Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa Romeo 166 2.0 V6 TB hakkında

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

sariertan

Merhaba,

Senelerdir Alfaya olan tutkumun sonucu ve kullanıcıların bir aşk hikayesi gibi bahsettikleri bu markaya olan sevgilerinin etkisi altında kalarak nihayet 7-8 aydır bir koşturmaca içinde olduğum ALFA 166 aracımı aldım.

Siz ALFA kullanıcılarından bu aracın huyu suyu hakkında bilgi almak özellikle TURBO versiyonunda nelere dikkat etmem konusunda bilgi birikimlerinizi bana aktarmanızı rica ediyorum.

Öncelikle nasıl bir araç aldığımdan bahsetmek ve karşılaştıklarımı anlatmak istiyorum.

Aracı birinci sahibinden ve araca zevki için binen oldukça iyi, cana yakın bir kullanıcıdan aldım. Orta yaşın üstü ve gelir düzeyi yüksek bir kullanıcıydı. Araca gözü gibi baktığını aracı görünce anladım. Aracın ilk günden bugüne kadar olan bütün BİRMOT servis bakım faturalarınıda teslim aldım. Araçda bırakın kaza yada değişeni parça boya bile yok. E tabi bu durumda aracın dışında istemedende olsa oluşmuş olan küçük noktasal izler ve bağzı çizikler mevcut. Aracın içine girince sanki sıfır alınmışta 20-30 bin kullanılmış bir araca oturmuş gibi hissediyorsunuz. Kendim daha önce bu araçdan kullanmamış olduğum için aracın spor moddaki agrasifliği bana fazlası ile tatmin edici geldi. Sadece bozuk yolda alışık olmadığım bir lop-lop diye bir ses geliyordu. Sanki amortisör patlak gibi ama amostisör patlak değildi. Enteresan. Kendi gözlemlerim ile araç çok iyi durumdaydı ve aracı zincirlikuyu BİRMOT da ekspertize soktum. Çıkan rapor şuydu.

-Motor ve şanzumanda yağ kaçağı var. Nereden geldiği tam belli değil. Contalar yıpranmış olabilir.
-Motor kulağı yok
-Ön salıncakda boşluk var. (o lop lop ses ordan geliyor dediler)
-Arabanın çekişi kuvvetli değil bu turbodanda olabilir başka birşeydende olabilir.
-Motorda hafif bir üfleme var (ben hissedemiyorum bu üflemeyi)
-Arka viraj denge kolu yamulumuş.

Tamam dedim bunları kabullendim ve aracı aldım. 2 haftadır aracı kullanıyorum. Bu iki haftada beni rahatsız eden durumlar.

Belki normaldir bilemiyorum. Araç spor modda değilken eski 2000 motor aracımdaki gibi tepkiler veriyor. Şaşırtıcı değil yani. Hatta 3 vitesde felan dahada bayılıyor. Sanki turbo yok. Ama spor moddayken turboyu hissediyorum. Fakat o modda araç normal hareret değerinin yaklaşık 10-15 derece kadar üzerine çıkıyor. Geçen gün yağını, yağ filtresini, hava filtresini değiştirdim. Yağ filtresi o kadar antirikuntin yerdeki baya bir zorlandım. Fakat değiştirirken gördümkü aracda baya bir yağ kaçağı var. Bu yağ sanki motor yağı gibi geldi bana. Çünkü yağı değiştirmeden önce motor baya bir yağ eksiltmişti. Aracın yağ eksilttiğini biliyorum ama bu baya bir eksitki. Olması gereken minumum seviyeninde altındaydı. O zaman dedim bu yağ kaçağı olsa olsa motor yağıdır ve nereden kaçtığını bulmam gerekli. Yağ ve filtreler değişincede araçda bir değişiklik olmadı. Gene spor mod kapalıyken agrasiflik yok. Spor mod açılınca agrasif ama yükselen bir hareret ibresi mevcut.

Ayrıca aracı merak edip Maslakta bir DYNO testine sokturdum aracın torku normalken beygir gücü 115 beygir çıktı =(((( Bu beni bitirdi zaten. Aracı 4.viteste teset ettiler. Sonra yanlışlık var idye birde 5. vitesde teset ettiler. Bana garip geldi oysa bu araç 1.viteste test edilmesi gerekmiyormuydu ? Firma yetkilisi aracı bırakın turbosundan gireriz beynine kadar gideriz arızayı bulur en iyi duruma getirmeye çalışırız dedi. Bilgisayarın verdiği grafik çizelge hiç iyi değildi =((((

O bahsettiğim lop lop ses kesilmedi bağzıları amortisör desede bu amortisör değil diye düşünüyorum. Belkide bu araç o kadar sessizki bozuk yoldaki amortisör ve hareket eden oynak parçaların sesi içeri lop lop diye geliyor? Bilemiyorum daha öncesinde hiç bu araçdan kullanmamıştım. Kafamda bu lop lop ses bir soru işareti olarak duruyor.

Araç çalışmaz durumdayken ses sistemi normal bir şekilde çalışıyor. Fakat aracı çalıştırınca ses gidiyor ve 1-2-3-4.....numaralı tuşlar çalışmıyor. Yani ses sistemi çalışmıyor. Araç çalıştıkdan belli bir süre sonra devreye giriyor. Ama onun haricinde yolbilgisayrı felan çalışıyor. Keza yolda giderken bağzen ses gidiyor geliyor. Yada camı kapattığımda cam motoru hafif zorlanırsa ses gidiyor ve geliyor. Elektriksel bir sorun var sanki. Akü desem aküsü geçen sene temmuzda yeni değiştirilmiş. Acaba ünitenin bağlantı sokatlerinde oksitlenme felanmı var?

İlk kez bir ALFA sahibi olarak ve özellikle 166 kasa TURBO versiyonunu hiç bilmediğimden başıma gelen ve neler yapılması gerekli yada nelere dikat etmem gerektiği konularında bilgilerinizi bekliyorum. Şimdiden okuyan cevap veren arkadaşlara teşekkür ederim.

Son not aracım 99 model ve 152.000 km de.

Ertan SARI
ALFA ROMEO 166 V6 2.0 TURBO

Alfadanadam

#1
Aramıza hoşgeldiniz, alfanız hayırlı uğurlu olsun.

Size ilk tavsiyem Alfanızı , Alfa uzmanı olmayan ellere asla teslim etmemenizdir. Bostancı'da  oldukça memnun kaldığımız özel alfa servisleri mevcut. Şahsen Carium servise gidiyorum ve memnunum.
Araba ile ilgili genel memnuniyetsizlik durumu ile ilgili büyük bir karar vermeden önce bir başka servis-usta yorumu almanız çok iyi olacaktır.

Elektrik konularında, mevzu bahis Alfa ise Muhsin Usta'dan daha iyisini tanımadığımı belirtmek isterim.

Turbo motorlu her araçta dikkat edilmesi gerekenler bu araç için de geçerli. Yağ seviyesi sürekli takip edilmeli, motor sıcaklığı belirli bir sıcaklığa gelmeden agresif kullanımlardan kaçınılmalı, seri kullanım sonrası motor stop edilmeden önce mutlaka turboya yeterince yavaşlayabilmesi hatta durması için zaman tanınmalı. Yaklaşık 1 dakika yeterli olacaktır çoğu zaman.

Gouki

#2
Öncelikle aramıza hoşgeldiniz. İlk sahibinin Alfa'ya gözü gibi baktığını sölemişsiniz ama motor kulağının olmaması ve yamuk denge koluyla dolaşması ilginç. Motordan gelen üfleme sesi ve performansından memnun olmamanızın nedeni turbo basınç kaçağı olabilir. Turbo veya intercooler hortumlarında çatlak, yırtık vb. olabilir. Bunları kontrol ettirin.

Fiction

#3
Yazdıklarınızın tümünü okudum fakat anladığım kadarıyla önceki sahibi araca sadece gözüyle bakmış birçok bakımdan kaçınmış yani 200 beygir araç nasıl 115 beygir çıkabilir.
Önünüzde birçok masraf gözüküyor eğer tabi aracı ilk günkü haline döndürmek isterseniz.

