Alfa' lar kapılarını Birmot Suadiye'de ,size özel fırsatlarla ve süpriz hediyelerle açıyor..Gerçek sürüş keyfine 15 Mart Cumartesi günü hepiniz davetlisiniz..
Yarınki test sürüşüne katılmayı düşünen arkadaşlar buraya yazabilirler..Bildiğiniz gibi daha önceki test sürüşlerine katılanlarımız olmuştu,güzel ve eğlenceli bir vakit geçirmiştik..Yarın için hava şartları güzel gözüküyor..Güzel bir gün geçirilebilir..
ben geliyom büyük ihtimal..
1) Ahemt Dönderdi
2) Bahadır Bayrak
3) Erhan Meço
Kaç gibi gideceğimizi de kararlaştıralım bari de bahadır'ı da görelim en azından askere yollamadan önce..
Edited by - shame on 14/03/2008 21:22:38
ewt ya saat olayını kararlaştıralımda görüşmüş oluruz..
Ben de uğrayabiliim iyi olur görüşmüş oluruz...
evet beyler kaçta buluşuluyo suadiyede?:)
Ben öğlen saatlerinde 2 gibi orada olalım derim..
ok uyar..yarın 14.00 Birmot Suadiye
Ya arkadaşlar bu mesajları neden yumurta kapıya dayandığında atıyorlar.Şöyle 3-4 gün önce yollasalar da ona göre ayarını çekse millet
Ben az önce aradım 6 ya kadar müsaitlermiş. Kesin geleceğim.
quote:
Ya arkadaşlar bu mesajları neden yumurta kapıya dayandığında atıyorlar.Şöyle 3-4 gün önce yollasalar da ona göre ayarını çekse millet 
Olm bi haftadır etkinlikler kısmında duruyor adamların ilanları
Ya ben oraya bakmamışım da telefona dün geldi mesaj yağmuru ona kıl oldum dolayısıyla
brera da varmı test sürüşünde

hemen uçağa atlayıp geleyim :d
Bende uğramaya çalışacam.
Günün özeti..
Klasik olarak çok eğlenceli bir organizasyon oldu, Alfistiturkey familyasından ben, Ahmet, Volkan, Orçun, Bahadır ve sonradan aramıza katılan Serkan abi ve Cemal abi hazır bulunduk..
Öncelikle tüm arabaları ıncığından cıncığına kadar inceledik, sonra ben birkaç kez olmak üzere yaklaşık yarım saat dışarda duran kırmızı üstü açık durumdaki spider'ın içinde oturdum...:)
Sonra test etmeye can attığımız GT 2.0 JTS geldi ve ben, volkan ve ahmet hemen içine atladık, doğru sahilyolu.. :) GT'yi showroom'a geri götürürken içimizi bir hüzün kaplamadı değil.. :)
Fotoğraflar gelecek..
Pek fazla fotoğraf çekemedim ama..
Spider'ın 2.2 JTS motorundan etkilenen Ahmet ve Volkan kendilerini kaybettiler.. İşte o an :)

Bir kaç klasik Spider fotoğrafı:



Ahmet Spider'ın içinde kendinden geçerken :)

Orçun'la Ahmet'in 159 deneyimi..

Biz Alfa'ları kurcalarken bir vatandaş dışarda F355 Berlinatta ile bize nispet yapıyordu..
Olay budur yaa...Kaçırdığıma çok canım sıkılıyor.İşlerden dolayı gelemedik maalesef.Ne diyelim birdahakine..
orçun sevmez 159 u naapio ki direksiyonunda anlamadım.. :)
kırmızı spider çok başarılı :) en çokta ahmet ime yakışmış :)
volkan sa herzmnki ruh hali içinde :) bildiğiniz seat çı işte alfaya olan hasretini tutkusunu ancak böle gösterebilmiş..ahmet te arkadaşı yalnız gözükmesin die katılmıştır yoksa onun seatçılıkla fln alakası yok :P
Bugün saat 14 gibi damladım ben de showroom'a, ama siz yemek için tüymüştünüz :) Hatta kırmızı Ferrari'yi ben de gördüm, demek ki sizi birkaç dakika ile kaçırmışım. Neyse, ben de cadde boyunca yürüyüp, geri dönüp, 159 ve rakiplerini taze taze inceledim. İzlenimlerimi buraya da kopyalayayım.. :)
............
Bugün sırayla 159, C serisi, 3 Serisi ve a4'ü inceledim. Yorumlarımı, sadece bu otomobillerin bana duruş, görünüş, ve iç mekanları itibari ile hissettirdiklerine göre yapiyorum...
159, oldukça basık oturma pozisyonu sunuyor. İç mekan ilk bakışta gayet kaliteli, ancak yine de mesela, Almanların bazı detaylardaki ince dokunuşlarına rastlanmiyor. Rahatsız edici bir kabalık yok, ama sonuçta o bir İtalyan, ve onu böyle kabullenmek lazım :) Tıpkı BMW'de olduğu gibi, ön koltuk emniyet kemerlerinde manuel yükseklik ayarı yoktu sanırım?


Sonra C serisi'ne baktım. Tüm jant seçenekleri ayrı ayrı güzel, beyaz renk çok şeker, ve dış dikiz aynalarındaki sinyal lambaları berbat. İç mekanda, uyumsuz iç aydınlatma (beyaz-sarı) pek hoşuma gitmedi. Bir de, orta konsoldaki iri kapak rahatsız edici gerçekten de. Onun dışında da, mis gibi alet valla. Malzeme kalitesi felan çok eleştirilmişti, ama bana göre a4 kadar etkileyici duruyordu.

Sonra 3 Serisi'ne bindim. Aslında şöyle birşey var; ben ilk çıktığı dönemde bu otomobili, beğeniyordum... Sonra bir fuarda içine binince çok büyük hayalkırıklığı yaşamıştım. Bugün de, özellikle C Serisi'nden sonra 320i'ye binmek sıkıcı geldi. Kokpit, bir tepsi gibi düz... Bir de, ön koltuk sırtlıklarındaki fileler yoktu arabada :) Onu da opsiyona koymuşlar herhalde.. Ah, bir de ön koltuk emniyet kemerlerinde yükseklik ayarı yoktu sanırım, ya da belki otomatik bir mekanizma vardır.


Son olarak a4'e bindim. Cam açma düğmeleri hariç çok güzel, rahatsız edici birşey yok. Vites konsolu yükseğe konumlanmış. Ancak Merso kadar etkileyici bulmadım nedense. Mercedes, Audi'den çok daha mütevazi bir iç mekanı, daha şık bir şekilde sunuyor sanırım. A bi de Audi'nin dış kapı kolları da biraz fazla çıkık ve sırıtıyor.


Sonuç? Merso. :)
Ben 159'un oturma pozisyonunu hiç beğenmedim, bana fazla yüksek geldi, ben daha aracın içine gömülük italyan tarzı sürüş pozisyonu seviyorum.. Bu bakımdan 159 çok alman olmuş gibi geldi.. GT'nin oturma pozisyonu kat ve kat başarılı bence 159'a göre..
Edited by - shame on 16/03/2008 00:39:17
Gerçekten çok güzel ve bol muhabbetli bir buluşma oldu..Gelen arkadaşlarla, havanında güzel olması ile çok güzel vakit geçirdik..Bütün modelleri en ince ayrıntısına ve detayına kadar inceleyip eleştiri yapma fırsatımız fazlası ile oldu.. :)
159 'da işçilik hataları küçük detaylarda mevcut,mesela cam fitillerinin dış kısımları alfaya yakışmıycak şekilde çok dandik ve özensiz duruyor..Kullanım bakımından arkası 156 'dan sonra insana biraz dar geliyor...Araçta bulunan gözlük kabına ,gözlük koymak imkansız ,sadece ogs 'yi saklamak için kullanılabilir..Bagaj açma butonu ,ön kısımda tavanda bulunan iç lambaların üstüne konumlandırılmış...Eğer dikkatlice bakılcak olursa direksyonun göbeği insanın gözüne orantısız gibi geliyor..Özellikle bordo deri koltuklar çatlamaya ve yıpranmaya oldukça meyilli bir görüntü sergiliyor..Arka kısımda bulunan klima ve havalandırma kontrolleri dijital ekranla çok şık duruyor..
Spider'ı bugün daha önce olduğundan da fazla inceledik ve üzerinde daha fazla konuştuk..18 yuvarlak kollu jantlar fotoğraflarda göründüğünden çok daha şık duruyor..Aracın dış görünüşü özellikle kırmızı olmasından dolayı fazlaca bir seksi duruyor..Bugün üstünden inmek istemedik.. :) Tahmin ediyorum ki trafikte üstü açık bir şekilde çok çok fazla dikkat kesiceği kesin ..Brera'nın görsel güzelliğinden aracın esasında gitmemesi olayı direk 2.plana atılmış konseptini oluşturdu hepimizde.. :) Özellikle Brera'nın vites kolu gözümüze çok farklı ve güzel geldi..Bez tavan ise her cabriolet araçta durduğu gibi spider 'da da hoş durmuyor..
GT : Bugün 2.0jts ss gt 'yi ayrıntılı olarak bir kez daha test etme şansımız oldu..Birmot çıkışı cadde trafiğinde ss şanzımanın ne kadar rahat olduğu çok açık..Özellikle manuel şanzımanlı bir 156 dan sonra gt insana fazlası ile rahat geliyor ve alışkanlık yapıyor..İstanbul gibi trafik'i yoğun şehirlerde ss şanzıman mutlaka şart..
Kullandığımız test aracının durumu gayet güzeldi..
GT 'nin yürüyeni 147 ve 156 'dan sonra daha üst bir kalite hissi uyandırıyor ve yere bariz bir şekilde çok sağlam basıyor..Yol tutuşunu ne kadar iyi olduğunu erhan test ettiği zaman daha iyi anladık..Erhanın söylemine göre ve benimde aracın arkasından gördüğüm kadarı ile koni amortisörlü ve yaylı 156 'dan bile çok çok üstün..
Motor ve ivmelenme bakımından Gt çok çok güzel gidiyor..Araçta 4 kişi olmamıza rağmen hızlanmalarda hiç bir kötülük hissetmedik..Gt 'ye gitmiyor diyenlerin kullandıkları araçlarda mutlaka ve mutlaka bir sorun bulunuyordur bence..Aracın motor sesine resmen mest olduk..Manuel versyonu ile karşılaştırırsak ,manuel versyon daha güzel gidiyor..Ama ss 'te yeterli bence
Edited by - ralf on 16/03/2008 02:30:15
Hoş olmayan kısım herkesinde şikayet ettiği gibi 147 ile aynı konsol tasarımına sahip olması..Gt 'nin içi ,eğerki 156 ile aynı tasarıma sahip olacaktı ki o zaman çok daha güzel ve şık olurdu..Fakat şartlar bakımından double din ekranlı bir teyple ,içerideki 147 ile aynı olan tasarım bir nebzede olsa aşılabilir..Bunun ne kadar güzel ve hoş olduğunu akın arkadaşımızın aracında bulunan double din ekranlı teybi görenler hatırlıycaktır..
Aracın arka kısmındaki diz mesafesi, değimi yerindeyse 156 kadar rahat..Bagajının büyüklüğü ise şaşırtıcı derecede geniş ama çok fazla derin değil..Gt 'nin bir coupe olduğunu düşünürsek bu konudaki avantajları alınabilirliğini daha fazla yükseltiyor..
Genç arkadaşlar olarak 156 ve 147 'lere sahip olanların şu zamanda bence alabilecekleri en güzel ve en mantıklı alfa romeo ''GT''..159 tasarım bakımından çok daha güzel fakat GT 'nin hafif olmasından dolayı ,gidişinin daha iyi olması ,tek kapı olması,boyutlarının 159'a göre daha makul olması ve iç mekan - bagajın yeterli seviyede olması Gt'yi daha mantıklı hale getiriyor şahsen..
147 Collezione :
Açıkçası jantlar fotoğraflarda göründüğü kadar güzel görünmüyor bence..Fotoğraflarda jantın üzerinde belli olmuyor ama canlısında jant kollarının üstünde 5 adet açık renk şerit bulunuyor..Bu şeritler biraz görüntüyü bozuyor ama giderken güzel görünebilir

