Alfisti Turkey

Alfa Romeo => Teknik Bilgiler, Teknik Yardım => Konuyu başlatan: hi_cazz - 29 Temmuz 2014, 21:11:44

Başlık: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 29 Temmuz 2014, 21:11:44
Arkadaşlar 4-5 ay önce başlayan bir sarsıntı problemim var. Gün geçtikçe daha da artmakta ama bunu anlatmak büyük dert benim için. Şimdi öncelikle jant ve lastik kaynaklı değil. En azından bunu anlamış oldum. Çünkü bu sarsıntı başladığı zaman 17" jantlar taklıydı şimdi 18" ler takılı değişen bişey yok.

Sarsıntı ise şöyle oluyor. 50-60 km gibi başlıyor ve devam ediyor. Sanki tekliyormuş gibi ama değil gibi garip bişey. Nasıl çözerim bilemiyorum. Enjektörlerdeki herhangi bir problem sarsıntı yapabilir mi onuda merak ediyorum.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: tolga_ozhan - 29 Temmuz 2014, 22:05:56
159'a ait daha önce gördüğüm örneklere istinaden söylüyorum. Volan ya da krank kasnağı olma ihtimali var.
Tabii benim söylediğim sadece ihtimal. Gördüm dediğim örneklerde de şikayet belirli hızdan sonra yaşadan sarsıntı benzeri titremeydi. Yanlış hatırlamıyorsan 1 tanesinde volan 2 tanesinde krank kasnağı sebepti.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: max-ime - 29 Temmuz 2014, 22:16:38
Volanda arac ilk marsi alirken de sarsinti yapiyor.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 29 Temmuz 2014, 22:31:37
Km yi degil de vites ve devri gozlemleyerek bi bilgi verirsen daha iyi olur Halit Hocam
Gecenlerde burda karsilastim 2.000 3.000 devir araliginda araba titriyor ardindan aciliyor dediler
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 29 Temmuz 2014, 23:20:17
Otomatik olduğu için benim araçta volan yok bildiğim kadarıyla. O zsman krank kasnağı mı bu? Eğer krank kasnağı ise zorlu ve maddi olarak yoracak bişey mi?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 29 Temmuz 2014, 23:22:18
You are not allowed to view links. Register or Login
Km yi degil de vites ve devri gozlemleyerek bi bilgi verirsen daha iyi olur Halit Hocam
Gecenlerde burda karsilastim 2.000 3.000 devir araliginda araba titriyor ardindan aciliyor dediler
Devir ve vites farketmiyor. Ger devir ve viteste yapıyor.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 30 Temmuz 2014, 01:25:50
Sanzumanda mi yoksa motorda mi sikinti anlamaya calistim da,
Her devirde yapiyorsa bi enjoktorlere baktir derim.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 30 Temmuz 2014, 11:02:53
You are not allowed to view links. Register or Login
Sanzumanda mi yoksa motorda mi sikinti anlamaya calistim da,
Her devirde yapiyorsa bi enjoktorlere baktir derim.
Haftaya p.tesi gidicem bakalım bulunacak mı sorun?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: max-ime - 30 Temmuz 2014, 11:08:55

Motor kulaklarından da olabilir, ona da baktır derim.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 30 Temmuz 2014, 13:39:03
You are not allowed to view links. Register or Login

Motor kulaklarından da olabilir, ona da baktır derim.
Dediğn gibi olabir benimde aklıma geldi. Tek sıkıntı şurda bu tarz sorunlar birden fazla değişekene bağlı olduğu için oda değişecek bu da değişecek diyip beni maddi manevi yoracak olmaları.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 30 Temmuz 2014, 14:05:17
%100 emin olmadan tek parca bile degistirme Halit Hocam.
Sozum meclisten disari, ama nerden ne koparsak kâr gözüyle bakan kisiler var ne yazik ki. Tanıdık bi dizelci varsa enjektör testine aldir max. Sökme takma isciligi verirsin. Motor kulaklari bildigim kadariyla dururken de gaz verdiginde titreme yapar.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 30 Temmuz 2014, 14:36:56
You are not allowed to view links. Register or Login
%100 emin olmadan tek parca bile degistirme Halit Hocam.
Sozum meclisten disari, ama nerden ne koparsak kâr gözüyle bakan kisiler var ne yazik ki. Tanıdık bi dizelci varsa enjektör testine aldir max. Sökme takma isciligi verirsin. Motor kulaklari bildigim kadariyla dururken de gaz verdiginde titreme yapar.
Bosch car servis var. Adamla tanışıyoruz. Bakalım beni yine orası paklayacak. Ya da bir yakınım bmw servisi yaptırmaktan ziyade ona arıza tespiti yaptırayım diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: max-ime - 30 Temmuz 2014, 15:41:36
You are not allowed to view links. Register or Login
Otomatik olduğu için benim araçta volan yok bildiğim kadarıyla. O zsman krank kasnağı mı bu? Eğer krank kasnağı ise zorlu ve maddi olarak yoracak bişey mi?

Şimdi farkettim otm araçta  da volant oluyor.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 30 Temmuz 2014, 16:04:25
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Otomatik olduğu için benim araçta volan yok bildiğim kadarıyla. O zsman krank kasnağı mı bu? Eğer krank kasnağı ise zorlu ve maddi olarak yoracak bişey mi?

Şimdi farkettim otm araçta  da volant oluyor.
Evet bende baktım eperden varmış :D
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: tolga_ozhan - 30 Temmuz 2014, 16:37:40
Volan zaten şanzımana ait bir parça değil. Krank, dolayısıylada motorun kendisi ile alakalı.
Hatta sabit devirli, şanzımanı hiç olmayan otomotiv sektörü dışında kullanılan motorlarında volanı vardır.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 30 Temmuz 2014, 16:41:03
You are not allowed to view links. Register or Login
Volan zaten şanzımana ait bir parça değil. Krank, dolayısıylada motorun kendisi ile alakalı.
Hatta sabit devirli, şanzımanı hiç olmayan otomotiv sektörü dışında kullanılan motorlarında volanı vardır.
Ben şanzumanla alakalı diye düşünmüştüm hep ama değilmiş dediğiniz gibi.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: tolga_ozhan - 30 Temmuz 2014, 17:01:43
Konusu geçmişken şöylede bir bilgi vereyim. Dizel Giu,Mito ve 159'un volanı DMF'dir. Yani Dual Mass Flywheel. Flywheel zaten volan demek. Dual Mass'den kasıt, sanayi ağzı ile hareketli volan. Birbirine karmaşık bir yapı ile bağlı iki katmandan oluşur ve bu iki katman birbirine göre nispi bir harekete sahiptir. Faydası daha sarsıntısız bir motor ve daha kemiksiz vites geçişleridir. Daha soft bir yapı kazandırır lafın kısası. Dezavantajı ise büyüktür. Otomobil üreticilerine göre manuel araçlarsa her baskı balata değişiminde değişmeli. Otomatik vitesde ise genelde 100 km'den önce değişmeli. Hatta bildiğim yanlış olabilir ams yetkili servis Giu ve 159 için değişimi ısrarla öneriyor. Yoksa karşılığı titreşim olarak kullanıcıya geri dönüyor.
Giu için 1750 TL 159 için 2500 TL fiyatı var.
Bir diğer volan tipi solid flywheel. Diğer tüm araçlarda yaygın olarak kullanılır. Dayanıklıdır, değişim ihtiyacı nadirdir. Çünkü diğer tipten farklı olarak taşlama uygulanabilir. Dezavantaj ise daha sert geçişlerdir.
Alfaowner'da DMF'den Solid'e geçmek ile ilgili başlıklar vardır. Onlar ısrarla baskı balata değişiminde ya da periyotlara uygun volan değişimi öneriyorlar.
Yetkili servisler manuel'de baskı balata değişimini esas alıyorlar ama otomatikte ne yapıyorlar bilmiyorum.
Baskı balatayı esas almalarının sebebi ise volan değişimi gerekirse baskı balatada kesin değişiyor. Yani amaç ikinci bir işin ve masrafıb önüne geçmek.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 30 Temmuz 2014, 19:06:53
Off off inşallah volan değildir o zaman 2500 beni şuan komaya sokar.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: max-ime - 30 Temmuz 2014, 19:10:05
Volansa da kullanilir zaten oyle, sorun olmaz.

Ama benim fikrim motor kulaklarindan geldigi.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 30 Temmuz 2014, 19:50:31
You are not allowed to view links. Register or Login
Volansa da kullanilir zaten oyle, sorun olmaz.

Ama benim fikrim motor kulaklarindan geldigi.
İnşallah öyledir. Zaten enjektörlere bile razıyım pahalı bile olsa kafamda soru işareti olan bişeyi değiştirmiş olurum.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: oceansblue - 31 Temmuz 2014, 11:07:03
Abi benim de enjektörlerde problem vardı. Babam eski motor ustası olduğundan değişim işi en son çare diyordu. Bir BOSCH car servisine gidip orada enjektör bakımı yaptırdı. Tabi bu işlemler yapılırken sürekli başlarında bekledi hatta müdahale bile etti. Aracımda, yüksek yakıt sarfiyatı, siyah duman atma, rölantide sarsıntılı çalışma gibi durumlar geçti. Ustalar enjektörlerin değişimini istiyorlar, babam da orijinal enjektörlerin kıymetli olduğunu kolay kolay değişilmemesi gerektiğini söylüyor. Bütün bu bakımlar 4-5 saat sürdü ve 300 tl ödedik. Bu miktar enjektördeki meme değişimine göre değişkenlik gösterebilir.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: tunerviper - 31 Temmuz 2014, 11:14:01
Yay var mı araçta ?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 31 Temmuz 2014, 12:55:23
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi benim de enjektörlerde problem vardı. Babam eski motor ustası olduğundan değişim işi en son çare diyordu. Bir BOSCH car servisine gidip orada enjektör bakımı yaptırdı. Tabi bu işlemler yapılırken sürekli başlarında bekledi hatta müdahale bile etti. Aracımda, yüksek yakıt sarfiyatı, siyah duman atma, rölantide sarsıntılı çalışma gibi durumlar geçti. Ustalar enjektörlerin değişimini istiyorlar, babam da orijinal enjektörlerin kıymetli olduğunu kolay kolay değişilmemesi gerektiğini söylüyor. Bütün bu bakımlar 4-5 saat sürdü ve 300 tl ödedik. Bu miktar enjektördeki meme değişimine göre değişkenlik gösterebilir.
Benimde enjektör memeleri değişti yaklaşık 10000km önce ama bosch car servis değildi malesef. Sıradan bir dizel enjektör ve pompa ustasıydı. Bosch car servise bir danışmam lazım o zaman.
You are not allowed to view links. Register or Login
Yay var mı araçta ?
Yok usta standart.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: tunerviper - 31 Temmuz 2014, 12:57:46
Belirli bir hızın üstünde ise yürüyen ile ilgili bir sorun da olabilir. Belirli bir devirden sonra ise motor daha olası
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 31 Temmuz 2014, 13:34:37
You are not allowed to view links. Register or Login
Belirli bir hızın üstünde ise yürüyen ile ilgili bir sorun da olabilir. Belirli bir devirden sonra ise motor daha olası

yürüyenden gelen sarsıntı gibi gelmiyor bana ama tam olarakta bilemiyorum. Sanki gaz yemekte zorlanan aracın yaptığı yekinmedin çok çok küçüğü gibi bir sarsıntıdan bahsediyorum.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Rotweiler - 31 Temmuz 2014, 15:03:25
"Kardeş bence senin anakart yanmış..."




Abi bence de enjektörlere bi baktır derim.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 31 Temmuz 2014, 16:37:02
You are not allowed to view links. Register or Login
"Kardeş bence senin anakart yanmış..."




Abi bence de enjektörlere bi baktır derim.
Ramden şüpheleniyorum :D
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: oceansblue - 31 Temmuz 2014, 17:29:36
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi benim de enjektörlerde problem vardı. Babam eski motor ustası olduğundan değişim işi en son çare diyordu. Bir BOSCH car servisine gidip orada enjektör bakımı yaptırdı. Tabi bu işlemler yapılırken sürekli başlarında bekledi hatta müdahale bile etti. Aracımda, yüksek yakıt sarfiyatı, siyah duman atma, rölantide sarsıntılı çalışma gibi durumlar geçti. Ustalar enjektörlerin değişimini istiyorlar, babam da orijinal enjektörlerin kıymetli olduğunu kolay kolay değişilmemesi gerektiğini söylüyor. Bütün bu bakımlar 4-5 saat sürdü ve 300 tl ödedik. Bu miktar enjektördeki meme değişimine göre değişkenlik gösterebilir.
Benimde enjektör memeleri değişti yaklaşık 10000km önce ama bosch car servis değildi malesef. Sıradan bir dizel enjektör ve pompa ustasıydı. Bosch car servise bir danışmam lazım o zaman.
You are not allowed to view links. Register or Login
Yay var mı araçta ?
Yok usta standart.

zaten bilgisayara bağlayıp sorunlu olan enjektörler tespit ediliyor. Orijinal yazılım olursa sıkıntı olmuyor.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 31 Temmuz 2014, 18:04:13
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi benim de enjektörlerde problem vardı. Babam eski motor ustası olduğundan değişim işi en son çare diyordu. Bir BOSCH car servisine gidip orada enjektör bakımı yaptırdı. Tabi bu işlemler yapılırken sürekli başlarında bekledi hatta müdahale bile etti. Aracımda, yüksek yakıt sarfiyatı, siyah duman atma, rölantide sarsıntılı çalışma gibi durumlar geçti. Ustalar enjektörlerin değişimini istiyorlar, babam da orijinal enjektörlerin kıymetli olduğunu kolay kolay değişilmemesi gerektiğini söylüyor. Bütün bu bakımlar 4-5 saat sürdü ve 300 tl ödedik. Bu miktar enjektördeki meme değişimine göre değişkenlik gösterebilir.
Benimde enjektör memeleri değişti yaklaşık 10000km önce ama bosch car servis değildi malesef. Sıradan bir dizel enjektör ve pompa ustasıydı. Bosch car servise bir danışmam lazım o zaman.
You are not allowed to view links. Register or Login
Yay var mı araçta ?
Yok usta standart.

zaten bilgisayara bağlayıp sorunlu olan enjektörler tespit ediliyor. Orijinal yazılım olursa sıkıntı olmuyor.
İnşallah tespit edebilirler.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 04 Ağustos 2014, 19:05:26
Bugün aracı lifte aldık ve liftteyken aracı kullanır gibi gaz vererek jant lastikleri kontrol ettik. Enteresan şekilde tüm lastikler zıplama vardı.

Sarsıntının nedeni bu dediler. Yarın vaktim olursa 17leri takıp tekrar lifte alıp deneyeceğiz aynı şey var mı yok mu bakacağız. Eğer sorun lastiklerse nasıl bir yol izlemeliyim? Lastikler daha 1 aylık. Acaba 235 45 18 ölçü yerine 235 40 18 takmış olmamdan kaynaklı bir sıkıntı mı?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: ar.159 - 04 Ağustos 2014, 19:49:48
You are not allowed to view links. Register or Login
Bugün aracı lifte aldık ve liftteyken aracı kullanır gibi gaz vererek jant lastikleri kontrol ettik. Enteresan şekilde tüm lastikler zıplama vardı.

Sarsıntının nedeni bu dediler. Yarın vaktim olursa 17leri takıp tekrar lifte alıp deneyeceğiz aynı şey var mı yok mu bakacağız. Eğer sorun lastiklerse nasıl bir yol izlemeliyim? Lastikler daha 1 aylık. Acaba 235 45 18 ölçü yerine 235 40 18 takmış olmamdan kaynaklı bir sıkıntı mı?
jantlarda bi defo olmasın :(
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 04 Ağustos 2014, 20:15:54
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Bugün aracı lifte aldık ve liftteyken aracı kullanır gibi gaz vererek jant lastikleri kontrol ettik. Enteresan şekilde tüm lastikler zıplama vardı.

Sarsıntının nedeni bu dediler. Yarın vaktim olursa 17leri takıp tekrar lifte alıp deneyeceğiz aynı şey var mı yok mu bakacağız. Eğer sorun lastiklerse nasıl bir yol izlemeliyim? Lastikler daha 1 aylık. Acaba 235 45 18 ölçü yerine 235 40 18 takmış olmamdan kaynaklı bir sıkıntı mı?
jantlarda bi defo olmasın :(
Yok abi jantta sekme yok. Lastik sekiyor. Acayip moralim bozuldu.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: castoridae - 04 Ağustos 2014, 20:38:34
Hocam sen jant değil demişsin ama ben sana şöyle bir bilgi vereyim.
Babamın emektar bir ford escort'u var. Ben araba kullanmayı o araçta öğrendim o kadar emektar yani. Bu arkadaş yıllardan beri maşallah bir kere bile yolda bırakmadı bizi. Ama bundan altı ay kadar önce bir sarsıntı hasıl oldu, 80-90 km arasında ilerlerken araba motor tekliyormuşcasına titreme yapmaya başladı. Orayı karıştır, burayı kurcala bir şey bulamamış ustalar. Hoş bizim buralarda öyle adam gibi usta yok belki işin piri anlardı tak diye sorunu ama burada anlayamamışlar. En sonunda babam isyan edip ben buna böyle binerim diye arabayı geri almış. Eve dönerken yolların durumu malum deyip rot balans yaptırmaya karar veriyor. Rot balansta bir jantın çok hafif yamuk olduğu ortaya çıkıyor. Jant yenilenince sorun otomatik olarak ortadan kalkıyor.

Jantlarınız, replika mı orijinal mi, yada bir yamukluk olabilir mi bilemiyorum ama jantların ağırlık merkezleri biraz bile dışarı kaçsa böyle bir sorunun ortaya çıkabileceğini düşünüyorum. Jantlarla ilgili bir deneme yapacak da olsanız bu durumda aklınızın bir kenarında dursun. Jant sabit bir parça olduğundan hareketi esnek parça olan lastiğe aktarıyor olabilir.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 04 Ağustos 2014, 21:08:02
You are not allowed to view links. Register or Login
Hocam sen jant değil demişsin ama ben sana şöyle bir bilgi vereyim.
Babamın emektar bir ford escort'u var. Ben araba kullanmayı o araçta öğrendim o kadar emektar yani. Bu arkadaş yıllardan beri maşallah bir kere bile yolda bırakmadı bizi. Ama bundan altı ay kadar önce bir sarsıntı hasıl oldu, 80-90 km arasında ilerlerken araba motor tekliyormuşcasına titreme yapmaya başladı. Orayı karıştır, burayı kurcala bir şey bulamamış ustalar. Hoş bizim buralarda öyle adam gibi usta yok belki işin piri anlardı tak diye sorunu ama burada anlayamamışlar. En sonunda babam isyan edip ben buna böyle binerim diye arabayı geri almış. Eve dönerken yolların durumu malum deyip rot balans yaptırmaya karar veriyor. Rot balansta bir jantın çok hafif yamuk olduğu ortaya çıkıyor. Jant yenilenince sorun otomatik olarak ortadan kalkıyor.

Jantlarınız, replika mı orijinal mi, yada bir yamukluk olabilir mi bilemiyorum ama jantların ağırlık merkezleri biraz bile dışarı kaçsa böyle bir sorunun ortaya çıkabileceğini düşünüyorum. Jantlarla ilgili bir deneme yapacak da olsanız bu durumda aklınızın bir kenarında dursun. Jant sabit bir parça olduğundan hareketi esnek parça olan lastiğe aktarıyor olabilir.
Değerli bilgiler için çok teşekkürler. Jantlarada baktırırım zaten orj. Jantlarla problem çözülürse.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 04 Ağustos 2014, 21:11:17
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 04 Ağustos 2014, 21:29:59
You are not allowed to view links. Register or Login
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Valla bilemedim kardeşim ya. Fakat inanılmaz huzursuz oldum valla. Jantlarada baktırıcam bakalım ne çıkacak?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 04 Ağustos 2014, 23:38:35
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Valla bilemedim kardeşim ya. Fakat inanılmaz huzursuz oldum valla. Jantlarada baktırıcam bakalım ne çıkacak?
En kisa zamanda minimum zararla cozersin insallah. Bekliyoruz yeni haberlerini Halit Hocam
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 04 Ağustos 2014, 23:39:48
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Valla bilemedim kardeşim ya. Fakat inanılmaz huzursuz oldum valla. Jantlarada baktırıcam bakalım ne çıkacak?
En kisa zamanda minimum zararla cozersin insallah. Bekliyoruz yeni haberlerini Halit Hocam
İnşallah dediğin gibi beni yormadan çözerim. Şu sıra baya sıkıntılıyım çünkü.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 05 Ağustos 2014, 00:10:37
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Valla bilemedim kardeşim ya. Fakat inanılmaz huzursuz oldum valla. Jantlarada baktırıcam bakalım ne çıkacak?
En kisa zamanda minimum zararla cozersin insallah. Bekliyoruz yeni haberlerini Halit Hocam
İnşallah dediğin gibi beni yormadan çözerim. Şu sıra baya sıkıntılıyım çünkü.

Allah kolaylik versin, bi deneyin de diger jantlarla...
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 05 Ağustos 2014, 00:26:08
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Valla bilemedim kardeşim ya. Fakat inanılmaz huzursuz oldum valla. Jantlarada baktırıcam bakalım ne çıkacak?
En kisa zamanda minimum zararla cozersin insallah. Bekliyoruz yeni haberlerini Halit Hocam
İnşallah dediğin gibi beni yormadan çözerim. Şu sıra baya sıkıntılıyım çünkü.

Allah kolaylik versin, bi deneyin de diger jantlarla...
Sağolasın. Sonucu paylaşırım direk. Birde aklıma şu geldi eğer balans bozuksa lastik sekiyormuş ya da yalpalıyormuş gibi görünürmü döndürünce.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: ozoozo - 05 Ağustos 2014, 08:19:30

You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Valla bilemedim kardeşim ya. Fakat inanılmaz huzursuz oldum valla. Jantlarada baktırıcam bakalım ne çıkacak?
En kisa zamanda minimum zararla cozersin insallah. Bekliyoruz yeni haberlerini Halit Hocam
İnşallah dediğin gibi beni yormadan çözerim. Şu sıra baya sıkıntılıyım çünkü.

Allah kolaylik versin, bi deneyin de diger jantlarla...
Sağolasın. Sonucu paylaşırım direk. Birde aklıma şu geldi eğer balans bozuksa lastik sekiyormuş ya da yalpalıyormuş gibi görünürmü döndürünce.

Evet abi.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 05 Ağustos 2014, 10:46:51
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Replika Ti Janttan ötürü gibime geliyor Halit Hoca..
Valla bilemedim kardeşim ya. Fakat inanılmaz huzursuz oldum valla. Jantlarada baktırıcam bakalım ne çıkacak?
En kisa zamanda minimum zararla cozersin insallah. Bekliyoruz yeni haberlerini Halit Hocam
İnşallah dediğin gibi beni yormadan çözerim. Şu sıra baya sıkıntılıyım çünkü.

Allah kolaylik versin, bi deneyin de diger jantlarla...
Sağolasın. Sonucu paylaşırım direk. Birde aklıma şu geldi eğer balans bozuksa lastik sekiyormuş ya da yalpalıyormuş gibi görünürmü döndürünce.
[/quote
Görünür bence de]
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 05 Ağustos 2014, 10:57:27
O zaman bugüb başka bildiğim bir yere gideyim ben
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: dnr1 - 05 Ağustos 2014, 22:36:28
Geçen rot balans yaptırırken son kasalardan 520 d gelmişti replica 18 lere geçmiş 2 haftadır yok jantları tornalatmislar,yok lastikleri değiştirmişler ama hala direksiyondaki titreme geçmemiş,amcam dert yandı..amcama verdim veristirdim.kaç milyarlık araban vardedim..replica niyeki dedim..bunlar çin mali yerine oturmamasi gayet normal dedim verdim ayarı..gitti jantları iade etmeye..balansci da aynı şeyleri dedi,çoğu ayar tutmuyor bunların dedi..yorum size kalmis
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 05 Ağustos 2014, 22:58:36
You are not allowed to view links. Register or Login
Geçen rot balans yaptırırken son kasalardan 520 d gelmişti replica 18 lere geçmiş 2 haftadır yok jantları tornalatmislar,yok lastikleri değiştirmişler ama hala direksiyondaki titreme geçmemiş,amcam dert yandı..amcama verdim veristirdim.kaç milyarlık araban vardedim..replica niyeki dedim..bunlar çin mali yerine oturmamasi gayet normal dedim verdim ayarı..gitti jantları iade etmeye..balansci da aynı şeyleri dedi,çoğu ayar tutmuyor bunların dedi..yorum size kalmis
Hwr ihtimali düşünüyorum ki bu dediğiniz gibi jant kaynaklıda olabilir. Eğer öyle çıkarsada gönderirim geri alırım yerine 8c jantları. Bugün baktıramadım ama yarın bakıcam muhtemelen.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: tolga_ozhan - 05 Ağustos 2014, 23:14:50
Başlığı ilk açarken yazdığınızda aynı problem 17" jantlarla da vardı yazmışsınız. Öncelikle aynı sarsıntı mı ona karar vermek lazım. Birde bu sarsıntı direksiyona vuran bir titremeye mi yol açıyor?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 02:37:20
You are not allowed to view links. Register or Login
Başlığı ilk açarken yazdığınızda aynı problem 17" jantlarla da vardı yazmışsınız. Öncelikle aynı sarsıntı mı ona karar vermek lazım. Birde bu sarsıntı direksiyona vuran bir titremeye mi yol açıyor?
Evet vardı ama son günlerde çok arttı. Kesinlikle direksiyondan bağımsız bir sarsıntı (sallama) var. Direksiyonda en ufak bir vuruntu ya da titreme yok.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: ozoozo - 06 Ağustos 2014, 07:03:28
Allah allah , jant ayar tutmasa direksiyonunda titremesi gerekmez mi ? Mesela ben ilk 8c ye geçtiğimde lastikçi ayarını yapmıştı kurşununu vs. Ancak zamanla onlar düşüyor falan çok çok az yüksek süratte bir titreme var oda yok denecek kada az. Balans yapıldığında gidiyor. Ama senin direksiyonda da titreme yokmuş abi , ben jantla alakalı olacağını sanmıyorum çünkü jant balans tutmasa,yamuk vs olsa direksiyonda da titreme yapıyor ancak onuda bir şekilde ayarda minimize ediyorlar.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 07:14:27
You are not allowed to view links. Register or Login
Allah allah , jant ayar tutmasa direksiyonunda titremesi gerekmez mi ? Mesela ben ilk 8c ye geçtiğimde lastikçi ayarını yapmıştı kurşununu vs. Ancak zamanla onlar düşüyor falan çok çok az yüksek süratte bir titreme var oda yok denecek kada az. Balans yapıldığında gidiyor. Ama senin direksiyonda da titreme yokmuş abi , ben jantla alakalı olacağını sanmıyorum çünkü jant balans tutmasa,yamuk vs olsa direksiyonda da titreme yapıyor ancak onuda bir şekilde ayarda minimize ediyorlar.
Dediğin gibi direksiyonun titremesi lazım ama titremiyor. Öyle oluncada arızanın daha derinlerde olabileceği geliyor aklıma
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Erkay KAHYA - 06 Ağustos 2014, 08:00:31
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Allah allah , jant ayar tutmasa direksiyonunda titremesi gerekmez mi ? Mesela ben ilk 8c ye geçtiğimde lastikçi ayarını yapmıştı kurşununu vs. Ancak zamanla onlar düşüyor falan çok çok az yüksek süratte bir titreme var oda yok denecek kada az. Balans yapıldığında gidiyor. Ama senin direksiyonda da titreme yokmuş abi , ben jantla alakalı olacağını sanmıyorum çünkü jant balans tutmasa,yamuk vs olsa direksiyonda da titreme yapıyor ancak onuda bir şekilde ayarda minimize ediyorlar.
Dediğin gibi direksiyonun titremesi lazım ama titremiyor. Öyle oluncada arızanın daha derinlerde olabileceği geliyor aklıma

Akslar olabilir mi?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 08:03:41
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Allah allah , jant ayar tutmasa direksiyonunda titremesi gerekmez mi ? Mesela ben ilk 8c ye geçtiğimde lastikçi ayarını yapmıştı kurşununu vs. Ancak zamanla onlar düşüyor falan çok çok az yüksek süratte bir titreme var oda yok denecek kada az. Balans yapıldığında gidiyor. Ama senin direksiyonda da titreme yokmuş abi , ben jantla alakalı olacağını sanmıyorum çünkü jant balans tutmasa,yamuk vs olsa direksiyonda da titreme yapıyor ancak onuda bir şekilde ayarda minimize ediyorlar.
Dediğin gibi direksiyonun titremesi lazım ama titremiyor. Öyle oluncada arızanın daha derinlerde olabileceği geliyor aklıma

Akslar olabilir mi?
Abi boşa alsam bile yapıyor. Daha önce aks problemim olmuştu sadece gaza yüklendiğin zaman yapıyordu sallama. Zaten aynı değil sallama olayı.
Başlık: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: ozoozo - 06 Ağustos 2014, 08:33:24
Abi sen şu aksları bir gösterirmisin. İçimden bir ses aks bilyası diyor ama iç sesim hiç bir zaman bir usta gibi olamaz :D sadece bir öneri göstermekte fayda var. Motor kulaklarını daha önce birisi söylemişti onlardan ne haber ?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: max-ime - 06 Ağustos 2014, 09:48:51
Motor kulaklari +1
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 09:56:20
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi sen şu aksları bir gösterirmisin. İçimden bir ses aks bilyası diyor ama iç sesim hiç bir zaman bir usta gibi olamaz :D sadece bir öneri göstermekte fayda var. Motor kulaklarını daha önce birisi söylemişti onlardan ne haber ?
yok motor kulaklarında en ufak bişey yok akslada alakalı görünmüyor bişey. Bugün bakıcam bi çaresine kardeşim.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 06 Ağustos 2014, 11:45:53
Abi Jantlardan önce de yapıyormuş anladığım kadarıyla. Motor Kulakları, enjektörler ilk aklıma gelenler.
Bir de klima motorun eskimiş olabilir. Kliman açık deneme yapıyorsan kapat bakalım ne olacak
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 12:46:48
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi Jantlardan önce de yapıyormuş anladığım kadarıyla. Motor Kulakları, enjektörler ilk aklıma gelenler.
Bir de klima motorun eskimiş olabilir. Kliman açık deneme yapıyorsan kapat bakalım ne olacak
Klimasız deniyoruz zaten kardeşim ya. Motor kulaklarındada sıkıntı yok. Enjekrtörleride söyledim ama enjektörün yaptığı sarsıntı bu değil diyor adam. O olsaydı söylerdim zaten dedi. Şu an ya yürüyende, ya lastikte ya da jantta görünüyor hata.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: ozoozo - 06 Ağustos 2014, 12:57:22
Abi başka yere gösterirmisin bir. Özellikle aks ve aks ile ilgili her şeyi. Şimdi baktım internette yine aks demek istiyorum ya.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 13:43:56
You are not allowed to view links. Register or Login
Abi başka yere gösterirmisin bir. Özellikle aks ve aks ile ilgili her şeyi. Şimdi baktım internette yine aks demek istiyorum ya.
Gitcem kardeşim. O iştende yine rotbalansçılar anlıyor. İyi bir yer söylediler oraya gidip baktırıcam. akstan tek nedenle şüphelenmiyorum araç yükte değilken dahi sallanıyor. Ama her ihtimali düşünüyorum. Salak gibi oldum 3 gündür. :D
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 16:08:55
Konuyu çözdük sanırım. Bugün üşenmedim 2 tane rot-balanscı 2 tanede sanayide düzgün görülen özdl vw ve opel servisi gezdim. Herbirini direksiyona geçirdim gezdirdim :D hepsinde lifte çıktım. Hepsi sol aks iç kafasındaki boşluktan kaynaklı olduğunu söyledi. Hatta geçen lifte çıkıp arabayı gazlayarak lastiklerdeki dönüklüğünü kontrol eden ustayı söyledim ve Vw servisindeki usta acayip kızdı. Lifte kaldırıp bu araçlarda aks boştayken gaz verilmez dedi. Şimdi sercanla temasa geçmem lazım. Lastik dönüklüğüde öyle anlaşılmaz boştaki aksta teker zıplar dedi.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Adza - 06 Ağustos 2014, 18:50:39
You are not allowed to view links. Register or Login
Konuyu çözdük sanırım. Bugün üşenmedim 2 tane rot-balanscı 2 tanede sanayide düzgün görülen özdl vw ve opel servisi gezdim. Herbirini direksiyona geçirdim gezdirdim :D hepsinde lifte çıktım. Hepsi sol aks iç kafasındaki boşluktan kaynaklı olduğunu söyledi. Hatta geçen lifte çıkıp arabayı gazlayarak lastiklerdeki dönüklüğünü kontrol eden ustayı söyledim ve Vw servisindeki usta acayip kızdı. Lifte kaldırıp bu araçlarda aks boştayken gaz verilmez dedi. Şimdi sercanla temasa geçmem lazım. Lastik dönüklüğüde öyle anlaşılmaz boştaki aksta teker zıplar dedi.
Hadi hayirli olsun sikinti ortaya cikmis gibi. Enkisa zamanda cozersin insaallah Halit Hocam :nazar:
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 06 Ağustos 2014, 18:55:29
You are not allowed to view links. Register or Login
You are not allowed to view links. Register or Login
Konuyu çözdük sanırım. Bugün üşenmedim 2 tane rot-balanscı 2 tanede sanayide düzgün görülen özdl vw ve opel servisi gezdim. Herbirini direksiyona geçirdim gezdirdim :D hepsinde lifte çıktım. Hepsi sol aks iç kafasındaki boşluktan kaynaklı olduğunu söyledi. Hatta geçen lifte çıkıp arabayı gazlayarak lastiklerdeki dönüklüğünü kontrol eden ustayı söyledim ve Vw servisindeki usta acayip kızdı. Lifte kaldırıp bu araçlarda aks boştayken gaz verilmez dedi. Şimdi sercanla temasa geçmem lazım. Lastik dönüklüğüde öyle anlaşılmaz boştaki aksta teker zıplar dedi.
Hadi hayirli olsun sikinti ortaya cikmis gibi. Enkisa zamanda cozersin insaallah Halit Hocam :nazar:
Sağolasın kardeşim. Buda baya tuzlu bir masraf olacak ama çözülsünde masrafını 2. Plana atıyorum. Tabi hemen çözebilir miyim belli değil.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Avukat - 08 Ağustos 2014, 21:38:11
Kardeş bende de 159 var. Aracımı çok severek kullanıyorum. Ancak ne olduğunu anlayamadığım . Seninde bahsettiğin soruna benzer bir sorun var.
Ve çok canımı sıkıyor. Buralarda anlayan olmadığından işgüzar ustalara da baktırmak istemiyorum.
Kısaca ;
- sabahları zor ve sarsıntılı calışıyor. Fakat motor sıcakkan çalışma sorunsuz. Uzun yola sakince seyir esnasında 20-30 km sonra yavaşca motor zayıflayıp devir düşüyor. Ve devir saati azar azar titriyor. Gaza yüklenince ciddi sarsılma oluyor vitesi boşa alıp bir süre öyle gidiyorum sonra bir daha yapmıyor. Bu esnada turbo düşüyor ve yakıt tüketimi iki katına çıkıyor. Ara ara vuku bulan bir sorun ama yine çözümüne bakmak lazım. Önerileriniz nelerdir
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 08 Ağustos 2014, 22:04:50
You are not allowed to view links. Register or Login
Kardeş bende de 159 var. Aracımı çok severek kullanıyorum. Ancak ne olduğunu anlayamadığım . Seninde bahsettiğin soruna benzer bir sorun var.
Ve çok canımı sıkıyor. Buralarda anlayan olmadığından işgüzar ustalara da baktırmak istemiyorum.
Kısaca ;
- sabahları zor ve sarsıntılı calışıyor. Fakat motor sıcakkan çalışma sorunsuz. Uzun yola sakince seyir esnasında 20-30 km sonra yavaşca motor zayıflayıp devir düşüyor. Ve devir saati azar azar titriyor. Gaza yüklenince ciddi sarsılma oluyor vitesi boşa alıp bir süre öyle gidiyorum sonra bir daha yapmıyor. Bu esnada turbo düşüyor ve yakıt tüketimi iki katına çıkıyor. Ara ara vuku bulan bir sorun ama yine çözümüne bakmak lazım. Önerileriniz nelerdir
Sizin sorununuz biraz farklı. Eğer sabahları zor çalışıyprsa ilk etapta akü ölçümü yaptırın. Marşa basarken voltun durumu önemli. Araçta yağ yakma var mı kontrol edin. Eğer süpap lastikleri deforme olmuşsa soğuk motorda kompresyon düşer ve zor çalışır. Dpf dolu ise yine dediğiniz durumlar olabilir. Özellikle bazen sarsıntı ve yüksek tüketim dpf kaynaklıdır. Serviste dejenerasyon yaptırabilirsiniz. Emme manifoldu, boğaz kelebeği, egr durumunuda kontrol ettirin. Kurumlaşma sarsıntılı çalışma, yüksek yakıt tüketimine yol açar. Debimetreyide kontrol ettirin derim. Yakıt hava karışımında sıkıntı olabilir. Araç manuel ise baskı balata bitiyor olabilir ki tüketime etkisi fazladır.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Alfadanadam - 08 Ağustos 2014, 22:18:47
Sabah zir çalışma kızdırma bujisi sebebiyle muhtemelen.

Diger gucsuzluk bence dizel partikul filtresi sebebiyle. Durumu iyice kotulestigi icin sik bu duruma dusuyor olabilir. Voyager nickli uyemizde de benzer sıkıntı oluyor sık sık bu sebeple.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: voyager3355 - 09 Ağustos 2014, 08:18:07
You are not allowed to view links. Register or Login
Sabah zir çalışma kızdırma bujisi sebebiyle muhtemelen.

Diger gucsuzluk bence dizel partikul filtresi sebebiyle. Durumu iyice kotulestigi icin sik bu duruma dusuyor olabilir. Voyager nickli uyemizde de benzer sıkıntı oluyor sık sık bu sebeple.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Ben o yum. Bu 3 hafta tatilde ondan kurtulacak olan kişiyim.

Inviato dal mio GT-I9305 utilizzando Tapatalk

Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Alfadanadam - 09 Ağustos 2014, 22:28:48
Umarım. Artık bitsin bu eziyet ya. Istanbula gelince bana ulasirsan ilgili yerlere ulasmanda yardımcı olurum. En azından bilenlerle iletisim kurmana yardımcı olurum dostum.

LG-D802 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: voyager3355 - 10 Ağustos 2014, 05:43:31
Emir ve  görüşleriniz için hazırım. Bu aksam saat 21 itibariyle vardım türkiyeye

Inviato dal mio GT-I9305 utilizzando Tapatalk

Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Avukat - 10 Ağustos 2014, 10:56:31
Daha önce alfa kullanıcısı değildim, etrafımda ki hiç kimse al tavsiyesi vermedi, bilakis yoğun baskılarla aldırmamaya çalıştılar, ancak ben bizim milletin bakış açısını bildiğimden pek önemsemedim aylarca aracı araştırıp aldım:) daha önce 320 d megane II gibi hep diZel araçlar kulladım bu tür sorunlarla karşılaşmadığımdan bilemedim, açıklamalarınızçokmantıklı geldi, bu tür arızaların giderilme masrafları yetkili serviste yaptıracagımdan ortalama ne olur. Umarım beni yormaZ.

Konu ile alakalı olarak 159 um da;
Akü sağlam , yağ yakma yok. Bugüne kadar "filtre dolu" uyarsı verdi bir kere , bir de sıkça "excessive radiator fluid temperature, stop and turn off engine" uyarısı vermekte. Bu sabahları ilk çalıştırma esnasında veriyor, motor sarsıntıyla duruyor tekrar marşa bastığımda sorunsu çalışıyor.. Yukarıda konunun girişinde bahsettiğim sorunların bununla alakası yüksek sanrım..
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Avukat - 10 Ağustos 2014, 11:01:39
Bu ararada 159 um manuel vites, 134 000 oldu bakımları eksiksiz yapıldı. Benden önceki sahibi de çok titiz  bir meslektaşımdı.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Rotweiler - 10 Ağustos 2014, 11:15:32
 "excessive radiator fluid temperature, stop and turn off engine"

Bunu aracın tüm sistemleri kontrol edip aracı çalıştırma komutunu vermeden çalıştırırsanız alırsınız genelde. Hatta o sırada dikkat edin; hararet göstergesi kırmızıyı da aşar.

Filtre dolu için de, bi Fiat ECUScan'e bağlanıp katalizör rejenerasyonu yapılması ya da DPF iptali yapılıp peşine yazılım + egsoz sistemi yapılması şart.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Avukat - 10 Ağustos 2014, 13:26:55
Aracı çok titiz kullanıyorum , hatta kitapçığındaki gerek çaluştırma gerekse seyir esnasındaki tüm talimatlara uyuduğumda söylenebilir. Sonuç olarak öncelikle dpf ve bağlantılı parçalara  baktırmak lazım. Doğru mudur arkadaşlar..
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Avukat - 10 Ağustos 2014, 13:43:15
Yardımlarınız ve çok değerli görüşleriniz için şimdiden çok teşekkür ederim.
Vaziyeti tespit edip servise götüreceğim. Bilgi sahibi olarak gitmek dha faydalı olacağını sanıyorum.

Önemli bir soru daha bu belirtiler aracı yolda bırakır mı ?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 10 Ağustos 2014, 13:57:27
Eğer dpf tam olarak tıkanırsa yolda kalırsınız.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: voyager3355 - 31 Ağustos 2014, 08:43:07
Dpf direk olarak tikali ise egzosta patates gibi çalışmayı engeller yolda bırakır.
Regeneration yaparken motor ve egzos muazzam ısınır. Eski bir triger seti veya su pompası yatak sarabilir. Supap egmeye kadar gider.  (Yaşanmış)
Rahat ve açık bir egzost yerine devamli kesiti daralan dpf turboya uzun vadede,  tuketim açısından cebinize her an zarae verecektir.

Sokturdum ve birlikte geçirdiğimiz 1 sene için üzülmekten kendimi alamıyorum. 

Inviato dal mio GT-I9305 utilizzando Tapatalk

Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: Ozgur77 - 31 Ağustos 2016, 00:32:14
Merhaba,

Aracım 2008 model Alfa 159 1.9 JTdm

Üstte arkadaşın bahsettiği gibi dpf' ten dolayı araç ciddi anlamda çekişten düştü ve internetten de bakarak dpf iptali ve yazılımı yaptırdım şu an hiç bir problemim yok.

Ben yaşadığım bir problemi paylaşmak istiyrum, benzer problemi yaşayanlar varsa görüşlerini paylaşırsa sevinirim.

Aracımla yokuş yukarı giderken önce hafiften sağa-sola sallama gbi bir hareket oluştu sonrasında ise ekranda

"excessive radiator fluid temperature stop and switch off engine" mesajını aldım.  Bu mesajdan hemen sonra kontrol ettiğimde motor hararet göstergesi 90 ı geçerek 130 a yaklaşmaya başladı. Aracı hemen durdurdum ve kontrol ettiğimde motor soğutma suyunun neredeyse kalmadığını gördüm. Biraz motor soğuduktan sonra yaklaşık 2 lt su ekledim ve eve döndüm.

Aracı bugün kontrol ettirdiğimde basınç testi ile herhangi bir kaçak olup olmadığına bakıldı ancak herhangi bir problem çıkmadı.
Tekrarlayacak diye korkuyorum, daha önce karşılaşmış olan varsa nedeni ne olabilir?
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: alperuzi - 31 Ağustos 2016, 09:28:18
antifriz ekleyin, hatta sadece su eklediyseniz boşaltıp şu anda %50-50 karışım eklemeniz lazım.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: baronet - 07 Eylül 2016, 16:01:27
You are not allowed to view links. Register or Login
Daha önce alfa kullanıcısı değildim, etrafımda ki hiç kimse al tavsiyesi vermedi, bilakis yoğun baskılarla aldırmamaya çalıştılar, ancak ben bizim milletin bakış açısını bildiğimden pek önemsemedim aylarca aracı araştırıp aldım:) daha önce 320 d megane II gibi hep diZel araçlar kulladım bu tür sorunlarla karşılaşmadığımdan bilemedim, açıklamalarınızçokmantıklı geldi, bu tür arızaların giderilme masrafları yetkili serviste yaptıracagımdan ortalama ne olur. Umarım beni yormaZ.

Konu ile alakalı olarak 159 um da;
Akü sağlam , yağ yakma yok. Bugüne kadar "filtre dolu" uyarsı verdi bir kere , bir de sıkça "excessive radiator fluid temperature, stop and turn off engine" uyarısı vermekte. Bu sabahları ilk çalıştırma esnasında veriyor, motor sarsıntıyla duruyor tekrar marşa bastığımda sorunsu çalışıyor.. Yukarıda konunun girişinde bahsettiğim sorunların bununla alakası yüksek sanrım..

bire bir aynı sorunu yaşıyorum. keske avukat nickli arkadas, sorunun son durumunu da yazsaymış... sanırım onun aracı ben aldım cunku birebir sorun aynı.

araç sadece ilk çalışmada (en az 4-5 saat çalışmadıktan sonraki ilk çalıştırma) problemli çalışıyor. diyelim araç çalıştı ve çalışır çalışmaz hemen stop ettim. sonra tekrar çalıştırdığımda hemen çalışıyor. videoya çekip altta paylaştım..
dpften kaynaklı olsa her çalıştırmada problem olmaz mı?  sorun sadece ilk çalıştırmada... 
yakın zamanda mazot filtresini değiştireceğim. hararet sensörü diyenler de var. hararet sensöru olsa, araç uzun yolda giderken harareti zaman zaman da olsa yanlış gösterirdi sanırım.
pc ye bağladım, hic bir sensorde arıza yok.
akü yeni değişti 74ah lik...
kızdırma bujisi olacağını pek sanmıyorum cunku havalar cok sıcak.
Fikirlerinizi bekliyorum.


https://www.youtube.com/watch?v=b2DGoHuwUrE (https://www.youtube.com/watch?v=b2DGoHuwUrE)
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: melih123 - 07 Eylül 2016, 17:01:26
Aynı sorun benim Gt'de var 2 aydır.Sabah sogukken ilk çalıştırmada rahat calışıyor araç yarım saatlik yol sonrası araç ısındığında kapatıyorum tekrar çalıştırırken düzensiz çalışıyor.Bazende hep düzenli çalışıyor.
Hararet müşürü(Isı sensörü)'ne baktım yan sanayi takılmış.Sanayiden magneti marellinin aldım orjinal aksam değiştiricem son durumu yazarım.Unutmayalım ki hararet sensörü sadece termostadı 90derecede tutmaya yaramayıp aracın ısısına göre yakıt karışımınıda ayarlıyor diye biliyorum.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: baronet - 07 Eylül 2016, 17:58:09
You are not allowed to view links. Register or Login
Aynı sorun benim Gt'de var 2 aydır.Sabah sogukken ilk çalıştırmada rahat calışıyor araç yarım saatlik yol sonrası araç ısındığında kapatıyorum tekrar çalıştırırken düzensiz çalışıyor.Bazende hep düzenli çalışıyor.
Hararet müşürü(Isı sensörü)'ne baktım yan sanayi takılmış.Sanayiden magneti marellinin aldım orjinal aksam değiştiricem son durumu yazarım.Unutmayalım ki hararet sensörü sadece termostadı 90derecede tutmaya yaramayıp aracın ısısına göre yakıt karışımınıda ayarlıyor diye biliyorum.

sizdeki sorun benimkinin aynısı değil, tam tersi :) ama gene de lütfen sonucu paylaşın, genelde insanlar arıza varken her şeyi soruyor ama sorunu çözünce çözüm yolunu bizlerle paylaşmıyor.

benim araç eğer 4-5 saat çalışmamışsa ilk çalışmada videodaki gibi zor çalışıyor. Çalışmasının ardından hemen stop ediyorum (yani motor henuz soğuk), sonra tekrar çalıştırıyorum ve direk çalışıyor ve artık istediğiniz kadar stop edin eğer aradan uzun süre (en az 3 saat) geçmemişse her defasında hemen çalışıyor. o ilk çalışmada da videodaki ekrandaki arızayı (excussive radiator fluid) veriyor.

akü olabilir diye aküyü değiştirdim ama alakası yok aküyle. mazot filtresi olabilir denildi onu da değiştiricem.
dpf ya da egr gibi şeylerden olsa,  sadece ilk çalışmada mı yapar ? ilk çalışma sonrası rahat çalıştığı icin ilk akla mazot filtresi ve enjektörler geliyor... yani yakıt ile ilgili olabilir gibi geliyor ama farklı fikirleri de bekliyorum...


Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: ArinFırat - 07 Eylül 2016, 19:45:04
"Radyatör sıvısı aşırı sıcak, dur ve motoru kapat" uyarısının sebebini de bulun bence..motor suyunu ve antifirizini kontrol ettirdiniz mi? Komple boşaltıp yenisini ekleyin bence. Sorunun çözümüne ucuzdan başlayın

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: hi_cazz - 07 Eylül 2016, 20:40:02
You are not allowed to view links. Register or Login
bire bir aynı sorunu yaşıyorum. keske avukat nickli arkadas, sorunun son durumunu da yazsaymış... sanırım onun aracı ben aldım cunku birebir sorun aynı.

araç sadece ilk çalışmada (en az 4-5 saat çalışmadıktan sonraki ilk çalıştırma) problemli çalışıyor. diyelim araç çalıştı ve çalışır çalışmaz hemen stop ettim. sonra tekrar çalıştırdığımda hemen çalışıyor. videoya çekip altta paylaştım..
dpften kaynaklı olsa her çalıştırmada problem olmaz mı?  sorun sadece ilk çalıştırmada... 
yakın zamanda mazot filtresini değiştireceğim. hararet sensörü diyenler de var. hararet sensöru olsa, araç uzun yolda giderken harareti zaman zaman da olsa yanlış gösterirdi sanırım.
pc ye bağladım, hic bir sensorde arıza yok.
akü yeni değişti 74ah lik...
kızdırma bujisi olacağını pek sanmıyorum cunku havalar cok sıcak.
Fikirlerinizi bekliyorum.


https://www.youtube.com/watch?v=b2DGoHuwUrE (https://www.youtube.com/watch?v=b2DGoHuwUrE)

Sizin sorunun çözümü sanıyorum sağlıklı şase yapamamasıyla ilgili. Aküden motorun bir vidasına kablo çektirip deneyin. Muhtemelen düzelecektir.

O verdiği arızalar zaten marşı alamamasından kaynaklı oluşuyor.


Tapatalk
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: baronet - 08 Eylül 2016, 12:10:36
You are not allowed to view links. Register or Login
Sizin sorunun çözümü sanıyorum sağlıklı şase yapamamasıyla ilgili. Aküden motorun bir vidasına kablo çektirip deneyin. Muhtemelen düzelecektir.

O verdiği arızalar zaten marşı alamamasından kaynaklı oluşuyor.


Tapatalk
You are not allowed to view links. Register or Login
"Radyatör sıvısı aşırı sıcak, dur ve motoru kapat" uyarısının sebebini de bulun bence..motor suyunu ve antifirizini kontrol ettirdiniz mi? Komple boşaltıp yenisini ekleyin bence. Sorunun çözümüne ucuzdan başlayın

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Dediklerinizi de yapacağım. Çok basit bir şey belki ama onu görmesi, bulması zor.
Başlık: Ynt: 159 sarsıntı problemi.
Gönderen: ArinFırat - 08 Eylül 2016, 15:52:54
madem suyunuz tam,radyatör suyu uyarısı vermesi için extrem bi durum olması lazım.burası TR, belkide antifiriz yerine yanlışlıkla cam suyu katmıştır belli olmaz :) kontrol ettirmenizde fayda var