Merhaba Arkadaslar,
Alfa Romeo Mito aracim icin DNA Racing alt sase gergisini Haziran ayinda TMC Motorsport sitesinden siparis etmistim.
Soz konusu parca tam olarak linkteki gibidir. Parcanin gorevi, alt sasenin ortasindaki tunel kisminin esnemesini engelleyip, on tekerlerin virajlarda yere daha iyi basmasi saglamaktir.
DNA Racing front suspension subframe doule tie rod kit (https://www.dna-racing.it/en/fiat-punto-grande-punto-abarth-components/731-dna-racing-front-suspension-subframe-doule-tie-rod-kit.html)
Urunu teslim alip biraz inceledikten sonra, urunun birebir aynisindan kendi imkanlarimiz ile urettik. Ilk oncelik olarak yakin cevremdeki Mito sahibi arkadaslara ilk numuneleri teslim ettim ve arkadaslarin aracina montaji da gerceklestirdik.
Urunun orijinalini kullanan veya bizim urettigimiz versiyonunu kullanan tum arkadaslarin genel yorumu, aracin kafasinin cok daha dinamik hale geldigi ve onden kaynaminin azaldigi yonundedir.
Bizler parcayi sadece Mito uzerinde montajlayip dogruladik, ama DNA motorsports sitesinde uyumlu arac listesini asagidaki gibi belirtilmistir:
- Fiat Grande Punto - Abarth incl. (2005 - 2012) /
- Alfa Romeo Mito (2008 -) /
- Opel Corsa D OPC incl. (2006 - 2014) /
- Opel Corsa E OPC incl. (2015 -)
Orijinal parca ile el yapimi parcanin boylari, delik caplari ve delik konumlari birebir aynidir. (orijinal parca referansiyla mastar yapilmistir, el yapimi parcalar bu mastara gore uretilmektedir)
Orijinal parcanin profil olculeri 30mm x 15mm (profil sacinin et kalinligini bilemiyoruz)
El yapimi parcanin profil olculeri 30mm x 20mm (profil sacinin et kalinligi 3mm)
El yapimi parcalar oto boyacida boyanip, firinlanmistir.
Parcalar, vida (4 adet), pul (4 adet) ve somunlari (2 adet) ile birlikte teslim edilecektir.
El yapimi parcanin yuksekligi orijinal parcaya gore 5mm daha fazla oldugundan, gonderilecek vidalar da orijinal vidalardan 5mm daha uzundur.
El yapimi parcalardan bu hafta 6 adet yapilmistir, su ana kadar 5'i satilmisitir. Bayramdan sonraki hafta 6 adet daha uretilecektir. Talep olmasi durumunda uretime devam edebiliriz.
El yapimi parcanin satis fiyati [SIZE=5]250TL[/SIZE]Orijinal parca da satiliktir. Orijinal parcayi Haziran ayinda aldigim kura gore ve gumruk vergisiyle beraber bana maliyeti [SIZE=5]550TL [/SIZE]olmustur. Ayný fiyata satacagim.Parcalar montajlanirken;
- motor kisminin altinda yer alan plastik korumanin en ucundaki ince lama parca sokulup, yerine uzun profil takilacaktir.
- Uzun profilin takildigi noktanin yaklasik bir karis gerisine de kýsa profil takilacaktir.
Her iki parca da takilirken, kesinlikle hic bir kesme bicme islemi yapilmasina gerek yoktur. Montajla ilgili detaylari, orijinal parcanin sitesinden de gorebilirsiniz.
Kaynak noktalarina dair detay gorseller karsilastirmali sekilde asagidadir.
[IMG]https://i.hizliresim.com/1Ealm1.jpg[/img]
[IMG]https://i.hizliresim.com/vPAvdO.jpg[/img]
[IMG]https://i.hizliresim.com/LD8W7J.jpg[/img]
[IMG]https://i.hizliresim.com/r1XoLB.jpg[/img]
[IMG]https://i.hizliresim.com/7DWrmm.jpg[/img]
[IMG]https://i.hizliresim.com/PD2Z3v.jpg[/img]
[IMG]https://i.hizliresim.com/b6ZdAY.jpg[/img]
Satin almak isteyen arkadaslar ozel mesajla veya whats app araciligi ile tarafima ulasabilirler.
Tel: 0505 915 8212
İyi satışlar olsun
Tapatalk kullanarak iPad aracılığıyla gönderildi
Eyvallah, çok sağolun.
Başlıkta bir hata yapmışım, corsa C uyumlu değildir. Doğrusu corsa D ve E.
Üst kule vardı bende alt kule gergisinide aldım cidden baya fark oldu virajlarda ve direksiyon da, mitosu olanlar için fırsat cidden hayırlı satışlar.
LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Çok teşekkürler.
Sırada da bagaj içi gergi var. Ama onun biraz daha süresi var henüz.
Bugün sonunda kendi aracıma kalıcı olacak şekilde alt şase gergilerini taktım. Daha önce deneme amaçlı bi 3-4 kez takıp çıkarmıştım ama hiç sürme fırsatım olmamıştı.
Bugün çok viraj kasma şansım olmadı ama genel olarak arkadaşların bahsettiği şekilde bir hissiyat vardı araçta.
Uzun parçayı takarken, aracın hali hazırda üzerinde olan ve çok ince bir lamadan yapılmış olan gergiyi söküp, o şekilde montaj yapılıyor. Aracın orijinalinde olan gergi ile yeni takılanın arasındaki farkı göstermek için özellikle aşağıdaki fotoyu çektim.
Aracın üzerinden çıkan gergi, neredeyse parmakla yamultulacak kadar dayanıksız bir parça.
(https://i.hizliresim.com/g6p8DN.jpg)
Kendi aracıma yapılan montajla ilgili fotolar aşağıdaki gibi. Montaj esnasında dükkandaki liftler doluydu, ancak yağ kanalında montaj yapabildim. O sebeple fotolar kötü, çünkü dar alanda pek sağlıklı bir çekim yapamadım, kusura bakmayınız.
Uzun gergi sol kenarı:
(https://i.hizliresim.com/qvpMDq.jpg)
Uzun gergi sağ kenarı:
(https://i.hizliresim.com/9NAo78.jpg)
Kısa gergi:
(https://i.hizliresim.com/MD2pZ9.jpg)
You are not allowed to view links.
Register or
Login oo süper aldım gitti yarın konuşalım
Alfin'in Tjet MiTo'sunda bizim de tuzumuz olsun isteriz You are not allowed to view links.
Register or
Login
Herkese iyi akşamlar arkadaşlar,
Bugün alt şase gergisiyle ilk kez izmir'de piste çıktık.
Benim arabamda orijinal dna'nın gergisi vardı (çünkü orijinali almaya talip yok, elde kalacağına benim arabaya taktım :p), 2 adet diğer MiTo'da da bizim yaptığımız gergi vardı.
Kullanıcı yorumu olarak, herkes aracın kafasının daha canlı olduğunda hem fikir. Bunun bir etkisi olarak da arka daha kolay şekilde yan gelmeye başladı. Hatta pistte görevli ve beni önceden bilen bir abimiz özellikle şunu söyledi "araban daha fazla yan geliyor bugün, birşey mi taktın arabaya" şeklinde. Ben de ona gergiyi gösterdim falan...
Fakat bir yan etki tespit ettik, bunu açık şekilde buradan söylemem gerekir.
Hem orjinal gergide, hem de bizim ürettiğimiz gergide, 1. ve 2. viteste dip gaz yapıldığında, aşağıda işaretli egzoz ek noktası kısa gergiye değip kısa süreliğine ses yapabilmektedir. Bunu üst viteslerde yapmamaktadır ve sadece tam gaz anında yapabilmektedir. Fakat gittiğiniz yol pürüzsüz ve esp falan da devreye girmiyorsa, bu sesi düşük vites ve dip gazda dahi yapmayabiliyor.
(https://i.hizliresim.com/9NlOpk.jpg)
Yarın 3 adet daha siparişi kargoya vereceğim, bu hafta da en az 6 adet daha üretim yapıp, inş hafta sonuna kadar onları da sahiplerine göndereceğim.
Arkadaşlara şimdiden hayırlı olması dileğiyle.
@stan giulietta için uygun model var mı?
İyi çalışmalar...
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login giulietta için uygun model var mı?
İyi çalışmalar...
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bu hafta giu saibi bir arkadaş dükkana gelecek ve biraz bakacağız, ne yapabiliriz diye. Üksek ihtimalle üst kıle gergisi yapılabilir gibi duruyor.
Özellikle istediğiniz bir parça varsa lütfen foto ve link atın. Üstüne çalışalım.
Mitoya göre kule gergisi yapılamaz mı ?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bu hafta giu saibi bir arkadaş dükkana gelecek ve biraz bakacağız, ne yapabiliriz diye. Üksek ihtimalle üst kıle gergisi yapılabilir gibi duruyor.
Özellikle istediğiniz bir parça varsa lütfen foto ve link atın. Üstüne çalışalım.
@stan Kule gergisi güzel fikir.
Benim ilk aklıma gelen vites kısaltıcısı. [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180827/261dbff35b80916f4b0e13b16d263780.jpg[/img][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180827/bbf9c6ca89990afd0fe4e437909814d1.jpg[/img]
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Mitoya göre kule gergisi yapılamaz mı ?
Teknik olarak yapılabilir. Ama kuleler çok kapalı bir noktada olduğundan şaseyi bir miktar kesmek gerekiyor. O sebeple o işe girişmeyeceğim.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login Kule gergisi güzel fikir.
Benim ilk aklıma gelen vites kısaltıcısı. [IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180827/261dbff35b80916f4b0e13b16d263780.jpg[/img][IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180827/bbf9c6ca89990afd0fe4e437909814d1.jpg[/img]
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Short shift biz mitocuların da büyük derdi.
Ama o parçada biraz fazla ince işçilik gerekiyor ve numune olmadan da yapmak çok kolay değil gibi.
Tebrikler Rahmi bey. Son mito bükücü ilan ediyorum sizi =)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tebrikler Rahmi bey. Son mito bükücü ilan ediyorum sizi =)
"giu sahibi bir arkadaş" olarak tabir ettiğimiz, Murat Kaptan gelmiş hoşgelmiş efendim:)
Sizleri sanayiye ekliyorum efendim.
Mitolar bükülmez, inş giu'lar da bükülmeyecek, sizlerin değerli desteğiniz ile.
Herkese Merhabalar,
ilk punto monta alt gergi montajımızı da gerçekleştirildi. Araç tek kapı olan modeldir.
Yani, puntolarda uyumluluk açısından sıkıntı olmadığını rahatça söyleyebilirim.
Punto montajına dair fotolar aşağıdaki gibidir:
[IMG]https://i.hizliresim.com/3zV9Ar.jpg[/img]
[IMG]https://i.hizliresim.com/RDvJQa.jpg[/img]
Alt ön şase gergisi haricinde, bagaj içi arka kule gergisi ve orta şase tünel gergisi için de ustalarla çalışmaya devam ediyoruz.
https://www.dna-racing.it/en/fiat-punto-grande-punto-abarth-components/756-dna-racing-rear-strut-bar-no-tie-rods-kit.html
https://www.dna-racing.it/en/fiat-punto-grande-punto-abarth-components/960-fiat-grande-punto-abarth-tunnel-chassis-reinforcement-kit.html
Bagaj içi gergi sökülüp takılabilir bir yapıda olacak ki günlük kullanımda bagaj sıkıntısı yaşanmaması için.
Bagaj içi gergi MiTo ve Punto uyumlu olacak.
Özellikle bagaj içi gergisinin montaj kulakları için lazer kesim ve bükme yapabilen yeni bir yer ile çalışmaya başladım, kendisiyle ilk numuneyi haftaya çıkaracağız inş.
Tünel gergisi ise, MiTo, Punto ve Corsa ile uyumlu olacak.
Bir kaç haftaya, bularla ilgili de ayrı başlık açıyor olacağım.
Bunun yanı sıra, gün içinde bu hafta siparişlerini ileten arkadaşlara ürünleri kargoluyor olacağım.
Alt gergiler çıktığında sıcak sıcak kargo bekliyorum :)
E hani giulietta...
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Alt gergiler çıktığında sıcak sıcak kargo bekliyorum :)
Hayat mitosu olana güzel...
Orasını burasını gerip duruyorsunuz. Yazık germeyin garibanları...
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
E hani giulietta...
MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Giu için üst kule gergisi yapacağız. Bunun için lazer kesim konusu önemli. Mito bagaj içi gergide lazer kesim performansını görüp, ardından o işe girişeceğiz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Giu için üst kule gergisi yapacağız. Bunun için lazer kesim konusu önemli. Mito bagaj içi gergide lazer kesim performansını görüp, ardından o işe girişeceğiz.
Ne diyelim o zaman. Yolunuz açık olsun

MHA-L29 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
"giu sahibi bir arkadaş" olarak tabir ettiğimiz, Murat Kaptan gelmiş hoşgelmiş efendim:)
Sizleri sanayiye ekliyorum efendim.
Mitolar bükülmez, inş giu'lar da bükülmeyecek, sizlerin değerli desteğiniz ile.
Tesekkurler gunaydin. Adam sektore hareket getirdi yemeden calisiyor 😁😎
Merhaba Arkadaşlar,
Kendi aracımla beraber toplam 12 adet montaj gerçekleştirdik. Montaj yapılan araç listesi:
MiTo Benzinli (multiair ve Tjet karışık) => 10 adet
MiTo 1.6 Dizel => 1 adet
Punto Tek Kapı 1.4 Multiair benzinli => 1 adet
Araç listesini özellikle şundan dolayı buraya yazıyorum, arada bazı arkadaşlar "dizel motorlu punto/mito/corsa aracıma olur mu" gibi sorularla geliyor. Motor farklılıklarından dolayı araçlarda alt şase detayları değişmediğinden, motor bağımsız şekilde söz konusu parça ilgili araçlara uymaktadır.
Son olarak kullanıcı yorumu olaraktan şunu belirteyim. Daha önceki postlarda belirttiğim egzoz temasından dolayı düşük viteste tam gaz durumunda gerçekleşen titreşim sesi, bir süre kullanıldıktan sonra sıklığı iyicene azalıyor ve neredeyse kayboluyor. Sanırım temas eden noktalar, zamanla birbirine yer yapıyor ve temas ortadan hafta mertebesindeki bir sürede kayboluyor. Gergiyi aracına takan tüm arkadaşladan aynı yorumu şu ana kadar aldık.
Şu an elimde 1 adet stok mevcuttur. Daha fazla isteyen olursa, 2 gün içinde üretim yapıp tarafına gönderebiliriz.
Merhaba arkadaşlar,
Tünel şase gergisi de hazırladık, yarın ilk gönderileri yapıyorum.
Şu an elimdeki fotolar çok kaliteli değil, hatta çoğu boya önce ilk prototipe ait fotolar. Yine buradan paylaşayım. Hafta sonu daha düzgün fotolar çekince ayrı konu da açacağım.
Orijinal parçaya ait link:
https://www.dna-racing.it/en/fiat-punto-grande-punto-abarth-components/960-fiat-grande-punto-abarth-tunnel-chassis-reinforcement-kit.html
Tünel gergisi fotolar:
(https://i.hizliresim.com/LD5nnV.jpg)
(https://i.hizliresim.com/9NZdD8.jpg)
(https://i.hizliresim.com/MDAva9.jpg)
(https://i.hizliresim.com/Q2O7pg.jpg)
(https://i.hizliresim.com/g6MWWN.jpg)
(https://i.hizliresim.com/7D3NNl.jpg)
Son olarak, bagaj içi arka gergi için de lazer kesim ve büküm kulak numunelerini aldık. Kısa süreye onu da tamamlayacağız inş.
Tünel şase gergisi 4 kapı puntolara uyum sağlar mı?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tünel şase gergisi 4 kapı puntolara uyum sağlar mı?
Arif Bey,
şase tünel gergisi için yaptığınız prototip konusunda öncelikle sizi tebrik ederim.
Her ne kadar benim başlattığım bir işi, birebir aynı şekilde replike ediyor da olsanız, emin olun buna saygım sonsuz. Çünkü ben de bir nevi replike işi yapıyorum, tek farkım, memlekette bunu akıl edenve organize eden ilk kişi oldum.
Bunlara rağmen, benim site yönetiminde satış konusunda izn alıp da başlık açtığım satış konusunda, sanki siz hiç üretim yapmıyormuşsunuz gibi, benden bilgi almaya çalışıyor olmanız yakışığı kalmıyor.
Yine de bildiğimi söyleyeyim, yüksek ihtimalle 4 kapı punto'ya da bu tünel gergisi uyacaktır. ama araç üzerinde hiç deneme yapmadım.
Yok estafurullah ben bunu baya önceden yapımı için uğraşımları başlatmıştım ölçüleri olsun çizimleri olsun hepsi Tmmdı ve satış yapmadım hiç birkaç arkadaşız kendi aramızda yaptık sadece önceden bir arkadaş bana da yapın dedi yaptık elimizde kaldı öyle tünel şasesi sonra kendi Whatsap grubumda bunu isteyen var mı diye sordum :) ortada bi yanlış anlaşılma var emin olabilirsiniz ben ne satış yapıyorum nede başka birşey sadece elimizde olanı 4 kapılı punto sahibi arkadaş istedi bende sixin donanımınız bende iyidir diyerekten danışmak istedim.
Eldeki stokların hepsi tükendi.
Tekrar üretim için sipariş bekliyoruz günceli.
Sipariş üstüne üretime devam ediyoruz günceli.
Başta işçilik maliyetlerinin artışından ötürü fiyatı 300₺ olarak güncellemek durumundayım.
Siparişinize istinaden max 1 haftada üretip tarafınıza gönderiyorum, günceldir.
Konu eskilerde kalmış.
Sipariş üstüne üretime devam ediyoruz.
Günceliz.