merhaba..
arkadaşlar 159 1.9 jtd q-tronik aracımda arasıra yaklaşık 2-3 haftalık periyotlarla tekrarlayan bir sorun var ve ne olduğunu tam olarak bulamadık tecrübelerinizden yardımınız rica ediyorum.
şöyle ki;
genelde aynı şartlarda ortaya çıkıyor evden çıkıyorum mahalle içinde örneğin markete kadar gidiyorum (bu arada beraberliğimiz daha çok kısa olsada motorun farklı homurdadığını farkediyorum) alışverişi yapıyorum tekrar araçta yaklaşık 10 km hızla ilerleken araba gaz yememeye başlıyor hiç bir şekilde gaz yemiyor duruyorum vitesi p moduna alıyorum sıkıntı yok gaz alıyor tekrar d ye alıyorum yine gaz yemiyor sadece rölantide ufak ufak ilerliyor. duruyorum stop ediyorum tekrar çalıştırıyorum aaa sorun yok hatta motorun sesiğ de güzelleşip kendine gelmiş :o
bu oloay 2-3- hafta aralıkla 3 defa başıma geldi turbo hortumunda ufak bir yarık vardı komple değişti hava hortumuda komple değişti dpf temizliği yapıldı egr temizliği yapıldı ama olay bugun yine başıma geldi ve araç herhangi bir arıza ışığı yakmıyor bugun servisimle konuştum arabayı bilgisayara bağlayıp olay anındaki değerlere bakmak lazım diyor, diyor demesinede olay 2-3 hafta da bir oluyor yani bu pek mümkün değildi bende cuma günü yaklaşık 1 aylık izne çıkıyorum ve alfamla ilk uzun yolumu yapacağım açıkcası endişeliyim lütven yardım edin bu sorun neden olabilir?
Mehmet bey EGR valfinin sıkışması, Maf'ın bir nedenden ötürü yanlış değer okuması, enjektörler ve belki benzin pompası olabilir. Bunlar benim tahminlerim. Rölantideyken hava/yakıt karışımının değerini kontrol edebilirse servisiniz bir yol gösterebilir.
Aslında şundanda kaynaklanabilir. Egr temizliği ya da değişimi sırasında birçok servis sadece egr yi temizliyor ya da değiştiriyor. Fakat egr boğazı ile boğaz kelebeğini temizlemek akıllarına gelmiyor. Bu 2 parçanın temizliği aracın gaz yeme durumunu acayip etkiliyor. Eğer dediğim işlemler yapılmadıysa kesinlikle yaptırın. Özllikle boğazın içindeki kanallar kurumdan dolayı tamamen tıkanmış oluyor ve sadece egr temizliğinin bir etkisi olmuyor.
Olayın turbo ile alakalı olması zor. zaten 2000d/d ye kadar turbo devrede olmuyor.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Aslında şundanda kaynaklanabilir. Egr temizliği ya da değişimi sırasında birçok servis sadece egr yi temizliyor ya da değiştiriyor. Fakat egr boğazı ile boğaz kelebeğini temizlemek akıllarına gelmiyor. Bu 2 parçanın temizliği aracın gaz yeme durumunu acayip etkiliyor. Eğer dediğim işlemler yapılmadıysa kesinlikle yaptırın. Özllikle boğazın içindeki kanallar kurumdan dolayı tamamen tıkanmış oluyor ve sadece egr temizliğinin bir etkisi olmuyor.
Olayın turbo ile alakalı olması zor. zaten 2000d/d ye kadar turbo devrede olmuyor.
turboyla ilgili değil zaten çünkü vitesi boşa alınca veya p ye alınca araç 5 ne kadar devirleniyor turbo göstyergeside hareket ediyor sorun vitesi d ye alınca gaz yememesi ve stop edip çalıştırınca düzelmesi eğer sorun egr ekipmanında ise p modunda sorunsuz devirlenip d modunda gaz yememe yapar mı?
Boğaz kelebeğinin alt tarafında bulunan elektironik Parça zamanla yağ doluyor ve gaz kelebeği konumunu seçemiyor araç bu durumda sen ne kadar gaza basarsan bas konum okuyamadığı için gaz yemiyor aynı arızayı 2 hafta önce yasadım egr valfini söktürdügünde o parcayida temizletsetdin keske bide soketleri kontrol ettir ve aracı kontak açık calismiyorken bilgisayar yardımı ile komut verdir gaz kelebeğine hava hortumu sökük vaziyette gözle kontrol et ben yaptırdım tüm bunları 150tl bir ücret ödedim
Hocam net olarak bilemesemde mümkün olabilir. Şanzuman yağı, takozu ve filtresi ile alakalıda olabilir.
bu olaydan sonra bir obd cihazı almak şart oldu en azından bağlı olsaydı o anlık değerleri okutur servise gösterir sorunu çözerdik
You are not allowed to view links.
Register or Login
Boğaz kelebeğinin alt tarafında bulunan elektironik Parça zamanla yağ doluyor ve gaz kelebeği konumunu seçemiyor araç bu durumda sen ne kadar gaza basarsan bas konum okuyamadığı için gaz yemiyor aynı arızayı 2 hafta önce yasadım egr valfini söktürdügünde o parcayida temizletsetdin keske bide soketleri kontrol ettir ve aracı kontak açık calismiyorken bilgisayar yardımı ile komut verdir gaz kelebeğine hava hortumu sökük vaziyette gözle kontrol et ben yaptırdım tüm bunları 150tl bir ücret ödedim
Mantıklı ama bu durumdada eğer gaz kelebeğinde arıza varsa yine vitesi p ye aldığımdada gaz yememesi gerekmezmi p ye alıyorum gaz yiyor d ye alıyorum tık yok
bu sorunun altından ya debi metre ya da fap çıkacak gibime geliyor. cunku motor kendini korumaya geçmiş gibi anladım. az iki dakka servise gidip bilgisayara baglatsaniz bende cok merak ettim sorunu buradan fikir yürütmek cok anlamlı değil. selamlar
You are not allowed to view links.
Register or Login
bu sorunun altından ya debi metre ya da fap çıkacak gibime geliyor. cunku motor kendini korumaya geçmiş gibi anladım. az iki dakka servise gidip bilgisayara baglatsaniz bende cok merak ettim sorunu buradan fikir yürütmek cok anlamlı değil. selamlar
servise zaten götüreceğim sıkıntı herhangi bir arıza ışığı uyarı v.s vermediği için bilgisayarda birşey çıkmayacak serviste çözemeyecek yoksa pzetesi yada salı servise yine sokucam.
Arıza ışığı vermıyorsa çok büyük ihtimal sorun EGR valfidir. Benim tavsiyem direk yenisini almanız çünkü mekanik kısmı bir kere bozuldumu ne kadar temizlersen temizle belli bir süre sonra yine aynı sorunu yaşayacaksınız. Tecrübeyle sabit :)
aracin kendini korumaya gecirmis olmasi bir sorun isareti fakat neden iceride bir lamba v.s. yanmiyor onu cok anlamadim. harbiden cok merak ettim. cozerseniz ve cozumu paylasirsaniz bizim icin cok faydali olacaktir kanaatindeyim. selamlar.
aracınızın vites değişimlerinde gecikme var mı, yani anlamsızca kendi kendine devirli mi gidiyor ?
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
bu sorunun altından ya debi metre ya da fap çıkacak gibime geliyor. cunku motor kendini korumaya geçmiş gibi anladım. az iki dakka servise gidip bilgisayara baglatsaniz bende cok merak ettim sorunu buradan fikir yürütmek cok anlamlı değil. selamlar
servise zaten götüreceğim sıkıntı herhangi bir arıza ışığı uyarı v.s vermediği için bilgisayarda birşey çıkmayacak serviste çözemeyecek yoksa pzetesi yada salı servise yine sokucam.
