Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 2003 Spider 916 Hakkında Muhtelif Sorular  (Okunma sayısı 884 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Olgun

  • Membro
  • İleti: 71
    • Çevrimdışı
2003 Spider 916 Hakkında Muhtelif Sorular
« : 26 Eylül 2016, 16:33:45 »

Aranıza yeni katılmış ve 147'den Spider'a yeni geçmiş acemi bir üye olarak Spider hakkında çok cahilim. Vakit ayırır tecrübelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim. Emin olamadım ama umarım doğru yere başlık açıyorumdur. Sabah Sercan Bey'den bazı sorularımın cevabını aldım, kendisine teşekkür ederim bu vesileyle. Ancak belki konu konuyu açar amacıyla tekrar yazıyorum:

1) Offset konusu:

Anladığım kadarıyla 916’larda offset değeri 156/147 ailesinden farklı. Benim kullanmayı planladığım jant-teker ebadı: 225/45R17, manuelde belirtilen jant bilgisi: 7,5Jx17 ET30.5. Ancak bu değer 156/147’lerde 40.5 olması lazım.
Dolayısıyla 156/147 jantlarını kullanırsam spacer olmadan doğru değeri yakalamam mümkün değil. Bu durumda iki seçenek kalıyor:
1) 916 lar için yapılmış teledial, Siena gibi ET30.5 olan jantlardan bulmam lazım.
2) en az 10mm kalınlığında spacer kullanmam lazım.

Yukarıdaki bilgiler ışığında gelelim sorularıma:
1) İlk seçenekteki gibi 17inch teledial TR de yaygın bir jant değil. Bu jantı getirtebilecek bir yedek parçacı veya tedarikçi firma bulabilir miyim? Aslında offset kullanmak istemediğim için ilk tercihim bu yönde.
2) ET40 veya ET35 jant kullanmak zorunda kalırsam hubcentric olan spacerlardan kullanmam gerekiyor. Bunun da 10mmlik olanlar yerine en az 12-15 mm kullanılması gerektiğine ilişkin genel bir kanı var Alfaowner’da. Bu konuda tecrübeleriniz var mı? 12-15mm lik hubcentric spacer Türkiye’de bulabiliyor muyuz?

2) Kule Gergisi
Kesinlikle kule gergesi almam gerekiyor, yurtdışı sitelerden birinden alacağım. Montajı hakkında önemli hususlar nelerdir?
 
3) Powerflex konusu
Alfaowner yorumlarından aldığım intiba sonucu sadece arkayı Powerflex bushings’lerle değiştirmeyi planlıyorum. GTV veya spider’a powerflex uygulayan arkadaşların yorumları benim için çok faydalı olur.
İşlem kolay görünmesine rağmen hataya çok açık olduğu yazılmış birçok yerde. Orijinal parçalardan mevcutlarını sökmek ve powerflex burçları takmak ciddi bir basınç/pres gerektirmiyor mu, servisler bunu nasıl takıyor? Yani yanlış montaj yapılırsa veya ne bileyim işe copper grease vb kullanılmazsa daha kötü bir hale gelebilir diye korkuyorum. Kısacası:
-GTV/Spider için bu uygulamayı yapan ve memnun kalan var mı?
-İstanbul veya Ankara hangi serviste kitabına göre yaptırılabilir?
Hepimiz biliyoruz ki Alfalar yanlış usta görmediği sürece çok çok sağlam araçlar. Daha iyi hale getireyim derken herşeyi berbat etmek istemem.

4) Süspansiyon konusu:

2004’ten beri kullandığım 147’ye 2010 yılında koni sport amortisör ve Eibach sportline yay taktırmıştım. Tabiki aracın yol tutuşu ve direksiyonu çok çok ciddi şekilde iyileşti ve araçtan aldığım zevk çok daha arttı. O günden beridir stok amortisörlerin maliyet amacıyla çok daha kalitesiz olduğunu ve aracın potansiyelini sakladığını düşünmeye başladım.

Öte yandan bir yandan da eşimin Polo’sunu kullandıkça Koni’lerin aslında yorucu olduğunu, en ufak yama veya çukurda ciddi şekilde yavaşladığımı ve ne kadar dikkat etsem de bir noktada arabanın içinde kendimi zıplarken bulduğumu farkettim.

Spider’ı, bir GTV veya benim 147 gibi kullanmayacağım. Bu aracı hava güzelken, sakin sessiz yollarda keyif için süreceğim, yeri gelecek ODTÜ’nün kötü kasisli yollarında kullanıcam, yeri gelecek Ege Akdeniz’in soğuk asfaltı olacak. Daha çok memleketin kötü yollarında cruising diyebiliriz. Dolayısıyla önceki gibi sertleştirip mükemmel yol tutsun diye bir kaygım yok.

Ancak kaygım aracı olabilecek en iyi kondüsyonda yıllarca kullanmak ve her süspansyon elemanın doğru dürüst çalışmasını sağlamak. Eğer önceden düşündüğüm gibi zayıf nokta amortisörlerse bunları sağlıklı çalışma adına OEM olmayan bir markayla değiştirebilirim. Koni’leri ve kule gergisini taktığımda 147’deki trim sesleri ve lastik burç sesleri (kasislerde vs) de neredeyse tamamen kesilmişti ve bu çok çok hoşuma gitmişti. Belki en yumuşağa alsam OEM amortisörden daha sessiz ve konforlu olabileceğini bile düşünmüştüm.

Gerek Alfisti Turkey forumda, gerekse Alfaowner’da uzun uzun okumalar yaptım. Sizin GTV ve Spider’la ilgili tecrübelerinize ihtiyacım var. Çok ciddi bir kitle bu arabaları kullanmış ve kullanıyor ve farklı amortisör yay seçenekleri denenmiş. Bu noktada sorularım şunlar:
1) Benim 147’de hissettiğim gibi OEM amortisörlerin de aracın komplike süspansiyon sistemini gölgelemesi söz konusu mudur? Çok daha hisli bir direksiyona sahip olabilecekken amortisör nedeniyle bunu engelliyor olabilir mi?

2) Arabayı alçaltmak istemiyorum veya çok daha iyi yol tutsun gibi bir derdim yok. Ancak 147’den kalma koni’lerin de karakterini seviyorum (rebound hissi vs..). Orijinal yaylar ile konileri en yumuşak setup’da kullansam nasıl bir sonuç alırım tahminen? (Bilstein’ler artık üretilmiyormuş sanırım, o yüzden sadece Koni yazıyorum) Alfaowner’da bu setup’ın rahat olduğunu yazanlar var. Eğer mevzuyu sertleştiren aslen yaysa zaten alçaltmak istemiyorum. O zaman orijinal yay ve Koni iyi bir seçenek olabilir mi?

3) Phase 3 ‘lerde süspansiyonun daha yumuşak olduğunu okudum. Ancak bunu birkaç cümle içerisinde gördüm, resmi bir açıklamaya veya yoruma ulaşamadım. Bu konuda bilgisi olan var mı?

Beklediğimden çok uzun bir yazı oldu :)
Konuları ayırmalı mıydım acaba?
Şimdiden zaman ayırdığınız için teşekkür ederim.

Olgun


master

  • Editore
  • İleti: 4.690
    • Çevrimdışı
Ynt: 2003 Spider 916 Hakkında Muhtelif Sorular
« #1 : 28 Eylül 2016, 02:26:36 »
Olgun Bey, nadide Spider'ınız öncelikle tekrar hayırlı olsun.

Sorularınızdan iki tanesine cevap vereyim.

Kule gergisinin montajı ile ilgili çok önemli bir husus yok. Açıyorsunuz, takıyorsunuz :) İçinden montaj adımlarının çıkması lazım zaten. Tork ayarlı alet edevatla takarsanız daha makbul, çünkü ne kadar sıkılması gerektiğinin verisini de yazıyor içinde.

Eğer günlük kullanacaksanız ben stok yay+amortisörde bırakma taraftarıyım. Rahmetli GTV V6 Turbo'yu Koni + Eibach ile kullanmıştım, çok sert olmakla birlikte engebeli bir yolda kendisini pert etmeme sebebiyet verdi bu setup. Kaymak asfaltta insan üstü yol tutarken yol bozulunca sıkıntı yaratıyordu. Ki Spider'ın burulması da ciddi anlamda daha fazla, TS olması illa ki understeer'ı azaltan bir etken olacaktır, ama amacınız her türlü yol koşulunda ve yol tutuş kaygısı olmadan kullanmak ise, Spider halihazırda güzel yol tutan bir araç, bırakın olduğu gibi kalsın.

Bugüne kadar kullandığım yay veya yay+amortisör değişimli hiçbir araç, bozuk yolda orjinalinden daha fazla güven vermedi. Genelde hep daha huzursuz etti. Konu kaymak asfalt ise evet hissedilir derecede artısı oluyor, ve araç içindeyken daha çok güven verip hakimiyet hissini arttırıyor. Ama Türkiye yollarında, belirli bir sabit güzergahınız yoksa ve farklı yollara da girilecekse, ben hiç kurcalamama taraftarıyım.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ykilinc

  • Membro
  • İleti: 378
    • Çevrimdışı
Ynt: 2003 Spider 916 Hakkında Muhtelif Sorular
« #2 : 28 Eylül 2016, 07:49:29 »
Merhaba, ben de masterin cevabindan ilerliyorum. GTV  v6 TB için Alfisti shoptan wiechers' in kule gergisini getirtip montajını yaptik. Basit bir montaj işlemi. Satin alirken dogru motor seçeneğine ait olan kule  gergisini seçmek disinda ekstra dikat gerektiren bir adımı yok. Etkisi ise dramatik oluyor.
Bunun dışında eicbah' in gtv icin ürettiği prokit 20 mm lik yaylari da getirtmiştim. Bu yaylar orjinal  amortisörleri ile gayet iyi bir sonuç veriyor. Ben tavsiye ederim.
Ayrica koni spor (sari renkli) ayarlanabilir amortisörlere ek olarak turuncu renkli koni str.t adi verdiği amortisörleri piyasaya sürdü. Bunlari alan deneyen pek yok ama koni' ye bu ürünün sari koni sportlarla karşılaştırmasıni mail atarak sordum. Cevap turuncu renkli strt ler sari renkli ayarlanabilir koni sportlarin en yumuşak setupuna denk gelir dendi. Pistte kullanmayacaksaniz günlük cadde kullanımında tatmin edici tatli sert bir ayardan bahsetti. Bu arada fiyati sari sportlara göre neredeyse yari yariya daha uygun. Ben daha amortisoru almadim,  denemedim. ;)

Bunun dışında alfistishoptan novitec 15 mm spacer getirmiştim burada sanayi işi spacer önerileri ile ayni fiyatı uzun bijonlari ile beraber, gerçekten iyi kalitede bir ürün  gondermislerdi. Benim jantlar 17lik vela tam et degerini hatırlamıyorum ama arka tarafta spacer icin 20 mm'ligi de kaldirir gibi. 15 mm kararinda oldu. 17 lik teledial zaten efsane ama ben sizin yerinizde olsam Alfa yedekte gördüğüm  17 lik zender sienayi alirim. Zira zender siena gtvdense spider da inanilmaz güzel duruyor.
Lastik seçimim 225 45 17 goodyear Asymetry 2. Lastiklerden de cok memnunum onlari da tavsiye edebilirim.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Olgun

  • Membro
  • İleti: 71
    • Çevrimdışı
Ynt: 2003 Spider 916 Hakkında Muhtelif Sorular
« #3 : 28 Eylül 2016, 14:01:36 »
@ykilinc ve @master  öncelikle detaylı cevaplarınız için çok teşekkür ederim.
Ben de bu süre zarfında sizinle aynı fikre geldim. Ön kule gergisi ve arka takımları powerflex yapmak dışında ilave bir işlem yaptırmayacağım gibi. En azından yakın vadede diyelim. Hali hazırda yol tutuşu ve direksyonu zaten tatmin edici olacaktır, bu yüzden sarı konusundan vazgeçtim. Yay konusunda da sadece spor amortisörle kullanma taraftarıyım ve alçaltma kaygım yok, bu nedenle o konuda da düşünecek birşey kalmadı.

@ykilinc koni strt'yi mail atarak sormanız çok iyi olmuş zira ben de bu turuncuları merak ediyordum. Bunları sanırım süspansiyon değişimi gerektiği zaman deneyebilirim. Şimdiden modifiye amaçlı takmak yerine zamanı geldiğinde eskiler ömrünü doldurunca denesem daha iyi gibi.

Jant konusundaki tavsiyeniz için teşekkür ederim. Bu konu epey kafamı karıştırdı. Şüphesiz siena'lar GTV 'den çok spider'a yakışıyor. Üstelik ciddi bir fan kitlesi kazanmış gibi internetten gördüğüm kadarıyla ve oldukça az bulunuyor. Biraz daha düşünücem baktıkça Siena'ları sever oldum, belkide Spider için çok uygun ama şu an tam emin olmadım. İnternette phase3 üzerinde bir resmini de görmedim, çok kafamda canlandıramıyorum nedense. 17 teledial bulabilirsem veya siena'da karar kılarsam ET değerinden zaten spacer kullanmayı düşünmüyorum. Lastik tavsiyesi için çok teşekkür :)



 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
3 Yanıt
426 Gösterim
Son İleti 26 Temmuz 2013, 21:06:15
Gönderen: Veloce
769 Yanıt
90320 Gösterim
Son İleti 14 Eylül 2021, 16:23:06
Gönderen: ayhankurban
12 Yanıt
1234 Gösterim
Son İleti 19 Kasım 2015, 18:05:31
Gönderen: sbk0655
53 Yanıt
5446 Gösterim
Son İleti 20 Şubat 2018, 00:01:39
Gönderen: tunerviper
0 Yanıt
601 Gösterim
Son İleti 05 Temmuz 2020, 23:38:54
Gönderen: Serhat59

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal