Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Alfa Romeo İle İlgili Genel Bilgilendirmeler => Konuyu başlatan: nuvolari - 03 Ekim 2015, 03:19:11

Başlık: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: nuvolari - 03 Ekim 2015, 03:19:11
Merhaba arkadaşlarım, abilerim..

156 sahibi arkadaşımın da uzun zamandan beri "hayallerini erteleme" diye ısrar etmesi sonucu yakın zaman içerisinde allah nasip ederse ilk alfa'mı almayı planlıyorum :) Normalde arese v6 alfalarla gönül bağım daha yüksek olsa da, henüz öğrenci olduğum için mantık oranı daha yüksek modellerle başlamam gerekiyor.

Aklımda iki araç var bu konuda. 159'un qtronic 1.9 jtd ve giulietta'nın 170tb tct versiyonunu düşünüyorum. İstanbul trafiğinde hafta içi her gün git-gel yaptığım için aracın otomatik ve açık yol bulduğunda da yapıştıran biri olduğum için de ekonomik olması gerekiyor :) 159'un tüketimi konusunda kafamda henüz net bir karma tüketim oluşmuş değil. 10-11 arası yakan da var, 6-7 arası yakan da. Genelde tb giulietta'nın ise 8 civarı yaktığı ile karşılaşıyorum.

Sizin tavsiyeleriniz nelerdir bu iki araç hakkında ?

Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: Incablue - 03 Ekim 2015, 10:13:52
Bahsi geçen araçların hiç biri ekonomik değil. Hele ki boş yolda yapıştırırken hiç değil. Öğrenci, otomatik vites, hız, mantık, İstanbulda git gel = metrobüs veya metro diyorum ben :)
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: muğlalı - 03 Ekim 2015, 11:34:46
2 araçta senin için ekonomik ve mantıklı  olmaz sana tavsiyem eski aracım Megane Coupe dizel otomatik öğrenci için en mantıklı araç Renault olmaz deme git bir sürüş yap gt line versiyonu ile ondan sonra karar ver.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: nuvolari - 03 Ekim 2015, 11:37:43
Dediğim gibi yakıt tüketimi en büyük kaygım olsaydı vw'den vazgeçip alfa'ya bakmazdım :) şu an kullandığım araç 10lt'nin altına inmiyor zaten.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: TRSemih - 03 Ekim 2015, 11:38:11
You are not allowed to view links. Register or Login
2 araçta senin için ekonomik ve mantıklı  olmaz sana tavsiyem eski aracım Megane Coupe dizel otomatik öğrenci için en mantıklı araç Renault olmaz deme git bir sürüş yap gt line versiyonu ile ondan sonra karar ver.
Adminim bu arkadaşı ban'layabilir miyiz ahahashsd
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: alihsans - 03 Ekim 2015, 11:41:19
Trafik + açıkta dip gaz ile Giulietta TCT 10 lt'nin altına inmez. 8 gibi bir yanılgıya düşmeyin.
Sakin kullanımda fazla trafiğe girmeden 8 lt ortalama elde etmeniz mümkün.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: jülyen - 04 Ekim 2015, 22:26:13
170 hp tct ile boşluk buldukça dip gaz ve yoğun trafikli zamanlarda ortalama yakıt tüketimim şuan 9.1 litre.. trafik olmayan zamanlara denk gelirseniz ekonomik kullanım sağlar. ama zaten 170 hp araç ile az yakmaya gerek yok bence :) (bu arada son susturucum takılı değil düz boru var)
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: Oğuz - 04 Ekim 2015, 22:56:53
Giu ile neredeyse hiç trafiğe girmeden, seri sayılabilecek kullanımda 8 küsur yakıyorum. Öğrenci olarak tavsiye etmiyorum. Dizel al keyfine bak.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: ihsany - 05 Ekim 2015, 12:46:23
Orta üzeri trafikle ve sakin sayılabilecek bir kullanımla TCT 8.5 lt civarı.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: Rotweiler - 05 Ekim 2015, 13:03:34
You are not allowed to view links. Register or Login gözlerim like butonu aradı lan
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: ku2 - 05 Ekim 2015, 17:09:57
Senin aradığın araç bende aslında.. :)
GT Q2 :)

Sakin kullan 6.8-7.2
Bas gaza otobanda..160'ın altına inme.. 8.2

Konu kapandı.
Dağılabilirsiniz :)

:serefe:

Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: Koful - 05 Ekim 2015, 18:30:38
You are not allowed to view links. Register or Login katılıyorum.
159'un öğrenci aracı gibi görünmesine mi uğraşacaksınız bir de :)
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: rain man - 05 Ekim 2015, 18:47:23
You are not allowed to view links. Register or Login
Senin aradığın araç bende aslında.. :)
GT Q2 :)

Sakin kullan 6.8-7.2
Bas gaza otobanda..160'ın altına inme.. 8.2

Konu kapandı.
Dağılabilirsiniz :)

:serefe:

Adam haklı beyler!

