Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi  (Okunma sayısı 4740 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

hanbatu95

  • Membro
  • İleti: 3
    • Çevrimdışı
1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« : 08 Şubat 2020, 13:14:33 »
Merhabalar internette araştırma yapınca bu araç için 2 tip akü çıkıyor EFB ve AGM hangisini seçmem gerekir.

https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-blue-dynamic-efb/570-500-076

https://www.tr.varta-automotive.com/tr-tr/urunler/varta-silver-dynamic-agm/570-901-076

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

kaanromeo

  • Membro
  • İleti: 246
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #1 : 08 Şubat 2020, 13:19:25 »
Benimde akü can çekişiyor. bu sefer agm alasım var.
Kullanan arkadaşlar bir artisini gordumu acaba fazladan bir para vermeye degermi?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

fikri.şakar

  • Membro
  • İleti: 285
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #2 : 08 Şubat 2020, 13:26:54 »
Bugün 2015 giulietta jtd aracıma magneti marelli 72 amper efb start stop akü aldım fiat servisinden aküde kampanya varmış 590tl ye değiştirdiler.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

sanctuary35

  • Membro
  • İleti: 25
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #3 : 08 Şubat 2020, 23:59:05 »
ben 2 hafta önce 2015 jtdm giume inci marka aldım 72amper ss de güzel çalışıyor 430tl
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

umdere

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #4 : 11 Mart 2020, 17:35:48 »
Start Stop çok kısa süre devre kalıp 3-5 saniye sonra devreden çıkıyor diye Sultanbeyli'nde bi elektrikçiye gittim. Daha kaputu acar açmaz tabi böyle olur senin akü normal akü dedi. Bende Varta 72AH EFB aldım ve kendim taktım. Tabi sonuçta değişiklik yok.  >:(  üzerinden 6 ay gecti halen aynı.

O zaman EFB almadan önce çok araştırdım AGB alınmalı mı diye;
fiyat iki katı ama ömrü o neredeyse aynı (tabi biraz şans)  AGB akü değil ben EFB yi öneririm.

Ayrıca EFB olmasa dahi StartStop özelliği düzgün çalışıyor. (Forumda ünlü bir kullanıcı bunu bizzat denemişti)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Onurkaymaz

  • Membro
  • İleti: 116
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #5 : 11 Mart 2020, 17:44:34 »
Start Stop çok kısa süre devre kalıp 3-5 saniye sonra devreden çıkıyor diye Sultanbeyli'nde bi elektrikçiye gittim. Daha kaputu acar açmaz tabi böyle olur senin akü normal akü dedi. Bende Varta 72AH EFB aldım ve kendim taktım. Tabi sonuçta değişiklik yok.  >:(  üzerinden 6 ay gecti halen aynı.

O zaman EFB almadan önce çok araştırdım AGB alınmalı mı diye;
fiyat iki katı ama ömrü o neredeyse aynı (tabi biraz şans)  AGB akü değil ben EFB yi öneririm.

Ayrıca EFB olmasa dahi StartStop özelliği düzgün çalışıyor. (Forumda ünlü bir kullanıcı bunu bizzat denemişti)

Akü değişiminden sonra Obd girişinden bağlanıp yeni aküyü tanıtmak gerekiyor sanırım start stop düzgün çalışabilsin diye. Ben geçenlerde sigortasını söküp takmıştım kontrol amaçlı, hiç çalışmayan start stop bir kereliğine 3-4 saniye motoru durdurdu sonra yine hiç çalışmadı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Vesper

  • Membro
  • İleti: 100
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #6 : 11 Mart 2020, 21:38:52 »
Start Stop çok kısa süre devre kalıp 3-5 saniye sonra devreden çıkıyor diye Sultanbeyli'nde bi elektrikçiye gittim. Daha kaputu acar açmaz tabi böyle olur senin akü normal akü dedi. Bende Varta 72AH EFB aldım ve kendim taktım. Tabi sonuçta değişiklik yok.  >:(  üzerinden 6 ay gecti halen aynı.

O zaman EFB almadan önce çok araştırdım AGB alınmalı mı diye;
fiyat iki katı ama ömrü o neredeyse aynı (tabi biraz şans)  AGB akü değil ben EFB yi öneririm.

