(https://i.hizliresim.com/Vrkvqv.png) (https://hizliresim.com/Vrkvqv)
Bu fitografta motorun sol on caprazinda
benim motorumda sag on e konumlandirilmis
(https://i.hizliresim.com/A195BB.png) (https://hizliresim.com/A195BB)
hangisi dogrudur arkadaslar acaba degistir yerini debimetreyi bozar dediler cok sakincali mi suan ki yeri
İkisi de olmamalı!
İkincisi tam facia :)
Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi
Twinspark ünite de eğer ki güç arttırımı için herhangi bir mekanik değişikliğe gidilmemiş ise, en güzel çözüm orjinal emiş kutusuna kutu içi spor filtre ile rezonatör iptali oluyor şahsi deneyimim. Hatta spor filtre dahi elzem değil.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Simota'nın Cold Air İntake kitini kullanıyorum,filtresinin kutu içinde kullanılması tavsiye ediliyor zaten kullanım şemasında,bir ara yazın kutuyu söküp kutunun emsal yerinde ufak bir tadilatla filtreyi stabile edip açıkta kullandım,supersprint olmasına rağmen sesi daha da güzel kıldı ancak uzun vadede debimetreyi ve rölantiyi etkiler diye tekrar kutuyu monte ettim.
Sizin 147'deki görsel ise;sahibindende pekçok Alfa'da gördüğümüz bilinçsiz yerleşim örnekleri,bol bol sıcak havayı hüp diye motora çektiriyorsunuz,orijinal haline dönün bir an önce.
Cok tesekkurler arkadaslar duzelticem bir an once
Twin Spark için açık hava filtresinin en güzel yerinin masanın üstü veya balkondaki kutunun içi olduğunu düşünüyorum açıkçası. :)
T. Spark 16V motorlarda açık hava filtresinin konumu olarak soğuk veya serin havayı alabileceği en uygun yeri belirleyip ona göre yerleştirmektir. Twin Spark 16V motorlu 145/146, GTV/Spider ve 147/156'larda buna göre uygun yerlere bakmak gerek. Gerekmesi durumunda hava akımını etkilemeyecek uygun fiyatlı spiral borular, plastik borular kullanılabilir.
Açık hava filtresinin debimetreyi bozduğuna/bozmadığına dair hiç bir kanıt olmadığından, "Hayır, bozmaz" veya "Evet, bozar" demek çok doğru değil. Uzun yıllar açık hava filtresi ile kullanıp debimetresi hiç bozulmayan TS 16V motorlar olduğu gibi tamamı ile orijinal kullanımda en az bir kere bozulmuş debimetreler mevcut.
Açık hava filtresinin yapısı gereği bir kutu içerisinde olmayıp açık olması, onun çevre etkilerinden (toz, su, vs.) biraz daha fazla etkilenmesine sebep olabiliyorken, gerekli bakımları/temizlik yapıldığında, orijinal kağıt filtre kadar sağlıklı denebilir.
Açık hava filtresinin genel olarak "Debimetreyi bozuyor" denmesinin nedeni, debimetrenin daha çok toza ve kire maruz kaldığı ve içerisinde yer alan ince film/telin kirlenmesi sonucu işlevini yerine getiremediğinin düşünülmesidir. Ancak bazı bilgilere göre motor stop edildiğinde, debimetre, kısa bir süre için içindeki tel aşırı ısınarak (yaklaşık 1.000 derece kadar) üzerindeki toz/yağ/kir tabakasını yakarak yok etmekte ve kendini temizlemekte.
Sonuç olarak, biraz şans işi olsa gerek. :)
1. Resim deki gibi kullandım ben de bir süre sonra forumda ki arkadaşların uyarılarına uyarak filtreyi çıkardım .Filtreyi mk2 147 sahibi olan arkadaşıma verdim resim 1 deki gibi takılı 1,5 senedir o şekil kullanıyor temizliğini yapar o şekilde kullanır , debimetreside bozulmadı şuana kadar ,admininin dediği gibi herhalde şans işi :)
LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
açık ya da kutu içi hava filtresi normal şartlarda debimetreyi bozmaz.debimetrenin bozulmasının ana sebebi ,bu tip filtrelerin temizliğinden sonra sıkılan yağın debimetreye yapışmasıdır.filtreyi yıkadıktan sonra iyice kurumasına ve sıkılan yağın miktarına dikkat edilirse sıkıntı olmaz.
You are not allowed to view links.
Register or Login
Twinspark ünite de eğer ki güç arttırımı için herhangi bir mekanik değişikliğe gidilmemiş ise, en güzel çözüm orjinal emiş kutusuna kutu içi spor filtre ile rezonatör iptali oluyor şahsi deneyimim. Hatta spor filtre dahi elzem değil.
SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Rezanator iptali nedir acaba selamlar
You are not allowed to view links.
Register or Login
Rezanator iptali nedir acaba selamlar
Rezonatör aslında 156 Twin Spark motorlarda yoktur, 2,5 V6 modellerinde aşağıda kırmızı ile işaretlenmiş olan kısma verilen addır.
Twin Spark'taki filtrenin içine yerleştirildiği kutu var ama ona rezonatör denmiyor.
(https://i.hizliresim.com/oKFJtF.png) (https://hizliresim.com/oKFJtF)
Onun yerine aşağıdaki gibi bir değişikliğe gidilebiliyor.
(https://www.alfistiturkey.net/forum/proxy.php?request=http%3A%2F%2Fgr8autophoto.com%2Fimages%2Ftuning-alfa-romeo-156-2.5-v6-24v-01.jpg&hash=de7f91a9444db47e721ab30f8d3a725dd4a1415a)
TS motorlarda da resonator bulunuyor. V6 lar için işaretlediğiniz parça TS de hava filtre kazanın yanında bulunuyor. TS için resonator iptal edip V6 emiş borusu ve kutu içi filtre uygulamaları çok yaygın. Sanırım resonator filtre içine geçen konik rekor ile karışıyor. :serefe: :alfisti:
You are not allowed to view links.
Register or Login
TS motorlarda da resonator bulunuyor. V6 lar için işaretlediğiniz parça TS de hava filtre kazanın yanında bulunuyor. TS için resonator iptal edip V6 emiş borusu ve kutu içi filtre uygulamaları çok yaygın. Sanırım resonator filtre içine geçen konik rekor ile karışıyor. :serefe: :alfisti:

LG-H815 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi