Selamlar,
Dünden bu yana motor sesinde degisim söz konusu. sanki bisi vuruyormus gibi videosunu cektim. hafifte kayis sesi geliyor. video daki ses ile gorus belirtebilirmisiniz. Haftaya carsamba arac turgay ustaya gidecek.
https://youtu.be/5Fl1fClVzoc
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Merhabalar. Bana sanki varyatör sesi gibi geldi bu ses.
Alfa Romeo mk1 156 2.0 TS
Çalıştırdığınız gibi gelen ilk ses varyatördendir. Sonraki sesli çalışma için de motor yağının eksilmiş olabileceği aklıma geliyor. Yağ değişimi yaptıktan sonra ya da eksilen yağı tamamladıktan sonra motor sesinde nispeten azalma olur diyebilirim. Sürtme sesi gibi bir ses daha var, onu ustalar daha iyi yorumlayacaktır :)
son kontrolumde yag seviyesi iyi idi ve henuz degisin zamani gelmedi. o ses daha yeni basladi acaba varyantorun degisim zamanimi geldi :( daha onceden ne zaman degistigini bilmiyorum
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Varyator oyle hemen degisecek bir parca degil. Tamir kiti ile guzel sonuçlar alınıyor. Bir açılıp bakılması lazım. Onun icinde trigerin sökülmesi. Sokulmusten de değiştirilmesi mantıklı, bu zincir boyle gider :) Trigerin değişme vakti yaklaşırken ikisini de aradan çıkartabilirsiniz
Merhaba lar
Bugün aynı ses benim aractada başladı şıkır şıkır ses geliyor kayseri de maglesef alfa servisi yok benim bir ustam var ona gösterdim ve bana dediği trigger seti olabilir dedi acaba başka bir şey olabilir mi aracim 147 2.0 selespeed motorun sesi de değişti sanki k&n hava filitresi takılmış gibi sesli yürüyor kafam dönmüş durumda :( artı birde kalkislarda araç az gaz verirken titreme yapıyor acaba baskı balatami diye düşünüyorum bilgisi olan arkadaşlar bir fikir vermelerini rica ediyorum ....
bugun turgay usta kapali oldugundan baska bir ustaya goturdum arkadasin tanidigi sesi dinledi trigier gergi kayisi dedi. parcayi temin ettim degisimini yapti ve o kasilmali ses gitti tamamen yarinda turgay ustaya gidecek arac
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
bugun turgay usta kapali oldugundan baska bir ustaya goturdum arkadasin tanidigi sesi dinledi trigier gergi kayisi dedi. parcayi temin ettim degisimini yapti ve o kasilmali ses gitti tamamen yarinda turgay ustaya gidecek arac
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Yapılan işlemlerden bahsetmemişsiniz ama keşke acele etmeseydiniz. Varyatör tamiri, devirdaim pompası değişimi gibi işlemleri de yaptırırdınız, uzun süre kafanızı rahat ederdi :)
islem yaptirmadim. bugun turgay usta bakacak tamamen
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Varyatörün acele değişimi gerekmez. Triger değişim zamanında trigerin set olarak değişimi, mümkünse devirdaim pompası değişimi ile beraber varyatör değişimi veya tamiri beraber yapılabilir.
Kesin olmamakla beraber varyatörün ömrünü uzatmak için yağın en geç 7.500-8.000 km aralığında değiştirilmesi, motor yağının tam ısınmadan 2.500 devir üzerine çıkılmaması, aracı park ederken otomobilin hafif yokuş yukarı kalmasının sağlanarak ilk çalıştırma esnasında nispeten yağlı kalmasının sağlanması yolları izlenmelidir denir.
Not:
Yokuştaki park etme durumunun uluslararası bir şehir efsanesi olma durumu yüksek. Hangi yön olduğu, yukarı mı aşağı mı olduğu muamma. Ama denemesi bedava.
yokuş aşağı park etme durumu efsane değil gerçektir.çok önceleri servis çalışanı söylemişti.aracı yokuş aşağı,sağ ön taraf ,sol ön taraftan aşağıda kalacak şekilde park ederseniz ilk çalıştırmada varyatör sesi gelmez.benim 147 de,( evin önüde müsaitti)72000 km de aracı satarken varyatör sesi yoktu.
aynı mesele (yön) BMW boxer motorlu motosikletler içinde söylenir. Bir tarafa yatık vaziyette iken motoru çalıştırmayın derler..
Yeniden Merhaba arkadaşlar.
Geçenlerde motor sesi ile ilgili sorun olduğunu belirtmiştim. Antalyada ustaya gösterdiğimde gergi yayını değiştirmişti. Gaz pedalına basıp geri çektiğinde boğuk bir ses veriyordu. Bu sorun düzelmişti yalnız garip bir durum söz konusu. Birinci viteste nadir yapıyor, ikinci ve ücüncü viteste 2000 3000 devir arasında garip bir ses oluyor. 3000 devri geçtiğimde motorun sesi normale dönüyor. Alanyada ustaya göstediğimde sesin lift tellerinden kaynaklı olduğunu söyledi. sorun tam olarak anlayamadım. Başka bir ustaya gösterdiğide oda manifoltun altında susturucu olabilir ondan kaynaklanabilir dedi. Ayrıca Antalyada araç sanayideyken 10 40 markasını bilmediğim yağ koymuşlar.. bunun etkisi olabilirmi
Yagla bir etkisi yoktur. Son durum nedir?
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yagla bir etkisi yoktur. Son durum nedir?
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
yarin alanyada motor ustasi varmis ona gosterecegim. enteresan olan bugun isten donerken ses yoktu. 2000 3000 devir arasi normal ses veriyordu. ayrica 2000 3000 devir arasinda o sesi verdiginde pedaldan ayagimi cektigim anda geri topluyor ses yani o sesin zitti gibi.. ben degistirdigim gergi yayindan suphe etmeye basladimm gergi yayi bozuk oldugunda bu tarz bir durum ortaya cikarmi ?
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
ayrica sunuda soylim arac bostayken 2000 3000 devir arasinda o sesi yapiyor
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Egoz ısı sacı olabilir.
Egzoz ısı sacının üstte 2 somun ve altta 2 adet bağlantı civatası mevcut bunları bir kontrol edin özellikle alttaki civataların yerinde olup olmadığını ve sıkılığını kontrol edin.Gevşemesini önlemek için bağlantısında yaylı pul kullanın .Bahsettiğiniz 2000-3000 rpm aralığında gelip 3000 rpm de geçen sesin sebebi olabilir.Videodaki ses varyatör sesii gibi geldi bana da.
Sacın çatlak olması da muhtemel sökülüp denenebilir.Öncelerde sogukken ses gelmezken sicakken inceden inceden başlar daha sonra çekilmez bir hal alır.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Egoz ısı sacı olabilir.
Egzoz ısı sacının üstte 2 somun ve altta 2 adet bağlantı civatası mevcut bunları bir kontrol edin özellikle alttaki civataların yerinde olup olmadığını ve sıkılığını kontrol edin.Gevşemesini önlemek için bağlantısında yaylı pul kullanın .Bahsettiğiniz 2000-3000 rpm aralığında gelip 3000 rpm de geçen sesin sebebi olabilir.Videodaki ses varyatör sesii gibi geldi bana da.
Sacın çatlak olması da muhtemel sökülüp denenebilir.Öncelerde sogukken ses gelmezken sicakken inceden inceden başlar daha sonra çekilmez bir hal alır.
evet soğukken ses yok. ayrıca bu günde herhangi bir ses yapmadı şaşırdım. antalyadaki usta motorun inmesi gerektiğini ve altta bilmem ney kollarındankaynakladığnıı söyleyince şok olmuştum. araç boştaykende yapıyor çünkü.
Acaba motor alt kulagindan mi geliyor ses. o takildi aklima
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
2500 3000 devir arasindaki sesi daha aciklayici olsun diye video alacagim
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
You are not allowed to view links.
Register or Login
Egoz ısı sacı olabilir.
Egzoz ısı sacının üstte 2 somun ve altta 2 adet bağlantı civatası mevcut bunları bir kontrol edin özellikle alttaki civataların yerinde olup olmadığını ve sıkılığını kontrol edin.Gevşemesini önlemek için bağlantısında yaylı pul kullanın .Bahsettiğiniz 2000-3000 rpm aralığında gelip 3000 rpm de geçen sesin sebebi olabilir.Videodaki ses varyatör sesii gibi geldi bana da.
Sacın çatlak olması da muhtemel sökülüp denenebilir.Öncelerde sogukken ses gelmezken sicakken inceden inceden başlar daha sonra çekilmez bir hal alır.
aynı durum başıma geldi. Motor çalışırken sorun yok. Ama 3000 devire yaklaşana kadar gaza basında iki sacın birbirine titreşimle çarpması gibi bir ses geliyordu, bilmem tam tarif edebildim mi :) yalnızca 3000 devir civarlarında geliyor ses. Bir de rampada kalkış yaparken kısa bir süre ses yapıp hemen kayboluyor. Ustası egzoz sacından olduğunu söylemişti. You are not allowed to view links.
Register or
Login You are not allowed to view links.
Register or
Login
bahsettigim devirler arasinda gelen ses
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
https://vimeo.com/150118473 (https://vimeo.com/150118473)
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Egzoz ısı sacı sesi net geliyor gaz verip ayağınızı çektikten sonra devirin düşmesi esnasında net bir şekilde cızırdama mevcut ancak başka seslerde mevcut olduğu için önce ısı sacının bağlantılarını kontrol edip eğer çatlak ise söküp öyle bir dinleyin derim.Çünkü bir vurmaya benzer ses de mevcut sanki.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Egzoz ısı sacı sesi net geliyor gaz verip ayağınızı çektikten sonra devirin düşmesi esnasında net bir şekilde cızırdama mevcut ancak başka seslerde mevcut olduğu için önce ısı sacının bağlantılarını kontrol edip eğer çatlak ise söküp öyle bir dinleyin derim.Çünkü bir vurmaya benzer ses de mevcut sanki.
evet dediğiniz gibi gaza basıp çekince ses bariz belli oluyor vurma olarak ben hiç bir ses algılamamıştım belki ortam parazitinden kaynaklanabilir. ama dediğiniz şekilde devir yükselip düşerken ses bariz belli oluyor.
Egzos sacinidir degilmidir anlamak kolay. Motor calisirken Ön taraftan egil saca bastir elinle . Ses kesiliosa ondandir. Ama sogukken yap bu islemi elini yakma.
GT-I9500 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
sorun bu gun cozuldu goturdugum 6. usta trigier dedi ve trigier degisimini yapti. aracta devirde ses gelme sorunu kalmadi. trigier gergi yayinda sorun varmis.
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Geçmiş olsun.2-3 hafta önce de triger seti değiştirmiştiz aynı set ve usta mı yaptı değişimi turgay ustaya mı gittiniz
You are not allowed to view links.
Register or Login
Geçmiş olsun.2-3 hafta önce de triger seti değiştirmiştiz aynı set ve usta mı yaptı değişimi turgay ustaya mı gittiniz
sorunu tespit eden alanyadan bi usta oldu. turgay usta dahil 5 farkli usta 4 farkli sorun soyledi ama alanyadaki usta daha once alfa tamirleri yapmis gittigimde dinledi trigier yayindan dedi degisiminii yapti ses falan kalmadi
GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi