Alfisti Turkey
Alfisti Turkey

Gönderen Konu: 159 klima performansı.  (Okunma sayısı 3691 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
159 klima performansı.
« : 09 Haziran 2017, 09:42:19 »
malüm Adanada sıcaklar başladı dün araçta 42 derece sıcaklık gösteriyordu klimanın gazını 1 ay önce doldurttum ama yeterli soğutmayı yapmıyor low alıyorum meltem gibi üflüyor soğukluk hissi yok 16 ya alıyorum motor en son kademede yine aynı meltem gibi üflüyor klima sesine rağmen soğutsa içim yanmıyacak 159'ların kliması bu kadar seslimi arkadaşlar.21 alıp 3 çizgi yapınca yarım saat yol gidince biraz biraz soğuttu ama araç. siyah ve deri döşeme güneşin altında kalınca içi cehennem gibi oluyor klimanın performansını nasıl artırabilirim kaputu açtım borularına baktım buz gibi tutulmuyor ama içeride öyle bir soğukluk yok.arkadaşın 1.4 palio biniyorum temmuz sıcağında adanada demir gibi soğuk aracın içi.bana klima açma en iyisi camları aç diyorlar  :)
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

yuka

  • Membro
  • İleti: 14
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #1 : 11 Haziran 2017, 11:08:10 »
Ben de yeni aldım 159'umu. Aldığımda içinde 10 gr gaz kalmamıştı nasıl olduysa kaçak falan da bulamadı gazcı. Şimdi de sabitken iyi soğutmuyor ama hareket edip aracın önü açılınca gayet iyi.
Sizdeki durum da bunun gibi mi yani hareket edip rüzgar açılınca soğutması nasıl?
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #2 : 11 Haziran 2017, 15:07:47 »
Gazını 20 gün önce tamamlattım sipobtan kaçak varmış eksiltmiş kaçak yok şu an sabit yada harekette çok fark etmiyor en güzel soğutmayı 21 derece 3 kademe hızda güze oluyor hissedilir bir soğukluk veriyor
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.656
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #3 : 11 Haziran 2017, 15:22:27 »
Tüm sistemim doğru çalıştığını varsayarsak;

Güneşin altında yatmış olan aracın klima açıldığındaki soğutma performansı, içerideki cehennem sıcağının tahliye edilmesi ve önce soğutma kanalarının soğumasına bağlı olarak bir müddet gecikir. 159la bir ilgisi yok bunun. Genel durum böyledir.

Güneşin altında bekleyen araca bindikten sonra camları ve klimayı açıp, sıcak havanın tahliyesine ve klimanın soğumasına izin verirseniz yarım saat gibi bir süre beklemek yerine 5 dk dan daha az bir sürede sonuç alırsınız.
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #4 : 11 Haziran 2017, 16:39:44 »
Aynen doğru söylüyorsun hocam heleki bu adana sıcağı olunca.şuan dış sıcaklık 33 derece ve klima 21 fan hızı orta hızda muazzam soğutuyor.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

hi_cazz

  • Membro
  • İleti: 4.179
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #5 : 11 Haziran 2017, 16:58:12 »
159un klima performansı kim ne derse desin düşük. Ben önceki aracımın bütün klima aksamını tamamen gözden geçirtmiş birisiyim. Kompresöründen borularına kadar.

Peki neye göre kötü performansı var? Benim aynı koşullar altında babamın aracı olan Insignia ile karşılaştırma imkanım oldu. Henüz bakımları yeni yapılmıştı ve polen filtresinide orjinal karbonlu olarak almıştım. Yaz tatili için Antalya'ya babamlarla beraber gittik. Araçlar aynı yerde yanyana duruyorlardı. 1 gün aynı yerde yatırdım araçları ve ertesi gün gidip ilk etapta kumandadan her 2 aracın camlarını indirdim. Sonra ikisinide çalıştırıp en soğuk ve en güçlü ayarda çalıştırdım. 1 dk sonra camları kapatıp 15 dk kadar bekledim ve sonucu görmek için her iki aracın içinede girdim. Insignia'nın içinde buzul havası hakimken, 159 henüz içeriyi soğutmaya başlamıştı.



