Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Twin Spark ömrü  (Okunma sayısı 7566 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

easy_rider

  • Membro
  • İleti: 120
    • Çevrimdışı
Twin Spark ömrü
« : 26 Ocak 2015, 16:37:57 »
Çok merak ettiğim bir konu var genellikle 2. el alfalara baktığımda 290.binde motor yaptırmayan yok. ne kadar temiz titiz baksakta twin sparkların ömrü kısa mı ?

Moto Guzzi
156 t.s. 2.0

agucba

  • Amministratore
  • İleti: 8.961
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #1 : 26 Ocak 2015, 16:41:49 »
290.000 km az bir kilometre mi?

Bu arada babamın kullandığı eski 164'ümüz Tolga Özhan'da iken en son 425.000 km civarında idi.

///////////////

The Schuey

  • Membro
  • İleti: 459
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #2 : 26 Ocak 2015, 16:43:19 »
Sanmıyorum. Neticede aşırı besleme bir motor değil, ayrıca sıkıştırma oranı da çok yüksek değil. Motoru revize ettirenlerin bir çoğu özensiz kullanmıştır diye düşünüyorum.

Tapatalk Kullanılarak Gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

iskoc

  • Membro
  • İleti: 946
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #3 : 26 Ocak 2015, 16:56:17 »
20 gün önce 231.000 kmde kapak açılmamış 2.0 twin spark sattım.5 binde bir yağ değişimi ve düzgün kullanıldığı sürece 400 bin kilometreyi devireceğini düşünüyorum.yağ yakımı da 100-200 gram arasındaydı  :)
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

KUY65

  • Membro
  • İleti: 540
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #4 : 26 Ocak 2015, 17:09:08 »
100.000km de motor yaptıran mini biliyorum. Tamamen bakımdır bence motor ömrü. Abimde 84 model 250binde bmw vardı. Motordan yana hiç sıkıntı yoktu. Örnekler alfa değil fakat pistonlu motorlar hepsi sonuçta :D bakımlarını yapan, motor kaputunu dumanalar çıkmadan da açan, en önemli göstergenin hararet göstergesi olduğunu bilen biri rahatça rekora koşar diye düşünüyorum
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

iskoc

  • Membro
  • İleti: 946
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #5 : 26 Ocak 2015, 17:18:31 »
100.000km de motor yaptıran mini biliyorum. Tamamen bakımdır bence motor ömrü. Abimde 84 model 250binde bmw vardı. Motordan yana hiç sıkıntı yoktu. Örnekler alfa değil fakat pistonlu motorlar hepsi sonuçta :D bakımlarını yapan, motor kaputunu dumanalar çıkmadan da açan, en önemli göstergenin hararet göstergesi olduğunu bilen biri rahatça rekora koşar diye düşünüyorum

benim birinci kademe fan açtı mı gözüm seğiriyordu vatandaşa 5-6 bin tl motor masrafı çıkınca  :)) :)) kısacası bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. @alfacan a 2.0 156 bakıyoruz.kullanıcıların %90 ı trigerin varlığından haberi yok.hemen hepsi motor yaptırmış.ya triger sıyırıyor yada yağsız geziyorlar.sonuç malum..
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

alfacan

  • Membro
  • İleti: 1.157
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #6 : 26 Ocak 2015, 17:23:42 »
100.000km de motor yaptıran mini biliyorum. Tamamen bakımdır bence motor ömrü. Abimde 84 model 250binde bmw vardı. Motordan yana hiç sıkıntı yoktu. Örnekler alfa değil fakat pistonlu motorlar hepsi sonuçta :D bakımlarını yapan, motor kaputunu dumanalar çıkmadan da açan, en önemli göstergenin hararet göstergesi olduğunu bilen biri rahatça rekora koşar diye düşünüyorum

benim birinci kademe fan açtı mı gözüm seğiriyordu vatandaşa 5-6 bin tl motor masrafı çıkınca  :)) :)) kısacası bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. @alfacan a 2.0 156 bakıyoruz.kullanıcıların %90 ı trigerin varlığından haberi yok.hemen hepsi motor yaptırmış.ya triger sıyırıyor yada yağsız geziyorlar.sonuç malum..

Tamam motor yaptırılır bu da kabul fakat sahibinden deki ilanlarda 8 - 9 bin liraya motor yaptırdım diyen vatandaşlar var . Sandık motor daha ucuza veya en kötü ihtimal aynı paraya gelmez mi ?

Ben üzülerek ilanlara bakıyorum 156 'lar kimlerin eline düşmüş diye.


tolga_ozhan

  • Membro
  • İleti: 6.285
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #7 : 26 Ocak 2015, 17:46:36 »

100.000km de motor yaptıran mini biliyorum. Tamamen bakımdır bence motor ömrü. Abimde 84 model 250binde bmw vardı. Motordan yana hiç sıkıntı yoktu. Örnekler alfa değil fakat pistonlu motorlar hepsi sonuçta :D bakımlarını yapan, motor kaputunu dumanalar çıkmadan da açan, en önemli göstergenin hararet göstergesi olduğunu bilen biri rahatça rekora koşar diye düşünüyorum

benim birinci kademe fan açtı mı gözüm seğiriyordu vatandaşa 5-6 bin tl motor masrafı çıkınca  :)) :)) kısacası bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. @alfacan a 2.0 156 bakıyoruz.kullanıcıların %90 ı trigerin varlığından haberi yok.hemen hepsi motor yaptırmış.ya triger sıyırıyor yada yağsız geziyorlar.sonuç malum..

Tamam motor yaptırılır bu da kabul fakat sahibinden deki ilanlarda 8 - 9 bin liraya motor yaptırdım diyen vatandaşlar var . Sandık motor daha ucuza veya en kötü ihtimal aynı paraya gelmez mi ?

Ben üzülerek ilanlara bakıyorum 156 'lar kimlerin eline düşmüş diye.

Ben zamanında 166'ya motor yaptırdığımda 8.000'den fazla para harcadım.
Layıkıyla yapılırsa ve sökülmüşten o da, bu da değişsin dersen 4-5 bin az kalıyor.
Sıfır yağ pompası : 750 TL
8 Adet Buji: 350 TL
Çıkma kapak en iyi ihtimal: 700 TL
Çıkma krank: 800-900 TL
4 Adet yerli olmayan piston segman 600-700 TL

Daha yazmayayım bunlar başlangıç. İrili ufaklı 20-30 parça daha var bu listede.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

iskoc

  • Membro
  • İleti: 946
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #8 : 26 Ocak 2015, 18:03:15 »

100.000km de motor yaptıran mini biliyorum. Tamamen bakımdır bence motor ömrü. Abimde 84 model 250binde bmw vardı. Motordan yana hiç sıkıntı yoktu. Örnekler alfa değil fakat pistonlu motorlar hepsi sonuçta :D bakımlarını yapan, motor kaputunu dumanalar çıkmadan da açan, en önemli göstergenin hararet göstergesi olduğunu bilen biri rahatça rekora koşar diye düşünüyorum

benim birinci kademe fan açtı mı gözüm seğiriyordu vatandaşa 5-6 bin tl motor masrafı çıkınca  :)) :)) kısacası bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. @alfacan a 2.0 156 bakıyoruz.kullanıcıların %90 ı trigerin varlığından haberi yok.hemen hepsi motor yaptırmış.ya triger sıyırıyor yada yağsız geziyorlar.sonuç malum..

Tamam motor yaptırılır bu da kabul fakat sahibinden deki ilanlarda 8 - 9 bin liraya motor yaptırdım diyen vatandaşlar var . Sandık motor daha ucuza veya en kötü ihtimal aynı paraya gelmez mi ?

Ben üzülerek ilanlara bakıyorum 156 'lar kimlerin eline düşmüş diye.

Ben zamanında 166'ya motor yaptırdığımda 8.000'den fazla para harcadım.
Layıkıyla yapılırsa ve sökülmüşten o da, bu da değişsin dersen 4-5 bin az kalıyor.
Sıfır yağ pompası : 750 TL
8 Adet Buji: 350 TL
Çıkma kapak en iyi ihtimal: 700 TL
Çıkma krank: 800-900 TL
4 Adet yerli olmayan piston segman 600-700 TL

Daha yazmayayım bunlar başlangıç. İrili ufaklı 20-30 parça daha var bu listede.


++++

Supaplar
Gaydlar
Supap lastikleri
Takım Conta
Triger Set
Devirdaim
Termostat
Ana Kol Yatak
Kol Burçları
Debriyaj Set
Alt Üst Merkez
Krank Kasnak ve Keçeleri
Filtreler
Yağ
Antifiriz
Şarz Marş Tamiri

+++

Rektifiye + Usta Parası + Çekici Parası (yolda kaldı ise)


benimde aklıma gelen bunlar..
2001 156 2.0 Twinspark 2013-2015
1998 166 3.0 V6 24V     2015-2019

KUY65

  • Membro
  • İleti: 540
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #9 : 31 Ocak 2015, 21:41:00 »
100.000km de motor yaptıran mini biliyorum. Tamamen bakımdır bence motor ömrü. Abimde 84 model 250binde bmw vardı. Motordan yana hiç sıkıntı yoktu. Örnekler alfa değil fakat pistonlu motorlar hepsi sonuçta :D bakımlarını yapan, motor kaputunu dumanalar çıkmadan da açan, en önemli göstergenin hararet göstergesi olduğunu bilen biri rahatça rekora koşar diye düşünüyorum

benim birinci kademe fan açtı mı gözüm seğiriyordu vatandaşa 5-6 bin tl motor masrafı çıkınca  :)) :)) kısacası bakarsan bağ bakmazsan dağ olur. @alfacan a 2.0 156 bakıyoruz.kullanıcıların %90 ı trigerin varlığından haberi yok.hemen hepsi motor yaptırmış.ya triger sıyırıyor yada yağsız geziyorlar.sonuç malum..
v kayışını triger sanan arkadaşım var, insanlar gerçekten trigerden bile habersiz. Fakat onun dışında tevzi makarasını bile bilen arkadaşım da var ki eskide kalan bi bilgi olsa da arabayla ilgili bişey olduğunu bile bilmez çoğu kişi, başı beladan kurtulmuyor :D Biraz şans, biraz dikkat...
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

Hawk

  • Membro
  • İleti: 47
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #10 : 02 Şubat 2015, 14:22:04 »
380bini geçtikten sonra devirdayım kasnağının gazabına uğradık. Motorda duşuş çok azdı. Bakımlı kullandıktan sonra 350bim rahat diye düşünüyorum.

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #11 : 02 Şubat 2015, 14:56:50 »
ömür olarak benzinde 300 bin bence bayaa fazla zaten dizelde olsa 500 e kadar sıkıntı olmaz bakımı yapılığında.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

esatay

  • Membro
  • İleti: 179
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #12 : 02 Şubat 2015, 15:00:12 »
200 binde 147 sattım ne sıkıntı nede dert vardı
2004 147 distinctive
2014 Giulietta 1.4 m.a tct distincive
2015 Giulietta 1.4 m.a tct distincive
2016 Giulietta JTDM süper tct

tunerviper

  • Membro
  • İleti: 1.785
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #13 : 02 Şubat 2015, 15:03:50 »
Motor ömrü tamamen devir ile doğru orantılıdır. Bakımları tam ve genel işleyiş içerisinde parçalar sıkıntı çıkarmadığı sürece ne kadar az devirli bir motor olur ise ömrü o kadar uzun olacaktır. Sürekli 5k -7k arası vites değiştirilerek kullanılan bir motor ile 3k civarı kullanılmış bir motor aynı km ömründe olmazlar.
Turbo Twin Spark

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #14 : 02 Şubat 2015, 15:24:53 »
Otomotiv üzerine Makine Mühendisliği okumuş bir arkadaşım anlatmıştı;

- Hani böyle boşta eksoz sesini dinletmek için gaza basarsınız, veya böyle Cadde'de orada burada apaçiler haaaaaaaaaaaatatatatatatatatatata diye kesiciye falan sokarlar ya, işte motoru en çok bitiren bunlar diyordu.

Motorun yapısı aslında hep yük altında çalışmaya uygun olduğundan, motorun kesinlikle boşta çalıştırılmaması, özellikle fazla devirlendirilmemesi, motoru ısıtmak için de boşta çalıştırılmaması, yola çıkılıp viteste yük altında motorun ısınmasını beklemek gerektiği, bu esnada yine çok devirlendirilmemesi gerektiğini anlatıyordu.

Gazlama ile de motoru bitiremezsiniz demişti mesela.
Çünkü 7/24 gazlayamıyorsunuz neticede.
Veya yarış şartları altında, gidilen km'nin %100'ünü gazlayarak geçemiyorsunuz. Bu noktada motor ve yağ sıcaklığı optimuma geldiyse, yağ özelliğini kaybetmiyorsa, başka etkenler de olumsuz değilse, kolay kolay birşey yapamazsınız diyordu.

