Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: n/a - 19 Mart 2008, 03:43:08

Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 03:43:08
Merhaba.

Üyeler kısmındaki mesajı saymazsak bu ilk mesajım, yani daha yeni düştüm :)

Bu başlığı hem kendi derdime derman bulabilmek için hem de aynı dertten muzdarip olan/olacaklara net üzerinde bulabilecekleri bir döküman olması için açıyorum. Yani hem sizlere soru soracağım hem de arşiv olması için şu ana kadar katteğim mesafeyi detaylı bir şekilde aşama aşama anlatacağım. Bu yüzden biraz uzun olacak, kusuruma bakmayın.

Aracımız 98 model 156 2.0 TS. İlk olarak (eğer yanılmıyorsam) sanırım Eylül yada Ekim ayında o güne kadar hiç bir emare yada sorun olmamasına rağmen marş basarken emme manifoldunun etraftaki insanları korkutup kaçıracak şekilde patlamasıyla başladı sorunumuz. Sesten hemen manifold patladıgını anladık ve hemen kaputu açtım. Manifold patlamış, üzerindeki fişler yerlerinden çıkmış, manifoldun arka kısmındaki panelde bulunan yalıtım keçeleri alev almıştı. Elimle vurarak ve ezerek ateşi söndürdüm ve arabayı ikamet ettiğim ildeki tek özel servise çekici ile götürdüm.

Ustamız bunun kronik bir sorun olduğunu, sebebinin yada çözümünün olmadığını söyledi. Çıkma bir manifold temin ettik arabayı kullanmaya devam ettik. Bu arada patlama esnasında potansiyometremiz bozuldu ancak masrafımız ağır olduğu için onu değişmedik.

Aradan 3 ay kadar bir süre geçti ve yine marş basarken tekrar aynı patlama oldu. İlkiyle birebir aynı bir süreç. DEJAVU!

Ustamız ısrarla patlayacağı varsa patlayacak demeye etti ama sonuçta ne kadar teferruatlı olursa olsun bu makine 4 zamanlı bir benzinli motor, böyle saçmalık mı olur diyerek araştırmaya başladım. (Bu forum ile de bu araştırma sürecinde tanıştım ;) )

İstanbulda bulduğum Sportivo ve Alfa Teknik servislerinin ustabaşları ile yaptığım telefon görüşmlerinde her iki usta da geçmiş tecrübelerinde benzin enjektörünü değiştererek sorunu hallettiklerini söyledi. Enjektörün sıfırına bir kaç Alfa servisinden ortalama 270 ytl, çıkmasına ise 100 ytl fiyatlar aldık. Arabanın üzerindeki enjektörleri sökerek öğrendiğim parça numarası ile dışardan araştırmaya başladım. (Enjektör Marka: Bosch, Parça Numarası: 0 280 155 769)

 Bosch ana bayiisi bir dostumun vasıtasıyla 37 euro/adet fiyatı aldım. Ancak parça stokta yok ve 6 hafta da geliyor.

Sorunun kesin kaynağından emin olabilmek için enjektorleri takılı olduğu sabit boru ile birlikte manifolddan ayırıp uçlarına ölçekli deney tüpleri takarak yaklasık 6-7 dk marş bastık. Servisler ya kontak açık pozisyondayken sızdırma yapar ya da püskürtme esnasında biri yada bir kaçının debisi farklı olur demişlerdi. Ancak biz bu yaptığımız muayenede ne bir sızdırma bulabildik ne de tüplerde biriken benzin miktarlarında fark bulabildik. Ancak gözle görülür bir fark olmamasına rağmen servislrin ısrarı üzerine enjktörleri yenilemeye karar verdik.

Sadede gelirsek bu arabada bir geri ateşleme var biz bunun sebebini bulamıyoruz. Bujiler orjinalleri ile değişeli 7.ooo / 8.ooo km oldu. aynı anda debimetre değişti, varyatör tamir edildi ve periyodik bakım yapıldı. Aklıma gelen sebep olabilecek her yeri kontrol ettik ve hiç bir sonuç alamadık.

Araç şuanda serviste. Son patlamada kırılan manifoldun yerine başka manifold temin etmiştim ancak sorunu kesin çözmeden onu takmak pek şime gelmedi. Ayrıca manifold cok ustuplu kırılmıştı ve tamire cok müsaitti. Yapıştırıp arabanın üzerine taktık ve arabayı topladık. Amacım enjektörler gelene kadar araç serviste değil evin otoparkında durmasıydı. Ancak topladıktan sonra aracı dısarı cıkartmak için marşa bastık ve yine lanet dejavu :(

Bu sefer manifold sağlam yapıştığı için kırılmadı ancak sanırım hortumlardan birisi patladı. Araba çalışıyor ama hava aldığı için sarsıntılı ve düzensiz çalışıyor. Yarın sabah ustamız kontrol için söktüğümüz parçaları toplayacak ve enjektörler gelene kadar muhafaza etmek için evin parkına getireceğim o şekilde.

