Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa'ların sevmediğimiz yönleri

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

agucba

Her yerde söyler dururuz; Alfa şöyle gider, böyle yol tutar, acayip karizması var, bu yolda giderken çok seviyorum gibi şeyler mesela..

Peki sevmediğimiz yönleri hiç yok mu? Mutlaka vardır.

En basitini yazayım mesela. Sağa veya sola sinyal verdiğimde, direksiyon eğer çeyrek tur dönmüyorsa sinyal yanmaya devam ediyor. Biraz sinir bozucu bir durum ama ufak parmak darbesi ile her şey yoluna giriyor. Tabi bazen daldunlığa gelip unutulabiliyor.. :))

///////////////

bado

#1
çok nazar alıyor bu yönünü hiç sevmiyorum ..  ayrıca harbiden sevmedğim trim seslerii.. öldürüyor adamı..allahdan azaldı..
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

AlfistiKerem

#2
Eğer sayacak olursam,aslında pek yok.İşçilik kalitesi(özellikle de 145-146 vs.modeller),dönüş çapı,yere yakınlığı.

n/a

#3
Evet:
156 1.6 için
Motorun alt devirleri ölü
Yakıt tüketimi fazla
Sinyal kolları biraz zayıf, özellikle makyajlılarda
Ön takımdan ses eksik olmuyo, özellikle klasik salıncakların sesi
Orjinal teybi ve ses sistemi rezalet
Yay takmak şart
Aynaların dizaynı muhteşem ama çok fazla kör noktası var
Ön kapı kolları yüksek süratlerde rüzgar sesi yapıyor
Direksiyon sportif ancak, aracın turu sınırlı, dar yerlerde defalarca manevra yapmak zorunda kalıyosunuz..
Varyatör sorunu çözülmeden başlı başına büyük bir sorundu..
Yeni kasalardaki siyah kadranlar güneş çarpması halinde okunması imkansız bi hale geliyor.
Arka koltukların katlanmaması da bir handikap..

Cem

#4
Aynaların kör noktası ve arka koltukların katlanmamasına ben de katılıyorum ayrıca 140 civarı hızlarda gelen rüzgar sesi(kapı fitillerinden) sorunu var bende ama yinede , gülü seven dikenine katlanıyor seve seve:)
Birde insanda hızlı gitme isteği uyandırıyor bu araba,sanki diğer arabalara performansın nasıl olması gerektiğini gösterme misyonu var gibi:)

Edited by - afacan156 on 15/04/2007  09:04:23

agucba

#5
quote:

Evet:
156 1.6 için
Motorun alt devirleri ölü
Yakıt tüketimi fazla
Sinyal kolları biraz zayıf, özellikle makyajlılarda
Ön takımdan ses eksik olmuyo, özellikle klasik salıncakların sesi
Orjinal teybi ve ses sistemi rezalet
Yay takmak şart
Aynaların dizaynı muhteşem ama çok fazla kör noktası var
Ön kapı kolları yüksek süratlerde rüzgar sesi yapıyor
Direksiyon sportif ancak, aracın turu sınırlı, dar yerlerde defalarca manevra yapmak zorunda kalıyosunuz..
Varyatör sorunu çözülmeden başlı başına büyük bir sorundu..
Yeni kasalardaki siyah kadranlar güneş çarpması halinde okunması imkansız bi hale geliyor.
Arka koltukların katlanmaması da bir handikap..



Erhan, çok dertli imişsin. You are not allowed to view links. Register or Login'daki biemdabılyu'cu arkadaşlar duymasın veya görmesin. Belki onların burada sahte üyelikleri vardır...  

///////////////

n/a

#6
Abi kötü yönleri dediniz işte bunlar
2001 yılından beri 156 1.6 kullanıyorum, bu kadar zaman bmw 3 kullansam bu listeden uzun liste çıkartırım
:D
Ama derseniz ki şimdi alsan yine ne alırsın, yine gözüm kapalı 156 alırım..
Alfa Romeo sevgisi biraz sevdiğiniz kadına benziyo, ya kusurlarını görmezden gelirsiniz yada kusurları bile sizi kendine aşık eder
Seviyorum arabamı

simendifer

#7
quote:

Evet:
156 1.6 için
Motorun alt devirleri ölü
Yakıt tüketimi fazla
Sinyal kolları biraz zayıf, özellikle makyajlılarda
Ön takımdan ses eksik olmuyo, özellikle klasik salıncakların sesi
Orjinal teybi ve ses sistemi rezalet
Yay takmak şart
Aynaların dizaynı muhteşem ama çok fazla kör noktası var
Ön kapı kolları yüksek süratlerde rüzgar sesi yapıyor
Direksiyon sportif ancak, aracın turu sınırlı, dar yerlerde defalarca manevra yapmak zorunda kalıyosunuz..
Varyatör sorunu çözülmeden başlı başına büyük bir sorundu..
Yeni kasalardaki siyah kadranlar güneş çarpması halinde okunması imkansız bi hale geliyor.
Arka koltukların katlanmaması da bir handikap..