Ha ama mesela küçük ve sıkıştırması yüksek bir motoru 6000 devirde 200km/h ile yarım saat 1 saat boyunca tam gaz götürmeye çalışırsanız o zaman sıkıntılar çıkmaya başlar demişti :)

Bu anlamda motoru gereksiz ve ısınmadan zorlamalar haricinde birşey yapabilmek gerçekten beceri istiyor aslında :)

Bir diğer önemli nokta da "hararet".
Hararet yaptırılmamış hiçbir motor kolay kolay açılmıyor genelde. Ancak hararet yaptırıldıysa sıkıntı.

Bir arkadaşım, babasının R9'unu kullanıyordu, 450bin km'de falandı ve baya da iyi durumdaydı arabanın motoru.

Böylesine basit bir motor bile dayanıyorken, piyasadaki motorların dayanamıyor olması bana durduk yerde imkansız gibi geliyor. İlla ki kullanıcı hatası, yanlışı sonucunda olan işler mevcut.

Ha ama mesela bakın bizim 1.4 turbo motorlar, Mini'nin Supercharger'lı motoru veya turbolu motorları, son dönemdeki downsized aşırı besleme motorlar, hepsi birer saatli bomba kıvamında :) Bakalım bunlar ne yapacaklar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #15 : 09 Şubat 2015, 22:59:50 »
Kelimesi kelimesine katılıyorum :)

LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

blackeyekenan

  • Membro
  • İleti: 636
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #16 : 30 Nisan 2015, 00:04:54 »
Harika bilgiii teşekkurlerr

  ALFA 156 1.6 DISTINCTIVE (2005)

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #17 : 04 Mayıs 2015, 09:39:31 »
Otomotiv üzerine Makine Mühendisliği okumuş bir arkadaşım anlatmıştı;

- Hani böyle boşta eksoz sesini dinletmek için gaza basarsınız, veya böyle Cadde'de orada burada apaçiler haaaaaaaaaaaatatatatatatatatatata diye kesiciye falan sokarlar ya, işte motoru en çok bitiren bunlar diyordu.

Motorun yapısı aslında hep yük altında çalışmaya uygun olduğundan, motorun kesinlikle boşta çalıştırılmaması, özellikle fazla devirlendirilmemesi, motoru ısıtmak için de boşta çalıştırılmaması, yola çıkılıp viteste yük altında motorun ısınmasını beklemek gerektiği, bu esnada yine çok devirlendirilmemesi gerektiğini anlatıyordu.

Gazlama ile de motoru bitiremezsiniz demişti mesela.
Çünkü 7/24 gazlayamıyorsunuz neticede.
Veya yarış şartları altında, gidilen km'nin %100'ünü gazlayarak geçemiyorsunuz. Bu noktada motor ve yağ sıcaklığı optimuma geldiyse, yağ özelliğini kaybetmiyorsa, başka etkenler de olumsuz değilse, kolay kolay birşey yapamazsınız diyordu.

Ha ama mesela küçük ve sıkıştırması yüksek bir motoru 6000 devirde 200km/h ile yarım saat 1 saat boyunca tam gaz götürmeye çalışırsanız o zaman sıkıntılar çıkmaya başlar demişti :)

Bu anlamda motoru gereksiz ve ısınmadan zorlamalar haricinde birşey yapabilmek gerçekten beceri istiyor aslında :)

Bir diğer önemli nokta da "hararet".
Hararet yaptırılmamış hiçbir motor kolay kolay açılmıyor genelde. Ancak hararet yaptırıldıysa sıkıntı.

Bir arkadaşım, babasının R9'unu kullanıyordu, 450bin km'de falandı ve baya da iyi durumdaydı arabanın motoru.

Böylesine basit bir motor bile dayanıyorken, piyasadaki motorların dayanamıyor olması bana durduk yerde imkansız gibi geliyor. İlla ki kullanıcı hatası, yanlışı sonucunda olan işler mevcut.

Ha ama mesela bakın bizim 1.4 turbo motorlar, Mini'nin Supercharger'lı motoru veya turbolu motorları, son dönemdeki downsized aşırı besleme motorlar, hepsi birer saatli bomba kıvamında :) Bakalım bunlar ne yapacaklar.
Sanırım nette okumuştum bu yazdığınızı. Mantığa sığan şeyler ve gerçekten bilgilendirici. Sürekli yüksek devirde kesiciye yakın bağırtarak vites değiştiren birisiyle 3000 civarında kullananın aynı olmadığını anlamak mümkün.

O zaman motor ömrünü en çok etkileyen şeyin devir olduğunu söyleyebilir miyiz? Bakımlı dizelin bakımlı benzinliye göre daha uzun km.ler görmesinin sebebi de daha düşük devirlerde kullanılıyor olması mı?
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

ES53

  • Membro
  • İleti: 822
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #18 : 04 Mayıs 2015, 09:50:29 »
Tamamen kullaniciya bagli bir olay bu bence.Arkadasimin dedesinde ticari vardi 0 km alindigi an tüp taktirdilar ticaride kosturdu ama bakimlari eksiksiz yaptiriyor dedesi.suan ticariden cikma sekilde kendi kullaniyor arac 425 binde 2005 yada 6 model eski kasa accent motor filan yapilmadi


Sent from my iPhone using Tapatalk
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Doğa Tosun

  • Membro
  • İleti: 2.732
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #19 : 04 Mayıs 2015, 11:06:30 »
2009 Berlingo'muz 400 bin km'yi geçti. Rutin bakım dışında turbo yapıldı 1 kez. O da 380 küsür binde ben Mersin'den dönerken pozantıya c180 kovalayarak girdiğim için heralde. Uzun süre 130-140 kmh gibi 1,6 hdı için yüksek hızlarda gittim. (devir bu hızlarda 3500 civarında oluyor)

ben kol mu çıkardı yatak mı sardı korktum arızalanınca, yolda kaldım. Çekiciyle önce mersin'e döndürdük ordan Ankara'ya getirdik. Sadece turboymuş problem. Yeni turbo aldık, şimdi yine canavar gibi.
İlk sahibiyiz, aldığımızdan beri soğuk çalıştırmada beklemeye, uzun yolda turboyu dinlendirmeye hep dikkat ettik. Araba da hiç durmadı zaten daha 6 yaşında ve 400 binde. Uzun yolda tepeleme havalandırma kanalı ile arkası air suspansion gibi basık Ankara-Van, Adana, Sivas, İstanbul, Muğla falan heryere gitti geldi sürekli. Ama bakımları hiç aksatılmadı, ne gerekiyorsa ne değişmeli ise hepsi değişti zamanında veya zamanından önce. Şu an kilometresini 80 bine düşürsem kimsenin anlamayacağı bir kondisyonda. Kısaca "bakım + doğru kullanım = yüksek kilometreler"
"AlfaRomeo 159 JTDM Dist.Plus Qtronic
"MercedesBenz C180 AMG Selection
"BMW 520i Executive Plus

"Alfa MiTo 1.4 TB (sold)
"Alfa GT 2.0 JTS Selespeed (sold)
"Alfa 147 1.6 TS (sold)
"BMW 320ied 40th year(sold)
"BMW X5 3.0i (sold)
"BMW 320ia (sold)
"MercedesBenz C180 AMG(sold)
"VW Passat B8 Highline(sold)
"Honda Civic SportPlus 182(sold)
"Nissan Navara 4x4 Platinum(sold)

muğlalı

  • Membro
  • İleti: 865
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #20 : 04 Mayıs 2015, 12:28:52 »
 düzenli bakım yapılan hiç bir aracın ben 250-300 binde motor istediğini görmedim motor hacmi arttıkça km dahada artıyor(dizel) bu yüzden 156 alma planlarım suya düştü araçların çoğunun geçmişi belli değil, belki 10-20 bin km sonra motor isteyecek 5-6 bin masraf, onun yerine model yükseltmek daha mantıklı  dpf tıkalı gezmek, yanlış yağ,yanlış usta,düzensiz bakımlar sonuç motor revizesi.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

nanotechmilas

  • Membro
  • İleti: 406
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #21 : 04 Mayıs 2015, 20:55:06 »
Benim aracımda 195,000 de daha kapağı açılmamış bir araç ama ben çok takıntılı olduğum için 200.000 km olunca contalarını ve yatakları değiştirmek istiyorum, servis ustam bile gerek görmediğini söylüyor... ben 8000 km oldumu yağını değiştiririm kısa mesaferle çok sıkıştırmadan normaş devrinde kullanıyorum, hız yapacaksamda otobanda yardırırım, ama motorla ilgili hersey morotu ve aracı nasıl kullandığımıza bağlı 200.000 de az bir km değil bnm için,
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #22 : 04 Mayıs 2015, 21:23:04 »
Elbette devir de motor ömrü konusunda bir kriter ancak devirden daha çok düzgün bakımın önemli olduğunu düşünüyorum.

Motor yaptırdım diyenlerin pek çoğunun ya triger kopardığını ya da hararet yaptırdığını gördüm. Bir kısmı ise önceki sahiplerinin bakımsızlığı nedeniyle talihsiz araçlara düşmüş olanlardı.

Kendim bile 7500'de bakıma girmeme ve 5000 devir bandına nadiren çıkmama rağmen tak tak tak subap fincanı arızasıyla karşılaştım, peki neden? Çünkü önceki sahipleri sağolsunlar yağ bakımını geciktirerek içeride balçık oluşmasına sebep olmuşlar, Motul 6100+ yağı en iyisi diye çakınca da içerdeki balçıkların bir kısmını söküp fincanlara tıkmış, biraz temizlik bir iki fincan değişimiyle kurtardık.

Daha çok standart ve mecburi olan, üç kuruş para verilen yağ değişimini bile aksatan bu tip kullanıcıların araçlarının diğer yerlerini ne halde bıraktıklarını tahmin bile edemiyorum. Bu araçlar triger de koparmıştır hararet de yapmıştır kimbilir neler olmuştur. Aldığı malın sorumluluğunu bilmekten aciz olmak da 250.000'e gelmeden iflas etmiş motorları ortaya çıkarır tabii ki.

Geçen senelerde bir video ortaya çıkmıştı, düzenli bakımı yapılan bir Opel Corsa ticari taksi otomobil 1.000.000 km'deydi ve takır takır çalışıyordu. Sahibinden'de ilanlara bakın daha 100.000'lerde motor sıfır yapıldı yazılı ilanlar var. Tabii ki böyle kullanıcılarla o motor ne kadar sıfır yapıldı tartışılır.

Vesselam otomobilin bakımı oldukça sert de kullanılsa, devirli de gitse(devamlı 6000-7000 arası hariç elbette) rahat rahat 300.000'i görür, hatta 400.000'e kadar kapak bile açtırmaz. Bu kadar km yapıp da parçaları eskimiş bir otomobile ise parası neyse verip "düzgün" bir şekilde motor yapılırsa aynı km'yi bir daha yaptırır.

misket

  • Membro
  • İleti: 561
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #23 : 04 Mayıs 2015, 22:06:20 »
trigersen kaynaklı sıkıntı yaşayanlara bu kadar yüklenmeyin yahu:-) 230 000 de triger sıyırmasından geçen sene yolda kaldım trigerin mili yandan kırılmış oda kayışı kesmiş. Açılmışken  trigeri baskı balataydı yağ pompasıydı variyatördü aradan çıksın dediklerimizle aşağısı yukarısı 4000 tl ile atlattık. Triger sıyırmasaydı daha gidermiydi giderdi



erim

  • Membro
  • İleti: 345
    • Çevrimdışı
Ynt: Twin Spark ömrü
« #24 : 04 Mayıs 2015, 23:45:25 »
İstediğiniz kadar rutin bakımı zamanında yapın yağını suyunu kontrol edin yağ pompanız yağlamayı keserse bunların Önemi kalmaz  çok fazla bileşen var kısmet işi bunlar  :)

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
14 Yanıt
1347 Gösterim
Son İleti 31 Mart 2008, 18:25:45
Gönderen: Delaserna23
8 Yanıt
864 Gösterim
Son İleti 05 Kasım 2011, 21:29:05
Gönderen: ku2
28 Yanıt
2400 Gösterim
Son İleti 05 Haziran 2014, 22:41:32
Gönderen: ArinFırat
14 Yanıt
1447 Gösterim
Son İleti 23 Ağustos 2016, 20:49:47
Gönderen: vahit
0 Yanıt
819 Gösterim
Son İleti 05 Kasım 2017, 15:17:05
Gönderen: alfacello

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal