Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 6 ay önce 2. El almış olduğum aracımla ilgili probemimde yardımcı olursanız sevinirim. Araç hiç lpg takışmamış 126.000 km de 2004 model 147 selespeed 2.0
İstanbul bostancıdan 6 ay önce alıp Ankara'da kullanmış olduğum arabam iki gün önce motordan bir boğultu sesi vermeye başladı. Sürerken sanki araç boştayken gaza basarkenki ses gibi. Ses dün daha yoğunlaşınca sanayiye götürelim derken araç kırmızı ışıkta stop etti ve daha çalışmadı. Sanayiye götürdüğüm usta aracın motor kilitlediğini ve bugün alttan açıp bakıldığında alt yatağın değişimiyle kurtulamayacağını krank milinin de zarar gördüğünü ve motorun açılıp komple değişmesi gerektiğini söyledi.
Birinci sorum şu, acaba bu araçlarda sık yaşanılan bir durummudur bu? Yağından kaynaklandığı söyleniyor ama araç yaklaşık 10 sene aynı servisde bakım görmüş. Ayrıca herhangi bir metal ya da sürtme sesi hiç gelmedi arabadan.
İkinci sorum da bu araçların yedek parça fiyatları abartıldığı kadar yüksek değildir diye araştırarak aldık ama bu iş için sadece malzeme fiyatı 5000 tl lerden bahsediliyor. Krank mili, piston kolu, yağ pompası gibi malzemeleri alabileceğim bir yer tavsiye edebilirseniz sevinirim.
1) 6 ay içerisinde motor yağını kaç kez kontrol ettiniz?
2) Araç İstanbul' dan almışsınız, aracı çekici ile servise İstanbul' a mı gönderdiniz? 10 yıldır aynı servis diyorsunuz? Götürdüğünüz usta Ankara' da mı ve ilk kez mi gidiyorsunuz?
3) Gittiğiniz servis Alfa Romeo Servisi mi?
4) Bu servise daha önce gittiniz mi?
5) Aracı alırken veya aldıktan sonra herhangi bir servise gösterdiniz mi?
1) Alfalar yağ yakar. Her motor yağ yakar, ama Alfa motor durumuna göre, diğerlerine göre biraz daha fazla yakabilir, sık kontrol edilmelidir.
2-3-4) Aracınızı Ankara' daki Alfa Romeo özel servislerine göstermeniz önerilir ve önemlidir.
5) Araç alırken mümkünse o araçtan anlayan birileri ile gitmek, ve gerekiyor ise, ilk zamanlar sıklıkla serviste durum kontrolü yapmak gerekebilir. Bu her araç için geçerlidir. Çok güvendiğiniz bir araç olmadıkça, kontağa bas, hiç servise girmeden gazla, çoğu zaman hüsranla sonuçlanır.
geçmiş olsun dileklerimi sunar, büyük masraflar açmayacağını dilerim :(
İlginize teşekkürler,
1) Aracı ilk satın aldığımızda yağını servisinde değiştirdik ve daha sonrasında yağını kontrol etmedim daha doğrusu gerek duymadım çünkü İstanbul Ankara seyahati de dahil olmak üzere tam 1900 km yapmışım yağı değişeli.
2) Araç benden önceki sahibi tarafından düzenli aynı servise götürülmüş İstanbul'da ve servis kayıtları mevcut. Benim aracı şimdi getirdiğim servis ise Ankara'da ve Alfa servisi değil. Ankara'da Alfa özel servisi tanımadığımızdan ve aracın bu denli büyük bir hasarlı olduğunu tahmin edemediğimzden daha önceden tanıdığımız bir servise getirdik.
3) Aracı alırken hem bir servise hemde yanımızda bir ustayla aracın daha önceden bakımını yapan Alfa servisinde de ekspertizini yaptırmıştık.
Şu anda gitmiş olduğum servise yaptırmak zorunda değilim tabi ki aracı. Sizin ve herkesin doğal tavsiyesi de aracı özel bir Alfa servisine götürmemiz olacaktır haliyle. Yanlız buradaki çekincem şudur ki tandığımız bir servisde bu rakamlar çıkıyorsa özel servisinde acaba nasıl bir rakam çıkacağı yönündedir. Sizce piston kolu, krank, yağ pompası ve segmanlar için ne gibi bir bedel ödemeliyim?
Öncelikle çok geçmiş olsun. Şahsi fikrim aracınızı Ankara'da Alfa Romeo özel servisi yerine Ankara'da tanıdık bir Alfa ustasına götürmeniz yönünde. Çünkü servise oranla daha az maliyetle çözüme kavuşmuş olursunuz. Eminim Ankara'da ikamet eden arkadaşlarımız gün içinde size önerilerde bulunacaktır. En çok merak konusu olan maliyetide gittiğiniz usta size söyleyecektir.
Ben 147'mi Ankara'da Alfin özel servise götürdüm hep ve memnun kaldım. Bence yaptığınız hata tanıdığınız servise götürmeniz. Alfanız aldığınızda sıfır kondisyonda da olsa, alfa romeo hakkında bilgili ve tecrübeli olmayan bir ustanın aracınızı mahvetmesi çok kolaydır. Tabi bu sadece bir ihtimal, aracınızı o usta mahvetmiş demek değil.
Bence en kısa zamanda bir Alfa servisiyle iletişime geçmelisiniz.
Mümkün olan en ucuz şekilde atlatmanız dileğiyle.
Merhabalar.
Öncelikle geçmiş olsun.
Aracın krank mili servislerde 4700 tl civarı fiyatı var.(numarası 60666035 . 2.0 16V Ts motor için.Şasi olmadığından hata olabilir.)
Piston kolu 530 tl civarıdır. (Numarası: 46423323 )
Yağ pompasıda 800 tl civarı.
Verilen fiyat çıkma yada tamir olmayacaksa normal gibi.
Herkese çok teşekkürler.
Aracım ile ilgili az önce Ankara'da bir Alfa Romeo özel servisinden de fiyat aldırdım. Oradan da motor conta takımı krank piston segmanları piston kolu ve yağ pompası için KDV dahil 8000 TL fiyat verdiler. Sanırım işçiliği ve diğer malzemeler ile 10.000 TL yi geçen bir fiyat çıkar. Özel servise götürmediğime iyi etmişim dedim açıkcası.
Bu malzemelerin çıkması ile ilgili yardımcı olabilek bilen tanıyan arkadaşlar yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
Krank tamiri tavsiye edilme ama vaktiniz varsa krank milini söktürüp krank taşlama ustalarına bir gösterin isterseniz.Çatlak vs. yoksa düzeltme şansı olabilir belki.
Bende krankın tamirinden yana değilim ama sanırım o yola başvurmak zorunda kalacağız. Tabi dediğiniz gibi o da mümkünse.
Geçmiş olsun.
Gecmiş olsun.
A0001 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Herkese teşekkürler