Bilgisayarda arıza tesbiti için arıza ışığı vermesi gerekmez, egr arızası gözükecektir bilgisayarda. Aynısını yaşadığım için biliyorum. EGR valfi iki kısımdan oluşur sensör kısmı ve valf kısmı, sizin sorununuz büyük ihtimal valf (mekanik) kısmında ki arıza vermemesinin nedeni bu olabilir. Açılıp kapanan valf kurum bağlaması yüzünden hareketliliğini yitiriyor temizlendiği zaman çalışır hale geliyor fakat bir süre sonra tekrar aynı sorunla karşılaşabilirsiniz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
aracınızın vites değişimlerinde gecikme var mı, yani anlamsızca kendi kendine devirli mi gidiyor ?
yok hayır vites değişimleri güzel
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
aracınızın vites değişimlerinde gecikme var mı, yani anlamsızca kendi kendine devirli mi gidiyor ?
yok hayır vites değişimleri güzel
aracı yoğunluktan daha götüremedim ama alfisata 59 sorduktan sonra farkettim bugun araçla 100 km hızla ve yaklaşık 2000 devirle seyir halindeyken yavaşlamak için fren yaptığımda araç vites düşürüp anlamsız birşekilde 3500 4000 devirlere çıkıyor acep nedendir? egr mi yine?
Gaz kelebeği vites konumlarında farklı calışma prensibine sahip size bir usta öneriyorum Maslakta Paris oto alfa servislerinde çözüm aramak Parca değişiminden başka birşey değil emme manifoltu dahil komple temizlettim suan gayet iyi bahsettiginiz sorunu bizzat yaşayan biri olarak egr valfi mekaniği aksamı işlevini yapmıyorsa araç arıza ışığı yakmıyor
You are not allowed to view links.
Register or Login
Gaz kelebeği vites konumlarında farklı calışma prensibine sahip size bir usta öneriyorum Maslakta Paris oto alfa servislerinde çözüm aramak Parca değişiminden başka birşey değil emme manifoltu dahil komple temizlettim suan gayet iyi bahsettiginiz sorunu bizzat yaşayan biri olarak egr valfi mekaniği aksamı işlevini yapmıyorsa araç arıza ışığı yakmıyor
bende servis olarak maslakta alfa milanoyu gidiyorum aslında servistende memnunum ilgili insanlar siz işlemi kaça yaptırdınız acaba? fiyat yüksek çıkarsa parise geçeyim bari..
DPF kendini temizliyor olmasın! Çünkü bu sistem belli aralıklarla kendini temizlemek için harekete geçer. Sizin sorununuzda belli periyodlarda ortaya çıkıyor. Eğer 159'unuzu genellikle kısa mesafelerde kullanıyorsanız, sistemin kendini temizleme aralıkları da düşecektir.
Bunun haricinde kısa bir zaman önce voyager3355 isimli üyemiz de aslında 159 JTDm'lerde tasarım hatasının olduğunu kendisine servisi tarafından söylendiğini yazmıştı.
Yani 159 JTDm'i kısa mesafede fazla kullanıp, otomobil gerekli çalışma ısısına gelmeden stop edilirse, uzun vadede sorun yaşamaya başlamakta.
Eğer ki sorunuz DPF ise, DPF'yi temizlemek için otoyola çıkarak belli bir süre boyunca yüksek devirde seyir edin.
DPF ile ilgili olarak Teknik Yardım Arşivimize bakarak daha ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz.
Muhemmet beyin söylediği gibi Gaz kelebeği konumunu vitese göre değiştiriyorsa benim söylediğim gibi EGR sökülecek, EGR boğazı ve boğaz kelebeği temizlenecek.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Gaz kelebeği vites konumlarında farklı calışma prensibine sahip size bir usta öneriyorum Maslakta Paris oto alfa servislerinde çözüm aramak Parca değişiminden başka birşey değil emme manifoltu dahil komple temizlettim suan gayet iyi bahsettiginiz sorunu bizzat yaşayan biri olarak egr valfi mekaniği aksamı işlevini yapmıyorsa araç arıza ışığı yakmıyor
bende servis olarak maslakta alfa milanoyu gidiyorum aslında servistende memnunum ilgili insanlar siz işlemi kaça yaptırdınız acaba? fiyat yüksek çıkarsa parise geçeyim bari..
150 tl yaptırdım Paris otoda Dursun ustaya gitmek istersen adres ve tlf mesaj atarım
You are not allowed to view links.
Register or Login
DPF kendini temizliyor olmasın! Çünkü bu sistem belli aralıklarla kendini temizlemek için harekete geçer. Sizin sorununuzda belli periyodlarda ortaya çıkıyor. Eğer 159'unuzu genellikle kısa mesafelerde kullanıyorsanız, sistemin kendini temizleme aralıkları da düşecektir.
Bunun haricinde kısa bir zaman önce voyager3355 isimli üyemiz de aslında 159 JTDm'lerde tasarım hatasının olduğunu kendisine servisi tarafından söylendiğini yazmıştı.
Yani 159 JTDm'i kısa mesafede fazla kullanıp, otomobil gerekli çalışma ısısına gelmeden stop edilirse, uzun vadede sorun yaşamaya başlamakta.
Eğer ki sorunuz DPF ise, DPF'yi temizlemek için otoyola çıkarak belli bir süre boyunca yüksek devirde seyir edin.
DPF ile ilgili olarak Teknik Yardım Arşivimize bakarak daha ayrıntılı bilgi sahibi olabilirsiniz.
Konu ile ne kadar alakali bilemiyorum fakat normal seyreder iken mesela sallama yapacak olur isem güzel bir aiyah duman atıyorum bu arada arac bir sure devrini bulana kadar yigiliyor. saniyorum bu arada filtreye bol bol çiğ yakıt kaçırıyor olmalıyım. benim kullanımımda aracim 2000 d d yi gün icinde ev is is market market ev koşullarında geçmiyor. Çünkü genelde sakin arac kullanırım. ama bu durum filtrenin 550 C gibi bir sıcaklığa ulaşarak topladığı partikulleri yakmasina yetmiyordur diye düşünüyorum. Dolayısıyla sözlerimi tamamlar iken youtube ta diesel particle filter veya regeneration dpf veya rigenerazione filtro anti particolare yazarak çıkan filmlerde bir elektronik cihazın araca bağlanarak bu temizligin yapıldığını veya sadece belli bir surusten motorun ve tüm aksamlarin yeterince isinmasini sagladiktan sonra ortalama 2500 d d devirde sabit olarak aracın 10 dk kadar çalıştırılması ile rejenerasyon işleminin yapıldığını gördüm. işlem sırasında gerek egzos dumanı gerek aracın sesi gerekse anlik tüketim bilgisi birseylerin normal olmadığına isaret ediyor. egere buna seyir halinde denk gelirsek dediğim gibi bir nebze yüksek devir çevirerek yolumuza devam etmemiz ve aracı istop etmememiz salik veriliyor. selam ile.
Evet, ben de arabanin kendi kendine yuksek devir cevirde vites degistirip değiştirmedigini bu yuzden sormustum. Benim egr de kirlendiginde kendi kendine 4 bin bazen 5 bin devre kadar cikiyor, bi 15-20 dakika sonra düzeliyor.
Bana kalirsa egr ve dpf iptal edilmesi daha saglikli, ama kara tren oluyor sonucunda:)
Ben özellikle 30-40 kmlik mesafelerde 2500 devire karşılık gelen viteste manuel kullanıyorum. İşin garibi 80-90 gibi hızlarda yakıt ta farketmiyor aslında. Dün de otobanda uzun süre 2500 devirde geldim fırsattan istifade :)
Tapatalk
Sahi bu dizellerde vites değiştirme aralığı nedir? Ben 4000 lerde geziniyorum bazen...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Sahi bu dizellerde vites değiştirme aralığı nedir? Ben 4000 lerde geziniyorum bazen...
4000 neredeyse dizelde maximuma yakın devirdir. Normal koşullarda 2500d/d vites değiştirmek için uygundur.
bugun birmot beylikdüzüne girdim durumu izah ettim bir bilgisayara bağlayalım belki bir hata kodu vardır dediler yok, şanzımanı teste soktular temiz motoru teste soktular temiz, dpfye baktılar &64 gözüküyor buda dpf için iyi bir değer dediler gerekiyorsa rejenerasyon yapalım dediler ama çok gerekmiyor birde 10 dk lik işlem 150 deyince zaten salı günü yola çıkıyorum biraz devirli kullansam kendi otomatik dejenere olur dedim serviste haklısın abi dedi, ee egr belki dediler oda temizlenmişti dedim onlarda bir sıkıntı gözükmüyor dediler sonuçta yine sonuçsuz kaldım çözmek için aracı olay anında görmek lazım diyorlar birdaha başıma gelirse ya servise bilgisayarı kap gel diyecem yada arabayı stop etmeden çekici üstünde servise gidecem ki arkadaşlar olay anına şahit olsun :D >:D >:(
geçmiş olsun. çözümü de yazarsanız merakla bekliyorum ne çıkacak diye. ben de az çekmemiştim 159dan. masrafa mı üzülceksin, yolda kalmaya mı, çektiğin eziyete mi, vakit kaybına mı, çevrendekilerin alfa konusunda dalga geçmesine mi bilemedim :D
You are not allowed to view links.
Register or Login
bugun birmot beylikdüzüne girdim durumu izah ettim bir bilgisayara bağlayalım belki bir hata kodu vardır dediler yok, şanzımanı teste soktular temiz motoru teste soktular temiz, dpfye baktılar &64 gözüküyor buda dpf için iyi bir değer dediler gerekiyorsa rejenerasyon yapalım dediler ama çok gerekmiyor birde 10 dk lik işlem 150 deyince zaten salı günü yola çıkıyorum biraz devirli kullansam kendi otomatik dejenere olur dedim serviste haklısın abi dedi, ee egr belki dediler oda temizlenmişti dedim onlarda bir sıkıntı gözükmüyor dediler sonuçta yine sonuçsuz kaldım çözmek için aracı olay anında görmek lazım diyorlar birdaha başıma gelirse ya servise bilgisayarı kap gel diyecem yada arabayı stop etmeden çekici üstünde servise gidecem ki arkadaşlar olay anına şahit olsun :D >:D >:(
Birmot Beylikdüzü'nde Salih ustaya baktirdin mı kendisi baya tecrübelidir bir fikir verdi mı neden kaynaklandığına dair
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
bugun birmot beylikdüzüne girdim durumu izah ettim bir bilgisayara bağlayalım belki bir hata kodu vardır dediler yok, şanzımanı teste soktular temiz motoru teste soktular temiz, dpfye baktılar &64 gözüküyor buda dpf için iyi bir değer dediler gerekiyorsa rejenerasyon yapalım dediler ama çok gerekmiyor birde 10 dk lik işlem 150 deyince zaten salı günü yola çıkıyorum biraz devirli kullansam kendi otomatik dejenere olur dedim serviste haklısın abi dedi, ee egr belki dediler oda temizlenmişti dedim onlarda bir sıkıntı gözükmüyor dediler sonuçta yine sonuçsuz kaldım çözmek için aracı olay anında görmek lazım diyorlar birdaha başıma gelirse ya servise bilgisayarı kap gel diyecem yada arabayı stop etmeden çekici üstünde servise gidecem ki arkadaşlar olay anına şahit olsun :D >:D >:(
Birmot Beylikdüzü'nde Salih ustaya baktirdin mı kendisi baya tecrübelidir bir fikir verdi mı neden kaynaklandığına dair
yok alfa ustası izindeymiş fiat ustası baktı oda bulamadı.