Ben başımdan geçenleri mümkün mertebe anlatmaya çalıştım. Bu konu hakkındaki her türlü fikirlerinize can kurtran simidi gibi sarılacağımı bildirir bu kadar yazıyı sonuna kadar okuduğunuz için sizi tebrik ederim :)

Edited by - Arıza on 19/03/2008  03:57:42

Edited by - Arıza on 27/03/2008  02:06:40
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Sercan Keklik - 19 Mart 2008, 06:18:57
eger emme manifoltunda delik yoksa ve contası yenıyse ondan umudunuzu kesın o yuzden degıl..
enjektörlerlede alakası olmadıgını söyleyebilirim (kesin emin olmamakla beraber)

bu arada manifoltu yapıştırdıgınızı söylemişsiniz yapıştırdıgınız yer er yada geç patlar hava alır, ordaki emiş cok kuvvetlidir. bu yöntemden vazgeçip saglam manifoldu bi kere kesinlikle alın.

manifoltun saglamıyla degiştirip, enjektörleri taktıgınızdada problem geçmediyse ateşleme kablolarını herhangi bir 147 veya 156 ile 5-10 dk lıgına takas edin. buji degişimi sırasında bu kablolara insan gibi davranılmadıgından kablolar kırılıp problemlere yol açabiliyor.

cevapları bekliyoruz.. geçmiş olsun
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Sercan Keklik - 19 Mart 2008, 07:54:03
bu arada eklemeyı unutmusum..
2.0 ile 1.6 emme manifoldları degişiktir, aracınıza uygun olanı alın.. görüntü olarak aynıdır fakat içi farklı
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Alfadanadam - 19 Mart 2008, 08:22:29
Şu an tam hatırlayamadım ama 98 model 156 2.0 emme manifodlu alaşım metal olmalı ancak sizinki plastik anladığım kadarıyla.
Ayrıca, enjektörler sağlam ise enjektör o-ringleri kontrol edilebilir. Basit lastikler ama enjektör etrafından kaçak olmasına sebep oluyor olabilir.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: kotchero - 19 Mart 2008, 09:37:16
quote:

Şu an tam hatırlayamadım ama 98 model 156 2.0 emme manifodlu alaşım metal olmalı ancak sizinki plastik anladığım kadarıyla.
Ayrıca, enjektörler sağlam ise enjektör o-ringleri kontrol edilebilir. Basit lastikler ama enjektör etrafından kaçak olmasına sebep oluyor olabilir.



Bu dikkate alınması gereken en önemli konu bence... .
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: alfarda - 19 Mart 2008, 12:33:53
bugun öğrendiğim bilgi kadarı ile 156. 1.6 ların emme manifoldları metalmiş 2.0 larınki plastiktir.
Bunu metali ile değiştiriniz şimdi aklımıza bir kaç soru takılacak
1-İç ölçüleri farklımıdır?
Cevap: Evet bir kaç mm fark olabilir
2-Peki bunu nasıl düzeltiriz?
Cevap :Giriş  bölümlerinin içini port polish (taşlama) yaparak önüne geçebiliriz
diye düşünüyorum
Enjektörler  az işer ise zaten araçta bi çekiş kaybı yaşanabilir araç stop edebilir
Eğer fazla ise araç bu benzini yakamayıp gene bir güç kaybı yaşatabiliyor
Probleminizin giderilmesi dileği ile

Edited by - egeturbo on 19/03/2008  12:35:38
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Sercan Keklik - 19 Mart 2008, 13:21:56
1.6-2.0 degil 98 de üretilenlerin ve ilk partilerin hepsininki dökümdür.
Iç ölçüeri farklı fakat öyle taşlanarak falan yapılıcak çapta bi olay degil.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: alfa146 - 19 Mart 2008, 14:18:32
Öncelikle çok geçmiş olsun.

Bence bu iş Sercan'ında dediği gibi buji kablolarından olma ihtimali çok yüksek.

Anlattıklarınızdan sübaplar açıkken yanan karışımdan bahsediyorsunuz. bunun içinde, buji kablolarının yanlış takılması, yada yanındaki kabloya kaçak yapması olabilir. Ayrıca o kadar şiddetli bir patlama aklıma enjektörlerin püskürtme yaparken yakıtın bir kısmının emme maniforltundayken yandığı.

Ateşleme zamanını ayarlayan 2 tane sensör var bildiğim kadarıyla; 1.si eksoz eksantriğinin kafasındaki dişlinin altında, 2. side krank üzerinden okuyor.

Benim görüşüm buralardan yola çıkmanız olacaktır.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Jakomo - 19 Mart 2008, 14:56:16
Marşa basılması sırasında emme manifolt patlamasının sebebi şudur beyler:
Marş sırasında motor unitesi bujilere ateşleme veriri ve 4'üde aynı anda ateşler.
Bu ateşleme sırasında enjektörlere herhangi bir şekilde kacak bile olsaa  benzin gelirse
patlama kacınılmaz olur veee buuuuuuummmmmm.

Peki gelelim nedenlere:
1.Sebep: Enjektörler olabilir (kaçırma olayı), bu yüzden enjektörler kesınlıkle kontrol edilmeli
2. Sebep manfolt subabının calişiyor olması bu cok onemli !!!
3.Sebep: Sente yanı zamanlama da kacık olursa ğatlamaya sebep olabilir
4. Sebep: bujilerin durumu

Ben aynı tecrübeyi 2 kerke istemeyerek' de olsa başka 156'larda yaşadım, hatta bir tanesinin tamirinde yardım ettim ve bildiklerim bu kadar.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 15:10:57
145'te benim de başıma gelmişti. Kanımca sorun bizzat manifoldun dizaynında yada malzemesinde, çünkü sadece Twin Spark'larda oluyor bu...
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 15:11:35
Bu Cuma üretimi......
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 15:55:10
Hepinize ilgini için teşekkür ederim.

Öncelikle şunu belirteyim manifold tamamen plastik. Dış kutuda içindeki hava boruları da plastik (Dış kutunun içersinde beşik hareketi ile sallanan hava boruları var. Hava yanma odasına dönerek giriyormuş.)

Ayrıca şuanda elimde hali hazırda bir adet sağlam (tamir görmemiş) manifold var zaten. Ama bu patlamanın sebebini bulmadan onu takmak istemiyorum zira manifoldun sıfırı 1.ooo euro civarında ve bu bizim aldığımız ikinci manifold :(

Bujilern durumu daha önce de yazdığım gibi gayet iyi, kabloları da ustamızın söylemsine göre iyi durumda. Tabii iyice kontrol etmek lazım. Eve getirince kendim söker bakarım adam gibi.

Bujilerin değiştiği ağır bakımda aracın sente ayarının da hafif kaçık olduğunu farketmiştik ve sente ayarı yerine getirilmişti. zaten o bakımdan önce araba çok güçsüz yürüyordu. Debimetre değiştik, potansiyometre ve varyatörü tamir ettirdik, buji değişip sente ayarı yaptırdık arabanın şirazesi yerine geldi resmen.

Dün akşam yeni enjektör sipraişi vermeye karar verince arabanın eve gelmesi durumu ortaya çıktı. Üzerindeki enjektörleri enejktör ve dizel pompası tamiri yapan bir tanıdığa götürdim ve temizlettirdim. O sırada oringlerin durumunun iyi olmadığını gördüm (ki bayağı ezilip incelmişler). Biraz sonra sanayiye gidip aynı çapta yeni oring arayacağım. Ama diğer taraftan da işi garantiye almak için 4 adet enjektör siparişi verdim. Zaten 10 yıllık ejektörler, değişmiş olur arada.

Off tam da aracı satma kararı aldığımız dönemde oldu bu olay. Bu şekilde sorun varken de satmam, alana karşı çok büyük ayıp olur. Bu sorunu kesin çözmle halletmem lazım :(
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 16:05:20
quote:

Marşa basılması sırasında emme manifolt patlamasının sebebi şudur beyler:
Marş sırasında motor unitesi bujilere ateşleme veriri ve 4'üde aynı anda ateşler.
Bu ateşleme sırasında enjektörlere herhangi bir şekilde kacak bile olsaa  benzin gelirse
patlama kacınılmaz olur veee buuuuuuummmmmm.




İşte bu kısımda bi tuhaflık var. Ustamıza sordugumuzda marş anında ilk anda 4 adet enjektörün dördünün de cok kısa bir sürelikte olsa birlikte işeme yaptığını söylemişti. Açıkcası bana pek inandırıcı gelmemişti bu. Ama enjektörleri söküp ölüm yaptığımız sırada bunun ustenın dediği gibi olduğunu gördük. Marşa basıldığı anda 4 enjektörde lama tükürmesi gibi bi tükürüyor ondan sonra sıraya girip işemeye başlıyor.

Yani bu durumda sizin dediğiniz gibi 4 buji çakıyorsa benim gördüğüm ve ustamın dediği gibi de 4 enjektör işiyorsa (ki işiyor gözümle gördüm) ilk anda 4 yanma odasında da aynı anda yanma var demektir. Bunu benim aklım almıyor çünkü emme subabı açıkken yanma olursa bu patlama manifolda kadar çıkar ve her marş kabus olur.

Subap zamanlaması, sente kaçıklığı, buji ateşlememesi gibi seçenekler var, hatta ben bir ara üst kapağı açıp subaplarda sorun mu var diye bakacaktım ama ustam ısrarla karşı çıkıyor. Böyle bir sorun olsa araba çalışırken düzensiz çalışır, bu araba çalışırken kusursuz çalışıyor diyor, lanet olsun ki haklı :(
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Sercan Keklik - 19 Mart 2008, 16:08:13
manifoldu nerden alıyosunuz yahu :)
2. el daha uygun fiyataydı :(
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Sercan Keklik - 19 Mart 2008, 16:11:16
quote:

quote:

Marşa basılması sırasında emme manifolt patlamasının sebebi şudur beyler:
Marş sırasında motor unitesi bujilere ateşleme veriri ve 4'üde aynı anda ateşler.
Bu ateşleme sırasında enjektörlere herhangi bir şekilde kacak bile olsaa  benzin gelirse
patlama kacınılmaz olur veee buuuuuuummmmmm.




İşte bu kısımda bi tuhaflık var. Ustamıza sordugumuzda marş anında ilk anda 4 adet enjektörün dördünün de cok kısa bir sürelikte olsa birlikte işeme yaptığını söylemişti. Açıkcası bana pek inandırıcı gelmemişti bu. Ama enjektörleri söküp ölüm yaptığımız sırada bunun ustenın dediği gibi olduğunu gördük. Marşa basıldığı anda 4 enjektörde lama tükürmesi gibi bi tükürüyor ondan sonra sıraya girip işemeye başlıyor.

Yani bu durumda sizin dediğiniz gibi 4 buji çakıyorsa benim gördüğüm ve ustamın dediği gibi de 4 enjektör işiyorsa (ki işiyor gözümle gördüm) ilk anda 4 yanma odasında da aynı anda yanma var demektir. Bunu benim aklım almıyor çünkü emme subabı açıkken yanma olursa bu patlama manifolda kadar çıkar ve her marş kabus olur.

Subap zamanlaması, sente kaçıklığı, buji ateşlememesi gibi seçenekler var, hatta ben bir ara üst kapağı açıp subaplarda sorun mu var diye bakacaktım ama ustam ısrarla karşı çıkıyor. Böyle bir sorun olsa araba çalışırken düzensiz çalışır, bu araba çalışırken kusursuz çalışıyor diyor, lanet olsun ki haklı :(



zaten teki dahi az işese araçta rolantide kesiklik olur, teki çalışmassa istop eder.
bu patlamaya yol açmaz.. eger bahsettıgım durumlar varsa araç direk kendini stop eder ve bi patlama yaratmaz.

Enjektör olmanız yerinde bi karar olur cünkü; 10 yıllık araçta mutlaka enjektör degişimi şart bence. Yerinde bi karar almışsınız, dedigim gibi onları takıp yeni manifoldunuzuda takın.. Daha sonra bujilerinizi söküp tekrar bakın, Islanmış veya ateşlemememiş buji olabilir..Eger herşey tamamsa sorunuzuz %90 kablolamadan kaynaklanıyor.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 16:16:00
quote:

manifoldu nerden alıyosunuz yahu :)
2. el daha uygun fiyataydı :(



İlk patlamadan sonra İstanbuldan 700 ytl civarına cıkma almıştık, ikinci patlamadan sonra ise belçikadan getirttim. Üzerinde boğaz kelebeği, potansiyometre, kablolar vs ile birlikte.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 16:22:53
Sercan'ın dediği gibi, yeni enjektörler takıldığında yeni manifold ile sorun yaşamanız düşük olasılık. Muhtemelen işemeyen enjektörden değil de, o-ringleri can vermiş enjektörün, kendi etrafından sızıntı yaratması gibi sorunlardan dolayı patladı daha öncekiler.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 16:28:58
quote:

Sercan'ın dediği gibi, yeni enjektörler takıldığında yeni manifold ile sorun yaşamanız düşük olasılık. Muhtemelen işemeyen enjektörden değil de, o-ringleri can vermiş enjektörün, kendi etrafından sızıntı yaratması gibi sorunlardan dolayı patladı daha öncekiler.



O-ringlerin durumu iyi değil tamam ama bu o-ringler yakıtı degil havayı izole ediyor. yakıtı enjektörün içerisindeki bobin açıp kapatıyor. Yani o-ringin bozuk olması durumunda yakıt patlaması değil en kötü ihtimalle hava sıkışması gerekmez mi? Oysaki bizim patlamada yangın tehlikesi atlatıyoruz ikidir. Bu da gösteriyor ki emme subabı açık olan yanma odasında patlama oluyor bu arabada.

Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Sercan Keklik - 19 Mart 2008, 16:30:41
o ring olayından öte sizin kablolamanızda bi problem var gibi gözüküyor
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 16:34:16
quote:

quote:

Sercan'ın dediği gibi, yeni enjektörler takıldığında yeni manifold ile sorun yaşamanız düşük olasılık. Muhtemelen işemeyen enjektörden değil de, o-ringleri can vermiş enjektörün, kendi etrafından sızıntı yaratması gibi sorunlardan dolayı patladı daha öncekiler.



O-ringlerin durumu iyi değil tamam ama bu o-ringler yakıtı degil havayı izole ediyor.  





Oksijen de yanıcıdır unutmayın
Tabii bütün bunlar birer olasılık.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 19 Mart 2008, 22:57:30
çok geçmiş olsun...uyanılması gereken bir kabus gibi ..en kısa zamanda uyanmanız dileklerimle..allah yardımcınız olsun   bendede 99 2.0 t.s var allah korusun cümlemizii iyi kandillerr
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Alfadanadam - 19 Mart 2008, 22:58:49
o-ringlere ek olarak, benim aklıma patlamaya sebep olan şeyin 2. bujiler olma olasılığı geldi. Biliyorsunuz silindirdeki ilk buji ana patlamayı sağlarken ikinci buji egzos fazının hemen öncesinde ateşleme yapar ve aracın atık gaz-emisyon değerlerinin iyi olmasına yardım eder. Eğer bu ikinci bujinin zamanlamasında bir problem olur da emme subabı açıkken çakarsa patlamaya sebep olur. Unutmayınız ki ilk seri T.Spark motorların buji kablolaması ile ikinci seri buji kablolamaları farklıdır.
Doğru manifold-doğru kablolama-doğru ateşleme zamanı çok önemli.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Jakomo - 19 Mart 2008, 23:10:36
quote:

o-ringlere ek olarak, benim aklıma patlamaya sebep olan şeyin 2. bujiler olma olasılığı geldi. Biliyorsunuz silindirdeki ilk buji ana patlamayı sağlarken ikinci buji egzos fazının hemen öncesinde ateşleme yapar ve aracın atık gaz-emisyon değerlerinin iyi olmasına yardım eder. Eğer bu ikinci bujinin zamanlamasında bir problem olur da emme subabı açıkken çakarsa patlamaya sebep olur. Unutmayınız ki ilk seri T.Spark motorların buji kablolaması ile ikinci seri buji kablolamaları farklıdır.
Doğru manifold-doğru kablolama-doğru ateşleme zamanı çok önemli.


Ben'de unu demiştim.....
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 00:42:54
Tekrar merhaba.

Bu gece arabayı günler üstüne eve getirmeyi başardım. Üzerinde tamir gören manifold var. Bir yerlerinde bir hata var ve hava alıyor ama hiç umrumda değil. Hatta daha iyi çünkü şu anda düz giderken gayet iyi ama rölantide hem çok düzensiz çalışıyor hem de ara ara ufak patlamalar yapıyor. Bu patlamalar sanırım havanın girdiği yerden tahliye oluyor ve basınç oluşamıyor :)  Zaten enjektör gelene kadar da arabayı kullanmayacagım. Bu şekilde binmek arabaya eziyet olur.

Gelelim gelişmelerimize. Maslak Oto Sanayisinden Alfa Milanonun ustası Bahattin beyle görüştüm telefonla. Baştan sona derdimi ve yaşadıklarımı anlattım. Enjektör dedi ilk başta ama enjektöre yaptımız kontrolun sonucunu söyleyince "yok o zaman başka bi sebep var, enjektör sızdırmıyorsa sorun yok demektir" dedi. Ben siparişi verdim, zaten çok fazla umurumda değil yenilenmiş olur.

Başka neler olabilir dedim, enjektörden sonra yazılım sorunu ilk sıraya gelir dedi. Kontrol ünitesi bi sebepten ötürü buji+enjektöre yanlış zamanda sinyal gönderirse baam olur dedi. Yazılım güncelleriz ve sorun çözülür dedi. Ayrıca bir de motorun ısısını ölçen NTC sensörünü de kontrol etmek gerekir dedi. NTC 30 ytl imiş sanırım, enjektörler gelince işi sağlama almak için onu da değiştireceğim.

Şimdi yine gelelim sadede. Enejktörler 6 haftaya kadar gelecek kısmetse, o güne kadar bekleyeceğim. Enjektörler gelince yeni manifoldu da takıp yazılım peşine düşeceğim. Samsun birmotta varsa orada yoksa bu araba bizi İstanbula kadar götürecek gibi duruyor.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 00:51:50
quote:

o-ringlere ek olarak, benim aklıma patlamaya sebep olan şeyin 2. bujiler olma olasılığı geldi. Biliyorsunuz silindirdeki ilk buji ana patlamayı sağlarken ikinci buji egzos fazının hemen öncesinde ateşleme yapar ve aracın atık gaz-emisyon değerlerinin iyi olmasına yardım eder. Eğer bu ikinci bujinin zamanlamasında bir problem olur da emme subabı açıkken çakarsa patlamaya sebep olur. Unutmayınız ki ilk seri T.Spark motorların buji kablolaması ile ikinci seri buji kablolamaları farklıdır.
Doğru manifold-doğru kablolama-doğru ateşleme zamanı çok önemli.



Hmmm, bu buji çakma sırasını bilmiyordum ve gayet mantıklı geldi bu önermeniz. Aslına bakarsak yazılım sorunu bu şekilde zuhur edebilir.

Sanırım biz yazılım işinin peşine düşeceğiz.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 01:00:08
Bana enjektör sızdırması (işemesi) ve sonucunda emme manifoltunda oluşan benzin buharının patlaması şeklinde bir problemmiş gibi geliyor.. Ama sizinde gayet bilinçli bir şekilde problemi takip ettiğinizi göz önüne alırsak doğru çözüme ulaşmanız yakın gibi gözüküyor : )
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 18:13:17
quote:

Bana enjektör sızdırması (işemesi) ve sonucunda emme manifoltunda oluşan benzin buharının patlaması şeklinde bir problemmiş gibi geliyor.. Ama sizinde gayet bilinçli bir şekilde problemi takip ettiğinizi göz önüne alırsak doğru çözüme ulaşmanız yakın gibi gözüküyor : )



Açıkcası sorunun dediğiniz gibi enjektörden çıkmasını o kadar çok istiyordum ki anlatamam. Ama şuanda enjektörden olma ihtimali çok düşük oldu. Normalde bir sızdırma, nemlenme yok, ancak arada bobin arada takılıyor olma ihtimali kaldı ki bu da düşük bir ihtimal.

Şuanda benim aklıma en çok yatan ateşleme zamanında bir hata olması. Yani emme subabı açık olan piston yatağında ateşleme yapıyor. Bu da yazılımla çözülür gibi geliyor bana.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 18:21:51
quote:

quote:

Bana enjektör sızdırması (işemesi) ve sonucunda emme manifoltunda oluşan benzin buharının patlaması şeklinde bir problemmiş gibi geliyor.. Ama sizinde gayet bilinçli bir şekilde problemi takip ettiğinizi göz önüne alırsak doğru çözüme ulaşmanız yakın gibi gözüküyor : )



Açıkcası sorunun dediğiniz gibi enjektörden çıkmasını o kadar çok istiyordum ki anlatamam. Ama şuanda enjektörden olma ihtimali çok düşük oldu. Normalde bir sızdırma, nemlenme yok, ancak arada bobin arada takılıyor olma ihtimali kaldı ki bu da düşük bir ihtimal.

Şuanda benim aklıma en çok yatan ateşleme zamanında bir hata olması. Yani emme subabı açık olan piston yatağında ateşleme yapıyor. Bu da yazılımla çözülür gibi geliyor bana.



Yaptığınız enjektör testinin normal çıkması sizi hayal kırıklığına uğratmasın ( ilginç bi tezat oldu ama : ).. Sızdırmayı o şekilde tespit edemeyebilirsiniz.. Tabii tüm olasılıkları göz önünde bulundurmanız gayet mantıklı.. Sonucu merakla bekliyoruz : )
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 18:23:17
quote:

Öncelikle çok geçmiş olsun.

Bence bu iş Sercan'ında dediği gibi buji kablolarından olma ihtimali çok yüksek.

Anlattıklarınızdan sübaplar açıkken yanan karışımdan bahsediyorsunuz. bunun içinde, buji kablolarının yanlış takılması, yada yanındaki kabloya kaçak yapması olabilir. Ayrıca o kadar şiddetli bir patlama aklıma enjektörlerin püskürtme yaparken yakıtın bir kısmının emme maniforltundayken yandığı.

Ateşleme zamanını ayarlayan 2 tane sensör var bildiğim kadarıyla; 1.si eksoz eksantriğinin kafasındaki dişlinin altında, 2. side krank üzerinden okuyor.

Benim görüşüm buralardan yola çıkmanız olacaktır.



Ben bu mesajı kaçırmışım, bu sensörlerde mantıklı geldi bana. Kontol ünitesi bu sensorlerden gelen bilgiye göre enjektöre ve bujiye komut veriyor sonuçta, öyle değil mi? hatalı bir bilgi gelirse yanlış zamanda sinyal göndermesi de kaçınılmaz olur.

Offf amma çok mantıklı sebep var. Hangi birisine bakacaımı şaşırdım :(
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 19:49:26
Şimdi her kafadan 1 ses çıkıyor gibi olacak ama benim de 1 teorim var. Ama nispeten düşük 1 ihtimal, siz yine bunu en sona bırakın isterseniz.
Aracın kullanım sırasında da patlama ve kesiklik yaptığını söylemiştiniz. Ateşlemeye etki eden faktörlerden biri de krank devir sensörü. Eğer 98 model aracınızda hiç değişmedi ise, bu zamana kadar sağlam kalmış olması da düşük 1 ihtimal bence. Bu da 1 ihtimal...
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 20 Mart 2008, 21:35:24
Pekiyi o zaman başka bişey daha söyleyeyim, bu arabaya yazın ağır bakım yaparken varyatör de tamir gördü.  

Ben daha önce varyatörü hiç sökmedim, hiç sistemini görmediğim için tam olarak o operasyonda ne yapıldığını bilemiyorum ama  ustamız varyatörün başındaki 2 adet bozulmuş olan dişlinin yerine tornada dişli yaptırdığını söylüyor. Israrla sordum o dişlilerden ötürü egzantrikte bir zamanlama hatası olur mu diye kesinlikle olamaz, olsa araba düzensiz çalışır diyor.

Siz bu konudan bişey anlayabildiniz mi ?
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Alfadanadam - 21 Mart 2008, 08:36:09
Ahha, aşınmış varyatör dişlileri yerine tornada dişli yaptırmak fikrini beğenmedim ben. CNC bir tezgahta olsa tamam ama torna bu iş için yeterinde hassas değil fikrimce. Belki de bütün bu olaylara sebep bu işlem !!
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: alfa146 - 21 Mart 2008, 10:32:04
quote:

Pekiyi o zaman başka bişey daha söyleyeyim, bu arabaya yazın ağır bakım yaparken varyatör de tamir gördü.  

Ben daha önce varyatörü hiç sökmedim, hiç sistemini görmediğim için tam olarak o operasyonda ne yapıldığını bilemiyorum ama  ustamız varyatörün başındaki 2 adet bozulmuş olan dişlinin yerine tornada dişli yaptırdığını söylüyor. Israrla sordum o dişlilerden ötürü egzantrikte bir zamanlama hatası olur mu diye kesinlikle olamaz, olsa araba düzensiz çalışır diyor.

Siz bu konudan bişey anlayabildiniz mi ?



Tornamı!!! Arıza belki varyatördendir veya değildir ama bence ilk önce varyatörü değiştirin. Bizim araçların motorları bu tip uydur gaydır tadilatları kaldırabilecek motorlar değil. Ayrıca varyatör çok hassas bi parça.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 21 Mart 2008, 10:42:40
İlk patlama tornadan öncemi sonramı olmuştu?
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: admin - 21 Mart 2008, 10:46:42
Bence sorun ortaya çıktı.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 23 Mart 2008, 22:30:56
İlk patlama tornadan 2 - 3 ay sonra oldu.

Bir gelişme var bu arada. Sıkı bir alfist olan bir arkadaşım var. Daha önce 33 ve 75 sahübü olmuş, bilfiil arabanın üzerinde kendisi çalışabilen birisi bu adam. Kendisine bu patlamayı danışınca bırak sen uğraşma sana benim 2003 Albea'yı vereyim sen de ver 156 yı bana demişti, fakat pazarlıkta anlaşamamıştık. yarın kendisiyle tekrar görüşme yapıp bir orta yol bulmaya çalışacam.

Çok büyük ihtimalle yarın takası bitirir ve hafta içi Albeayı alırım. 156 dan sonra 1.2 Albeaya binilmez tabi haliyle ama onu nakite cevirmek çok zorlu olmasa gerek. En kötü şartlarda 156 nın normal degeirinin 1.ooo lira altına satarız Albeayı ama bu arada bi patlama daha olursa aynı hesaba gelir zaten.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 24 Mart 2008, 23:13:56
Bugün çok güzel gelişmler oldu. Bizim tamircimizde examiner yoktu. Kara balta tahmini iş yapıyorduk. ve bildiğimiz bir yerde de yoktu.

Bugün bir tanıdık vasıtasıyla bir özel Tofaş servisine gittik. Ustalardan bir tanesi yetkili servisten ayrılmaymış. Üstelik bilgisayarları da var :)

Ustaya başımızdan geçenleri anlattık. Yaptırdığımız bakımları, varyatör gördüğü tamiri, patlamaları vs her olayı anlattım. (Varyatöre tornada iki adet fiber parça yaptırma işini kendisi de yapıyormuş.)

Aracı bilgisayarı bağladı, ilk başta 3,2,1 numaralı enjektörler açık devre çıktı ama onları biz temizlik ve kontrol için söktüğümüz için olurmuş. Zaten hatayı silince tekrar ikaz vermedi. Ancak ilk bağlantıda çıkan ve silinmeyen bir hata daha var; Benzin buhar valfi açık devre!

Ustanın söylemesine göre 1800 rpm ve üstü devirlerde açılan, 1800 rpm altında kapanan bir valfmiş. Benzin buharını çiğ halde doğaya salmamak için kurulmuş bir sistemin valfiymiş. 1800 rpm üstünde bu valf açılarak buharı yanma odasına gönderiyormuş. Şu anda biim arabada bu valf 7/24 açıkmış :)

Bu sorun patlamaya sebep olabilir dedi usta. Yarın varyatörü sökecek ve kontrol edecek, sente ayarına bakacak, buhar valfini iptal edip buharı yanma odasına değil açık havaya salacak, yeni manifoldu ve potansiyometreyi takacak.

İnşallah sorunu çözeriz, bana dua edin:) Sonucu buraya bildireceğim.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 27 Mart 2008, 02:03:42
Tekrar merhaba arkadaşlar. Şuanda neredeyse sevinçten çığlık atacağım, sonunda sorunu çözdük

Ustaya bıraktığımın ertesi gün arabayı sökmüş, bizim eski ustamızın yazın yaptığı bakımda bujiler değişmiş (NGK marka çift tırnak buji taktığını söylüyordu), varyatör tamir edilmiş, sente ayarı düzeltilmişti. Yeni ustanın yaptığı kontrolde varyatör en yüksek dereceye çıktığında alması gereken konuma sabitlenmiş, emme sente ayarı 3 diş kaçık, bujiler ise champion marka ve tek tırnak, üstelik tırnak aralağından adam geçecek seviye gelmiş halde olduğunu tespit etti. Resmen bujilerin uçları erimiş bitmiş durumda.

Orjinal NGK marka 8 adet buji takıldı, sente ayarı yapıldı, varyatör tamir edildi. Yağ haznesi boğazına kadar yağ dolu imiş, yağ filtresini de değişip olması gerektiği kadar yeni yağ koyduk.

Araba bu bakımdan önce patlamayı o kadar sıklastırmıstı ki rölantide çalışırken mısır patlaması gibi pat pat pat ses çıkararak çalışıyordu. Bakımdan sonra hemen yeni manifoldu takmadı usta. Aralıklarla bir kaç saat rölantide çalışıtırıp sesi dinledik. Hiç patlama emaresi kalmayınca ustamız yeni manifold, yeni boğaz kelebeği ve yeni potansiyometremizi araca bağladı. Tecrübe turuna çıktığımızda arabanın neredeyse hiç olamdığı kadar stabil çalıştığını, alt devirlerinin canalndığını, hızlanmasının iyileştiğini bariz bi şekilde fark ettim.

Gelelim sonuca. Eski ustamız yazın yaptığı büyük bakımda orjinal buji taktık dedi, üzerinden yanlış buji çıktı, sente ayarı yaptım dedi, 3 diş kaçık çıktı, varyatör tamir ettim dedi, en sona yaslanmış çıktı, yeni potansiyometre uymuyo deyip eskisini taktı, yenisi canavar gibi çalıştı. Adam arabayı patlatmayı kafaya koymuş ve elinden geleni yapmış. Bunlara rağmen patlamasa arabaya C4 filan yerleştirecekmiş herhalde.

Buradan bir arkadaşın dediği gibi uyanılması gereken çok kötü bi kabustan uyanmış gibiyim :)

Yalnız ben sorun enjektördendir diyerek 4 adet enjektör siparişi vermiştim, 4 ila 6 hafta arası elimde olacak, onları ne yapacağım en küçük fikrim yok :)
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: master - 27 Mart 2008, 06:55:01
Cok cok gecmis olsun, cok sevindim ben de okuyunca, o ani yasamis gibi oldum :)

Eski ustaniza ise diyecek laf bulamiyorum.

Enjektorler de yedek dursun bosverin, yedek parcadan zarar gelmez :)
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Cem - 27 Mart 2008, 07:25:15
Büyük geçmiş olsun,çok sevindim sorunun çözülmesine.
Eğer aracın üstündeki enjektörler sağlamsa,sitemizde "ikinci el" bölümüne ilan verin,elbet taliplisi çıkacaktır yeni gelenlerin.
Aracınızı KAzasız belasız,patlamasız şekilde kullanın=)
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Alfadanadam - 27 Mart 2008, 08:02:04
Çok sevindirici gerçekten de...Geçmiş olsun, gözünüz aydın :)
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 27 Mart 2008, 09:21:47
c4 süper espiri yaaa valla süpersin hayırlı olsun ben senin yerine olsam abicim manifoltları... o ustamıdır yoksa bomba uzmanımıdır ne emekli olma vakti gelmiş şahsa monteleyelim derim alfamıza verdigi zarar birazcık hafiflesinnnn.. bende bir keresinde usta hatası yüzünden kol çıkarmıştım piston segman atsın diye verdik eski pimleri yeni pistona çakmış resmen tabii bir süre sonra motor iptal haliyle piston yatak krank ne varsa akraba olmuştu çok kötü günler allah kimseyi usta kapılarında bekletmesinnnnn
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 27 Mart 2008, 09:54:50
Sorununuzun çözülmüş olması harika, keyifle binin artık 156'nıza...

1 de, bilgi paylaşımı açısından, ve bundan böyle başka 1 alfisti'nin o "usta" tabir edilen kişiya otomobilini emanet etmemesi için, ismini ve yerini açıklarsanız, çok iyi olur bence...
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 27 Mart 2008, 10:20:00
Gözünüz aydın gökhan bey...Sorununuzu atlatabilmenize gerçekten çok sevindim..Site içinde çok güzel teknik bir arşiv oldu..Aracınızı iyi günlerde ,sorunsuz bir şekilde kullanmanızı dilerim..
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: Dentist - 27 Mart 2008, 15:46:08
Çok geçmiş olsun.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 27 Mart 2008, 16:18:23
Hepinize teşekkür ederim arkadaşlar. Umarım benzer sorun yasayan / yaşayacak olan arkadaşlar tekrar tekrar bu olayları tecrube etmeden, bizim başımızdan gecen bu olaylardan faydalanarak sorunlarını hallederler.

Enjektörleri de sanırım artık arabaya takmam. O kadar bunaldım ki bu süreçte yeniden uğraşmak istemiyorum. Bir de oldukca masraf ettik, bütce olarak da sarsılmış durumdayız. Manifold, potansiyometre, boğaz kelebeği, standart periyodik bakımı filan hep üst üste gelince ciddi bir masraf çıktı. Enjektörleri de piyasa fiyatının hemen hemen 1/4 bedeline temin ettiğim için elden çıkartması kolay olur diye düşünüyorum.

Olur da araca takma değil de satmayı düşünürsem buranın "ikinci el" ilanları kısmına mutlaka konu ile yazarım. En azından buralardan bi arkadaş sebeplenmiş olur :)

Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 27 Mart 2008, 21:21:38
Geçmişler olsun efendim..
Eski usta kimdir necidir sual ederiz...
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: umur - 27 Mart 2008, 22:54:54
Geçmiş olsun arızanızın bitmesine sewindim.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: alfistihrn - 27 Mart 2008, 23:04:48
Gözünüz aydın.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 27 Mart 2008, 23:32:47
quote:

Geçmiş olsun arızanızın bitmesine sewindim.



Ehehe bu biraz ironik olmuş :)

eski usta hem vw hem alfa servisi olan aslında muhabbetimizin de iyi olduğu bir usta. dukkanın ismi samsun volkswagen. (samsundan bende baska uye var mıdır bilmiyorum :p ) aslında art niyetinden degil ama hem ihmali, hem de bilgi eksikliği bize bayagı pahalıya maloldu.

ee boşuna dememişler yarım doktor candan yarım usta arabadan eder diye :)
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 28 Mart 2008, 23:24:27
geçmş olsun..sonunda çözüme ulaşıldı..

yanlız ustanız tanıdık,iyi vs. olabilir,bilgisizlik,tecrübesizlikle hatada yapabilir ancak  şunu yaptım bunu taktım deyip te sonra başka birşey çıkıyorsa,diğer hatalarına değil yalanına bakarım ve bu çok büyük bi ayıp bnce..
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 29 Mart 2008, 23:16:35
Haklısın.

Yalnız sahsi kanımca kendisi de ne taktıgını hatırlamıyordu. Hatası ısrar etmeme ragmen kontrol amaçlı olarak bujilere ve sente ayarına bakamaması. Bilgisine çok güvendi ve bizi mafetti.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 30 Mart 2008, 00:54:19
quote:

Haklısın.

Yalnız sahsi kanımca kendisi de ne taktıgını hatırlamıyordu. Hatası ısrar etmeme ragmen kontrol amaçlı olarak bujilere ve sente ayarına bakamaması. Bilgisine çok güvendi ve bizi mafetti.


İyi de çift tırnaklı buji taktığını söylemiş size, çıkan bujiler tek tırnak diyorsunuz. Bu adam çift tırnaklı ile tek tırnaklıyı ayıramıyorsa gitsin kebapçı açsın... Bu ihmal değil bence. Fazla iyi niyetli yaklaşıyorsunuz.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 31 Mart 2008, 15:06:37
quote:

İyi de çift tırnaklı buji taktığını söylemiş size, çıkan bujiler tek tırnak diyorsunuz. Bu adam çift tırnaklı ile tek tırnaklıyı ayıramıyorsa gitsin kebapçı açsın... Bu ihmal değil bence. Fazla iyi niyetli yaklaşıyorsunuz.



Valla bilemiyorum, belki de sinirlerim iyice hoplamasın diye polyannacılık oynuyorum ama bildiğim tek bişey var artık bu konuyu hafızamdan bile silmek istiyorum :)

Bir süre daha deneme sürüşü gibi kullanıp sorunun çözüldüğünden tamamen emin olduktan sonra arabayı satarım. Aslında daha önce satacaktım ama bu şekildeki arabayı alıcıdan habersiz satmak kelimenin en basit haliyle insanlığa sığmazdı.

Satılık ilanımı tekrar aktif hale getirdim ama bir süre denemek istediğim için gelen teklifleri de ağırdan alıyorum :)
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 31 Mart 2008, 15:40:03
araba 3 diş kaçık çıktı diyorsunuz ama bu 3 diş kaçıklık sibopların eğilmesine sebep olmadımı 3 diş kaçıklık değil 2 dişte bile marşa basılsa araba sibopları eğer diye biliyorum.ama neyse arızanızın çözüldüğüne sevindim.kazasız belasız günler.
Başlık: 156 Sürekli patlayan emme manifoldu (S. ÇÖZÜLDÜ)
Gönderen: n/a - 31 Mart 2008, 16:07:55
Evet haklısınız bu konuda, ben de ilk 3 dişi duydugumda kapağı açalım dedim direk. Hatta satmadan önce oyalanmamın sebebi biraz da bu çekincemdir.

Yalnız şöyle bişey var, hatalı yapılan bakımda varyatör bakımı da yapılmıstı. Bu bakımda varyator en yuksek devirde aldıgı konuma yani son dereceye sabitlenmiş durumda idi. bu konumdayken sente yaklasık 1.5 diş kacık haldeymiş. Varyatoru olması gereken yere alınca emme sentesinin kaçıklığı da 3 dişe çıkmış.

Yani araba 1.5 diş civarı kaçık sente ile yürümüş. Şu anda makinenin calışması cok düzgün. (Gecen gece deneme amaçlı olarak 130 hp lik 1.9 tdi superb ile kaldırdık. 3. vitesin sonlarına dogru 2 boydan fazla mesafe vardı aramızda)