, 2.5 bir yıldan fazladır bende...
1.6 yeterli, 2.0 keyifli, 2.5 tehlikeli diyebilirim 8)
You are not allowed to view links.
Register or Login
1.6 yeterli, 2.0 keyifli, 2.5 tehlikeli diyebilirim 8)
Aynen öyle :) altına imzamı atarım bunun...
2.0 yetmediği yerde 2,5 ancak karşılar , onun bittiği yerde artık Maseratiye falan geçiş lazım :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben 1.6 yida kullandim ama benim SS ile aralarinda ucurum var diyebilirim.
Cunku motor olarak 1.6 biraz ufak kaliyor kim ne derse desin eger ayaginizin altinda biraz guc olsun istiyorsaniz SS zaten yakit olarak pek fark olmayacak aralarinda.
Birde vergi demissiniz ama MK1 lerin vergileri ciddi dusuk degerler suan sifir 1.6 dan bile dusuk vergi odeniyor diye biliyorum.
Ata o kadar islem yapmasina ragmen 2.0 gibi gitmeyecektir yine de mesela.
Aynen. O işlemler zaten 2.0 gibi gitsin, oeşinde koşsun diye değil bir nebze daha keyifli olsun diye yapılmalı. Gitsin deniyorsa 1.8 stoker yapmal lazım :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben 1.6 yida kullandim ama benim SS ile aralarinda ucurum var diyebilirim.
Cunku motor olarak 1.6 biraz ufak kaliyor kim ne derse desin eger ayaginizin altinda biraz guc olsun istiyorsaniz SS zaten yakit olarak pek fark olmayacak aralarinda.
Birde vergi demissiniz ama MK1 lerin vergileri ciddi dusuk degerler suan sifir 1.6 dan bile dusuk vergi odeniyor diye biliyorum.
Ata o kadar islem yapmasina ragmen 2.0 gibi gitmeyecektir yine de mesela.
Aynen. O işlemler zaten 2.0 gibi gitsin, oeşinde koşsun diye değil bir nebze daha keyifli olsun diye yapılmalı. Gitsin deniyorsa 1.8 stoker yapmal lazım :)
Kısaca 1.6 alıp memnun kalmazsanız satıp yerine 2.0 almak her zaman daha mantıklıdır.
Çünkü ne kadar uğraşırsanız uğraşın 2.0 gibi olmaz.
Olur ama 2.0 kadar para harcarsınız :)
Ama Ata arkadaşımızında yaptığı gibi chip uygulamasına gidilip alt devirler iyileştirilerek güzelde bir egzoz sistemi ile daha canlı bir 1.6 olurturulabilir her zaman.
Ama bu herkese göre bir şey değildir.
Bazısı uğraşmadan bir şeyler olsun ister.
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.
ben mk2 kasa istiyorum. O zaman 2004-2005 ss nin vergisi 950 küsür , 1,6 nın 350 civarı. Yazık değilmi o paraya :)
yıllardır 1,6 arac kullanıyorummm alperle ılk bulusmamız merterde olmustu suan 2,0 ss kullanıyorum aralarında ucurum var alpere katılıyorum suan abımde de var 1*6 evımızde dun kullandım ıse gelırken cıdden cıddı cıddı fark edıo bu gune kadar acıkcası bosuna yorulmusum vergı olayına gelınce bu keyıf ıcın 1,6 vergısı bugun 160 lıra 2004 ss ın vergısıde 485 lıra ınanın yılda 700 lıra fark vermeye deger kesınlıkle ayrıca yakıt konsuuna gelıncede aralarında ınanılmaz derece az bır fark var.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Dnr1 bunları sen bana mı yazdın ?
EDIT: Bana yazıldığını anlayıp cevap vereyim dedim.
Sorularınıza tek tek cevap vereceğim ama bu yazdıklarınıza katıldığımdan değil sadece bilginiz olsun diye.
Katalizörüm iptal. Yerinde orjinal boru çaplarında yani 52mm giriş-çıkışlı türbulans tüpü ve yıldız tip susturucu var. Son susturucum ise gene 52mm girişli Supersprint. Bu orjinal sistemde dahil olmak üzere en iyi sonuç aldığım 8 farklı egsoz kombinasyonumdan biri.
Hava filtrem kutu içi K&N. Rezonatör yerinde V6 emiş borusu bulunmakta. Scuadra tuning tavsiyesidir. Temizliğini kendim yaparım.
Yağ konusuna hiç girmeyelim, bu konuda ki hassaslığımı bilenler var aramızda.
Lambda debi yeni. Debi henüz 10.000km olmadı alalı, bozulduğundan değil şüphelendiğimden değiştirdim. Fiat ECU Scan ile sürekli kontolüm altındalar.
Adaptasyon gene Fiat ECU Scan sağolsun.
Sormamışsın ama söyliyim ateşlemede problem yok, benzim pompam yeni.
Bunlara ilaveten Allcarracing chip tuning ve 2.0TS debriyaj balatam var.
13.5kg'luk ağır jantlarıma rağmen standart 156 1.6TS'leri 3 boydan fazla geçiyor. Orjinal jantlar 10kg. Lütfen yanlış anlama ama muhtemelen senin 1.6'nıda geçer =)
Bütün bu yaptıklarıma ilaveten 2.0'ın fren sistemini taktım. Aklım sıra fazladan hızlandı ya daha iyi dursun ;D
Gerçeklere gelirsek. Sağlıklı 1.6 ile eksiği olan 2.0 değil 2.5-3.0-4.0 hacimli araçlarda geçilir, bu bir kriter değil. Körü körüne iyi demeye gerek yok. 1.6TS 156 kasasına hiç yakışmayan bir motor! Bu aracın performasın kötü değerleri yada motorun kötü olmasından değil 156'dan daha fazlasının beklenmesi... Ülkemizdeki vergi sistemi böyle olmasa eminim ki 1.8 ve 2.0'dan aşağı 156 satılmazdı! ne yazık ki 1.8TS 156 ülkemize hiç gelmemiş, Avrupa'da 1.6TS yok denecek kadar az.
Hem aynı yakıcak, hem daha kötü gidecek! Bunu kim ister ki?
Ben objektif bir biçimde, 1.6-2.0 kullanım tecrübelerim sonucu düşüncelerimi yazdım. 1.6TS olarakda sadece kendi aracımıda referans almadım. Bunu bilmenizi isterim.
bence 2.0 ts de 156 için başarlı bir motor değil!!
Alıntı Yap
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.
Kanki heel and toe'yi hakkıyla yaparsan aynı keyfi hatta belkide fazlasını alırsın :) her kullandığım manuel vitesli araçta kullanırım ben bu tekniği. SS kendisi yapıyor sadece o kadar :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Alıntı Yap
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.
Kanki heel and toe'yi hakkıyla yaparsan aynı keyfi hatta belkide fazlasını alırsın :) her kullandığım manuel vitesli araçta kullanırım ben bu tekniği. SS kendisi yapıyor sadece o kadar :)
Yok bende yapıyorumda her zaman da olacak iş değil ama :) trafikte tehlike yaratabilir sonuçta.
SS in bunu kendisinin sürekli yapıyor olması çok çok güzel bir şey bence :)
Bu teknik üzerinde çalışmadan yapmak imkansız işte biraz tecrübe isteyen bir şey sonuçta.
Üzerinde çalışmadan boş bir alanda trafik içerisinde denenmemesi gerek :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Alıntı Yap
Eğer keyifli bir sürüş isterseniz 2.0 SS kesinlikle çok keyifli hele ki vites küçültüp onun o ara gazı verişini inlemek paha biçilemez.
Şuan sırf aracımı satmıyorsam ve manuele dönmüyorsam bu kesinlikle SS yüzünden :) gerçekten farklı bir dünya 2.0 manuelden daha keyifli benim için.
Kanki heel and toe'yi hakkıyla yaparsan aynı keyfi hatta belkide fazlasını alırsın :) her kullandığım manuel vitesli araçta kullanırım ben bu tekniği. SS kendisi yapıyor sadece o kadar :)
Yok bende yapıyorumda her zaman da olacak iş değil ama :) trafikte tehlike yaratabilir sonuçta.
SS in bunu kendisinin sürekli yapıyor olması çok çok güzel bir şey bence :)
Bu teknik üzerinde çalışmadan yapmak imkansız işte biraz tecrübe isteyen bir şey sonuçta.
