Yaklasik iki hafta önce mail grubuna attigim yaziyi buraya da eklemek istiyorum.
Merhabalar, Bunca olaydan sonra Eylül ayında garantisi biticek olan arabamın masrafları şimdiden beni arabadan soğutmaya başladı. Hayır çıkan sorunlar gereği yapılarak dikkatli vce özenli bir şekilde çözülse ve tekrar aynı sorunu yapmayacağı garantilense yine bir yere kadar, bunu bile yapmayıp şurdan olabilir burdan olabilir onu sökelim bunu takalım belki düzelir demeleri çok fazla canımı sıkıyor. Bir de üstüne üstlük 2 senelik aracın motorunda neredeyse değişmeyen bir parça kalmadı. Oldu olacak garanti kapsamından motorun tamamını değiştirsinlerde ben de rahatlayayım. Garanti bittiğinde de bir daha periyodik bakımlar dışında Birmot'un kapısından girmeyeyim... Sanırım biraz uzun bir yazı oldu. Buraya kadar sabırla okuyanlara teşekkür ederim. Umarım bu ve bunun gibi sorunlar sizi de Alfa'nız dan soğutmaz.
Yaklaşık 1 ay kadar önce varyatör arızası ile "Birmot Yenimahalle Ankara" 'ya gittim. Arabamın bütün bakımları ve kontrolleri burada yapılıyor. Klasik alfa sorunu olan varyatör sorunu teşhisi
kondu ve değişmesi gerektiği söylendi. Bunun yanında debryajdan ve frenden gelen seslerde işin içine eklenince debryaj baskı balata seti ve fren
diskleride garantiden değişti. Bir tek fren balatalarına ödeme yaptım. Araba 3 gün serviste
kaldı, en son boya ve motor koruma yapılarak servisten aldım. Daha sonra şehirlerarası yolculuğa çıktım ve bir süre sonra arabadan 2.5-3 bin devir
arasında avans vurma sesi ve klima açıkken gaza bastığım zaman ilginç bir ses duymaya başladım. Mümkün olmadığı için arabayı o an için gösteremedim
ve bu şekilde yaklaşık 2000 km yol yaptım. Döndükten sonra tekrar Birmot'a gittim. Şikayetlerimi anlattım. Her zaman arabaya bakan usta arabayı dinledi ve bu avans vurma sesinin kötü benzin kullanıldığından kaynaklanmış olabileceğini söyledi ( Benzini sadece Opet veya Shell'den alıyorum. 95 Oktan) Biraz daha motoru inceledikten ve blgisayarla kontrol ettikten sonra lambda sensörünün motor temizlendikten sonra yerine takılmadığını söyleyerek
yerine taktı (ne kadar doğru bilmiyorum) ve bu gelen seslerin bundan kaynaklandığını ve artık gelmeyeceğini söyledi. Arabayı alıp servisten çıktım ve yine aynı sorunlarla karşı karşıyaydım. Ve avans vurma sesi artık daha da belirginleşmişti. 2-3-4. viteslerde bu ses çok bariz duyuluyordu. Ertesi gün tekrar servise gittim ve sorunları tekrar anlattım. Arabanın serviste kalması gerektiğini ve sorunun araştırılacağını söylediler. Ertesi gün aradım arızanın bulunamadığını FIAT'tan arabanın şemalarının isteneceğini söylediler. Bir sonraki gün "vurma sensörü" denilen bir parçanın arızalı olabileceğini ellerinde olmadığını ve 1 gün arayla getirtilip takılacağını söylediler. Peki deyip bir gün daha beklemeye koyuldum. Bu gün servisi tekrar
arayıp arabanın son durumunu sordum ve parçanın değiştiğini fakat arızanın devam ettiğini
söylediler. Arızanın bu seferde "main computer" den kaynaklandığını ve bu parçanın değişmesi gerektiğini söylediler ve araba bir gün daha servise mahkum oldu...
Şimdi benim anlayamadığım ve sinirlendiğim konular şunlar. Birmot periyodik bakımlar dışındaki sorunlar için ya çok yetersiz kalıyor ya da gerekli önemi vermiyor. Deneme yanılma yolu ile arızayı tesbit edip çözmeye çalışıyorlar. Ve arabanın takılıp sökülmedik yeri kalmıyor. Sadece Alfa'larda değil diğer arabalarda da o şekilde...(bir arkadaşımın Bravo marka aracında "beyin" değiştirdikten sonra düzelmeyen sorunun, Sanayide basit bir elektrik kaçağından olduğu anlaşılmıştı...) Ayrıca Çankaya Birmot'un kapanmasından sonra oradakibir çok araba
sahibininde Yenimahalle'ye gelmesi sonucu aşırı bir yoğunluk yaşayan birmot teknik servis çalışanları gerekli özen ve dikkati göstermemeye başladılar. Bir şekilde arızalı arabanın deneme yanılma yöntemi ile arızasını bulup özensiz bir şekilde arızayı gidermeye çalışmaktalar. Eğer arabam garanti kapsamında olmasaydı başıma çıkacak masrafı
düşünemiyorum bile.
Yazı bir ibret hikayesi gibi olmuş : ) garantiyi uzatmanızı öncelikle tavsiye ediyorum, Bitime 6 ay kala uzatılmaz diye bir şartları var sanırım ama biraz ustelerseniz yapacaklardır. Fiyatıda 300€ civarı bir şeydi.. Ulvi bey yaptırmıştı uzatma işlemini.. En azından 1 sene şu sorunu çözene kadar uzatmanız mantıklı olur..
Birmotlar konusunda diyecek bir şey yok ben sizin yerinizde olsam garanti bittikten sonra periyodik bakım için bile girmem kapılarından içeri : )
birden aroc admin geldi aklıma, hani her konuda çekinmeden 444 22 55'i arayabilirsiniz diyordu ya, dayamadım aradım. işte fiyatlar:
gold plan 3 yıl veya 100,000 km 329 euro
gold plan 3-4 yıl veya 130,000 km 618 euro
fiyattaki neredeyse 2 kat artışa karşın km nin sadece 30.000 artmasının açıklamasını görevli kızımız yapamadı, benzer şekilde master plan fiyatlarını da veremedi. Cepten aranmayı bekliyorum.
Alfa ile Tofaş servislerini ayırmazlarsa bu sorunlar böyle gider..
Bu arada ufak bir güncelleme yapayım. Dün hasta olduğum için erkenden eve gidip uyudum, bir ara alfa müşteri hizmetlerinden Yeşim hanım arayıp planlar ve fiyatları konusunda bilgi verdi...yani o verdi de ben alamadım. Aklımda kalanlar; garanti uzatma işini garanti süresinin bitime bir ay kalana kadar yapabiliyormuşuz ve bunun için de kendisi ile görüşmemiz gerekiyormuş. Ayrıca TL üzerinden 6 taksit yapıyorlarmış. Fiyatlar konusunda ise birsürü euro uçuştu, o kafayla malesef hiçbirini anlamadım.
Birimiz daha arayıp fiyat sorsa iyi olacak...
Bugün yağ ve yağ filtresi için İzmir Birmot a gittim.Ana servısın içinde 3,5 arabanın sığabilecegı kadar bır yeri Alfa servis olarak ayırmışlar.Böylece Alfa servisi diğer tofaş araçlardan ayırmışlar akıllarınca.Bahsettıgım işlem 133 YTL ye maloldu. AROC kuponlarından yararlanılabıldıgını ögrendım .Serviste Ulvının aracın gördüm boya koruma yapılmış alev alev yanıyordu mübarek. Bırmotun boya koruması konusundakı olumsuz yazılara ragmen boya korumayı beğendim bakalım Ulvi ne dıyecek.
Showroomda 2006 156 gördüm bir başka forumda bir arkadaş yazmıştı sanırım,ön panelin malzemesini değiştirmişler ve sağ ön kapıdaki anahtar giriş deliğini iptal etmişler.
EKMEL YORGANCIGİL
35 EKY 06
o alev alev yakan boya korumadan tam dört kez yapılmasına rağmen arabamın üstünde tam dört ayrı kuş pisliği hasarı var desem ne dersin abi? 3 gün alev alev seni yakıyor ama sonra sürekli beni yakıyor:(
ama açık söyleyeyim ki ben izmir birmot dan genel olarak memnunum.... özellikle mekanik konusunda hiç bir problemle karşılaşmadım hangi sorunum varsa halledildi... kaporta boya ustalarınında gerçekten usta olduklarını düşünüyorum ki sanırım bu konuda tolga da benle hem fikirdir...
sonuç olarak bu sorun kökten birmot sorunu değildir, iyi usta kötü usta sorunudur diye düşünüyorum. iyi ustanın var olduğu her yer desteklenmelidir bence...
bana hiç birmotta boya ve motor koruma demeyin. bundan 10-11 ay önce arabamı birmota götürdüm koruma için. 8 ay sonra bidaha gelin ücretsiz tekrar boya ve motor koruma yapıcaz dediler. 2 ay önce götürdüm. götürmez olaydım. arabam birmottan geldi, sürekli tekliyor. ışıklarda duruyorum kalkamıyorum,gaz yemiyor. çaresini bulamadılar.
haftasonu kalktım arabamla istanbula gittim. tam bir rezillikti. durduğum ışıkta kalkamıyorum. arabamı istanbulda özel servise bıraktım. pazartesi aradılar. motorda tam iki elektronik parça bozulmuş. bunun bana maliyeti de 850 milyon oldu. sonra birmotla kavga dövüş ama elde var sıfır.
yaşadıklarımı daha kısaca anlatmaya çalıştım. yaşadıklarım daha iğrenç aslında. birmota sadace GT ye bakmaya giderim hepsi o.
