iyi akşamlar arkadaşlar. yağ çubuğuyla sorunum var. yağ seviyesine bakmak için çubuğu çıkardığımda çubuğun her iki yüzünde farklı yağ seviyesi görünüyor. çubuktaki noktaların dışa doğru bakan kısmında yağ seviyesi düşük görünürken noktaların içe doğru girintili kısmında seviye daha yüksek görünüyor. daha önce her iki yüzde aynı seviye görünüyordu. son 1-1.5 aydır durum böyle. fotoğraf çekmek aklıma gelmedi ama ilk fırsatta koyarım. böyle bir sorunla karşılaşan varmı. bu çubuğun hangi yüzünü doğru olarak kabul etmeliyim. acaba böyle garip durumlar sadece benim başıma mı geliyor. iyi forumlar
156/147 mk2 yağ çubukları o şekilde gösteriyor yanılmıyorsam. Çubuktaki oyuntulu olan kısmı dikkate alıyoruz.
yağ çubuğunu motordan çıkarttığınızda ,üst yüzeydeki seviyeyi dikkate alın.çubuğun altta kalan kısmı bir miktar fazla gösterir.
You are not allowed to view links.
Register or Login
yağ çubuğunu motordan çıkarttığınızda ,üst yüzeydeki seviyeyi dikkate alın.çubuğun altta kalan kısmı bir miktar fazla gösterir.
yani çubuğun motora bakan yüzünümü dikkate almam gerekiyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
yağ çubuğunu motordan çıkarttığınızda ,üst yüzeydeki seviyeyi dikkate alın.çubuğun altta kalan kısmı bir miktar fazla gösterir.
yani çubuğun motora bakan yüzünümü dikkate almam gerekiyor.
Doğrudur.
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
You are not allowed to view links.
Register or Login
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
her halükarda çubuktakı tümsek çıkıntıyı baz al..çukuru değil
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
her halükarda çubuktakı tümsek çıkıntıyı baz al..çukuru değil
tamam senin 10-60 mobil yağ ne durumda eksiltme nasıl. ben sanırım valvolin maxlife 10-40 la değiştiricem.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
her halükarda çubuktakı tümsek çıkıntıyı baz al..çukuru değil
tamam senin 10-60 mobil yağ ne durumda eksiltme nasıl. ben sanırım valvolin maxlife 10-40 la değiştiricem.
antifiriz termostat ve radyatör temizliği yaptığım için araba 2-3 saat yerinde çalıştı durdu ve malum hava soğuduğundan dolayı sabahları bir sigara içimi yerinde çalıştırıyorum ısınsın diye.tecrübeli arkadaşlar daha iyi yorumlayacaklardır bu durumu çünkü rölantide çalışma yağ eksiltmeye birebir etki ediyor..ilk 800 km de yağ çubuğunda 1-2 mm eksilme varken, termostat değişimi işlemlerinde rölantide 2 saat çalıştıktan sonra ertesi gün 150 gr eksildiğini gördüm.kısacası 1400 km de 350-400 gr yağ ekledim.dolayısıyla;
1-bu yağ değişimi ile NŞA yapılan bir deneme yapamadım.
2-en iyi verimi almak için ikinci kere aynı yağdan kullanmamız önerilir.(benim ilk 10-60 deneyiyim)
ama size tavsiyem bilindik ve dünya markası olan ürünlerden şaşmayın.( mobil,castrol,shell vb)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
her halükarda çubuktakı tümsek çıkıntıyı baz al..çukuru değil
tamam senin 10-60 mobil yağ ne durumda eksiltme nasıl. ben sanırım valvolin maxlife 10-40 la değiştiricem.
antifiriz termostat ve radyatör temizliği yaptığım için araba 2-3 saat yerinde çalıştı durdu ve malum hava soğuduğundan dolayı sabahları bir sigara içimi yerinde çalıştırıyorum ısınsın diye.tecrübeli arkadaşlar daha iyi yorumlayacaklardır bu durumu çünkü rölantide çalışma yağ eksiltmeye birebir etki ediyor..ilk 800 km de yağ çubuğunda 1-2 mm eksilme varken, termostat değişimi işlemlerinde rölantide 2 saat çalıştıktan sonra ertesi gün 150 gr eksildiğini gördüm.kısacası 1400 km de 350-400 gr yağ ekledim.dolayısıyla;
1-bu yağ değişimi ile NŞA yapılan bir deneme yapamadım.
2-en iyi verimi almak için ikinci kere aynı yağdan kullanmamız önerilir.(benim ilk 10-60 deneyiyim)
ama size tavsiyem bilindik ve dünya markası olan ürünlerden şaşmayın.( mobil,castrol,shell vb)
ben 10/60 ta kararsız kaldım. kış aylarında motor daha geç ısınıyor, genelde kısa mesafe kullanıyorum. geçen rot balansa girdim kanala girip aracın alına bakayaım dedim. yağ filtresinin birleşim yerinden yağ sızmış. hemen servise gittim. usta contanın ordan kaçırıyor ama çok aciliyeti yok dedi. yağ değişiminde hallederiz dedi. benim yağ eksilmesindeki artış bu yüzden olabilir. o yüzden yine 10-40 la değişim yapıcam. eğer yine yağ eksiltme fazla olursa o zaman 10/60 a geçeyim diyorum.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
her halükarda çubuktakı tümsek çıkıntıyı baz al..çukuru değil
tamam senin 10-60 mobil yağ ne durumda eksiltme nasıl. ben sanırım valvolin maxlife 10-40 la değiştiricem.
antifiriz termostat ve radyatör temizliği yaptığım için araba 2-3 saat yerinde çalıştı durdu ve malum hava soğuduğundan dolayı sabahları bir sigara içimi yerinde çalıştırıyorum ısınsın diye.tecrübeli arkadaşlar daha iyi yorumlayacaklardır bu durumu çünkü rölantide çalışma yağ eksiltmeye birebir etki ediyor..ilk 800 km de yağ çubuğunda 1-2 mm eksilme varken, termostat değişimi işlemlerinde rölantide 2 saat çalıştıktan sonra ertesi gün 150 gr eksildiğini gördüm.kısacası 1400 km de 350-400 gr yağ ekledim.dolayısıyla;
1-bu yağ değişimi ile NŞA yapılan bir deneme yapamadım.
2-en iyi verimi almak için ikinci kere aynı yağdan kullanmamız önerilir.(benim ilk 10-60 deneyiyim)
ama size tavsiyem bilindik ve dünya markası olan ürünlerden şaşmayın.( mobil,castrol,shell vb)
ben 10/60 ta kararsız kaldım. kış aylarında motor daha geç ısınıyor, genelde kısa mesafe kullanıyorum. geçen rot balansa girdim kanala girip aracın alına bakayaım dedim. yağ filtresinin birleşim yerinden yağ sızmış. hemen servise gittim. usta contanın ordan kaçırıyor ama çok aciliyeti yok dedi. yağ değişiminde hallederiz dedi. benim yağ eksilmesindeki artış bu yüzden olabilir. o yüzden yine 10-40 la değişim yapıcam. eğer yine yağ eksiltme fazla olursa o zaman 10/60 a geçeyim diyorum.
o yüzden dedimya yağ eksiltme denemelerini Normal Şartlar Altında yapamıyoruz diye.kiminin conta kaçırıyor,kiminin tapa yalama olmuş,kimi filtre tıkalı,benim gibi arabayı çalıştırıp sigara yakıp, sigara bitene kadar rölantide çalıştıran var..yerinde olsam conta değişimi için yağ değişimini beklemem,hemen değiştir ve yağını ölç,belkide eksiltme duracak,belkide devam edecek.ona göre 10-40 a devammı yoksa 10-60 geçiş mi karar verirsin.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
her halükarda çubuktakı tümsek çıkıntıyı baz al..çukuru değil
aslında öyle yapacaktım ama bagajda 2lt kadar magnetec yağ var. o bitene kadar bekelemek istedim. her binişte yağı kontarol ediyorum alışkanlık oldu. eğer garajda yağ damlaması görürsem hemen değiştiricem
tamam senin 10-60 mobil yağ ne durumda eksiltme nasıl. ben sanırım valvolin maxlife 10-40 la değiştiricem.
antifiriz termostat ve radyatör temizliği yaptığım için araba 2-3 saat yerinde çalıştı durdu ve malum hava soğuduğundan dolayı sabahları bir sigara içimi yerinde çalıştırıyorum ısınsın diye.tecrübeli arkadaşlar daha iyi yorumlayacaklardır bu durumu çünkü rölantide çalışma yağ eksiltmeye birebir etki ediyor..ilk 800 km de yağ çubuğunda 1-2 mm eksilme varken, termostat değişimi işlemlerinde rölantide 2 saat çalıştıktan sonra ertesi gün 150 gr eksildiğini gördüm.kısacası 1400 km de 350-400 gr yağ ekledim.dolayısıyla;
1-bu yağ değişimi ile NŞA yapılan bir deneme yapamadım.
2-en iyi verimi almak için ikinci kere aynı yağdan kullanmamız önerilir.(benim ilk 10-60 deneyiyim)
ama size tavsiyem bilindik ve dünya markası olan ürünlerden şaşmayın.( mobil,castrol,shell vb)
ben 10/60 ta kararsız kaldım. kış aylarında motor daha geç ısınıyor, genelde kısa mesafe kullanıyorum. geçen rot balansa girdim kanala girip aracın alına bakayaım dedim. yağ filtresinin birleşim yerinden yağ sızmış. hemen servise gittim. usta contanın ordan kaçırıyor ama çok aciliyeti yok dedi. yağ değişiminde hallederiz dedi. benim yağ eksilmesindeki artış bu yüzden olabilir. o yüzden yine 10-40 la değişim yapıcam. eğer yine yağ eksiltme fazla olursa o zaman 10/60 a geçeyim diyorum.
o yüzden dedimya yağ eksiltme denemelerini Normal Şartlar Altında yapamıyoruz diye.kiminin conta kaçırıyor,kiminin tapa yalama olmuş,kimi filtre tıkalı,benim gibi arabayı çalıştırıp sigara yakıp, sigara bitene kadar rölantide çalıştıran var..yerinde olsam conta değişimi için yağ değişimini beklemem,hemen değiştir ve yağını ölç,belkide eksiltme duracak,belkide devam edecek.ona göre 10-40 a devammı yoksa 10-60 geçiş mi karar verirsin.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
tamamdır. o şekilde her iki yüzünede bakayım garanti olsun. teşekkürler
her halükarda çubuktakı tümsek çıkıntıyı baz al..çukuru değil
tamam senin 10-60 mobil yağ ne durumda eksiltme nasıl. ben sanırım valvolin maxlife 10-40 la değiştiricem.
antifiriz termostat ve radyatör temizliği yaptığım için araba 2-3 saat yerinde çalıştı durdu ve malum hava soğuduğundan dolayı sabahları bir sigara içimi yerinde çalıştırıyorum ısınsın diye.tecrübeli arkadaşlar daha iyi yorumlayacaklardır bu durumu çünkü rölantide çalışma yağ eksiltmeye birebir etki ediyor..ilk 800 km de yağ çubuğunda 1-2 mm eksilme varken, termostat değişimi işlemlerinde rölantide 2 saat çalıştıktan sonra ertesi gün 150 gr eksildiğini gördüm.kısacası 1400 km de 350-400 gr yağ ekledim.dolayısıyla;
1-bu yağ değişimi ile NŞA yapılan bir deneme yapamadım.
2-en iyi verimi almak için ikinci kere aynı yağdan kullanmamız önerilir.(benim ilk 10-60 deneyiyim)
ama size tavsiyem bilindik ve dünya markası olan ürünlerden şaşmayın.( mobil,castrol,shell vb)
ben 10/60 ta kararsız kaldım. kış aylarında motor daha geç ısınıyor, genelde kısa mesafe kullanıyorum. geçen rot balansa girdim kanala girip aracın alına bakayaım dedim. yağ filtresinin birleşim yerinden yağ sızmış. hemen servise gittim. usta contanın ordan kaçırıyor ama çok aciliyeti yok dedi. yağ değişiminde hallederiz dedi. benim yağ eksilmesindeki artış bu yüzden olabilir. o yüzden yine 10-40 la değişim yapıcam. eğer yine yağ eksiltme fazla olursa o zaman 10/60 a geçeyim diyorum.
o yüzden dedimya yağ eksiltme denemelerini Normal Şartlar Altında yapamıyoruz diye.kiminin conta kaçırıyor,kiminin tapa yalama olmuş,kimi filtre tıkalı,benim gibi arabayı çalıştırıp sigara yakıp, sigara bitene kadar rölantide çalıştıran var..yerinde olsam conta değişimi için yağ değişimini beklemem,hemen değiştir ve yağını ölç,belkide eksiltme duracak,belkide devam edecek.ona göre 10-40 a devammı yoksa 10-60 geçiş mi karar verirsin.
aslında öyle yapacaktım ama bagajda 2lt kadar magnetec yağ var. o bitene kadar bekelemek istedim. her binişte yağı kontarol ediyorum alışkanlık oldu. eğer garajda yağ damlaması görürsem hemen değiştiricem
kışın ince yağ (10w40)kullanmakta fayda var.dün bir yağ sitesinde okumuştum.kalın yağlar sürtünmeyi artırdığından yakıt tüketimide artıyor.
aşağıdaki linkte çok faydalı bilgiler var.
http://www.repsolturkey.com/yhgb.html (http://www.repsolturkey.com/yhgb.html)
You are not allowed to view links.
Register or Login
kışın ince yağ (10w40)kullanmakta fayda var.dün bir yağ sitesinde okumuştum.kalın yağlar sürtünmeyi artırdığından yakıt tüketimide artıyor.
aşağıdaki linkte çok faydalı bilgiler var.
http://www.repsolturkey.com/yhgb.html (http://www.repsolturkey.com/yhgb.html)
ben yazın 10/50 kullanıyorum hep. bu kış 5/30 deniyorum, bildiğim kadarı ile 10/40, 10/50, 5/30,gibi ibareler yanılmıyorsam hava sicakligi, soğukluğu ile alakalı. misal; 5/30, 5 ile 30c arası hava sıcaklığında kullanım için gibi. 1500 km oldu daha eksiltme göremedim.
10w40 = 10 winter 40 anlamına gelir.10 ve 40 rakamları yağın viskozitelerini gösterir.10w40 yağ için, kışın 10 numara inceliğinde ,yazın 40 numara kalınlığında olduğu anlaşılır.
3.) Aracın Çalışma Ortamının Hava Sıcaklığına Göre
Yağ Numarası Hava sıcaklığı (C° derece)
S.A.E 5W - 20 - 8 ile - 30 arasında
S.A.E 5W - 30 - 30 ile 16 arasında
S.A.E 10W - 18 ile 16 arasında
S.A.E 10W - 30 - 18 ile 40 arasında
S.A.E 10W - 40 - 18 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 20 - 8 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 40 - 8 ile 40 arasında
S.A.E 20W - 50 - 8 ile 40 arasında
S.A.E 30 - 5 ile 40 arasında
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
kışın ince yağ (10w40)kullanmakta fayda var.dün bir yağ sitesinde okumuştum.kalın yağlar sürtünmeyi artırdığından yakıt tüketimide artıyor.
aşağıdaki linkte çok faydalı bilgiler var.
http://www.repsolturkey.com/yhgb.html (http://www.repsolturkey.com/yhgb.html)
ben yazın 10/50 kullanıyorum hep. bu kış 5/30 deniyorum, bildiğim kadarı ile 10/40, 10/50, 5/30,gibi ibareler yanılmıyorsam hava sicakligi, soğukluğu ile alakalı. misal; 5/30, 5 ile 30c arası hava sıcaklığında kullanım için gibi. 1500 km oldu daha eksiltme göremedim.
10/50 hangi marka yağın acaba.10/50 yağa motorsiklet yağı falan diyorlar
Bize Selenia 10W60 öğrettiler onu kullanıyoz.
Verdiğiniz bilgilere göre 10W40 -20 derece Ankara soğuklarında daha mı ince kalır. performansı daha mı iyidir?
10w40 ile 10w 60 yağın soğuğa karşı tepkisi ayndır(-25 c ).sıcaklarda ise 10w40 yağ, 10w60 yağdan daha incedir. 10w40 yağlar yarı sentetik,10w60 yağlar ise tam sentetiktir.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2F2YEEGA.png&hash=d3ddb530b61dc64d12e3f525a05e4358a0f3b765)
SAE 10W-40
Recommended for outside temperatures between -25°C and +40°C
This is the viscosimetric grade mostly used in countries with a temperate climate, it ensures excellent performance of the lubricating film under all operating conditions. It allows good operating conditions of hydraulic tappets and reduces oil consumption.
Ideal for long motorway journeys.
SELENIA ACT
SELENIA 20 K
SELENIA 20 K for Alfa Romeo
SELENIA TURBO DIESEL
SAE 10W60
Recommended for outside temperatures between -25°C and +50°C
This viscosimetric grade ensures high protection at high temperatures, warranting a suitable lubricating film also under harsh operating conditions. The broad viscosity spectrum allows in any case satisfactory cold running conditions.
Ideal for sports purposes and also in competitive events.
Low Fuel-Economy performance.
SELENIA RACING
SELENIA SPORT
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fi.hizliresim.com%2F5oGDr5.png&hash=3c9db17adde8e7119109dc255862e9cab2c1ddb1)
super bilgi :yukari-ok:
Konu baya eski ama yeniden konu açmamak için devam ettiriyorum. Benim de yağ çubuğuyla derdim var. Diğer araçlarda yağ çubuğu miktarı stabil gösterirken 156 mk2 çubukları bir tuhaf. 5 dk aralıklarla bakıyorum miktarlar hep farklı çıkıyor. yağı üst seviyeye tamamlayayım dedim ama sürekli farklı seviyeler okuyorum. İşin içinden çıkamadım :) :haydi:
araç düz zeminde ölçüm yapılmalı.
10w-60 ve 10w-40 ilk çalıştırmadaki yağ davranışları aynıdır diyebiliriz. 10w çünkü. farkı; üst sıcaklıklarda belli olur. CST değerlerine bakın derim.
ben 10w-40 1.6 ts aracımda 3500-4000 km'de 1 litre yağ ekliyordum.
segman atıldı, 10w-60'a geçtim, eksiltme yok denecek kadar az :) MOTUL kullanıyorum,
You are not allowed to view links.
Register or Login
araç düz zeminde ölçüm yapılmalı.
10w-60 ve 10w-40 ilk çalıştırmadaki yağ davranışları aynıdır diyebiliriz. 10w çünkü. farkı; üst sıcaklıklarda belli olur. CST değerlerine bakın derim.
ben 10w-40 1.6 ts aracımda 3500-4000 km'de 1 litre yağ ekliyordum.
segman atıldı, 10w-60'a geçtim, eksiltme yok denecek kadar az :) MOTUL kullanıyorum,
Benim sorum farklıydı. yağ çubuğuyla alakalı. dedikleriniz konusunda bilgim var ancak çok ilginç bişeydir ki yağ çubuğundanmıdır artık nedendir bilmiyorum ama 5 dk da bir ölçüm yapsam dahi farklı seviyeler görüyorum çubukta.
yağ ölçümü ,düz bir zeminde ve motor soğukken hata mümkünse sabah ya da akşam ilk çalıştırmadan önce yapılmalıdır.en kesin ölçüm böyle alınır.çok sık aralıklarla ve motor sıcak iken yapılan ölçümler de hata çıkabilir.
hocam bunları biliyorum. sıkıntı yağ çubuğunda demek istiyorum.her yuvaya sokup çıkardığımda farklı seviyeler görüyorum. bazen max çizginin üstünde olurken bazen iki çizginin tam ortasında görüyorum.
Yağ çubuğu fazla kıvırmadan dolayı dönmüş ise , esneme yaptığı için boy uzunluğu değişiyor olabilir
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Aynı sorunu ben de farkettim.
Yağ çubuğunu çekince motora bakan çıkıntılı tarafta yağ olması gerektiği gibi.
Çubuğun arka ön panele bakan girintili kısmında yağ alt seviyeninde aşağısında.Ayrıca çubuğu böyle takınca çıkıntılı kısım motor tarafına denk geliyor.
Yağ az mı tam mı anlayamadım ve art arda kontrol ettiğimde farklı gösteriyor 3. 4. Çekişimde.
Çubuğu Silip motora takıp 1 saat sonra geri çekip baktığımda iki taraftada yap vardı. :duvar:
(https://live.staticflickr.com/65535/51152030874_73738d504c_c.jpg) (https://flic.kr/p/2kW8wEN)20210501_175437 (https://flic.kr/p/2kW8wEN) by Emre Emre (https://www.flickr.com/photos/186671299@N08/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/51151480053_167d1545d7_c.jpg) (https://flic.kr/p/2kW5GVT)20210501_175508 (https://flic.kr/p/2kW5GVT) by Emre Emre (https://www.flickr.com/photos/186671299@N08/), on Flickr
(https://live.staticflickr.com/65535/51150600022_1ac9f82d8c_c.jpg) (https://flic.kr/p/2kW1cjW)20210502_005540 (https://flic.kr/p/2kW1cjW) by Emre Emre (https://www.flickr.com/photos/186671299@N08/), on Flickr
Benimkinin ucu kırılmıştı, yenisini ürettim 2-3 yıl oldu sorunsuz kullanıyorum. :clover: :)