Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Alfa renk farklılığı

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

savash

merhaba,

hem yeni bir üye hem de yeni ( 2 ay ) bir alfa kullanıcısıyım. ve bundan dolayı da epey mutluyum... bir iki şey dışında...

aracım 2004 model 147 distinctive 1.6 ve kırmızı...

fakat geçen gün ne iyi yapmışım bu aracı almakla diyerek aracı incelediğimde çok belli olmasa da ( alırken hiç dikkatimi çekmedi ) tavan ile diğer tüm kaporta rengi farklı olduğunu fark ettim. acaba ışık yansıması mıdır diye dikkatlice baktım fakat aracın tavanı kırmızı fakat diğer kaportanın tamamı bir ton açık renk...

aracın hiç bir kazası ve hasarı yok tramerden de epey baktım ( sigortacıyım ) 2.000 tl bir hasar var ve karterin çiçekliğe vurmasından dolayı olduğu söylenmişti. ve tanıdık biri olmasından dolayı da söze istinaden aracı aldım.

merak ettiğim şey ( ki böyle olması beni çok sevindirir ) bu durum aracın orjinal hali midir?

ben pek ihtimal veremiyorum ama eğer farklı birşey varsa müdahale etmem lazım.

zaten canımı sıkan birkaç şey daha oldu ama şu an önceliğim bu eğer farklı bir durum varsa bununla birlikte diğer konular için satın aldığım kişiye gideceğim...

yardımlarınız için şimdiden teşekkürler.



drago

#1
20tl-30tl gibi bir mebla ile aracınızın boya kontrolünü yaptırabilirsiniz.keşke alırken baktırsaydınız, ben tanıdık da olsa sıfır araç dahi olsa baktırma taraftarıyım öyle durumlarda.en kısa sürede baktırın derim, çünkü o şüphe ile yaşanmıyor.umarım sadece gözünüze gelen bir yanılma, bir yansıma olmuştur.zira aracı kullanırken ilk önce tavan dışı kısımlar kirlenir, tozlanır, çamurla iç içe olur.araç bir süre önce yıkandıysa tavan daha temiz olduğu için daha parlak olabilir.2. bir durum ise araç yıkana yıkana tavan altı kısımlarda renk solması olmuş olabilir, zira tavana bir kere köpük bir kere su bir de kurulamayla geçerler tavanda çok iş olmayacağı için

EskiTüfek

#2
1- Aracı güneş altında bırakmışlardır, haliyle karoser rengi acılmıştır,
2- Aracın tavanı boyanmıştır,
3- Aracın gövdesi boyamıştır,
4- Pasta çekilmiştir ama işlemi yaparken güç gösterisinde bulunup boyayı inceltmişlerdir,
5- Pasta-Cila olayını abartıp çok çok sık aralıklarla uygulama yapılmıştır,
6- Rosso kırmızı olsun 3 kuruş pahalı olsun diyenler ama bu rengin tutarsızlığından yakınanlar kulübüne hoş geldiniz.:)

savash

#3
quote:

20tl-30tl gibi bir mebla ile aracınızın boya kontrolünü yaptırabilirsiniz.keşke alırken baktırsaydınız, ben tanıdık da olsa sıfır araç dahi olsa baktırma taraftarıyım öyle durumlarda.en kısa sürede baktırın derim, çünkü o şüphe ile yaşanmıyor.umarım sadece gözünüze gelen bir yanılma, bir yansıma olmuştur.zira aracı kullanırken ilk önce tavan dışı kısımlar kirlenir, tozlanır, çamurla iç içe olur.araç bir süre önce yıkandıysa tavan daha temiz olduğu için daha parlak olabilir.2. bir durum ise araç yıkana yıkana tavan altı kısımlarda renk solması olmuş olabilir, zira tavana bir kere köpük bir kere su bir de kurulamayla geçerler tavanda çok iş olmayacağı için



tanıdığım ve sevdiğim bir kişi aracı olduğu için direkt birşey de söylemek istemiyorum. fakat renk kontrolünü yaptıracağım. baktırma konusunda kesinlikle haklısınız.. ilk gün uykum kaçtı şimdi ise hiç rahat değilim... çünkü tavan ile kaporta birleşim yeri arasında fark görünüyor...

temizlik farkı gibi birşey değil resmen bir ton açık fakat bu konuyu en net boya kontrolü yaptırarak çözebilirim gibi görünüyor teşekkürler.

erdem1904

#4
Kaput ve tavanın rengi bir ton daha açık olmalıydı.. Yıkattırıp gün ışığında tekrar bakın bence... Rosso kırmızı yıllandıkça iyi korunmazsa pembeleşir
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

savash

#5
quote:

1- Aracı güneş altında bırakmışlardır, haliyle karoser rengi acılmıştır,
2- Aracın tavanı boyanmıştır,
3- Aracın gövdesi boyamıştır,
4- Pasta çekilmiştir ama işlemi yaparken güç gösterisinde bulunup boyayı inceltmişlerdir,
5- Pasta-Cila olayını abartıp çok çok sık aralıklarla uygulama yapılmıştır,
6- Rosso kırmızı olsun 3 kuruş pahalı olsun diyenler ama bu rengin tutarsızlığından yakınanlar kulübüne hoş geldiniz.:)



1 mantıklı fakat kaporta ile tavan birleşim yerlerini ( aracın çevresi ) kontrol ettim her noktada aynı fark var..
2 boya olmadığı söylendiği için moral bozukluğu var
3 böyle birşey varsa eğer büyük sorun çıkartırım!
4 bunu büyük bir sorun olarak değerlendirmem
5 daha önceki sahibi bayan muhtemel bir durum olabilir
6 ilk kırmızı aracım, sorunlu araç almış pişmanlar klübü daha kötü bir topluluk değil mi

teşekkürler.

savash

#6
quote:

Kaput ve tavanın rengi bir ton daha açık olmalıydı.. Yıkattırıp gün ışığında tekrar bakın bence... Rosso kırmızı yıllandıkça iyi korunmazsa pembeleşir



diğer arkadaşların cevaplarına istinaden aklımda geldiğim nokta :)

pembeye yüz tutmuş bir aracım var sanırım :)

savash

#7
yardımlarınız için teşekkürler.. burda daha fazla olacağımdır bundan sonra..

hazır yardım alıyorken bilgi sahibi arkadaşlarım yardımcı olacaktır diye diğer sorunlarımdan da bahsedeyim istedim :) ( fırsatçı gibi göründüm sanırım )

- (kronik olduğunu öğrendim) varyatör sorunum var ( servisim geçici bir onarımı olduğunu söyledi )
- göstergem de sarı motor uyarım yanıyor ( 150 tl civarı maliyetle termostatım değişecek )
- dışarıdan aracımın tüm cam ve sanrufunu açtım araca bindim ve kontrol düğmesini düzeltmeden aracı çalıştırdım sonrasında kontrol tuşunu normal ( kapalı ) konuma getirdim. ve ayarları kaydı birinci kademede kapalı ikinci kademede geriye doğru açılıyor üçüncü kademede .... devam ediyor. diğer tarafa çevirdiğimde sanrufun arkası kalkıyor fakat beğenmeyip tekrar kapanıp açılıyor kendi kendine bu açılıştaki diğer hamlelerim de de aynı şeyi yapıyor. servis pek bir maliyet çıkarmadan bakacağını söyledi. endişe ile bekliyorum
- cam kontrol tuşlarım bozuk ( forumdan araştırdım biraz yapılabiliyormuş.
- vites 4 ten boşa alıp 5 e alınmak istediğinde takılıyor zorlamamak için hız kesip 4 ten 5 yapmak durumundayım.
- araç soğukken özellikle geri vitese alıp direksiyonu tam kırdığımda sanki buzdolabını çekiyormuşum da betonda ses yapıyormuş gibi bir ses geliyor. ileri giderken ve ısındığı zaman ses yok oluyor.
- ve yakıt tabii ki... alırken bu konuyu biliyorum ve feda olsun alfama fakat hesaplamam 480 kr gibi bir rakama gelince rahat rahat sesini dinleyemeyip uzun yola çıkarken tedirgin olmaya başladım. servis 30.000 km kullanmayacaksam yıllık taktırmaya gerek olmadığını söyledi fakat rahat rahat keyfini süremiyorum aracımın. LPG gündeme gelecek gibi istemeden.

2. el bir araç ve 2004 illa bir şeyler çıkar diyor pek sorun etmiyorum  fakat özellikle direksiyon ve şanzıman sorun çıkarsa üzer gibi geldi...

herşeye rağmen alfamı seviyor ve böyle bir araca sahip olduğum için sorunlarıma çok takılmamaya çalışıyorum..

Onur ÖZTÜRK

#8
Merhabalar. Bende Alfa Rosso 156 sahibiyim. Boya konusunda pek takılmayın bence. Çünkü komple boyalı olmadığını biliyorum. Boya koruma yaptırırken tavana daha fazla özen!!!! gösteren usta yüzünden oldu.aracın renkleri farklıymış gibi duruyor(güneş altında) sizinde öyledir muhtemelen. sanki tavanla kapı direkleri arasında bir ton fark varmış gibi. Tavan daha açık direkler daha koyuymuş gibi.