115 beygir cidden şaka gibi 2.0 v6 tb 3.0 v6'nın 2bin motora sıkıştırılmış halinden farksız ve bu kadar düşük performans vermesi inanılır gibi değil.
GTV 2.0 TS Phase 2

sariertan

#4
Evet gözü gibi bakıyormuş. Lakin araç teknik konulardan anlamadığı için güven duyduğu tek yer BİRMOT olduğundan sürekli aracı onlara emanet etmiş. Bu durumalr kendisine bildirilmiş olsa o şekilde dolaşmayacağına inanıyorum. Bu durumların nasıl oluştuğu ise bir muamma. Acaba denemesi için bir arkadaşınamı verdi, yada aracı bana satan aracımı bunu yaptı bilemiyorum. Çünkü kendiside durumdan bi haber. Aracı demişken, aracı satan aracı kişi araçla tırakya tarafına gidiyor ve giderken 240km yi gördüm banamısın demedi diyor. Akabinde aracı otopazara çekiyor ve  araç yaklaşık 3ay (aralıkdan beri) açık otopazarda marşa basmadan duruyor. Çünkü 3 aydır o aracı takip ediyordum =) Belkide aracı kişi yada kişiler tarafından araçda bu anormal durumlar oluştu. Birde aracın 3 ay marşa basmadan o soğuklarda kalması turboda bir olumsuzluğa neden olmuş olabilirmi? Ben maslak tarafında çalıştığımdan burdaki milanoalfa ile muhabbetim olmuştu. Aracı birde onlara göstermeyi düşünüyorum.  Tabi 166 kasa kullanan kullanıcıların fikirleri benim için daha hatrı sayılır durumda. Sonuç itibari ile uzun süre bu aracı kullanan bir kişi aracın dilindende anlar. İlginize teşekkürler.

Edited by - sariertan on 21/03/2011  12:27:06

ATA

#5
Kesinlikle Alfa ile haşır neşir olan servislere gitmenizi tavsiye ederim. Dyno ölçümleri genellikle 4. viteste yapılır bu doğru.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

agucba

#6
Bugüne kadar 166'nın servislerinin Birmot'ta yapılıp hala daha sayılan eksiklerinin olması, Birmot'un servis konusunda ne kadar "acınacak" bir halde olduğunu gösteriyor.

Size şiddetle tavsiyem, Bostancı'daki servislerden birine gitmeniz. Bu ister Alfist olsun ister Carium olsun, her ikisinden de memnun kalacaksınız.

Yağ kaçağı konusunda en iyisi yağ kaçağı olan yerleri çok iyi temizleyip, biraz beklemektir. Eğer söylendiği gibi contalarda sorun varsa, zaten kaçak hemen kendini gösterecektir. Eğer kaçak "terleme" tabir edilen cinsten bir kaçak ise, çok sorun olacağını sanmıyorum. Tabi bu "terlemenin" boyutuna bağlı. Terleme şeklinde yağlanma varsa ve çok fazla ise, motorun temizliğine özen gösterilmemiş olabilir. Ama yine de yağ kaçağı sanırım daha büyük ihtimal.

Motor kulağının olmaması bence olacak bir şey değil. Eğer motor kulağı yoksa, motor nereye bağlı duruyor? "Lop lop" diye bahsedilen sesten çok daha fazlasının gelmesi gerekir diye düşünüyorum. Büyük bir sorun bence.

Çekişinin düşük olması ve anlattığınız dinamometre ölçümünde çıkan sonuca göre bence turbodan kaynaklı bir sorun var. Neticede turbo çalışmıyor olmalı ki güç bu kadar düşük çıkmakta. Turbo motorların düşük devirde çekişinin az olması normal karşılanabilir ama sanırım sizdeki sorun daha da fazla. Hatta bu sıkıntının nedenlerinden biri conta da olabilir.

Viraj denge kolunun yamuk olması çok büyük bir ihtimalle darbe almış olmasından kaynaklanıyordur.

Sonuç olarak burada yazdıklarım sadece yazılanlara bir cevap niteliğinde, en iyisi işini bilen özel bir Alfa Romeo Servisi'ni gitmektir ki Bostancı bu durumda en iyi seçenektir bana göre.

