Dayanabildiğim kadar dayandım ama olmadı. Sonunda Atiker kit uygulattım aracıma. Bakalım sonuçları ne olacak?
hayırlı olsun inş daha faydalı ve tasarruflu olur
peki kaça patladı atiker ?
Her hafta gelen benzin zamlarından sonra doğru seçim bence. Umarım Atiker araca uyum sağlar. Erdem sağolsun benim Alfama BRC Fast taktırmıs. Çekiş ve sarfiyat bakımından cok memnunum..
quote:
hayırlı olsun inş daha faydalı ve tasarruflu olur
peki kaça patladı atiker ?
1000 tl kardesım tam olarak
quote:
Her hafta gelen benzin zamlarından sonra doğru seçim bence. Umarım Atiker araca uyum sağlar. Erdem sağolsun benim Alfama BRC Fast taktırmıs. Çekiş ve sarfiyat bakımından cok memnunum..
anıl km ye ne yakıyosun hesaplaya bıldın mı uyum dan kastın ne ayrıca anlatırsan sevınırım kardesım
Bundan önceki aracım otomatik oldugundan zaten baya yakıyodu. Alfa'nın yakıtı cok sarsmadı beni o yüzden. Çok titiz bi ölçüm yapmadım ama 30-35 civarı yakıyo sehir icinde sanırım. Sehir dısında ideal kullanımda cok düşüyo. Uyumdan kasıt. Her marka LPG ile aynı performans ve sarfiyatı yakalayamıyosun Alfa gibi özel araçlarda. o anlamda söyledim.
yarın son bır ayara daha gıdıcem bakalım nasıl olacak saol paylasımların ıcın
BRC Fast ile bir çok 1,6 156'danda daha az lpg tüketmekteydi..

2009 daki montaj fiyatı 1950 tl ydi.. Yıl 2012 atiker 1000 tl

2000 cc ve üzerine göre bir sistem uygulanmıştır umarım...
LPG montajı yeni yapılan araçlarda ilk sarfiyat değerlerine fazla kafayı takmamak lazım. Birkaç depo tükettikten sonra ideal değerlere ulaşır seklinde usta görüşlerini sıkça duydum.
Saygılar Erdem :)
Bilmukabele Anıl
Neden üzülüyorsunuz ? Lpg ile aracınızın karbon emisyonunu da düşürdünüz, lpg çevreci bir yakıttır, ayrıca Türkiye şartlarında en ekonomik yakıt, Lpg nin benim öğrendiğim tek etkisi motorun normalde çalışması gereken sıcaklıktan bir kaç derece daha yüksek ısıda çalışıyor olması o kadar. 2007 den beri Alfamı lpg li kullanıyorum ben, ilk aldığımda taktırmıştım, bir zararını da görmedim.
Size tavsiyem yüksek devir çevireceğiniz zaman benzinde kullanınız, bir de benzin pompanızı bozmak istemiyorsanız deponuzun çeyrek deponun altına inmemesine dikkat ediniz.
quote:
BRC Fast ile bir çok 1,6 156'danda daha az lpg tüketmekteydi..
2009 daki montaj fiyatı 1950 tl ydi.. Yıl 2012 atiker 1000 tl 
2000 cc ve üzerine göre bir sistem uygulanmıştır umarım...
soledıgın mantıklı ben brc yı arastırdım 1500 tl montaj atıker 1000 tl atıker yerlı malı oldugu ıcın fıyatlarının dusuk oldugunu brc nın avrupa oldugu ıcın pahalı oldugunu soyledıler atıkerın brc asagı kalır yanı olmadıgını soyledıler banada bır anlamda mantıklı geldı acıkcası
quote:
Neden üzülüyorsunuz ? Lpg ile aracınızın karbon emisyonunu da düşürdünüz, lpg çevreci bir yakıttır, ayrıca Türkiye şartlarında en ekonomik yakıt, Lpg nin benim öğrendiğim tek etkisi motorun normalde çalışması gereken sıcaklıktan bir kaç derece daha yüksek ısıda çalışıyor olması o kadar. 2007 den beri Alfamı lpg li kullanıyorum ben, ilk aldığımda taktırmıştım, bir zararını da görmedim.
Size tavsiyem yüksek devir çevireceğiniz zaman benzinde kullanınız, bir de benzin pompanızı bozmak istemiyorsanız deponuzun çeyrek deponun altına inmemesine dikkat ediniz.
tesekkur ederım hocam lpg daha cok yenı bıraz otursun bakalım benzın lımıt onerınızde cok haklısınız benzınde kullanıyo ken bıle dusurulmemelı bence ınsaalllah pısman olmam taktıgıma
Hayırlı olsun neden üzüldünüzki?Devir hesap devri yıllardır kullanılan bir sistem zaraı olsa bu kadar yaygınlaşmazdı.Bende 3 sene benzinle kullandım.Keşke diyorum alır almaz tatırsaymışım.
quote:
quote:
hayırlı olsun inş daha faydalı ve tasarruflu olur
peki kaça patladı atiker ?
1000 tl kardesım tam olarak
bende düşüne bilirim uygun geldi.
hocam çok saol :)
Hayırlı olsun benim araçtada Atiker var ve bu güne kadar hiç sorun yaşamadım.
quote:
Hayırlı olsun benim araçtada Atiker var ve bu güne kadar hiç sorun yaşamadım.
atikeri bir ustaya sordum 98 model alfam için az önce bana tavsiye etmem dedi zavolli veya gasitaly taktır bana sorarsan dedi kafam karıştı:(
quote:
quote:
Hayırlı olsun benim araçtada Atiker var ve bu güne kadar hiç sorun yaşamadım.
atikeri bir ustaya sordum 98 model alfam için az önce bana tavsiye etmem dedi zavolli veya gasitaly taktır bana sorarsan dedi kafam karıştı:(
sen bılırsın kardesım kesın sordugun şahıs zavolının ve gasıtaly
servısı falandır atıker tamamıyle turkıyede uretılen bır marka bence bende cok arastırdım markaların pek onemı yok onemlı olan bızım araclara uygulanan kıtın dogru secılmesı sen markayı atıker secıyosun ama atıkerın bır dunya urunu var adam calısma prensıbı en uygun olanı nı takıyor sana sonucta atıkerı bıraz daha arastır derım
haklısın hocam ben sizlerin tecrubelerine göre haraket etmeyi terci ediyorum zaten atikerde sorun diyorsanız üzerine iyice düşerim
tşk ederim yardımcı olduğun için
hayırlı olsun .üzülecek bişey yok :)
Öncelikle teknik adam olmadığımı belirtmek isterim.

156 ya LPG taktırdığım zaman bu forumdan bilhaberdim..

Ama sanayi erbabıyla aram iyi olduğu için bolca araştırma yapma imkanım doğmuştu.. İşin marka boyutundan ziyade bence takılan sistemin motorun hacmiyle uyumlu olması da önemli..
Ercan bey BRC'nin 1500 tl olduğunu belirtmiş. 1500 tl olan sistem BRC'nin 1600 cc araçlara kadar önerdiği ve montajını yaptığı sistem..
LPG montajı yapan yerlerin bence en büyük hilesi müşteriyi kaçırmamak için insanları fiyat yönünden vurarak 2000 cc ve üzeri 4 silindirli araçlarada 1600 cc ye kadar olan sistemleri monte etmeleridir.
2000 cc motor için regülatörün ve enjektörlerin farklı olması gerekli diye düşünüyorum.
Aksi takdirde araç yeterli gazı çekemediği için performanslı kullanımda direk kendi kendine benzine geçmekte , sık sık stop etme sorunları yaşanabilmekte ve 2 sistem arasında yakıt tüketiminde ve performansta farklılıklar oluşmakta..
Aklımda kalan diğer bir konu ise BRC için 1600 cc ye kadar uygun olan sistemin regülatör basıncı 1200 bar 2000 cc için uygun sistemde ise 1600 bardı. Bu durumun getirdiği fark ise 550 tl idi...
Bugün aynı bayiye 1.4 astra ile gidin size tekrardan Atikerin 1000 tl ye sattığı sistemi önereceklerdir.
quote:
Öncelikle teknik adam olmadığımı belirtmek isterim. 
156 ya LPG taktırdığım zaman bu forumdan bilhaberdim..
Ama sanayi erbabıyla aram iyi olduğu için bolca araştırma yapma imkanım doğmuştu.. İşin marka boyutundan ziyade bence takılan sistemin motorun hacmiyle uyumlu olması da önemli..
Ercan bey BRC'nin 1500 tl olduğunu belirtmiş. 1500 tl olan sistem BRC'nin 1600 cc araçlara kadar önerdiği ve montajını yaptığı sistem..
LPG montajı yapan yerlerin bence en büyük hilesi müşteriyi kaçırmamak için insanları fiyat yönünden vurarak 2000 cc ve üzeri 4 silindirli araçlarada 1600 cc ye kadar olan sistemleri monte etmeleridir.
2000 cc motor için regülatörün ve enjektörlerin farklı olması gerekli diye düşünüyorum.
Aksi takdirde araç yeterli gazı çekemediği için performanslı kullanımda direk kendi kendine benzine geçmekte , sık sık stop etme sorunları yaşanabilmekte ve 2 sistem arasında yakıt tüketiminde ve performansta farklılıklar oluşmakta..
Aklımda kalan diğer bir konu ise BRC için 1600 cc ye kadar uygun olan sistemin regülatör basıncı 1200 bar 2000 cc için uygun sistemde ise 1600 bardı. Bu durumun getirdiği fark ise 550 tl idi...
Bugün aynı bayiye 1.4 astra ile gidin size tekrardan Atikerin 1000 tl ye sattığı sistemi önereceklerdir.
bence şimdiye kadar okuduğum en güzel açıklamalardan biri teşekkürler bu konu hiç aklıma gelmemişti ne yalan söyliyim
quote:
Öncelikle teknik adam olmadığımı belirtmek isterim. 
156 ya LPG taktırdığım zaman bu forumdan bilhaberdim..
Ama sanayi erbabıyla aram iyi olduğu için bolca araştırma yapma imkanım doğmuştu.. İşin marka boyutundan ziyade bence takılan sistemin motorun hacmiyle uyumlu olması da önemli..
Ercan bey BRC'nin 1500 tl olduğunu belirtmiş. 1500 tl olan sistem BRC'nin 1600 cc araçlara kadar önerdiği ve montajını yaptığı sistem..
LPG montajı yapan yerlerin bence en büyük hilesi müşteriyi kaçırmamak için insanları fiyat yönünden vurarak 2000 cc ve üzeri 4 silindirli araçlarada 1600 cc ye kadar olan sistemleri monte etmeleridir.
2000 cc motor için regülatörün ve enjektörlerin farklı olması gerekli diye düşünüyorum.
Aksi takdirde araç yeterli gazı çekemediği için performanslı kullanımda direk kendi kendine benzine geçmekte , sık sık stop etme sorunları yaşanabilmekte ve 2 sistem arasında yakıt tüketiminde ve performansta farklılıklar oluşmakta..
Aklımda kalan diğer bir konu ise BRC için 1600 cc ye kadar uygun olan sistemin regülatör basıncı 1200 bar 2000 cc için uygun sistemde ise 1600 bardı. Bu durumun getirdiği fark ise 550 tl idi...
Bugün aynı bayiye 1.4 astra ile gidin size tekrardan Atikerin 1000 tl ye sattığı sistemi önereceklerdir.
ben araca lpg taktırmadan once yaklasık 8 bayıı gezdım hemen hemen hepsı aynı seylerı soyledı haklı oldugunuz yanlarınız var tabıkı performanslı kullanımda benzıne atlayacakmı dıye dungece baya bı yord aracımı ama atlamadı benzıne 5000 6000 devırlere zorladım atlama olmadı ınsallh olmaz ama su konu var ne yazıkkı bayıler ısedıklerı yonlendırıyorlar ınsanı ben brc taktıracaktım 3 tane bayı benı caydırdı hıc bır farkı yok atıker tak dıye
Ben markadan bahsetmiyorum. Sistemin 2000 motora uygunluğuna dikkat çekmek istedim...
Adamlar 1,4 Astra'ya da 2,0 Alfa'ya da verim alınırmı alınmazmıyı düşünmeden aynı sistemi takıyorlar.
Benimkinin faturaya baktım 1000 lira hakkaten, ketenpereye mi gelmiş eski sahibi?, o zaman benim ufak bi tadilet yaptırmam gerek buna
Abi bu konuların asıl uzmanı Sayın Alfadanadam

keşke 2 dakikasını ayırıp Regülatörün, gaz basıncının yakıt tüketiminde ve performanstaki önemi ile ilgili bizleri aydınlatsa...

Benim o zaman montajı yaptırdığım yerki Ankara'da hatırı sayılır bir yerdir. Tanıdık olmaları sonucu 1500 tl lik olan sistemin 2000 motor bir araçta yakıtta ve performansta istenilen verimi vermeyebileceğini bu araca sadece o zaman ki fast sistemini takabileceklerini aksi takdirde bana mahcup olmak istemediklerini söylemişlerdi. Bende tavsiyelerini dinleyip o sistemi taktırmıştım. O zaman LPG başlığında da sitemiz üyesi birçok 1,6 araçtan daha az yakıt verileri elde ediyordum. Bugün LPG siz bir 2,0 veya üzeri Alfa alacak olsam gene benzer bir sistemi sanayi deyimiyle büyük kafa regülatör taktırıp, performansımda düşme hissetmeden yakıtı da en verimli yakmanın hesabını yaparım. İnsanlar 1600 cc araca 2400 tl ödeyip niçin Prins taktırıyorlar!!!??? illaki vardır bir sebebi...
[/quote]
Edited by - erdem1904 on 30/03/2012 16:44:20
Bu iş çok derin ya :)
Öncelikle sistemin bileşenlerinin kaliteli olması hem vaadettiği toplam çalışma sürelerini hem de hassasiyeti bakımından çok önemli. İkinci önemli unsur da montajı yapan usta-atölyenin kalitesi.
Örneğin çok kaliteli bilinen bir markaya ait bir arabanın iş bilmez ustaların eline düşerse ne duruma gelebileceğini az çok tahmin edebiliyorsunuzdur.
Gelelim bileşenlerin önemine.
Regülatör denen parça hem depoda sıvı halde bulunan lpg'nin motor soğutma suyunu kullanarak gaz fazına dönüştürmeyi hem de motora gönderilecek gazın basıncını ve debisini sağlamakla görevlidir.
Enjektörler çok çeşitlidir. Çalışan kısımlarının gaza temas edeni de vardır etmeyeni de. Tamir edilenileni de vardır edilemeyeni de. Temizlenebileni de vardır temizlenemiyeni de.
Ancak kullanıcı olarak yanma verimini belirleyen en önemli unsur bence mümkün olan en kısa sürede açıp yine ihtiyaç olan en kısa sürede kapanabilme kapasitesine sahip olmalıdır.
LPG'yi evlerimizdeki su sistemine benzetirsek, regülatör şebeke su basıncını, enjektör ise musluğu simgeler. Eğer regülatör basıncı çok yüksek ise, enjektör açılıp kapanana kadar geçen zamanda gereğinden fazla gaz gider. Aynı şekilde regülatör basıncı çok düşük ise sisteme yeterince gaz gidebilmesi için enjektörler gereğinden uzun süre açık kalmak zorunda kalır ki kapanma zamanı bir sonraki açılma zamanı ile çakışacağı için çoğu zaman sürekli açık kalırlar.
Yani regülatörün basıncı illa yüksek olacak diye bir koşul yoktur, lpg enjektörleri ile uyumlu çalışabilecekleri basıncı oluşturmaları yeterlidir. Öte yandan eğer lpg enjektörlerinin çalışma frekansları sistemin genel yapısıyla uyumsuz ise ya da diğer bileşenlerin ayarı ile uyumsuz ise dünyanın en iyi enjektörü de olsa elinden birşey gelmez ve sorunlar başlar.
Yazdıklarım genel bilgi sadece. Bu saydıklarımın doğru zamanda ve miktarda olabilmesi için sistemi denetleyen elektronik kontrol ünitesi vardır. Yazılımsal lpg ayarı da bu ünite üzerinden yapılır. Eğer sistem donanım olarak doğru ayarlanmadıysa -ki örneğin regülatör basıncı bizzat regülatörün üzerinden ayarlanır, yazılımsal ayar da bir işe yaramaz. Ayrıca örneğin bu işlemlerin belirli bir ahenkle olabilmesi için motorunuzdan devir sinyali vb. alınması gerekir. Bu sinyal için bazen bobinlerden bazen de egzantrik sensöründen sinyal alırlar. Hangisinin doğru olduğunu söyleyebilecek durumda değilim aslında ama bobinlerden sinyal alınması durumunda kısa zamanda bobinlerde problemler başladığına şahit oldum.
Uzun lafın kısası önce araca uygun kapasitede bir kit olacak. Sonra bu uygun kapasitedeki kit araca uygun ayarlarda monte edilecek. Sonrasında da donanımsal anlamda doğru ayarlanmış lpg kiti yazılımsal olarak ayarlanacak.
Bu çoklu kombinasyonu elde edebilmek için de doğal olarak montajı yapan yerin meseleye teknik olarak hakim olması gerekir.
Dediğim gibi birçok önemli unsur var ancak montajı yapan yer iyiyse kitin bazı kapasite kusurlarını bertaraf edebilecek ayarı yapabilir. Yani herşeyin başı işi bilen biryer.
quote:
LPG montajı yeni yapılan araçlarda ilk sarfiyat değerlerine fazla kafayı takmamak lazım. Birkaç depo tükettikten sonra ideal değerlere ulaşır seklinde usta görüşlerini sıkça duydum.
Saygılar Erdem :)
çok doğru benim alfanın ilk deposunu anıl ile beraber eskişehir yolunda bitirdik sonuçtan şok geçirmiştim uzun yolda 35 kuruş civarıydı. sonradan şaka şaka der gibi bir kaç depoda gönlümü aldı :)
bıraz sehır ıcı bıraz sehır dısı sarfıyat 61 km de 17 tl
quote:
bıraz sehır ıcı bıraz sehır dısı sarfıyat 61 km de 17 tl
Gayet iyi bence...
quote:
bıraz sehır ıcı bıraz sehır dısı sarfıyat 61 km de 17 tl
Gayet iyi bence...
LPG işi iyi olmuş... Bundan bir sene önce kiti taktırdığımda "neden daha önce harekete geçmemişim" şeklinde üzülmüştüm. Lovato taktırdım. Performansı müthiş değil belki ama şimdiye kadar hiç sorun çıkartmadı. Hem fiyatı hem de montajı iyiydi.
Önemli olan sorun çıkartmaması zaten ilk etapta benim için. Hem araçta geçmişte yaşadığım rutin sorunlar hem de diğer kişilerin lpg'de yaşadığı sorunlar gözümü korkutmuştu ama neyse ki lpg'de hiç problem yaşamadım.
LPG'de çok fazla gaz vermiyorum. Ekonomik sürüş yapıyorum ve motoru zorlamıyorum. Çok performans istersem benzine alıyorum.
Keza son 1 senede lpg'de devir kesiciye hiç aracı sokmayı denemedim. Hatta 5000-6000 devire bile ilk kez geçen hafta çıkarttım.
Dikkatli kullanımla motor ömrünü de koruruz sanırım.
Fiyatlar böyle olduğu sürece benzinle devametmek gerçekten çok zor. Gönül isterki araca müdahale edilmeden benzinle binilsin ama LGP de artık çok güvenli ve verimli bir sistem, üzülecek bir durum yok. ben 2010 aralıkta BRc taktırdım şu ana kadar hiçbir sorun yaşamadım, çok memnunum. Atiker'inde BRC'nin çalışma prensibini benimsediğini duydum en az brc kadar verimli çalışıyormuş. Umarım sizin aracınızada uyum sağlar, sorunsuz ve ucuz km'ler..
Edited by - ihsanakdas on 31/03/2012 13:11:41
Bakım yaptırmadan ölçüm yapmayı düşünmüyodum ama burada konusu gecince dayanamadım denedim. Litresini 2.72 TL den aldığım 20 TL lik LPG ile şehir içi 60 Km gitti Alfa. iyi iyi daa noolsun
quote:
Bakım yaptırmadan ölçüm yapmayı düşünmüyodum ama burada konusu gecince dayanamadım denedim. Litresini 2.72 TL den aldığım 20 TL lik LPG ile şehir içi 60 Km gitti Alfa. iyi iyi daa noolsun 
60 km yol demek 4 gün işe gidip gelmem demek bence süper bir oran
ki otobuslere günde 8 tl verdiğimi hesaplarsam mükemmel:D
valla arkadaslar ben onu bunu bılmem arabamı daha da sevdım cunku korkmadan bınıyorum korkmadan gaz basıyorum 61 km 17 lıraya yaptım lpg lıtre fıyatı 2.77 bu cok buyuk bır tasarruf 2.0 156 ıcın benzıne falan atladıgıda yok performans ıyı zaten agresıf kullanmam aracımı herkes degerlendırsın derım
Ankara'da lpg'yi 2.39-2.41 gibi fiyatlardan alıyoruz. Biz de biraz daha iyi.
quote:
Ankara'da lpg'yi 2.39-2.41 gibi fiyatlardan alıyoruz. Biz de biraz daha iyi. 
evet neden bole fıyatlar sacma sapan ısler
bölgesel fiyat farklarına bir türlü bende anlam veremiyorum bu yakıtların varil fiyatları bir değilmi??
aslında her yerde aynı orana çekilse bence sürekli zam yapılmasına engel olur
şuan istanbulda aygaz lpg %10 indirim yapıyor 2.41 den satıyordu değerlendirilmeli bence:D
Kırıkkale'ye yakınlığa göre fiyatlar değişiyor sanırım...