Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: Yarı bağımsız & Tam bağımsız süspansiyon sistemi  (Okunma sayısı 7572 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

KUY65

  • Membro
  • İleti: 540
    • Çevrimdışı
Şu aralar çok kafama takılan bi konu var.
-Yarı bağımsız süspansiyon sistemi
-Tam bağımsız süspansiyon sistemi
Hangisi hangi koşulda daha iyi yol tutuyor ?

Tam bağımsız süspansiyon virajlarda tekeri dışa yarı bağımsızdan daha fazla açabildiğinden yola daha iyi oturabilir ve lastikler açıldığında yere yaklaşıcağından daha iyi yol tutacağı söyleniyor. eğer öyleyse neden viraj çubuğu takıp esneme azaltılıyor ?

Yarı bağımsız yer kazanma ve bariz fiyat ucuzluğundan çok tercih ediliyor. golf7'nin birkaç modeli dahil birçok araba yarı bağımsız süspansiyonu artık daha çok kullanıyor. Fakat arka yarı bağımsız süspansiyon sistemi tam bağımsız kadar esneyemediğinden bir açıdan sonra tekerin yola eğik basmasına sebep oluyor.Bunun sonucunda yol tutuşu ve kaymaya başlama limiti azalıyor.

Alfa romeo başından beri yol tutuşa, sportif ruha önem veren bir marka bunu hepimiz kabul ettik.

Giulietta ve MiTo ya bakalım. Giuliettada arkalar tam bağımsız, Mitoda arkalar yarı bağımsız(torsiyon çubuğu) süspansiyon sisteminden oluşuyor. 2 model de sınıfında iyi yol tutan araçlar olarak gösteriliyor. Giulietta kullanmadığımdan bilemiyorum fakat benim gibi mito kullanıcıları da onaylayacaktır ki MiTonun arkasını oynatabilmek çok eğlenceli ve gerçekten kontrollü olsa da sürdüğüm birkaç arabaya göre (farklı sınıf hb arabalar) daha kolay.

Anlayamadığım şey viraj çubuğuyla esneme neden azaltılıyor ? fakat buna rağmen tam bağımsızın sağladığı esneme daha iyi yol tutar diye kabul ediliyor. Yani tam bağımsızın esneyerek tekeri dışa açması iyiyse viraj çubuğuyla bunu kısmak ne kadar mantıklı ?
Eğer alfa romeo yol tutuşta iyi bir yere sahip olduğunu söylüyor ve gösteriyorsa, MiTo gibi halkın ağzında antimini adıyla anılan bir arabayı neden bariz farkı olduğunu söyledikleri tam bağımsız yerine yarı bağımsız süspansiyonla satışa çıkarıyor ? Yer kazanma ve maliyeti anlıyorum fakat alfa yol tutuşu bırakıp küçük sınıf MiTo da bagajın derdine mi düştü yani :D

not: Bilgide yanlışlık yaptıysam kusuruma bakmayın :alfisti:.
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Bir sürü bilgi birbirine girmiş :)

Öncelikle Mito ile Giulietta yol tutuşları arasında ciddi fark var. Ben şahsen Mito'nun yol tutuşunu çok başarlı bulmuyorum. Sebebi de bariz şekilde bağımsız olmayan süspansiyon sistemi.

Bağımsız süspansiyonların amacı farklı yol şartlarında lastiğin tabanının yol yüzeyine her zaman tam basmasıdır. Viraj demiri ise bir tekerlek davlumbaz içine girerken diğerini de kendi davlumbazının içine çekerek tek tarafa yatmanın önüne geçmektir. Viraj demiri bu tür bir sistemde şarttır aksi halde virajlarda araç bir tarafa yatarken, yattıığı taraftaki lastik davlumbaz içine girerken diğer tekerlek davlumbaz dışına doğru hareket eder doğal olarak. Viraj demiri davlumbaza dışına hareket eden tekerleği de içeri doğru girmeye zorlar. Bu sayede araçların virajlardaki yatmasını sınırlandırmaya çalışır.Ancak tamamen rijit bir yapısı olmadığı için bunu belli bir oranda yapabilir. Zaten aksi halde yarı bağımsız süspansiyondan bir farkı kalmaz sistemin.
Mito'daki sistem Grande Punto ve Opel Corsa D ile aynıdır. Bu sistemde lastiklerden biri bir yükseltiden geçerken neredeyse diğer tekerlek te aynı oranda ve aynı yönde hareket eder. Çok iyi anlatamadım ama şöyle örnek vereyim, Mito arka tekerleklerinden birini bir yükseltiye çıkarın, diğer tekerlek te yerden kesilir. :)

Önceki Alfam Giulietta'da spor yay bile yokken viraj kabiliyeti ve verdiği güven hissi Mito'dan fazlaydı. Mito'da beklenmedik arka kayıpları yaşamanız her an olasıdır, o sebeple o arka yol tutuşa şok ta güvenmeyin diyebilirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alfadanadam

  • Moderatore
  • İleti: 12.595
    • Çevrimdışı
Giulietta

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

KUY65

  • Membro
  • İleti: 540
    • Çevrimdışı
Mito ani hareketlerde hafif sallıyor arkasını tatlı ama 170 le giderken tatlı olmaz sanki :duvar::D Mini mesela. o da küçücük, ama çok nokta bağımsız süspansiyon var arkada. alfanın malzeme kalitesinde ucuza kaçmasını kabul ederim fakat yürüyende ucuza kaçmak... canımı sıktı bu  :duvar: arka torsiyon çubuğu diye mitoyu mu satalım şimdi :haydi:

 Alfa Romeo MiTo'nun "C" kesitli arka torsiyon çubuğu, sahip olduğu torsiyonel sertlik ile bunun aynı zamanda bir aktif destekleyici görevi yapmasini ve böylece ideal dönüş performansını temin ederek tepkinin hızının azami düzeye çıkarılmasına yardım eder.
 Böyle açıklanmış internette. tam bağımsızdan daha verimli oldu bunda diye koyduk mu demiş, maliyetten kaçtığını örtmeye mi çalışmış bilemedim :D
« Son Düzenleme: 10 Eylül 2015, 10:31:13 Gönderen: KUY65 »
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

Gouki

  • Amministratore
  • İleti: 8.022
    • Çevrimdışı
Corsa D, Grande Punto altyapısı kullandık çaktırma demek istemişler aslında :)

octinum

  • Moderatore
  • İleti: 1.445
    • Çevrimdışı
Aslında tam bağımsızın olayı bir tekerleğin başından geçen diğerinin yere basma açısını sapıttırmasın isteği. Bunun dışında tam bağımsızın da tipleri var. MacPherson mesela bağımsızdır ama virajda yatınca özellikle dış tekerleğin yolla açısı değişebilir. 156 gibilerinin yüksek çift salıncağında bu olmaz ya da çok daha kısıtlı olur. Tabi konu 156 olunca MacPherson tipi arkalar da "normal" arabaların önü gibi davranabilir.

Viraj demiri derken, "Anti Roll Bar"dan bahsediyoruz değil mi? Onun olayı yukarıda açıklanmış. Bunun da sertleri yumuşakları var. Sert olanı (GTA'larınki gibi mesela) daha az gövde yatması sağlar, ama sağ-sol tekerleklerin farklı yüksekliklere çıkıp indiği bozuk yollarda da sağa-sola sallama yapar. Bu sallantının boyutları da süspansiyona göre az ya da çok hissedilir.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

ealprsln

  • Membro
  • İleti: 1.200
    • Çevrimdışı
İki buçuk yıl ve 45.000 km'dir Mito kullanan birisi olarak; bugüne kadar aracı kafadan kaydırmayı isteyerek veya istemeyerek hiçbir zaman başaramadım ama aracın arkası bir çok kere istemsiz olarak kendini bıraktı. Bazı virajlarda gerçekten korktuğum ve "sanıyorum patlıyoruz" dediğim çok olmuştur. Aracımı her ne kadar sevsemde  arka tarafı banada açıkçası çok fazla güven vermiyor. Özellikle 30mm H&R (kaya gibi sert) ve 15mm spacer olmasına rağmen. Coil'in de bu arkadaki "oynaklık" durumuna çözüm olabileceğini zannetmiyorum, ancak bir mertebe daha iyileştireceğine eminim. Keşke farklı bir arka süspansiyon sistemi kullansalardı demekten başka yapılabilecek birşey yok sanırım.
THE ROMANCE OF PERFORMANCE
'11 MiTo Quadrifoglio Verde

KUY65

  • Membro
  • İleti: 540
    • Çevrimdışı
youtubeda mito episode lari var suspansiyonla ilgili olanin ingilizce altyazilisini buldum. 147 den daha iyi yol tutmasi için en uygun secimin bu olduguna karar verdik falan diyordu 147 de arkalar bagimsiz biliyorsunuz, hala ucuza kacma isini yediremiyorum bahaneler ariyorum :D golf7 sinden mazda 3 une toyota aurisine hepsi torsiyon cubuguna geciyor bir bir. biri tam bagimsiz biri torsiyon cubuklu iki arabanin ayni hizlarda ve kosullarda viraj testleri yok, teorik bilgi çok, test yok. belki şasinin burulma payını, uzunlugunu, kullanilan amortisoru vs dusununce bazen torsiyon cubugu daha performanslidir. Kisacasi testleri gozumle gormeden inanmam, inanmiycam :D
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
youtubeda mito episode lari var suspansiyonla ilgili olanin ingilizce altyazilisini buldum. 147 den daha iyi yol tutmasi için en uygun secimin bu olduguna karar verdik falan diyordu 147 de arkalar bagimsiz biliyorsunuz, hala ucuza kacma isini yediremiyorum bahaneler ariyorum :D golf7 sinden mazda 3 une toyota aurisine hepsi torsiyon cubuguna geciyor bir bir. biri tam bagimsiz biri torsiyon cubuklu iki arabanin ayni hizlarda ve kosullarda viraj testleri yok, teorik bilgi çok, test yok. belki şasinin burulma payını, uzunlugunu, kullanilan amortisoru vs dusununce bazen torsiyon cubugu daha performanslidir. Kisacasi testleri gozumle gormeden inanmam, inanmiycam :D

maalesef torsiyon çubuğu performanslı değildir.öyle olsaydı araçlarımız elektronik enjeksiyonlu değil karbüratörlü olurdu.yukarıda saydığınız markaların torsiyona geçme sebebleri de tamamen maliyeti düşürmektir.zaten o marka ve model araçların üstün yol tutuş,azami performans gibi bir hedefleri de ,idealleri de yoktur.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Araçlarda "kullanılması gereken" ile, maliyet vb. amaçlı kullanılanları karıştırmayın diye bir ekleme/hatırlatma yapayım. Mesela belki Mito'ya bağımsız koysanız daha beter yol tutacak, her halükarda bağımsız süper yol tutacak diye birşey yok. Önemli olan "optimumun" olmasıdır.

Corvette C6 torsiyon bile değil, MAKAS ile hayvanlar gibi yol tutuyor, bilmem biliyor musunuz :)
@halil hocam, bu örnekle bu noktada bakış açınızın biraz yanlış olduğunu belirtebilirim sanırım. Bahsettiğinizle ikisi ayrı örnekler.
Bu arada Corvette-Makas örneği haricinde, torsiyonlu 106 GTI da zamanında "en iyi handlingli" araçlar arasında gösteriliyordu. Demek ki "yol tutuş vb. iddiası yok" şeklindeki teziniz de böylece çürüyor diyebiliriz. Dediğim gibi, bunun en uç örneği kamyonet teknolojili Corvette'tir, ötesi yok :D

Burada anca şöyle bi karşılaştırma yapabiliriz, Golf'ü ele alalım, adamlar Highline 1.4 bilmemne olmayan araçlarda torsiyon uygulamak gibi bir adiliğe geçtiler. Evet, bunun adı maliyet düşürmektir. Ha ama bunu kullanıcıların kaçı anlar, kim fark eder, müşterilerin ne kadar "aaaa bunda torsiyon var, almam" veya "bir üst versiyonu alayım, bunda torsiyon var, istemem" der, VW de bunu düşündüğü için işi mümkün olduğunca kendi lehine çevirmek peşinde.

Mesela bir arkadaşım Golf dediğimizde "ama bilmemne versiyon almam, torsiyon var" diyor. Torsiyon her zaman kötü birşey değil aslında. Normal kullanımda da arabayı kullanan kişinin "aha bunda torsiyon var" ayrımını yapabileceğini hiç sanmıyorum. Kafayı eğip aşağı bakacaksınız :) Ya da bir viraja girdiğimizde torsiyon var diye 70'le, bağımsız var diye 90'la gireceğiz diye bir olay da yok.

Küçük sınıf-büyük sınıf-kompakt sınıf arasında torsiyon-bağımsız karşılaştırmasını yapamayız, ama Golf'ün bu konuda karşılaştırma videoları mevcut. Onlara bakabilirsiniz, işyerinde açamadığım için link bulup koyamıyorum maalesef. Ama ölümcül de farklar olmadığını söyleyebilirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
@Ormanci  corvet ve diğer amerikan araçları yüzlerce beygirleri de olsa,makaslı da olsa  her zaman avrupalı rakiplerine göre düz yol araçlarıdır.hiç de iyi yol tutmazlar.106 içinde zamanında tabirini kullanmışsın.doğrusuda bu .zamanında.
bilim ,teknoloji hergün ilerlerken,torsiyonlu sistem ,tam bağımsız sistemden iyi olmaz.otomobiller için torsiyon ucuz,basit yapılı,servis maliyeti düşük,düşük hacimli ,düşük güçlü araçlar için kullanılan bir sistemdir.arada ölümcül fark var mıdır.?100 km ile düz yolda giderken farkı yoktur.yüksek süratte viraja girdiğinizde , yolun kaplaması bozukyolda yüksek süratte gidiyorsanız  farkı hissedersiniz.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
@halil Hocam "Amerikan"lar hakkındaki fikirlerini bir nebze olsun değiştirebilmek adına C6 ve özellikle Z06 test videolarına bakmanı öneririm :yukari-ok:
Cadillac CTS-V ve Audi karşılaştırmasını da Jeremy'nin ağzından izleyebilir/dinleyebilirsin :) Ha hoş, onda yürüyen aksam nedir bilmiyorum ama "yol tutuş" fikrini derinden etkileyebilir :)

Halen aynı şeyi savunuyorum. En son teknoloji, en iyisi demek değildir. Önemli olan o geometriye, o kullanıma, o bilmemneye uygunluğudur. Evet, sistemin basitliği, maliyet avantajı getirmesi falan filanı da elbette ki hesaba katmak gerekir, otomobil üreticilerinin işlerine de geliyordur elbet.. Fakat dediğim gibi, önemli olan "araca uygunluğu"dur bence.

Örneğin Mito'ya tam bağımsızı da koysak, Giulietta gibi davranmayacağı kesin. Çünkü aks mesafesi, iz açıklığı gibi şeyler de buna izin vermiyor, bu yüzden de torsiyon kullanıyorlar. Hatta torsiyonun arka lastikleri tam serbest bırakmaması, bazen işe bile yarayabiliyor.

106 için kullandığım "zamanında" tabirim, araç şimdi üretilmediği için. Eski olduğundan değil :) Çünkü yine "zamanının" tam bağımsız, ultra bağımsız, süper 4 çeker, kilitli ön çeker vs. araçlarından bile iyi tepkiler ve değerler elde ediyordu. Bulabilirsen o karşılaştırmaları falan da bi izlemeni, okumanı tavsiye ederim hocam.
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2015, 11:43:27 Gönderen: Ormanci »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
iyi yol tutup tutmadığı ,rakipleri ile yapılan karşılaştırmalı testlerde belli olur.böyle bir test varsa seyredelim ,görelim.

Halen aynı şeyi savunuyorum. En son teknoloji, en iyisi demek değildir.

biraz garip olmuş.kullandığın araçta da son teknoloji ,ödüllü motor var.ilginç.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
İşyerimdeyim video vs. açılmıyor, haliyle bulamıyorum ama Youtube Google vs. elinizin altında :)

Ayrıca şu kaynakta "Corvette" veya "Chevrolet" kelimeleri ile arama yaparak tur zamanlarından birşeyler çıkarabilirsiniz sanırım. Yalnız ZR-1 uzantısı olanlar Chevrolet'nin yarış araçlarıdır, onları dikkate almayabilirsiniz :)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

Okumadınız da herhalde, Cadillac CTS-V ve Audi karşılaştırmasını bizzat Jeremy Clarkson yaptı demiştim önceki mesajımda, zevkli bir videodur. Ancak izlemek, okumak istemiyor ve fikrim değişmesin diyorsan, saygı duymaktan başka yapacağım birşey yok hocam :)

Arabayı ödülü süper motoru için mi aldım? Senin yaklaşım çok daha ilginç geldi hocam :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
İşyerimdeyim video vs. açılmıyor, haliyle bulamıyorum ama Youtube Google vs. elinizin altında :)

Ayrıca şu kaynakta "Corvette" veya "Chevrolet" kelimeleri ile arama yaparak tur zamanlarından birşeyler çıkarabilirsiniz sanırım. Yalnız ZR-1 uzantısı olanlar Chevrolet'nin yarış araçlarıdır, onları dikkate almayabilirsiniz :)

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_N%C3%BCrburgring_Nordschleife_lap_times

Okumadınız da herhalde, Cadillac CTS-V ve Audi karşılaştırmasını bizzat Jeremy Clarkson yaptı demiştim önceki mesajımda, zevkli bir videodur. Ancak izlemek, okumak istemiyor ve fikrim değişmesin diyorsan, saygı duymaktan başka yapacağım birşey yok hocam :)

Arabayı ödülü süper motoru için mi aldım? Senin yaklaşım çok daha ilginç geldi hocam :)


listede corvette var.acaba bu corvet makaslı mı? tam bağımsız süspansiyona mı sahip.?

aşağıdaki linki okuyun.
https://www.technopat.net/2014/09/14/corvette-italyanlara-ozendi/
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Hocam ben ne diyorum siz ne diyorsunuz, tamam pes ettim, tartışmayacağım, birşeyler anlatmaya çalışmayacağım. Siz takılın böyle, tamam...

Sanırım gösterdiğiniz yazıdaki şu paragraf da acayip hoşunuza gitmiştir;
"Amerikan spor otomobilleri eskiden beri belirli bir formülü uygular; motor önde kaputun altındadır, çekiş ise arka tekerlerden sağlanır. Bu tasarım her ne kadar düz yolda yüksek hızlanma ve sürat sağlaması açısından avantajlı olsa da, virajlı yollarda yol tutuş açısından pek başarılı değildir."

Ancak BMW yıllardır bu şekilde başarılar elde ediyor, M3, M4 gibi şaheserler ortaya çıkıyor. Önden motor - arkadan çekiş kombinasyonu için "Virajlı yollarda yol tutuş açısından pek başarılı değildir" gibi kesin bir yargıya varmak, otomotiv endüstrisinde "aptallık"tan başka bişeyle tanımlanamaz sanıyorum.

Giulia'da ne yaptılar peki bu arada? :D

Daha da cevap mevap vermeyeceğim, işinize geldiği gibi cımbızlayıp takılmayı seviyorsunuz çünkü, yazdıklarımın sizin için bir önemi olmadığını fark ettim. Benim için de aynı şey geçerli artık şu saatten sonra. "İgnore" :)
« Son Düzenleme: 21 Eylül 2015, 12:54:32 Gönderen: Ormanci »
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Bu arada düzeltiyorum, yanlış yazdım, ZR1 uzantısı yarış değil, Corvette'in hipersüpercar uzantısı :) Yarış için olanlar C6R falan diye geçiyordu galiba.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

halil

  • Membro
  • İleti: 1.919
    • Çevrimdışı
amerikan araçları  avrupalı rakiplerine göre yol tutmaz.bütün otomotiv kaynaklarında bu böyledir.aralarından bir tanesinin pistte iyi derece yapması bu sonucu değiştirmez.daha yeni yeni bu teknolojileri araçlarında uygulamaya başladılar. linkteki yazıda bunun bir örneğidir.bunun tersini savunmak ferrari,lamborghini vs gibi firmaların bu işi bilmediğini söylemektir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Kesinlikle katılıyorum: Ahahahah  :lol:

Hıhı..  :yukari-ok: :kahve: :serefe: :serefe: :haydi: :rock:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Öhöm öhöm...  :kahve:
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

rain man

  • Membro
  • İleti: 1.366
    • Çevrimdışı
Bu tarz tatlı münazaraları okurken gerçekten kahvemi manzara karşısında yudumluyor gibi keyif alıyorum :-)
Alfa Romeo 147 1.9 JTD Q2 2009

KUY65

  • Membro
  • İleti: 540
    • Çevrimdışı
Taraf tutmak serbest mi  :D  bu torsiyonlu be desinler diye mito almadim hevesimi kirmayin  :haydi:
06KUY65-MiTo Kutay Yıldız, Ankara

Ormanci

  • Membro
  • İleti: 925
    • Çevrimdışı
Münazara mı? "Duvara karşı" gibi bi hissiyat söz konusu sanki daha ziyade :D
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
12 Yanıt
840 Gösterim
Son İleti 01 Aralık 2009, 00:30:11
Gönderen: serkan44
11 Yanıt
403 Gösterim
Son İleti 13 Ağustos 2012, 01:35:18
Gönderen: Sercan Keklik
6 Yanıt
493 Gösterim
Son İleti 08 Mart 2015, 22:24:34
Gönderen: AykMito
8 Yanıt
938 Gösterim
Son İleti 07 Nisan 2015, 11:19:53
Gönderen: FAKmito
0 Yanıt
357 Gösterim
Son İleti 13 Nisan 2015, 14:42:36
Gönderen: Alfadanadam

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal