MART 2014 - konu güncellendi.
2.5 yıldır bizde olan arabayla kanki olduk gibi sonunda (seve seve ve diğer s' ile başlayanla birlikte) :-*
Sevgiler-saygılar...
BAKIMLAR (son güncelleme Mart 2014) eklerde görülebilir :)
Sanırım arabanızı daha önce kim veya kimler kullanmışsa "bakım" kelimesini lûgatlarında barındırmıyordu. Motora rektefiye(!) gerekmiyorsa bu kadar masraftan sonra satmayın bence.
Öncelikle hoş geldiniz. Ve yaşadıklarınızdan ötürü çok geçmiş olsun. Yazdıklarınıza, yaşadıklarınıza ne yorum yapsak ki ucu başı bir yerlere gidecek. Kendim de SS kullanıyorum. Daha önce de SS kullandım. Şükür bahsettiğiniz problemlerin hiçbirini yaşamadım. Ben de çok titizim. Sizden önceki sahip acaba neler yapmış, yapmamış makinaya? Herşey bir yana aracın geçmişini iyi sorgulamak gerekir yoksa yaşadığınız mevzuların yaşanmaması işten bile değil...
tekrar merhabalar. sağolun iyi sözleriniz için. 7 yıl amerika'da yaşadım. hiçbir zaman arabanın geçmişine, kayıtlarına bakmadan araba almadım, fakat ne yazık ki tr'de araba almak o kadar zor ki. Sadece bu nedenle istanbul'daki ustanın referans verdiği arabayı aldım, sonuç ortada. zaten iş ustalardan açılırsa diyeceklerimi sadece kendime saklıyorum, hiç kimseye anlatmıyorum. yani koskoca ülkede smacky gibi (alfaowner ve alfadriverdan bilirsiniz belki) bir ss ustası yok, inanılmaz bir şey... biraz safça kalıyor ama eskiden usta dediğiniz kişi tamir ederdi, tamirciydi, eli her şeye yatkındı, hemen parça değiştirmezdi. Şimdi daha mı iyi oldu bilemiyorum. Neyse konumu dağıtmayayım mı, sizce elveda deme zamanı geliyor mu, yoksa dişimi sıkmalı mıyım? 2-3 haftada bir sanayiye gider oldum, en son üniversite yıllarımda tosbamla haftalık randevularım vardı büyük sanayide :)
EK: arkadaşlar, yukarıdaki yazdıklarım ustaları kötülemek gibi algılanmasın. Sadece ss konusunda daha bilgili olunmasını gerektiğini düşünüyorum. bu parçaların tamirleri mümkün ama elden ne gelir, bi zengin olsam kendim dalacağım ama ne zaman var ne de durumum.
Giden arkadaşlar daha iyi bilirler ancak Bostancı ya da Maslak sanayide iyi ve eski ustalar var sanırım.
öncelikle hoşgeldiniz..
sadece bu parametreler ile satın da denmez satmayın da.. satarsınız, alan kişi sefasını sürer siz üzülürsünüz, satmazsınız bu sefer de araç sorun çıkartır üzülürsünüz.. belli olmaz bu işler.. tabii bunun tersi de mümkün.. satarsınız, sattığınız kişi deli olur, siz rahatladım der mutlu olursunuz, ya da satmazsınız ve araç da size sorun çıkarmaz yine mutlu olursunuz.
bunlar haricinde maddi durumunuz, aracı sanayiye götürebilmek için gerekli zamana sahip olup olmadığınız, hanımla durumlar gibi bir sürü parametre var. biz ne söylersek kendimize göre söylemiş oluruz ki bu da sizi yanlış yönlendirmek olur. bence bu konudaki en doğru kararı bir tek siz verebilirsiniz..
