Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



1750 Turbo Benzina

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Orhan Isvan

Herkese merhaba!

4 yaşında ve 118 bin km deki 156 1.6 TS'ımı 159 1750 TBi ile değiştiriyorum. Plaka işlemleri v.s. inşallah birkaç günde biterse, hafta içinde elime geçmiş olur.

İnsanın ilk Alfa'sıyla vedalaşması hiç de kolay olmuyor. Neyse ki, 159'un estetiğinde ve 1750 TBi motorunun teknik özelliklerinde teselli bulmak da pek zor olmuyor.

Bu motor hakkında ne kadar bilgi edindimse o kadar teknoloji gösterisi izlemiş oldum. Hele de rakiplerinin ancak kompresör + turbo  ile elde edebildikleri sonuçları (hatta fazlasını) Alfa'nın scavenging teknolojisi dediği; alt devirlerde turboyu emme manifoltundan da besleyen hafif ve kompakt çözümle kompresörsüz elde etmesi, tam bir Alfa tarzı olmuş.

Bu motorun eksantrik millerinin sürtünme kaybının Twin Spark motora göre %60 daha az olduğunu okuyorum. Bunu "roller"lar aracılığıyla yaptığını da anlıyorum ama şeklini gözümün önüne getiremiyorum. Ne Alfa sitesinde ne de internette buna odaklı bir kesit fotoğrafı veya bir çizim bulamadım. Roller'ları açıklayacak bilgisi veya görsel materyali olan varsa, çok makbule geçer.

Yani eksantrik millerinin sürtünmelerini %60 azaltan sistem nasıl birşey? Bilen var mı?    


Alfadanadam

#1
Açıkçası ne olduğunu tam bilmiyorum. Ancak tahminim, normalde egzantriklerin üst kapağa sabitlendikleri kısımlara yataklar vasıtası ile konması ve bu yataklara yağ kanalları vasıtasıyla yağlanarak aşınmaların önüne geçilmeye çalışıldığını biliyoruz.

Sanıyorum 1750 tbi'nin egzantrikleri döner bilya ya da mini merdaneler üzerine yerleştirilmiş ve aşınmaların önüne geçilmeye çalışılmış. Roller kelimesinden benim gözümde canlanan ve aklıma gelen bu...

Orhan Isvan

#2
Evet. Roller kelimesinden akla gelen bu. Ama sanırım sürtünme kamlar seviyesinde azaltılıyor. Kamlar supap yaylarının direncini yenerken oluşan sürtünme azaltılıyor olabilir mi? Yani rollerlar kam yüzeyinde olabilir mi?

Alfadanadam

#3
Kam yüzeyinde de olabilir sübap itici yüzeyinde de.

Bir de sizin ifadenizde "sürtünme kaybı" diyorsunuz. Aşınmadan ziyade sürtünme sebebiyle oluşan bir enerji kaybını da düşündürüyor.

Orhan Isvan

#4
Evet, aşınmadan ziyade sürtünme kaybını azaltıyor. Motorun litre başına fazla güç vermesinin ve az benzin yakmasının sebeplerinden biri olarak bundan da bahsediyor. Hernekadar diğer sebepler daha radikal iseler de, supapları %60 daha az sürtünme kaybıyla açıp kapatan roller sistemini merak ediyorum.

Aracı teslim alırken Hüseyin (Muslu) Bey'den öğrenebilirsem buraya yazarım.

Alfadanadam

#5
Bu arada roller'a daldık hayırlı olsun demeyi pas geçmişiz :)

Hayırlı uğurlu olsun Orhan Bey. :)

Orhan Isvan

#6
Teşekkür ederim. Zaten henüz elime geçmedi.

fastalone

#7
Hayırlı , ugurlu olsun . Bursaya bekliyorum

babi

#8
Orhan bey hayırlı olsun kazasız belasız keyifli sürüşler.
Hakan Senyıl
Giulietta 1.4 TB
159 1.9 JTD SW
156 2.0 [url="//sw.ss"]SW.SS[/url]
156 1.6 TS

siyahnefte

#9
görüntü olarak bir alfa için çok ruhsuz buldum!

fuarda çektiğim bir foto..
You are not allowed to view links. Register or Login

latrodects

aracı alan arkadasa sormak ıstıyordum aracla ılgılı yorumlarını ama uyelık bılgılerı yok, mesaj da atılamıyor...yıllar gecmıs ama noldu acaba aracı alan arkadasa? tanıyan, duyan var mı?