Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



JTD ve JTDm arasindaki farklar?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Increase

Herkese merhabalar;

Allah nasip ederse perşembe gunu 2007 159 JTDm sahibi olacağım.
Bu konuyu biraz araştırdım ama farklar arasında aslında pekte kesin sonuçlara varamadım.
bazı JTDm'ler cift eksoz bazılari tek eksoz, bazilarının m harfi kırmızı.
bazılarının tekerlek ölçüsü 215 ve bazılarının 225.
bu konuda  bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
Teşekkürler.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170
Tonale 1.6 Diesel Ti  130 DCT

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Herkese merhabalar;

Allah nasip ederse perşembe gunu 2007 159 JTDm sahibi olacağım.
Bu konuyu biraz araştırdım ama farklar arasında aslında pekte kesin sonuçlara varamadım.
bazı JTDm'ler cift eksoz bazılari tek eksoz, bazilarının m harfi kırmızı.
bazılarının tekerlek ölçüsü 215 ve bazılarının 225.
bu konuda  bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
Teşekkürler.

Aslında bu konu daha öncede tartışıldı. Türkiye'de satılan 159ların hemen hepsi JTDm'dir. 1.9 150HP 320Nm güce sahip 16v motorlardır.

Kırmızı m harfi 2008 sonunda yapıldığı söylenen şanzuman ve motordaki iyileştirmeleri göstermektedir. Fakat bu iyileştirmeler nelerdir açıkçası kimse bilmiyor. 2007(siyah M) ve 2009(kırmızı M) araçların şasesinden eperde aynı kod numaralı motor ve şanzuman parçaları çıkmaktadır. M harfinin donanımla ilgisi yoktur.

Lastik olayına takılmayın. Prograsive de 16jant distinctive de 17 jant kullanılmaktadır. En dolu paket distinctive plus'tır. Fakat bununda hepsi aynı değildir paket dışı opsiyonlar vardır.

Unutmadan söyleyeyim birde Ti paket vardır. Spor donanıma sahiptir ama Türkiye'de sınırlıdır.
Note 3 ile tapatalklandı


berkaykcr

Bizimkide jtdm ama Euro standartları gereğidir belki
Forever jtd :D


Giulietta Smoked
Smoke Giulietta

Increase

peki bu eksoz olayı nasıl oluyor ? 2006 - 2009 arasi 1.9 JTDm dist. ve dist. plus modellere bakıyorum! mademki hepsi 150 bg 320 tork ise neden bazıları tek bazıları çift eksoz ?
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170
Tonale 1.6 Diesel Ti  130 DCT

max-ime

 M harfi iyice efsanvi bir hal aldı :) Ben hiç fark olmadığını düşünenlerdenim, yanlış hatırlamıyorsam 2006 model 159'um da JtdM idi.

Donanıma gelirsek önce prog/distinctive varken, sonradan bazı ekleme çıkarmalar ile distinctive/distinctive plus oldu.

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
peki bu eksoz olayı nasıl oluyor ? 2006 - 2009 arasi 1.9 JTDm dist. ve dist. plus modellere bakıyorum! mademki hepsi 150 bg 320 tork ise neden bazıları tek bazıları çift eksoz ?

Egsozlar standart olarak tek çıkıştır(Ti paket hariç) ama sağ tarafta kapak hazır olduğu için birçok kullanıcı 2. egsozu sonradan yaptırıyor.


You are not allowed to view links. Register or Login
M harfi iyice efsanvi bir hal aldı :) Ben hiç fark olmadığını düşünenlerdenim, yanlış hatırlamıyorsam 2006 model 159'um da JtdM idi.

Donanıma gelirsek önce prog/distinctive varken, sonradan bazı ekleme çıkarmalar ile distinctive/distinctive plus oldu.

Aynen katılıyorum. Ben çok araştırdıö fakat net olarak şudur denmiyor hiçbiryerde. Bence tamamen model yılı ile alakalı.

Note 3 ile tapatalklandı



hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Bizimkide jtdm ama Euro standartları gereğidir belki
Forever jtd :D


Giulietta Smoked

hep İtalyan oyunları bunlar :D

Note 3 ile tapatalklandı



max-ime

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
peki bu eksoz olayı nasıl oluyor ? 2006 - 2009 arasi 1.9 JTDm dist. ve dist. plus modellere bakıyorum! mademki hepsi 150 bg 320 tork ise neden bazıları tek bazıları çift eksoz ?

Egsozlar standart olarak tek çıkıştır(Ti paket hariç) ama sağ tarafta kapak hazır olduğu için birçok kullanıcı 2. egsozu sonradan yaptırıyor.


You are not allowed to view links. Register or Login
M harfi iyice efsanvi bir hal aldı :) Ben hiç fark olmadığını düşünenlerdenim, yanlış hatırlamıyorsam 2006 model 159'um da JtdM idi.

Donanıma gelirsek önce prog/distinctive varken, sonradan bazı ekleme çıkarmalar ile distinctive/distinctive plus oldu.

Aynen katılıyorum. Ben çok araştırdıö fakat net olarak şudur denmiyor hiçbiryerde. Bence tamamen model yılı ile alakalı.

Note 3 ile tapatalklandı

Model de değil galiba, 06 model vardı bende, onda da kırmızı M harfi vardı :)

Ahh bu İtalyanlar, ne yaptıklarını kendileri de bilmiyorlar :)

Utku

Kirmizi m nin bir anlami yok bencede.Olsaydi zaten nette kesin bilgiler yazardi mutlaka.
Ayrica 2007 ve 2006 olup m si kirmizi olanda var, 2008 olup beyaz olanda var.
Tr deki tum 159 dizeller jtdm.M olmayan versiyon avrupada, 8v 120 beygirlik model olabilir belki.

Gelelim 159 daki degisimlere,

2005-2008 arasi uretimler icin x3 kodu kullaniliyor.
2008-2010 icin x9 ve 2010-2011 icin x8.

Sanziman ve motor guncellemesi x8 de yapildi.Ayrica 2008 sonrasi tum modellerde elektronik q2 nin standar geldiginide bazi kaynaklardan okudum.Yalniz burada kastedilen 2008 uretimi olan araclar, muhtemelen tr de 2009 olarak gecen modeller.Gostergedeki yazi karakteri ve beyaz aydinlatma da diger degisiklik bilindigi uzere.Ayrica arka diz mesafesi de iyilestirilmis ve arac 45 kg hafifletilmis.Motordaki degisimiyse asagidaki linkin sonundaki tabloda gorebiliriz.Cok ufak bir tuketim ve top speed degisimi var.

You are not allowed to view links. Register or Login  yil yil degisikler yaziyor.

x9 icinde 1.9 degil 2.0 litrelik motor kullanildigi ve sedan versiyonun 136 hp oldugu belirtilmis.Yani son uretilen 159 sedanlarin tamami 2 litre 136 hp.

Cift egzosdan da birsey yakalayamayiz, aksesuar sonucta, yetkili serviste sonradan taktirilabilir.

2003 147 1.6 Twinspark
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic
2005 156 2.0 Selespeed
2008 159 1.9 Jtdm-Qtronic

Increase

q2 sistemini bende tum 159 jtdm modellerde standart biliyordum.
Increase
156 1.6 TS
159 1.9 JTDM
Giulietta 1.4 TCT 170
Tonale 1.6 Diesel Ti  130 DCT

hi_cazz

Burda ben iyileştirmeden çok kötüleştirme görüyorum. Yanlış mıyım?


You are not allowed to view links. Register or Login
bu adresten bakarsanız motor verileri aynı görünüyor.


agucba

Kötüleştirme ile kast edilen nedir?

///////////////

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
Kötüleştirme ile kast edilen nedir?

Verdiğim listede ilk sırada yer 2005-2008 arası olan revizyona uğramamış motor ve son hız ile 0-100 değeri daha iyi. Otomatik vitese ortalama tüketimde aynı.
Alttaki ise 2008-2011 arası revizyona girmiş motor son hız ve 0-100 0.1sn daha kötü ortalama tükeyim aynı 7.1lt.

Sizce 2. Motorun daha iyi değerlere sahip olması gerekmez mi?

Note 3 ile tapatalklandı



Erkay KAHYA

#13
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Kötüleştirme ile kast edilen nedir?

Verdiğim listede ilk sırada yer 2005-2008 arası olan revizyona uğramamış motor ve son hız ile 0-100 değeri daha iyi. Otomatik vitese ortalama tüketimde aynı.
Alttaki ise 2008-2011 arası revizyona girmiş motor son hız ve 0-100 0.1sn daha kötü ortalama tükeyim aynı 7.1lt.

Sizce 2. Motorun daha iyi değerlere sahip olması gerekmez mi?

Note 3 ile tapatalklandı

Daha kötüden kasıt performans ise evet daha kötü.
Bilirsiniz emisyon gibi değerleri iyileştirmek için performans gibi şeylerden feragat etmek gerekir.
Belki yakıt tüketimi aynı ancak parça korunum değerleri artırılmış olabilir.
2008 sonrası için 45 kg lik hafifletmeyi gözardı etmemek gerekir.
1.9 dizel 120, 150 lik motora sahipken, 2.0 versiyonu 136, 170 değerlerine sahip.


Wikipedi'den alıntı:
1912cc lik motorlardaki farklılık, düz vitesin performansı iyileşirken, otomatikte biraz düşmüş.
1.9 JTDM 16V   210 (130)   210 (130)   9.4   9.4   6.0 L/100 km (47 mpg-imp; 39 mpg-US)   7.1 L/100 km    2005–2007
1.9 JTDM 16V   212 (131)   209 (130)   9.2   9.5   5.9 L/100 km (48 mpg-imp; 40 mpg-US)   7.1 L/100 km    2008–2010
Ayrıca 2008 makyajında alüminyum olan bazı blok parçalar da plastiğe çevrilmiş.
Alüminyum sıcaklığa maruz kaldığında fazlasıyla deformasyona uğrayan bir maddedır. Örneğin emme manifoldu.
Bence, bir arge söz konusu olduğu için iyileştirme illaki vardır.

agucba

2005-2008 model 159 ile 2008-2010 model arasındaki ölçümlerin kağıt üstündeki farklar haricinde gerçek hayatta hiç bir anlamı, değeri yok.

Asıl iyileştirmeler gözle görülemeyen yerlerde yapıldı ki bunlar ağırlığın azaltılması, emisyon değerlerinin iyileştirilmesi gibi iyileştirmelerdir. Emisyon değerleri biz Türk insanı için bir anlam ifade etmiyorken Avrupa'lı üretici ve tüketici için bir anlam ifade ediyor. Hem çevre temizliği açısından hem de düşük emisyonlu araçların vergisinin daha düşük olması gibi. Bu kavramlar bizler için yabancı şeyler.

Kaldı ki üreticiler, mevut bir motoru emisyon değerlerine uydurmak için motoru kısıtlamak zorunda kalıyorlar. Kısıtlanmış bir motorun daha verimli bir emisyon değeri yanında nerede ise aynı performans değerlerini vermesi, bence bir başarıdır.

Örnek olarak Alfa 75 ve 164'lerde kullanılan 2.0 T. Spark motorları verebiliriz.

2.0 T. Spark motoru 75 ve 164'lerde ilk çıktığında 148 BG iken, 164'te 146 BG, Alfa 155'te 144 BG'ya kadar düştü.

Veya Alfa 33 1.7 16V'te kullanılan boxer motor. 90 yılında 33'te 137 BG iken, emisyon uyumları (katalizör ilavesi ve işletim sistemi farklılığı) nedeni ile 132 BG'ye düştü. 145'te de 129 BG'ye düştü.

Neyse, konuyu daha fazla saptırmayayım.  :)

///////////////

berkaykcr

Emisyona hayır :D demek istiyorum bu konuyu okudukça beygirler bizim kalsın :D


Giulietta Smoked
Smoke Giulietta

hi_cazz

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Kötüleştirme ile kast edilen nedir?

Verdiğim listede ilk sırada yer 2005-2008 arası olan revizyona uğramamış motor ve son hız ile 0-100 değeri daha iyi. Otomatik vitese ortalama tüketimde aynı.
Alttaki ise 2008-2011 arası revizyona girmiş motor son hız ve 0-100 0.1sn daha kötü ortalama tükeyim aynı 7.1lt.

Sizce 2. Motorun daha iyi değerlere sahip olması gerekmez mi?

Note 3 ile tapatalklandı

Daha kötüden kasıt performans ise evet daha kötü.
Bilirsiniz emisyon gibi değerleri iyileştirmek için performans gibi şeylerden feragat etmek gerekir.
Belki yakıt tüketimi aynı ancak parça korunum değerleri artırılmış olabilir.
2008 sonrası için 45 kg lik hafifletmeyi gözardı etmemek gerekir.
1.9 dizel 120, 150 lik motora sahipken, 2.0 versiyonu 136, 170 değerlerine sahip.


Wikipedi'den alıntı:
1912cc lik motorlardaki farklılık, düz vitesin performansı iyileşirken, otomatikte biraz düşmüş.
1.9 JTDM 16V   210 (130)   210 (130)   9.4   9.4   6.0 L/100 km (47 mpg-imp; 39 mpg-US)   7.1 L/100 km    2005–2007
1.9 JTDM 16V   212 (131)   209 (130)   9.2   9.5   5.9 L/100 km (48 mpg-imp; 40 mpg-US)   7.1 L/100 km    2008–2010
Ayrıca 2008 makyajında alüminyum olan bazı blok parçalar da plastiğe çevrilmiş.
Alüminyum sıcaklığa maruz kaldığında fazlasıyla deformasyona uğrayan bir maddedır. Örneğin emme manifoldu.
Bence, bir arge söz konusu olduğu için iyileştirme illaki vardır.

Emme manifoldu değişikliğini biliyorum. Hatta bu motor revizyonundan önce oldu. benim aracım 2007nin 10. ayında üretilmiş olmasına rağmen plastik emme manifoldu var.