///////////////

sariertan

#7
Yanıtlar için tekrar teşekkür ederim.

Aracı kullanırken şöyle bir durum var. Araç spor modda yada ara hızlanmalar için gaz pedalına hızlı bastığımda otomatik olarak giren spor mod durumunda araç agrasif olarak iyi geldi bana. 1,5 tonluk araçda birden arkanıza yaslanıyorsunuz ve gücü hissediyorsunuz. Fakat bu güç 3vitese geçtiğide 3000-3500 den sonra yok oluyor =( Herkesin dediği gibi aracı özel bir ALFA servise götüreceğim. Zamanım olmadı bir türlü. Bakalım hayırlısı diyelim özel servis ne diyecek araç hakkında.

Bu arada motor kulağı tek bir yerde olmasa gerek. Kaput açıldığında solda üstte duran ve motoru tutan motor hareket ettikçe hareketi emen,ik ucu silindir ve içi contalı bir kulak var. Bunun haricinde biryerinde bir kulak daha var herhaldeki motor kulağı yok dedi servis. Ve işin açıkcası BİRMOT yerine keşke özel ALFA servisine götürseydim diyorum aracı. O kadarda ekspertiz masrafı çıkmazdı herhalde (kdv dahil 220tl) Kısmet bağzı deneyimler yaşayarak öğreniliyor. Hayırlısı =)

tolga_ozhan

#8
Öncelikle aramıza hoş geldiniz. Gerekli birçok husustan arkadaşlar bahsetmiş. Motor kulağı olmayan araç olmaz. Bu zaten birmot'un halinin içler acısı olduğunu gösteriyor. Belkide adı motor kulağı olmayan bir parçaya motor kulağı demişlerdir.
Motor kulağı aracın altında olur. 2 tanedir birisi motrun kendisini diğeride şanzımanı şasiye temas ettirir ve şasi salınımlarının direk olarak motor ve şanzımana etkimesini engeller. Ayrıca pek tabiki motorun bağlantı noktası olduğu için ağırlığınıda taşır.

selim

#9

Öncelikle hoşgeldiniz ve v6 turbo seçiminiz konusunda iyi seçim yapmışsınız.Gayet sağlam ve güçlü bir motordur ancak bakımları ve eksiklikleri titizlikle takip edilmeli.Şimdiden kolay gelsin diyorum:))Anlamayan kişilere kesinlikle kuracalatmayın.

sorun sübap ayarlarından da olabilir.v6 tb 'lerde her 15-20 bin arası ayar yaptırmak lazım.Öncelikle v6 tb konusunda tecrübeli ve sizi üzmeyecek dürüst bir servis You are not allowed to view links. Register or Login bilgisayara bağlatıp öncelikle sensör arızalarını tespit edin.Arızalı parçaları değiştirip bir de öyle dyno ölçümü yaptırın derim.Bu arada turbo basıncını da ölçtürün ama 4. viteste ölçsünler.1-2-3 viteste basınç düşük ve sizi yanlıtabilir.


Bu arada paşaoğlu maslak dyno konusunda başarılı tavsiye ederim.Gtv'yi ilk aldığımda orada ölçüm yaptırmıştım 197 hp çıkmıştı(chip ve egzos öncesi).
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

sariertan

#10
Güzel yanıtlar.
Teşekkür ediyorum sizlere yanlız bırakmadığınız için.

Anıl

#11
166 v6 TB konusunda spor mod dediğiniz ne oluyor tam olarak anlayamadım,şimdiye kadar otomatik 166 V6 TB görmedim,demek varmış. V6 TB motor hakkında söyleyeceklerim var,çünkü aynı motora sahip bir aracım var ve yakın zamanda motoru söküp bütün contaları,devirdaimi vs vs herşeyi yeniledik.İlk olarak bu motorda conta vs değiştirmek istiyorsanız motorun sökülmesi gerekiyor,genelde yağ kaçakları üst kapak contasından oluyor,yaş nedeniyle,şanzımanda da kaçaklar yapabilir.Belirli devirlerde takılmalar vs bana debimetre gibi geldi,birde buji kablolarını vs kontrol ettirin.Motorun komple conta seti 400TL,buji kablolarını sıfır olarak aradık taradık bulamadık malesef ama hatırı sayılır bir meblaya sahip!Subap ayarını yaptırın.Sarf malzemelerinde sorun yok ama sensör olsun,elektronik parçaları olsun bulmak biraz zor oluyor,mesela debimetre 2007 yılında üretimden kalkmış bu yüzden Bosch Türkiye'de bu parça sıfır olarak stokda bile yok.Yani bazı parçaları çıkma kullanacaksınız malesef!Yurtdışı sitelerinde okuduğum ve ustamın dediğine göre Alfa'nın en sağlam motorlarından birisi kendimizde motoru komple söküp topladığımız için söylüyorum,160bindeki motorda bile bütün ölçümler iyi çıktı,tabi bu bakım ve kullanıma göre değişir.Eğer genel bakım yaptıracaksanız motorda eksik ne varsa yaptırın çünkü söküp takması vs çok zor,parçaların yerleri çok biçimsiz!Biz niye böyle kapsamlı işe girdik derseniz,geçen ay kendi hatamdan dolayı soğutma sistemine hava yaptırdım ve bu yüzden fan müşürü açmadı ve anlık 110 dereceyi gördüm,normalde bir sorun olmaz ama üzerinden çıkan 2004yılı üretimi conta eskimiş olduğundan,contadan kaçak yaptı ve bütün contaları değiştirmek zorunda kaldık!İşin özü yaşı nedeniyle motorun elektronik ve diğer hayati parçalarına dikkat edin ve kontrol ettirin sonra size süpriz çıkarmasın.Çok güzel bir Alfa Romeo almışsınız hayırlı olsun...
İtalyanlar sadece otomobilleri değil, hayalleri de yaratırlar...

1998 GTV V6 TB

ku2

#12
quote:


Öncelikle hoşgeldiniz ve v6 turbo seçiminiz konusunda iyi seçim yapmışsınız.Gayet sağlam ve güçlü bir motordur ancak bakımları ve eksiklikleri titizlikle takip edilmeli.Şimdiden kolay gelsin diyorum:))Anlamayan kişilere kesinlikle kuracalatmayın.

sorun sübap ayarlarından da olabilir.v6 tb 'lerde her 15-20 bin arası ayar yaptırmak lazım.Öncelikle v6 tb konusunda tecrübeli ve sizi üzmeyecek dürüst bir servis You are not allowed to view links. Register or Login bilgisayara bağlatıp öncelikle sensör arızalarını tespit edin.Arızalı parçaları değiştirip bir de öyle dyno ölçümü yaptırın derim.Bu arada turbo basıncını da ölçtürün ama 4. viteste ölçsünler.1-2-3 viteste basınç düşük ve sizi yanlıtabilir.


Bu arada paşaoğlu maslak dyno konusunda başarılı tavsiye ederim.Gtv'yi ilk aldığımda orada ölçüm yaptırmıştım 197 hp çıkmıştı(chip ve egzos öncesi).



Selim..
GTV su an ne veriyor Dyno'da..?
--
2004 Subaru Impreza WRX STI / 34 VK 0778
2015 Subaru Levorg 1.6 GT-S SPORT / 06 BM 4785

aromeo159

#13
lop lop ses ile bır donem bende karşılasmıstım,amartısor takozlarında problem olabılır.tekrardan hayırlı olsun

Dentist

#14
Alfa ruhuyla yaşayanların araına hoşgeldiniz.Bence de bir an önce Bostancı'daki hepimizin bildiği Alfa servislerinden birine gidip,detaylı olarak 166 nızı inceletmeniz en sağlıklı yol olacaktır.
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

selim

#15
quote:

quote:


Öncelikle hoşgeldiniz ve v6 turbo seçiminiz konusunda iyi seçim yapmışsınız.Gayet sağlam ve güçlü bir motordur ancak bakımları ve eksiklikleri titizlikle takip edilmeli.Şimdiden kolay gelsin diyorum:))Anlamayan kişilere kesinlikle kuracalatmayın.

sorun sübap ayarlarından da olabilir.v6 tb 'lerde her 15-20 bin arası ayar yaptırmak lazım.Öncelikle v6 tb konusunda tecrübeli ve sizi üzmeyecek dürüst bir servis You are not allowed to view links. Register or Login bilgisayara bağlatıp öncelikle sensör arızalarını tespit edin.Arızalı parçaları değiştirip bir de öyle dyno ölçümü yaptırın derim.Bu arada turbo basıncını da ölçtürün ama 4. viteste ölçsünler.1-2-3 viteste basınç düşük ve sizi yanlıtabilir.


Bu arada paşaoğlu maslak dyno konusunda başarılı tavsiye ederim.Gtv'yi ilk aldığımda orada ölçüm yaptırmıştım 197 hp çıkmıştı(chip ve egzos öncesi).



Selim..
GTV su an ne veriyor Dyno'da..?



valla chip ve egzosdan sonra bayağı fark etti ancak dyno'da ölçüm yaptırmadım o zamanlar.Son bir kaç ay içinde performansı ekisine göre düştü ,bende bir dyno ölçümü yaptırayım dedim.Netice çok parlak değil beygir olarak 210hp-5736d/d çıktı tork da 280nm-4100d/d civarı.Bunda 98 oktan olmayan benzinin ve ayarlanması gereken sübaplarımın,değişmesi gereken buji kablolarımın da etkisi var.iyi yönü 5000 devirden 7200 devre kadar 200 beygirin altına düşmüyor.tekerlek beygiri 185hp çıktı.max speed 4. viteste 7200d/d'da 206km/h.

Gtv'yi İlk aldığımda yapılan ölçüm değerleri 195.4hp-6062d/d tork 243nm-4342 d/d.5575d/d-6636d/d'ya kadar 175 beygirin altına inmiyor idi.Tekerlek beygiri 166 hp çıkmıştı.max speed 4. viteste 6800d/d'da 186 km/h.


Önümüzdeki hafta sübapalara bakılacak.Eğer usta ile anlaşabilrsem motora da baktıracağım değişmesi lazım gelen bir şey varsa değiştireceğim.neticede 240-250 hp vermeli diye düşünüyorum.bilgisayarda hiç bir hata vermiyor lambda dışında ki onu da 2 yıl önce değiştirmiştim. ama böyle çıkması şaşırtmadı beni belliydi.

Edited by - selim on 25/03/2011  01:08:22
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

tolga_ozhan

#16
Netice olarak bence dayno'ya %100 güvenmemek gerekli. Aslında performansı olması gereken gibi olan bir arcı düşük güçte gösterip haybeye masraf edilmesine sebbiyet verebilir.
Profesyonel bir kullanıcı olarak Selim Abi bence senin hissiyatında en az dayno kadar ölçebilir arabayı. Yapılması gerekenleride sen her zaman kafanda biliyorsun zaten.

selim

#17
quote:

Netice olarak bence dayno'ya %100 güvenmemek gerekli. Aslında performansı olması gereken gibi olan bir arcı düşük güçte gösterip haybeye masraf edilmesine sebbiyet verebilir.
Profesyonel bir kullanıcı olarak Selim Abi bence senin hissiyatında en az dayno kadar ölçebilir arabayı. Yapılması gerekenleride sen her zaman kafanda biliyorsun zaten.


tabi ki tolga katılıyorum sana.ama ilk ölçtüğümde 190 küsür çıkan beygir chipten sonra 30 egzostan sonra da en az 10-15 artması gerekmezmiydi.Bu da 40-45 yapıyor ama ben aynı dyno'da ölçtürdüğüm halde bu farkı yansıtmadı bana.
Kaldı ki son zamanalarda bir eksiklik hissetmişitm.Ayrıca sportivo da kompresyon ölçümü yaptırdım,yılmaz bey gerek yok iyi bunun kopresyonu demiş olsa da neticede beni kırmadı ve ölçtü.
5. silindirde hiç kompresyon çıkmadı.yağ sıkınca 5.0 bar verdi. 4 silindirde  ise yağsız 5.5 bar verdi.diğerleri 10 ile 10.5 bar arasında.Bu arada dyno ölçümünü kompresyon testinden sonra yaptırdım.Sübaplardan şüphelendik(carium'un görüşü).olmadı segman yada ne bileyim varsa işte eksik tamamlayacağım.Motorda ciddi bir problem varsa forged için bahane olur işte:)ancak sanmıyorum.

Edited by - selim on 25/03/2011  01:26:27

Edited by - selim on 25/03/2011  01:30:37
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

sariertan

#18
quote:

166 v6 TB konusunda spor mod dediğiniz ne oluyor tam olarak anlayamadım,şimdiye kadar otomatik 166 V6 TB görmedim,demek varmış......................Çok güzel bir Alfa Romeo almışsınız hayırlı olsun...



Spor mod dediğim belki sadece 166 turbo versiyonunda olan vitesin arkasında kalan bir düğme ile devreye giren bir sistem. Kitapçıkdaki sayfasınıda göndereyim daha net olsun.

Register or Login" border=0>

Birde dün sadece o modda kullanayım dedim =))))) off diyorum herhalde turbo bu olsa gerek =)) Sanki o mod kapalıyken turbo hiç devreye girmiyor. Çok sakin bir kullanım oluyor. Bende şöyle bir fikir ürettim.

Bu mod kapalıyken turboda wastegate yolu açılıyor ve egsoz gazı tirbünü döndürmeden dışarı atılıyor. Spor modu açınca wategate yolu kapanıyor ve işte o zaman turboyu hissediyorsunuz. Tek açıklaması sanki bu gibi. Çünkü gerçekten o mod kapalıyken arabada turbo var demeniz imkansız. Hadi canım bu araçmı turbolu dersiniz. Ama o mod açıkken gaza dokunmanız yetiyor. Aracın içinde düzgün oturamıyorsunuz =) Birde uzun boş bir yolda deneme yapacağım vites geçişlerini felan bakalım nasıl bir izlenim verecek araç.

Ayrıca iyi dilekleriniz içinde teşekkür ederim. Gerçekten o lop lop ses çıkmasa mest ötesi mest olacağım aracın içinde. Başka bir dünya =)

Edited by - sariertan on 25/03/2011  11:53:24

sariertan

#19
quote:

Alfa ruhuyla yaşayanların araına hoşgeldiniz.Bence de bir an önce Bostancı'daki hepimizin bildiği Alfa servislerinden birine gidip,detaylı olarak 166 nızı inceletmeniz en sağlıklı yol olacaktır.



Teşekkür ederim

agucba

#20
STR'nin çalışma prensibi, çok genel bir ifade ile gaz pedalı ve besleme sistemi arasındaki tepkime süresini kısaltmaktır.

///////////////

sariertan

#21
quote:

STR'nin çalışma prensibi, çok genel bir ifade ile gaz pedalı ve besleme sistemi arasındaki tepkime süresini kısaltmaktır.



Genel ifade ile doğru olabilir belki ama ben o mod kapalıyken aynı devirlerde o gücü alamıyorum.

Araç 3000 devirde diyelim, o mod kapalı ve açık durumdaki tepkisi çok farklı. Evet dediğiniz gibi o mod açıkken hafif gaza dokunmam ile birden 3000e çıkıyor fakat çıkarken verdiği güç çok farklı. Mod açıkken 3000 devire 2sn yede çıkıyor ise mod kapalı vaziyette 4 saniyede çıkıyor (saniyeler tamamen sallamadır). Ve dediğim gibi aynı devirde mod açık ve kapalı verdiği tepkiler çok farklı.

Bu durumda önceki mesajımda dediğim gibi, sanki aracın turbo ünitesindeki wastegate yolu spor mod kapalı iken açık ve turbo kullanım dışı (çok azda olsa illa tirbünler döner ama bir katkısını hissedemeyiz diye düşünüyorum)  spor mod açık iken wastegate yolu kapalı ve turbo tam randımanda devrede. Tabi çok yüksek devirlerde wastegate actuatörü gene yapması gereken işi yapıp wastegate yolunu açıyordur.

Yani benim tahminim bu yönde =) Tabiki o düğmeye basıldığında neler devreye giriyor çıkıyor hiç bilmiyorum =)