yaptığım bir çalışmayı sizinle paylaşmak istedim ,
umarım beğenirsiniz .
3. viteste tam gaz,
TPS=throttle position sensör ,% olarak gaz pedalı
AFR=wideband air fuel göstergesi
EGT=eksoz gazı sıcaklığı
DUTY=% olarak enjektörler ne kadar açık ?
TURBO=turbo basıncı
RPM=devir
KNOCK=zararlı motor vuruntusu (henüz takılı değil)
bu videoyu 1 ay önce kayıt etmiştim ,
http://tinypic.com/usermedia.php?uo=WPjyoZOQozve5IusFsUpwA%3D%3D
Hakanım bu da ne beah baba ?? Vallahi harika doneler ve bilgiler var yahu burda !!!! Zaman geçtikce Turbo göstergesinin önemi artmaya başlıto vallahi
Edited by - Jakomo on 25/05/2008 12:35:18
hakan abı projelerinin bitişlerini 4 gözle bekliyorum :)
bu arada bir şey sorucam belki bilgin vardır abi, 156 larda km saatinden veri almak mümkünmü? mesela araç 20 km geçince tetik alma gibi bi durum yapılabilirmi?
hakan abicim eline sağlık,
yılmaz abimede yapıver bi gösterge bari
Mükemmelsiniz sizin köşenizi hiç kaçırmam zaten. Sıradışı değişik bir çalışma yapmışsınız. Yeni çalışmalarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz.
arkadaşlar göstergeninde videosunu koyuyorum ,
http://tinypic.com/player.php?v=35nac7c&s=3
bu da ,ilk mesajdaki videonun kaliteli haline bakmak isteyen olursa diye ,2.2 Mb
http://rapidshare.com/files/117676592/Realtimelog.wmv.html
Sercan ,
araç üzerinde km bilgisine bakmak lazım ,
digital yapıda değilse olur ,muhtemelen değildir zaten .
bunu tam olarak nası ögrenebilirim abi yani elektronik bilgim var ama kısıtlı çok basit bir devre yapmak istiyorum ama bunun için km göstergesinden tetik almam gerekiyor.
dediğim gibi bakmak lazım ,
bakmaktan kastım oscilloscope ile sinyali ölçmek ,
156 larda km sensörü nerede ? şanzımana monte değilmi ?
sinyal oradan hem ecuya hemde gösterge saatinemi gidiyor acaba ?
yoksa ecu dan göstergeye ayrı bir kablomu gidiyor ?
senin aracın servis manueli varmı ?
manuel yok abi ama bildigim kadarıyla şanz da degil km sensörü. bir araştırıyım haber verırım sana.
Sercan e-per den bak. Ama ben 156 larda da 155 lerdeki gibi şanzumanın üzerine monteli biliyorum. E-per den ayrıntısına bak garantiye al.

Kolay gelsin
şimdi aklıma geldi sercan ,
sana soruyorum ama 156 nın servis manueli bende var !
belki sende görmüşsündür, cd olarak var ,
147 ,166, 156 gibi yeni nesil araçların servis manuelleri cd olarak geldi .
ama ne yazıkkı adamlar o kadar kötü bir program yapmışlarki ben bile (14 senelik bilgisayar sistem supporterı ) kullanmakta çok zorlanıyorum ,bunu servis çalışanlarının kullanabilmesi mümkün değil ,zaten öylede oluyor ..
neyse ,eğer sende yoksa bi ara kopyalayayım sana da ,bu akşamda ben bakayım cd ye
:) tamamdır abı, eper konusundada malesef öyle saçma bir cd ürettiler ne kopyalanıyor ne bir şey.. çıldırıyor adam