vozkol

  • Membro
  • İleti: 151
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #6 : 11 Haziran 2017, 17:13:33 »
Ben 159'uma yeni orijinal klima kompresörü taktırıp, radyatör dahil tüm klima sistemini temizletip, sistemi fabrika çıkışı haline getirdiğim halde yazın şehiriçi kullanımda ancak "yeterli" düzeyde iken şu anki Giu bildiğiniz buzdolabı gibi. 23.5 - 24 derecede kullanıyorum. 159 klima performansı düşük ama siz yine de kompresörün iyi çalıştığına, sistemde gaz kaçağı olmadığına dikkat edin. Ayrıca mutlaka klima radyatörünü temizletin. Her gaz basışta sisteme ekledikleri yağ bir süre sonra çamur kıvamına gelip tıkanmalara yol açabiliyor.
2004-2008 : 1997 145 1.6 Boxer
2010-2014 : 2006 156 1.6 TS Distinctive
2014-2016 : 2008 159 1.9 JTDM Distinctive plus
2016-....... : Giulietta 1.6 JTDM Super TCT

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #7 : 11 Haziran 2017, 17:56:09 »
156 klima performansı da oldukça kötü tam bakımlı olmasına rağmen, lakin biz tüm klima borularına egzoz ısı yalıtım bantlarından sararak daha iyi bir sonuç elde edebildik. Özellikle egzoz manifoldu yakınlarından geçen boruların sarılması ciddi bir etki sağladı.

159un boru yerleşimini bilmiyorum ama benzer bir şey yapılabilir.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk


yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #8 : 11 Haziran 2017, 17:56:52 »
Bi de bir ipucu vereyim, klimayı ilk açınca camlara verince hem konsol daha hızlı soğuyor hem de camlar soğuduğu için dışarıdan gelen sıcak dalgası azalıyor.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk


Alfista35

  • Membro
  • İleti: 298
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #9 : 15 Haziran 2017, 18:07:39 »
156 klima performansı da oldukça kötü tam bakımlı olmasına rağmen, lakin biz tüm klima borularına egzoz ısı yalıtım bantlarından sararak daha iyi bir sonuç elde edebildik. Özellikle egzoz manifoldu yakınlarından geçen boruların sarılması ciddi bir etki sağladı.

159un boru yerleşimini bilmiyorum ama benzer bir şey yapılabilir.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

uygulamayı siz mi yaptınız
Alfa Romeo 156 1.6 TS Distinctive

admin

  • Amministratore
  • İleti: 5.824
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #10 : 16 Haziran 2017, 09:28:32 »
Klima radyatörünün iç temizliğinden ziyade radyatörün peteklerinin iyi durumda olması gerekir. Yıllar içerisinde önden gelen taş ve çamurdan kaynaklı peteklerde yamulma, ezilme meydana gelmekte ve bu sebeple deforme olmuş olan petekler yeteri kadar hava ile temas edemediğinden, özellikle şehir içi dur-kalk veya yavaş kullanımda başarısız olmakta. Uzun yolda veya nispeten daha yüksek bir seyir hızında radyatördeki boruların soğumasına katkı sağlandığı için performanstaki düşüklük hissedilmemekte.
Peteklerin düzeltilmesi için petek tarağı kullanılabilir ancak bunlar aşırı deformasyonda çok işe yaramaz. Yeni bir klima peteğinde zaman içerisinde oluşan deformasyon ara ara yapılacak düzeltmelerde işe yarayabilir ama artık ömrünü tamamlamış olan bir radyatörde pek fayda sağlamayacaktır.
:alfisti:

Lütfen forumda arama yapmadan yeni konu başlatmayın.

yigitekimdemir

  • Membro
  • İleti: 598
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #11 : 16 Haziran 2017, 09:57:00 »
uygulamayı siz mi yaptınız

eli benden daha maharetli bir arkadaşım yaptı :)

abdoganay

  • Membro
  • İleti: 92
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #12 : 31 Temmuz 2017, 17:21:03 »
bizim dayıoğlunun 1.6 mareasına bindim geçenlerde, bu ne biçim bir klimadır kardeşim, kapat dedim hasta olucaz, kuzey kutbuna çevirdi anında.. bendeki 156 ve 159 bu konuda zayıf hakikaten..
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

Alsift140

  • Membro
  • İleti: 266
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #13 : 01 Ağustos 2017, 20:09:45 »
bizim dayıoğlunun 1.6 mareasına bindim geçenlerde, bu ne biçim bir klimadır kardeşim, kapat dedim hasta olucaz, kuzey kutbuna çevirdi anında.. bendeki 156 ve 159 bu konuda zayıf hakikaten..
156 Dan önce fiat brava vardı, oda öyleydi, araba saatlerce güneş altında yatsın hiç farketmez, anında buz üflemeye başlıyordu.

156 da güneş altında giderken çoğunlukla, otomatik klima, full devirde çalıyor, anca tatlı bi serinlik oluyor, öldürmüyor yani, ama hava sesi kafa şişiriyor, kapalı havada veya akşam üzeri performansı süper oluyor genede iş görüyor, bunada şükür
 


Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

alperuzi

  • Membro
  • İleti: 549
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #14 : 02 Ağustos 2017, 09:42:55 »
Bizde de orjinal 1991 Corolla duruyor. O zamanlar klima gazlarının ozon tabakasına zarar verme muhabbeti olmadığından içinde eski tip zararlı gazlardan var ve buzdolabına çeviriyor arabayı. Ve 1991 olmasına rağmen fabrika çıkışı gaz duruyor içinde, hiç eksilme, ekleme olmadı.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

vieri

  • Membro
  • İleti: 1.072
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #15 : 02 Ağustos 2017, 10:05:50 »
Bizim 146'da da durum farklı değil.Çok sıcaklarda özellikle şehir içi trafiğinde klima güç bela yetiyor.Klima üzerindeki çalışmalara devam ediyoruz. :)

hiktor

  • Membro
  • İleti: 282
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #16 : 02 Ağustos 2017, 17:21:36 »
Bizim 146'da da durum farklı değil.Çok sıcaklarda özellikle şehir içi trafiğinde klima güç bela yetiyor.Klima üzerindeki çalışmalara devam ediyoruz. :)
Benim eski 146 da aynı problem vardı. Klima ılık havada soğuk, sıcak havada ılık üflüyordu. Ben de kafaya taktım ve konsolu komple sökerek klima peteğine ulaştım ve gördüklerime şaşırdım. Klima peteği yuvaya küçük geldiğinden havanın bir kısmını peteğin iki yanından geçiyordu. Hemen peteğin yanındaki boşlukları kapatarak montajı yaptım. Sonuç mükemmeldi, süper soğutuyordu. Nedenini serviste öğrendim. O yıllarda klimalı arabalar lüks vergiye tabi olduğundan vergi avantajı olsun diye klimasız satılıp serviste klima takılıyormuş. Fakat bizim akıllılar daha da tasarruf yapmak için petekleri nereden temin ettilerse, yuvaya ufak geldiği halde çekinmeden montajı yapmışlar. Benimki 1.6 Boxer'dı. Sonraki modellerde durum nedir bilemiyorum, belki aynı problem sizde de olabilir.
1985 Sprint 1.5 Boxer (Siyah)
1985 Sprint 1.5 Boxer (Kırmızı)
1986 Sprint 1.5 Boxer (Sarı)
1990 33 1.5 Boxer (kırmızı)
1994 155 2.0 TS (Kırmızı)
1996 146 1.6 Boxer (Siyah)
1998 156 2.0 TS (Yeşil)
1999 156 1.6 TS (Yeşil)
2000 2.0 TS SS (Nuvola)
2008 159 1.9 JTDM QTronic (Füme)
(Sadece Alfa olanlar. 3-5 tane de diğerleri...)

vieri

  • Membro
  • İleti: 1.072
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #17 : 02 Ağustos 2017, 18:16:06 »
Benim eski 146 da aynı problem vardı. Klima ılık havada soğuk, sıcak havada ılık üflüyordu. Ben de kafaya taktım ve konsolu komple sökerek klima peteğine ulaştım ve gördüklerime şaşırdım. Klima peteği yuvaya küçük geldiğinden havanın bir kısmını peteğin iki yanından geçiyordu. Hemen peteğin yanındaki boşlukları kapatarak montajı yaptım. Sonuç mükemmeldi, süper soğutuyordu. Nedenini serviste öğrendim. O yıllarda klimalı arabalar lüks vergiye tabi olduğundan vergi avantajı olsun diye klimasız satılıp serviste klima takılıyormuş. Fakat bizim akıllılar daha da tasarruf yapmak için petekleri nereden temin ettilerse, yuvaya ufak geldiği halde çekinmeden montajı yapmışlar. Benimki 1.6 Boxer'dı. Sonraki modellerde durum nedir bilemiyorum, belki aynı problem sizde de olabilir.

Teşekkür ederim bu durumu araştıracağım bizim araç 98 model twinspark. Daha önce serviste çalışmış olan ustama soracağım bu konuyu.:) İnşallah bir çözüme kavuşur. :)

gokturk01

  • Membro
  • İleti: 139
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #18 : 09 Ağustos 2017, 17:12:30 »
156 klima performansı da oldukça kötü tam bakımlı olmasına rağmen, lakin biz tüm klima borularına egzoz ısı yalıtım bantlarından sararak daha iyi bir sonuç elde edebildik. Özellikle egzoz manifoldu yakınlarından geçen boruların sarılması ciddi bir etki sağladı.

159un boru yerleşimini bilmiyorum ama benzer bir şey yapılabilir.

Sent from my HTC One_M8 using Tapatalk

egzoz yalıtım sargısından sipariş verdim ve klima borusunu komple sardım aracı lifte kaldırıp alt korumayı söktük klima kompresörü ile turbo yan yana turbonun sıcaklığı klimanın performansını çok etkiliyormuş yalıtım yaptım ve şu an Adana sıcağında klima 19 derece ve 2 fanda gayet hissedilir soğuk oluyor aracın içi ve 159'um siyah tavsiye ederim arkadaşlar faydasını gördüm iyikide yaptım. :yukari-ok:
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #19 : 09 Ağustos 2017, 18:46:53 »
Sağlıklı soğutma ip uçları:

1- Klima sürücü - yolcu soğtuma amacı ile kullanılmaz, ortam soğutması yapar. Klima üfleçlerine yaptığınız her müdahale ortam serinlemesine olumsuz yansıyabilir. Bu durum da konforu etkileyecektir.

2- Klima açıkken ortam şartları müsaitse, iç havalandırma aktif olmalıdır. Dışarıdan hava alma yapıldığı müddetçe içeri giren yeni havayı soğutmaya çalışırsınız. Eğer iç sirkülasyon açık olursa, bu durumda zaten soğumaya başlamış olan havayı soğutarak daha hızlı verim alabilirsiniz. Cam buğulanmalarına dikkat.

3- Eğer araçta otomatik klima varsa, üfleç kontrolünün otomatiğe alınması tercih sebebidir, sensörler vasıtası ile ortamda nerenin hangi ısıya ihtiyacı olduğunu ölçer ve gerekli soğutmayı ona göre yapar.

4- Eğer otomatik klima yoksa, mümkün mertebe camlara üfleme yapılır. Fizik kuralıdır, ısınan hava yükselir. Soğuk havayı yukarı verdiğinizde, ısınan havanın da yukarı çıkma isteği sonucu ortamda bir sirkülasyon oluşacaktır. Ayrıca yukarıdaki sıcak hava soğutulmuş olacaktır. Otomatik klimalı araçları olanlar deneyebilir, klima otomatikte iken yazın cam üfleçleri, kışın ayak - diz üfleçleri yoğun bir şekilde çalışır.

5- Arka koltukta kimse oturmuyor nasıl olsa, arka orta konsol üflecini kapatayım derseniz aracın önü ve arkası homojen soğumayacaktır. Bu durumda da verimli bir iklimlendirme yapamıyor olacaksınız. Kabin içinde her yerin mümkün mertebe soğutulması gereklidir.

6- Sıcak havada ilk çalıştırmada mümkünse araç startı sonrası tüm kapılar açılır, klima üfleci çalıştırılır ve tüm gözlerden hızlı üfleme yaptırılır. Mümkünse bu sırada dışarıda bir süre beklenir. Değilse camlar açılır. Üfleçlerden serin hava gelmeye başladığında tüm kapılar veya camlar kapatılır, iç sirkülasyona geçilir ve otomatik klima aktif edilir, ortam sıcaklığı için 20-22 derece ayarlanır. Araç otomatik değilse cam üfleçleri çalıştırılır.

7- Konfor için ortam ısısının 20-22 derece arasında olması önerilir. Bu durum evlerde olduğu gibi araçlarda da geçerlidir. Yaz veya kış fark etmez, araç iç ısısı optimum 20-22 derece arasında olmalıdır. Bu koşul sağlanıncaya dek klima en soğuk (kış şartlarında en sıcak) ayarlarda çalıştırılabilir, akabinde sıcaklık 20-24 arasına sabitlenir. Bu şekilde yakıt ekonomisi de sağlanabilecektir.

8- Hava hızı çok önemlidir. Ne kadar hızlı hava, o kadar soğuk ortam gibi bir durum yoktur. Hava debisi arttıkça klimanın soğutma performansı da azalacaktır. Saniyede 1 metre küp akış hızına sahip havayı soğutmak ile 5 metre küp havayı soğutmak eşit olamaz (değerler afakidir). Tam olarak olmasa da ne kadar yavaş hız, o kadar serin hava gibi bir durum vardır. Fakat bu da ortam ısısının geç düşmesi anlamına gelir. Bu durumda kullanıcı optimum ayarı bulmalıdır. İlk startta yüksek hız, hissedilir serin hava akışı sonrası bir süre düşük hız, yolculuk esnasında orta üfleme hızı çoğu zaman olumlu sonuç verir. Bu sırada bir süre sıcağa veya soğuğa sabretmek gerekebilir.

9- Klima çalışıyorken camlar kesinlikle açılmaz. Açıldığı anda ortam ısısı artacaktır. Soğutma için harcadığınız efor gidecektir. Gerek olmadıkça camlar açılmaz. Sık yapılan hata, hem camları açalım hem klimayı, daha çabuk serinler anlayışıdır. Bu şekilde ancak dünyayı soğutmaya çalışıyor olabiliriz ki Alfalarımız bu amaç için üretilmedi :D Hali ile buna güçleri yetmez.

Bu bilgilerin çoğu kişisel araştırma yorum ve deneyim içerir. Bağlayıcılığı yoktur, hatalı olduğum veya yanlış yorumladığım yerler olabilir :)

TRSemih

  • Membro
  • İleti: 3.656
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #20 : 09 Ağustos 2017, 23:04:03 »
Kadir'im kalemine sağlık. Ne güzel yazmışsın..
A4 B8 '09 2.0 TFSI QUATTRO (2022-...)
Giulietta '15 1.6 JTDM (2021)
159 '06 1.9 JTDM (2016-2021)
156 '05 1.6 TS (2012-19)
156 '98 2.0 TS (2014-15)

Theillest

  • Membro
  • İleti: 820
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #21 : 10 Ağustos 2017, 00:17:10 »
Sağlıklı soğutma ip uçları:

1- Klima sürücü - yolcu soğtuma amacı ile kullanılmaz, ortam soğutması yapar. Klima üfleçlerine yaptığınız her müdahale ortam serinlemesine olumsuz yansıyabilir. Bu durum da konforu etkileyecektir.

2- Klima açıkken ortam şartları müsaitse, iç havalandırma aktif olmalıdır. Dışarıdan hava alma yapıldığı müddetçe içeri giren yeni havayı soğutmaya çalışırsınız. Eğer iç sirkülasyon açık olursa, bu durumda zaten soğumaya başlamış olan havayı soğutarak daha hızlı verim alabilirsiniz. Cam buğulanmalarına dikkat.

3- Eğer araçta otomatik klima varsa, üfleç kontrolünün otomatiğe alınması tercih sebebidir, sensörler vasıtası ile ortamda nerenin hangi ısıya ihtiyacı olduğunu ölçer ve gerekli soğutmayı ona göre yapar.

4- Eğer otomatik klima yoksa, mümkün mertebe camlara üfleme yapılır. Fizik kuralıdır, ısınan hava yükselir. Soğuk havayı yukarı verdiğinizde, ısınan havanın da yukarı çıkma isteği sonucu ortamda bir sirkülasyon oluşacaktır. Ayrıca yukarıdaki sıcak hava soğutulmuş olacaktır. Otomatik klimalı araçları olanlar deneyebilir, klima otomatikte iken yazın cam üfleçleri, kışın ayak - diz üfleçleri yoğun bir şekilde çalışır.

5- Arka koltukta kimse oturmuyor nasıl olsa, arka orta konsol üflecini kapatayım derseniz aracın önü ve arkası homojen soğumayacaktır. Bu durumda da verimli bir iklimlendirme yapamıyor olacaksınız. Kabin içinde her yerin mümkün mertebe soğutulması gereklidir.

6- Sıcak havada ilk çalıştırmada mümkünse araç startı sonrası tüm kapılar açılır, klima üfleci çalıştırılır ve tüm gözlerden hızlı üfleme yaptırılır. Mümkünse bu sırada dışarıda bir süre beklenir. Değilse camlar açılır. Üfleçlerden serin hava gelmeye başladığında tüm kapılar veya camlar kapatılır, iç sirkülasyona geçilir ve otomatik klima aktif edilir, ortam sıcaklığı için 20-22 derece ayarlanır. Araç otomatik değilse cam üfleçleri çalıştırılır.

7- Konfor için ortam ısısının 20-22 derece arasında olması önerilir. Bu durum evlerde olduğu gibi araçlarda da geçerlidir. Yaz veya kış fark etmez, araç iç ısısı optimum 20-22 derece arasında olmalıdır. Bu koşul sağlanıncaya dek klima en soğuk (kış şartlarında en sıcak) ayarlarda çalıştırılabilir, akabinde sıcaklık 20-24 arasına sabitlenir. Bu şekilde yakıt ekonomisi de sağlanabilecektir.

8- Hava hızı çok önemlidir. Ne kadar hızlı hava, o kadar soğuk ortam gibi bir durum yoktur. Hava debisi arttıkça klimanın soğutma performansı da azalacaktır. Saniyede 1 metre küp akış hızına sahip havayı soğutmak ile 5 metre küp havayı soğutmak eşit olamaz (değerler afakidir). Tam olarak olmasa da ne kadar yavaş hız, o kadar serin hava gibi bir durum vardır. Fakat bu da ortam ısısının geç düşmesi anlamına gelir. Bu durumda kullanıcı optimum ayarı bulmalıdır. İlk startta yüksek hız, hissedilir serin hava akışı sonrası bir süre düşük hız, yolculuk esnasında orta üfleme hızı çoğu zaman olumlu sonuç verir. Bu sırada bir süre sıcağa veya soğuğa sabretmek gerekebilir.

9- Klima çalışıyorken camlar kesinlikle açılmaz. Açıldığı anda ortam ısısı artacaktır. Soğutma için harcadığınız efor gidecektir. Gerek olmadıkça camlar açılmaz. Sık yapılan hata, hem camları açalım hem klimayı, daha çabuk serinler anlayışıdır. Bu şekilde ancak dünyayı soğutmaya çalışıyor olabiliriz ki Alfalarımız bu amaç için üretilmedi :D Hali ile buna güçleri yetmez.

Bu bilgilerin çoğu kişisel araştırma yorum ve deneyim içerir. Bağlayıcılığı yoktur, hatalı olduğum veya yanlış yorumladığım yerler olabilir :)
Çok güzel ip uçları olmuş abi eline sağlık.

D6603 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Alsift140

  • Membro
  • İleti: 266
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #22 : 10 Ağustos 2017, 07:55:58 »
Özellikle klima sistemi zayıf araçlar için, klima sistemlerini en verimli şekilde kullanabilmeleri için çok faydalı bi yazı olmuş.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

blackgear

  • Membro
  • İleti: 2.371
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #23 : 10 Ağustos 2017, 15:31:19 »
Teşekkürler arkadaşlar, yardımcı olabildiysem ne mutlu :)  :alfisti:

pilot.5

  • Membro
  • İleti: 9
    • Çevrimdışı
Ynt: 159 klima performansı.
« #24 : 04 Eylül 2017, 01:18:58 »
Ben de alalı iki ay kadar oluyor 159 umu. İlk aldığım zaman, İzmir den dönerken Kocaeli'ye, farkettim ne kadar az üflediğini klimanın. Kocaeli ye döndükten sonra yağ bakımında carbonlu polen filtresi takınca anladım, eski filtrenin ne denli tıkanmış olduğunu. Hakikaten de çıkan eski filtreyi görünce "hiç mi değiştirmedin be adam" demiştim eski sahibine, kendi kendime. Polen filtresi yenilenince çok ciddi hız artışı oldu klima ızgaralarından ancak soğutma performansına bakarsak yine de benim eski aracım (Nissan Almera 1.5 Tekna 2004 model) gibi güçlü ve hızlı değil. Klima gazı bastırmadım henüz. Onu da yapınca tekrar denemek lazım. Herkese selamlar.
Alfisti Turkey Faydalı Bağlantılar:
İlk Okunacak Başlık | Forum Kuralları | Resim Ekleme Sanatı

 

GoogleTagged



Related Topics

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
klima performansi

Başlatan Grandfather « 1 2 3 » Teknik Bilgiler, Teknik Yardım

63 Yanıt
3402 Gösterim
Son İleti 25 Eylül 2006, 00:34:25
Gönderen: n/a
75 Yanıt
3112 Gösterim
Son İleti 31 Ekim 2012, 10:38:55
Gönderen: ArinFırat
19 Yanıt
1899 Gösterim
Son İleti 18 Temmuz 2010, 02:03:00
Gönderen: ku2
129 Yanıt
9241 Gösterim
Son İleti 25 Aralık 2014, 15:50:05
Gönderen: ozoozo
34 Yanıt
3007 Gösterim
Son İleti 04 Kasım 2015, 01:34:42
Gönderen: oguzhanyildiz

SimplePortal 2.3.7 © 2008-2024, SimplePortal