Kendi aracımda sorunsuzca kullandığım Bonalume BlowOff satılıktır. Sesli tiptir, temizdir, eksiği yoktur. Fiyat pazarlıksız 300 TL'dir.
Temsili Görsel :
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fshop.500madness.com%2Fimage%2Fcache%2Fdata%2FBonalume%2FBonalume%2520Power%2520Pop%2520off%2520valve%2520by%2520pass%252005-750x563.jpg&hash=632d691d9f923a43e0e5c695883dc62f24b96623)
Günceldir.
Günceldir, turbonuzun ömrünü uzatın.
Güncel, yazılımlı araçlarınızı rahatlatın. :)
Günceldir.
Tam olarak ne işe yarıyor biraz araştırdım ama tam bilgi bulamadım
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tam olarak ne işe yarıyor biraz araştırdım ama tam bilgi bulamadım
Turbonun yarattığı hava basıncının tekrar turboya dönmesini engeller, havayı dışarı verir. Bunun sayesinde turbo palleri aniden yavaşlamamış ve zarar görmemiş olur. Aynı zamanda ayak gazdan çekilip tekrar basıldığında, turbo aniden yavaşlamadığı için basıncı yüksek kalır, turbo gecikmesini azaltır.
Yalnız bizim araçlarda orjinalinde de blow off valve var sanıyorum. Çünkü ayak gazdan çekildiğinde turbo dolmuş ise baya çuffluyor.
Bu parçanın sesi mi daha yüksek orjinale nispeten ?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yalnız bizim araçlarda orjinalinde de blow off valve var sanıyorum. Çünkü ayak gazdan çekildiğinde turbo dolmuş ise baya çuffluyor.
Bu parçanın sesi mi daha yüksek orjinale nispeten ?
Blow off turbolu tum araclarda bulunmakta, fakat kapali sistem olarak bulunuyor. Onun sesini duyabileceginizi sanmiyorum, duydugunuz ses hava filtresinin emis sesi olabilir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Blow off turbolu tum araclarda bulunmakta, fakat kapali sistem olarak bulunuyor. Onun sesini duyabileceginizi sanmiyorum, duydugunuz ses hava filtresinin emis sesi olabilir.
Hayır değil. Sunroof veya cam açık olsun, 3500 deviri çevirdikten sonra ayağımı gazdan aniden çekince direk çufff sesi geliyor. Dynamic modda daha da belirgin.
Hele hele kapalı otoparklarda daha da belirgin.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Blow off turbolu tum araclarda bulunmakta, fakat kapali sistem olarak bulunuyor. Onun sesini duyabileceginizi sanmiyorum, duydugunuz ses hava filtresinin emis sesi olabilir.
üstadım bir soru da benden olsun o zaman. madem araçlarda stock olarak kapalı sistem blow off var, ekstra bir blow off'a neden ihtiyaç duyuyoruz ?
konu açtığınızda acaba bende alsam mı diye düşündüm ufak bir araştırma yaptım ancak kafamda net cevap oluşmadı.
bu alternatif üretilen blow off'ların turbo performansına ve verimine ne kadar etkisi var ? %5 lik bir katkı için ekstra blow off almak ne kadar mantıklı. %20 lere varan bir performans artışı falan olsa otomobil şirketleri neden bunu dikkate almıyor ?
haa harici blow off.ların sesi beni etkiliyor turboya katkısı olmasa da olur diyenler illaki vardır. onlara diyecek birşeyim yok.
You are not allowed to view links.
Register or Login
üstadım bir soru da benden olsun o zaman. madem araçlarda stock olarak kapalı sistem blow off var, ekstra bir blow off'a neden ihtiyaç duyuyoruz ?
konu açtığınızda acaba bende alsam mı diye düşündüm ufak bir araştırma yaptım ancak kafamda net cevap oluşmadı.
bu alternatif üretilen blow off'ların turbo performansına ve verimine ne kadar etkisi var ? %5 lik bir katkı için ekstra blow off almak ne kadar mantıklı. %20 lere varan bir performans artışı falan olsa otomobil şirketleri neden bunu dikkate almıyor ?
haa harici blow off.ların sesi beni etkiliyor turboya katkısı olmasa da olur diyenler illaki vardır. onlara diyecek birşeyim yok.
Otomobil sirketleri belirli standartlarda, herkese hitap edecek sekilde uretim yapiyor.
Standart yazilimsiz bir aracta blow off'un kisa vadede bir faydasini goremezsiniz. Uzun vadede turbonun omrunu uzatir, ornegin 200bin gidecekse 250-300bin gider.