Collezione 'nin koltuk döşemeleri gerek renk seçenekleri gerek ti tasarımlı spor koltuk olması sebebi ile çok güzel bir görüntü sergiliyor
147 Blackline :
Bu donanıma sahip 147 de ilk gözümüze çarpan ayrıntılar ve yenilen paraçalar baya bir boldu..Çok çok güzel bir paket olmuş..İlk olarak jantlardan bahsedersek Jantlar 17 de pek kendini göstermiyor..Yurt dışında bu model jantlar 18 inch olarakta alınabiliyor ama tr 'ye sadece 17 ölçüsü ile getiriliyormuş..

İkinci olarak koltuklar dikkatimizi çekti..Yeni formlu koltukların yan destekleri sanki değişmiş gibi geldi bana..Döşemelerin köşe kısımları ,şeritlerle işlenmiş ve koltuk kumaşının deseni göze hoş görünüyor..İç mekanda konsolda bulunan gri renk plastik malzemenin rengi daha da karartılmış..Direksyonun alt kısmıdaki birleşen yeri gt 'de olduğu gibi koyu renk metal görünümlü plastik ile daha bir güzel şekle sokulmuş..

Koyu renk arka stoplar farklı duruyor..

Dikiz aynaları ise kapakları ile göze çok hoş geliyor..

Mat gri renk tasarlanmış scudetto gri renk Blackline hiç hoş durmuyordu..Fakat tahmin ediyorum ki koyu renkte mükemmel durur..
Edited by - ralf on 16/03/2008 03:15:20
quote:
Ben 159'un oturma pozisyonunu hiç beğenmedim, bana fazla yüksek geldi, ben daha aracın içine gömülük italyan tarzı sürüş pozisyonu seviyorum.. Bu bakımdan 159 çok alman olmuş gibi geldi.. GT'nin oturma pozisyonu kat ve kat başarılı bence 159'a göre..
Edited by - shame on 16/03/2008 00:39:17
Erhan, çok acaiptir ki, bu durum Ferrari haricindeki bütün italyan coupelerinde böyle. Boyu 1.80'in üzerinde olanlar hiçbir şekilde rahat edemiyor. GTV'de de böyle, Maserati'lerde de. Hatta 159'un sürüş pozisyonu bunlardan çok daha alçak ve iyi. Ben 156'da da aynı problemi yaşıyordum. 147'de de mesela, 145'teki rahatlığı ve pozisyonu bulamıyorum, koltuk hep yukarıda kalıyor.
159'un 156'ya göre bayağı bir farkı var oturma pozisyonu açısından 156'dan çok daha yüksek, bence 156, 147 ve GT'nin oturma pozisyonu çok daha iyi 159'a göre..
Benim aklımda bundan sonraki aracım 159 mu yoksa GT mi olacak diye soru işaretleri vardı.. Çünkü iki araç da benzer fiyatlara satılıyor ve ikisi de çok estetik araçlar..
Benim değerlendirmem şöyle oldu; 159 içinde oturulması zevkli bir araç, gerek iç tasarımı olsun gerek konforu olsun çok daha çekici.. Ancak GT ise tam bir sürücü arabası.. Ancak GT'nin de iç tasarımı gerçekten 70 milyarlık bir arabanın iç tasarımı değil.. Buna karşın Gt, 159'dan daha çok Alfa Ruhu'na sahip bir araç.. Tercih yapılması zor yani..
İki araç arasında kalanlar sürüş zevki istiyorlarsa GT, konfor ve estetik istiyorlarsa 159 tercih etmeliler gibi duruyor.. Ama keşke tercih bu kadar kolay olsa..
Edited by - shame on 16/03/2008 10:17:49
Valla ben 159 derdim.159 bana hem bir aile,hem bir spor araba havası veriyor.İleriye dönük düşünürsek
bir karede benden...
bu anı çok beklemiştik..

bir arkadasımın akrabası 159 almıs,dün ben de ilk defa 159'a binme şansı buldum..genel olarak gayet guzel araba ama içi biraz dar gibi..basta arabayı calıstıramadık

ama sonra saolsun orcun soyledi nasıl calıstırıldıgını..159 un iyi bi araba olması sart bence cunku rakipleri alman arabaları zaten herkesin bildiği arabalar..
quote:
Bugün saat 14 gibi damladım ben de showroom'a, ama siz yemek için tüymüştünüz :) Hatta kırmızı Ferrari'yi ben de gördüm, demek ki sizi birkaç dakika ile kaçırmışım. Neyse, ben de cadde boyunca yürüyüp, geri dönüp, 159 ve rakiplerini taze taze inceledim. İzlenimlerimi buraya da kopyalayayım.. :)
Yüz yüze görüşüp konuşmak bir türlü nasip olmadı dantelk (kerem)...İnşallah bir dahakine... :)
159 un oturma pozisyonunda haklısın erhan 147/156 dan sora yüksek geliyor..
159 un öyle olması pek bi sorun değilde Brera ve Spider öyle asıl sorun orda..
çok garip hissettiriyor insana yani brera gibi bi arabada öyle yüksekte oturmak..
Kerem : seni tam birmot a girerken gördüm ben ama maalsef gelmediğim için görüşemedik :) elinde makina dışardan çekiyordun daha o sırada :)
buarada snn fotolara bakınca biraz duygusal olarak ya 159 yada A4 diorum..
merso güzel ama o direksiyon fln hiç hoşuma gitmiyor..
birde 159 da yükseklik olmamasını bende anlamıyorum acaba koltuk yüksekliğiyle giderilebilir birşey mi ki??
yani 147/156 da wardı ve sanırım doğru ayar sayesinde kazadan kemerin göğüs kafesine min baskı/zarar vermesine yarıyor!! 159 ve 3 te olmaması ilginç geliyor banada..
Edited by - Can on 16/03/2008 21:32:05
Biliyorsunuz ben biraz konfor insanıyım, o yüzden Merso'yu tercih ettim. Ama aynı sınıfta olmalarına rağmen, şunu gördüm ki, Merso, BMW, Audi ve Alfa, konfor, kalite ve sportiflik terazisinde başka başka yönleri ile bir aşağı bir yukarı kımıldıyorlar, ve tercih tamamen kişisel beğenilere kalmış. Ben BMW 320i dışındaki tüm modelleri beğendim doğrusu. BMW'nin sürüş özellikleri eminim mis gibidir, ama iç mekanı çok sıradandı. :)
Can, ben Birmot'a girmeden önce yoldan geçen bir itfaiye kamyonunu çekiyordum dışarıdan :D Onu görmüş de olabilirsin :D :D
quote:
Yüz yüze görüşüp konuşmak bir türlü nasip olmadı dantelk (kerem)...İnşallah bir dahakine... :)
Evet, ben de o yüzden bu sefer özellikle geleyim dedim ama, yine nasip olmadı eheh :D