bana hiç birmotta boya ve motor koruma demeyin. bundan 10-11 ay önce arabamı birmota götürdüm koruma için. 8 ay sonra bidaha gelin ücretsiz tekrar boya ve motor koruma yapıcaz dediler. 2 ay önce götürdüm. götürmez olaydım. arabam birmottan geldi, sürekli tekliyor. ışıklarda duruyorum kalkamıyorum,gaz yemiyor. çaresini bulamadılar.
haftasonu kalktım arabamla istanbula gittim. tam bir rezillikti. durduğum ışıkta kalkamıyorum. arabamı istanbulda özel servise bıraktım. pazartesi aradılar. motorda tam iki elektronik parça bozulmuş. bunun bana maliyeti de 850 milyon oldu. sonra birmotla kavga dövüş ama elde var sıfır.
yaşadıklarımı daha kısaca anlatmaya çalıştım. yaşadıklarım daha iğrenç aslında. birmota sadace GT ye bakmaya giderim hepsi o.
arkadaslar bu sorunlar alfayı bilen bir usta için çok basıt kalıyor.ama yetkili servisler daha bu işlerde çok yeni .öğrenmeleri için zaman gerekıyor.yetkili servisler belli zaman larda servisinde ki ustalarını 1ve 2sini italyaya eğitime gönderiyor.(kişi başı 1500euro )buda tabi servisin pahalı olması demek.ben burak arkadasima katılıyorum sanayi servisleri bu konuda daha bilgili
Açıkçası kendileride ne dediklerini bilmiyorlar... Alfa'mı alırken sordum bu arabanın Kıbrıs'ta servisi sağlanıyomu ona göre alıcam diye adamlar dediki Kıbrıs'ta Fiat servisi varmı dediler bende var dedim onlarda bütün Fiat servisleri Alfa serviside sağlıyo dediler bende arabayı aldım. Ama Kıbrıs'ta karşılaştığım manzara çok farklıydı Fiat servisi ben yağını bile değiştiremem çünkü Alfa'ya ait bir civata bile yok dediler. Ancak Türkiye'den parçaları getirirsen yardımcı oluruz dediler. Şok oldum Bursa Birmot'la konuştum ve bana Kıbrıs'taki Fiat'ın Alfa'yla anlaşamadığını Alfa bayisi ve şartlarının çok ağır olduğunu dolayısıyla servis sağlayamadıklarını söylediler.
Yalan 1: Alfa Romeo Fiat'la aynı yer içerisinde satış yapmasını istemiyormuş. (Bkz. Birmot)
Yalan 2: Alfa Romeo'nun 1 yıl içerisinde satması gerektiği minimum bir sayı varmış Kıbrıs'taki Fiat'ta buna garanti veremiyormuş. (Kıbrıs'a gidenler varsa BMW ve Mercedeslerin adeta peynir ekmek gibi satıldığını görmüşlerdir, böyle bir memlekette adamkıllı satış ve servisini sağladıktan sonra Alfa nasıl satmaz? )
Birmottaki insanlar müşterilerini saf yerine koymaktan vazgeçmek zorundalar artık.
Aman reply147, sakin soguyayim deme. Bahsettigin problemler benim basimada geldi, nerden baksam 10 kusur milyar para harcadim ama sana birsey diyeyim mi, bu alfa romeo kadin gibi, ne kadar sorun cikarirsa cikarsin onu birakmak hayattan sogumaya benzer. Ask bu, gozu kor.
Lanet servislerden edindigim deneyimler:
1) Alfa Romeolarimizi keske kendimiz, kir pas icinde tamir edebilsek
2) Alfa parayla tamir olunmaz, sevgiyle iyilestirilir
3) Garanti suresi dolan araci Birmot vs. gibi yetkili servislere goturmemek iyidir. (En azindan cok buyuk sorunlar olmadigi surece -Ozel servisteki adami dovmek yerine dava acabilirsiniz buralarda cunku taktigi seyin calismamasi halinde parca garantisi var :) ).
4) O varyator varya o varyator, bazi servisler varyator denilen parcayi yerine ters takiyor ve bu sebepten dolayi ariza 1-2 ay icinde tekrar nuksediyor ve siz yine para oduyorsunuz (ben ayni problemi yasadim, 2 ayda bir para bayilmayin gereksiz yere), dikkatli olmak lazim.
-Alfa FOREVER-
Tıkırtılara kafanızı takmayın bence , yoksa başedemezsiniz. Alfa tıkırdayacak , kaçışı yok. Ama yırtılma ve sürtmelerin üzerine gidin tabii.
quote:
Zincirlikuyu zaten herkesin malumu..ancak yanılmıyorsam en son Sercan Küçükyalı'yı ziyaretinden hoş izlenimlerle ayrılmıştı...
quote:
ben servise mekanik olarak ziyarette bulundum gayet başarılı! ;) kesinlikle tavsiye edebilirim bu hafta hatta tekrar gidip şu balataları degiştirsem iyi olucak