Haberler:

2005 yılından bu zamana Alfa Romeo ruhuyla yaşayanların arasına hoş geldiniz.
Soru, görüş ve önerileriniz için elektronik posta adresimiz: You are not allowed to view links. Register or Login



Açık hava filtresi yardım..

« önceki - sonraki »

0 Üyeler ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

ejelibonum

Arkadaşlar yarın hava filtresi alacağım arabama sizce bir sorun yaşarmiyim ayrıca bana önerebileceğiniz fiyatı uygun ve sesi güzel olan bir hava filtresi var mi.. Lütfen yardımcı olursanız sevinirim...

ATA

#1
Forumda pek çok defa bu konu hakkında başlık açıldı ve tartışıldı. Arama yaparak istediğiniz bilgilere ulaşabilirsiniz.

Ayrıca ikinciel bölümünde Anıl nicki üye, kutu içi K&N filitre satmaktadır. O filitreyi tavsiye ederim.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ejelibonum

#2
abi baktım ama bulamadım ben form da... Anıl abiyle görüştüm kutu içi hava filtresin den fazla ses alamazsin dedi ama onu da düşünmüyor değilim..

ATA

#3
cai yaparsan belki verim alabilirsin ama hrhangi bir filitreyi standart sisteme uyarlarsan ses haricinde hiç bir şey alamassın hatta güç kaybedebilirsin.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ejelibonum

#4
cai nedir bu konu hakkında hiçbir bilgim yok kusura bakmayın sürekli soru soruyorum ama.. Güzel birşey olsun istiyorum abi

ATA

#5
Cold air intake, yani Türkçe karşılı soğuk hava girişi. Modifikasyon sitelerinde hep cai diye bahsettiklerinden bende el alışkanlığı öyle yazmışım =)
Cai'lere örnek olarak K&N 57i yada Raid HP Maxflow kitleri verilebilir. Custom olarak egsozcuda yada bir tuning ile uğraşan dükkanda istediğini yaptırılabilr. Ama bu işlemler genellikle standart motorlardan çok, daha fazla hava emişine ihtiyaç duyan modifiyeli motorlarlara uygulanır.

Eğer sadece ses istiyorsan sadece açık filitre yeterli ama debimetre bozma ihtimali yüksek. Açık filitre ile debimetre bozulur diye kesin bir bilgi yok ama çoğunlukla açık filitre uygulaması sonrası pek çok markada debimetre arızası daha fazla kendini gösteriyor. Forumda bu konu ile ilgili bilgiler mevcut.

Performansa yönelik bir şey istiyorsan, ilerde chip tuning yapmayıda düşünüyorsan kutu içi filtre tavsiye ederim.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ejelibonum

#6
peki kutu içinde güzel bir ses alabileceğim bir model var mi.. Şimdi ses alacağız diye debimetreyi bozmayalim korktum şimdi.

ATA

#7
Kutu içinden ses olmak çok zor, zaten kutu olmasa standart filitrede ses çıkartır.=)))
Bazıları ses alabilmek için filitre kutusundan önceki hava emiş kutusunu söküyorlar, bu kutunun bir özelliğinde susuturucu görevi yapması yani emiş sesini absorbe etmesi.
Ben 1 hafta sırf merakımdan denedim. Ses tatmin edici düzeyde, ama genede ne sonuçlar dığuracağını bilmediğim için bir şey söyleyemiycem =)
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ejelibonum

#8
abi iyice kafam karıştı valla ne yapacağımı şaşırdım

ATA

#9
Napıcan sesi, standart sesi çok güzel zaten. İlla için rahat edecekse rak kutuiçini, al pskolojik beygirleri =))
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

ejelibonum

#10
psikolojim bozulmasin sonra abi :) yapın bir güzellik şu kardeşinize bizim kara oğlanın sesini cikartalim :)

agucba

#11
Hava filtresi kutusu tamamen sökülür ve debimetreye yakın olan borunun ucuna Varis Çorabı geçirilir. 2 veya 3 kat olmasında yarar var filtre görevi görebilmesi için. Çorap bir kelepçe ile sabitlenir ki yerinden çıkmasın. Çıkan ses oldukça iyi olur. Hatta Weber karbüratör kadar ses gelebilir diye düşünüyorum.

///////////////

ejelibonum

#12
ilginç :)

Jakomo

#13
Açık hava fitreleri özellike debimetreler le pek sevişmediği için ben şahsen tavsiye etmem....
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

Dentist

#14
Serkan'ın varis çorabı fikrini daha önce uygulayan var mı acaba ?
Bir zamanlar bunlar vardı;artık yoklar...

146 1.4 TS
147 1.6 TS Distinctive
159 1.9 JTD Distinctive Plus Qtronic
159 1750 Tbi-Ti
159 1.9 SW JTD Distinctive Qtronic

ejelibonum

#15
keşke bir formülü olsa çok istiyorum gerçek den kutu içi olanlar dan da ses çıkmıyor

ATA

#16
Murat Abi seneler seneler önce, ben daha liseye yeni başlamışken, o zamanların tek modifiye forumu olan You are not allowed to view links. Register or Login sitesinden izmirli bir üye reno twingosunda gözümün önünde denemişti bu olayı.
Tabi o zamanlar o ses çıkınca herkez çok şaşırmıştı nasıl olur falan diye ama daha ilk denemede çorap vakumun etkisiyle manifolddan içeri girip enjektörleri tıkamıştı =))

Kutu içinden ses gelmez gelse standatta gelirdi diye 5 mesajdır antalmaya çalışıyorum.
1997 145 1.4 Ts (1999-2001)
2001 156 1.6 Ts (2006-2015)
1996 Gtv 2.0 V6 Tb
2009 MiTo 1.6 Jtdm
1991 75 2.0 Ts
2006 156 1.6 Ts

master

#17
156 2.0 TS'nin sesi yeterli gelmiyorsa 2.5 V6 alınır :)

Sırf ses alacağım diye bence debimetreyi riske atmaya değmez.
Mülayim biriyim.

2001 156 2.0 TS Executive
1997 GTV V6 Turbo
2007 159 1.9 JTDm Distinctive Plus
2008 GT 1.9 JTDm Q2
2007 Spider 2.2 JTS

ejelibonum

#18
valla haklısınız abi riske girmeye değmez.

agucba

#19
Çorabın vakum etkisi sebebi ile hava yolunu tıkamasını engellemek için bir ızgara konulur. Mesela 156'ların petek dokulu ön ızgarası uygun şekilde kesilebilir.

///////////////

Jakomo

#20
İlla ses istiyorsan egzost yap konu kapansın
, ha üst devirlerim biraz daha canlansın diyorsn kutu için spor hava filtresi kesinlikle aynı işlemi görmekte.. Kesinlikle deymez
Sabır, boyun eğmek değil, mücadele etmektir !!!!

1996 145 1,7 16V
2001 156 SWSS Mk1,5
1994 164 V6 TB
1999 156 2,5 V6 
2003 156 SS MK 1,5
2004 156 SWSS Mk2
2007 GT
1996 BMW E36 320i Coupe M-technik
1999 166 V6 TB
1997 145 QV
2004 156 SWSS
2010 MiTo 1,4 TB

ejelibonum

#21
güzel bir şekilli egzost önerirmisin abi arabanın arkasindan şekil bozukluğu olmayacak şekilde güzel bir egzost olabilir aslında ama güzel ses vermesi lazım.

yamyam34

#22
eski aracımda kutu içi filtreyi iptal edip acık hava filtresi takmıstım performansta cok hissedilir derecede düşüş olmuştu ses varmıydı vardı bende egsoz yerine filtreyi tercih ederim ama performansı düşürdüğü için orjinale dönmüştüm bence parayı vermeden once deneme fırsatın olursa bir dene derim

agucba

#23
2. el kısmında satılık bir tane EGZOZ var. Ona bakın isterseniz.

///////////////

A.S.GÜMÜŞ

#24
Bende artık şu filtre olayına değinmek istiyorum, aklıma şöle parlak bir fikir geldi kutu içi bir filtre alsam, ama kutuyu da lastik tarafından delik deşik etsem su alma riskini daha fazla arttırır ama motora daha rahat hava girmesine katkıda bulunmuş olur muyum ? Malumunuz Antalya sıcak memleket bu hareket işe yarar mı ?


07 DH 800