Diğer sorunuza gelince, termostatın arıza ışığını yaktığını bilmiyordum. Benim aracımında termostat arızalı ve 60 derecenin üzerine çıkmıyor sıcaklığı. Uygun bir zamanda Kayseri'de yaptırmayı düşünüyorum. Araç zaten yatıyor :( Fakat bende arıza ışığı falan yanmıyor. Arada bir yol bilgisayarı uyarı veriyor sonra kontağı kapatıp açtığımda uyarı gidiyor.
                                                                                                                           Stile Italiano

Alfadanadam

#9
Kırmızı maalesef koruma olmazsa renk tonu olabilen bir renk.
Termostat motor uyarı ikaz lambası yakmaz. Arabada lpg henüz olmadığına göre sebep te o değil, en kısa zamanda bilgisayara bağlatın bence.
Geri giderken çıkıyor dediğiniz ses aks kafaları ya da direksiyon hidroliğinden geliyordur.
Yakıt konusu herkesin bütçesiyle ilgili bir durum, diyecek birşey yok :)

kemalkml

#10
işim gereği ton farklılıkları çok rahat seçebiliyorum.benim aracım da kırmızı tavanda ton farkı olma sebebi mesela benim gibi arabayı cilalayıp en son sıkılınca tavanı cilalamadan bırakmak olabilir mesela :) birde sabahları çig düşünce kötü görünür tabi birazda tozluysa çigin buharlaşıp yok olmasından sonra ıslaklıkla beraber tozun hafifce bir çamur katmanı oluşturmasıda olabilir .kafaya takılacak bişey değildir mutemelen .

Edited by - kemalkml on 21/03/2012  09:00:30

murat

#11
Bu arada varyatör kronik bir sorun değildir. Sözkonusu parçayı yeni tip varyatörle değiştirip aracı ilk çalıştırmadan sonra ısıtmadan hareket etmezseniz ve ilk anlarda yüksek devirleri zorlamazsanız bir daha bozulmaz
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

adnan.geyik

#12
Önce hoşgeldiniz diyorum. Bildiginiz bir ustaya aracı boya yapılmışmı diye gösterin. Bu konu için canınızı sıkmayın. Çok rahatsız oluyorsanız tüm Alfanızı kaplama yaptırın. En iyi çözüm bu.
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

savash

#13
quote:

Merhabalar. Bende Alfa Rosso 156 sahibiyim. Boya konusunda pek takılmayın bence. Çünkü komple boyalı olmadığını biliyorum. Boya koruma yaptırırken tavana daha fazla özen!!!! gösteren usta yüzünden oldu.aracın renkleri farklıymış gibi duruyor(güneş altında) sizinde öyledir muhtemelen. sanki tavanla kapı direkleri arasında bir ton fark varmış gibi. Tavan daha açık direkler daha koyuymuş gibi.

Diğer sorunuza gelince, termostatın arıza ışığını yaktığını bilmiyordum. Benim aracımında termostat arızalı ve 60 derecenin üzerine çıkmıyor sıcaklığı. Uygun bir zamanda Kayseri'de yaptırmayı düşünüyorum. Araç zaten yatıyor :( Fakat bende arıza ışığı falan yanmıyor. Arada bir yol bilgisayarı uyarı veriyor sonra kontağı kapatıp açtığımda uyarı gidiyor.



evet bahsettiğim şey bu... aracın tavanı kırmızı diğer yerleri bir ton açık... ama forumdaki ortak payda yıkanma ve boya koruma işlemi... fakat aklımda kalmaması için sanayiye gittiğimde bunu göstereceğim...

termostat ile ilgili olarak ta; motor sesini dinlemek için 5bin devire çıktığımda hararet birden 0 a indi... yakıtı da etkileyeceğini düşünerek hem bakım hem de diğer birkaç sorunu gidereceğim...

ilginiz için teşekkürler..

savash

#14
quote:

Kırmızı maalesef koruma olmazsa renk tonu olabilen bir renk.
Termostat motor uyarı ikaz lambası yakmaz. Arabada lpg henüz olmadığına göre sebep te o değil, en kısa zamanda bilgisayara bağlatın bence.
Geri giderken çıkıyor dediğiniz ses aks kafaları ya da direksiyon hidroliğinden geliyordur.
Yakıt konusu herkesin bütçesiyle ilgili bir durum, diyecek birşey yok :)



evet renk sorununu ancak boya ölçümü yaptırdıktan sonra anlayacağım.. bunu sizinle paylaşırım burada...

bahsettiğim ikaz ışığı resmini paylaşıyorum...

direksiyondan gelen sesin söylediğini aks kafaları tarafından çıkarılan bir ses olduğunu düşünürsek bu ne gibi bir sorun çıkartabilir... ya da onarımı acil gereklimidir? gerekliyse nasıl bir maliyet çıkartır?

yakıt konusu; eğer 480 kr yakıyor olması normalse bunu kabulleneceğim. fakat eğer yüksekse buna çözüm arayacağım... neler yapılabilir?

teşekkürrler.

savash

#15
quote:

işim gereği ton farklılıkları çok rahat seçebiliyorum.benim aracım da kırmızı tavanda ton farkı olma sebebi mesela benim gibi arabayı cilalayıp en son sıkılınca tavanı cilalamadan bırakmak olabilir mesela :) birde sabahları çig düşünce kötü görünür tabi birazda tozluysa çigin buharlaşıp yok olmasından sonra ıslaklıkla beraber tozun hafifce bir çamur katmanı oluşturmasıda olabilir .kafaya takılacak bişey değildir mutemelen .

Edited by - kemalkml on 21/03/2012  09:00:30



evet herkezin ortak fikrinin doğru olduğunu kabul ediyorum... alfam 04 model. dolayısıyla buna bağlı sonuçlardır diye düşünüyorum..

teşekkürler.

savash

#16
quote:

Bu arada varyatör kronik bir sorun değildir. Sözkonusu parçayı yeni tip varyatörle değiştirip aracı ilk çalıştırmadan sonra ısıtmadan hareket etmezseniz ve ilk anlarda yüksek devirleri zorlamazsanız bir daha bozulmaz



evet almadan önce bununla ilgili bir çok yorum okudum. 3-4 dk bekledikten sonra hareket ediyorum fakat ilk çalıştığında ses epey geliyor.

genelde 2500 3000 arası devirde kullanmaya çalışıyorum fakat aracımı alana kadar bir sefer alfa kullandım onda da pek incelemedim açıkçası ve çevremde de alfa sahibi kimse olmadığı için neyin doğru neyin yanlış olduğu konusunda karşılaştırma yapma şansım da olmuyor maalesef...

teşekkürler ilginiz için..

savash

#17
quote:

Önce hoşgeldiniz diyorum. Bildiginiz bir ustaya aracı boya yapılmışmı diye gösterin. Bu konu için canınızı sıkmayın. Çok rahatsız oluyorsanız tüm Alfanızı kaplama yaptırın. En iyi çözüm bu.



evet bu sorun baktırmadan giderilmeyecek gibi görünüyor... en azından endişem için... tavanı kaplatmayı düşünüyordum bu da bahanem olacak gibi...

Alfadanadam

#18
quote:

quote:

Kırmızı maalesef koruma olmazsa renk tonu olabilen bir renk.
Termostat motor uyarı ikaz lambası yakmaz. Arabada lpg henüz olmadığına göre sebep te o değil, en kısa zamanda bilgisayara bağlatın bence.
Geri giderken çıkıyor dediğiniz ses aks kafaları ya da direksiyon hidroliğinden geliyordur.
Yakıt konusu herkesin bütçesiyle ilgili bir durum, diyecek birşey yok :)



evet renk sorununu ancak boya ölçümü yaptırdıktan sonra anlayacağım.. bunu sizinle paylaşırım burada...

bahsettiğim ikaz ışığı resmini paylaşıyorum...

direksiyondan gelen sesin söylediğini aks kafaları tarafından çıkarılan bir ses olduğunu düşünürsek bu ne gibi bir sorun çıkartabilir... ya da onarımı acil gereklimidir? gerekliyse nasıl bir maliyet çıkartır?

yakıt konusu; eğer 480 kr yakıyor olması normalse bunu kabulleneceğim. fakat eğer yüksekse buna çözüm arayacağım... neler yapılabilir?

teşekkürrler.




Yakıt tüketimi kullanıma göre bile değişen bir parametre. Aracın normali de kimine normal kimine yüksektir. Yani bu bahsettiğiniz rakam aracın normal yakışı olup olmamasına değil, sizin bütçenizin bu duruma uygun olup olmamasına bağlı bence. :)
Arızayı forum yoluyla birebir tespit etmeye çalışmak bir noktadan sonra kuruntuya sokar insanı, en güzeli iyi bir alfa romeo servisinde kontrol yaptırmaktır. Hem kafanız rahat eder, hem de yaptırırsanı cüzdanınız hafifler :)