Yazilimli bir aracta, arac standartlarin uzerinde basinc basacagi icin, turbonun omru de ona gore kisalacaktir. Etkisini daha cok gorebilirsiniz.
Ben de küçük bir katkı yapayım belki daha anlaşılır hale gelebilir.
Bizim araçlarımızda bulunan ekipmanın ismi Blow-off Valve değil aslında DumpValve'dir. Dump Valve'ler de kendi arasında ikiye ayrılır. Circulating, yani tahliye edilen havayı direkt olarak emme manifolduna gönderen sistem ki bizim araçlarımızda orijinal olarak circulating dumpvalve bulunmakta, diğer türü ise tahliye edilen havayı kapalı sistemden dışarı atar. Performans tipi dumpvalve'lerin çok çok büyük bir kısmı aracın daha sağlıklı çalışmasını hedeflediğinden sistemdeki basınç altındaki havayı dışarı tahliye eder; bu da meşhur çuuuffffff sesinin çıkmasını sağlar. Dumpvalve'ler turboların emiş girişinde bulunurken blow-off valve'ler ise aracın emme monifold girişine çok yakın bulunurlar ve tahliyeyi turbo emiş öncesinde değil (dumpvalve'ler gibi) emme manifoldundan önce sağlarlar.
Oğuz'un dediği gibi bu valflerin temel amacı turbodaki geri basıncın turbo pallerini yada aracın subaplarını eğmesini engellemek, fiziksel yapısını korumak için kullanılır. Fakat bu zararlar yazılımlı, aşırı yüklenmiş motorlarda çok daha fazla gözlemlenir. Stok bir araçta, yüklenmiş araçtakine göre işlevselliği daha fazladır ama stok araçlar için de işe yaramayacağı anlamına asla gelmez...
Sevgili You are not allowed to view links.
Register or
Login ve You are not allowed to view links.
Register or
Login' ın yazdıkları kesinlikle dooğru ve doğrudan katılmaktayım. Verdikleri bilgiler son derece doğru ve yararlı bilgiler ve bu anlamda da satılan ürün de kesinlikle faydalı ve yararlı bir parçadır...
You are not allowed to view links.
Register or
Login detayli anlatim icin tesekkurler, anlatmak istedigim buydu. :)
Verilen teknik bilgiler için teşekkür ederim arkadaşlar @Oğuz ve @ealprsln
En azından daha iyi anladım.
SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Fiyat halen pazarlıksız mıdır peki? :D
Rica ederim beyler, ne demek! Bilgiler paylaşıldıkça güzel....
You are not allowed to view links.
Register or Login
Fiyat halen pazarlıksız mıdır peki? :D
Cok cok ufak bir ikramim olur :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben de küçük bir katkı yapayım belki daha anlaşılır hale gelebilir.
Bizim araçlarımızda bulunan ekipmanın ismi Blow-off Valve değil aslında DumpValve'dir. Dump Valve'ler de kendi arasında ikiye ayrılır. Circulating, yani tahliye edilen havayı direkt olarak emme manifolduna gönderen sistem ki bizim araçlarımızda orijinal olarak circulating dumpvalve bulunmakta, diğer türü ise tahliye edilen havayı kapalı sistemden dışarı atar. Performans tipi dumpvalve'lerin çok çok büyük bir kısmı aracın daha sağlıklı çalışmasını hedeflediğinden sistemdeki basınç altındaki havayı dışarı tahliye eder; bu da meşhur çuuuffffff sesinin çıkmasını sağlar. Dumpvalve'ler turboların emiş girişinde bulunurken blow-off valve'ler ise aracın emme monifold girişine çok yakın bulunurlar ve tahliyeyi turbo emiş öncesinde değil (dumpvalve'ler gibi) emme manifoldundan önce sağlarlar.
Oğuz'un dediği gibi bu valflerin temel amacı turbodaki geri basıncın turbo pallerini yada aracın subaplarını eğmesini engellemek, fiziksel yapısını korumak için kullanılır. Fakat bu zararlar yazılımlı, aşırı yüklenmiş motorlarda çok daha fazla gözlemlenir. Stok bir araçta, yüklenmiş araçtakine göre işlevselliği daha fazladır ama stok araçlar için de işe yaramayacağı anlamına asla gelmez...
:arkadasim:
Günceldir
keşke sessiz tip olsaydı :D
Aciliyeti vardir, fiyat son 250 TL.
Günceldir
Satıldı, kilitlenebilir.