Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



166 v6 turbo blow-off yardım?

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

apojitsu

arkadaşlar yıllardır ki hayalim turbo bir araba alıp ona blow-off'u takıp çaf çaf o sesi duymaktı. özellikle marea hlx'im varken ispanya, italya vs yerlerdeki orjinalinde turbolu marealara çok içim giderdi. şimdi sıra bana geldi benim 166'ya blow-off bulalım hadi

istediğim ses tam olarak  aşağıdaki videoda 00:20 ile 00:30 süreleri arasındaki ses. bu sesi nasıl elde edebilirim, hangi marka blow off almam lazım? arabanın herşeyinden anlıyorum ama şu blow-off işine daha el atamadım, yabancılık çekiyorum



You are not allowed to view links. Register or Login

Edited by - apojitsu on 06/07/2010  14:19:01

Edited by - Cem on 24/07/2010  22:11:55

agucba

#1
Eğer turbo sağlığı açısından düşünüyorsanız bir şey diyemem (tam olarka ne işe yaradığını bilmiyorum) ama eğer sırf sesi için alacaksanız, bence 166 hiç uygun bir araç değil.

///////////////

apojitsu

#2
quote:

Eğer turbo sağlığı açısından düşünüyorsanız bir şey diyemem (tam olarka ne işe yaradığını bilmiyorum) ama eğer sırf sesi için alacaksanız, bence 166 hiç uygun bir araç değil.



hem turbo sağlığı açısından hemde kulak sesi açısından istiyorum serkan bey istediğim ses ritimsiz ıslık şeklinde olsa dediğiniz gibi çok apaçi işi olurdu ama benim istediğim ses ritimli olan çuflama sesi. bu ses audi a6 ve a8'lerde de var. 166'da onlarla aynı ağır başlılığa sahip. onlardan neyim eksik benim aksine fazlam var

Jakomo

#3
Blow-off eğer aracınız da Down-pipe yoksa gerçekten e öenmli bir parça olacaktır zira blo-off bir valftır ve vites değiştirdiğinizde Turbo salyangozunda bulunan fazla ve basınçlı atık havayı (ki bu atık hava aslında silindirlerden gelen yanmız benzin hava karışımıdır) tahliye ederek turbonun rahatlamasını ve tekrar yeni vitesde '' taze '' atık hava ile dolmasını sağlar. Bu açıdan her turbolu aracın blow-off' a sahip olması özellikle turbonun uzun ömürlü olması için gereklidir. Zaten o yüzden Q4' lerde fabrika çıkışlı Blow-off valflar varken 166'larda down-pipelar bulunmakta. Ayrıca artık piyasalarda bir sürü TDI araçlar da özellikle genç kullanıcılar takmaktalar.

Serkan' a göre neden uygun olmaması konusuna gelince genel' de japon gazcı tayfalarda blow-off olduğundan ve 166 onlara nazaran haylı '' Ağır abi '' arabası olduğundan dolayı pek uygun görmemekte, saygı duyarım...

Sesi nasıl elde edersin: HKS marka blow-offlar hem ürün açısından en iyisidir, hem de dayanıklıdır, sorun çıkartmaz, zira bazı başka markalar da tahliye sesi uzu kullanımlarda hindi gibi gulu gulu sesi çıkarmakta....

Edited by - Jakomo on 06/07/2010  15:13:37
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Alfadanadam

#4
Sen taktır hele, sesini beğenirsem ben de deneyebilirim. Çok maliyetli bir parça değil neticede. Beğenmezsem sökerim gider :)

apojitsu

#5
quote:

Sen taktır hele, sesini beğenirsem ben de deneyebilirim. Çok maliyetli bir parça değil neticede. Beğenmezsem sökerim gider :)




oohooooo bülent abi, sende herşeyi ilk önce benim arabada deniosun, sonra kendin taktırıyosun lpg'yi anlarım ama blow-off da yapma bari

apojitsu

#6
quote:

Blow-off eğer aracınız da Down-pipe yoksa gerçekten e öenmli bir parça olacaktır zira blo-off bir valftır ve vites değiştirdiğinizde Turbo salyangozunda bulunan fazla ve basınçlı atık havayı (ki bu atık hava aslında silindirlerden gelen yanmız benzin hava karışımıdır) tahliye ederek turbonun rahatlamasını ve tekrar yeni vitesde '' taze '' atık hava ile dolmasını sağlar. Bu açıdan her turbolu aracın blow-off' a sahip olması özellikle turbonun uzun ömürlü olması için gereklidir. Zaten o yüzden Q4' lerde fabrika çıkışlı Blow-off valflar varken 166'larda down-pipelar bulunmakta. Ayrıca artık piyasalarda bir sürü TDI araçlar da özellikle genç kullanıcılar takmaktalar.

Serkan' a göre neden uygun olmaması konusuna gelince genel' de japon gazcı tayfalarda blow-off olduğundan ve 166 onlara nazaran haylı '' Ağır abi '' arabası olduğundan dolayı pek uygun görmemekte, saygı duyarım...

Sesi nasıl elde edersin: HKS marka blow-offlar hem ürün açısından en iyisidir, hem de dayanıklıdır, sorun çıkartmaz, zira bazı başka markalar da tahliye sesi uzu kullanımlarda hindi gibi gulu gulu sesi çıkarmakta....

Edited by - Jakomo on 06/07/2010  15:13:37



verdiğin bilgiler için teşekkür ederim cemal abi. aklımda da zaten hep ilk sırada hks vardır. ama fiyatları ne durumda hiç haberim yok. bi araştırıyım bakiim. bu arada elinde ikinci el olupta satmayanın egzozuna patates kaçsın

adnan.geyik

#7
bu arada elinde ikinci el olupta satmayanın egzozuna patates kaçsın.

Dilek kısmına bittim:)))
Adnan Geyik
34 GIA 336
Tonale TI

master

#8
HKS SSQV en bilinen BOV. Ancak neredeyse bütün Impreza'larda ve Evo'larda ondan var. Aracınızın bunlarla aynı sesi çıkarması sizin için sorun olmazsa Cemal Abi'nin dediği gibi HKS iyidir.

Bahsettiğiniz videodaki sesi veren birçok BOV var, ancak bilinen markalar arasında benim hatırladığım en yakın sesi Apexi veriyor.

Ben zamanında Bonalume marka kullanmıştım, sesi çok hoşuma gidiyordu ve güzel, problemsiz bir markaydı.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

apojitsu

#9
quote:

HKS SSQV en bilinen BOV. Ancak neredeyse bütün Impreza'larda ve Evo'larda ondan var. Aracınızın bunlarla aynı sesi çıkarması sizin için sorun olmazsa Cemal Abi'nin dediği gibi HKS iyidir.

Bahsettiğiniz videodaki sesi veren birçok BOV var, ancak bilinen markalar arasında benim hatırladığım en yakın sesi Apexi veriyor.

Ben zamanında Bonalume marka kullanmıştım, sesi çok hoşuma gidiyordu ve güzel, problemsiz bir markaydı.



aynı sesi çıkarmasın, apaçi olmasın alfam. sadece çufffffffff sesi istemiyorum. dediğim gibi videonun 00:20 ve 00:30 saniyeleri arasındaki çu çu çu çu çuffff sesini istiyorum blow off taklidide yaptırdınız ya bana eğer bu sesi apexi veriyorsa ona yönelicem

Edited by - apojitsu on 06/07/2010  19:22:29

selim

#10
turbo basıncınız düşerse şaşırmayın....piyasada bir çok hks replikası mevcut 200-300tl civarı.İç kımlarındaki valfler orjinalinden farklı.Ses aynı olabilir belki ama turbo basıncını düşürebilir kalitesiz olanları.
Aynı şey monza,jsv marka blow off'lar için geçerli.

Bende araştırdım bir ara sonunda teknik olarak o kadar da önemli bir parça olmadığına kanaat getiridim en azından bizim minik turbolar için.Zaten turbo peak yaptığında bir miktar hava dump valve aracılğıyla dışarı atılıyor yanılmıyorsam.Ayrıca turbo sesi zaten yüklenince motoru gölgeliyor bir de blow off iyice hava kompresörü gibi yapar sesi.Tabi zevk meselesi.Motor sesi zaten güzel,bir egzos sistemi yaptırın 7000d/d ya geldiğinizde hiç bov'a falan ihtiyaç duymayacaksınız...


GReddy,HKS gibi markalara yönelirseniz orjinali için en az 500 lira gerekli.Aparatı torna işi ve montaj derken bir 200 daha gözden çıkartın.Yani bu iş size ortalama 700 tl'ye mal olur.
Tabi turbo sağlımızı korumak istiyorsak yoksa daha ucuza bir şeyler yapmak mümkün.Ama canınızı sıkar şimdiden söyleyim,v6 tb'de bu yüzden sorun yaşayan bir tanıdığım var.




Edited by - selim on 06/07/2010  23:38:36
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

tolga_ozhan

#11
o uzun uzadıya giden yada bi anlık gelen çuflama sesi tamamen kullanıcıya bağlı birşey.
Ben HKS kullanıyorum tamamen memnunum.
Eğer ayağınızı birden gazdan çekerseniz anlık bir çuf sesi duyarsınız. Eğer 1.3 barı yükledikten sonra ayağınızı gazdan ağır çekip basıncı yedire yedire dışarı salarsanız uzarda uzar. Ses tonu markaya bağlı tabiki ama uzunluğu tamamen nasıl basıncı boşalttığınızla alakalı.

Jakomo

#12
quote:

o uzun uzadıya giden yada bi anlık gelen çuflama sesi tamamen kullanıcıya bağlı birşey.
Ben HKS kullanıyorum tamamen memnunum.
Eğer ayağınızı birden gazdan çekerseniz anlık bir çuf sesi duyarsınız. Eğer 1.3 barı yükledikten sonra ayağınızı gazdan ağır çekip basıncı yedire yedire dışarı salarsanız uzarda uzar. Ses tonu markaya bağlı tabiki ama uzunluğu tamamen nasıl basıncı boşalttığınızla alakalı.



Tolga burda farkındaysan uzunluktan bahsedilmiyor ne yapmak lazm nasıl yaparız diye soru geldi !!!
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Sercan Keklik

#13
istanbulda çok yüklü araçlarda bile artık göremiyeceginiz bir ürün.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

erdem1904

#14
abdullah artık şahinler doğanlar bile çufluyor
1996 146 1.7 boxer
1996 146 1.6 boxer
1998 156 2.0 ts exe.
2004 156 selespeed
2006 159 1.9 jtd dist.
2006 156 1.6 dist.
2005 147 1.6 dist.MK2

master

#15
quote:

o uzun uzadıya giden yada bi anlık gelen çuflama sesi tamamen kullanıcıya bağlı birşey.
Ben HKS kullanıyorum tamamen memnunum.
Eğer ayağınızı birden gazdan çekerseniz anlık bir çuf sesi duyarsınız. Eğer 1.3 barı yükledikten sonra ayağınızı gazdan ağır çekip basıncı yedire yedire dışarı salarsanız uzarda uzar. Ses tonu markaya bağlı tabiki ama uzunluğu tamamen nasıl basıncı boşalttığınızla alakalı.



Blow-off'un sesi üstündeki valften de ayarlanabilir. Birçok blow-off'un üstünde bir ayar valfi olur, buradan blow-off'un dışarı bıraktığı hava ayarlanır, o da sesin şiddetine/uzunluğuna yansır. Hatta blow-off yüzünden olan bazı tekleme veya basınç kaçırma problemleri de bu ayar yüzünden meydana gelebiliyor.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n / a

#16
selam. Öncelikle şunu sormak isterim araçta sport tuşu mevcutmudur. Mevcut sie blow sadece eksiye sokar aracı. Çünkü bu ozellik fabrikasyon dump valve vardır ve basıncı herzaman 0 da turar vakuma indirmez. süper bir özellik...  Gelelim blow offa, evet arkadaşların dediği gibi havayı atmosfere bırakır. surge yapmasın diye boğaz kelebeği ile turbo arasındaki fazla basıncı dişarı atmasına yara. fabrikasyon bütün araclarda sessiz tip dumpvalve vardır. q4 de ise sesli tip dump valve vardır. Ama sesi öyle aman aman değil. Hks replika kullanıyorum memnundum. 1 ay soktum başka tip kullanmayaı denedim malesef çuflama gitmiş. Yani söküp arac uzerinde kalırsa bozulabiliyormuş:) Herhangi bir basınc kaçağı olucagını sanmıyorum iyi bir montaj yapılırsa. Hatta replicalar daha sağlam orjinalden. Seside daha güçlü ama işte 1yıl gidiyor sora cort!!!!Sana kalmış. Montaj konusuda gelince takılabilir. Yakışırda süper de olur!!! Araçta orjinal dump valve vardır onu skup iki ucunada tıpa alman yada tornada yaptırman lazım. Yoksa kaçak yapar. Yani üzer
inde kalırsa kacak yaptırır!!! Onun tepesine baglı kücük bir hortum mevcut vakum hortumu deriz. O hortumu soktugun yere harici blow offunuzun vakum hortumunu  takarsınız. Bu kadar basit. Metal boruya kaynak yapılan değilde dumpvalve yerine takılanlardan alın blowun aparatını. Zorluk çekmessiziniz. Bu arada downpipe apayrı bir şeydir. Başınc hattında öyle bir parça mevcut değildir. Egzoz kısmında mevcuttur.

Saygılar

apojitsu

#17
quote:

selam. Öncelikle şunu sormak isterim araçta sport tuşu mevcutmudur. Mevcut sie blow sadece eksiye sokar aracı. Çünkü bu ozellik fabrikasyon dump valve vardır ve basıncı herzaman 0 da turar vakuma indirmez. süper bir özellik...  Gelelim blow offa, evet arkadaşların dediği gibi havayı atmosfere bırakır. surge yapmasın diye boğaz kelebeği ile turbo arasındaki fazla basıncı dişarı atmasına yara. fabrikasyon bütün araclarda sessiz tip dumpvalve vardır. q4 de ise sesli tip dump valve vardır. Ama sesi öyle aman aman değil. Hks replika kullanıyorum memnundum. 1 ay soktum başka tip kullanmayaı denedim malesef çuflama gitmiş. Yani söküp arac uzerinde kalırsa bozulabiliyormuş:) Herhangi bir basınc kaçağı olucagını sanmıyorum iyi bir montaj yapılırsa. Hatta replicalar daha sağlam orjinalden. Seside daha güçlü ama işte 1yıl gidiyor sora cort!!!!Sana kalmış. Montaj konusuda gelince takılabilir. Yakışırda süper de olur!!! Araçta orjinal dump valve vardır onu skup iki ucunada tıpa alman yada tornada yaptırman lazım. Yoksa kaçak yapar. Yani üzer
inde kalırsa kacak yaptırır!!! Onun tepesine baglı kücük bir hortum mevcut vakum hortumu deriz. O hortumu soktugun yere harici blow offunuzun vakum hortumunu  takarsınız. Bu kadar basit. Metal boruya kaynak yapılan değilde dumpvalve yerine takılanlardan alın blowun aparatını. Zorluk çekmessiziniz. Bu arada downpipe apayrı bir şeydir. Başınc hattında öyle bir parça mevcut değildir. Egzoz kısmında mevcuttur.

Saygılar



STR tuşu mevcut aracımda. devreye girdiğinde deliriyo mübarek

bu dump valve'in yeri nerededir aracaba? bi göriim bakim şunu

tolga_ozhan

#18
ynı sesi çıkarmasın, apaçi olmasın alfam. sadece çufffffffff sesi istemiyorum. dediğim gibi videonun 00:20 ve 00:30 saniyeleri arasındaki çu çu çu çu çuffff sesini istiyorum blow off taklidide yaptırdınız ya bana eğer bu sesi apexi veriyorsa ona yönelicem

quote:

quote:

o uzun uzadıya giden yada bi anlık gelen çuflama sesi tamamen kullanıcıya bağlı birşey.
Ben HKS kullanıyorum tamamen memnunum.
Eğer ayağınızı birden gazdan çekerseniz anlık bir çuf sesi duyarsınız. Eğer 1.3 barı yükledikten sonra ayağınızı gazdan ağır çekip basıncı yedire yedire dışarı salarsanız uzarda uzar. Ses tonu markaya bağlı tabiki ama uzunluğu tamamen nasıl basıncı boşalttığınızla alakalı.



Tolga burda farkındaysan uzunluktan bahsedilmiyor ne yapmak lazm nasıl yaparız diye soru geldi !!!



Abi ben burada uzunluktan bahsedildiği için bunu yazdım zaten. yoksa ne yapmak gerektiği beni ilgilendirmiyor. üstte kopyaladığım mesajda bir blow-off kullanıcısı olarak arkadaşın anlatmak istediğinin sesin uzunluğu olduğu açık. dediğim gibide marka model yada fayda zarar olarakda ve uygulama olarak pek bilgim olmadığı için ne yapmak lazım kısmına değinmedim.

gurcell

#19
Senin istediğin çu çu çu çuf sesini alabileğin tek blow off valfi synapse engineering'in synchronic bov modelidir. Fakat standartta 0.8 bar civarı basan bir t25 turbodan öyle inanılmaz bir ses bekleme. Orjinal dump valve'i körleyerek bunu takabilirsin.

Bu arada sana bir de tial in blow-off'unu tavsiye ederim ama standart basınçlı bir araba için fazla agresif kalabilir, benim imprezadaki 2.25 continious basınçta bile 1 barın üstünde geri basınçta valfi açar, daha altı basınçlarda içerde biriken basınç blow off valfini açamadığı için aynen turbo surge'e düşüyor. (Hani şu turbo kuşçuların çok sevdiği glu glu glu sesi. :) )

q4'de hks ssqv kullanıyorum, ondan memnunum. Sadece bir çuf , başka bir ses yok.

Bu arada şunu asla ama asla ama asla unutma. MAF ile yürüyen araçlarda (seninki gibi) orjinal dışı kullanılan her türlü pop off valve (veya blow off diyelim) , anlık zengin karışım olarak geri döner. O yüzden turbo benzinli araçlardaki tüm valve'ler recirculating yapıdadır, yani zaten maf tarafından okunmuş ve ecu'nun zaten bu okumaya göre benzin gönderdiği bir durumda, sen belli bir oranda havayı atmosferi salıyorsun. Dolayısı ile senin ecun mesela 300 gr/sn hava okudu, ecu ona göre enjektörün duty'sini değiştirdi ve ona göre yakıt gitti. Ama sen havayı dışarı atarak arabayı sapıtırsın. Mesela q4'ün olsa hiç umarsama, çünkü MAP ile yürür araban, önemli olan manifoldun içindeki havadır, dolayısı ile istersen dışarı sal tüm havayı araban gene de A noktasından B noktasına yürür.

Bu durumda çok salata yapmadan sana önerim eğer recirculating bir sistem kuracaksan (ki kurmanı tavsiye ederim) HKS Racing BOV veya Tial QR serisi BOV al.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login





Edited by - gurcell on 24/07/2010  00:43:27

apojitsu

#20
quote:

Senin istediğin çu çu çu çuf sesini alabileğin tek blow off valfi synapse engineering'in synchronic bov modelidir. Fakat standartta 0.8 bar civarı basan bir t25 turbodan öyle inanılmaz bir ses bekleme. Orjinal dump valve'i körleyerek bunu takabilirsin.

Bu arada sana bir de tial in blow-off'unu tavsiye ederim ama standart basınçlı bir araba için fazla agresif kalabilir, benim imprezadaki 2.25 continious basınçta bile 1 barın üstünde geri basınçta valfi açar, daha altı basınçlarda içerde biriken basınç blow off valfini açamadığı için aynen turbo surge'e düşüyor. (Hani şu turbo kuşçuların çok sevdiği glu glu glu sesi. :) )

q4'de hks ssqv kullanıyorum, ondan memnunum. Sadece bir çuf , başka bir ses yok.

Bu arada şunu asla ama asla ama asla unutma. MAF ile yürüyen araçlarda (seninki gibi) orjinal dışı kullanılan her türlü pop off valve (veya blow off diyelim) , anlık zengin karışım olarak geri döner. O yüzden turbo benzinli araçlardaki tüm valve'ler recirculating yapıdadır, yani zaten maf tarafından okunmuş ve ecu'nun zaten bu okumaya göre benzin gönderdiği bir durumda, sen belli bir oranda havayı atmosferi salıyorsun. Dolayısı ile senin ecun mesela 300 gr/sn hava okudu, ecu ona göre enjektörün duty'sini değiştirdi ve ona göre yakıt gitti. Ama sen havayı dışarı atarak arabayı sapıtırsın. Mesela q4'ün olsa hiç umarsama, çünkü MAP ile yürür araban, önemli olan manifoldun içindeki havadır, dolayısı ile istersen dışarı sal tüm havayı araban gene de A noktasından B noktasına yürür.

Bu durumda çok salata yapmadan sana önerim eğer recirculating bir sistem kuracaksan (ki kurmanı tavsiye ederim) HKS Racing BOV veya Tial QR serisi BOV al.

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login

You are not allowed to view links. Register or Login





Edited by - gurcell on 24/07/2010  00:43:27




gürsel bey, recirculating sistem yapmak için yapılması gerekenleri madde madde yazar mısınız? aklımda pek bir şekil oluşmadı bu şekilde çünkü

gurcell

#21
İntercoolerdan gelen boruya blow off'un alt kısmını monte edeceksin, Blow off'un normalde sesin çıktığı kısmını da bir boru ile turbonun çıkışına bağlayacaksın.

Orjinal dump valf'ini incelersen ne demek istediğimi anlarsın.

apojitsu

#22
quote:

İntercoolerdan gelen boruya blow off'un alt kısmını monte edeceksin, Blow off'un normalde sesin çıktığı kısmını da bir boru ile turbonun çıkışına bağlayacaksın.

Orjinal dump valf'ini incelersen ne demek istediğimi anlarsın.




bi inceleyeyim bakıyım şu tesisatı. o zaman herşey daha belirgin olacak. teşekkür ederim gürsel bey...

n / a

#23
Bu arada evet maf (debimetre) olduğu için her blow off açtığında aracın stop etme durumuna kadar gelebilir. Yada çıkan havayı orjinalinde olduğu gibi flitre kutusuna geri vericeksin.

apojitsu

#24
dünkü yaptığım işlemden sonra blow off'a gerek kalmadı sanırım orjinal hava filtresini çıkardım ve yerine açık hava filtresi takıp filtre kazanına salladım felaket bir hörültü var şu anda, gaza basmaktan kendimi alamıyorum açık hava filtresini takınca turbonun çuflaması daha belirgin bir şekilde meydana çıktı. baya baya duyuluyo çaf çaf hele o hörültüye millet arkasını dönüp bakıyo ne geliyo diye