Herkese merhaba,
Dün aracımda yeni bir sıkıntı başladı. İlk olarak otoparkta aracımı parkederken bir anda araçta tüm elektrik gitti, farlar söndü ama motor çalışmaya devam ediyordu. Kontağı kapatıp motoru bir kapat aç yapayım dedim kapattım ama motor hala çalışmasına devam etti hatta anahtarı çıkardım motor hala çalışıyordu. Sonra aracı biraz yürüttüm, belki kontak anahtarı olması gereken konumda olmadığından, stop etti sonunda. Sonrasından kontak anahtarını ilk konuma getirdim "Distance to service 0 km" yazısı belirdi ve normal şekilde elektrik sistemi geldi. Motor çalıştı ben aracı parkettim biraz akü kablosuna falan baktım yokladım elimle bir sıkıntı gözükmüyordu.
Aşağı yukarı iki saat sonra TEM'de 120km hızla giderken bir anda elektrik sistemi yine gitti bütün göstergeler sıfırlandı ve peşinden hemen düzeldi. Göstergeler tekrar eski yerlerine geldiler. Süratli giderken başıma geldiği için de sonraki tüm TEM yolculuğumu 80-90 km hızla yaptım. İşimi hallettim eve döndüm neyse bir sorun olmadı.
Bugün sabah işe gelirken bir kere daha oldu ve bu sefer bütün göstergeler eski yerlerine gelirken benzin göstergesi 0'ın biraz üzerinde kaldı normalde yarım depo civarında benzin varken. Vaktim olmadığı için bir yakınımla aracı tanıdık bir elektrikçiye gönderdim. Akü ölçümü yapmışlar bir sıkıntı çıkmamış değerlerde. Bir çok yerden olabilir demiş, takip edilmesi lazım ancak bir arıza verdiğinde net olarak anlaşılır demişler. Normalde gittiğim Alfa ustasına da sordum o da takip etmek lazım bir çok sebebi olabilir arıza vermeden bulmak zor dedi.
Daha önce başına benzer bir durum gelen var mı? Böyle bir sorunu çözmüş ya da fikri olan kimse var mı? Bayramda memlekete gidecem dolayısı ile yola çıkmadan çözebilirsem çok iyi olacak. Yolda belde kalmak istemiyorum. Sorun olma ihtimali olan parçaları ne kadar daraltabilirsem o kadar iyidir mantığıyla fikirlerinizi bekliyorum.
benzer bir şey başıma geldi.. durduk yere her şey kapandı, tüm ışıklar.. motoru hatırlamıyorum ama motor da gitmiş olabilir.. sorun aküdeydi.. değiştirdim, problem kalmadı..
bu arada akü değerleri normal gösteriyordu bende de..
Motoru kapattıktan sonra çalışması benim aklıma benzinde hile olma olasılığını getiriyor. Ayrıca benzinin aniden bitmeside hileli benzilerde görülür. Çünkü bu benzine etil alkol katılmıştır. Zamanla bu alkol uçarve aniden benzin dibe vurur.
Hileli benzinin belirtileri:
-Rölantide dalgalı çalışır
-Çekişten düşer
-Kontağı kapattıktan sonra motor çalışmaya devam eder
-Benzin ibresinde ani düşüş görülür.
Ancak elektrik sistemini etkiler mi bilmiyorum. Bu durum aküyle ilgilide olabilir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Motoru kapattıktan sonra çalışması benim aklıma benzinde hile olma olasılığını getiriyor. Ayrıca benzinin aniden bitmeside hileli benzilerde görülür. Çünkü bu benzine etil alkol katılmıştır. Zamanla bu alkol uçarve aniden benzin dibe vurur.
Hileli benzinin belirtileri:
-Rölantide dalgalı çalışır
-Çekişten düşer
-Kontağı kapattıktan sonra motor çalışmaya devam eder
-Benzin ibresinde ani düşüş görülür.
Ancak elektrik sistemini etkiler mi bilmiyorum. Bu durum aküyle ilgilide olabilir.
Fikriniz için teşekkür ediyorum ancak yakıt değiştirmedim hiç aylardır. LPG ve benzin için hep aynı istasyonu kullanıyorum. Ayrıca hileli benzin belirtilerinden hiçbiri yok ben de. Sadece elektrik yokken araçta kontak anahtarını çıkarmama rağmen motorun çalışmaya devam etmesi biraz ilgili. Ama o zaman da şu aklıma gelince o sorunu eliyorum; o sırada araç LPG ile çalışıyordu.
You are not allowed to view links.
Register or Login
benzer bir şey başıma geldi.. durduk yere her şey kapandı, tüm ışıklar.. motoru hatırlamıyorum ama motor da gitmiş olabilir.. sorun aküdeydi.. değiştirdim, problem kalmadı..
bu arada akü değerleri normal gösteriyordu bende de..
Elektrikçinin söylediğine göre değerler normal olsa bile akü plakalarında sorun olduğunda da yapabilir demiş. Ama şu an o kadar geniş yelpaze ki bu sorunun sebepleri ne yapsam bilemedim. Aküyü değiştirmek benim de aklımdan geçiyor ama böyle her ihtimal olan sebebe de yüzlerce lira para verirsem arabaya para yetiştiremem :) Düşünür şekilde kalmış durumdayım.
akü o kadar değil.. en son ne zaman değişti akü? ömrü gelmiş geçmiş olabilir..
You are not allowed to view links.
Register or Login
akü o kadar değil.. en son ne zaman değişti akü? ömrü gelmiş geçmiş olabilir..
Ben aracı ikinci el olarak aldım o nedenle de aküden yana şüphelerim daha ağır basıyor açıkçası. İçimin rahat etmesi ve ne zaman değiştirdiğimi bilmem için de değiştirmek iyi olabilir belki de!
Aküyü ezbere değiştirmeyin bence. Sıkıntı aküde değilse boşuna değiştirmiş olursunuz. Bence özel bir Alfa Romeo servisine giderek kontrol ettirin.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aküyü ezbere değiştirmeyin bence. Sıkıntı aküde değilse boşuna değiştirmiş olursunuz. Bence özel bir Alfa Romeo servisine giderek kontrol ettirin.
:yukari-ok: katılıyorum..
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aküyü ezbere değiştirmeyin bence. Sıkıntı aküde değilse boşuna değiştirmiş olursunuz. Bence özel bir Alfa Romeo servisine giderek kontrol ettirin.
Haftasonu gideceğim zaten servisime ama ilk yazımda söylediğim gibi ustam da sorunun nerede olduğunu bulmak için bir arıza göstermesi lazım şu an ki haliyle oldukça zor bulabilmek ama geldiğinde bakarız dedi. Ben de servise gidince ustaya "Ustam bak böyle tecrübeler yaşayanlar olmuş sıkıntı şu noktalarda olmuş onlarda öncelik oralara bir bakalım" diyebilmek için fikir istiyorum. İllaki akla ilk gelenlere bakılacak ama gözden kaçan detaylar oluyor forumlardan görüyorum sıkça, maksat o detayı kaçırmadan en kısa zamanda sorunu halledebilmek.
Servisiniz de bir Aku vardır diye düşünüyorum. Bir kaç günlüğüne ustanızdan rica edip deneyin sorun devam ederse aku seçeneği ortadan kalkmış olur. Aksi durumda da sorun çözülmüş olur.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Servisiniz de bir Aku vardır diye düşünüyorum. Bir kaç günlüğüne ustanızdan rica edip deneyin sorun devam ederse aku seçeneği ortadan kalkmış olur. Aksi durumda da sorun çözülmüş olur.
Haklısınız bunu bir sorayım dediğiniz gibi.
Bu konuda tecrübeli başka kimse yok mu konuya bir el atsa da şu sıkıntının ne olduğunu bulup çözebilsek?
Bir öneri vermem gerekirse topraklamaları kontrol edin. Şasi ve şanzıman bağlantılarını. Ancak bu sorunun kapsamı baya geniş. Alternatör, akü, kontak, kablo hattı olabileceği gibi çok alakasız birşey de olabilir. Eğer topraklamalarda da sorun yoksa sağlam olduğuna emin olduğunuz bir akü ile devam edin derim.
Sigorta kutusunu kontrol etmekte fayda var :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Sigorta kutusunu kontrol etmekte fayda var :)
Tam da öyle oldu sanıyorum.
Bugün araba eniştemdeydi, az önce konuştum parkettiği yerde an itibariyle kalmış. Öncesinde elektrikçiye uğramıştı kendi işlerini halletmeden. Elektrik kesik durumda görmüş elektrikçi, sigorta panosu ile oynamış elektrik gidip gelmiş. Sanıyorum şimdilik sorunun kaynağı belli oldu. Bu parçanın fiyatıyla ilgili bilgisi olan var mı? Anladığım kadarıyla bunun değişmesi gerekecek.
Bu arada bana enteresan geldi araçta elektrikler kesildiğinde enişte frenleri falan denemiş herhangi bir sıkıntı yoktu diyor. Normalde fren sisteminde falan bir sıkıntı olması gerekmez mi böyle bir durumda?
Büyük bir ihtimal göğüse giden elektrik akımında bir sıkıntı olmuştur,frenle alakası yok,motor çalıştığı sürece arabada elektrik kesilmez :p senin sorunun basit bir şey olsa gerek,iyi bir elektrikçi halleder :) benimki tahmin,tespit değil,iyisini ustalar bilir
Basit bir oksitlenme bile olabilir.
Arabayı sanayiye gönderdik bakalım çekiciyle. Zira çalıştırmak mümkün olmadı bir de mesafe uzak olunca vurdurup çalıştırmak da içime sinmedi. Yolda ne olacağı belli olmaz. Usta bakıp söyleyecek artık bakalım ne olduğunu haber bekliyorum ben de. Aşağı yukarı fiyat hakkında bilgisi olan var mı sıfır parça ne kadar?
Geçmiş olsun.
Aynı sorun başıma geldi.
Birmot'ta Şaseleme kablosu/kutusu değiştirilmişti garantiden, sorun çözüldü.
Ben trafikte seyir halinde iken başıma geldi.
Aracımın farları dahil tüm ışıkları, elektrikle çalışan aksamı gitti. Fren sertleşti, ama motor çalışıyordu.
Sağa çektim. İstop edip çalıştırdım, sorun yoktu eve geldim. Kilitledim aracı, sabah uzaktan kumandam çalışmadı, kapıyı anahtarla açtım, marşa bastık tık yok tabii. Şaseleme sorunu çözülünce herşey normale döndü :)
Hatta burada buldum yazımı :)
http://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfamizda-gecmiste-ve-simdi-yasadigimiz-sorunlar/msg44237/#msg44237 (http://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfamizda-gecmiste-ve-simdi-yasadigimiz-sorunlar/msg44237/#msg44237)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Geçmiş olsun.
Aynı sorun başıma geldi.
Birmot'ta Şaseleme kablosu/kutusu değiştirilmişti garantiden, sorun çözüldü.
Ben trafikte seyir halinde iken başıma geldi.
Aracımın farları dahil tüm ışıkları, elektrikle çalışan aksamı gitti. Fren sertleşti, ama motor çalışıyordu.
Sağa çektim. İstop edip çalıştırdım, sorun yoktu eve geldim. Kilitledim aracı, sabah uzaktan kumandam çalışmadı, kapıyı anahtarla açtım, marşa bastık tık yok tabii. Şaseleme sorunu çözülünce herşey normale döndü :)
Hatta burada buldum yazımı :)
http://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfamizda-gecmiste-ve-simdi-yasadigimiz-sorunlar/msg44237/#msg44237 (http://www.alfistiturkey.com/forum/teknik/alfamizda-gecmiste-ve-simdi-yasadigimiz-sorunlar/msg44237/#msg44237)
Şu an Bostancı sanayide araç, sigorta panosuna bakılıyor. Bugün araç kalsın biraz daha detaylı bakalım demiş elektrikçi.
Sizin sorunların oldukça benzeri benim de yaşadıklarım ancak benim araçta frende sertleşme olayı olmamış. Eniştem çünkü aşağı yukarı 1 km falan o şekilde kullanmış fren ve gaz normaldi diyor. Ama söylemiş olduğunuz parçayı da servisi arayınca söylerim ona da bir baksınlar. İnsanlık hali unutur belki usta bakmayı.
Size de çok geçmiş olsun. Kaza bela yaşamadığım için şanslıyım ben de. Çok büyük risk bunlar aslında. Benim ilk başıma geldiğinde otoparkta manevra yapıyordum ama ikinci kez olduğunda TEM'de 120 veya üstünde bir süratle gidiyordum.
Problem çözülünce buradan belirteceğim zaten. Teşekkür ediyorum cevabınız için.
EDIT: Az önce ustayı aradım konuştum söylemiş olduğunuz parçadan bahsettim fakat araçta öyle bir parça olmadığını söyledi bana. Şaseleme kablosu var o da 3 yere bağlı dedi, öyle bir kutu olmadığını söyledi muhtemelen sigorta kutusudur değiştirdikleri dedi. Parça ismini yanlış hatırlıyor olma ihtimaliniz var mı acaba? Zira öyle bir parça yok dedi bana.
araca yanlış ampül takılmasından bile olabilir son sıralar değişiklik yaptıysanız kontrol edin
You are not allowed to view links.
Register or Login
araca yanlış ampül takılmasından bile olabilir son sıralar değişiklik yaptıysanız kontrol edin
İlginiz için teşekkür ediyorum fakat herhangi bir değişiklik olmadı son zamanlarda.
Eski notlarımdan hatırladığım kadarıyla (olay olalı 6 seneden fazla oluyor) şaseleme kabloları yenilenmiş benim araçta. Sorun temassızlıktan kaynaklanıyormuş.
Sorunu bugün çözmüş bulunuyoruz çok şükür. Olayın tamamı sigorta kutusundan kaynaklıymış. Sigorta kutusu tamamen söküldü parçalarına ayrıldı tamiratı ve temizliği yapıldı şimdilik bir sıkıntı yok. Servisten iş yerine kadar TEM'de yarım saat kadar kullandım şimdilik, tık demedi umuyorum bundan sonra da demez.
Aklınızda olsun sizlerin de diye bizim araç için uygulanan çözümü yazmak istedim. Fikirleriniz için teşekkürler.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Sorunu bugün çözmüş bulunuyoruz çok şükür. Olayın tamamı sigorta kutusundan kaynaklıymış. Sigorta kutusu tamamen söküldü parçalarına ayrıldı tamiratı ve temizliği yapıldı şimdilik bir sıkıntı yok. Servisten iş yerine kadar TEM'de yarım saat kadar kullandım şimdilik, tık demedi umuyorum bundan sonra da demez.
Aklınızda olsun sizlerin de diye bizim araç için uygulanan çözümü yazmak istedim. Fikirleriniz için teşekkürler.
Ben bildim, ben bildim :p :p :p 12 den vurdum demekki :D
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ben bildim, ben bildim :p :p :p 12 den vurdum demekki :D
Hakikaten öyle yalnız :)
Selam :alfisti: benim yaşadıklarıma en yakın konu burayı buldum o yüzden hortlatıyorum.
Aracım mk2 156 ilk olarak bayramda memlekete giderken benzin istasyonunda durdum işlerimi hallettim kontak çevirdim tam marşa bastım tık dedi bütün göstergeler yol bilgisayarı dahil her şey gitti. 2-3 dakika bekledim gelen yok akü kablolarını oynadım ve + kutup başına bi iki tıklattım elektrik geldi. Günlük km sayacı sıfırladı yol bilgisayarı tarih falan sıfırladı ayrıca klima ve teyp kafasına göre açıldı.
Dün de üst üste 2 kere aynı olayı yaşadık kutup başlarına tıklatınca elektrik geliyor memlekette de bi arkadaşım kutup başına sıcak su dök dedi ama ne kadar doğru bir hareket bilmiyorum.
Sizin fikir ve önerilerinizi bekliyorum :alfisti:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Selam :alfisti: benim yaşadıklarıma en yakın konu burayı buldum o yüzden hortlatıyorum.
Aracım mk2 156 ilk olarak bayramda memlekete giderken benzin istasyonunda durdum işlerimi hallettim kontak çevirdim tam marşa bastım tık dedi bütün göstergeler yol bilgisayarı dahil her şey gitti. 2-3 dakika bekledim gelen yok akü kablolarını oynadım ve + kutup başına bi iki tıklattım elektrik geldi. Günlük km sayacı sıfırladı yol bilgisayarı tarih falan sıfırladı ayrıca klima ve teyp kafasına göre açıldı.
Dün de üst üste 2 kere aynı olayı yaşadık kutup başlarına tıklatınca elektrik geliyor memlekette de bi arkadaşım kutup başına sıcak su dök dedi ama ne kadar doğru bir hareket bilmiyorum.
Sizin fikir ve önerilerinizi bekliyorum :alfisti:
Sulu tip akü kullanıyorsanız (pek kalmadı artık ama gene de tecrübedir) akü suyunu kontrol edin. Sorun aküden olabilir.
akünün + kutbunun üzerinde dağıtım terminali vardır.2-3 sigorta ve onlardan çıkan kablolar vardır..o terminaldeki bağlantıları temizleyip ,iyice sıkın.gevşemiş bağlantılardan dolayı arada kesiklik yapabilir,araç hareket halinde iken bile stop edebilir.
Akunun markası pegout herhalde ömrünü doldurdu. O bağlantılar bi elden geçmeli gibi geliyordu bana zaten hafta sonu kurcalarim biraz. Teşekkürler.
GT-S7580 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Ayrıca aküyü değiştirmem gerekirse ki en az 3 senelik vardır kendileri marka ve amper olarak kaçlık (72 lik mi 60 lık mı) önerirsiniz? :alfisti:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Ayrıca aküyü değiştirmem gerekirse ki en az 3 senelik vardır kendileri marka ve amper olarak kaçlık (72 lik mi 60 lık mı) önerirsiniz? :alfisti:
ben 159'da 60'lik kullaniyorum en kisa zamanda 72'ye gececegim cok kolay bitiyor. 147'de 60'lik vardi degistirmistim 159 kadae kolay bitmiyordu. 147-156 ya 60'lik yeterli.
Benzer bir problem yaşadım, sigortalardan da birisi yanmıştı üstelik. Aynı şekilde açıldı değişti, temizlendi ve sorun çözüldü. lakin 1 ay sonra aynı arıza tekrar baş gösterdi. bu sefer şans eseri, şaseye elektrik dağıtan kabloda oksitlenme bulduk, bence onu bir kontrol ettirirsen yine de iyi olur.
Akü kutup başları temizlendi sıkıntı yok şimdilik. + kutup altından kırmızı bir parça da tam sıkılmasını engelliyor onu düzelttik.