Merhabalar, başlıkta da belirttiğim gibi Alfa Romeo almak istiyorum. 147, 156 ve özellikle 159'u çok beğeniyorum siz benim gibi ilk arabasını alacak birisine nasıl bir şey önerirsiniz bütçem 500bin TL civarlarında yorumlar için teşekkür ederim.
-
Forumda yeni olduğum için eğer konuyu yanlış bölüme açtıysam özür dilerim.
19 yaşında aldım ilk alfamı, şimdi 2. 156'yı sürüyorum daha yeni bir alfa almak için satıyorum.
Sana tavsiyem o bütçeye 156 alman çünkü 159 o paraya çöp olacaktır seni soğutur.
Uygun fiyata almak gibi hataya düşme o kadar çok parça var ki pişman olursun.
Aynı yollardan geçmiş biri olarak söylüyorum 2.0 bir 156 al, alırken sahibine dikkat et. Geçmişi kötü araba alırsan derslerine kadar etkilenirsin bir motor işçiliğine 30.000 yazıyorlar şuan motor 70.000 lira tutuyor daha bunun yürüyeni debriyajı vs. var. Ama alırsanda çok keyif alacağından şüphe etme ben her kullandığımda heyecan duyuyorum.
İlk başlangıç için makyajlı kasa 147 olabilir bence, eğer aile vs yok ise.
Fiyatlar ne seviyede bilmiyorum, bundan bağımsız yazdım.
159, yazıldığı gibi üzebilir ki Türkiye şartlarında zor bir model.
Gesendet von meinem RMX2151 mit Tapatalk
hakkında hayırlısı olsun,147-156 bakabilirsin 159a kıyasla yürütme maliyetleri uygun.kenarında yine bir 20-30 arası bi şey bulundur derim,ne alırsan al aracın önce sahibini ölç biç dart konuşması yürümesi kendini belli eder,zaten bu bence araca bakıp bakmadığına bir işaret :alfisti:
Yiğit Selam, Hoşgeldin. Bütçen yeterli fakat Alfa alırken ve satarken sevindirir lafı arabanın kötülüğünden değil expretsiz yapılmadan veya ucuz görüp ucuza alındığında sevinen insanlardan çıkmıştır.
Alacağın aracı mutlaka bir Alfa Romeo Özel Servisi tarafından detaylıca expertiz yaptırmanı öneririm. Normal expertiz firmaları alfadan anlamaz. Kaporta boya vs bu tür şeylere bakabilirler fakat mekanik olarak sorunlarını anlamazlar.
İyi bir alfacı ile expertiz sonrası alacağın yeni aracına uzun süre bineceğini düşünüyorum.
Kasa olarak ise ihtiyaçlarını senin belirlemen daha net olur tabi.
HB - Salon tercihini iyi yapman gerekir ama 500.000 TL ye aldığın bir 159 sana 200.000 TL civarı masraf çıkartacaktır bilgin olsun.
Hoşgeldin, geçmiş olsun, Allah şifa versin. >:D
Arkadaşlarımızın söylediklerine birebir katılacağım ben de, konuda yazan arkadaşların hepsinin nickini ezberleyip sözlerini iyi takip etmeni tavsiye ederim. :)
O bütçeyle 159'a bulaşmamak daha doğru. Hem aldıktan sonra masraf isteyecek arabaya rastlama ihtimali çok daha yüksek, hem de bu masrafların büyük olma ihtimali. Sercan Keklik daha iyi bilir elbette benden ama bildiğim kadarıyla sırf ön düzende bile (sanıyorum orijinal parça kullanma zorunluluğundan) masraflar astronomik olabiliyor. 159 çok güzel, ama daha yüksek bütçelerin arabası.
Yani 147 ve 156 daha doğru tercih. Aralarında 20cm fark var. 147'nin iç trim işçiliği bana daha iyi gözükmüştür hep, ama ben 156'ya özel zaafım olduğu için tercihimi ondan yana kullandım. İkisinin de temizi çok üzmez, en fazla bir BMW 3'ün üzecek kadar üzerler. Daha fazlası çıkarsa usta sorunu vardır.