Sizin durumunuzu birebir yaşadım 2 yıl önce sattığım 156'da... 12.500'e aldığım 156'yı 21.000'e mal ettim.. Değişmediğim yenilemediğim yeri kalmadı.. Her ay en az 2 hafta sonum sanayide geçti. Upuzun bakım listesi vardır hala durur... :) Ama en son önceki iki boxer Alfa'nında açtığı kuyuyla birlikte sizdeki durum gibi yoğun eş baskısından ve o kadar uğraştırmasından soğudum 15000'e sattım. Sonuç deli gibi pişmanım çünkü sapan saçma arabalara biniyorum ve yerine yenisini koyamıyorum.... ;) Ama eski Alfa almayada tövbe ettim.. Her ne kadar ara ara kaşınsam da bir daha uğraşmam...
Degismeyen maf ile debimetre kalmus onlarida degisirse sifir km gibi ilucak..zaten hoplama ziplamada bu ikisi ile alakali..once lambda derim..gecmezse debiye el atarsin..hatta lambdanin fisini cekip adaptasyon yap .. termostat fani actik tan sonra hersey mukemmelse direk lambda dadir sorun..satma..derim...selesspeed iyidir..
Derler ya, yüzmüş yüzmüş kuyruguna gelmişsiniz. Durumunuzu anlıyorum fakat az daha sabır bence.
Merhaba,
Çok emek vermişsiniz. Ama size tavsiye eden usta eğer bilmeden tavsiye etmediyse çok insafsızmış doğrusu. Kaldı ki bilmiyorsa da neyi tavsiye ediyor...
Yapılan masraflara bakıldığı zaman SS ile olanları bir kenara ayırırsanız , bakımsız ne marka araba alırsanız alın yapmanız gereken bakımlar-değişimler hep.
Kötü ön takıma sahip her araçta üç aşağı beş yukarı değişmesi gerekenler bunlar. Belki başka marka olsaydı -ki o araçta muhtemelen olmayacağı için üst salıncak değişimiyle falan uğraşmazdınız.
Özellikle SS sorunlarını hep kendiniz göğüslemek zorunda kalmışsınız gibi. Aslında SS sorunlarından bir çoğu soket-röle sorunlarıdır. Ama Sadece forum ortamında gelen tavsiye ve yönlendirmelerle araçtaki problemi çözmeye çalışmamak gerekir. Forumlar bilinci artırmak için, gereksiz masraftan korumak için neticede. Bu arada Smacky olabilmenin yolu hem merak hem de imkan istiyor. Burası Türkiye, ya merak var imkan yok, ya imkan var merak yok :)
arkadaşlar yazdıklarınız için teşekkür ederim. Kafam halen karışık, artık önümüzdeki 1-2 aydaki gidişata göre son kararımızı veririz gibime geliyor -eşimin elinde kalmazsa tabii araba :)
herkese sevgiler-saygılar.
Öncelikle Merhaba, bence yüzüp yüzüp kuyruk kısmına gelmişsiniz biraz sabır Alfalar bu kadar sorunlu arabalar değil ancak sizinki her halde sizden önce hiç bakım görmemiş buda sizin şansınız bende alfamı ikinci el aldım 30.000 km dir sadece yağ ve filtreler değişiyor ama bence sabredin baktınız olmuyor satarsınız.
Merhaba ,
Bende 2002 model 156 SS sahibiyim ve otomobilimden çok çok memnunum.
SS ile ilgili şimdiye dek hiçbir sorun yaşamadım ve km 170 bine geldi.
Ama bakımları aksatılmış , hor kullanılmış bir araç ile zaten yanyana geldiğinde bile benim diyen bir otomobile sahibim.
Tamam bu otomobilleri bu halde tutmak kolay değil ama ciddi bir masrafta yapmadım bu güne dek.
Periyodik bakımlarını daha erken yaptırdım falan bunun dışında ekstra bir durum söz konusu değil yani.
Bence o kadar zahmetten sonra ve bu kadar emek harcamışken aracı satmak demek bir başkasını güzel bakımlı bir otomobil sahibi yapmak demek oluyor.
arkadaşlar ufaktan bir güncelleme yapayım dedim. Araç halen bizde :)
yukarıdaki mesajlardan sonra termostat ve lambda sensörü de değişti :)
son 4-5 haftadır sanayiye gitmedim - tahtaya vurayım :)
arka keçeden ya da karterden yağ kaçırıyorum ama (onu yaptırmam lazım). stop :)
Araba olayı biraz da şans galiba... 2. alfamı alalı 8 ay oldu maşallah hiçbir sorun yaşamadım...
Adınıza üzüldüm çok uğraşmışsınız ama bukadar masraftan sonra bence sıkıntısını bulup köklüce çözmek daha doğru değil mi? yani o yapılan masraflara ve emeğe yazık bence..
You are not allowed to view links.
Register or Login
arkadaşlar ufaktan bir güncelleme yapayım dedim. Araç halen bizde :)
yukarıdaki mesajlardan sonra termostat ve lambda sensörü de değişti :)
son 4-5 haftadır sanayiye gitmedim - tahtaya vurayım :)
arka keçeden ya da karterden yağ kaçırıyorum ama (onu yaptırmam lazım). stop :)
Sonunda adam olmus gibi SS :)
arkadaşlar, eş baskısına dayanamayarak arabayı satılığa çıkarttım...
bugün oturup bakımların, harcadıklarımızın bir listesini yaptım, hayırlısı olsun diyelim...
herhalde bir daha burayı güncelleyemeyeceğim!
(...DERKEN 01.AĞUSTOS.2013'de bir daha güncelledim, ulaştık 6457 tl'ye, hehe).
Hayırlısı olsun... SS pompası 300 küsür işçilik 800 küsür ? Bu duruma anlam veremedim :)
Üst tarafa tekrar baktım pompa ebay den alınmış... Fiyat normal bu durumda işçilik te hala takılı kaldım :)
hahah yok hocam o meblağın içinde tüm L maddesi var (kısmi parça + tüm işçilik) :)
Şimdi oldu :D acabayı da düşünmüştüm halbu ki :)
vurduk 176bin km'ye....
geçen hafta 2000km yol yaptım Ankara-Bodrum gezisi için, maşallah diyelim :)
yolculuğa çıkmadan önce kartel söküldü silikonlandı (damla yağ kaçağı yok artık) ve periyodik bakımı (yağ+hava+polen filtresi+motor temizliği) yapıldı.
ilk 800 km 22 kuruş yaktık (2.50 tl/litre lpg fiyatından) (120'yi 2 kez gördüm geri kalan yolculuk 100-110 ortalama hız ile tamamlandı).
ayrıca bakım listesini de yeniledim ilk mesajımda.
saygılar-sevgiler...
2 güncelleme:
1) 180bin km civarında büyükçe sayılabilecek bir bakıma soktum arabayı - 1200 tl civarında tutacakmış.
2) arka tarafı kaportacıya soktum.
Eski hali:
[IMG]http://imageshack.com/scaled/thumb320x240/13/kwoc.jpg[/img] [IMG]http://imageshack.com/scaled/thumb320x240/41/yd41.jpg[/img]
Sadece tampon değil çamurluk da düzeltilip boyanacak. Bittikten sonraki fotoları da paylaşırım. Kalın sağlıcakla.
Triger zamanı geldi galiba :)
Merak ettim. Hangi sehirdesiniz ? Ve ustaniz kim?
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Triger zamanı geldi galiba :)
Yok hocam ön balatalar, disk torna, alt takımda birkaç parça, arka viraj kolları, rutin bakım, vs. :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Merak ettim. Hangi sehirdesiniz ? Ve ustaniz kim?
GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
ankara, ana ustam mustafa usta.
belirtmekte fayda var, lambda sensörü değişti yine (tam 366. gün iflas etti yavrucak cıh cıh cıh) - 160 tl'yi de ekleyelim listeye...
Bu bosch ta iyice bozdu kaliteyi 3 ay bes ay sonra cirt...ne debi dayaniyor..nede lambda