Cümleten iyi günler. 2 gün önce 159'un hararetinin hiç 90'a çıkmadığını farkettim. Kayseri'de yaşıyorum. Acaba hava -20 lerde olduğu için mi yoksa termostat gidenlerle gitti mi bilemedim. Epey bir yol yapıyorum, çok sıkıştırıyorum belki 80 oluyor. Hava çok soğuk olunca da bu durum çekilmez oluyor. Sizce bu durum neden olabilir. Termostatsa eğer bize maliyeti ne olur ? Fikir ve önerilerinizi bekliyorum. Ama bu durum çok soğuk havada meydana geldi kafamı karıştırdı yani.
Yusuf abi merhaba,
Ne zamandır görüşmüyoruz bi toplanalım artık.
Abi Termostat gidik gibi görünüyor. Bende de benzer bi sorun var. Belki Kayseri'dendir ama 90'a çıkıyor gaza bastığımda biraz devirli olarak 84-85 e kadar iniyor sonra tekrar 90'a çıkıyor.
159 termostatina baktım simdi Behr marka 130 lira işçiliği zaten kolay baban yapabilir bence :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Valla ben 80 üzerine çıkamadım. İşçilik kolaysa babam halleder. En son buji z rot ve aks kafası değiştik babamla:) Diyor ki depoya lift yaptıralım ben herşeyi hallederim. Artık sizinkilere de bakarız. :D
Dün aynı sorunla servise gittim benimki dahil üç GT jts aracın termostatını değiştirdiler 130tl+ işçilik ödeyip aracın kıssa sürede ısınıp, 90 da sabit kalmasını sağlıyorsun ;)
Bahsettiğiniz durumda termostat bozulmuş gibi görünüyor.
Ancak -20 gibi havalarda Örn: 80 - 70 gibi sabit hızlarda seyrediyorsanız 90 a sabitlememesi normal bir durumdur.
Hemen gidip termostatınızı değiştirmeyin.
Hava şartları normal seviyelere gelince düzelecektir.
Benim araçta da aynısı söz konusu. (Hava sıcaklığı -15 derece gösteriyorken.)
Devir bandını 2500 - 3000 aralığında tutunca sıcaklığı 90 a sabitleyebiliyor.
Ankara'da durum böyle. Belki İstanbul, Ankara kadar soğuk değildir.
(Tamamı kırmızı antifiriz dolu olduğu halde gece soğutma sıvısının sulu, buzlu karışımda olduğuna şahit oldum.)
@Erkay KAHYA
Abi dedigin gibi ben de normalde soğuklardan once hep 90'a çakılı idi. Dun ve onceki gun -15 -20 arasındaydı Kayseri. 4000-5000 devre çıktım birden LPG den benzine gecti hararet 90 dan 84-85 e düştü. Sonra benzine geçirdim yine 90'a sabitledi. Sonra yine yapayım olacak mi diye denedim 87-88 e düştü yavaşlayınca 90'a çıktı. Sonra da bi daha yapmadi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Abi dedigin gibi ben de normalde soğuklardan once hep 90'a çakılı idi. Dun ve onceki gun -15 -20 arasındaydı Kayseri. 4000-5000 devre çıktım birden LPG den benzine gecti hararet 90 dan 84-85 e düştü. Sonra benzine geçirdim yine 90'a sabitledi. Sonra yine yapayım olacak mi diye denedim 87-88 e düştü yavaşlayınca 90'a çıktı. Sonra da bi daha yapmadi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Soğuklardan saçmalama yapmış olabilir.
Naçizane tavsiyem, soğuk motora yüksek devir çevirtmeyin.
Tam aksine 7-8 dk bekledim 60-70 arası hareket ettim. Ben biraz daha kontrol edeyim en iyisi gidişatı. Teşekkürler abi.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Tamamı antifriz olması iyi değil derler ama.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
İşin garip tarafı şu ışıkta beklediğinde hemen düşüyor bu normal değil sanki. Zor bela 75-80 oluyor ışıkta ya da devir düşünce hemen 50 :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Tamamı antifriz olması iyi değil derler ama.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Haklısın abi tamamı antifiriz olunca yoğunluktan dolayı akışkanlığı etkiliyormuş. Hortum ömürleri de cabası.
Sıcaklık -30 ları görünce araç altı ateş yakmaktan başka seçenek kalmıyor. :D
Termostat kesi bozuk öyleyse.
LG-D855 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
O zaman termostat değişecek başka çare yok.
Arkadaşlar bana bu parçayı alıp yollayacak kimse vsr mı çarşamba günü elimde olması şart. Yola gitcem perşembe sabahın köründe. Yoksa bu soğukta sıkıntı olacak
@OğuzCanAlantor Oğuz bi yetiş :)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oğuzu unuttum bak ben :) beklemedeyim
termostat takıldı ve sorun çözüldü
sorunun çözülmesine sevindim, bir soru da ben sorayım. 147'de ve 159'da herhangi bir problem yok, motor ısınıyor, 90'a sabitleniyor ve öyle kalıyorlar. Fakat GT'nin motoru göstergede ısınmıyor. Hatta temposuz bi kullanımda 20 km boyunca durmadan gitsem bile motor sıcaklığını 60-65 arası gösteriyor genelde. Servise sorduğumda havaların fazla soğuk olduğunu falan söylediler ama 147 ve 159 90'a sabitlerken neden gt öyle yapmıyor? Termostat diye düşünüyorum eğer JTS'nin farklı bi nanesi yoksa. Sizce ?
Kendin sorup kendin cevaplamışsın :) Büyük ihtimal termostat. Değiştir için rahat etsin.
Öncelikle geçmiş olsun diyorum :) Benim de benzer bir maruzatım var konu açmak yerine başlıktan faydalanmayı seçtim :)
147 1.9 jtd kullanıyorum 1 ay oldu alalı, Motor ısınmadan ( bunu sadece dakika hesabı ile 5 - 10 dk arası rölantide çalıştırarak yapıyorum bu arada herhangi bir niceliğe bakmadan ) yola çıkmıyorum çıkarsam da devri ilk 10 dakika boyunca 2000'in üzerine bile çok çıkarmıyorum sonrasında kapatırken de aynı şekilde bir 5 10 dakika rölantide çalıştırıp öyle kapatıyorum.
Bu uygulamamda yanlış birşey var mı? Yola çıkmak için hararet derecesinin yükselmesini beklemeli miyim? ya da gazlayarak ben mi yükseltip yola çıkmalıyım? Burada havalar bir çok kez 0'ın altına düşüyor, rutin kullanımımda eksikleriniz veya tavsiyeleriniz olursa çok sevinirim :)
pahalı bir şey değil termostatı değiştirin kafanız rahat etsin arkadaşların dediği gibi ayrıca orjinal kullanmaktada yarar var çok cüzi bir fiyat farkı var 40-50tl olması lazım behr ve orjin oem parça arasında selamlar kolay gelsin
dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz
You are not allowed to view links.
Register or Login
dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz
Anladım, 10 dakika gerçekten uzun bir süre ben de o süre zarfında telefonla falan konuşuyorum, ekonomiden kastınız yakıtsa o sorun değil o arada yakacağı şey çok fazla olmasa gerek ama gereken süreyi aşıyorsam dediğiniz gibi tabi :) dizel olduğu için ısınmadan yola çıkmak istemiyorum, turbo ömrünün de korunması açısından yoldan geldikten sonra, hele ki devir olarak yukarılara çıkılmış turbo çalışmışsa rölantide beklememi önerdiler kapatmadan önce. Hatta kapatırken beklemenin ilkinden daha önemli olduğunu falan belirttiler :)
Benzinde daha yüksek devirleri görmeye alıştığım için başta tuhaf gelmişti duyduğumda ancak fazlasıyla 2000 devirin tatminkar olduğunu görünce ilk aldığımdan beri uyguluyorum.
You are not allowed to view links.
Register or
Login hocam termostatlık bir sorun var mı yok mu bilmiyorum, hatta sorun var mı onu da bilmiyorum :) sorma amacım aracı hareket ettirmeden önce belli bir değere cıkmasını veya kapatırken inmesini beklemek gerekiyor mu sıcaklık değerinin bundan dolayı soruyorum :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz
Anladım, 10 dakika gerçekten uzun bir süre ben de o süre zarfında telefonla falan konuşuyorum, ekonomiden kastınız yakıtsa o sorun değil o arada yakacağı şey çok fazla olmasa gerek ama gereken süreyi aşıyorsam dediğiniz gibi tabi :) dizel olduğu için ısınmadan yola çıkmak istemiyorum, turbo ömrünün de korunması açısından yoldan geldikten sonra, hele ki devir olarak yukarılara çıkılmış turbo çalışmışsa rölantide beklememi önerdiler kapatmadan önce. Hatta kapatırken beklemenin ilkinden daha önemli olduğunu falan belirttiler :)
Benzinde daha yüksek devirleri görmeye alıştığım için başta tuhaf gelmişti duyduğumda ancak fazlasıyla 2000 devirin tatminkar olduğunu görünce ilk aldığımdan beri uyguluyorum.
You are not allowed to view links.
Register or Login
hocam termostatlık bir sorun var mı yok mu bilmiyorum, hatta sorun var mı onu da bilmiyorum :) sorma amacım aracı hareket ettirmeden önce belli bir değere cıkmasını veya kapatırken inmesini beklemek gerekiyor mu sıcaklık değerinin bundan dolayı soruyorum :)
demek istediğim yakıttı.sorun yoksa yaptığınız çok doğru.motoru stopetmeden motor ısısında bir düşme olmaz istediğiz kadar bekleyin.termostat inmesine izin vermez.
Yeni tip araçlarda motoru çalıştırıp derhal yola çıkın hareket edin diyorlar daha önce opel h kasa aracım vardı kullanma kılavuzunda öyle yazıyordu okurken denk gelmiştim motoru çalıştırın ve hemen yola çıkın aracı yolda ısıtın diyordu ayrıca mesela ben her zaman daima aracımı çalıştırırım ve 1dk kadar bekler yola çıkarım yolda ısıtırım 2000 devirde 2500 devirde vites atarak 3000 deviri geçirmem o kadar beklemenize gerek yok hem yolda giderken daha kolay ısınır araç bilginiz olsun tabi ben gördüğüm bildiğim bilgileri paylaştım 5dk 10dk uzun süreler gerek yok bence mesela ben parkettiğimdede genelde araç fan açar fan sustuktan 10-15sn sonra stop ederim alışkanlık işte kendimce yaptığım bir teknik işte herkesin bir tekniği vardır yani 1dk kadar bekliyorum hemen hemen stop etmeden önce ve yeterli fazlasına gerek yok gibi geliyor...
You are not allowed to view links.
Register or Login
Yeni tip araçlarda motoru çalıştırıp derhal yola çıkın hareket edin diyorlar daha önce opel h kasa aracım vardı kullanma kılavuzunda öyle yazıyordu okurken denk gelmiştim motoru çalıştırın ve hemen yola çıkın aracı yolda ısıtın diyordu ayrıca mesela ben her zaman daima aracımı çalıştırırım ve 1dk kadar bekler yola çıkarım yolda ısıtırım 2000 devirde 2500 devirde vites atarak 3000 deviri geçirmem o kadar beklemenize gerek yok hem yolda giderken daha kolay ısınır araç bilginiz olsun tabi ben gördüğüm bildiğim bilgileri paylaştım 5dk 10dk uzun süreler gerek yok bence mesela ben parkettiğimdede genelde araç fan açar fan sustuktan 10-15sn sonra stop ederim alışkanlık işte kendimce yaptığım bir teknik işte herkesin bir tekniği vardır yani 1dk kadar bekliyorum hemen hemen stop etmeden önce ve yeterli fazlasına gerek yok gibi geliyor...
opel i satmışsınız kurtulmuşsunuz ne diyeyim :).2 ay önce bendede vardı.1.6 t otomatik.50 binde vites halatı bozuldu.servise bıraktım.2 saat sonra aradılar su hortumu patlamış halatı sökerken.160 tl imiş bana 100 olacakmış.neyse yapın dedim.ulan 50 bin daha.almaya gittim aracı parmak kalınlığında bir su hortumu.cıkan hortumu hafif zorladım bi daha kırıldı ruffes çips gibi.orda olmasa yolda olacak.yahu elli bin de hortum nasıl patlar dedim.ne dediler inanılmazdı.çok iyi gitmiş meyerse.oyle dediler.halat gitti hortüm gitti.o yüzden opelin dedigine fazla inanmamak lazım :).akıl alıyormu soğuk motor ve rampa çıkıyorsun yeni çalıştırmıssın.bayır aşşa diye yazsa tamam :)
Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Demek istediğim aracı zorlamadan 2000 devir bantlarında vites atarak motoru hareket halinde usulca yavaşça ısıtmak mantıklı geliyor ayrıca daha önceki diğer farklı marka ve model araçlarımdada sıkıntı yaşamadım hep bu şekilde kullandım bakım haricinde servise uğramadım yada arabalardan yana şanslıydım önceki sahipleride benim gibi titiz ve parçanın bozulmasını beklemeden değiştiren tiplerdendi ve benim aklımda kullanma kılavuzundaki bahsettiğim küçük bilgi kalmıştır onu refarans alarak hareket ediyorum bir sıkıntı problem yaşamadım açıkçası tabi herkesin kendi tercihi :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sizinle kesinlikle aynı fikirdeyim çok haklısınız ben nacizane düşüncemi belirttim uygulayıp uygulamamak kişinin kullanıcının kendisine kalmış sonuçta usta değilim bilir kişi değilim profesör değilim tamam ufak tefek şeyleri kendim değiştirsem de bakım işlemlerini yapsam da bu beni asla usta, bilir kişi ve profesör yapmaz sadece kullanma kılavuzunda bahsi geçen küçük bir bilgi aklımda kalmıştı ve paylaşmak istedim ben aynen onu uyguluyorum bir sorunla karşılaşmadığımı belirttim sadece iyi akşamlar :)
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sizinle kesinlikle aynı fikirdeyim çok haklısınız ben nacizane düşüncemi belirttim uygulayıp uygulamamak kişinin kullanıcının kendisine kalmış sonuçta usta değilim bilir kişi değilim profesör değilim tamam her ne kadar bujileri bobinleri kablolarımı gaz kelebeği temizliğimi iç dış motor temizliğimi filtreleri silecekleri motor suyunu far ve stop ampullerini vs ufak tefek şeyleri kendim değiştirsem de bu beni asla usta, bilir kişi ve profesör yapmaz sadece kullanma kılavuzunda bahsi geçen küçük bir bilgi aklımda kalmıştı ve paylaşmak istedim ben aynen onu uyguluyorum bir sorunla karşılaşmadığımı belirttim sadece iyi akşamlar :)
Erdinç bey cevabım size değildi zaten. Yanlış anlaşıldım heralde. Ben Cem Doğan beye yazdım. Sizin verdiğiniz bilgi gayet doğru. Sadece Opel değil. Muhtemelen bir çok yeni nesi araçta aynısı ya da bir benzeri yazar. 2007den beri bir fiil dizel araç kullanıyorum. Motoru çalıştırıp hareket etmekten kaynaklı hiç problem yaşamadım. Bende opel kitapçığından öğrenmiştim bilgiyi. Serviste teyit etmişti o zamanlar. Turbo dizeller nasıl bilmiyorum ama mantık normal kamyon dizelleri gibiyse. Rolantide beklerken ısıtmanın aksine motor soğutma uygular.
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
Bir kere şunu yanlış biliyorsunuz dizel araç zaten beklediği yerde ısınmaz. Yapacağınız birkaç dakika bekleme soğuk havada Yağı hazırlamaktır. Onun harici boş Uğraş olur. Küçümsediğiniz firmada lider otomobil üreticilerinden birisidir. Yazdıkları referans kabul edilebilir.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sizinle kesinlikle aynı fikirdeyim çok haklısınız ben nacizane düşüncemi belirttim uygulayıp uygulamamak kişinin kullanıcının kendisine kalmış sonuçta usta değilim bilir kişi değilim profesör değilim tamam her ne kadar bujileri bobinleri kablolarımı gaz kelebeği temizliğimi iç dış motor temizliğimi filtreleri silecekleri motor suyunu far ve stop ampullerini vs ufak tefek şeyleri kendim değiştirsem de bu beni asla usta, bilir kişi ve profesör yapmaz sadece kullanma kılavuzunda bahsi geçen küçük bir bilgi aklımda kalmıştı ve paylaşmak istedim ben aynen onu uyguluyorum bir sorunla karşılaşmadığımı belirttim sadece iyi akşamlar :)
Erdinç bey cevabım size değildi zaten. Yanlış anlaşıldım heralde. Ben Cem Doğan beye yazdım. Sizin verdiğiniz bilgi gayet doğru. Sadece Opel değil. Muhtemelen bir çok yeni nesi araçta aynısı ya da bir benzeri yazar. 2007den beri bir fiil dizel araç kullanıyorum. Motoru çalıştırıp hareket etmekten kaynaklı hiç problem yaşamadım. Bende opel kitapçığından öğrenmiştim bilgiyi. Serviste teyit etmişti o zamanlar. Turbo dizeller nasıl bilmiyorum ama mantık normal kamyon dizelleri gibiyse. Rolantide beklerken ısıtmanın aksine motor soğutma uygular.
Yok hocam ben demek istediğinizi anladım zaten yanlış anlama yok beni desteklediğinizi düşündüğüm için teşekkür ettim sorun yok sizdede sorun yoksa demekki bu bilgi refarans alınabilir mantıklı doğru yani sizinde belirttiğiniz üzere
50 binde hortüm ve halat ve iyi gitmiş sözü.ne deseydim ne yazsaydım
You are not allowed to view links.
Register or Login
50 binde hortüm ve halat ve iyi gitmiş sözü.ne deseydim ne yazsaydım
O servisteki elemanın ukalalığı. Yoksa ellibinde bitecek hortum olayını opel değil dacia yapmaz.
Sent from my iPhone using Tapatalk
almanyanın dacıa sı zaten.
Motoru ben hep 2-3 dk çalıştırır oyle çıkarım. Söylenilen doğru. Düşük devirde motoru ısıtmak normal olan. Biz ilk çalıştırmada beklerken yaglamayi yapsın diye bekliyoruz.
Turbolularda özellikle uzun yoldan gelindiğinde beklenmeli. Günlük rutin git gel de direk kapatılıp çıkılmamalı ama oyle 5-10 dk ya da gerek yok.
Sent from my iPhone using Tapatalk
You are not allowed to view links.
Register or Login
You are not allowed to view links.
Register or Login
dizel için 2 bin devir gayet sağlıklı olmalı.fakat 10 dakikaya yakın beklemek bence uzun.ekonomi açısından ama.bilhasa stop ederken.motoru durdurmadan 1 dakika beklemek yeterli olacaktır.soğukken bence o kadar soğuklarda gayet iyi.normalde ben ilk calıştırmada 2 dakika civarı bekler hafif gaza basarım fincanda ses coktan kesilmiş olur ve yola cıkarım.fakat cok sogumuştu gecen haftalar bu süreyi uzattım sonucta motorun ısınmasından ziyade yağın ısınması daha önemli.ama şu var dizel daha geç ısınır o bakımdan iyi yapıyorsunuz
Anladım, 10 dakika gerçekten uzun bir süre ben de o süre zarfında telefonla falan konuşuyorum, ekonomiden kastınız yakıtsa o sorun değil o arada yakacağı şey çok fazla olmasa gerek ama gereken süreyi aşıyorsam dediğiniz gibi tabi :) dizel olduğu için ısınmadan yola çıkmak istemiyorum, turbo ömrünün de korunması açısından yoldan geldikten sonra, hele ki devir olarak yukarılara çıkılmış turbo çalışmışsa rölantide beklememi önerdiler kapatmadan önce. Hatta kapatırken beklemenin ilkinden daha önemli olduğunu falan belirttiler :)
Benzinde daha yüksek devirleri görmeye alıştığım için başta tuhaf gelmişti duyduğumda ancak fazlasıyla 2000 devirin tatminkar olduğunu görünce ilk aldığımdan beri uyguluyorum.
You are not allowed to view links.
Register or Login
hocam termostatlık bir sorun var mı yok mu bilmiyorum, hatta sorun var mı onu da bilmiyorum :) sorma amacım aracı hareket ettirmeden önce belli bir değere cıkmasını veya kapatırken inmesini beklemek gerekiyor mu sıcaklık değerinin bundan dolayı soruyorum :)
Motoru çalıştırın, 30-40 sn bekleyin, sonra yola çıkın. Motor ısısı 90'a gelene kadar düşük devirde ve tam gaz asılmadan kullanın. Sonra normal sürüşe dönün. Stop etmeden önce de eğer tempolu kullandıysanız 1-2dk arası bekleyin, zaten park etmeye yakın düşük devirde kullandıysanız 20-30 sn beklemeniz yeterli.
En kötü ihtimalle her 1000 km'de bir motor sıcakken 10-20dk kadar yüksek devirli gidin, DPF'yi kurtarın.
Bu en basit anlatımıyla bu şekilde turbo,motor ve DPF'nin ömrünü güzel güzel uzatmış olur, birçok servis masrafından basit bir şekilde kurtulabilirsiniz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Motoru ben hep 2-3 dk çalıştırır oyle çıkarım. Söylenilen doğru. Düşük devirde motoru ısıtmak normal olan. Biz ilk çalıştırmada beklerken yaglamayi yapsın diye bekliyoruz.
Turbolularda özellikle uzun yoldan gelindiğinde beklenmeli. Günlük rutin git gel de direk kapatılıp çıkılmamalı ama oyle 5-10 dk ya da gerek yok.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kesinlikle 1 ila 2dk yeterli olacaktır 10-15dk vs gerek yok gibi geliyor hem zaten kimse hangi ustaya sorduysam yok artık yarım saat bekle oldu olacak dedi :) 1dk yağlama için fazlasıyla yeterli diyorlar kullandığınız yağda kaliteliyse tam sentetikse motordaki parçalara yapışır tamamı kesinlikle kartere inmez dediler zaten pompada sorun yoksa devir daim ilk marştan itibaren yağlamaya başlar yağda iyise zaten parçalara yapışan yağ moleküllerini hemen takviye eder sıkıntı yaratmaz öyle uzun uzun beklemeye gerek yok sen en iyisini yapıyorsun 30sn ila 1dk arası fazlasıyla yeterli olur daha fazlası abartıya girer dediler :)