Şahsen ben şu an araç alacak olsam kapınızı çalardım.
Öğrenci aracı şeklinde uygun tüketim de sağlar. Normal trafikte dahi hız limitlerine uygun şekilde 7.5'u hayatta geçemezsiniz. Ne kadar gazlarsanız gazlayın. Açıkçası 159'dan daha çok tavsiye ederim.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: ES53 - 05 Ekim 2015, 19:02:45
Yani soyle bisey de var benim gibi hic gazlama meraklisi degilseniz,sert kullanmiyosaniz bende ogrenciyim yazilimli 159 kullaniyorum yakittan asiri memnunum.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: ku2 - 05 Ekim 2015, 20:00:01
Yazılım bende de var :)
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: nuvolari - 05 Ekim 2015, 21:32:10
değerli yorumlarınız için teşekkürler :)

You are not allowed to view links. Register or Login
Senin aradığın araç bende aslında.. :)
GT Q2 :)

Sakin kullan 6.8-7.2
Bas gaza otobanda..160'ın altına inme.. 8.2

Konu kapandı.
Dağılabilirsiniz :)

:serefe:

değerler çok iyi..1.5dci ruhu var sanki arabada :)

gt düşünmedim değil ancak şehir içi trafiğinde otomatik şanzımanın eksikliğini fazlaca hissediyorum..yoksa bana kalırsa dizel ve otomatik kombinasyonunun alfa ruhunu çok yansıttığını düşünmüyorum :)
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: ku2 - 05 Ekim 2015, 21:36:54
Otomatiğe bişey diyemem :)
O zaman 159 dizel oto. ile devam edin.
200 kg ağır benim araçtan.. 1-2 lt falan da fazla yakarsınız..en fazla.

Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: Doğa Tosun - 05 Ekim 2015, 22:12:37
You are not allowed to view links. Register or Login
Yani soyle bisey de var benim gibi hic gazlama meraklisi degilseniz,sert kullanmiyosaniz bende ogrenciyim yazilimli 159 kullaniyorum yakittan asiri memnunum.


Sent from my iPhone using Tapatalk

159 ile az yakmak mümkün ama cidden sağlam dikkat etmek lazım. yemin ederim ilk hafta 100 liralık mazot 287 km'de bitti, 2.haftam 150 liralık mazot 570 km  :nazar:

bazen incek'ten yenimahalle'ye bi salıyorum 2,6 ortalamayla geldiğim oluyor. Aynı güzergahın ters istikameti ki sürekli eğim çıkma modunda oluyorsunuz; 6,1 lt ortalama. Tabi benimki şanslı biraz, genelde trafiksiz ve güzel yolları kullanıyorum sadece fazla kırmızıda duruyorum. 1-2 gün trafik olsun kafadan 7,5-8,5 arası. Biraz da gıdıklayım dediğin an yemin ederim ibrenin düşüşü açık net belli oluyo.
Babam 2.hafta şok geçirdi, eskiden o kullanıyordu 159'u; 300 liralık mazot ile şehiriçi 700 km'yi gördüğünde sevinirdi.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: ku2 - 05 Ekim 2015, 22:31:01
Ben hep gıdıklıyorum You are not allowed to view links. Register or Login  :)))
210 TL yakıt (53 lt), 650 km.. :)

Sakin gidersem..inan 700-740 görüyorum. :haydi:

Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: master - 06 Ekim 2015, 10:30:43
You are not allowed to view links. Register or Login ağırlık önemli tabii :)

159 güzel bir chip tuning ile yakıtı üzmeyecek seviyeye getirir.

Ben arkadaşın bahsettiği şekilde kullanıyordum 159'u, işe gidiş-geliş. Toplam 22 km. Bunun 10 km'si genellikle ağır trafik, 5 km'si boşumsu, 7 km'si de orta karar trafik oluyordu. Genelde orta karar kullanmakla birlikte boş yollarda hızlı gidiyordum. Bütün bunların ortalaması 7.2-7.9 lt arası değişiyordu. Çok çok sakin kullanırsan 7 lt'nin altına düşebiliyordu. Bütün bunlar chipten sonra ve manuel vites rakamları.

Otomatikler forumdan edindiğimiz bilgiye göre özellikle sıkışık trafikte daha çok yakıyor, bu yüzden bu rakamlara 1lt eklesek, ortalama 8-8,5lt mazot ile chipli bir 159 arkadaşı mutlu eder diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: muğlalı - 06 Ekim 2015, 11:10:15
bu rakamlara chipli 159 larda iyice artan yol bilgisayari ve pomla farkınida eklemek gerekir özellikle şehiricinde yarım litre net fark vardı  ilk 159 umda bakalım suan ki ne durumda, suan 7 litre ortalama, trafiğe girmeden akıcı ankara yollarında.
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: nuvolari - 06 Ekim 2015, 13:35:36
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Yani soyle bisey de var benim gibi hic gazlama meraklisi degilseniz,sert kullanmiyosaniz bende ogrenciyim yazilimli 159 kullaniyorum yakittan asiri memnunum.


Sent from my iPhone using Tapatalk

159 ile az yakmak mümkün ama cidden sağlam dikkat etmek lazım. yemin ederim ilk hafta 100 liralık mazot 287 km'de bitti, 2.haftam 150 liralık mazot 570 km  :nazar:

bazen incek'ten yenimahalle'ye bi salıyorum 2,6 ortalamayla geldiğim oluyor. Aynı güzergahın ters istikameti ki sürekli eğim çıkma modunda oluyorsunuz; 6,1 lt ortalama. Tabi benimki şanslı biraz, genelde trafiksiz ve güzel yolları kullanıyorum sadece fazla kırmızıda duruyorum. 1-2 gün trafik olsun kafadan 7,5-8,5 arası. Biraz da gıdıklayım dediğin an yemin ederim ibrenin düşüşü açık net belli oluyo.
Babam 2.hafta şok geçirdi, eskiden o kullanıyordu 159'u; 300 liralık mazot ile şehiriçi 700 km'yi gördüğünde sevinirdi.

yarısını sakin yarısını hızlı kullanmama rağmen 30 liralık yakıtla 44-50km yol alan biri olduğum için bu değerler yine de iyi geliyor bana :)

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login ağırlık önemli tabii :)

159 güzel bir chip tuning ile yakıtı üzmeyecek seviyeye getirir.

Ben arkadaşın bahsettiği şekilde kullanıyordum 159'u, işe gidiş-geliş. Toplam 22 km. Bunun 10 km'si genellikle ağır trafik, 5 km'si boşumsu, 7 km'si de orta karar trafik oluyordu. Genelde orta karar kullanmakla birlikte boş yollarda hızlı gidiyordum. Bütün bunların ortalaması 7.2-7.9 lt arası değişiyordu. Çok çok sakin kullanırsan 7 lt'nin altına düşebiliyordu. Bütün bunlar chipten sonra ve manuel vites rakamları.

Otomatikler forumdan edindiğimiz bilgiye göre özellikle sıkışık trafikte daha çok yakıyor, bu yüzden bu rakamlara 1lt eklesek, ortalama 8-8,5lt mazot ile chipli bir 159 arkadaşı mutlu eder diye düşünüyorum.

benim de güzergahım 22km boyunca aynen bu şekilde..kafamdaki soruya tam bir yanıt oldu teşekkürler :)
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: Doğa Tosun - 07 Ekim 2015, 19:44:57
You are not allowed to view links. Register or Login
bu rakamlara chipli 159 larda iyice artan yol bilgisayari ve pomla farkınida eklemek gerekir özellikle şehiricinde yarım litre net fark vardı  ilk 159 umda bakalım suan ki ne durumda, suan 7 litre ortalama, trafiğe girmeden akıcı ankara yollarında.
abi senle konuşmuştuk sapma olayını geçen kış, ben birkaç kez hesapladım bende 1 kez tam eşleşti, 2 kez de yol bilgisayarı pompadan yaklaşık 0,3 litre fazla göstermiş çıktı o zamandan beri hem pompa hem yol bilg. yapıyorum genelde fark en fazla 0,2-0,3 oluyo onda da pompadan fazla gösteriyor
Başlık: Ynt: 159 jtd vs giulietta tb
Gönderen: muğlalı - 07 Ekim 2015, 23:18:15
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
bu rakamlara chipli 159 larda iyice artan yol bilgisayari ve pomla farkınida eklemek gerekir özellikle şehiricinde yarım litre net fark vardı  ilk 159 umda bakalım suan ki ne durumda, suan 7 litre ortalama, trafiğe girmeden akıcı ankara yollarında.
abi senle konuşmuştuk sapma olayını geçen kış, ben birkaç kez hesapladım bende 1 kez tam eşleşti, 2 kez de yol bilgisayarı pompadan yaklaşık 0,3 litre fazla göstermiş çıktı o zamandan beri hem pompa hem yol bilg. yapıyorum genelde fark en fazla 0,2-0,3 oluyo onda da pompadan fazla gösteriyor
yeniden hesap yapicam Doģa bakalım yine aynimi.