Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 2.0 motor sorunu (3.kez motor gitti)

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

yasinyesiil

Merhabalar arkadaş adım yasin alfisti türkiye izmirden katılıyorum...

Alfa romeo aracına gerçekten ilgim var çok severek keyif alarak bindiğim 156 2.0 mk1 de bu çile beni bitirdi...

Arkadaşlar bu 156 2.0 başıma bela oldu arabayı ya hurdalığa atıcam yada bi kenarda parçalıycam artık arabama 5000 km önce komple motor yaptırdım (yağ pompası termostat yatak krank piston kolları) gibi herşey yeniden alıp takıldı araca ve arac 5500 de yeniden yatak sardı ve usta bunun sebebine ise (başkent alfa) devir çevirdiğim için olduğunu söylüyor ancak araçta sadece bir kez 2.vitesde gaza bastım ve böyle oldu ustanın dediğine göre kranklar rektefiteciye ölçülmüş ve sağlammış sadece yataklar gitmiş parasını verdim ve yeniden yaptırdım ama artık sabrım taştı aracım dün yolda giderken bir anda stop etti devir çevirme yüklenme hiç bişey yapmadım ve bidaha çalışmadı tak diye bir ses geldi ve gitti büyük ihtimal ile motor yeniden gitti işin tuhaf tarafı ise arabanın ikinci kez yatağı değiştikden  sonra sadece 350km kullandım bu sorunu nasıl çözebilirim ve nasıl hukuki bir yol izliyebilirim bilen ve tecrübeli arkadaşlarım lütfen yardımcı olabilirmisiniz teşekkür ederim...

Pervasiz_7

Çok çok geçmiş olsun. TS motorlar bu kadar hassas motorlar değildir. Isınana kadar yüksek devir yapmazsınız, yağı eksilince yağ ekler, bakımlarını düzenli yaptırır uzun süre sorunsuz binersiniz. Yurt dışı forumlarında da kullanıcı deneyimleri hep bu şekilde.

Araçların yaşı gereği bir çok insan motor sıfırlıyor ve sorunsuz biniyor. Başınıza gelen durum normal değil. Öncelikle kullanılan motor parçalarının tamamının orijinal olduğundan emin misiniz? hatta sağlam diye değişmeyen parçalar olduysa onların orijinalliğinden de emin olmanız gerekir. Yakın zamanda 1.9 jtd motor 159 aracımda yan sanayi krank kasnağı yüzünden az daha motoru elime alıyordum.

Birde aniden stop etmesi farklı bir sebepten de olabilir alfalar ilginç araçlar bazen sorunlarını bulmak zor olabiliyor. Sensör arızası olabilir, elektrik tesisat arızası olabilir, pompa arızası olabilir, araç lpg li ise lpg arızası olabilir hatta eksoz sisteminden bile olabilir. Naçizane önerim ustanızı değiştirin ve başka bir ustaya gösterin.

Tekrar geçmiş olsun.
Seyahat etmenin keyfi, varış noktasından daha önemlidir.
-Soichiro Honda

devirsever

Oncelikle gecmis olsun. Belkide son cikan agriza yatak sarma degildir baska bir basit sorundur. Bununla beraber bizim ustalarin temel sorunu sadece parca degisip yola devam etmek. Yani ariza neden olustu, tekrar olusurmu, nasil bir onlem almali yada hangi belirtileri takip etmeliyim seklinde calisan usta sayisi az. Motor yapildiktan sonra yatak sarmasi ise aracta yag kacagi yoksa ve yag pompasi falan orjinal ve dogru parcayla degistiyse yag kanallarinda bir tikaniklik olabilecegini aklima getirdi. Ayrica TS motorlarla devir cevirmek icin 10W60 tam sentetik yag gerekiyor, yoksa yagi kaynatmayacak sekilde sakin kullanildiginda 10W40 gene tam sentetik is gorecektir.

1996 155 Q4
1996 GTV V6 TB
1998 166 3.0 V6
2006 GT 3.2 V6
2008 GT Q2
1999 156 3.0 V6 Turbo Q2(Güncel)
1998 156 3.0 V6 (Güncel)

yasinyesiil

Yağ pompasını başka birisine gösterdim ve orjinal parça olarak değiştiğini söyledi yani yağ pompası değişmiş yağ olarak da usta bana 10.60 koyduğunu söylemişti vs araç ilk yapıldığında ilk marşta kendisi bile gaza sağlam bi şekilde basmıştı bişey olmamıştı
Sıfır motor yaptırdın araca tapa tapa bin gibi şeyler söylemişti şimdiki durum içler acısı

Peki bu konuyu hukuki yollar ile çözebilirmiyim

mahoretti

işiniz zor. Yurdumun hukuki süreçlerine girdiğinizde maalesef uzun süre aracınıza binemeyebilirsiniz. Bir bilirkişi (??) araçtaki parçaları inceleyip karar vermesi ve bunun dava olarak açılması falan....
Bence ilk olarak bilinen bir ustaya aracı gösterin. 3.sanayide Alfa ustaları var. Sonra hukuksal yolları araştırırsınız.

Burock27

#5
Balans milinden dolayı yağ basıncı düşüyor. Balans milini iptal edip yağ kanalını körlemiyorlar bu da yağ basıncını düşüyor. Yada iptal etmeseler bile balans milinin yatağı aşınıksa yine aynı sonuç. Sorun %99 bu ve 10 kere de yapılsa bu sorun giderilmeden yine yatak saracak.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Sercan Keklik

Yapılan işlemlerin, takılan parçaların bir listesi faturası varmı?
145 1.4 TwinSpark
145 1.6 TwinSpark
147 1.6 TwinSpark
147 2.0 SeleSpeed Blackline
156 1.6 TwinSpark
156 2.0 TwinSpark
156 2.0 SeleSpeed
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
156 1.6 TwinSpark
159 1.9 JTS
MiTo 1.6 JTDm
Giulietta 1.4 MultiAir
Giulietta 1.6 JTDm
Giulietta 1.6 JTDm
Spider 2.0 TwinSpark (916)
Spider 2.2 JTS SeleSpeed (939)
159 JTD Ti

yasinyesiil

Yapılan işlemler ve değişen parçalar belli bugün usta motoru kontrol etti motor kendini kilitlemiş geçrekten üst tarafın döndüğünü alt tarafın dönmediğini söyledi açıp hasar gören parçalar nedir bakıcaz ama sanırım kol ve krank bana hayırlı olsun gibi

yasinyesiil

Burock27 dostum şimdi senin dediğin olaya bakmaya gidiyorum milin durumunu akşam yazarım

YasinC

Geçmiş olsun, ancak görünen ahlak dışı bir iş yapıldığı. Normalde motosiklet camiasında çok olur bu durumlar bisikletçi den motor tamirciliğine geçen çok olduğundan.

Rektifiye yapan yer sıkıntılı. 5500km rodaj dahi bitmemiş sayılacak süre

yasinyesiil

Arkadaşlar şimdi büyük ihtimal ile yemi kol yatak ve yeni bir krank lazım olucak bu sefer parçaları ben alıcam önerdiğiniz marka nedir 2.0 için devir çevirince elimde kalmayacak bi sağlam marka var mı

YasinC

Krank da sargı yoksa neden dağılsın? Bence ilk çıkan krankı tekrar elinize alıp ölçtürün. Onun revizyonu belki yapılabilir.  1.6ts 156 ile yüzlerce km yüksek devirlerde gittim. Yağ tüketiminin artması dışında bir ekstrası yok. 210 binde araç.

yasinyesiil

YasinC krank bugün rektefiyeye gitti kurtarılabilir olduğunu söylediler ama kol yatak almalıyım sanırım

satoya

You are not allowed to view links. Register or Login
YasinC krank bugün rektefiyeye gitti kurtarılabilir olduğunu söylediler ama kol yatak almalıyım sanırım

Öncelikle geçmiş olsun. aracınızı toplayanlar Alfa romeo ustası mı öncelikle..

eğer değil ise denildiği gibi bir yerde hata var ve yine aynı şeyi yaşayabilirsiniz. yanlış ölçüde kep takılsa bile bu kadar kısa sürede motor sarmaz. krank yağ kanalları tıkalı olabilir. yanlış torklama yapılıyor olabilir. krank eğri olabilir, yine aynı krank olur deseler de siz aynı krank kullanmayın. mümkünse rica edebileceğiniz başka bir alfa ustası gelip baksın. yazıktır parnıza inanın üzüldüm.
2004 156 1.6ts
2003 147 1.6ts eco

yasinyesiil

You are not allowed to view links. Register or Login
Öncelikle geçmiş olsun. aracınızı toplayanlar Alfa romeo ustası mı öncelikle..

eğer değil ise denildiği gibi bir yerde hata var ve yine aynı şeyi yaşayabilirsiniz. yanlış ölçüde kep takılsa bile bu kadar kısa sürede motor sarmaz. krank yağ kanalları tıkalı olabilir. yanlış torklama yapılıyor olabilir. krank eğri olabilir, yine aynı krank olur deseler de siz aynı krank kullanmayın. mümkünse rica edebileceğiniz başka bir alfa ustası gelip baksın. yazıktır parnıza inanın üzüldüm.


Yapanlar alfa ustası beni en çok üzende alfa ustasında iken böyle bir şey olması

yasinyesiil

You are not allowed to view links. Register or Login
işiniz zor. Yurdumun hukuki süreçlerine girdiğinizde maalesef uzun süre aracınıza binemeyebilirsiniz. Bir bilirkişi (??) araçtaki parçaları inceleyip karar vermesi ve bunun dava olarak açılması falan....
Bence ilk olarak bilinen bir ustaya aracı gösterin. 3.sanayide Alfa ustaları var. Sonra hukuksal yolları araştırırsınız.



Masrafları bu sefer usta üstlendi ama yaptıkdan sonra yine aynı şeyi yaşamamak için başka bir alfa ustasın da kontrol ettirmeyi düşünüyorum

Burock27

You are not allowed to view links. Register or Login


Masrafları bu sefer usta üstlendi ama yaptıkdan sonra yine aynı şeyi yaşamamak için başka bir alfa ustasın da kontrol ettirmeyi düşünüyorum
Motoru dağıttığınızda balans milini çok dikkatli kontrol ettirin. Yıllar yıllar önce aynı şekilde 2-3 kere yapılıp her seferinde kısa sürede yatak saran ts bir araçta balans milinden dolayı yağ basıncı kaybetmesinden çıktı olay sizin hikayeye çok benziyor.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

yasinyesiil

You are not allowed to view links. Register or Login
Motoru dağıttığınızda balans milini çok dikkatli kontrol ettirin. Yıllar yıllar önce aynı şekilde 2-3 kere yapılıp her seferinde kısa sürede yatak saran ts bir araçta balans milinden dolayı yağ basıncı kaybetmesinden çıktı olay sizin hikayeye çok benziyor.

CPH2009 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Krank ölçülmüş ve taşlanmış sadece ana yatak ve kol yataklar gitmiş anlam veremiyorum

ASKHEM

Geçmiş olsun. Aynı yerde bende motor yaptırdım 15bin km sonra yine yatak sardı. Ustayı efendi saygılı iyi biri olarak nitelendiriyordum ama değiştirme zamanı gelmiş bellki. Bir türlü düzgün birine denk gelemedim.
Alfa Romeo 156 2.0 2000 mod.

Oğuzhan07

Hocam geçmiş olsun merak ettim araç ne durumda sattınız mı yoksa düzeldi mi