Üzerinde çalışmadan boş bir alanda trafik içerisinde denenmemesi gerek :)
Peki ne oluyor bu teknik nasıl uygulanıyor? Bilgilerinizi paylaşın lütfen Ata ve Alper:)
Heel and Toe Tekniği ile Vites Küçültme
Eğer yarı otomatik veya otomatik vites kutulu bir otomobiliniz yoksa heel and toe tekniği ile vites küçültmeyi öğrenmeniz faydalı olacaktır.
Bu tekniğin amacı;
Vites küçültme esnasında ayak debriyajdan çekildiğinde ani bir motor freninin meydana gelerek arabanın dengesini bozmasının önüne geçmek.
Kavrama esnasında ortaya çıkacak darbenin debriyaj, vites kutusu ve akslar üzerinde tahribat yapmasını veya ömürlerini kısaltmasını önlemektir.
Eğer gelecekte daha hızlı gitmeyi düşünüyorsanız bu tekniği kullanmaya ihtiyacınız olabilir.
VİTES KÜÇÜLTME
Bir viraja yaklaşırken öncelikle hızınızı düşürür ve viraj içi kontrol ve viraj çıkışında hızlanma için bir veya bir kaç! vites küçültürsünüz. Bu işlem esnasında muhtemelen ayağınız gazdan çekili olduğundan motor devri rölanti değerine kadar düşecektir. vitesi küçültüp debriyajdan ayağınızı çektiğiniz anda ise her ne kadar gaza tekrar bassanız da yarış tipi debriyajlar sizin yumuşak bir kavrama sağlamanızın önüne geçecektir. (Zaten sizin o anda bu kadar zamanınız olmayacaktır). Sonuç olarak kaygan zeminde arabanın kararlılığı bozulabilir veya kıymetli tahrik aksamınızdan (debriyaj, pirizdirek mili, vites kutusu ve diferansiyel ve akslarınız) bazı parçalar daha küçük parçalara ayrılabilir.
Eğer heel and toe tekniğini kullanmak istediğinizi düşünürsek, yukarıdaki durumda yapılması gerekenler;
HEEL AND TOE TEKNİĞİ
Yine aynı viraja yaklaşıyorsunuz. Sağ ayağınız ile frene basarken sol ile debriyaja basıp vitesi küçültün. Bundan sonra sağ ayağınızın topuğuyla veya yanıyla (sağ ayağınızın burnu hala fren üzerinde kalacak şekilde bileğinizi bükerek) gaz pedalına hafifçe dokunup motoru hızlandırın ve debriyajı bırakın. Evet hepsi bu.. Böylece darbesiz ve yumuşak bir şekilde vitesinizi küçülttünüz..
Bu tekniği kolaylıkla kullanabilmeniz için fren pedalı ile gaz pedalı seviyeleriniz birbirine yakın olmalıdır. En ideal durum kendinizi en rahat hissettiğiniz durumdur. Ayrıca pek çok sportif pedal kiti bu tekniği destekleyecek şekilde özel formlarda üretilmektedir. Ayrıca kullanılan ayakkabılar da çok büyük önem taşımaktadır. Tabanı çok dar ayakkabılar ile boşu boşuna vakit kaybetmeyin. Normal düz tabanlı bir yürüyüş ayakkabısı yeterli olacaktır. Tabii en iyisi pahalı bir sürücü ayakkabısı almak..:-))
PRATİK ÇALIŞMA
Yeniden malum geniş ve boş mekanınızdasınız.. Büyük daireler çizmeye başlayın ve vitesinizi 2 den 1 e düşürün. Bunu önce alıştığınız şekilde daha sonra da dahiyane heel and toe tekniğini kullanarak deneyin. 1-2 saat veya 3-5 yüz tekrardan sonra bu işi otomatik olarak yaptığınıza karar verdiğinizde bu sefer 3 den 2 ye düşmeye peşisıra 3 e çıkmaya ve yeniden 2 ye düşmeye başlayın. En çok bir ayda bu işi kusursuz derecede iyi yapabilirsiniz. Bu tür denemeleri trafiğe kapalı alanlarda yapmanızın herkesin sağlık ve !! mutluluğu !! için yerinde bir davranış olduğunu unutmayın.
Çok teşekkür ederim anladım:) bi ara deniycem trafiğe kapalı bi alanda:)
Trafik içinde denenmeyek hareket değil alper yavaşlarken yapıyorsun sonuçta :) illa ki performans odaklı olmasına gerek yok, konforlu yolculuk içinde yapılabilir, ss'in yaptığı gibi :) trafik canavarı değiliz :)
Kemal abi youtube'a heel and toe yaz, yapışması gereken pratikler adım adım anlatılıyor. Aracını yeteri kadar tanıyorsan biraz antrenman ile kolayca yol sürüşünde kullananilirsin :)
Detaylı bilgi:
http://triton.elk.itu.edu.tr/~azzmi/heelandtoe.html
Çok kolay değil galiba şimdi bi çarşıda işim vardı ufak bi girişimim oldu:) benim fren pedalı gaza göre yukarıda birde kışlık bot vardı. Öyle olunca az biraz zorlandım ama kısa sürede yapacağıma inanıyorum:)
http://m.youtube.com/watch?v=-ndly3FCcLA
Bu videoyu hazırlayanın topuğuna sağlık :)
şimdi genel kanı 1.6 mı 2.0 mı? Ben bu konuda bir görüş ayrılığıo olduğunu görüyorum :D 1.6 sı olan ona, 2.0 ı olan ona iyi diyor ;D
Önemli olan sizin otomobilden ne beklediğiniz? Artık kendinize bu soruyu sorup ona göre yol çizmeniz gerekir diye düşünüyorum :)
Yok yok atacim ..seni hepimiz biliyoruz..her konuda yardimci oluyorsun..ben konuyu acan arkadasa yazmistim..sen masaallah olayi coktan astin..gururumuzsun valla billa :)
Estağfurullah, birbirimiz yardımcı faydalı olabiliyorsak ne mutlu alfistiye :)
2.0 V6 Turbo STR mod acik alt devir ust devir havada karada her sekilde yuzunuzde hep bir tebessum yapacaktir =) 156 da bu motor secenegi neden sunulmamis acaba. Benim fikrim 2.0 motor secenegi olacaktir. Keske dememek icin. Sonuc da bir cok kisi ugrasmadan hemen elinin altinda guc ister. Yasi buyuk motoru buyuk araclara hep bir sempatim oldu vergilendirme yuzunden.
Not: Cepten yazdigim icin harflere takilmayin =))
156da 2.0 v6 tb, eski nesil olduğu için kullanılmamış olabilir :)
sanırım önce 1,6 alıp kullanarak kendim deneyimlemem lazım. duruma göre daha sonra 2,0 ss e geçiş yapabilirim.
Sen daha 1.6 yi almamissin bende seni ,kullandi beyenmiyor sandim..ilahi valla dahaalmadan astin,kestin yargisiz infaz diye buna denir..sen al istedigini gerisi gelir ,omur boyu binmiycen ya..zaten biz alfacilarin sonu hep +200 hp dert etme kendine banada 2.0 yetmiyo..v6 turbo yu kullananda yetinmiyo,300 hp yi kullananda,onemli olan zevk alabilmek..bana sorarsan cok zevk aliyorum
yok yahu benim yaptığım bişey yok :) sadece söylenenler üzerinden doğruluk payını öğrenmek istiyorum :)
2004 156 1.6 Bir yakınım kullanıyor ve geçenlerde kullanma fırsatı buldum,2.5 v6 kullanıyorum normalde.
Yakıtımız arasında uçurum yok belirtiyim,onun dışında 1.6 hiçte fena gitmiyor,focus 1.6,mazda 3 1.6 gibi hemcinsi araçlara göre gayet atak,özellikle megane 2 1.6 inanılmaz hantal gelmişti bana.
Vergi tamamen duygusal ama daha sonra keşke dememek için 2.0'dan yana gönlüm.
Amann kaç kere gelicez dünyaya diyerek almıştım 2.5 u iyi ki almışım...
Yeni bir konu açmak istemediğim için bu konun altında size yine bir şey sormak istiyorum
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-kazasiz-156-alfa-romeo-1.6-ts-16v-distinctive-108210824/detay/
bu ilanı aradım. araç galeride. plakanın tramer sorgusunu yapınca 2009 12.ayda 1534 tl lik bir hasar kaydı olduğu bilgisi geldi. galeri sol arka çamurluk ve bagajda çizikten dolayı bir parça boya olduğunu onun dışında kesinlikle kazası filan olmadığını söyledi. ancak ilanı incelerken bir şey gözüme çarptı. yan aynalar. gövde rengi ile aynı değil. kırmızı olması gerekirken siyahlar. bu değiştiklerinimi gösterir. diğer kırmızı alfa ilanlarını inceledim aynaların hepsi kırmızı. sizce durum nedir?
aynı şekilde bu aracın orjinal olduğu söyleniyor ve yan aynalar siyah
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-desingn-giugiaro-serisi-turkiyede-nadiren-97754266/detay
acaba bunlar orjinal mi?
Benim bildiğim de orjinalinde siyah oluyor .
You are not allowed to view links.
Register or Login
Benim bildiğim de orjinalinde siyah oluyor .
nasıl yani!!!! gövde rengi olmuyor mu yan aynalar??
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Benim bildiğim de orjinalinde siyah oluyor .
nasıl yani!!!! gövde rengi olmuyor mu yan aynalar??
MK2 dist. de gövde rengi diye biliyorum ama.
MK1 lerde siyah :)
google'da şöyle bir baktım da sanırım Alper haklı.
dediğim gibi sahibinden deki diğer ilanlara da baktım MK2 lerde hepsinde gövde rengi.. kafam karıştı şimdi....
Benimki gövde rengi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Benimki gövde rengi
Sonradan boyanmıştır o :)
Eski sahibi.
Mk1 olanların hepsi gövde rengi.
Sadece 2002 sonrası içi makyajlı olanlar da tampon çıtaları ve aynalar gövde rengi
yani MK2 lerde gövde rengi aynı olmayan yan aynalar orjinal mi?
You are not allowed to view links.
Register or Login
yani MK2 lerde gövde rengi aynı olmayan yan aynalar orjinal mi?
MK2 lerde gövde rengi aynaların hepsi
MK1 lerde siyah
mk2 lerde gövde renginden farklı yan aynalar değişmiş demektir o zaman..... ne çakallar var yaa :) adam bide orjinal diyo.....
Belki o da bilmiyordur. Ondan önceki sahibine de öyle demişlerdir.
bilemiyorum olabilir. ama daha sonra arabayı satmak istediğinde orjinallik takıntısı olan adamlar yüzünden satamazsın. benim için aynalar problem değil ama ilerisini de düşünmek gerek diye düşünüyorum.
Eğer birileri sırf aynaları boyalı diye bir otomobili almakta nazlanıyorsa ve buna "orijinallik takıntısı" diyorlarsa, doğrudan 0 kilometre alsınlar. Bunlar herşeyi ile ellenmemiş bir otomobil bulduklarında bile lastiklerinin aşınmış olduğunu söylebilirler. Marka fark etmez.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Eğer birileri sırf aynaları boyalı diye bir otomobili almakta nazlanıyorsa ve buna "orijinallik takıntısı" diyorlarsa, doğrudan 0 kilometre alsınlar. Bunlar herşeyi ile ellenmemiş bir otomobil bulduklarında bile lastiklerinin aşınmış olduğunu söylebilirler. Marka fark etmez.
katılıyorum :)
Arkadaşlar sanırım linkini vereceğim arabayı alacağım fiyatda anlaştık gibi.
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-alfa-romeo-kazasiz-156-alfa-romeo-1.6-ts-16v-distinctive-108210824/detay/
Ancak araç Kocaeli/izmit'te. Araç sahibine sorduğum kadarıyla İzmit'te alfa servisi yokmuş. Computest yeride sanırım sadece 1 tane varmış. Arabanın motorunu nereye göstericez diye sorduğumda FIAT'ın servisi var dedi. Şimdi yine başınızı ağrıtıcak sorularıma geçiyorum.
1) Sizin bildiğiniz o bölgede alfa servisi var mı? En yakın İstanbulda mı var?
2) Sitede Kocaeli'nden üyemiz var mı?
3) Kocaeli'de bir üyemizin bulunmaması ihtimaline karşı alfadan anlayan bana yardımcı olmak amacıyla İstanbul'dan gelebilecek var mı? (Ben adamı arabayı İstanbula getirmesi için ikna etmeye çalışıcam ama olmazsa gelecek kişinin masrafını karşılarım)
4)Alfayı alırken en çok hangi noktalara dikkat etmem gerekli? nerelerine iyi baktırmam gerekli?
5) Arabayı İstanbula getirtebilirsem hangi servise götüreyim? Nerede iyice bakarlar?
Şimdiden teşekkür ederim.
Link kalkmış, aldınız sanırım ?
araç sahibiyle çarşamba gelebilirim diye konuşmuştuk ancak pazar günü birisi gelip 1000 tl kapora vermiş ancak 7000 tl eksiği varmış bugün kredi çekecekmiş. anlaşmış sayılırlar. eğer bugün halledemezlerse bana geri dönecek araç sahibi. ilanı o yüzden yayından kaldırdılar. satıldı sayılır yani.. geç kaldık...
buarada chiptuning yapmak ıstıyorum 2005 1.6 için masrafı ne olur vede kac hp artar
1,6 litre atmosferik bir motor için yazılımla oynamak pek netice vermez diye düşünüyorum. Eğer böyle bir şey yapmayı düşünüyorsanız bunu açık hava filtresi, performans egzozu (doğrusu egzozdur, eksoz, egsoz, eksost, egzost ve benzeri gibi olanlar yanlıştır), dereceli egzantrik ile desteklerseniz kayda değer bir artış elde edebilirsiniz. Sadece yazılım ile elde edeceğiniz artış "devede kulak kalır" ki bu sizi hiç tatmin etmeyecek. Dereceli egzantrik ile alt devirlerde sorun yaşayacaksınız ayrıca.
Performans için en kısa çözüm iki litrelik bir 156 almaktır ki size seçenek olarak Alfadanadam'ın 156'sını önerebilirdim ama o da kaçtı. İki litre performansı da yetmez ise ona yazılım ile güç artışına gidebilirsiniz ki o zaman performans fark edecektir. Benim kullandığım 145'te fark hissediliyor ki nasıl bir fark olduğunu aynı modele sahip Alfisti Kerem'e sorabilirsiniz. :p
Rakamlara takilmaya gerek yok, yazilimdan sonra fark hissediliyorsa +kac hp geldigine bakmamak lazim. Chipten sonra standart 156 1.6yi 3 boy kadar geciyor ki bu arada 1-1.5 sn lik fark demek. Ben alt devirleri toplasin diye yaptirmistim ki istedigimi almistim. Allcarracing yazilimi nakit 700tl ye yaptirmistim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
1,6 litre atmosferik bir motor için yazılımla oynamak pek netice vermez diye düşünüyorum. Eğer böyle bir şey yapmayı düşünüyorsanız bunu açık hava filtresi, performans egzozu (doğrusu egzozdur, eksoz, egsoz, eksost, egzost ve benzeri gibi olanlar yanlıştır), dereceli egzantrik ile desteklerseniz kayda değer bir artış elde edebilirsiniz. Sadece yazılım ile elde edeceğiniz artış "devede kulak kalır" ki bu sizi hiç tatmin etmeyecek. Dereceli egzantrik ile alt devirlerde sorun yaşayacaksınız ayrıca.
Performans için en kısa çözüm iki litrelik bir 156 almaktır ki size seçenek olarak Alfadanadam'ın 156'sını önerebilirdim ama o da kaçtı. İki litre performansı da yetmez ise ona yazılım ile güç artışına gidebilirsiniz ki o zaman performans fark edecektir. Benim kullandığım 145'te fark hissediliyor ki nasıl bir fark olduğunu aynı modele sahip Alfisti Kerem'e sorabilirsiniz. :p
ok bu aklımdaki bir hevesi de gidermiş oldu teşekkürler :clover:
Bu arada Ata'nın yazdıklarını da dikkate almak gerek. Rakamlara takılmadan ortaya çıkan sonuç memnun edici ise sorun yok, ama chip sonrası "Bu da bana yetmez" derseniz ya bir adım ileri gitmeniz gerekir ya da boşa masraf etmiş olursunuz. :)
Yalnız Ata'nın aracında daha birçok iyileştirme mevcut.. Hissedilen fark sadece chiple elde edilen midir?
Tabiki degil ama chipi en son yaptirdigim icin sunu net soyleyebiliyorum. Eskiden kafa kafaya gittigim araclar chipten sonra arkamda kalmaya basladilar. Tabiki emme ve egsozun yazilimdan alinan verime pozitif katkisi vardir. Chip baya farketti ama aracin kaderi degismedi :)
Aslinda konu bende biraz karmasik cunku benim jantlarim cok agir. Standart jantlarimka gecebilecegim araclari bu jantlarla gecemiyorum mesela :) aslinda standart jantlarimi takip 156 2.0 ile denem lazim :) standart e36 320i leri baya bi geciyorum cunku.
İmla icin ozur telefondan giriyorum ikk mikk :)