Arkadaslar aracim159 dpfsi tıkalı ilk calismada arac 3,4 dakika tam gücünde çalışıyo lakin ardından direk devirden düşüyor devir dusuk oldugu icin turboda dusuyor biliyorum ki dpf tıkalı ve defalarca temizledim yine olmadi şimdi düşüncem dpfyi iptal ettirmek yazilimida yenilemek ama bir başka sorun olan muayene işleminden nasıl geçecek bilgisi olan arkadaşlar lütfen yardımcı olurmusunuZ
dpf'i söktürüp, yazılımla hatayı sildirin.
muayene zamanı dpf'i takıp gidiyorsunuz.
dpf'siz geçme şansı yok.
muayene zamanı dpf'i takıp gidiyorsunuz. yani sök tak 50 lira fazladan bir mebla ödüyorsunuz muayene zamanı.
bazı egzoscular dpf'in içini boşaltalım , fiziksel olarak orada gözüksün ama işlevi olmasın diyor. bence mantıksız, dpf 4-5 bin tl'lik bir parça. eğer o muayene teknisyeni böyle bir uygulamayı farkeder ise yeniden cebinizden 4-5bin tl masraf etmeniz gerekir.
Peki yazilim tam olarak ne aracin beynine bağlanıyor tamam tabi bu yazılım programını nerede bulabilirim yazilim olmadan da dpfyi soksem sorun olur mu
Dpfyi sokunce düz boru mu taktirayim.dpf etrafindaki ince metal borularda beraberinde mi sokulecek
You are not allowed to view links.
Register or Login
Peki yazilim tam olarak ne aracin beynine bağlanıyor tamam tabi bu yazılım programını nerede bulabilirim yazilim olmadan da dpfyi soksem sorun olur mu
bu soruyu tam net yanıtlayamayacağım zira benim arabam güç artışı için yazılım yapılmış ve dpf'i sökülmüş bir araç.
sadece dpf'i söktürürseniz ve herhangi bir bağlantı ile hata silme vs. yapılmaz ise bir arıza ışığı yanacaktır.
ama gidişi etkileyeceğini düşünmüyorum.
dpf sökülünce araba gerçekten çok rahatlıyor bu arada.
Sundan bahsediyorum aracimin rahatsizligini bulmak için pcye baglayinca partikül filtresi hatası veriyor aracin devri düşüyor şimdi partikül filtresini söküp düz boru ekleyince ardindan tekrar pcye bağlayıp hata kodu silince arac eski güçlü performansina doner mi yoksa yazilim denen şu program olmazsa tekrar ikaz ışığı yanar mi
Dpf'i yazılımsız söktürürseniz araç kendini limp moda alıyormuş. O Yüzden yazılımsız sadece dpf'i söktüremezsiniz. Yazılım işini yapan birçok firma var. Hangisinin portföyü sizi etkilerse ya da forumdan ravsiyelerle yaptırabilirsiniz. Misal en bilindikler Megachips, Dr.Ecu, Paşaoğlu, Ecufast, vs... Diye gidiyor.
Muayene işi ise tamamen istasyondaki aracınıza bakan teknisyen ile ilgili. Yani geçebilirde geçmeyebilirde. Doğa'nın 159u dpf olmadan geçmiş.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Dostum ben Bingöl'de yaşıyorum dogu anadolu Bölgesinde yazılım yapan bir yer mevcut mu.
Konu ile alakasız olarak, LÜTFEN yazı yazarken noktalama işaretleri ve imla kurallarına dikkat edelim. Yazılanları anlamak için devamlı başa dönmek kalmayalım.
DPF içini boşaltıp kendisi durursa, teknisyen meknisyen hiçbiri gözle anlayamaz :)
Anca eksoz muayenesi ile anlayabilirler. Onda da zaten eksoz muayenesi yapıp gidiyorsunuz, bakmazlar bile.
Ben aynısını kat. için yapmıştım, muayenede sıkıntı olabilir diye bi daha sök tak yapmadım, etrafındaki muhafazayı yerine taktık, içeride varmış gibi göründü. Adamlar fark etmedi bile, gözle şöyle bi bakıyor, orijinal haricinde bi görüntüyle karşılaşırsa kıllanıyor. Diğer türlü anlamaları imkansız gibi bişey.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Dostum ben Bingöl'de yaşıyorum dogu anadolu Bölgesinde yazılım yapan bir yer mevcut mu.
batmanda megachips var yeni açıldı bir arayıp görüşün.
Dpf tek başına söküldüğünde araç arızaya düşüyor. Koruma moduna geçiyor. Onu 3500 deviri geçmezseniz engellersiniz. Yani aracın teknik hiç bir sıkıntısı yok, arıza düşmesinin sebebi de sensörün ölçüm yapamayıp tehlike sanmasından ötürü.
Yazılımdan iptali gerekiyor sildirmek için. Bana 450TL fiyat verdiler. 650TL de hem performans yazılım hem de arıza iptali için.
Bence Dpfyi bir güzel temizletin muayeneye öyle gidin.. Sonra düşünürsünüz iptal durumunu
Ben muayenede sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Muhafaza olduğu için alttan gözükmüyor, kaputtan bakıncada önce motor kapağını sonrada ısı yalıtım plakalarını sökmesi gerek downpipeı görmek için.Egzoz pulunuda zaten dışardan alıyoruz.Dediklerim Giulietta için bu arada
LBE..!!!
temizlet sonra düşün demişsin de, eninde sonunda iş dpf nin iptaline ya da çok pahalı olan yeni dpf alınmasına gidecek. ikisinden birini tercih etmek durumunda kalınacak. bu durumda temizlemeye 150-200 tl vermektense, 750-800 tl ye yazılım ve dpf iptali net bir çözüm gibi görünüyor. benim aracımın %70 lerde dolu dpf si. ciddi bir şekilde bu işlemi düşünüyoruım.
You are not allowed to view links.
Register or Login
DPF içini boşaltıp kendisi durursa, teknisyen meknisyen hiçbiri gözle anlayamaz :)
Anca eksoz muayenesi ile anlayabilirler. Onda da zaten eksoz muayenesi yapıp gidiyorsunuz, bakmazlar bile.
Ben aynısını kat. için yapmıştım, muayenede sıkıntı olabilir diye bi daha sök tak yapmadım, etrafındaki muhafazayı yerine taktık, içeride varmış gibi göründü. Adamlar fark etmedi bile, gözle şöyle bi bakıyor, orijinal haricinde bi görüntüyle karşılaşırsa kıllanıyor. Diğer türlü anlamaları imkansız gibi bişey.
tamam bu ağustosta muayenem var, iddayı kaybedersen muayene ücretini ödersin, ok mi abi?
gözünüzü seveyim her model bir değil.
tecrübe etmediğiniz, sahibi olmadığınız, muayenesine sokmadığınız araçlar hakkında yorum yapıp yanlış yönlendirmeyin.
159'da dpf etrafında muhafaza zaten yok. dpf kabak gibi ortada metal bir boru.. içini boşaltmak için kaynak ile kesip açacak,içindeki filtreyi alacak. kasap bir usta ise kaynaklayıp kapatacak ortada kabak gibi çizgi kaynak izi olacak. akıllı bir usta ise o ortadan yardığı yeri kaynaklayacak, ardından dpf'i söküp elinde 180 derece saat yönünde döndürüp kaynakladığı kısmı arabanın tavanına bakacak şekilde tutturup kaynaklayacak...bu şekilde olma ihtimali de düşük çünkü her halukarda o bölgede kaynak izleri olacak.. ben muayenedeki teknisyen olsam, 19" jantla yayla gelmiş arabanın her şekilde dpf'ine bakarım.
bir de egzos muayenesi yapıp gidiyorlar işte demişsiniz, o muayenede neye bakıyorlar sanıyorsunuz :)
carbon salınım değerlerine bakıyorlar. dpf'siz aracın bilgisayara bile bağlanıp değerlerine bakmaya gerek yok..arkasına geçin, bagaja iki adım mesafede durun 20 saniyeden uzun o kokuya dayanabilirseniz verin egzos pulunu geçsin.
şuraya birşeyi yazıp yönlendirirken, işi kolaylaştırmak yerine zorlaştırmayalım.
sizin yazdığınızı okuyan adam "hee iyi nasıl olsa bir şey olmuyomuş" diyip sizin dediğinizi yapsa dpf'i kestirip biçtirse, muayene zamanı boşuna muayeneye gidecek, egzos pulu alamayacak, randevuyu kaçıracak, sanayiye geri dönecek, 4-5bin tl verip yeni dpf almak zorunda kalacak, tekrar muayene randevusu alıp tekrar girecek.
hem vakit hem nakit kaybedecek.
böyle konularda mevcut modelin kullanıcısı olmayan, "varsayım" metodu ile yorum yaparsa bu forumun bir manası yok. herkes içgüdüyle varsayımla hareket edebilir zaten
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben muayenede sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Muhafaza olduğu için alttan gözükmüyor, kaputtan bakıncada önce motor kapağını sonrada ısı yalıtım plakalarını sökmesi gerek downpipeı görmek için.Egzoz pulunuda zaten dışardan alıyoruz.Dediklerim Giulietta için bu arada
LBE..!!!
Kardeşim yanlışın var , kaputu açıp baktığında DPF nin yeri bildiğin bomboş ve aşağı doğru inen boru(downpipe) net bir şekilde görünüyor. Hatta turbo yu değiştirirken usta da bana dedi abi amma boş yer varmış diye , dpf olduğunu bilmediğinden öyle bir şey dedi. Zaten söktürdün biliyorsun dpf kocaman yer kaplıyor haliyle eğer muayeneyi yapan görevli mal değilse direk anlayacaktır. Çünkü dpfli ve dpfsiz araç arasında dağlar kadar fark var kaput içinde.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben muayenede sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Muhafaza olduğu için alttan gözükmüyor, kaputtan bakıncada önce motor kapağını sonrada ısı yalıtım plakalarını sökmesi gerek downpipeı görmek için.Egzoz pulunuda zaten dışardan alıyoruz.Dediklerim Giulietta için bu arada
LBE..!!!
Kardeşim yanlışın var , kaputu açıp baktığında DPF nin yeri bildiğin bomboş ve aşağı doğru inen boru(downpipe) net bir şekilde görünüyor. Hatta turbo yu değiştirirken usta da bana dedi abi amma boş yer varmış diye , dpf olduğunu bilmediğinden öyle bir şey dedi. Zaten söktürdün biliyorsun dpf kocaman yer kaplıyor haliyle eğer muayeneyi yapan görevli mal değilse direk anlayacaktır. Çünkü dpfli ve dpfsiz araç arasında dağlar kadar fark var kaput içinde.
Bunu biz anlıyoruzda sanmıyorum muayenedeki görevliler dikkat etsin.Sonuçta kaputun düzenini bilmiyor, stock halde de orda boşluk olabilir.Senin downpipe hele hiç gözükmüyor arkaya doğru eğimi olduğu için.Motor kapağını kaldırınca kabak gibi ortaya çıkıyor orası ayrı

LBE..!!!
Ekleme: 200 lira için dpfnizin içini boşaltmayın.Olurda ilerde egzoz emisyonunu dışarda yaptıramazsak tekrar dpf almanız gerekir.Sök tak işlerininde kolay olması için işlemi bilinçli bir egzozcuda kesip biçmeden contalardan sökerek yaptırın.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben muayenede sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Muhafaza olduğu için alttan gözükmüyor, kaputtan bakıncada önce motor kapağını sonrada ısı yalıtım plakalarını sökmesi gerek downpipeı görmek için.Egzoz pulunuda zaten dışardan alıyoruz.Dediklerim Giulietta için bu arada
LBE..!!!
Kardeşim yanlışın var , kaputu açıp baktığında DPF nin yeri bildiğin bomboş ve aşağı doğru inen boru(downpipe) net bir şekilde görünüyor. Hatta turbo yu değiştirirken usta da bana dedi abi amma boş yer varmış diye , dpf olduğunu bilmediğinden öyle bir şey dedi. Zaten söktürdün biliyorsun dpf kocaman yer kaplıyor haliyle eğer muayeneyi yapan görevli mal değilse direk anlayacaktır. Çünkü dpfli ve dpfsiz araç arasında dağlar kadar fark var kaput içinde.
Bunu biz anlıyoruzda sanmıyorum muayenedeki görevliler dikkat etsin.Sonuçta kaputun düzenini bilmiyor, stock halde de orda boşluk olabilir.Senin downpipe hele hiç gözükmüyor arkaya doğru eğimi olduğu için.Motor kapağını kaldırınca kabak gibi ortaya çıkıyor orası ayrı 
LBE..!!!
Eğer ki önceden dizel bir giuliettayı muayene de elinden geçtiyse net olarak anlar. Stock halde orada boşluk yok işte kocaman dpf kazanı var , telefondan baktım ama dpfli halini bulamadım ancak şu resime bakarsan ortadaki boşluğu anlarsın kanka. Stock bir araçta bu kadar boşluk yok
Kaputu açıp motor kapağını kaldırdığı anda görür hatta kaldırmasına gerek bile yok direk görünüyor , bu işten uzaktan yakından en ufak anlayan bir insan araçta dpf olmadığını anlar. 2. fotoğraf soldan çekilmesine rağmen orada ki boşluk net olarak görülüyor kaldı ki buna sağ taraftan yaklaştığın anda kocaman boru aşağı iniyor :)
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FVl3k4B.jpg&hash=6b8a0a1ea3215d750a7f3c53a3855471a417755b) (http://hizliresim.com/Vl3k4B)
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2FM6aON9.jpg&hash=0cd37b7493e09c13e6ca9185c3db5a48a3c14c4b) (http://hizliresim.com/M6aON9)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
DPF içini boşaltıp kendisi durursa, teknisyen meknisyen hiçbiri gözle anlayamaz :)
Anca eksoz muayenesi ile anlayabilirler. Onda da zaten eksoz muayenesi yapıp gidiyorsunuz, bakmazlar bile.
Ben aynısını kat. için yapmıştım, muayenede sıkıntı olabilir diye bi daha sök tak yapmadım, etrafındaki muhafazayı yerine taktık, içeride varmış gibi göründü. Adamlar fark etmedi bile, gözle şöyle bi bakıyor, orijinal haricinde bi görüntüyle karşılaşırsa kıllanıyor. Diğer türlü anlamaları imkansız gibi bişey.
tamam bu ağustosta muayenem var, iddayı kaybedersen muayene ücretini ödersin, ok mi abi?
gözünüzü seveyim her model bir değil.
tecrübe etmediğiniz, sahibi olmadığınız, muayenesine sokmadığınız araçlar hakkında yorum yapıp yanlış yönlendirmeyin.
159'da dpf etrafında muhafaza zaten yok. dpf kabak gibi ortada metal bir boru.. içini boşaltmak için kaynak ile kesip açacak,içindeki filtreyi alacak. kasap bir usta ise kaynaklayıp kapatacak ortada kabak gibi çizgi kaynak izi olacak. akıllı bir usta ise o ortadan yardığı yeri kaynaklayacak, ardından dpf'i söküp elinde 180 derece saat yönünde döndürüp kaynakladığı kısmı arabanın tavanına bakacak şekilde tutturup kaynaklayacak...bu şekilde olma ihtimali de düşük çünkü her halukarda o bölgede kaynak izleri olacak.. ben muayenedeki teknisyen olsam, 19" jantla yayla gelmiş arabanın her şekilde dpf'ine bakarım.
bir de egzos muayenesi yapıp gidiyorlar işte demişsiniz, o muayenede neye bakıyorlar sanıyorsunuz :)
carbon salınım değerlerine bakıyorlar. dpf'siz aracın bilgisayara bile bağlanıp değerlerine bakmaya gerek yok..arkasına geçin, bagaja iki adım mesafede durun 20 saniyeden uzun o kokuya dayanabilirseniz verin egzos pulunu geçsin.
şuraya birşeyi yazıp yönlendirirken, işi kolaylaştırmak yerine zorlaştırmayalım.
sizin yazdığınızı okuyan adam "hee iyi nasıl olsa bir şey olmuyomuş" diyip sizin dediğinizi yapsa dpf'i kestirip biçtirse, muayene zamanı boşuna muayeneye gidecek, egzos pulu alamayacak, randevuyu kaçıracak, sanayiye geri dönecek, 4-5bin tl verip yeni dpf almak zorunda kalacak, tekrar muayene randevusu alıp tekrar girecek.
hem vakit hem nakit kaybedecek.
böyle konularda mevcut modelin kullanıcısı olmayan, "varsayım" metodu ile yorum yaparsa bu forumun bir manası yok. herkes içgüdüyle varsayımla hareket edebilir zaten
İyi de yok söktürerek gideyim, yok içini boşaltayım, yok boruyu varmış gibi yapayım diye gitmek zaten "göze alınmış bi risk" demektir. Ben niye ödeyeyim :)
Kabak gibi ortadaysa zaten yapacak bişey yok.
Ama birileri usturuplu güzel bi işçilikle yaparsa kimse de bişey diyemez. Yapılmışı var, eksozcu anlatıyordu, adam kat yok demiş geçirmemiş, eksozcu katın birini ikiye kesip borunun etrafında tekrar birleştirmiş, geçirmişler.
TÜV'lerin hepsi bir değil, yiyen bir yer olur elbet :)
Orhanlı'ya gittim muayene için, adamlar doğru düzgün bakmadılar bile.
Ama Ümraniye'deki miydi neydi, orada herifler standart arabalara bile kusur bulacak neredeyse, hele ki söylediğin şekilde bir araçsa evet, herifler kıllanıp iyice bakmaya başlıyorlar.
Eksoz muayenelerinin de hikaye olduğunu biliyoruz. O yüzden dedim, testi geçirebilip gittikten sonra zaten sıkıntı yok demek istedim. Geçebiliyorsa tabi o halde :)
Benim arabada da sadece kat yoktu, 15-20dk gaz ver, bırak, bilmemne yap, öyle geçti. Böyle oluyorsa ne ala.
Yoksa zaten herşeyi takıp gitmek gerek.
Yanlış bilgi, yönlendirme yok, tavsiye var, risk kullanıcıya ait :)
Zaten baştan yanlış bişey yapıyoruz çünkü :)
You are not allowed to view links.
Register or
Login dediğin gibi yaptığımız zaten baştan yanlış evet.
ama ben sahibi olduğum ve önceden muayene sürecini bu model için tecrübe etmiş biri olarak,olabilecek en makul vakit ve nakiti göz önünde bulundurarak bir tavsiye veriyorum. muayene sabahı 1 saat önceden egzoscuya gidip önceden çıkartmış olduğun dpf'i oraya kaynattırıyorsun ve devam ediyorsun.
öteki türlü içinde bir panikle yaşanır mı yahu, egzos pulundan geçti mi,kokuyu aldılar mı, dpf'i farketti mi? diyelim ki farketti, hadi sar baştan bir daha..gerek var mı bu strese :)
Bu dpf iptalini bende yapıcam.. Dedıgınız gıbı sokturup duz boru ve yazılım dusunuyorum.. Ancak bı sene sonra muayene var tekrar dpf montajı yaptırıcam buraya kadar tamam.. Muayene sonrası egzozcuya duz boru montajı yaptırdıktan sonra hata kosu sılme ve yazılıma noluyor?? Tekrar bunu masrafı yokmu yoksa sadece egzoscu madrafı ıle kırtarabılıyormuyuz?
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bu dpf iptalini bende yapıcam.. Dedıgınız gıbı sokturup duz boru ve yazılım dusunuyorum.. Ancak bı sene sonra muayene var tekrar dpf montajı yaptırıcam buraya kadar tamam.. Muayene sonrası egzozcuya duz boru montajı yaptırdıktan sonra hata kosu sılme ve yazılıma noluyor?? Tekrar bunu masrafı yokmu yoksa sadece egzoscu madrafı ıle kırtarabılıyormuyuz?
Dpfsiz muayeneden sorunsuz gectim ben
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oldukı gecemedık kötü senaryoyu dusunelim:)
Hata msji yok bidaha, sirf fiziki olarak oraya kaynaklaniyo. Muayneden sonra tek islem egzoscuda sokturmek
Sent from my iPhone using Tapatalk
Anlasılmıstır cok tesekkurler:)