Evet:
156 1.6 için
Motorun alt devirleri ölü (Tamamen katılıyorum ekleyecek hiçbirşeyim yok)

Yakıt tüketimim ortalama 8.5 çok şikayetçi değilim

Sinyal kolları zayıfı anlayamadım nasıl yani kalın değil mi?? Bence sorun yok.

Ön sağdan gıcırtı duysamda rahatsız olmamın tek sebebi ön takımdan ses geliyo diyen diğer alfa kullanıcıları. O sebepten kafaya takıyorum yoksa sorun yok.

Orjinal teyp cidden kötü bende sıkıntı çekiyorum ama 52 yerine 8 hızla cd yazınca sorunlar çözülüyor. En azından en ufak kasiste ''CD ERROR' hatasıyla karşılaşmıyorum.

Yay takarak arabayı alçaltmek güzel olurdu ama ozaman %100 altını biyerlere sürterdim ve içim cızz ederdi.(İzmirin heryeri artık çukur ve arabayıda bazen kaldırıma çıkartarak park ediyoruz)

Kör nokta cidden çok fazla hatta kör nokta aynası yapıştırmayı bile düşündüm ama Alfa Romeo kullanıyorum ayıptır arabaya dedim vazgeçtim.

170e kadar çıktım çok fazla rüzgar sesi hissetmedim. Yol sesi beklediğimden fazlaydı(kalitesiz asfaltta) ama arkadaşın 17'' jant olan hondasındakini duyunca şükür ettim.(bende 16'' orjinal jant var nokian lastiklerle)

Direksiyon konusuna katılıyorum. Turu zayıf olsada tepkileri hızlı ve güzel.

Varyatör sorunu bende hali hazırda var. ilk çalıştırma cızırtılı bir sesle oluyor. Bu tasarım hatası olduğuna göre Alfa Romeo bu problemi olan arabaları geri çağırmalı ve ücretsiz olarak tamirini yapmalı. Güvenlikle alakalı bir sorun olsaydı mutlaka bu şekilde halledilirdi fakat bu sorun insan hayatını ilgilendirmediği için önemsenmiyor bence. Frenlerle alakalı bir problem olsaydı araçlar hemen çağırılır ve ücretsiz olarak tamiri yapılırdı.

Cidden bu benim gibi takıntılı insanlar için sorun ama güneş yüzünden kadran okuyamama konusunu anlayamadım. Kadran okumada sorun yok fakat ön cama vuran kalorifer havalandırmasının çıkışları ve göğüslüğün ortasında duran yol bilgisayarı ve kalorifer havalandırmalarının olduğu kısımın yapıldığı malzeme ışıkta parlıyor ve ön cama yansıyor. Bende ön camdan yola bakmak yerine, bazen bu yansımaya bakıyorum.

O kadar çatlak su kaldırır, ki ben katlanıyor sanıyordum yarın ilk işim denemek olacak.


t_e_m

#8
zayıf noktaları olmayan bir araç var mı ki? hele bu fiyat sınıfında.. çok takılmamak gerek, tamam çok güzel dizayna sahip, keyifli sürüşü olan araçlar alfalar ama bu fiyata da inanılmaz kaliteler ya da kusursuzluklar beklenemez ki.. (brera'yı falan saymıyorum tabi, o parayı verince insan kusur görmek istemez.)

haa, alfalar çok ucuz araçlar değil elbet, ama dizaynları ile, hissettirdikleri ile beklentileri çok yükseltiyorlar, o yüzden beğeni eşiği de yükseliyor.


n/a

#9
erhanında dediği gibi benim en ama en sevmediğim yanı ön takımlardan gelen salıncak sesleri ve aracın içinde ne yaparsan yap kesilmeyen trim sesleri bunlardan nefret ediyorum..bunlardan kurtulmanın tek yolu ise aracınıza müzik tesisatı kurmak.. bir diğer sevmediğim yönü ise fiat ın butun modellerinde kullandığı rezalet bir teybin alfalarda kullanılması,hele ki motorun alt devirlerde zayıf olması beni en çok sinir eden başka birşey,hele ki yazın aracınızda bi klima ve azıcık yuk ve valiz tarzı performanstan düşürücü etkenler olduğu zaman 156 ' ım bana annemin 1000cc lik tiptronic toyota yarisinden hiç bir farkı olmadığını kolayca gösteriyor...

n/a

#10
Sinyal kollarının zayıf olması, her sinyal verişimde elimde kalması hissi vermesinden kaynaklanıyo
Siyah kadrana arkadan güneş vurduğunda mat siyah üzerine parlak plastik kaplama ayna vazifesi görüyor ve okunamıyor hiçbir şekilde..

Bu arada:
Eski kasa 156'ların içinde kullanılan malzeme kalitesi daha iyi..
Aracın önünde ve arkasaındaki Alfa romeo Amblemleri zamanla soluyo ve bozuluyo..

159 için söyleyebileceklerim:
Çok Ağır ve Hantal
İç hacmi dar
Özellikle arka tarafta diz ve baş mesafesi yetersiz
Sürücü bölümünde ergonomik kusurlar var, 159un sinyal ve cruise kolları ayrı bir olay heryerinde neyin ne olduğunu anlayamadığınız düğmeler var..

GT için ise söyleyebileceğim tek şey:
Dünyanın parasını verip 147 içine sahip olmak hiç çekici değil..

147:
Aralarında fazla fiyat farkı olmamasına rağmen malzeme ve işçilik kalitesi 156'dan kötü
Orta konsolun tasarımı çok iyi sayılmaz..
Bagaj hacmi çok sınırlı..
İç hacmi çok sınırlı..
Ses sistemi klasik olarak berbat..


Sercan Keklik

#11
yakıt..
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

147TI

#12
Yakıt + Trim sesleri başka bir derdim yok benim Alfamla...

n/a

#13
açık çok açık  söylemek gerekirse bende 147 var aracın dış ve iç dizaynı yol tutuşu ön koltukların rahatlıgı hariç geri kalan bütün aksamları neresi aklınıza geliyorsa kalitesiz.

Hadi hepsine tamam italyan arabası böyle olur diyoz 8 tane kolon koymussun bi radyo teybin sesini açda kontrol et ya bu kadarmı zor 4 kolonlu opel corsanın teybi bile bile benimkine 10 basıyor.

n/a

#14
sinyal kollarından dolayı bir sıkıntım yok şahsen çok şükür

n/a

#15
aynalardaki kör noktalara katılıyorum..147 de 156 da aynen..

arasıra ortaya çıkan trim sesleri..

ön takımların -salıncakların-  bozulmasa bile kolayca yağsız kalıp gıcırdaması :)






Alfadanadam

#16
Cansız alt devirler ve ön takım.

n/a

#17
Düşük vites oranları ve buna rağmen alt devirlerdeki isteksizlik,
Varyartör veya lambda bozulacak diye her an diken üstünde ve dikkatli olmak,
İkinci elde kaybettirmesi.

AlfistiKerem

#18
Abi bana varyatör demeyin ya...Değiştirdim 1.5 sene önce yani 20.000 km yaptı.Daha bişey yok.Aman olmasın zaten.Başa bela bir parça ya.

murat

#19
Yetersiz aynalar ve cansız alt devir..Ama aşığım seviyorum
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

n/a

#20
sinyal kolları,yakıt ve direksiyonun yarım tur eksik olması dar mekanlarda dönüşü çok zorluyor

BARLAS

#21
Kesinlikle trim.. ve küçük dikiz aynaları...

HoMeR

#22
yoldaki tırtıklardan geçerken sileceklerin çalışması

n/a

#23
ömer bence sen bir baktır ona pek genel bir şikayet gibi görünmüyor

Jakomo

#24
145 1,7 16V: hassas ön takım, ki bu tüm Alfalar için geçerli, ön küllük mekanizmasının arızalanmas ve değişmesi için nerdeyse tüm ön aksamın değişmesi, Yakıtı (ama hakkediyordu desem yeridir )

156 SWSS: Yakıtı (diğer 2,0 lara kıyaslandığında fazla), ön takım, alt devirler

Genel Alfa: You are not allowed to view links. Register or Login el değer kayıpları, aşırı hassas bir araç olması..
Ama yine'de onsuz yapamayacağımı çoktaaan anladım......  

Edited by - Jakomo on 16/04/2007  15:47:35
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB