şu an fabrika çıkışı 16 inç jantlara sahip olan 156'mın jantlarını yine orijinal 17 inçlik alfa jantları ile değiştirmeyi düşünüyorum. jantların ve lastiklerin diğer özellikleri ile ilgili bilgi vermediğimin farkındayım çünkü ben de pek birşey bilmiyorum şu an, tek bildiğim 17 jant istediğim ancak bunun dezavantajlarını-avantajlarını öğrenmek istiyorum. sanırım konfor azalacak, bozuk yollarda daha çok dikkat etmem gerekecek..
17 inç jant kullanan ya da 16'dan 17'ye geçen, geçmese de konuyla ilgili fikri olan alfisti dostlarımdan yardım bekliyorum:)
Benim arbabada Enkei Rp03 17" jant var.
Konfor konusunda kötü, bozuk yollarda yol tutuş kötü ve yerine göre zıp zıp.
Ama görüntü özellikle yay ile birlikte inanılmaz. Düz zeminlerde düşük yanak yüksekliği sayesinde harika yol tutuş.
Ankara'da yollar ne durumda bilmiyorum ama burada doğalgaz kazıları yüzünden rezalet o yüzden bu hafta ya da önümüzeki hafta standart jantları geri takacağım. En azından Ocak sonuna kadar.
lastik 215x45x17 yerine 225 taban secilirse bence suspansiyon konforu daha basarılı olabilir.
225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.
215-45-17 yerine 225-40-17 belki ama onu da hesaplamak lazım.
büyük jant taktığınızda konfor bozulur.lastik yanağının geniş olmasının aracın konforuna büyük katkısı vardır.ayrıca 17" jant taktığınızda genişleyen taban nedeniyle performansınızda özellikle kalkışlarda düşme olur.
quote:

145'te 195/55/15'ten şaşmayın.
156 da 17" için 215-45-17 başka hiç bir lastik olmuyor. Sürtme problemleri performans kayıpları istemiyorsanız bu lastigi tercih etmenizden başka yol yok malesef.
Alıcagınız jantın iç genişligine dikkat edin özellikle. 7" veya 7.5" olmalı. Daha fazlası sizin için problem yaratacaktır.
quote:
225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.
Bektas, 205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!! cm degil mm...
ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;
http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx
quote:
quote:
225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.
Bektas, 205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!! cm degil mm...
ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;
http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx
yaaaaaaaa bektaş, gördün mü benim bilinçli ve dikkatli alfistiyi....... 

Benim kullandığım 156 SWSS' de 17 '' Oz gemini jantları takılı şu an..

Evet, konfor'dan ödün veriliyor amaaa görüntü ve' de normal asfatlı yollardaki güvenli yol tutuşu bence bu bedeli ödemeye değer...

yanlış zamanlama, kışın çoğu kişi orjinal lastiğine dönüyor. bence kıştan sonra bu değişikliğe gitmek daha mantıklı.
quote:
quote:
225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.
Bektas, 205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!! cm degil mm...
ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;
http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx
abi sonuçta bu büyüme aracın davlumbazlarını yiyorsa ve yakıt tüketimini etkileyip performansını düşürüyorsa.konformu? masrafmı? Yakıtmı? performansmı?
çok teşekkürler ilgi gösteren-cevaplayan herkese, ankara'da da yollar öyle pek mükemmel sayılmaz, açıkçası yaptıktan sonra pişman olmaktan korksam da sanırım taktıracağım.
ya bu arada alfa'nın opsiyonel olarak taktığı 17'lik jantla tavsiye ettiği ölçüsü nedir ki? öğrenmem gerek bunları. bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..
quote:
çok teşekkürler ilgi gösteren-cevaplayan herkese, ankara'da da yollar öyle pek mükemmel sayılmaz, açıkçası yaptıktan sonra pişman olmaktan korksam da sanırım taktıracağım.
ya bu arada alfa'nın opsiyonel olarak taktığı 17'lik jantla tavsiye ettiği ölçüsü nedir ki? öğrenmem gerek bunları. bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..
17x7.5 Jant ölçüsü.
215-45-17 lastik ölçüsü tavsiye etmektedir. 17" fabrika çıkışlı alfa jantı opsiyon oldugu için herkez almıyor, daha sonra alıp takmayı tercih ediyorlar. Opsiyon olarak alan üyelerimiz sitemizde mevcut.
Orjinal 17" Alfa jantı kullanan üyelerimizden ilk aklıma gelenler Burak Dağaltı(156 SS), Ali Gediz (147),Alper Oymak(147),Önder Filiz(GTV),
Valla 17 jant konusunda bende çok özendim içim de hala bir tutku ama diğer üyelerimizin bizle paylaştığı bu konuda ki nahoş anılarını hatırladıkça hiç değmez diyorum.
En son kimdi hatırlayamıyacağım solda giderken sağa kaçamadığı için büyük çukura giren ve lastik yanaklarında bombeler oluştuğunu söyleyen bir arkadaşımızın anısını daha dün gibi hatırlıyorum.
Buda şunu insanın aklına getiriyor onca para ver al sonra da paranla rezil ol (aman kızmayın bu lafımdan artık korkar oldum valla her lafım yanlış anlaşılacak diye

)
Allah korusun başına böyle birşey geldiğinde verdiğin paraya mı yan ,jant ve lastiğe mi yada ön takımlardan ses gelme ihtimaline mi?
Ne zaman türkiye de yollar belli bir standarta kavuşur ve istanbul artık kazılmaktan vazgeçilir ki bu zor herhalde taşı toprağı altın memleketin

o zaman düşünmek gerek 17 jantı ve lastiğini
Böyle dememe bakmayın heran içime şeytan girip bende yoldan çıkabilirim ve 17 jant alabilirim buyüzden kendimden korkuyorum
Levent Bey bahsettiğiniz olay 15" jantı olan Serkan Bey'in başına gelmişti :) Yani bu iş biraz da şans işi.
quote:
quote:
quote:
225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.
Bektas, 205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!! cm degil mm...
ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;
http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx
abi sonuçta bu büyüme aracın davlumbazlarını yiyorsa ve yakıt tüketimini etkileyip performansını düşürüyorsa.konformu? masrafmı? Yakıtmı? performansmı?
ben Bektas arac dengesi bozulur yazdı diye yazdım. davlumbaz yer yemez buna bakılması lazım. ama 225x45x17 takan 2.5luk 156 lar gordum. davlumbaz falan yememisti. konfor, masraf, yakıt, performans eksiklikleri 215 tabanda da var. ama 225 tabana 45 yanak konfor acısından 215x45x17 den bir nebze iyidir diye dusunuyorum. hem de buyuk caplı jantla guzel gorunume kavusuyorsun. fakat dedigin gibi fabrikanın kendi 17liklerine tavsiye ettigi lastik
215x45x17. bunu da goz ardı etmemek lazım.
quote:
bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..
işte size bir ornek. benim eski 156ss
quote:
quote:
bu arada bir tane bile 17 inç orijinal alfa jantlı 156 görmedim desem yeridir, bu da kafamı karıştırıyor..
işte size bir ornek. benim eski 156ss

