ARkadaşlar 147 1.6ts eco (hiç lpg takılmamış) aracımda hararet sorunu var. durumu şu şekilde özetleyebilirim.
1. aracın termostad bozukdu. şehir içinde 90 dereceye sabit kalsa da önü açılıp şehir ışına çıkınca ibre 70-60 derecelere düşmekteydi.
2. bu halinde de yazın trafilde su kaynatmaktaydı, su haznesinden taşıyordu su.. ama asla 90 derece üzerine çıkmıyordu ibre.
3. geçen gün yeni termostad takıldı antfriz değişti. herşey düzeldi 90 derece sabit kalıyor gayet güze, rolantide ve performanslı kullanımda test edildi hiç bir soru ngörülmedi sorun olmadı hafta boyunca.
4. araçda yağ tertmiz ve hemen hemen hiç eksiltme yapmamakta.
5. performans motor sesi çok düzgün.
Bugün trafikte aynen şu şekilde gördük
(https://serving.photos.photobox.com/75190746914987aa7aa3e0c2b60916426dcc16d42354172e689915f9a6b6833cacfcbfc9.jpg)
baktık su haznesinde su yok.. tahminim bi hortumlardan su eksiltme yaptı ve hava yaptı. sizin tahmin lerinizi alabilir miyim?
Conta gidiktir. Ama oncesinde ilk olarak genlesme haznesi kapagini degistirin sonra sistemde kacak varmi diye bakin. Birde radyator fan iki devirdede calisiyormu onu kontrol ettirin.
Sanayide sogutma sivisi icindeki karbon miktarini olcen duzenekler var, conta eger sogutma sivisina kaciriyorsa bu testten belli eder. Yagda sikinti yok demissiniz, kivami ve renginde sikinti yok sanirim. Ayrica sogutma sivisindada renk degisimi yada camurlanma varmi diye bakabilirsiniz.
Aynı sıralamaya devam ederek 2. Fan müşürü, radyatör vb. parçalarda değiştirmiştim. Yine sistemi kontrol ettirin ancak o işin sonu ne yazıkki conta ya gidiyor..
Genleşme kabında aşırı basınç var anlaşılacağı üzere. Zaman kaybetmeden baştan aşağı işini bilen bir ustaya gösterin derim.
Cevaplar için teşekkür ederim.
Conta olsa seyir halinde bunu yapması gerekmez miydi? Sistem her zaman yaz kış trafikte bu sorunu yapıyor. Hava 3 derece fanın 2. Kademesi açmasa bile soğutması gerekir diye düşünüyorum, ayrıca kalorifer açık. Evet yağ tertemiz su masmavi ve tertemiz, bunlar beni düşündüren etkenler. Herşey çok güzel giderken birden sistemde su kalmaması ve haliyle hava yapması ve durum bu.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Cevaplar için teşekkür ederim.
Conta olsa seyir halinde bunu yapması gerekmez miydi? Sistem her zaman yaz kış trafikte bu sorunu yapıyor. Hava 3 derece fanın 2. Kademesi açmasa bile soğutması gerekir diye düşünüyorum, ayrıca kalorifer açık. Evet yağ tertemiz su masmavi ve tertemiz, bunlar beni düşündüren etkenler. Herşey çok güzel giderken birden sistemde su kalmaması ve haliyle hava yapması ve durum bu.
Sogutma sivisinda basinc cok arttikca bir yerleri patlatir ve su eksiltir, bu yuzden ilk kapaga bakin demistim. 1-1.3 bar ustunu tahliye ediyor kapak. Bu bozuldugunda fazla basinci tahliye edemedigi icin biryerlerden patlatiyor, su eksiliyor, hava yapiyor, conta yakiyor...vs vs vs.
Teşekkür ederim, peki size şöyle sorayım. termostadı değiştirmeden önce yazın trafikte bir kaç kez su kaynattı (amaa bu zamanlarda hararet göstergesi asla 90nı geçtiği görülmedi) ve genleşme haznesinde ki termostat kapaktan buhar su olarak çıktı. önümüz açılınca serin serin sorunsuz yol da yapıldı.. tabii sürekli trafikte bu durum olduğu için soğuması beklenip su eklendiği için termostad değişene kadar antrfiz koymadık, içinde sürekli sürekli su döndü. araç belli bir limitten sonra bunu yapmakta ve sadece trafikte rüzgar almadığında yapıyor haliyle. termostad değişince ise kapaktan atmak yerine su olduğu gibi eksildi artık nereden attığına serviste bakacağım. ver termostad değişince 90nı geçdiğini gördük
termosta yeni, fan müşürleri sağlam ise ,sıkıntı devridaim pompasında olabilir.su dolaşımı yapmadığından hararetin yükselmesine sebeb olur.
Yenilenen antifiriz kılcal kaçak var ise CONTA daki KAÇAĞI meydana çıkarma ihtimalı yüksek , tabiki termostat devri daim ve hortumlarda önemli.
Contadan kılcal çatlak var ise bu şekilde olabliyor ama contadan ise egzozdan yoğun beyaz duman , su atma ve motor zor çalışmaya başlar zamanla..
Ustaya gitmenizi ve kaçak testi yaptırmaınızı tavsiye ederim conta kaçak testi için söyle bir amatör test var turk yapımı kullanımı basit ve ortalama bir sonuç veriyor.
https://www.hepsiburada.com/cs-motor-test-pm-HB000004RRPH
İnşallah yine de önemli birşey çıkmaz .. :alfisti:
Yeni cevaplar için teşekkürler..
yağın ve antrfizin çok berrak olması conta ihtimalini kafamda azaltıyor fakat olur mu olur tabii ki.. devirdaimin zayıf olmasından şüphe ediyorum bir yerlerde bir sorun var.. sonuçlara yazacağım.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yenilenen antifiriz kılcal kaçak var ise CONTA daki KAÇAĞI meydana çıkarma ihtimalı yüksek , tabiki termostat devri daim ve hortumlarda önemli.
Contadan kılcal çatlak var ise bu şekilde olabliyor ama contadan ise egzozdan yoğun beyaz duman , su atma ve motor zor çalışmaya başlar zamanla..
Ustaya gitmenizi ve kaçak testi yaptırmaınızı tavsiye ederim conta kaçak testi için söyle bir amatör test var turk yapımı kullanımı basit ve ortalama bir sonuç veriyor.
https://www.hepsiburada.com/cs-motor-test-pm-HB000004RRPH
İnşallah yine de önemli birşey çıkmaz .. :alfisti:
bu test iyiymis, el altinda bulundurmakta fayda var. Ben Ankara`da bir ozel alfa servisinde yaptirdigimda biraz daha profesyonel bir cihaz kulanmislardi ancak bu ilandaki urununde yorumlari pozitif.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yeni cevaplar için teşekkürler..
yağın ve antrfizin çok berrak olması conta ihtimalini kafamda azaltıyor fakat olur mu olur tabii ki.. devirdaimin zayıf olmasından şüphe ediyorum bir yerlerde bir sorun var.. sonuçlara yazacağım.
Araba size geldiginde boyle ise buyuk ihtimal termostat iptal edilmistir yada devamli acik kalacak sekilde degisitirilip geri takilmistir. Bende 155 Q4 ten sonra GTV tb ne kadar iyi tasarlanmis az isiniyor uzunda 70C lere dusuyor diye sevinmistim, sonra conta yapilirken bir baktik termostad yok. :)
Kis geldi kalorifer isitmiyor bir baktik motordan gelen hortumlar kokpite baglanmamis ve korlenmis. Neyse kaloriferi baglattim, su eksiltiyor araba, halilar hep islaniyor, zaten mevsim kis diye hic kalorifer peteginden geldigi aklima gelmemisti, onuda degistik su eksiltme azaldi ama bitmedi. Gel zaman git zaman hava almaktan su eklemekten cok yoruldum, forumlardan birinde Tempra sahibi bir arkadas kapak degisimi onermis, kapa degisti sikinti kalmadi...
Demem o ki yurdum insani 100-200tl harcamayayim diye aliciya caktirmadan itekliyor araci. Conta soz konusu olunca hayli hayli iteklerler acimadan...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Araba size geldiginde boyle ise buyuk ihtimal termostat iptal edilmistir yada devamli acik kalacak sekilde degisitirilip geri takilmistir. Bende 155 Q4 ten sonra GTV tb ne kadar iyi tasarlanmis az isiniyor uzunda 70C lere dusuyor diye sevinmistim, sonra conta yapilirken bir baktik termostad yok. :)
Kis geldi kalorifer isitmiyor bir baktik motordan gelen hortumlar kokpite baglanmamis ve korlenmis. Neyse kaloriferi baglattim, su eksiltiyor araba, halilar hep islaniyor, zaten mevsim kis diye hic kalorifer peteginden geldigi aklima gelmemisti, onuda degistik su eksiltme azaldi ama bitmedi. Gel zaman git zaman hava almaktan su eklemekten cok yoruldum, forumlardan birinde Tempra sahibi bir arkadas kapak degisimi onermis, kapa degisti sikinti kalmadi...
Demem o ki yurdum insani 100-200tl harcamayayim diye aliciya caktirmadan itekliyor araci. Conta soz konusu olunca hayli hayli iteklerler acimadan...
kapak dediğiniz üst kapak mı yoksa genleşme hazne kapağı mı? peki 155 in en son ne oldu çözüm?
You are not allowed to view links.
Register or Login
kapak dediğiniz üst kapak mı yoksa genleşme hazne kapağı mı? peki 155 in en son ne oldu çözüm?
Kapak yukarda da yazdigim gibi genlesme kabi kapagi, GTV de karsilasmistim bu sorun ile. Birde daha sonra 3.2 GT mi almaya gittigimde servise sokmadim kendim baktim, ondada radyator alrindan su damlatma problemi varmis, borularda bariz sertlesiyordu yani. Satinaldigim arkadasin ustasi ile ne tartistik ama, ya dedim ben arabayi alacagim sen bana bir tane fiat genlesme kapagi ayarla, usta fiat ustasiydi yani parca zibil. Neyse ustaya ragmen kapagi degistim ve arac bende 2 yila yakin kaldi hic su eksiltmedi. Daha sonra arabayi satarken bu arkadas geri almak istedi ama su eksiltme! sorununu cozup cozmedigimi sordu. Yani bana aslinda su damlatan degil su eksilten araba satmislar, arkadasta doktor bu arada. Yoo dedim, o gun 20tl lik kapagi sizinle taktim bir dahada basim agrimadi :p
Buyuk ihtimalle bu araba conta yakti, motora girersek cok tutar, sen bunu birine ittir dediler arkadasa ;)
bunlar disinda 155 q4 u ozel servise birakip onlarin bir gecede conta yakmasinimi soyleyeyim, gtv motor yapildiktan sonra yeni takilan termostadin aslinda bozuk oldugunu ve hic acmadigini, neredeyse tekrar conta yakacagimizimi soyleyeyim, en basta GTV yi aldigimda sogutma sivisi camur gibiyken olur abi conta yeni degismis bu kadar tortu olur diyen ozel servisimi soyleyeyim...
Hararet ve turevlerinden cok cektim, hasari minimize etmek icin ilk bulgularda derinlemesine incelemek gerekiyor. Borudaki kacak ve catlaklara, genlesme kabinin kapaginin bozulmasindan haric cevremde genlesme kabi catlatanlar, blok catlatip su eksiltenler mevcut.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Buyuk ihtimalle bu araba conta yakti, motora girersek cok tutar, sen bunu birine ittir dediler arkadasa ;)
Bu yorumum kendi aldigim GT icindir yanlis anlamayin :D
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bu yorumum kendi aldigim GT icindir yanlis anlamayin :D
aslında bir arada olsak güzel muhabbet çıkacak ama.. yorumlar yanıtlar için teşekkür ederim. ustaya kapağı sipariş ettim. yarın önce bir o şekilde deneriz..
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yeni cevaplar için teşekkürler..
yağın ve antrfizin çok berrak olması conta ihtimalini kafamda azaltıyor fakat olur mu olur tabii ki.. devirdaimin zayıf olmasından şüphe ediyorum bir yerlerde bir sorun var.. sonuçlara yazacağım.
Araç çalışırken contadan yanma odasına su gidiyorsa, su zaten yağa karışmadan buharlaşacağı için, yağda su izi göremezsiniz. Bujilerinizi söküp, tırnaklarında pas izi aramanız bence daha sağlıklı sonuç verir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Araç çalışırken contadan yanma odasına su gidiyorsa, su zaten yağa karışmadan buharlaşacağı için, yağda su izi göremezsiniz. Bujilerinizi söküp, tırnaklarında pas izi aramanız bence daha sağlıklı sonuç verir.
evet haklısınız fakat egzost dan motor sıcakken yoğun beyaz duman atmamakta.
You are not allowed to view links.
Register or Login
evet haklısınız fakat egzost dan motor sıcakken yoğun beyaz duman atmamakta.
Umarım dediğiniz gibidir de conta işi çıkmaz. Yanlız şöyle bir şey de var; Belki duymuşsunuzdur, araç rölanti üzeri bir devirde çalışırken, emme manifolduna az miktarda su verilerek, motorda karbon temizliği yapılıyor. Ben bunu kendi aracımda denedim, ilk su verildiğinde, muhtemelen mevcut karbonların da çözülmesiyle, normalden daha yoğun bir duman çıkışı oluyor. Ancak bir süre sonra, su miktarını azaltmasanız bile, duman çok çok azalıyor. Açıkçası verdiğim suya göre daha fazla duman-buhar beklesem de, durum hiç beklediğim gibi olmamıştı. Contadan olacak bir kaçak, benim enjektör ile doğrıdan emme manifolduna vereceğim sudan çok daha az olacağı için, olası bir kaçağın sebep olacağı dumanı fark etmenizin zor olacağını düşünüyorum.
You are not allowed to view links.
Register or Login
evet haklısınız fakat egzost dan motor sıcakken yoğun beyaz duman atmamakta.
Malesef her conta vakasinda yag su suya yag karisma yogun duman atma vs cok bariz olamayabiliyor.
Zaten conta ise sonuc kacinilmaz oluyor ..
Mi Note 3 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bugün ustaya gittim durumu belirttim, baktı ve maalesef radyatör.
(https://i.ibb.co/yntFPGz/20181221-111328353-i-OS.jpg) (https://ibb.co/1f1GQhC)
Radyatörle çözülürse pek maalesef değil aslında, sevinin bence :haydi:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bugün ustaya gittim durumu belirttim, baktı ve maalesef radyatör.
(https://i.ibb.co/yntFPGz/20181221-111328353-i-OS.jpg) (https://ibb.co/1f1GQhC)
Maalesef mi :)
Bununla gecmis olsun
Bunca sıkıntılı anlatınca radyatöre elbet bakılmıştır diye ben dahil kimse bişi yazmadı, enteresan bir teşhiş süreci oldu :p Bence de radyatör olması sevindirici diğer olasılıklara göre :alkis:
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bunca sıkıntılı anlatınca radyatöre elbet bakılmıştır diye ben dahil kimse bişi yazmadı, enteresan bir teşhiş süreci oldu :p Bence de radyatör olması sevindirici diğer olasılıklara göre :alkis:
teşekkür ederim..
aracı biraz test ettim. rolanti de o kadar stabil ki motorun sesi saat gibi. eco modeli olduğu için varyatör bulunmamakta ve yağ eksiltme sorunu olmayan bir araç. rolantide fan açmıyor bile gaza basmadıkça devirdaim sağlıklı çalışmakta fakat trafikte bir dereceden sonra belli bir basınç üzerinde şaşırıyor. umarım radyatör değişince farklı bir sorun çıkmaz.
araç benim geçen yıl aldığım bir 147. ben bu sorunu yaşamadan bindim fakat kuzenime satınca bu sorunlar patlak vermeye başladı. bir şekilde konuya hakim olduğum için çözmeye çalışıyorum..
Arkadaşlar konu askıda kalmasın bilgi vereyim dedim..
radyatörü değiştirdik. havasını aldık her hangi bir dorun yok şuan. sistemde yarı yarıya antirifz var. 90 da üst hortuma sıcak su basıyor yani termostad açıyor. sorun yok şu an..
Gözün aydın.
Merhaba, aranıza yeni katıldım. kısa süre önce Alfa 147(2004) sahibi oldum.
Şöyle bir sorunum var. Hararet göstergesinin ibresi bir sabah kalktığımda direk 90 da başladığını gördüm. Gece sabaha kadar evin önünde duruyordu araç oysaki. Motor suyuna baktım eksilme veya kaynama yok. Bir müddet kullandım aracı ve daha sonra park edip kontağı kapattığımda gösterge ibresinin inmediğini gördüm. 90 da takılı şekilde duruyordu. 1-2 gün bu şekilde kullandım. Daha sonra bir sabah yine işe giderken baktığımda ibrenin 100'e yükseldiğini gördüm. Yine aracı yanaştırıp motor suyuna baktım ne kaynama var nede azalma. Tekrar araca binip kontağı açtığımda 90'a düşmüştü. Sonra kontağı kapattım ve ibrenin sıfıra indiğini gördüm. Kontağı açtığımda ise yeniden 90'a çıktı. Normale dönmüş gibi ama tam olarak doğru mu çalışıyor emin değilim. Sürekli motor suyunu kontrol ederek kullanıyorum.
Sorun tam olarak ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim.
You are not allowed to view links.
Register or LoginMerhaba, aranıza yeni katıldım. kısa süre önce Alfa 147(2004) sahibi oldum.
Şöyle bir sorunum var. Hararet göstergesinin ibresi bir sabah kalktığımda direk 90 da başladığını gördüm. Gece sabaha kadar evin önünde duruyordu araç oysaki. Motor suyuna baktım eksilme veya kaynama yok. Bir müddet kullandım aracı ve daha sonra park edip kontağı kapattığımda gösterge ibresinin inmediğini gördüm. 90 da takılı şekilde duruyordu. 1-2 gün bu şekilde kullandım. Daha sonra bir sabah yine işe giderken baktığımda ibrenin 100'e yükseldiğini gördüm. Yine aracı yanaştırıp motor suyuna baktım ne kaynama var nede azalma. Tekrar araca binip kontağı açtığımda 90'a düşmüştü. Sonra kontağı kapattım ve ibrenin sıfıra indiğini gördüm. Kontağı açtığımda ise yeniden 90'a çıktı. Normale dönmüş gibi ama tam olarak doğru mu çalışıyor emin değilim. Sürekli motor suyunu kontrol ederek kullanıyorum.
Sorun tam olarak ne olabilir? Yardımcı olursanız sevinirim.
Sıcaklık müşürü arızası olması muhtemel. Fişini çıkarıp kontak spreyi ile temizlemeyi deneyin, düzelmezse değiştirmeyi denersiniz. Kontak kapandığında ibre düştüğü için, gösterge arızası değildir diye düşünüyorum.
You are not allowed to view links.
Register or LoginSıcaklık müşürü arızası olması muhtemel. Fişini çıkarıp kontak spreyi ile temizlemeyi deneyin, düzelmezse değiştirmeyi denersiniz. Kontak kapandığında ibre düştüğü için, gösterge arızası değildir diye düşünüyorum.
Kontak kapatıldığında da ibre düşmüyordu. Bugün düştü ilk defa.