Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



son süratlar

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Ferhat_27

#75
 :)

misket

Geçen sene, Antalya-Mersin (Konya üzerinden) arası paralı otobanda 8 şerit filandı galiba bayağı bir geniş ve bomboştu (peşimde görünüp sonra kaybolan golfü saymassak) bir deneyeyim dedim 210km (lpg) kadar çıktı bassam daha giderdi ama göreceğimi gördüm diyerek daha fazla basmadım.

Not: Sadece deneme içindi normal hız 100-130 arası üzeri pek olmaz.

Konu yaşayan ölülerin dönüşü olmuş tam zombi :)
K I R M I Z I

[url="http://kucukisler.blogspot.com.tr"]http://kucukisler.blogspot.com.tr[/url]

dragut

#77
...
"Alfa sevgisi"

chao

Son sürati görmek malesef kısmet olamadı, çok zorlamıyorum zaten öyle birşey göreyim diye ama;

195/60R15 lastiklerim varken 4'te 190

şuan 225/45R17 ile 5'te 5500 - 6000 arasında  200 rahat görüyorum ayağımın altında ortalama 2cm daha yer oluyor basacak, tahminlerime göre 220 - 230 rahat görür zorlanmadan..yol bulamadım daha kadranın sonunu görecek :)
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

awanger33

230 gördüm ama yol bitti :D 15" jant 1.6 147 2005 model
becerebilsem foto koycaktım ama :S

asklepios

düz yolda 240, eğimli yolda 270 gördüm,bassam daha da giderdi :o :o :o

bu konu silinse ne kadar güzel olur :asagi-ok:

dragut

You are not allowed to view links. Register or Login
düz yolda 240, eğimli yolda 270 gördüm,bassam daha da giderdi :o :o :o

bu konu silinse ne kadar güzel olur :asagi-ok:

Aslında haklısınız. Ben de konuya cevap yazdım; ama insanları sonuçta bu veriler teşvik edecek. Bu teşviği yapan kişi olmayı istemem. Yazdığım bilgileri siliyorum...
"Alfa sevgisi"

agucba

1.6 litrelik atmosferik ve bir motor ile nasıl 220-230 km/s gidilir, anlamıyorum. Biri beni aydınlatabilir mi?  :)

Hani yeni nesil, modern otomobiller olsa, turbo desteği, 6. vites desteği, vites oranları desteği ile bir şekilde anlarım. Giulietta 1.4 TB MA'nın fabrika çıkışı sürati 215 km/s, %8 hata payı ile ibrede 232-233 gibi şey görünür. Ama 1.6 156 veya 147'de aynı şartları göz önüne alırsak 216 ile 210 km/s yapar.  ;)

Yanılıyorsam beni düzeltin...  :)

///////////////

erdem1904

Hemen bu akşam son süratimi test etmeliyim.. Düz yolda kaç, rampada kaç, eğimde kaç, dağda bayırda kaç  :D Şaka maka teşvik oranı yüksek bir başlık oldu bu  :) Bu arada her yer radar doldu.. Kontrol 8 saatten 24 saate çıktı.. Gece konya yoluna radar atıyorlar.. Gezici radarlarda çoğaldı... Çok hızlı kullanan biri değilimdir ama artık Konya yolunda 120'yi geçmeye korkar oldum..
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

EskiTüfek

Bir arkadaş amerikayı doğudan batıya kiralık bir araçla geçmişti, bu konuda söylediği tek cümle "... yiyorsa belirtilen süratlerin üstüne çıkın" olmuştu.

chao

Konuda yazilanlara tepki vermek degisik olmus,kacadan atilacak bir konu degil olsada boyle bir konuda yalan soylemek kime ne kazandirir ki ?

Bir diger konu ise bahsi gecen 210 220 230 gibi suratler bu arabalar ile yapilmayacak suratler degil..

Tesvik konusuna gelince, benim fikrimde de boyle suratleri denemek mantikli ve trafik sagligi anlaminda hos seyler degil ancak basta da dedigim gibi insanlarin bu konudaki tecrubelerini paylasmasinin sohbet niteliginde bir zarari olmayacagini dusunuyorum.
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

alfist_3548

2001 model 1.6ts mk1 kasa 156 ıle 215 km hıza kadar bastım zorlasam sona dayardım ama yemedı :D
alfist_3548

35 KZS 18 (2001-2015)
35 NCC 97 (2015-      )


[url="http://i.hizliresim.com/GoPn4y.jpg"]http://i.hizliresim.com/GoPn4y.jpg[/url]

agucba

You are not allowed to view links. Register or Login
Konuda yazilanlara tepki vermek degisik olmus,kacadan atilacak bir konu degil olsada boyle bir konuda yalan soylemek kime ne kazandirir ki ?

Bir diger konu ise bahsi gecen 210 220 230 gibi suratler bu arabalar ile yapilmayacak suratler degil..

Tesvik konusuna gelince, benim fikrimde de boyle suratleri denemek mantikli ve trafik sagligi anlaminda hos seyler degil ancak basta da dedigim gibi insanlarin bu konudaki tecrubelerini paylasmasinin sohbet niteliginde bir zarari olmayacagini dusunuyorum.

Çağatay Bey, 1.6 litre hacimli ve atmosferik bir Alfa Romeo 147 ile gerçek 230 km/s sürate nasıl çıkıldığını bana mantıklı bir şekilde izah edebilir misiniz?  :)

///////////////

Gouki

Son sürati etkileyen o kadar çok parametre var ki, otomobilin kaportasının kir durumu bile bunlardan birisi. Kimin hangi sürati ne koşullarda yaptığını tam olarak bilmek imkansız.

chao

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Konuda yazilanlara tepki vermek degisik olmus,kacadan atilacak bir konu degil olsada boyle bir konuda yalan soylemek kime ne kazandirir ki ?

Bir diger konu ise bahsi gecen 210 220 230 gibi suratler bu arabalar ile yapilmayacak suratler degil..

Tesvik konusuna gelince, benim fikrimde de boyle suratleri denemek mantikli ve trafik sagligi anlaminda hos seyler degil ancak basta da dedigim gibi insanlarin bu konudaki tecrubelerini paylasmasinin sohbet niteliginde bir zarari olmayacagini dusunuyorum.

Çağatay Bey, 1.6 litre hacimli ve atmosferik bir Alfa Romeo 147 ile gerçek 230 km/s sürate nasıl çıkıldığını bana mantıklı bir şekilde izah edebilir misiniz?  :)

:)

öncelikle ben 230 hiç yapmadım benim arabayla izah ettiğim gibi, ben düz yolda kınalıya doğru giderken otobanda 200 KM hıza çıktığımda araba 5500 devir civarında idi.ben de mantık olarak diyorum ki, 5500 devirde 200'e çıkıyorsam ve ayağımın altında hala basacak yer oluyorsa,bu arabada 6500 devir çeviriyorsa (kaçta kesiciye girdiğini bilmiyorum) mantık olarak zaten geri kalan 1000 devir içinde 15 20 km daha hızlanması çok zor olmasa gerek,yanılıyor muyum ? :)

ayrıca bir başka örnekte, 195/60R15 lastikler ile 4. viteste kesiciye girmeden 190 yapan arabanın yine 5. viteste 220 - 230 gibi süratleri görmesi çok afaki örnekler değil. dediğim gibi söylediğim süratleri ben görmedim,kadranın yanılma payından bahsediyorsak o konuda da sizlerin söylediklerine katılırım,ben sadece kadranın gösterdiği ya da gösterebileceğine inandığım sürati konuşuyorum :)

selamlar
2004 Alfa Romeo 147 1.6 TS Distinctinve
2013 Alfa Romeo Giulietta 1.4 TB 120 Progression Pluse
2014 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Distinctive
2016 Alfa Romeo Giulietta 1.6 Jtd Super TCT

eminpar

218 Maltepe yolunda

Nexus 4 cihazımdan gönderildi


madmax

140km/sa. Benim son süratim. Daha fazla araç çıksa da ben çıkamam, çıkmam ;) :D
Cansın TURGUNER
34 VE 8902 156 Selespeed
10 ACT 66 156 Selespeed
Diğer araçlarım çok da önemli değil;)

blackgear

Hız felakettir, evet bildik kural bu. Hızlandıkça göze aldığınız riskler artıyor. Ama bu demek değildir ki, yavaşken risk yok :)) Çok şükür ki kazalarımın hiçbirisinde en ufak bir yaralanma olmadı, ama şu zamana kadar 3 kazam var, eski araçlarımla. Ve ilginçtir ki üçü de düşük hızlarda (40-70-80 km/h) hızlarda yaşandı, üçü de EuroNcap testlerine taş çıkartır nitelikte idi :))

Benim için hız arttıkça konsantrasyon artıyor, dikkatim %100 yola odaklanıyor. Teyip, arada konuşulanlar arka planda kalıyor. Yol durumu, asfalt kalitesi, görüş mesafesi, şeridim, sağ ve sol şeridim, (görülebilecek yol boyunca sürekli ön ve arka kontrolü), karşı şeritler, arkamdan gelen araçlar, geçtiğim araçlar, karşı şeritten gelen araçlar ve tüm bu doğal şartların anormal davranış senaryoları. Bu şekilde seyahat etmekten çok daha fazla keyif alıyorum, yorulmuyorum.

Lakin hızın düşük olduğu seyahatler, birincisi sıkıcı oluyor, ikincisi, birinci problemden kaynaklı sebeplerden ötürü, dikkat ve konstantrasyon düşüklüğü oluşturuyor. 150 km/h ile giderken duraktaki hatunun yalnızca yola çıkma ihtimalini düşünürken, aynı hatunun önünden geçerken hızım 50-60 km/h ise, kurguladığım ihtimalleri sanıyorum ki anlayabiliyorsunuz :)) (dursam, bi kahve içsek birlikte, sonra onlara gitsek vs.. :p :)) )

İşin espirisi bir yana, altımızdaki aracı ve yol şartlarını tanıyorsak, biraz da şoför psikolojisine haiz isek (ne yapar, nasıl geçer, ben geçerken şerit içerisinde hareket eder mi? gibi) hızın çok problem yaşatacağını düşünmüyorum.

Amma unutulmaması gereken en önemli konu, evet hız felakettir. 50 - 60 km/h ile yaptığınız bir kaza ile, 180 km/h hızında yaptığınız kaza, elbette ki bir olmayacaktır. Dolayısıyla yüksek hızı önermiyoruz ;) :alfisti:

kayhan_hircin

mrb arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum aracım 2004 model 156 1.6 198000 kmde  lastikler 205*60*16 geçenlerde araçta toplamda iki kişiyken 3.viteste 140 km hız 7000 devirde kesiciye girdi 4.viteste 190 km hız 192-193 de olabilir 7000 devirde kesiciye girdi 5.vitese atmadım yol müsait değildi başkada hiç deneme yapmadım eğer bir daha deneyecek olursam 5.viteste kesiciye girdiği anı videoya kaydetmeyi düşünüyorum 156 1.6 t.spark gitmiyor diyenlere şaşırıyorum 200.000 kmdeki aracım ile 4.viteste 190 km hızı rahat yakalarken nasıl oluyorda bu araç gitmiyor hemde aracımda ne filtre ne egzos nede chip hiçbirşey yok

TRSemih

1.6'yla 5. viteste kesiciye girmen hayal olur.
GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

cem meric

Açılın 2.5 v6 geldi  >:D >:D >:D
Şaka bir yana şehir içi 70km - 90km, Şehirler arası 110km-120km sabit hızım'dır herkese kazasız belasız iyi sürüşler...

Gouki

You are not allowed to view links. Register or Login
Açılın 2.5 v6 geldi  >:D >:D >:D
Şaka bir yana şehir içi 70km - 90km, Şehirler arası 110km-120km sabit hızım'dır herkese kazasız belasız iyi sürüşler...

Adamsın.

TRSemih

You are not allowed to view links. Register or Login
Açılın 2.5 v6 geldi  >:D >:D >:D
Şaka bir yana şehir içi 70km - 90km, Şehirler arası 110km-120km sabit hızım'dır herkese kazasız belasız iyi sürüşler...

en temizi.. önemli olan topspeed değil, ivme diyelim :)
GT Q2 Blackline '08 1.9 JTDM (2026-...)
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-2026)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

Hakan Tosun

mazda3'le takılırken ben de öyle derdim hep, "önemli olan kaç yaptığı değil kaçı kaçta yaptığı" :) kendisi malum aşağı eğimli yolda bi 185-190 oldu o kadar, ama gelgelelim 5. ve son vitesinde de kesiciye giriyor.

159'la babam yazılımı deneme maksadıyla 245'i göstermişti bana Ankara çevre yolunda. Sanki azıcık daha gider gibiydi nefes bitmişti tabi ama kesilen büyükbaşın çırpınması şeklinde hız göstergesinde saatin yelkovanı gibi bi artış vardı  :p (245 sapma hesaplanmamış hali, yani gerçekte 245 değildir)
06DG977 Sunflower Metallic Starlight

erdem1904

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Açılın 2.5 v6 geldi  >:D >:D >:D
Şaka bir yana şehir içi 70km - 90km, Şehirler arası 110km-120km sabit hızım'dır herkese kazasız belasız iyi sürüşler...

en temizi.. önemli olan topspeed değil, ivme diyelim :)

Aynen öyle... Bende 200-240 la gitmeyi değil 110-120 ye olabildiğince hızlı çıkmayı ve ara hızlanmaların tatminkar olmasını seviyorum  :yukari-ok:
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2