bunda yay da var =) bir de şeffaf içi siyah yan sinyalleri de görüyorum..bagaj üstü çita spoiler de var...=)
var Volkan var. yakısıklıydı kendisi :)
Erkan ın oraya geliyor olması lazım hala...
quote:
quote:
quote:
quote:
225 takıldığında çapta %1.5 kadar bir oynama oluyor. Buda arç dengesinin bozulması için yeterli bir sebep.
Bektas, 205x55x16 yerine 225x45x17 takılırsa degisim yuzdesi % 0,37. captaki fark sadece 2.39 mm !!! cm degil mm...
ilgilenenler icin benim baktıgım kaynak;
http://www.lastik724.com/lastikhesaplama.aspx
abi sonuçta bu büyüme aracın davlumbazlarını yiyorsa ve yakıt tüketimini etkileyip performansını düşürüyorsa.konformu? masrafmı? Yakıtmı? performansmı?
ben Bektas arac dengesi bozulur yazdı diye yazdım. davlumbaz yer yemez buna bakılması lazım. ama 225x45x17 takan 2.5luk 156 lar gordum. davlumbaz falan yememisti. konfor, masraf, yakıt, performans eksiklikleri 215 tabanda da var. ama 225 tabana 45 yanak konfor acısından 215x45x17 den bir nebze iyidir diye dusunuyorum. hem de buyuk caplı jantla guzel gorunume kavusuyorsun. fakat dedigin gibi fabrikanın kendi 17liklerine tavsiye ettigi lastik
215x45x17. bunu da goz ardı etmemek lazım.
Alfa Teknik Servise gelen 2.5 luktan bahsediyorsanız o araçta 225-4o-18 var.
Türkiyede 17 takıpta taban büyüten 235-45-17 2.5 var.
Bahsedilen tabanı aşmayıp 215-45-17 taktıgınızda bile araç esnemelerde sürtüyor. 156 nın klasik problemlerinden biri özellikle arka davlumbaz keçeleri çok çabuk aşınıyor sürtmeden dolayı.
quote:
var Volkan var. yakısıklıydı kendisi :)
Erkan ın oraya geliyor olması lazım hala...
bilemiyorum valla doğrudur geliyordur..bir de ek olarak aynalarin kapiya bağlanan kismi da gövdeyle ayni renge boyanmiş...eski kasa 156 lari çok sevmiyordum ilk başta ama zamanla sevmeye başladim..ve bu 156 çok hoşuma gitti..allah sahibinde bağişlasin
http://www.dsm.org/tools/tiresize.htm
buradan en uygun ebatı seçebilrsnz.-malum yuvarlanma çapı değişimi ile hız gostergesi bilgileride yanlış oluyor..jant ağırlığı ve surtunme artışı ile perf.ta azalma yakıtta artış mutlaka olacak ancak
quote:
Alfa Teknik Servise gelen 2.5 luktan bahsediyorsanız o araçta 225-4o-18 var.
Türkiyede 17 takıpta taban büyüten 235-45-17 2.5 var.
Bahsedilen tabanı aşmayıp 215-45-17 taktıgınızda bile araç esnemelerde sürtüyor. 156 nın klasik problemlerinden biri özellikle arka davlumbaz keçeleri çok çabuk aşınıyor sürtmeden dolayı.
hayır hayır baska bir 2.5luktu ve 17 jantı vardı (karsıda bir galeride belki bir yıl yattı. fumemsi bir rengi vardı).
valla benim 156 da 215x45x17 ler asla surtmedi. belki araba hic o kadar inecek kadar overload olmamıstır ?
Sercan, senin eski 156 da 18liklerden hic memnun degildin degil mi? onadaki lastik olculerin neydi ?
memnundum sadece sürtüyordu.
225-40-18
Erkan abi bahsettigin aracı anladım BEY plaka komple SS egsoz vardı arkadaşıma aitti. 235-45-17 o araç
Bu arada bende şu an 17 yok ama -6 cm aşagıda arka halılar gidik :) garantiden degişicek
2oo4 dekinde hiç yay bile yok ondaki halılarda hasar görmüştü degişti. overload meselesi tamamiyle kullanımla alakalı bence
Edited by - SerCy on 12/10/2006 18:12:58
Ben yay + kule gergisi + sportif amortisör de kullandığım için yorumum çok objektif olmaz diye yazmadım ama Bülent Abi eklemiş beni de , yazmazsam olmaz şimdi :) 215/45/17 Michelin Pilot Sport'larla birlikte 17" Speedline'ın Selespeed'lerde de kullanılan jantlarını kullanıyorum.
Konfor oldukça az , yoldaki bozuklukları direk olarak hissediyorsunuz ama amortisörler orta sertliğe ayarlı ve -3cm Eibach yayları da unutmamak lazım , performans araç standart ayarlardayken olması gerekenden bir miktar daha kötü , yakıt tüketiminde standarda oranla hissedilir bir fark yok ayarlar standartken. Görüntü standarda oranla bence çok farklı (ki standart jantları 16" , öyle ciddi bir fark olmaması lazım aslında) , çok daha güzel duruyor araba , yol tutuşta ise sadece jant + lastiğe maledemeyiz tabii ki yol tutuşu , illa ki amortisör , yay ve kule gergisinin de ciddi etkisi var ama genel olarak muhteşem ötesi bir yol tutuşu var. Aracın en sevdiğim yönü yol tutuşu zaten , düzgün bir asfalt yolda çok sert virajlara inanamadığınız hızlarla girmeniz mümkün.
Genel olarak tavsiye eder miyim , 17" janttan sonra illa ki yay da takmanız gerekecek , yayı da takınca araba standarttan bir miktar daha alçak olacak. Benimkinin standardı da zaten alçak olduğu için yaylı haliyle arabanın yere en yakın yeri göz kararı söylüyorum 8 cm falan yükseklikte. Dolayısıyla çarpmamak için oldukça dikkatli kullanıyorum. Yani aracı alçaltınca Türkiye yollarında sıkıntı çekebilirsiniz. Ben arabamı sürekli düzgün yolda kullanırım derseniz olur tabii , ama ben İzmir'liler bilir , Altınyol denen İzmir'in en işlek yolunda Karşıyaka'ya girişe yakın , Shell istasyonunun oralarda şerit değiştirirken arabanın altını sürttüm yolun çok bozuk olmasından dolayı :)
Michelin'ler çukura dayanıksız olarak bilinmesine rağmen 45 yanaklarla oldukça sert çukurlarda herhangi bir balon sorunu da yaşamadım. Tabii sürekli girmiyorum o çukurlara ama bir iki tanesine de girmişliğim var :)
Genel olarak tavsiye eder miyim dedim orda kaldı :) Bence gerek yok , neden derseniz yay takma zorunluluğundan dolayı derim. Yay takmayacaksanız olabilir ama o zaman da leylek duracak araba. Yay takınca da strese gireceksiniz acaba sürter miyim diye :) Ben 156'yı kullanırken (standart 15" jantlar var) sürter miyim diye hiç endişelenmiyorum , içim rahat , ama GTV'yi kullanırken bazı yollarda iyice strese giriyorum , gerçi onun standart hali de oldukça alçak ama olsun :)
Önder Bey, sizin arabayı gerçekten çok merak ediyorum. Umarım bir gün görme fırsatım olur (tabi satılmadan siz sahibi iken). Zamanında sahibinden.com ve başka bir yerden de az ağzımın sularını akıtmamıştı. Konu ile alakası yok ama yine de yazayım dedim.

Edited by - agucba on 12/10/2006 20:04:03
Edited by - agucba on 12/10/2006 20:20:57
vallahi genel olarak ne yalan söyleyeyim istediğim cevapları alamadım:)
istediğim cevaplardan kastım "tabi tak 17 inç jant hiçbirşey olmaz" formatında cevaplardı, ama gördüğüm kadarı ile pek o kadar toz pembe değil durum.
master bey, (isminizi bilmediğim için böyle garip oldu) yay takmanız gerekecek demişsiniz, peki orijinal 17 inç fabrika çıkışlı alfalarda durum nasıl? ya da takmazsam çok mu leylek olur hakikaten?
ya bu kadar negatif etkileri var ise bu aracın optimum jantı 16 mı yani? bu 17 denen nanenin düzgün yolda ince yanaklardan dolayı yol tutuşu artırması dışında bir avantajı yok mu ya? bir görüntü için mi bu çekilenler:)
quote:
master bey, (isminizi bilmediğim için böyle garip oldu)
Aşağıda görünüyor. Tek yapmanız gereken mouseunuzun ucuyla ismin hemen üzerindeki kafalara tek tıkla dokunmanız yetiyor. 

eee bununla beraber 70 yanıtlı bir acemiyim:) böyle böyle öğreneceğiz teşekkürler.
quote:
vallahi genel olarak ne yalan söyleyeyim istediğim cevapları alamadım:)
istediğim cevaplardan kastım "tabi tak 17 inç jant hiçbirşey olmaz" formatında cevaplardı, ama gördüğüm kadarı ile pek o kadar toz pembe değil durum.
master bey, (isminizi bilmediğim için böyle garip oldu) yay takmanız gerekecek demişsiniz, peki orijinal 17 inç fabrika çıkışlı alfalarda durum nasıl? ya da takmazsam çok mu leylek olur hakikaten?
ya bu kadar negatif etkileri var ise bu aracın optimum jantı 16 mı yani? bu 17 denen nanenin düzgün yolda ince yanaklardan dolayı yol tutuşu artırması dışında bir avantajı yok mu ya? bir görüntü için mi bu çekilenler:)
Kısa ve net istediginiz cevapları veriyim o zaman :)
17 = Dikkat.. (Kullanımda Dikkat etmeniz gerekli)
Yay takmazsanız = Leylek.. Fab. Cıkışlılarda leylek :)
Yol tutuşu arttırması konusunda çok ciddi faydaları var.
17" jantın avantajları şöyle.yol tutuş artar.özellikle sert ve uzun virajlarda.frenleme artar.malum 17" ile beraber geniş taban lastik takacaksınız.görüntü güzel olur.
dezavantajları:genişleyen lastik tabanı nedeniyle kalkışlarda performans kaybı olabilir.yakıt tüketimi bir miktar artacaktır.sürtünmeden dolayı.ön takıma biraz daha fazla yük binecektir.daralan yanak ölçüsünden dolayı konfor bir miktar bozulacaktır.aynı nedenle aracı biraz daha dikkatli kullanmanız gerekecektir,tümseklerde ve çukurlarda.ayrıca takacağınız jant eski jantınızda daha ağır olacak ise motora ilave yük binecektir.
karar sizin.
quote:
ayrıca takacağınız jant eski jantınızda daha ağır olacak ise motora ilave yük binecektir.
karar sizin.
Halil,
son yazdığın'a %100 katılmıyorum zira birçok jant bizim standart 16 veya 16'lıklardan daha hafif... Ama onun dışında yazdıklarının hepsi doğru
benim söylemek istediğim sadece bi olasılıktı.teşekkürler.

Geçen senekiş arabam da 235 x 40 x 18 vardı , orjinali 205 x 60 x 15 di , şunu eklemek de fayda görüyorum , lastik genişlediğinden dolayı yoldaki her türlü pürüzü - eğimi - çukuru daha fazla hissediyorsun , ve hatta şu bazı yerlerde kamyonların lastiklerinin oluşturduğu oluklarda arabayı zaptetmekte zorlanıyorsunuz.
Alfanın orjinal alaşım jantları gerçekten ağır benim aracımın üzerindeki 14 ebatında speedline ın ürettiği Q4 jantları vardı ben daha sonra 2 kez jant deiştirdim ilki O.Z. 15 inç ikincisi 17 inç Wolfrace her ikiside üstündeki speedline dan daha hafif.Lastik jant ebat olayına gelirsekte benim tercihim 17 abatta(tabi aracımın izin verdiği maximum ölçülerde) 205 40 17 yani kesinlikle ince yanak tercih ederim evet aracı çok sertleştiriyo ve çok dikkatli bi kullanım gerektiriyo çukurlara girip balon yapmama açısından ama ince yanağın artıları jant ebatınız büyüdüğünden dolayı orjinal jant lastiğinizle arasındaki ebat farkını ince yanak lastik seçerek minimuma indirme şansınız var artı sportif kullanımda direksyon tepkisi çok daha hassas hale geliyo yani direksyon hareketlerinize çok daha çobuk ve kesin yanıt alıyosunuz artı herkezin dediği gibi yol tutuşa büyük katkısı var (tabi yaylarla beraber)
http://www.autoclubturkey.com/images/garageturk/a/0002862-000000019997.jpg
bunlar 15 inç O.Z. lar (35 yanak)
http://www.autoclubturkey.com/images/garageturk/a/0002862-000000065664.jpg
Bunlarda 17 Wolfrace ler
Edited by - alfaburak on 13/10/2006 14:02:47
Edited by - alfaburak on 13/10/2006 14:32:42
Edited by - alfaburak on 13/10/2006 15:44:18
ayrıca jant lastik ve aradaki hız farklarını hesaplamak içinde faydalı bir link
http://www.akinlastik.com/lastikhesap.htm
quote:
...ve hatta şu bazı yerlerde kamyonların lastiklerinin oluşturduğu oluklarda arabayı zaptetmekte zorlanıyorsunuz.
+1
Gel de karar ver şimdi :)
Zaten öyle aman aman bir kalkış performansı yokken performanstan ödün ver, yakıt tüketimi 1.6 motor için zaten fazlayken tüketimden ödün ver, çukurlu tümsekli ve nereden nasıl bir bozukluk çıkacağı meçhul yollar varken bunlara karşı daha korunaksız hale gel vs vs...

bunun yanında yol tutuş ve direksiyon tepkileri daha iyi olacak ama ben zaten bu iki alanda da çok memnunum araçtan.
bu durumda 17 jantın bana tek getirisi estetik görünüm olacak, başka bir artısı yok, aksine bolca eksisi var. bu durumda da her ne kadar araç estetiğine katkısı çok büyük olsa da, içim gitse de malesef bu fikrimi rafa kaldırıyorum.
Yorumda bulunan herkese de çok teşekkür ediyorum, herkesin ayrı ayrı süper katkısı oldu..
Serkan Bey teşekkürler :) İzmir'e gelirseniz mutlaka beklerim.
Egemen Bey Sercan gerekli şeyleri söylemiş sorularınızla ilgili zaten , gerçi konu da kapanmış ama aklıma gelmişken ekleyeyim :)
Yol tutuşta önemli bir artısı var hakikaten jant + yay'ın , eğer sportif kullanıyorsanız aracınızı yay+jant'tan sonra mest olma ihtimaliniz var :) Ben 156'nın standardından da çok çok memnunum (birçok kazadan kurtardı beni) ama yay+jant'tan sonra tam canavar oluyor :)
Neyse , söyledim içimde kalmadı :)
Teşekkürler Önder bey, sanırım uzun bir kararsız dönemden geçeceğim, şaşırdım ne yapacağımı, şeytan git yarın yaptır diyor ama bakalım biraz şöyle düşüneyim
Eklemeyi unutmuşum. 156'larda camber ayarı bulunmuyor. -3 yay + 17" janttan sonra özellikle jant göbeği de büyükse -2 oluyor açı ve lastikler içten yiyor. Yakın zamanda 15'leri takacağım ama önümüzdeki 4-5 ay içinde bu problemi çözmem lazım, en azından bir çare düşünmem lazım. Yoksa tanesi 200 milyondan Kumho alacağım, yazık oluyor onca para verdiğim lastiklere...
quote:
Eklemeyi unutmuşum. 156'larda camber ayarı bulunmuyor. -3 yay + 17" janttan sonra özellikle jant göbeği de büyükse -2 oluyor açı ve lastikler içten yiyor. Yakın zamanda 15'leri takacağım ama önümüzdeki 4-5 ay içinde bu problemi çözmem lazım, en azından bir çare düşünmem lazım. Yoksa tanesi 200 milyondan Kumho alacağım, yazık oluyor onca para verdiğim lastiklere...
yöntemi basit :) jantları degiştiyorsun yok degiştirmem diyorsan Güzel çalışan ustalar var. Jantı ortadan ikiye kestirip fazlalıgı aldırıyosun :) (Genelde show carslara yapılır trafikte cok sakat aman diyim)
Onla ilgisi yok Sercan. Benden başka birsürü 156 bu durumdan muzdarip...Mesele camber ayarı olmayışında. Yay'dan sonra araba oturunca lastik ile yol arasında açı farkı oluyor. Mesele o...
quote:
Onla ilgisi yok Sercan. Benden başka birsürü 156 bu durumdan muzdarip...Mesele camber ayarı olmayışında. Yay'dan sonra araba oturunca lastik ile yol arasında açı farkı oluyor. Mesele o...
abi taktıgın jant 17x8 iç eni büyük.
17x7 kullananlar tam basıyor.
17x7.5 biraz -
17x8 tam eksi artık..
tamamiyle jant iç ölçüsüyle alakalı yarın toplantıda orj. alfa jantlı bi araç gelirse görürüsün
Neyse, bakıcaz bi çaresine artık.