Mutlaka Alfa'ya uzmanlaşmış bir serviste kontrol edilmeli. Seni en çok ilgilendiren kısım boyası değişeni değil elektrik-mekanik tarafının kurcalanmamış, veya tamir gördüyse bile orijinaline sadık kalarak yapılmış olması. Boya-değişen işlerini sadece arabanın mekanik-elektrik taraflarında işlem yapılıp yapılmadığına dair ipucu olarak görüyorum. Ekspertiz yapan servise neresi kurcalanmış, neresi orijinalde olması gerektiği gibi değil sorularını da sorabilirsin.
156 sedan olması şart değil, Sport Wagon (SW) olması da güzel tercih, hatta bence 156'nın SW'si sedanından daha güzel. Sürüş dinamiği olarak sedandan farklı değil.
Peki 156 zaafın olmasa yine 156 mı alırdın dersen, ben yine 156 alırdım. Bildiğim kadarıyla 156, 147'den çok sattı. Malum sarı sitede de satılık 156 sayısı daha fazla. Parça bulma şansını artırabilir bu durum.
Yazılanlara katılıyorum, 500 binlere 159'a bulaşmamak lazım bence de. 147 -156 ideal. Aslında 1.3 jtdm MiTo da düşünebilir sanki, 1.4'ler biraz daha pahalı - 1.6 dizeller de biraz masraflı.
Modeli - motoru seçtikten sonra ne alıyorsanız alın, alırken boya değişenden ziyade satıcısının mekanik geçmişini ispatlayabileceği araçları seçin.
"Bütün bakımları yapılmıştır, motoru yürüyeni çok güzel" ifadesi kadar beni soğutan çok az şey var, o "bütün bakımları yapılan" araçların tamamının yedek su deposu simsiyah - katalizörleri kayıp - triger kayışları son günlerinde - bujilerinin tümü ayrı marka :lol:
Çünkü küçük gibi görünen şeyler kalem kalem toplayınca ciddi paralar ediyor. Ölüyü diriltmek araç markası ne olursa olsun zor. Eldeki paraya mümkün olanın en iyisini almak ve sonrasında çıkabilecek şeylere harcanacak bir miktar da ayırmak gerek. Bir takım silecek olmuş 600 lira :duvar:
Son olarak ikametiniz neresi bilmiyorum ama İstanbul - Ankara - İzmir haricinde ise, yaşadığınız yerin sanayisinde servis hizmeti alabileceğiniz marka - modellere yönelmeniz iyi olur.
Bende temiz 156 arıyorum geçmişi belli olan alfisitte varsa görüşebliriz siyah olmasa sevinirim çünkü malatya şartlarında tozdan gözükmez birde lpg takılmamış arıyorum varsa iletişime geçebiliriz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bende temiz 156 arıyorum geçmişi belli olan alfisitte varsa görüşebliriz siyah olmasa sevinirim çünkü malatya şartlarında tozdan gözükmez birde lpg takılmamış arıyorum varsa iletişime geçebiliriz.
2006 156 mk2 sahibiyim siyah ve lpg var ancak, Ben henuz ilana vermedim ciddi dusunurseniz gorusebiliriz.
M2007J20CG cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hakkında hayırlısı olsun umarım temiz bir 156 veya 147 bulursun. Bende yakın zamanda ilk alfamı aldım. Eğer geçmişi belli düzgün bir alfa bulursan bu markaya bağlanacaksın şüphesiz :clover:. Diğer senaryo ise belli ne idiği belirsiz bir alfa alırsan seni markadan soğutabilir. gerçi bu tüm markalar için de geçerli. O yüzden arkadaşlarında dediği gibi mutlaka bir özel alfa servisinde baktırmanı tavsiye ederim.