Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Benzin!!!

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

n/a

#25
süper mi : ) ben inanamıyorum hatta : )

agucba

#26
Muhteşem bir şiir olmuş :))
Dört sene boyunca okuduğum almanca şiirlere şapka çıkarttırır :)

///////////////

master

#27
quote:

LAMBDA SENSÖRÜ

Bastım marşa, çalıştırdım Alfa'mı!!!
O da ne, yanıyor bir ikaz lambası?
Sarı sarı yanıyor, asla da sönmüyor,
Benzin göstergesi, sanki beni sömürüyor!

Ama olacak iş değil, daha yeni fulledim
Bu işin içinde bir bit yeniği var yeğenim..
Arabanın motorunda sorun yok, eminim!
Demek ki, başka birşeyden işkillenmeliyim..

Ekzos borusunun ucunda öylece asılı durur,
Çıkan gazları analiz eder, beyne haber uçurur,
Ona göre zengin, züğürt karışım oluşur,
Arabamız güzelce, yollara koyulur...

Lambda sensörüdür, bahsettiğimiz meret!
Aman dikkat et, kötü benzin alırsan yapar kelek..
Sonra gidersin her an benzinciye, ah çekerek,
Fiyatını da sakın sorma, valla epey yüksek.

:)

Uzun yolların kaptanı, uykusuz Kerem :P Pehhh :)



Öldüm gülmekten :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

n/a

#28
aramızda ne cevherler varmış ya

Alfadanadam

#29
ilk okuduğumda yprum yazamaz hale gelmiştim. neyseki şimdi kendime geldim..eh be kerem sen neymişsin yahu :))

n/a

#30
entel dantel : )

n/a

#31
Sağolun arkadaşlar :)

n/a

#32
Baba bayıldım şiire... Meğer böyle yeteneklerde varmış aramızda...

Alfa 145

#33
quote:

ÖYle deme önder benimki 11.5:1, aslında farkediyo benim boxer da, hem yaış hem gidişte iyileşme oluyor. Fakat bunlar lambda farkını karşılamıyor o ayrı]



11.5:1 nasıl oldu? Nası bir işlemden geçti motor da o kadar yükseldi? Dehşet bir rakam çünkü.

Fabrika sıkıştırması 10:1 dir bu arada. 95 oktana göre ayarlıdır boxerların yazılımı.

Edited by - Alfa 145 on 19/06/2006  19:27:44

admin

#34
bendeki teknik verilerde öyle yazıyo can, yoksa bendekiler mi yanlış? bak şimdi kafam karıştı. En iyisi şu baş tacımız kutsal lugata bi bakmam lazım.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

Alfadanadam

#35
Suzuki Swift 1.3 GTI'ın sıkıştırma oranı da 11.5:1'dir. o deli güç te ordan geliyordu zaten. vaktiyle nice arabalrı ağlatmışlığı vardır.

master

#36
0-100'ü 7.5 mi ne öyle bir şeydi o arabanın. Korkmak lazım :)
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

hakanv

#37
Lambda fiyatı nedir bu tür parçayı biz temin etsek kolay değiştirile bilir bir yerlerdemi?

n/a

#38
150 ytl civarında.takması kolay.yalnız aracı liftte kaldırmak gerekir.ayrıca fiat'ın bazı modellerininde lamda sensörü uyuyor.bildiğim doblo 1,2 ninki

Alfadanadam

#39
You are not allowed to view links. Register or Login


Yukarıdaki linkten spare parts'tan Alfa Romeo'yu seçip ardından VIN yazan yere şasi numaranızı girerseniz, direk sizin aracınız ile ilgili özet bilgiler gelir. Ardından soldaki ilgili menüden lambda sensörü ya da aklınıza takılan diğer tüm parçaları bulup. O parça numarasıyla "anasayfa"dan SEARCH kısmından aratırsanız, Lancia,Fiat ve Alfa Romeo araçlardan hangilerinde kullanılıyor tespit edebilirsiniz.

Search sonucunda çıkan araçların mouse imlecini bir süre bekletirseniz hangi model ve motor hacmi ile ilgili temel bilgiler gelir.

156 1.6'lar için lambda sensörü Doblo 1.2 Benzinli'ler ile aynıdır mesela :)

Lambda değiştirmek için aracı lifte kaldırın.
Katalizörden önce takılı lambdayı göreceksiniz. Oradan söktükten sonra motor kaputunu açtıktan sonra orta kısımda tam karşınızda biryerlerde soketi vardır. (Kaput kilidinin olduğu taraf değil, sileceklerin olduğu taraf ! ) Sökülen lambdanın kablosunun hangisi olduğunu hafiften çekerek tespit edebilirsiniz.

O soketten söktükten sonra aşağıya doğru bırakarak bozuk lambdayı alın. Ardından yenisini "kolaylık olması bakımından" eskisini söktüğünüz motor boşluğundan aşağıya salın. Soketi ilgili yere, lambdayı da egzos borusundaki yere taktınız mı tamamdır.

Kolay gelsin :)

murat

#40
şiir on numara sahiden eline sağlık
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

krm

#41
bu başlığı güncelleyelim, öncelikle dantel kerem in :) yukarıda süper bir şiiri var yeni üyeler muhakkak okumalı


1- onun dışında ben bir süredir 95 oktan yerine 97 kullanıyorum. ilk başlarda çekişi sanki düşürmüş gibi gelse de bir iki depo ısrar ettim ve daha verimli geldi açıkçası. bu konuda üyelerimizin hareket tarzları nasıl?

2- birmot opet i tavsiye ediyor ama o da heryerde yok. ben shell kullanıyorum. gene sizlerin tercihleri nedir?

simendifer

#42
shell 97 oktan kullanıyorum. 2004 156. aldığımda 97 koy dedi zaten eski sahibi bende devam ediyorum 97yle. ama 100 oktanı denemedim. heryerde yok ve sorun yaşayan bi 147 sahibi okumuştum. belki buradadır. tam hatırlamıyorum

Tufan

#43
Zincirlikuyu Birmot Hüseyin Bey'in bana söylediği 2004 öncesi modellerin 95, 2004 sonrası modellerin 97-98 oktan kullanması gerektiği idi. Kendisi bu başlığı okursa detaylı anlatacaktır.
Ben aldığım günden beri 98 oktan koyuyorum, bir şikayetim olmadı. Bir iki kez 95 oktan kullandım, bir fark olmadı. O yüzden teknik tavsiyeye uyuyorum.

murat

#44
PO 97 kullanıyorum ben
Cuore Sportivo...

147 1.6 TS (2005)
145 1.4 TS (1998)
156 1.6 TS (2004)
156 2.0 SS SW (2004)
159 1.9 JTD SW (2009)
Giuilietta 1.6 JTD (2014)
166 2.4 JTD (2003)
Giuilietta 1.6 JTD (2012)
Giuilietta 1.6 JTD (2015)

147TI

#45
Her zaman Shell 97 oktan :) arada bide 100 tadımlık!..

n/a

#46
bende PO97 yda ultimate97 kullanıodum ama artık 95 devam edicem herhalde..
bi depo 95 denicem bakalım tüketim falan nasıl olucak..