Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



156 SS Ani Frende Stop etme sorunu

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

berataltuntash

Merhbalar, mk2 2.0 156 SS sahibiyim. Yaklasik 2 aydir yavaslama durumlarinda Stop etmeye cok yaklasiyor ve devir 200 300 lere kadar dusuyor. Bu durum LPG de daha fazla yaşaniyor. Direksiyon ceviriyorken/ klima açıkken de sık sık yasanmakta. Aracın rölantisinde herhangi bir sıkıntı yok sadece yavaşlama durumlarında yaşanıyor bu problem. Konuyu daraltmak adına triger seti bir yıl önce değiştirildi, bujileri 1 ay önce kontrol ettim ve sağlıklı gözükmekteler. İnternette boğaz kelebeği temizleme videoları gordum ancak ustam mk2lerde gaz kelebeğinin elektronik oldugunu ve bozabileceğimi söyledi.

Sanayiye gitmeden once her zaman durum tespiti yaparim cunku ustalar genelde en az ihtimalli parçadan en yüksek ihtimalliye gidiyorlar ve bir ton masraf çıkartıyorlar.

Bu konuda bilgisi olan/daha önce yaşamış olan arkadaşlardan destek bekliyorum.

mustafa26

#1
Merhaba,
Şahsi fikrim bunun bir elektrik sorunu olabileceği yönünde. Bu ihtimali önce elemeniz iyi olur. Akü ölçümü ve alternatörün ürettiği gücü görüp normal değerlerde olduğundan emin olmanızı tavsiye ederim.
Daha sonra da kontrolsüz hava akış şüphesi üzerine giderdim. Hava filtresi tıkanıklık şüphesi, debimetre sonrası kaçak, emme manifoldunda kaçak, boğaz kelebeği ve eğer varsa katalitik konvertör tıkanıklığı şüphesi, arıza veriyorsa lambda sensörleri. Bunları maliyetine göre sıraya koyup kontrol sağlayabilirsiniz.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

berataltuntash

Katalitik konvertörlerin içi boş ve lambda sensörleri iptal ediilmiş. Bu bilgileri vermeyi unutmuşum. Aküm eski aslında. Ben de akü kaynaklı olabileceğini düşünmüyor değilim.

mustafa26

You are not allowed to view links. Register or Login
Katalitik konvertörlerin içi boş ve lambda sensörleri iptal ediilmiş. Bu bilgileri vermeyi unutmuşum. Aküm eski aslında. Ben de akü kaynaklı olabileceğini düşünmüyor değilim.

Lambda sensörlerinin iptali zengin karışıma sebep olur. Hem yakıt sarfiyatı artar, hem de ateşleme sırasında yakabileceğinden fazla yakıtla karşılaşır sistem. Belirttiğiniz sorunlara neden olabilir. Önce bunun üzerinde durmak daha mantıklı hale geldi benim için.
156 1.6 1998
156 2.0 1999
156 SW SS 2003
145 QV 1997
156 2.0 1999

berataltuntash

Yaklaşık 8 aydır sorunsuz çalışıyor lambda iptal halde. Bu yüzden lambda sensöründen şüphelenmedim açıkcas. Yine de baktıracağım. Teşekkür ederim

halil

motordan fren merkezine gelen vakum hortumunu da kontrol edin.
cehennemde ateş yoktur.her insan kendi  ateşini bu dünyadan götürür.P.S.A

berataltuntash

Uzun bir sure ardindan problemi tamami ile cozdum. Oncelikle konuyu actiktan sonra problem git gide artti. Guc bela kendimi servise attim. Egzoz spirali tikanmis. degistirdik. Ardindan problem bir sure duzelir gibi oldu ancak geri geldi. 3. silindir bobinini degistirdik. Benzinde denedigimde duzelmis gibiydi. LPG ye alinca yine yapti. tekrar benzine alip denedim. hic istop etmedigi icin LPG den sanip LPGciye gittim. Regulator degisti. problem yine gecmedi.

Ustalardan bezmis bir sekilde kendim cozum aradim. Bi balata spreyi alip tum havalandirma borularini debimetreyi temizledim. Bogaz kelebegini de sokup tamamen temizledim. Herseyi birsetirip ECU reset attim. Ve sorun tamamen cozuldu.

Bazen sorunu tek bir yerden aramak mantiksiz oluyor. Tek bir yerden duzelmeyince ve caresiz olunca da her usta birseyler kopariyor. tavsiyem iyi tanidiginiz bir ustaniz yok ise once kendiniz basit seylerden baslayin.