Ayrıca EFB olmasa dahi StartStop özelliği düzgün çalışıyor. (Forumda ünlü bir kullanıcı bunu bizzat denemişti)

Aynı durumu ben de yaşıyorum. 72 AH Varta EFB aldım, eski aracımda takılı iken start stop çalışıyordu, yeni aracıma aktardığımda start stop hiç devreye girmedi. Sportivo'da bakmışlardı ama hallolmadı. Tekrar görüşelim dediler :)
2013 1.4 170 Hp TCT Giulietta "Nero Etna"

halil

  • Membro
  • İleti: 1.917
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #7 : 12 Mart 2020, 09:45:06 »
EFB ve AGM Akü Arasındaki Fark Nedir?
Yakıt tasarrufuna imkan tanıyan, çevreye daha az karbon salınımı yapan, ekonomik araçların kullanımı önem kazanmıştır. Bu kapsamda elde edilen teknolojik imkanlar sayesinde tüm bu özellikleri karşılayacak şekilde araçlar tasarlanmaktadır. Yoğun şehir yaşamının bir gereği olarak sürekli dur-kalk yapılan trafik herkesin sıkıntı yaşadığı bir durum halini almıştır. Sürekli olarak yapılan dur-kalklar sebebiyle araç daha fazla yakıt tüketmekte, bütçeye olan yük artmakta ve çevreye daha fazla zarar verilmektedir. Bu olumsuz durumun engellenmesi adına start-stop teknolojili araçlar üretilmektedir. Bu araçlar ile uyumlu olacak şekilde start-stop akülerin de geliştirilmesi kaçınılmaz olmuştur. EFM ve EGM olmak üzere iki farklı türde start-stop akü bulunur. EFB akü geliştirilmiş ıslak akü anlamına gelir. AGM akü ise emdirilmiş cam elyaf anlamındadır. Söz konusu iki akü çeşidi de start-stop özellikli taşıtlar için geliştirilmiş olan kendi arasında ayrışan bir yapıya sahiptir.

Start Stop Akü Nedir?

Gelişen teknolojiyle birlikte ekonomik yönü ağır basan, daha az yakıt tüketiminin hedeflendiği, çevre dostu taşıtlar geliştirilmiştir. Bu amaçla üretilen bir teknoloji de start-stop teknolojisidir. Start-stop özelliğine sahip taşıtlar sayesinde dur-kalk halinde ilerleyen bir trafikte araç durduğunda motor da otomatik olarak devre dışı bırakılır. Bu sayede yakıt tüketimi azaltılır ve çevreye daha az zarar verilmiş olur. Bu teknolojiye sahip olan taşıtlar diğerlerine kıyasla daha farklı özellikleri olan akülere ihtiyaç duyar. Start-stop özellikli aküler sayesinde aracın ihtiyacı olan kesintisiz enerji elde edilir. Start-stop aküler diğer akü türlerine kıyasla daha hızlı şarj edilir ve daha uzun ömürlüdür. AGM akü ve EFB akü olmak üzere iki farklı çeşitte start-stop akü bulunur.

EFB Akü Nedir?

EFB akü İngilizce Enhanced Flooded Battery kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmaya sahiptir. Türkçe olarak da geliştirilmiş ıslak tip akü anlamına gelmektedir. Start-stop teknolojisi ile üretilen araçlarda EFB tipi akü bulunur. EFB aküler AGM akülerden daha gelişmiş bir yapıya sahiptir. AGM akülere kıyaslandığında daha az maliyetli olması nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır.

EFB akülerin alternatör tarafından sürekli şarj edilmesine gerek bulunmaz. Akü doluluğa ulaştığında alternatör ile olan bağlantı otomatik olarak kesilir. Akünün enerjisi azaldığında alternatör tekrar devreye girerek akünün şarj edilmesini sağlar. Böylece motor üzerindeki alternatör yükü hafifletilmiş olur ve tüketim oranı azaltılır.

EFB aküler daha dayanıklı bir yapıya sahiptir. Bunun nedeni ise araç durduğunda alternatör desteğine gerek kalmadan start-stop sistemiyle aracın çalışmasını sağlamasıdır. Ayrıca sürekli dolup boşaldığı içinde dayanıklılığı artar. EFB aküler oldukça uzun bir kullanım ömrüne sahiptir. Yaklaşık olarak 90.000 adet çalıştırmaya kadar EFB aküler yüksek verimlilikle kullanılabilir.

AGM Akü Nedir?


AGM İngilizce Absorbed GLass Mat kelimelerinin baş harflerinden oluşan bir kısaltmadır. Türkçesi ise emdirilmiş cam elyaf demektir. Kuru akü türüne dahildir. Yüksek güvenlik ve performansa sahip olması sayesinde yoğun olarak kullanılan bir akü cinsidir. Cam elyaf mat kullanılarak üretilmesi sayesinde akünün pilinin dökülmesi engellenir. Bu da güvenlik yönünden kullanıcılara önemli bir avantaj sunar.

AGM aküler esasen 1980’li yıllarda orduda kullanılmak üzere tasarlanmıştır. Oldukça dayanıklı ve yüksek verimliliktedir. AGM aküler cam elyaftan oluşan süngere benzer yapılı bir maddeden meydana gelir. Bu sünger sayesinde akünün içindeki asit kolayca emilir ve asit kuru bir hale gelir. AGM akü EFB aküden farklı olarak start-stop sistemine sahip olmayan fren enerjisi geri kazanım sistemi dahilindeki araçlarda da kullanılabilir.

Fren enerjisi geri kazanımı araç fren konumuna geçtiğinde fren enerjisinin elektrik enerjisini dönüştürmeye yarayan bir düzeneğe sahiptir. Söz konusu fren enerjisi elektrik enerjisine çevrildikten sonra depolanmak üzere AGM aküye iletilir. Böylece EFB aküde kullanılan alternatörden bağımsız olarak da akü şarj edilebilir. AGM aküde sistemsel olarak alternatör daha az devreye girer. Motor üzerine alternatörün daha az yükü bulunur. Bu sayede de aracın tükettiği yakıttan tasarruf edilir. Bu yönüyle AGM aküler oldukça ekonomik ve bütçe dostudur.

EFB Akü ile AGM Akü Arasındaki Farklar Nelerdir?

Ortak bir özellik olarak AGM aküler ile EFB aküler start-stop sistemine sahip olan taşıtlarda kullanılmak üzere oluşturulmuştur. EFB akü yani geliştirilmiş sulu akü ile AGM akü yani emdirilmiş cam elyaf akü aynı türdeki araçlar için geliştirilmiş olsa da farklı özelliklere sahiptir.

EFB aküler sulu tip aküler sınıfına dahildir. Oldukça yüksek performans ile işlev gösterir. Start-stop araçlarda kullanılmasının yanı sıra standart sulu akülerin yerine de tercih edilebilir.

AGM aküler ise kuru akü sınıfına aittir. AGM akünün içerisinde bulunan elektrolit seperatörlere emdirilmiş şekilde üretilir. Günümüzdeki akü teknolojisinin en gelişmiş ve son halini AGM aküler temsil etmektedir. Oldukça yüksek performansa sahiptir. Diğer akülerle kıyaslandığında da daha uzun ömürlüdür.

AGM aküler bulunulan ortamdaki sıcaklık değişimlerine karşı oldukça duyarlıdır. Bu sebeple standart aküler ile ikame edilemez.

Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olan bir otomobilde AGM türü akü kullanılabilir.

Fren enerjisi geri kazanım sistemine sahip olmayan otomobillerde de EFB türü akü kullanılır.

EFB aküler tam bakımsız akü sınıfına dahildir. Kullanıma hazır durumda işlev gösterir.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

umdere

  • Membro
  • İleti: 16
    • Çevrimdışı
Ynt: 1.6 JTDM Giulietta Akü Tavsiyesi
« #8 : 15 Mart 2020, 16:50:19 »
Akü değişiminden sonra Obd girişinden bağlanıp yeni aküyü tanıtmak gerekiyor sanırım start stop düzgün çalışabilsin diye. Ben geçenlerde sigortasını söküp takmıştım kontrol amaçlı, hiç çalışmayan start stop bir kereliğine 3-4 saniye motoru durdurdu sonra yine hiç çalışmadı.
Müsait bir zamanda bunu deneyip. Tecrübemi burada paylaşacağım. :)

ONEPLUS A3010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
12 Yanıt
2930 Gösterim
Son İleti 02 Mart 2014, 15:56:40
Gönderen: bth
3 Yanıt
571 Gösterim
Son İleti 08 Eylül 2014, 08:33:35
Gönderen: erk1n
3 Yanıt
514 Gösterim
Son İleti 07 Kasım 2015, 15:12:45
Gönderen: ibrahim_020805
1 Yanıt
1291 Gösterim
Son İleti 02 Temmuz 2018, 16:49:00
Gönderen: agucba
3 Yanıt
1122 Gösterim
Son İleti 03 Ağustos 2020, 12:01:02
Gönderen: agucba

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal