Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Teknik görüşlerinize ihtiyacım var

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

selim

Ben yaklaşık bir ay kadar önce aracımı Paşaoğlu tuning de dyno ile ölçtürdüm.Aslında o dyno sheet olayını tarayıp değerler konusunda görüşlerinize başvurmak istiyorum,ileriki günlerde umarım.Paşaoğlundan bir arkadaş arabayı bilgisayara bağladı ve lambda arızası verdiğini söyledi,hatayı sildi,
1.)Şimdi bu,Lambda sensörü denilen aletin bozulduğnun belirtileri nelerdir?

2.)Bunun dışında Termostatım'ın arızalı olmasından şüpheleniyorum,trafik içinde 90 derce gösteriyor,ancak e-5 e çıkınca ve süratli gidince  50 derece ile 70 arasıda duryor gösterge,sizce termostatım normal mi?

3.)Bu gün 1. viteste hızlanmak 20 km/h hızda giderken ,gaza hızlıca bastım sanki motor ben hiç pedala basmamışım gibi hiç devirlenmedi,1 saniye kadar sürdü sonra düzeldi,yine aynı şekilde 2. viteste denedim(hemde yokuş aşağı altunizade den köprüye inen yolda)aynı şekilde motor devir almadı 1 sn kadar sürdü yine tekrar devir saati hareket edene kadar.sizce bunun sebebi debimetre olabilir mi?Önemli ayrıntı:ben aracım park halindeyken hızlıca tam gaz verip çektiğimde motor sanki stop edecekmiş gibi davranıyordu,ancak bu durum ani basma çekme hareketinde oldu,bir-iki ay oluyor bu rolanti tecrübem.

4.) Rolantideyken park halinde,Direksiyonu tam sağa yada tam sola çevirince motor devri tuhaf bir biçimde düşüyor,gaza basınca 3.)no'lu paragrafta aktardığım duruma benzer bir şekilde gaz pedalına basınca motor gaz yemekte gecikiyor bazende stop edecek gibi tirtreme yapıyor.

Şimdi topiği yazarken aklıma geldi,size de aktarayım;3.)no'lu paragraftaki gaz ve devir problemini yaşarken her ikisindede bir sokaktan dönerken gaz pedalına hızlıca bastım,acaba bu park halindeyken direksiyonu çevirdiğimde oluşan devir düşmesi ve motor tutarsızlığna neden olan şeyle aynı sebebemi dayanıyor?

3.)ve 4.)no'lu paragraflarda ifade ettiğim sorunlar aracıma performans hava filitresi taktıktan,ve kat iptali yaptırdıktan sonra ortaya çiktı.


(Not:aracımda susturucu takılarak kat iptali yapıldı,k&n apollo hava flitresi mevcut,yay ile 30 mm alçaltıldı,birde aslında bu arızalara neden olacağı konusunda hiç şüphelenmedğim bir s.sprint son susturucum mevcut.)
Bu konuda sizlerin görüşlerini almak istiyorum,servise gitmeden önce sizlerin fikirlerine ihtiyacım var,çok teşekkür ederim.


156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

selim

#1
işareti yerine yerleştirmeliydim,yanlışıkla oldu.
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

Sercan Keklik

#2
Merhabalar Selim bey;

1) Lambda sensörü bozuk ise özellikle araç sogukken gaz yememe problemi oluşuyor. Lambda Sensörünün amacı aracın attıgı cig benzini beyine iletmek ona göre araca beyin yollamak bozuk ise genelleme olarak hep zengin karışımda calışır aracınız.

2) Termostat belirtileri  Bozuk oldugunu gösteriyor Malesef :(

3) Elektrovalf - Potansiyometre sorunu olabilir araç rolantide çalışırken devir inip cıkıyormu? kontrol edin eger sabit bir deger yerine sürekli kararsız calısıyorsa potansiyometrenizde malesef bozuk.

4) Devirin düşmesi normal direksiyon pompası devreye girdigi için. Eger potansiyometreniz bozuk ise araç bazen istop bile edebilir.

Extra bi şık :) 5) Aracınızı Yinede Bir Alfa Romeo servisinde (Yetkili veya Özel) Exam`a baglatıp hatalarını görüp Ona göre hareket etmenizi öneririm.
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

Alfadanadam

#3
Açık hava filtresi ilk etapta debimetre'yi bozuyor maalesef. O yüzden taktırmayı düşünen bir çok kişi taktıramıyor.

Rolantide tam sağ tam solda devir düşmesinbin sebebi hidrolik direksiyon pompasının tam sağ,tam sol durumunda max. sıkıştırma yapmasından. Siz tedbir olarak direksiyon hidroliği seviyesini kontrol ediniz. Eksikse ATF (Automatic Transmission Fluid) denilen otomatik şanzıman yağı ilave edeceksiniz.


whale

#4
motor soğukken gaz yememesi buji pipolarının pas tutmasından olabilir. Üst kapağı kaldırıp pipoları pas sökücü ile temizlerseniz sorun ortadan kalkabilir.

n/a

#5
lamda sensörü ile beraber büyül ihtimalle debimetrenizde bozulmuştur.bozukluğunda rölanti düzensizliği,gaz yememe gibi sorunlar ortaya çıkar.ayrıca termostatınızda bozuk.90 c sabit kalması gerekir.direksiyonu tam sağ yada tam sol yaptığınızda motor sesinin değişmesi ve devir düşmesi normaldir.mümkün olduğunca manevra yaparken direksiyonu dibe kadar dayamayın.ayrıca özellikle sabahları motor soğukken hararet belli seviyeye gelmeden 3000 d/d geçmeyin.
motor bi anlık bile olsa gaz yemeyebilir.
dinamometre sonuçlarınıda gönderirseniz memnun oluruz.

bado

#6
mrblar..

4.sorun bndede var.. arac sabitken rolantide çalışırken direksiyonu oynatınca devir düşüklüğü yapıyor. ama onun bir sorun olduğunu düşünmemiştim..yarın servise gidıyorum onuda solıyım bakalım..

3. sorununuzunda başka bir çeşiti var bnde de..onada topic açtım..zaten hepsi yarın servisde çıkcak...

Sizede Allah kolaylık versin..daha doğrusu hepimize..
Bahadır BAYRAK --- 2011 Alfa Romeo Giulietta /

selim

#7
Arkadaşlar öncelikle cevaplarınız için çok teşekkür ederim,

Debimetreyi değiştirmeden önce bir temizlemeyi düşünüyorum,ustama çıkarmasını söyleyeceğim sonrada elektronik parça temizleme suyunda bekletip temizlemeye çalışacağım,alfa.net sitesinde debimetrenin aslında bozulmadığı çoğu kez kirlendiği için temizlendiği ve düzeldiği yazılmış,bende bunu deneyeceğim,hem test etmiş oluruz işe yarayan bir şey mi diye bu temizleme olayı.

Birde potansiyometre denilen parçanın bozuk olup olmadığndan emin olabilmem için ne gibi bir test yada muayne yapmamı önerirsiniz?

Termostatı ise kesin değişeceğim hem ustamın görüşü hemde sizlerin görüşü bozuk olduğu doğrultusunda.

Lambda sensörüne gelince acaba açık hava filitresi taktım diye hatalı bir mesajmı veriyor?Yani kendisine ulaşan oksijen miktarı eski orjinal flitrenin yolladığı miktardan yüksek diye böyle bir sinyal vermesi mümkün olabilir mi?Eğer böyle ise ecu yu mu resetletmem gerekiyor?

Buji olayına gelince bir arkadaşım topiğe verdiği cevapta bujilere değinmiş,bu bujileri de temizleyeceğim.

Eğer dyno veri grafiği ve değerlerini başarabilirsem bir topicte sizlere sunacağım.

156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

n/a

#8
debimetreyi temizlletin ama fayda etmez.ben denemiştim.yerine parça kodunu bularak başka modellerinki takabilirsiniz.(fiat ve alfa grubundan)
lamda sensörüde temizlenmiyor maalesef.bozulduğu zaman yenisini takmanız gerekiyo.yine fiat ve alfa grubundan diğer modellerin lamdası uyacak vardır.156 lar için doblo 1,2 ninki gibi.lamda eksoz üzerinde bulunur.çıkan gazı okuyup beyne karışım için sinyal gönderir.hava filtresiyle direk alakası  olmaz.

Alfadanadam

#9
Doblo 1.2 Benzinli lambdası 156 1.6'lara uygundur, 2.0'lara uygun değildir aman yanılgıya düşmeyin.

whale

#10
Geçenlerde ararken bende buldum. Dobloyla aynı lamdayı kullanıyoruz. 55?

anIL(34an623)

#11
benim de termostat sizlere ömür. şehir dışında, otobanda sürekli 50 civarı. ancak şehir içinde weya araba hareket etmediği zaman doğru gösteriyor :(

selim

#12
Çok sağ olun arkadaşlar,demek ki doblonun parçası bizim 156 lara uyuyor.benimde 1.6 lt olduğu için motor 1.2 lt doblonun lambda sensörünü alsam demeki uyacak.Peki orjinal alfa romeo 156 lambda sensörü yerine doblonun sensörünü taksam bir arıza yada performans kaybı olurmu?

Anlaşılan ben bayağı bir alışveriş yapacam parçacımdan bari ay sonu gelmeden alayım kdv'sini düşerim bu ayki kdvl'erimden:)Bari ordan kar edelim.;)

termostat,debimetre,varyatör,lambda sensörü,potansyometre ne güzel,demek ki bu güne kadar bende arabamda bir arıza yok diye düşünürdüm.Ama helal olsun alfama ne para veresem hepsini hakediyor,olacak bu kadar da arıza değil mi?:))))
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

Alfadanadam

#13
Selim bey Doblo 1.2'de kullanılan lambda sensörü Doblo'da kullanılan bir parça diye kalitesiz ya da tabiri caizse dandik diye düşünmeyin. Bu ürünü BOSCH üretiyor ve her iki araçta kullanılan lambda'ların parça kodu aynı. Yani BOSCH fabrikasından aynı kalitede çıkıyor sonra da talebe göre paketleniyor.

Yukarıda yazılanların tamamı sizin aracınızda arızalı diye düşünmeyin. Yazılanlar bahsettiğiniz sıkıntılara sebep olabilecek ihtimaller. En iyisi examiner cihaza bağlanıp hata incelenmesi sonucu elde edilecek kesin verilerdir.

romeo37

#14
bu termostatın uzun yolda giderken  düşmesi şehir içi yoğun trafikte 90  derece civarında olması normal değilmi ?

n/a

#15
normal değil.sabit 90 c de kalması gerekir.

Alfadanadam

#16
Türker Bey termostatın açık bir tolda 70 dereceye kadar düşmesi normal kabul edilebilir ama 50 derece gibi sıcaklıklar çok düşük. Aslında en sağlıklı olanı koşullar ne olursa olsun 80-90 derece arasında kalması.

selim

#17
sağ olun bülent bey;)şu doblonun lambda sensörünü nerede bulabilirim sizce?Aksaray(istanbul) piyasasında uygun fiyata bulabilirim diye düşünüyorum.doblo 1.2 lt lamda sensörü şeklinde satın almam gerkiyor sanırım.
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold

Alfadanadam

#18
Tofaş-Fiat satıcılarından, Tofaş Yetkili servislerinden ya da Bosch servislerinden temin edebilirsiniz. Cüneyt Bey'in de dediği gibi fiyatı 55 Avro gibi birşey olması lazım.

selim

#19
eyvallah;) hazır euro düşükken alalım malzemeleri bulunsun yedekte:)
156 1.6 t.s   sold   
Gtv 2.0 V6 tb sold 
166 Super V6 tb sold
Mitsubishi Evolution X (Güncel)
Citroen C4 x electric Güncel
147 1.6 T.S  sold
147 2.0 T.S Selespeed sold
Ssangyong Korando 2.0xdi sold
Hyundai i20  sold